رواية عشق على حد السيف❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

= سيف
ليغمض سيف عينيه بتوتر يحاول تهدئة نفسه وهو ينظر اليها من جديد وهو يعود للجلوس على طرف الفراش ويمد يديه اليها وهو يرفعها فوق ساقيه ويقبل وجنتها بحنان وزهره تحتضنه هي الاخرى بقوه وهي تدفن رأسها

close

 

في عنقه
مرر سيف يده على جسدها بحنان وهو يضمها أقرب إلى قلبه
= زهره انا مش شخص مستبد عاوز يسجنك او يمنعك من الشغل كل الي انا عاوزه انك تكملي تعليمك وتشتغلي

 

حاجه مناسبه ليكي ولتخصصك ولتعليمك ..
ليضيف وهو يرفع وجهها اليه يمسح دموعها بحنان
= وبعدين يا حبيبتي لو حاسه انك زهقانه اخرجي اتفسحي او روحي النادي انا جددت اشتراكك هناك دا غير بيتنا

 

الجديد المفروض تتابعيه وتشوفي الديكورات الي انتي طلبتيها من مهندسة الديكور اتنفذت ذي ما انتي عوزاها والا لاء….صح والا انا غلطان
همست زهره برقه

 

= صح يا حبيبي
سيف وهو يقترب من شفتيها بعشق
= بتقولي ايه

 

= بقول عندك حق يا حبيب…أه
ليقتحم سيف شفتيها بعشق وشغف ولهفه وهو يتوه معها وبها في دروب عشقهم
بعد مرور فتره من الوقت

 

انتهى سيف من ارتداء ملابسه ليلف يديه حول خصر زهره يقربها اليه ويقبل وجنتها وهو يقول بحنان
= انا مش هقدر أجي على الغدا النهارده عندي اجتماع مع عملا مهمين ..ايه رأيك تاخدي سالي وتروحو تتغدو في النادي وتغيري جو

 

زهره بتوتر
= متشيلش همي انا مش زهقانه ولا حاجه وعموما لو لقيت نفسي زهقانه هبقى اروح النادي ..روح انت شوف شغلك ومتقلقش عليا
ابتسم سيف بحنان وهو يقبل وجنتها ويخرج محفظته يخرج منها بطاقة إئتمانه

 

= خلاص يا حبيبتي اعملي الي يريحك ..دي الكريدت كارد بتاعتي لو احتجتي فلوس اسحبي منها الي انتي عوزاه
زهره بتوتر و رفض
= انا مش عاوزه فلوس ياسيف ..لو كنت عاوزه فلوس كنت طلبت منك

 

فتح سيف كف زهره وهو يضع في يدها بطاقة إئتمانه ويقول بجديه
= زهره انتي مراتي يعني مفيش فرق بينا وحتى لو كنتي مش محتاجه فلوس خلي الكريدت معاكي عشان لو احتجتي حاجه

 

ليميل على وجنتها يقبلها بحنان وهو يقرص وجنتها بمرح
= إفردي وشك وبلاش الدراما الزايده
الي انتي عايشه فيها دي ..يلا وريني إبتسامتك الحلوه

 

لتبتسم زهره برقه وهو يميل على شفتيها يقبلهم بحنان
و يضع خصله شارده من شعرها خلف اذنها وهو يقول بحنان
= ايوه كده يا حبيبتي خلي يومي يبدء حلو

 

ليضع يده خلف ظهرها وهو يتوجه معها الى الاسفل
بعد مرور ساعتين
وقفت زهره امام إحدى الاحواض تغسل الاطباق والمعالق المكدسه في الحوض ليمر الوقت عليها وهي تعمل بجد

 

للانتهاء من الاكوام المكدسه امامها وهي تشعر ببعض الراحه لمعرفتها ان سيف سيتأخر اليوم في العمل
لتتنهد بارهاق وهي تحسب الوقت المتبقي لعودتها للمنزل فهي تشعر مؤخرا بعدم قدرتها على العمل كالسابق
وفي نفس التوقيت

دخلت إلهام برفقة سيف وبعض رجال الاعمال الى الفندق الذي تعمل به زهره وتوجهت الى المطعم وهي تبتسم

بسعاده
ليجلس سيف بجوارها وهو يتحدث في الاعمال مع ضيوفه ليبدء تناول الطعام

 

وسط مناقشات واتفاقات لعقد شراكات جديده بينهم
إلهام وهي تميل على إذن سيف بخبث
= عن إذنك يا سيف انا هروح الحمام

 

لتقوم باناقه وتتوجه لمكتب مدير المطعم الذي إستقبلها بترحاب
= اهلا وسهلا الهام هانم شرفتي المطعم
الهام بتكبر وهي تتجاهل ترحيبه

 

= اسمعني كويس انا عاوزه البنت الي انا اتوسطلها الي اسمها …امم مش فاكره
المهم انت اكيد عارفها عوزاها تخدم علينا و…اه و برضه مش عوزاها تعرف هي هتخدم على مين او اني انا الي طلبتها علشان تخدم علينا

 

فؤاد بدهشه وقد استشعر وجود شئ خاطئ يحدث ولكنه لم يستطع الاعتراض
ليقول بصوت متردد
= ثواني وهتكون عندكم يا فندم

 

لتتركه الهام وهي تضحك بانتصار وهي تتخيل صدمة سيف واحراجه واهانته امام عملائه المهمين
لتقول بصوت كالفحيح
-= معلش يا حبيبي هي فضيحه صحيح مرات سيف بيه الرفاعي بتشتغل جرسونه في مطعم بس لازم القرصه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top