رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

ماسة : لا لا مش عايزاه يشتريلي انا عوزاك تحبلي من البيت
كنان بإستغراب : ليه بس
ماسة : كدة في كتير لسا ملبستهمش وانا مبرتحش لذوق حد
كنان بإبتسامة : حاضر يا حبيبتي انا هروح البيت اجبلك الهدوم وارجع على طول
اومأت ماسة له ليخرج كنان للخارج ويشير لأحد حرسه

close

 

الحارس : اوامر يا باشا
كنان : توقف هنا ع الباب ومش عايز حد يدخل غير الممرضة والدكتور اذا كان في حاجة ضرورية مفهوم
الحارس : مفهوم يا باشا
وضع كنان النظارة على وجهه وتوجه لسيارته منطلقاً للشقة التي كانت ماسة تجلس بها
…….***…….

 

في منطقة فارغة في وسط الصحراء كان يجلس على المقعد وينفث الدخان بحقد : واخيراً هعمل الي كنت مستنيه من زمان وعزة جلالة ربنا لربيك واخليك تندم على الي عملتوا بيا . لينظر للشخص الذي يجلس امامه : هوريك قريب اوي انو محدش يقدر ليا
الشخص بإبتسامة : اكيد يا صاحبي ده انت الاساس بس مقولتليش هتعمل ايه

 

مجهول : هعمل الي بحياتو متمنى انو يشوفوا بيوم
الشخص بتشويق : ايه ده انا بقيت متشوق اوي اعرف عاوز تعمل ايه اصلِ محدش يقدر يوقف قصادك
ارتسمت على محياه ابتسامة تحمل خلفها حقد كبير وتوعد لذلك الشخص
…….***…….
تقدمت الممرضة اية من غرفة ماسة ليوقفها الحارس : عاوزة ايه

 

اية : هوصل الاكل للهانم
اومئ الحارس لها لتدلف اية للداخل والابتسامة ترتسم على محياها : ازيك يا ماسة
ماسة بحزن : تعبانة من حياتي كلها
جلست اية بجوارها لتردف بإستغراب : ليه انا الي شفتوا من كنان باشا خوف وقلق كبير عليكي اول مجيتي المستشفى وكنتي متصابة

 

ماسة ببكاء : انا تعبت واللهي العظيم تعبت اتخيلي كنان كان موهمني انو بيحبني وانو هيعيشني احسن عيشة ومن الكلام ده وليلة الفرح يفاجئني انو واخدني علشان عاوز ينتقم من ابويا ومن وقتها حياتي بقت ذل وكل يوم يضرب بيا ويسمعني كلام محدش يقدر يستحملوا انا تعبت هه لا وبالاخير طلع الي كنت فكراه ابويا مش ابويا جوز امي شايفة الدنيا بتلف بيا ازاي بعد معرف انو مش ابويا اعترف انو بيحبني وبقى عاوز يعيش معايا ومش بيقدر يعيش من غيري بس انا مش قادرة كل ما اشوفوا بفتكر كل الي عملوا بيا اساساً انا حياتي ملهاش لازمة كان كل خوفي

 

على اختي لجين ودلوقتي بقت عاايشة حياتها مع جوزها ومبسوطة معاه وده الي كان بيهمني . لتكمل بشهقة كنان انا مش قادرة اسامحه واللهي العظيم مش قادرة ارجع معاه واعيش طبيعي وانسى كل الي حصل زمان انا عاوزة اهرب في مكان محدش يعرفني بيه خلاص عاوزة ابدأ حياتي من جديد
كانت الدموع تسيل على وجه اية وهي تستمع لها ولألمها اقتربت منها واحتضنتها بقوة : ياااه ده انتي شفتي

 

بحياتك كتير
بادلتها ماسة الحضن وهي تبكي بقوة
لتردف اية فجأة : ماسة انا هساعدك
ابتعدت ماسة عنها لتردف بشهقة : ازاي

 

اية : انا متجوزة وجوزي طيب مفش زيو وبيحبني اوي ومبيرفضليش اي طلب هاخدك تقعدي معانا قد ما انتي عاوزة حتى لو على طول انتي من النهاردة بقيتي اختي وتحت مسؤليتي
ماسة : لاء انا مش هقدر اتقل عليكوا اساساً انتي متعرفنيش كتير ايه الي يضمنك اني صادقة

 

اية بإبتسامة : الصادق بيبان من لمعة عنيه وانا مصدقة كل كلمة قولتيها وهاخدك معايا ومش عايزة رفض
نظرت ماسة لها بإبتسامة لتميئ برأسها علامة القبول : ازاي هتخرجيني وفي حرس برا وغير كدة انا مش عاوزة اذيكي او اعرضك لأي حاجة وغير كدة انتي ممكن تخسري شغلك
اية : انا مش هخسر شغل ولا حاجة وهما مش هيعرفوا انك معايا
ماسة : بس ازاي اكيد الملف بتاعك فيه عنوان بيتك

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top