رواية حبيبي الشبح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

حبيبي الشبح

­

صابر : آه طبعا إحنا بيتنا في الشرقيه يعني سفر يدوبك تلحقي تاخدي الحاجه بتاعتك ومتقلقيش شقه ابوكي وامك هتفضل زي ماهي ومفتاحها هيبقي معاكي وقت ما تعوزي تيجي هنجيبك تباتي فيها زي مانتي ما عايزه ماشي يا ياسمينا
ياسمين بفرحه : بجد يا عمي

close

 

صابر بأبتسامه : بجد يا قلب عمك يلا بقي علشان الوقت
ياسمين هزت دماغها بمعني حاضر ودخلت تحضر الحاجه اللي محتاجها
بعد نص ساعه كانت ياسمين خلصت لم هدومها وسامي نزل الشنط وياسمين بصت بصه اخيره للشقه وقفلت الانوار وقفلتها وباست المفتاح وحطيتو في

 

الشنطه بتاعتها ونزلت مع خالها وعمها ركبت معاهم العربيه وفي طريقهم للشرقية
عند يونس
كان قاعد هو و ايمن في الشقه بتاعته
يونس بعصبيه : شوفت مشيت مشيت سافرت مع عيلتها كده ياسمين ضاعت مني

 

ايمن : اوف انت مالك محبط ليه كده وآحده راحت تعيش مع أهلها إنت إللي مدايقك وبعدين مش هضيع ولا حاجه إحنا نكلم جاسر يقولنا هما فين ونروح بعد يومين وتصالحها ولما انشالله تبقو كويسن مع بعض فاتح أهلها في الموضوع أهي سهله
يونس بصله : تفتكر بجد

 

ايمن : افتكر جدا
يونس : طيب ربنا يقدم إللي فيه الخير
ايمن : انشالله يلا بقي اسيبك واخش أنام علشان أنا خلاص فرهدة فرهدة سودا من يوم النهاردة ده

 

يونس هز دماغه وايمن دخل الاوضه
ويونس فرد علي الكنبه ويفكر هيصالح ياسمين إزاي ومن غير ما يحس نام وهو قاعد
تآني يوم الصبح كانت ياسمين وصلت الشرقيه نزلت من العربيه وهي خايفه وقلبها بيدق بخوف سامي مسك أيدها علشان بشجعها

 

ياسمين شافت ستات وبنات ورجاله وقفين
واحده من البنات قربت اسمها عزيزه تبقي اخت سامي
عزيزه بابتسامه وهي بتحضن ياسمين : اهلا اهلا نورتي يا ياسمين انا عزيزه ابقي أخت البغل إللي واقف جمبك ده وشاورت علي سامي سامي بص ليها بغضب

 

وتوعد
ياسمين حضنها علشان حست انها طيبه
قرب عليها بقي ست وبناتها
الست عمتها كريمه ست حقوده آوى ومكنتش بتحب أم ياسمين خالص بسبب أنها كانت أجمل منها

 

كريمه بحقد : أهلا يا بنت أخويا نورتي البيت انا عمتك كريمه اختك ابوكي
ياسمين بصتلها : منور بيكي يا عمتي
وبعدين قرب عليها بنات كريمه : صفاء وفاطمه

 

صفاء بغيره من جمالها : ازيك يا سمين نورتي
ياسمين بصت ليها بتحدي : بنورك يا حبيبتي
فاطمه الوحيدة إللي طيبه فيهم : حبيبتي يا ياسمين إزيك إنا فاطمه نورتي بيتك
ياسمين ابتسمت ليها علشان شافتها غيرهم خالص وخدتها بالحضن كمان : حبيبه قلبي تسلملي يا روحى

 

وبعدين بقيت العيله سلمت عليها
ودخلو قاعدو
وكريمة وصفاء قاعدين بصاين لياسمين بحقد وغضب وياسمين بصه ليهم بتحدي
ياسمين في سرها : شكلها هتبقي أيام عسل

 

ياسمين بهمس : شكلنا هنشوف أيام عسل
صابر راح لياسمين : ياسمين حبيبتي تعالي يلا علشان تشوفي جدك
ياسمين بصتله وهزت دماغها بهدوء وطلعت معاه علي اوضه جدها طلعو وعمها صابر خبطت علي باب اوضه أبوه ودخل

 

صابر بأبتسامه : صباح الخير يا حاج شوف جبتلك مين
ياسمين دخلت وهي حاطه عينها في الارض
الجد بسعاده ودموع وبيتكلم بتعب : ياسمين

 

ياسمين بأستغراب : إنت عارف اسمي
صابر بأبتسامه : أكيد طبعا عارف إسمك ماحنا جينا كل حاجه عنك قبل ما نيجي ليكي
ياسمين هزت راسها ليه وبصتلو وبعدين بصت لجدها
الجد وهو بيحاول يمد أيده لياسمين : تعالي تعالي يا بنت الغالي

 

ياسمين بصت لعمها وعمها هز ليها راسو بأبتسامه خدت نفسها وراحت عند جدها
ياسمين مسكت أيد جدها بتوتر وقاعدت جمبو
الجد بدموع : تعالي في حضني يا بنتي

 

ياسمين نزلت لحضنه غصب عنها
الجد حاضنها وهو بيعيط :يااااااه يا حبيبتي نفس دفا حضن ابوكي
ياسمين دمعت لما جاب سيره أبوها

 

الجد بدموع: حقكو عليا أنا غلطت آوي في حق ابوكي وامك لو مكنتش طردتهم كان زماني شبعت منهم
ياسمين خرجت من حضنه : علي فكره إنا كنت حالفه ولا اجي عند حد فيكو ولا اعرفكو أصلا بس أمي وابويا زرعو فيا الحنيه حتي لو مين قسي عليا بس اللي حلصهم خلاني بصراحه مش عايزه اشوفكو خالص ولما أمي وابويا ماتو قررت إني أعيش لوحدي ومعرفش أي حد فيكو

 

الجد : حقكو عليا ياريت ينفع أمك وابوكي يسامحوني
ياسمين : امي وابويا دول كانو أطيب خلق الله هما مسامحينك ده إللي قالوه ليا قبل ما يموتو وكأنهم حاسين مكنوش زعلنين منك قد ماكانو موجوعين إنك أنت اللي زعلان منهم طب تصدق إنهم كل يوم كنت بسمعهم بيتكلمو إنهم مش عايزين ربنا

 

 

يفتكرهم وإنت زعلان منهم كأنو بيحبوك حتي لو إنت إللي مش مسامحهم
الجد بدموع : يا حبايبي ربنا يرحمهم بصي يا بنتي أنا عايزك تسامحيني وأنا هعوضك عن كل حاجه زمان
ياسمين بدموع : إنا مش عايزه حاجه قد مانا كنت عايزه إنك تبقي معانا من زمان أبويا اتعذب اوي لما انت طردتو من البيت واترمرمط في كذا شغل وأجر ا

 

لشقه دي ملك اتولدت فيها وتربيت فيها بقي كل ذكرياتنا فيها اذا كانت وحشه أو حلوه اتعذبوا آوي
الجد : أنا يمكن مش لحقتهم بس هعوضك آنتي عن كل حاجه حصلت زمان وهجبلك طول إللي آنتي عايزاه آنتي في ملك ابوكي وجدك يعني تعملي فيه أللى إنت عايزاه

 

ياسمين بأبتسامه : أنا دلوقتي مش عايزه حاجه غير إني أبقى وسطكو
الجد ابتسم : تعالي في حضني طيب علشان مش عارف احضنك أنا
ياسمين ابتسمت ودخلت في حضنه وبعدين قالت : طيب يا جدو ممكن بقى أروح أنام علشان إنا مش قادره خالص

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top