رواية عشق على حد السيف❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

ابنك مولود قبل ميعاده ولازم يتحط فورا في حضانه لان استمراره كده في خطر على حياته.. بس للاسف الحضانات مش متوفره هنا وبتكلف كتير جدا فلازم تتصلي بوالده يجي
ياخد الطفل ويحطه في حضانه فورا

close

 

شهقت زهره بعذاب وهي تحاول النهوض وذهنها يحارب من أجل ايجاد حل لانقاظ طفلها
ليباغتها صوت أمين الذي اندفع اليها يحتضنها وهو يمثل الحزن ويقول بعتاب
= كده برضه يا حبيبتي تيجي على المستشفى لواحدك وتولدي من غير ما اعرف

 

ليتوجه للطبيب بثقه وهو يقول بحزن حاول ان يتقنه
= انا جوزها ..زعلنا من بعض شويه واتفجأت انها جت هنا وولدت من غير ما اعرف هي حالتها ايه دلوقتي يا دكتور
ليتفاجأ الطبيب بزهره تبكي بهيستريه وهي تقول بصوت متقطع من شدة البكاء

 

= أبوس إيدك يا أمين ابني ..أنا..أنا أسفه هعمل كل الي انت عاوزه ..بس ..بس
ابني .. حضانه ..لازم يدخل الحضانه
ليحتضنها امين بتعاطف مزيف امام الطبيب وهو يقول بحزن مصطنع

 

= متخافيش يا حبيبتي ابننا هيكون كويس
ليهمس للطبيب بحزن مصطنع
=ممكن تسيبنا مع بعض شويه عاوز أهديها
ليتركهم الطبيب بتعاطف وهو يقول

 

= طبعا ..بس يا ريت تبقى تيجي تقابلني علشان تعرف حالة المدام ياريت لو تشرفوني في الجروب بتاع واتس متابعه كل رويات
رواية عشق على حد السيف

 

الفصل 9
إستيقظ سيف من نومه وهو يحتضن زهره بين زراعيه بحنان ليمرر يده في شعرها برقه يبعده عن وجهها وهو
يتأمل بعشق ملامح وجهها الملائكيه الغارقه في النوم ليميل ويقبل شفتيها بحنان
وهو يتنهد ويضمها اليه بحب ويقول

 

بحيره
= قلبي مش قادر يستغنى عنك.. مهما حاولت ابعد مبقدرش.. برجع اضعف تاني
وغصب عني بأذيكي وبأذي نفسي معاكي ..
ليذيد من إحتضنها وهو يمعن التفكير في محاوله منه لايجاد حل يرضي قلبه وعقله معا ..

 

ليمر بعض الوقت
حتى استيقظت زهره من النوم لتجد سيف مستيقظآ وهو يحتضنها ويمرر يده في شعرها بحنان
سيف وهو يقبل شفتيها برقه

 

= صباح الخير ..كل ده نوم احنا داخلين على العصر
زهره بخجل و دهشه من معاملته الرقيقه معها
= صباح النور..انا مش عارفه نمت الوقت دا كله اذاي

 

سيف وهو يضمها اليه ويقبل خدها بحنان
= صباح النور حاف كده لااا..مينفعش
ليميل على شفتيها وهو ينوي تقبيلهم
الا ان زهره منعته وهي تضع يدها على شفتيها و تقول بارتعاش وعينيها تلتمع بالدموع

 

= لا يا سيف مش هينفع انا مبقتش متحمله تصرفاتك الغريبه معايا ..شويه تقربني منك وشويه تهيني وتبعدني عنك..خليني أمشي أحسن ليك وليا
رفع سيف زهره اليه بحنان وهو يقبل وجنتها برقه
= انا مكنتش عاوز اكلمك دلوقتي ..كنت عاوز اديكي فرصه تهدي الاول وبعدين نتكلم ..

 

ليتابع بتصميم
= زهره انا مستعد أنسى كل الي حصل بينا زمان و ابتدي معاكي بدايه جديده ..
ليضيف بتصميم
= انا هعتبر كل الي حصل زمان كان عشان ان انتي كنتي صغيره ومعندكيش خبره

 

خفتي من الفقر ..كمان انا كنت مسجون وخفتي تتبهدلي لواحدك.. كل الي عاوزه منك دلوقتي انك تسبتيلي انك اتغيرتي
تساقطت الدموع من عين زهره وهي تشعر بكلماته تشعل قلبها حبا وعشقا له فهو يبرر خيانتها له ويتنازل عن كبريائه حتى يحتفظ بها في حياته..
كم تود ان تحكي له الان عن كل

 

ماحدث معها وتبرئ ساحتها أمامه ولكنها لا تستطيع
فما يمنعها هو حبها الكبير له فهي لا تستطيع بناء سعادتها على حساب سعادته
لتقول ببكاء وكلمات الرفض لعرضه تتكون على شفتيها

 

لتقول بضعف
=مينفعش ياسيف انا مش مواف…
ليقاطع حديثها دون ان ينتبه لما كانت تقوله
وهو يتابع

 

=احنا هاندي نفسنا فرصه مع بعض لمدة سنه
نحاول نبني ثقتنا في بعض من تاني.. انتي تحاولي تسبتيلي انك اتغيرتي وانا هحاول اكسب حبك وقلبك الي فشلت اكسبهم قبل كده

 

لتهمس زهره لنفسها وهي تغلق عينيها برجاء
= سنه مع سيف..سنه بحالها معاه ..سنه هبني فيها زكريات حلوه معاه اعيش على ذكراها العمر كله ..حتى لو كنت هسيبه في النهايه على الاقل هعيش سنه معاه تحييني العمر كله
لتستدير فجأه وتحتضنه بشده ودموعها تتساقط

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top