رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

 

close

بعد مرور شهران
في صباح يوم جديد دلفت اية لغرفة ماسة لإيقاظها فوجدتها مستيقظة وتبكي بصوت منخفض
اقتربت اية منها بسرعة لتردف : ماسة مالك في ايه ليه بتعيطي
ماسة ببكاء : وحشني رغم كل الي عملوا بيا وحشني
اية بحزن : بقالك شهرين من اول ما هربتي منه وانا بسمع صوت عياطك وبفضل ساكتة ومبتدخلش بيكي انا

 

ملاحظة انو انتي بتعاقبي نفسك مش بتعاقبيه طالما بتحبيه للدرجادي ليه هربتي منه مش كنتي فضلتي معاه وكملتي حياتك معاه بعد ما اعرفتي انو ندمان وانو بيحبك ليه بتعملي بنفسك كده
ماسة بشهقة : نفسي اسامحه وارجعلوا ونعيش مع بعض بس مش قادرة بحبوا ومع هيك مش قادرة انسى تعذيبوا ليا
اية : خلاص يا ماسة ارجوكي ما تعيطيش

 

بصي مفيش ليكي خيارات غير دول عشان ترتاحي يا اما تسامحيه وترجعيلوا يا اما تنسي حبك ليه وتكملي حياتك من غيرو
ماسة بحزن : هحاول انسى حبي ليه متوقعش اني اقدر اسامحه
اية بإبتسامة حزينة : طب يلا قومي علشان نفطر تلاقي جو دلوقتي كل الأكل كلو

 

ارتسمت شبه ابتسامة على وجه ماسة لتردف : خلاص انا هاخد شاور واغير هدومي واخرج على طول
اية : ماشي يا حبيبتي هنستناكي
اومأت ماسة لها لتخرج اية للخارج وتذهب ماسة للإستحمام لتخرج بعد قليل وترتدي ملابسها انتهت بعد فترة لتخرج لهم وتجدهم ينتظروها على طاولة الطعام
جو بإبتسامة : صباح الخير
ماسة : صباح النور

 

كانت اية تضع يداها اسفل ذقنها وتنظر للطعام بجوع : مش يلا يا ماسة هموت وآكل
جو بضحك : كلي يا اختي كلي اساساً انتي بتعملي ايه غير الأكل
ذمت اية شفتيها بحزن : خلاص انا مش عاوزة آكل ومتتكلمش معايا يا جو
جو بصدمة : حبيبتي انتي ازعلتي واللهي العظيم انا كنت بهزر معاكي مهو انتي بتفضلي تقولي جعانة واما تيجي

 

تاكلي مش بتاكلي حاجة وانتي كدة بتتعبي نفسك
نظرت اية له بطفولة والحزن ما زال يرتسم على ملامح وجهها : خلاص قولت مش عاوزة
اقترب جو وقبلها من وجنتيها : خلاص يا روح جو علشان خاطري متزعليش
ماسة بخجل : ايه يا عم انت وهيا هوا مفيش عندكم غرفة تلمكوا

 

جو بضحك : لاء مفيش
اية بخجل : خلاص يا جو مش زعلانة
جو : طب يلا يا جماعة سمو بالله
جلس الجميع على الطاولة يتناولون طعام الافطار وسط مزاح جو ومشاكسة اية وسرحان ماسة المستمر بكنان
…….***…….

 

عند كنان كان في مكتبه بقصر الحديدي يجلس على المقعد مسنداً رأسه للخلف بتعب فمنذ اختفاء ماسة وهو يبحث عنها ولم يستطع النوم الا لساعات قليلة بحث في كل مكان من الممكن ان تكون موجودة به ذهب الى قصر والدها الذي تم عرضه بالمزاد واشتراه كنان ولم يجدها به اتصل برعد وليل واخبرهم بإختفاءها وبدأت رجالهم

 

تنتشر في كل مكان يبحثون عن خيط يوصلهم لها اعطى معلومات عنها في المطار فأتاه الرد بعكس ما تمنى لم يخرج الى الطائرة احد بهذه المواصفات اعلن بالجرائد عن مواصفاتها ووضع صورة لها واعلن عن مكافأة كبيرة لمن يجدها ويخبره بمكانها ووضع رقمه ليتصلوا به ولكن لم يتلقى اي اتصال من اي شخص

 

 

كنان بدموع : وحشتيني كان نفسي تكوني معايا ونعيش حياة جميلة فراقك صعب اوي يمكن صحيت من غفلتي متأخر اوي واكتشفت اني بحبك متأخر بس ده ميدكيش حق انك تعذبيني بالطريقة دي انا من غيرك جسد من غير روح لجين بقت كل ما تشوفني تبص ليا نظرات عتاب عرفت يا ماسة عرفت بكل الي حصل وانا الي قلتلها عن حقارتي معاكي وبقت بتستحقرني دايماً نظراتها بتعذبني ضعف عذابي

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top