رواية حبيبي الشبح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

حبيبي الشبح

­

 

close

محمود دمع : إن كمان كان نفسي احضنو آوي ولما قال كده قبل ماينزل ونظره عيني ودمعته وجعتني آوى يا صباح كان نفسي آوي احضنو بس كنت عايز افوقه من إللي كان فيه علي كلام البنت إللي جت هنا إن هو كان سايب الشغل إللي كان فيه ده وكان جي يقولنا بس إحنا إللي مش ادنالو فرصه
أمه بانهيار: يارتني كنت اديته فرصه علي الاقل كان بقي في حضني مكنش حصل إللي حصله يا حبيبي يا بني ربنا يرحمك يا نن عيني ويجعلك من اهل الجنه وعيطت بزياده

 

يونس عيط وابتسم بسعاده لما سمع دعوه أمه
محمود بدمع : اللهم امين انا هكلم سعد (سعد ده يبقي اخو محمود يعني عم يونس) وتعرفو ونعمل عزا ليونس
صباح : آه آه وأنا هعملو صدقه علي روحو
محمود : ماشي أنا هقوم أكلمه وفعلا قام محمود كلم أخوه وأخوه اتصدم وعيط كتير اوي لانه كان بيحب يونس اوي وكان بيعتبرو صاحبه مش ابن أخوه راح

 

سعد لمحمود وإتصلوا ببتاع الفراشه وجم حطو فراشه في الشارع وكل إللي يسأل يونس مات إزاي يقولو حادثه وعملو العزا واهل يونس كلهم وقفو في ستات ورجاله ويونس بقي واقف يدمع بفرح علشان شاف عيلته كلها قدامه إللي مشفهمش بقالو كتير
وشاف قد إيه بيحبوه وبعد العزا مخلص كله ودعهم وروحو وابو يونس وأمه نامو بتعب وهما بيدعو ليه بالرحمه يونس ابتسم عليهم واختفي وظهر في شقة

 

ياسمين
لاقي ياسمين داخله البيت
يونس : إيه ده إللي رجعك متأخر كده

 

ياسمين بتعب : كان عندنا عشا لرجل أعمال كبير ومشيو متأخر
يونس : رجل اعمال إسمه إيه
ياسمين : بتسأل ليه
يونس : عادي يعني مجرد سوال

 

ياسمين بتذكر: اسمه ناصر الصاوي تقريبا
يونس بصدمه : ناصر الصاوي ياسمين ياسمين ناصر الصاوي ده إللي قتلني
ياسمين بصدمه : إيه بتهزر

 

يونس : والله ياسمين هو ده هو إللي قتلني
ياسمين : يعني إن هو راجل اعمال وبحب الخير وكده ده قناع مزيف وراه شيطان كده ده أنا ابتديت اصدق إنه محترم فعلا ده اداني ١٠٠٠ جنيه وراحت طلعتهم من جيبها وقطعتهم ١٠٠ حته ده فلوس حرام من واحد شغال في الحرام يارتني كنت حطتله سم في الاكل كان زمانه غار في داهيه
يونس بشك : ياسمين هو اداكي إنتي بس فلوس ولا أيدا حد تآني
ياسمين : لا أنا بس بس ليه

 

يونس بعصبيه : يبقي هو كده انتي عجبتيه يا ياسمين
ياسمين بخوف : يعني إيه عجبتو
يونس : يعني حطك في دماغو يعني هيضمك لقايمه البنات عندو وخبط علي دماغه بغضب
ياسمين بقلق : احيه يا يونس طب أعمل إيه

 

يونس : هو أكيد هيدور علي مكانك آنتي ساكنه انتي كاتبه العنوان ده في السي في بتاع الشغل بس حته لو مش كتبه ده مافيا يعني بيعرفو كل حاجه آنتي لازم يبقي معاكي ايمن آنتي تروحيله بكره يا يا سمين وأنا هروح معاكي وهظهر ليه هو مأجر شقه قاعد فيها محدش يعرف عنها حاجه هنروح يا ياسمين
ياسمين : ماشي إللي تشوفه قولي بقي إيه إللي حصل عند اهلك

يونس حكي ليها كل حاجه
ياسمين ابتسمت بدموع : طيب الحمدلله كويس ربنا يخليهم ويرحمك يا يونس
يونس : مخلاص يا ما عرفت اني ربنا يرحمني يلا خشي نامي بقي علشان آنتي تعبانه ولما تصحي هنروح لايمن يلا
ياسمين : اشطا تصبح على خير وسابته ودخلت جوه

 

يونس قعد بقي يفكر يعمل إيه مع الصاوي
تآني يوم صحيت ياسمين خدت دش وصليت ولبست وخرجت ليونس
يونس : يلا
ياسمين : يلا

 

ونزلو راحو علي بيت ايمن
ياسمين خبطت وايمن فتح
ايمن : مين حضرتك
ياسمين : أنا يا سمين جيالك من طرف يونس

 

ايمن بصدمه : يونس
فجأه ظهر يونس قدام ايمن
أيمن بدموع وصدمه : يونس

ايمن بصدمه : يونس

 

يونس ابتسم بس
ايمن بدموع : خشو خشو
ياسمين ويونس دخلو
ايمن جاي يحضن يونس عداه ولبس في الحيطه وقع علي الارض

 

ياسمين ويونس اتخضو عليه ياسمين جريت عليه ساعدته يقوم ويونس ضحك عليه بصوت واطي : لسه أهبل زي مانت
ايمن قام مع ياسمين : وحشتني يا صاحبي
يونس باشتياق: إنت آكتر والله يا دكش

 

ايمن بص لياسمين : هو حضرتك تعرفي بونس منين وبعدين هو ازاي كده
ياسمين : مبدأيا أنا إسمي ياسمين وماجره الشقه بتاعه يونس الله يرحمه بعد ما صاحب البيت إللي كنت ساكنه في مع اهلي الله يرحمهم طردني وروحه

 

 

ظهرت ليا وبيقول انو مش مرتاح وعايز ياخد حقه من إللي قتله وعلشان كده جاين ليك علشان تسعدنا
ايمن بص لياسمين وبعدين بص ليونس
ايمن بدموع : كنت حاسس يا صاحبي إنك مش مرتاح كنت دايما احلم بيك وتجيلي زعلان ومخنوق واكلمك مكنتش بترد كنت عايز اخد حقك بس انا معرفش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top