رواية عشق على حد السيف❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

سيف بامتنان قلق
= انا متشكر جدا بس ياريت تطمنيني علطول
امنيه برقه

close

 

= حاضر متقلقش كده انت لسه في الاول
لتدخل الى الحمام وتتركه يفكر بدهشه
= هي بتتكلم عن ايه ..

 

ليتجاهل حديثها وهو ينتظر زهره بقلق امام الحمام
في نفس الوقت
جرت زهره سريعا الى احدى مقاعد الحمامات وهي تتقيأ بعنف لمدة طويله حتى افرغت مافي جوفها تماما

 

لتتنهد بتعب وهي تستند الى الحائط وتتوجه الى حوض المياه تغسل فمها واسنانها جيدا لتتفاجأ بدخول امنيه عليها التي نظرت لوجهها الشاحب بمعرفه وهي تقول
= عامله ايه دلوقتي سيف واقف بره هيتجنن عليكي
نظرت زهره بتعب الى امنيه وهي تقول

 

= الحمد لله بقيت احسن كتير
امنيه وهي تسندها للخروج
= طيب نصيحه حللي علشان الاعراض دي كلها اعراض حمل مش برد في المعده ذي مابتقولي

 

شعرت زهره بطعنه من الحزن تستولي عليها والدموع تترقرق في عينيها
= ياريت ..بس انا متأكده اني مش حامل
امنيه بفروغ صبر

 

= يا بنتي حللي حتى ولو في البيت هتخسري ايه
زهره بألم حتى تنهي الحديث
= حاضر اكيد هحلل ..بس ياريت متقوليش كده قدام سيف ..يعني لما اتأكد الاول ابقى اعرفه

 

امنيه بابتسامه رقيقه
= طبعا مش هتكلم ولا هقول حاجه بس يلا بينا نخرج احسن نلاقي سيف داخل علينا انا منعته من الدخول بالعافيه

 

لتصطحبها للخارج و تجد سيف يقف بانتظارهم بقلق شديد
سيف وهو يحتضن زهره بقلق
= مالك يا حبيبتي ..في إيه

 

زهره بابتسامه رقيقه
= انا كويسه يا حبيبي متقلقش..إظاهر اخدت برد في معدتي وهو ده الي عمل فيا كده
سيف وهو يضمها اليه يتأمل ملامحها الشاحبه بقلق

 

= برد ايه الي يعمل فيكي كده..احنا هنروح حالا لدكتور يشوفك ويطمني عليكي
أمنيه وهي تغادرهم وتقول بمرح
= متقلقش ياسيف بيه دي حاجه عاديه في وضعها ده

 

سيف وهو ينظر لزهره بدهشه
= وضع ايه الي بتتكلم عنه
زهره بتوتر وهي تضع يدها في جيب بدلة سيف العلوي تخرج منه منديله وتستنشقه بقوه

 

= مفيش حاجه يا حبيبي قصدها على البرد الي عندي طبيعي انه يتعب ويقلب معدتي بالشكل ده خصوصآ انه جايلي في المعده
سيف وهو يتأمل استنشاقها لمنديله

 

بطريقه غريبه
= انتي بتعملي ايه ..
زهره بخجل

 

= مش عارفه بس حاسه ان البرفان بتاعك ريحته بتهدي معدتي
سيف بدهشه قلقه
= البرفان بتاعي بيريح معدتك..زهره انا هعتزر من ضيوفنا ونروح لدكتور يطمنا عليكي ان كده قلقت اكتر

 

زهره بابتسامه رقيقه
= دول ضيوفنا وميصحش نسيبهم ونمشي
وخصوصا اني بقيت كويسه ومفيش فيا حاجه و اوعدك لو حسيت باي حاجه او تعبت هقولك علطول

 

سيف وهو يلف يده على خصرها بحنان
= ماشي.. بس لازم تعرفي ان عنيا هتكون عليكي لو حسيت في اي لحظه انك تعبتي تاني هانهي السهره و هاخدك على الدكتور علطول

 

زهره برقه
= ماشي يا حبيبي
لتستمر السهره وسيف يراقب زهره بشده و يعتني بها حتى انتهت السهره بنجاح

 

بعد عدة ساعات
استلقت زهره في الفراش وسيف يضمها اليه بشده ويمرر يده بحنان على معدتها وهو يقبل اعلى رأسها
و يقول بحنان

 

= انا هأجل سفري بكره مش هقدر اسافر واسيبك تعبانه كده
زهره برقه
= انا كويسه يا حبيبي بلاش تعطل شغلك علشاني وبعدين دول شوية برد وبكره هاشرب حاجه سخنه وابقى

 

كويسه
سيف بجديه وهو يضمها اليه
= شغل ايه بس الي بتتكلمي عنه انتي عندي اهم من شغلي وشركاتي والدنيا كلها

 

لتقترب زهره منه بشده وهي تتنشق بقوه رائحة جلده المختلطه بعطره
الخاص وهي تقول بحب
= ربنا يخليك ليا يا حبيبي ..بس انا كويسه ومفيش داعي تعطل نفسك عشاني دول شوية برد مش اكتر

 

سيف بقلق
= خلاص انا هتطمن عليكي علطول وهحاول اختصر الاجتماعات في يوم واحد و انتي لو حسيتي بأي تعب تتصلي بيا علطول وانا ساعتين تلاته بالكتير هكون عندك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top