رواية حبيبي الشبح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

حبيبي الشبح

­

يونس بصدمه : تفتكر
جاسر بثقه : طبعا
يونس فرح جدا وبص علي ياسمين لاقتها بتبص ليه بعصبيه كده أتأكد إنها فعلا غارت عليه كملو أكل وكلهم خلصو معادا ايمن
ايمن بيأكل ولا كانو هنا كانو مكلش بقالو كتير

close

 

يونس بيبص في الساعه : مش كفايه كده يا اخ دانت كلت اكل يكفيك اسبوع كفايه يا بابا المعده هتشتمك
ايمن بتذمر وهو بقو مليان أكل : الله إنت مالك إنت هي اشتكتلك متسبني أكل طب والله الواحد هفتان
جاسر ضحك : سيبو يا يونس حرام ده مكنش بيأكل خالص يعيني

 

 

ايمن : قوله ونبي يا أخويا طب دانا حتي خسيت
يونس وهو قرب يتشل : إنت كده خاسس أنا مش عارف أعمل فيك إيه
ايمن : أعمل مندبه
كلهم ضحكو وبعد شويه ايمن أخيرا خلص وقامو قاعدو مع بعض شويه بعد كده كل واحد قام طلع اوضته

 

تآني يوم الصبح يونس نازل من علي السلم قبلتو صفاء
صفاء بإعجاب وبدلع: هاي ازيك يا يونس
يونس بصلها من فوق لتحت وقالها : أهلا
صفاء وهي بتبص لجسمه الرياضي وشكله الوسيم: إنت شكلك وسيم آوي يا يونس

 

يونس بصلها باستحقار: شكرا ممكن امشي بقي
صفاء : أكيد أتفضل
يونس بصلها بقرف ونزل
صفاء بهمس : هخليك تحبني و تتجوزني كمان دانا صفاء

 

 

ياسمين كانت بتسقي الورد بره جه من وراها عمها صابر : الورد الجوري ده بتاع أمك الله يرحمها هي إللي زرعاه من صغرها وكمان من قبل ما تمشي وهي موصياني كل يوم اخلي حد من البنات يسقيه
ياسمين دمعت وقالت : الله يرحمها

 

صابر لفها ومسح دموعها : تاني عياط مش قولتك مش عايز أشوف دموعك خالص
ياسمين ابتسمت وبعدين هزت راسها جه عليهم يونس
يونس بأبتسامه : صباح الخير
ياسمين وصابر: صباح النور

 

صابر : طيب يا حبيبتي انا همشي علشان عندي شغل
ياسمين ابتسمت : ماشي يا حبيبي أتفضل
صابر مشي

 

يونس جه قدام ياسمين وقال بغزل: هو القمر بيطلع بالنهار ولا إيه
ياسمين بصتله : قديم آوي الجو ده علي فكره
يونس : طب ايه الجديد
ياسمين بهدوء: إنت عايز إيه يا يونس

 

يونس : عايزك تسامحيني يا ياسمين أنا بجد بموت كل شوية كل مفتكر إنك زعلآنه مني علشان حاجه أنا مليش دخل بيها وانتي عارفه من الاول كده مصعبها عليا ليه يا ياسمين
ياسمين بصتله : سبها بظروفها يا يونس وممكن مش بعيد اسامحك بس أنا عايزه شويه وقت
يونس بلهفه: خدي الوقت اللي انتي عايزاه بس مطوليش ها علشان أنا خلقي ضيق

 

ياسمين ابتسمت
يونس بسرعه وفرحه : ضحكتي والله ضحكتي يا فرج الله أخيرا شوفت ضحكتك تآني يااااه علي السعاده اللي انا فيها انا هخرج اروح مشاور وارجعلك ولما ارجع هنقعد أنا وانتي مليش فيه ماشي يلا سلام يا موزتي وخرج بره البيت

 

ياسمين بصدمه : ده عبيط رسمي إيه الهبل ده وبعدين ثابت بأبتسامه حب : بس بحبه
وبعدين كملت سقي الورد بعد شويه خلصت وبعدين دخلت البيت وجايه تطلع السلم صفاء كانت وقفه عليه من فوق
ياسمين بصتلها بضيق وجايه تطلع
صفاء : انتي قليله الذوق كده دايما مفيش صباح الخير عامله ايه أي حاجه

 

ياسمين غمضت عينها وفتحتها وبعدين قالت ليها بهدوء: ماهو لما يبقي الشخص محترم اشيلو فوق دماغي إما بقى لو الشخص زباله باذبل جذمه وانزلها فوق دماغه
صفاء بغضب : انتي بت قليله الادب ومش محترمه أنا معرفش خالي جابك إزاي وآحده شوارعيه زباله

 

ياسمين بغضب : لا بقولك ايه احترمي نفسك لاما هعرفك مقامك
صفاء بغل : مش هتلحقي وراحت فجاه زقت ياسمين من علي السلم

 

ياسمين وقعت علي السلم لحد أخره واغمى عليها ودماغها اتفتحت
وصفاء بصلها بغل وانتصار سمعت صوت من وراها
: يااااااااااااااااااااااسمين

 

صفاء بغل : مش هتلحقي وزقت ياسمين من علي السلم
ياسمين وقعت من علي السلم لحد أخره وأغمي عليها ودماغها اتفتحت
صوت من ورا صفاء
ياااااااااااااااسمين

صفاء اتخضت وبصت وراها شافتو جاسر وايمن جاسر نزل تحت بسرعه لياسمين وايمن مسك صفاء من شعرها قبل ما تجري وبقي بيجرها وراه
صفاء بصريخ : سيبنننننني يا حيووووان اوعي

 

لاكن ايمن مش راضي يسيبها وعمال يجرها وراه بغضب لأن ايمن لما بيتعصب بيبقي زي الغول هما شافو هزارو وضحكو بس غضبو لا داخلها اوضه من الاوض رمها في الارض بغضب
ايمن بغضب: وحياه أمي نطمن علي ياسمين الأول وهتشوفي إللي عمرك ما شوفتيه علشان آنتي زودتيها آوي وإنا هوريكي وخرج وقفل عليها وهي عماله تخبط علي الباب بغضب

 

وهو نازل قبلته كريمه بغضب : إنت بتعمل إيه يا جدع إنت هات المفتاح اطلع بنتي انت عبيط ولا إيه
ايمن بغضب وصوت عالي : كلمه كمان وهدخلك معاها فاااااااهمه وعلي فكره أنا هحبسلك بنتك بتهمه الشروع في قتل فاهمه يا حاجه أنا مش عايز اعملك حاجه علشان انتي قد امي لكن انا ظابط يعني ممكن احبس أي حد حتي لو كان أبويا وسابها ونزل بسرعه علشان يشوف ياسمين

 

كريمه بغل : ماشي إللهي تموتي ياسمين الزفت واخلص منك
عند ياسمين تحت العيله كلها اتجمعت تحت عليها وجاسر شالها بسرعه وركبها العربيه هو وايمن وطلعو بيها علي المستشفى
عند يونس كان قاعد مع اللوا قلبه اتقبض مره وآحده

 

يونس بقلق: ياسمين
اللوا فكري بأستغراب : مالك يا يونس ومالها ياسمين

 

يونس بخوف : مش عارف مش عارف شويه وتليفونه رن وكان ايمن قلق ورد
يونس بقلق : إيه يا ايمن في حاجه
ايمن بتوتر : ياسمين

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top