رواية عشق على حد السيف❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

= سيف إنت هنا…كده برضه هونت عليك ..
عاوز تسجني..للدرجه دي بقيت تكرهني
ليضمها سيف الى قلبه بشده وهو يغلق عينيه بألم وهو لا يستطيع مصارحتها بعشقه الشديد لها ..
ليكتفي بتمرير يده بحنان على جسدها وهو ينظر في وجهها بحزم رقيق

close

 

= بطلي جنان أنا برضه معدوم الاخلاق عشان اعمل فيكي كده
ليتابع بحزم رقيق وهو يتحسس وجهها بحنان
أنا مكنتش اعرف حاجه عن الي حصل ومستحيل كنت اوافق عليه وكل الي اشتركو فيه هيتعاقبو وبشده

 

احتضنته زهره بخوف وهي تدفن وجهها في عنقه وتقول ببكاء
= أنا جيت معاك هنا إذاي أنا كنت في الحبس واعترفت اني..
سيف مقاطعا لها وهو يضمها اليه بحمايه ويرفع وجهها اليه بغضب
= وإعترفتي إنك سرقتي..ممكن أفهم إعترفتي بحاجه معملتيهاش ليه

 

صمتت زهره بدون إجابه ودموعها تتساقط بدون إرادتها
ليضمها سيف أكثر إليه وهو يقول بتوتر
= خلاص إهدي الموضوع خلص والمحضر إتقفل
زهره بدهشه وهي تحاول منع نفسها من البكاء

 

= إذاي دا أنا إعترفت إني…
ليقاطعها سيف بغضب
= خلاص مش عاوز أسمعك بتقولي كده تاني

 

ليتابع بتوتر وهو يتحسس جسدها بتوترذ
= حد عمل فيكي حاجه في القسم
زهره وهي تهز رأسها بنفي
= لاء محدش عمل فيا حاجه
ليتنهد سيف بارتياح وهو يزيد من ضمها اليه بحمايه

 

= الحمد لله ..
زهره وهي تغلق عينيها بألم استعداد لما ستقوله
زهره بألم
= سيف أنا كنت عاوزه أطلب منك طلب

 

سيف بتوتر وهو يشعر بأن ماستقوله لن يعجبه
= عاوزه إيه يا زهره
زهره بتوتر وصوت ضعيف كالهمس

 

= أنا كنت عاوزه أسيب الفيلا و..
قاطعها سيف بغضب
= تسيبي الفيلا وتروحي على فين
حاولت زهره منع دموعها من التساقط

 

وهي تقول بصوت مخنوق
= هاروح أعيش مع واحده زميلتي في المطعم هي عايشه مع والدتها انا كنت هاروح اعيش معاها قبل كده بس الي كان مانعني سالي مكنتش عاوزه أسيبها لوحدها مع أمين لكن دلوقتي…
قاطعها سيف بغضب وهو يشعر بقلبه كأنه ينتزع من مكانه

 

= إنتي مش هاتسيبي الفيلا ومش هاتروحي لأي مكان لا عند صحبتك ولا عند امين ولا لأي مكان دا موضوع منتهي
زهره وقد إعتقدت إنه لايريد ذهابها خوفآ من ذهاب سالي معها

 

لتقول بألم وغيره
= متخفش أنا مش هاخد سالي معايا هي ملهاش ذنب تتبهدل من بعد ما إرتاحت أخيرا
عقد سيف حاجبيه وهو يقول بغضب
وكل ما يصل الى تفكيره محاولتها بالابتعاد عنه

 

= إخرسي يا زهره ومتتكلميش أحسنلك و لما نوصل هنتفاهم في
كل حاجه
زهره باعتراض
= بس..

 

سيف بغضب وهو يدفن رأسها في صدره ويضع جاكيته الخاص فوقها ويزيد من احتضانها بتملك
= مفيش بس ..وأحسنلك تسكتي عشان أنا عفاريت الدنيا كلها بتتنطط في وشي دلوقتي
لتصمت زهره بخوف زال منها وهي تشعر بقوة احتضانه لها لتزيد هي من احتضانه وهي تتنعم بقربه حتى ولو لدقائق قليله

 

بعد دقائق قليله
سيف محدثا محاميه الخاص
= معلش يا استاذ عبد الله ادخل من باب الفيلا الجانبي

 

حاولت زهره الابتعاد عنه بتوتر لتتفاجأ بتمسكه الشديد بها
= سيبني يا سيف لو حد شافنا
هيقول ايه
سيف بلا مبالاه

 

= هيقول واحد وحاضن مراته ايه المشكله في كده
لتحاول فك يده من حولها بغضب
= سيف ده مش وقت هزار لو سمحت شيل إيدك وخليني اقعد بعيد عنك
ذاد سيف من ضمها اليه وهو يهمس في إذنها ببرود
= إثبتي وإعقلي وإسمعي الكلام والاا عاوزه تتعاقبي ذي زمان..

 

ليضيف بمكر
= فاكره عقابك كان بيبقى إذاي
شهقت زهره بصدمه وهي تقول بتلعثم

 

= إنت..إنت قليل الادب
إقترب سيف من إذنها وهو يهمس بمكر
وهو يشعر بعلو ضربات قلبها وتقطع تنفسها بتوتر
= همم بقى كده أنا قليل الادب…يبقى إنتي الي إختارتي إستعدي لعقوبه من بتوع زمان

 

زهره بتوتر وهي تتمسك بقميصه بقوه
= سيف ..أنا..أنا..
سيف مقاطعا بمكر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top