رواية حبيبي الشبح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

حبيبي الشبح

­

صبا بأبتسامه : لا متقوليش كده لا تقل ولاحاجة وبعدين الموضوع ده كان اقتراح ماما إيه رأيك هينفع تكسفي ماما
ياسمين : لا طبعا مقدرش بس انا مش هعمل كده غير لما ادفع معاكو تمن الاكل
أم صبا : أخص عليكي يا صبا إحنا مش هنرضى تخليكي تدفعي حاجه آنتي زي صبا بالظبط ولا آنتى مش معتبراني زي أمك

close

 

ياسمين بسرعه : لا والله يا طنط مش قصدي انا بس علشان انتو 2 ستات لو حدكو وحضرتك عارفه يعني الحاجات بقت غاليه هنخلي الاكل بالنص وبعدين حضرتك متقلقيش أنا مهيتي حلوه ومناسبه جدا ها قولتي ايه
ام صبا : اللي يريحك يا بنتي بس انا مش راضيه

 

ياسمين بأبتسامه : معلش انا كده هبقي مرتاحه
ام صبا بابتسامه : ماشي يا حبيبتي وبعدين بصت لايمن : إيه يا بنتي آنتي لبسه النقاب ليه داحنا حتي ستات زي بعض اقلعي النقاب يا حبيبتي علشان

 

متتخنقيش
ايمن بتوتر : لالا يا طنط أصلي أنا نآزله أجيب حاجات من تحت علشان ياسمين كانت محتاجها مش كده يا ياسمين
ياسمين : آه آه كانت نزله وبعدين قالت بخبث بعد ما شافت نظره ايمن لصبا :طب متنزلي دلوقتي يا ياسوزان حتي معقدش لوحدي لما تنزلي أهو طنط وصبا قاعدين معايا

ايمن بصلها بغضب وتوعد وهو بيشاور بصوابعه لرقم 2 معلمها يعني ذي تاني غلطه ليكي معايا
ياسمين بصتله باستفزاز وهي بتحرك حواجبها
صبا قالت برقه لايمن : خلاص يا سوزان لو هتنزلي انزلي وإحنا قاعدين معاها لحد ماتيجي

 

 

ايمن بصلها وقال بتوتر من نبره صوتها إللي حبها جدا : لا لا عادي أنا هبقي انزل بس شويه كده
ام صبا : طب خلاص لو هتنزلي شويه كده اقلعي النقاب بقي

 

ايمن بسرعه : لا حضرتك دانا افتكرت حاجه مهمه جدا عايزه اجبها عن اذنكو وبص لياسمين بمعني ماشي لما نبقي لوحدينا ونزل
ياسمين ضحكت عليه
ام صبا : بتضحكي علي اية يا حبيبتي
ياسمين خدت بالها : ها ولا حاجه يا طنط دانا افتكرت حاجه ضحكتني بس مش آكتر

ام صبا ابتسمت وبعد كده قالت : ماشي يا حبيبتي احكيلي عن حياتك بقي لو معندكيش مانع
ياسمين : لا أبدا يا حبيبتي دنا فرحانه والله اني قاعدة معاكو
بعد كده ياسمين قاعدت تحكي ليهم عن حياتها كلها

 

 

ام صبا : يعيني يا بنتي ربنا يرحمهم ومنه لله صاحب البيت ده
ياسمين : الحمد لله
صبا : وانتي معاكي اية بقي يا ياسمين

 

 

ياسمين بأبتسامه : أنا مخلصه كليه تجاره انجلش وكنت ناويه اتعين في شركه بس امي وابويا ماتو ملحقتش اعمل حاجه وغير كده الوظيفه اتخدت وكان مرتبها جميل دورت علي شغل من الشركات اللي من النوع ده بس ملقتش فشتغلت في مطعم مشهور
صبا : إيه ده دانتي كده اتظلمتي بصي أنا صاحبتي أخوها صاحب شركه العادلي للحديد والصلب لو انتي تعرفيها يعني انا هكلمها وتشوفك معاه شغل
ياسمين : ملوش داعي بقي إنت بشتغل أهو الحمد لله

 

صبا برفض : لا طبعا انتي معاكي شهاده جميله مينفعش مجهودك ده ترميه كده في الارض
ياسمين ابتسمت : ربنا يخليكي يا صبا أنا مش عارفه اقولك ايه
صبا بأبتسامه : متقوليش حاجه خلاص انا هكلمها وهبقي اقولك
ياسمين : ماشي يا حبيبتي

 

بعد ساعه ايمن طلع لاقي صبا وامها داخلة شقتهم وياسمين قاعدة مع يونس بيتكلمو
يونس بغضب مكتوم : انتي صحيح ناويه تشتغلي في الشركه اللي جارتك قالت عليها
ياسمين بأستغراب : آه وفيها إيه حاجه اشتغلها شهادتي مفهاش مشكله

 

يونس بعصبيه : ايوه بس كريم العادلي ده شخصيه زباله ومش محترم وبتاع ستات
ياسمين : الله بقي هو إنت كل واحد عايز تطلعلي في القطط الفطسه في إيه يا يونس الله أنا حره إشتغل في أي حتة أنا عايزاها محدش ليه دعوه
يونس بغضب : لا مش حره

 

ايمن : فس ايه يا جماعه اهدو صلو علي النبي
ياسمين بعصبيه : بص يا ايمن دلوقتي صبا لما عرفت إن أنا معايا شهاده كويسه من الكليه بتاعتي قالت إن اخو صاحبتها فاتح شركه وقالت هتكلمها تشغلني عندو فيها مشكله
ايمن : لا

 

ياسمين بتكلمه : دلوقتي الباشا معترض إن إشتغل في الشركة مش فاهمه ليه أنا مش مرتاحه في شغل المطعم يا أيمن وصبا قالت حرامي شهادتي ومجهود يترمو علي الارض كده
ايمن بص ليونس : وانت اللي مزعلك دلوقتي يا يونس هي عايزه تكون مستقبلها
يونس بغضب : اسألها كده عايزه تشتغل عند مين
ايمن بأستغراب : مين

 

يونس بعصبيه : عند كريم العادلي
ايمن بصدمه : كرين العادلي ده شمال ده مش محترم ده مينفعش يبقي في الدنيا أصلا
يونس : قولها قولها علشان فكرانى واقف ضدها منعرفش إن خايف عليها

 

ايمن بخبث: خايف عليها بردو
يونس بتوتر وعصبيه مصطنعة : اكيد يعني خايف عليها الله وبعدين أسكت بقي إما نشوف هنعمل إيه مع الزفت ده
ايمن : زفت مين
يونس بعصبيه : ايمن انا مش عايز غباء الزفت ناصر هو في غيرو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top