رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

اقترب فهد واحتضنه بقوة : انت هتفضل معايا
شدد احمد عليه وبعد ثواني بدت يده ترتخي وعيناه تغمض وفارقت روحه الحياة
بدأت الدموع تنهمر من عينيه بسرعة شديدة بكى دون ان يحاول ان يمنع نفسه وضع رأس ابيه على حجره ووضع يده على ظهر ابيه المملوء بالدماء والاخرى يضرب بها على وجه ابيه بخفة وهو يبكي كالاطفال غير مصدق ان الرجل الوحيد الذي احبه اكثر من اي شيء مغلق عيناه مفارقة روحه الحياة : قوم يا بابا متسبنيش قووووم انت

close

 

قولت انو مش هيحصل حاجة انا كنت قايلك انا مش مطمن انا قلقان عليك قلتلك بلاها الشغلانة دي هتخليني اخسرك قوم يبابا ارجوك متسبنيش قوووم يباباااا قول انك سامعني ومش هتسبني قول انك معايا على طوول بابا ياروح فهد قوم متسبنيش قوم متسبش ابنك لوحده انت صح مكنتش كويس مع حد بس مكنش في احسن منك معايا انا انا مكنتش مبسوط في الشغل الحرام بتاعك بس كنت مبسوط اوي انك ابويا

 

اتت سيارة إسعاف اخرى ونزل المسعفون يحملون حمالة ووضع بها احمد
اقترب فهد ببكاء شديد من احمد وقبله قبلة طويلة على رأسه
حاول المسعف ابعاد فهد ولكن لم يستطع
فهد ببكاء شديد دون الاهتمام لوجود احد : ابعد عني سبني اشم ريحتوا بس واضموا لآخر مرة خليني احفظ

 

ملامحه الي مش هقدر اشوفها مرة تانية ليه يبابا ليه عملت بنفسك كده لي وصلت نفسك للطريق ده ووصلتني معاك طريق آخرتوا اني اتحرمت منك ااااخ يابا ااخ الحياة هتبقى ازاي من غيرك انت كنت بالنسبالي كل حاجة
اقترب ليل منه وحاول ابعاده عن احمد والدموع تتجمع في عيناه على حاله : خلاص سيبوه مينفعش الي بتعملوا ده

 

اقترب فهد بدموع واحتضنه للمرة الاخيرة وقبل رأسه مرة اخرى ثم امسك يده وقبلها عدة قبلات : ربنا يرحمك ويغفر ليك يا روح روحي انت . ثم وضع رأسه على الحمالة فقام المسعفون بوضع احمد في سيارة الاسعاف وتحركوا تجاه المشفى
سقط فهد ارضاً وهو يبكي بإنهيار على فراق ابيه

 

اقترب ليل منه واحتضنه بقوة : خلاص امسك نفسك واقوم خلينا نروح المستشفى
فهد ببكاء : ده ابويا رغم كل الي عملوا ابويا انا خسرت ابويا خسرتوا ابويا سابني ورااح لمكان بعييد اوي
ليل : ده قدرو ومينفعش تعترض هوا الي عمل بنفسوا كده رغم كل الي عملوا بكنان كان بس هيحبسوا وهوا في الي عملوا قتل نفسه

 

فهد والدموع ما زالت على وجهه : ربنا يرحمك ويصبرني على فراقك يا ابويا
قام ليل بإسناده وأخذه معه في السيارة متوجهين الي المشفى بينما قام يوسف بنقل الشاحنة المحملة بالمخدرات الى مركز الشرطة ومعهم بعض الاشخاص الذين اتوا من قبل رئيس المافيا لتسليم الشاحنة

 

فهد احمد الاسيوطي ابن احمد من امرأة اخرى من اصول اجنبية كان متزوج بها قبل ان يتزوج بوالدة ماسة ولجين تعرف عليها في سفرة له لأمريكا التقت به اكثر من مرة صدفة فتبادلوا الارقام واصبحوا اصدقاء ومع الوقت تعلقت به واحبته وكان احمد يبادلها الشعور فلم يكن منه سوى التقدم لها تزوجها ولم ينجب منها سوى فهد كان يحب فهد اكثر من اي شيء فهو ولده الوحيد ولم يستطع انجاب غيره وايضاً فهد كان متعلق بأبيه بدرجة كبيرة

 

لإهتمامه الكبير به بعد وفاة امه المفاجئ وعدم جعله يشعر بفقدان الام
رجل اعمال لديه شركة كبيرة لديها اسمها في السوق في الثامنة والعشرون من عمره طويل ذو عضلات قوية بشرته بيضاء ولديه لحية مرتبة بطريقة جميلة شعره اشقر عيناه بلون الازرق كلون السماء الصافية حنون جداً وقاسي في عمله كان يكره عمل ابيه ويحاول اقناعه بتركه ولكن فات الاوان دون تركه لم يتعلق بأحد في هذه الحياة كتعلقه بأبيه ..

يتبع..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top