رواية عشق على حد السيف❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

= غريبه انتو اتصالحتو… الي كان يشوفو امبارح يقول انه كان عاوز يقتلك..مش يخرج معاكي ويفسحك
وقفت زهره باستعجال وهي تقول
= انا همشي دلوقتي علشان متأخرش على سيف ولما ارجع هحكيلك على كل حاجه

close

 

لتخرج سريعا وعيون شقيقتها الحاقده
تتابع خروجها وهي تقول بقسوه
= متفرحيش اوي كده ياست زهره قريب اوي ههد الدنيا فوق دماغك بس اكلم امين الاول واتفق معاه على كل

 

حاجه
خرجت زهره من غرفة شقيقتها وهي تبتسم وتشعر بالراحه لإطمئنانها عليها
لتختفي ابتسامتها وهي ترى الهام تقف بالقرب من سيف وهي تداعب أزرار قميصه وتتكلم بصوت هامس لم يصل لإذن زهره..

 

ترددت زهره في الدخول وهي تشاهد تقرب الهام المفضوح من سيف
ليرفع سيف رأسه فجأه ويشاهد زهره
و ترددها في الدخول ليتخلص من أيدي الهام وهو يقول بهدوء

 

= بعدين يا الهام هنتكلم في كل ده انا مستعجل دلوقتي
وتركها وهو يتقدم من زهره يضمها اليه وهو يقول بحنان
= واقفه كده ليه ..اطمنتي على سالي
زهره وهي تبتلع ريقها بتوتر

 

= اه كويسه ولسه نايمه
سيف وهو يأخذ يده بين يديه ويتوجه للخارج
= طب يلا بينا
ركبت زهره السياره بجوار سيف الذي قاد السياره بنفسه بعد ان رفض ان يرافقهم حرسه او سائقه الخاص

 

ليتناول يدها يقبلها بحنان وهو يضعها تحت يده على مقود السياره
زهره بسعاده
= إحنا رايحين على فين

سيف بمرح

= خليها مفاجأه..استرخي انتي بس قدامنا نص ساعه بالكتير ونوصل
لتتنهد زهره بسعاده وهي تسترخي في كرسيها وتتأمل المناظر الرائعه
من نافذة سيارتها حتى دخلت السياره بوابه ضخمه من الحديد حيث يقبع خلفها قصر ريفي ضخم رائع تحيط به

 

حدائق رائعه من الورود واشجار الفاكهه
تتوسط حديقته نافوره كبيره رائعه تعوم في مياهها أسماك صغيره ملونه في مشهد رائع يسلب الالباب
لتتوقف السياره امام البوابه الداخليه للقصر وينزل سيف منها ويفتح باب السياره وتنزل زهره المأخوذه بجمال المكان من حولها

 

سيف وهو يضم زهره اليه بحب
= إيه رأيك..المكان معروض عليا علشان أشتريه وحبيت تقولي رأيك
قبل ما اخد قرار و أشتريه
نظرت زهره حولها بتوتر وعينيها تلتمع بالدموع

 

وهي تقول بتوتر
= جميل أوي ..ربنا يباركلك فيه
سيف مصححا لها وهو يضمها اليه بحنان ويصعد لداخل القصر
= يبارك لنا ..اي حاجه املكها هي ملكك انتي كمان ..تعالي خليني افرجك على المكان علشان تكوني فكره قبل ما

 

تقولي قرارك
زهره بدهشه
= قراري..
سيف وهو يضمها اليه ويصعد لداخل القصر

 

= طبعا قرارك انا رأي هنا استشاري وبس.. لان انتي الي هتعيشي هنا وهتبقى مملكتك ولو القصر عجبك هشتريه فورا وهنفذ اي تعديلات تحبيها عليه….تعالي..
ليضع يده حول خصرها وهو يتوجه بها
للداخل ويبدء جولته معها في مشاهدة

 

القصر لتكتشف زهره جمال القصر الداخلي الذي يواذي جماله الداخلي
وقفت زهره في شرفة غرفة النوم الرئيسيه تتأمل جمال المشهد امامها وسيف يحتضنها من الخلف ويتأمل المكان معها بهدوء ليديرها اليه
وهو يقول بحنان

 

= ها إيه رأيك..
ابتسمت زهره بحب
= حلو أوي ذي ما تخيلته زمان بالظبط
لتتوتر وهي تضغط على شفتها بندم

 

سيف بحنان وهو يشعر بتوترها
= عندك حق انا اول ماشفته افتكرت كلامك عن حبك للريف وقد ايه كان نفسك تعيشي في مكان ذي ده
ليتابع بحنين

 

 

= افتكرتك وانتي بتقسمي الأوض على ولادنا ..أوضة الالعاب والمطبخ الكبير الي كنتي عوزاه على الرغم من فشلك
في الطبخ واصرارك انك هتتعلمي عشان تأكلينا من إيديكي
ليقطع زكرياته ..صوت بكاء زهره الشديد وهي ترتجف ليضمها اليه بشده وهو يمسح دموعها بحنان

 

= ليه الدموع دي كلها..الي حصل زمان خلاص راح وانتهى واحنا دلوقتي بنبتدي بدايه جديده مع بعض ..
لترتمي زهره في حضنه وهي تبكي و تهمس بداخلها بألم يكاد يقتلها
= ياريته خلص وانتهى بس الي انا فيه دلوقتي بيبني بيني وبينك ألف سد
ابعدها سيف عنه قليلا وهو يحاول تهدئتها وهو يرفعها على زراعيه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top