رواية حبيبي الشبح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

حبيبي الشبح

­

ايمن : آه معلش معلش خدني علي قد عقلي معلش وإنتي يا ست ياسمين لسه عايزه تشتغلي معاه في الشركة برضو
ياسمين بخنقه: بص يا ايمن أنا مليش دعوه بشخصيته أنا ليا دعوه بالشغل انا مش هنسبه انا هشتغل ولو جه عمل تصرف معايا كده ولا كده أنا هتصرف معاه أنا مش كتعه
يونس بعصبيه : الله وليه يا بنت الناس متخليكي في شغلك بتاع دلوقتي ليه تشحططي نفسك

close

 

ياسمين : أنا نفسي افهم إنت مالك الله متخليك في حالك بقي وخليك في انتقامك مالك بيا يا بارد وهشتغل يا يونس
يونس : مش هتشتغلي يا ياسمين
ياسمين : لا هشتغل
يونس : مش هتشتغلي

 

ياسمين : هشتغل
ايمن بصراخ : باااااااااس انتو الاتنين انتو اية أطفال خلينا في إللي فيه دلوقتي ونبقي نشوف الموضوع ده بعدين الله
يونس وياسمين باصو لبعض بتحدي
ايمن : ياسمين قادرة تكلمي الزفت ده ولا اية
ياسمين : آه متقلقش فين التليفون

 

ايمن أداها التليفون
ياسمين : معلش يا ايمن جبلي الشنطة بتاعتي
ايمن نفخ وراح جبلها الشنطه وادالها
ياسمين خدتها منو بضحك وطلعت الكارت وكتبت الرقم واتصلت واستنت الرد وفتحت الاسبيكر

 

ناصر بأبتسامه : يا احلي يوم في عمري أخيرا الحلو اتصل بيا
ياسمين وهي بدوس علي شفايفها بقرف : شوفت بقي مردتش ازعلك وبصراحه أنا كنت بتمنى إن النهار يطلع علشان أكلمك بسرعه
ناصر بضحك : يااااااه للدرجادي
ياسمين بدلع : واكتر كمان إنت متعرفش بقيت غالي عندي قد إيه يا
ناصر : يا إيه

 

ياسمين : يا ناصر
ناصر بخبث: تصدقي اول مره اعرف ان اسمي حلو كده
ياسمين بكسوف مصطنع: الله بقي بتكسف

 

ناصر ضحك : اموت انا بقولك ايه فاضيه نتقابل انهارده في مطعم
ياسمين بصت لايمن ويونس وهما هزو رأسهم بلا وعملو حركه بايدهم معاها بكره : بص طيب معلش أصلي أنا تعبانه شويه ممكن تخليها بكره
ناصر : الف سلامه علي القمر مالك
ياسمين : لا أصلي عندي حمي ولسه واخده الدوا فمحتاج جسمي يريح شويه بس أنا مقدرتش انام من غير ماسمع صوتك كل ده ويونس قاعد هيفرقع من دلع

 

ياسمين لناصر
بس سكت وايمن لاحظ وضحك بصوت مكتوم
ناصر : يلهووووي علي الحلو يا ناس الف سلامه عليكي يا حبيبتي
ياسمين تفت علي التليفون بصوت واطي : الله يسلمك يا روحي أنا هسيبك بقي علشان أنا تعبانه خالص
ناصر : الف سلامه علي حبيبي أنا

 

ياسمين : الله يسلمك سلام
ناصر : سلام ياسمين قفلت وبصت علي يونس لاقت عينه حمرا خافت منه واستخبت ورا ايمن وهو بيضحك
يونس بغضب وهو بيقلدها: مقدرتش انام من غير ماسمع صوتك الله بقي بتكسف انا بتمني النهار يتطلع علشان اكلمك

 

ياسمين بخوف وهي مستخبية ورا ايمن وهو عمال يضحك : الله وإنت إللي مدايقك مش إنت إللي عايز كده
يونس بغضب : أنا آه قولت بس مش لدرجادي
ايمن بضحك : خلاص يا يونس اهم حاجه ان الخطه مشيت زي ما رسمنها
يونس بص لياسمين بغضب وخي دفنت وشها في دراع ايمن وهو طبطب علي أيدها وهو بيضحك
يونس : المهم بكره انشالله لما تروحي تقابليه اي حاجه كده ولا كده انتي حره ايمن هديكي سماعه حطيها في ودنك وخلي تليفونك مفتوح علي رقم ايمن

 

ياسمين : ايوه بس انا مش معايا رقم ايمن
يونس : هو ده إللي فارق معاكي هدهولك هدهولك عقبال ما اديكي بوكس في وشك
ياسمين : تؤ أوف بقي اوف
يونس بتريقه: اوف بقي اوف كتك نيله

 

وطبعا كل كده وايمن ميت علي نفسه من الضحك
يونس بصله بغضب : مخلاص يا أخويا اية فشتك عايمه ليه كده ما تهدي بقي
ايمن زود ضحك وهو شايف منظره كده
يونس بعصبيه : يا ايمن أسكت بقييييييي

 

ايمن بطل ضحك بس بصوت مكتوم علي يونس علي اخرو
يونس بضيق: اوف اسمعي بقي الكلام ده وتنفذيه بالحرق الواد فاهمه
ياسمين بسرعه : فاهمه فاهمه

 

يونس بعد ما شرح ليها الخطه : ها فهمتي كده
ياسمين كانت سرحانه
يونس بأستغراب : ياسمين
ياسمين كانت لسه زي ماهي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top