رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

ويلا قومي غيري هدومك ووريني الضحكة الجميلة
ابتسمت ماسة لها فهي لم تقدر على الضحك فغصتها اكبر من ان تخرج ضحكة من داخلها اعتدلت في وقفتها ثم ذهبت الى حمام الغرفة لتبديل ملابسها وتعديل حجابها وبعد الانتهاء خرجت في نفس الوقت الذي طرق فيه الباب
ماسة : اتفضل

close

 

دلف الحارس للداخل وعيناه ارضاً : اتفضلي يا هانم انا كلمت الباشا وهوا عنده خبر دلوقتي انك هتخرجي
ماسة بسخرية : على اساس انها فارقة معاه
الحارس بعدم فهم : اسف يا فندم مسمعتش انتي قلتي ايه
ماسة : يلا انا جاهزة

 

الحارس : اتفضلي حضرتك
خرجت ماسة من المستشفى باكملها ثم جلست في سيارة خاصة بها وخلفها اربع سيارات محملة بالحراس لتتحرك السيارات متوجهة الى الشقة الخاصة بكنان
كانت ماسة تسرح في عالم آخر تتمنى لو انها لم تستيقظ اليوم وفارقت الحياة

 

ماسة : استغفر الله العظيم ياربي انا بقيت بفكر بحاجة تغضب ربنا . لتسقط دموعها على وجنتها يارب انا تعبت
قاطع تفكيرها توقف السيارات امام الشقة التي كرهت اليوم الذي ذهبت به اليها لينزل السائق ويفتح لها الباب ترجلت ماسة من السيارة بتعب وتوجهت الى داخل البيت لتجده يجلس على مقعده واضعاً قدماً فوق الاخرى ينظر

 

اليها بسخرية : خلصتي تمثيل انك تعبانة يا هانم اتفضلي نضفي القرف ده مكانك يا هانم وبصي انا عايز الحاجة لنضيفة تبقى انضف من ما هيا عليه
ماسة بدموع وهي تنظر اليه بألم : ايه يا اخي مبترحمش ده حتى منزلتش من نفسك وافضلت معايا في المستشفى ارحمني انا بجد تعبت

 

كنان : انا جايبك هنا خدامة ليا مش هانم تقعدي تستريحي
مسحت ماسة دموعها بقسوة : انت ازبل من ما توقعت
تلقت منه قلم جعلها تلتفت الى الجهة الاخرى
كنان : اخرسي خالص حسك عينك اشوف لسانك طال عشان وقتها هعمل اكتر من كده ويلا انجري اعملي زي ما

 

قلتلك
نظرت ماسة له بإستهزاء وذهبت الى المكان الذي سقطت فيه وبدأت تمسح دمائها التي طالما تمنت ان تكثر وبعد ذلك بدأت ترفع في الزجاج دون الاهتمام ليدها الاخرى التي جرحت من الزجاج وبعدها بدأت بتنظيف البيت كما امرها الى ان انتهت ذهبت لتصعد الى الاعلى لتجده يقف لها كالمرصاد : رايحة فين يا هانم

 

ماسة بتعب : انا اعملت زي ما انت عاوز في ايه
كنان ببرود : اول حاجة انا مأذنتلكيش تطلعي على فوق تاني حاجة ده مش بيتك تاخدي راحتك فيه تالت حاجة انجري على المطبخ حضريلي اكل وبعد كده تترمي في اي حتة على الارض ونامي فيها
نظرت ماسة له بألم يا الله ما هذا اين ذهب الرجل الذي احبته اين ذهب الرجل الذي لم تجد في حنانه من اين اتى بكل هذه القسوة

 

تركته ماسة وذهبت الى المطبخ لتحضير الطعام لتشعر بالدوران من التعب تمسكت بالحائط وذهبت الى الحمام لتضع رأسها اسفل المياه لكي تذهب الدوار عنها ثم عادت الى المطبخ واكملت الطعام الى ان انتهت ذهبت ووضعته امامه . استقام كنان من مقعده ليخرج صوته البارد المستهزء : مش عايز اكل حاجة من تحت ايدك

 

طبيعي يبقى حاجة مش نضيفة زي الي عملاه
ماسة بكسرة قلب : امال خلتني اعملوا ليه
كنان : انا حر حاجة تخصني جي عبالي اشوفك بتتعبي اكتر . ثم بدأ بالسير وتوقف امام الباب ليلتفت لها مرة اخرى : يكون في علمك البيت في كاميرات يعني تعملي زي ما قولت وتترمي في اي حتة متطلعيش على فوق
نظرت ماسة له بسخرية : متخفش هعمل زي ما انت عاوز وانا هرفض ليه هبقى صابرة لحد ما ييجي اليوم الي ربنا ياخدني فيه

 

 

كنان بعصبية : مسمعكيش بتدعي على نفسك تاني سامعة
ليخرج مغلقاً الباب خلفه بقوة فتح الهاتف الخاص به على تسجيل الكاميرات ليعرف ماذا تفعل وجدها تجلس على الارض وتبكي بقوة رفع نظره عن الهاتف ليغمض عينيه بقوة وبعد ذلك اعاد نظره مرة اخرى للهاتف ليجدها قد

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top