رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

خرج كنان دون ان يجيب عليها فدموعها تؤلم قلبه وصوت اباه يتردد في رأسه لتكمل ماسة بكائها على اباها تريد تحذيره ولكنها لا تستطيع الوصول اليه فكنان لم يضع اي وسيلة اتصال بالبيت وعند خروجه يغلق الباب بالقفل يالله الطف به فإنك الغفور الرحيم
…….***…….

close

 

في قصر الحديدي توجه كنان للداخل ليدلف الى غرفة عشق وجدها تجلس على سريرها وتبكي بشدة
كنان بلهفة وهو يركض نحوها : عشق في ايه يا حبيبتي
عشق ببكاء شديد وهي تمد شريط فيديو له : مكنش في حد هنا وكنت زهقانة اوي قمت اتمشى في القصر وفجأة لقيت رجليا واخداني ع الجناح بتاع ماما وبابا وكان السيدي ده موجود وفي غيروا كتير كان عندي فضول اشوفوا

 

خدت واحد وارجعت غرفتي وفتحت اللاب احضروا لقيت فيه ذكريات لبابا وماما قبل ما احنا نيجي . اكملت ببكاء ابيه دول كانوا بيحبوا بعض جامد وكانوا بيقولوا هيعشوا لحد ما يشوفوا ولادنا بس هما ماتوا حتى قبل ما يشوفوا طفولتي انا وحشوني اوي يا ابيه وحشوني اوي اوي انا ليه ربنا خدهم مني وانا لسا طفلة صغيرة شهقت ببكاء

 

استغفرالله مش قصدي اعترض على قضاء ربنا بس هما وحشيني اوي وكانوا مسافرين عشان يرفهوا عن نفسهم تقوم السيارة تقلب فيهم ليه ي ابيه

امتلأت عينان كنان بالدموع على اخته الصغيرة فهو حقاً مهما قدم لها فلن يحل مكان الام والاب هو ايضاً يتألم ويشتاق لهم ولكنه يكتم في داخله داعياً لهم بالرحمة : بصي ي حبيبتي انتي حقيتك تشوفي الفيديوهات وتفرحي

 

بيهم مش تقعدي تعيطي انتي لازم تحضريهم كلهم وتتبسطي اما تعرفي حياتهم من قبل كانت ازاي تحزني لحزنهم وتضحكي لضحكهم وبكرة اما تتجوزي تقولي لعيالك قصة حب بابا وماما الأسطورية الي محدش حب ولا هيحب زيهم وانا موجود ي حبيبتي كل اما تكوني زهقانة كلمة وحدة بس واكون عندك وقاعد قدامك كلو ولا اشوف الدموع دي نازلة من عيونك انا عايزة الضحكة بس الي تبقى مرسومة على شفايفك علشان اهلنا يبقوا مبسوطين

 

فووق لأنو اما تزعلي هما كمان هيزعلوا
عشق وهي تمسح دموعها بطفولة : يبقى مش لازم ازعلهم اساساً اني ابقى بنت مهاب ده شرف ليا يخليني رافعة راسي على طول
ابتسم كنان لها وقبلها على جبينها : طبعاً يلا يا حبيبتي ارتاحي شوية

 

عشق : مش جايلي نوم هقعد اكمل في كتاب الرواية
كنان : زي ما انت عاوزة يا حبيبتي
وقبلها مرة اخرى على جبينها وخرج مغلقاً الباب خلفه واكملت عشق قراءة كتابها
…….***……..

 

في ذلك الكوخ كان يجلس احمد وبجواره الفهد
فهد : ايوة في ايه نادتلي مستعجل
احمد في شحنة جديدة هتدخل الاسبوع الجاي ولو مدخلتش المرادي هضييع لازم اخد بالي جامد انا اتكلمت مع

 

الريس واترجيتوا جامد علشان يسامحني ويعطيني فرصة ووعدتو انها هتدخل
فهد ببعض العصبية : يعني هتعمل ايه انت ناوي على نفسك مش قلتلك سيبك من القرف ده وتعالى معايا ولو على الفلوس انا معايا كتير اوي وشركتي معروفة في السوق
احمد : مش ناوي ولا حاجة المرادي انا مخطط حلو واكمل بإبتسامة . والمكان جميل اوي ومش معروف

 

فهد برفعة حاجب : وفين المكان ده
احمد : هنا
فهد بصدمة : ازاي هنا المكان ده ولا يمكن ادخل حاجة وسخة زي دي فيه
احمد : مش هتعمل كده علشااني

 

فهد : بس انت عارف انو المكان ده غالي جداً عليا ليه دايماً بتحب تصعبها عليا
احمد : يعني انت عايزني اتقتل وانت عارف طرق المافيا مش اي حاجة ده حتى الواحد بيكون مات وبيكملوا تعذيبو
فهد : انا مش عارف
احمد : يعني بايعني

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top