رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

كنان بقسوة : ايوة قاتل وانا هقتلك بس مش بطريقتو هخليكي جسد من غير روح
ماسة بسخرية : يعني كل ده كان وهم انت محبتنيش انت كنت مستعجل كل ده علشان انتقامك
كنان بقسوة : بالزبط مقدرش احب وحدة زبالة زيك

close

 

بدأت ماسة تضحك بهستيرية ليتحول الضحك لبكاء شديد ثم تبدأ بالكلام : مش احنا الي بنختار نكون مين او ولاد مين لو كنت انا الي هختار كنت بحياتي ما اخترتو انت عارف حياتي من قبل كانت ازاي حياتنا كانت ذل واهانة وضرب طول عمري بحلم اني اسمع كلمة حنية عليا او على اختي على الاقل نفسي يصح الصبح يصبح علينا ويحكيلي يلا يا بنتي قومي خلينا نحضر الفطار مع بعض او حتى قومي حضريلي الفطار هه بس لاء انا بصحى

 

الصبح بضرب الحزام وبدل كلمة بنتي بسمع كلمة قومي يا حيوانة حضريلي الفطار .. كملت بحرقة قلب ودموعها بتنزل شلال ع…عاا..ررف يعني ايه كلمة بنتي عمري مسمعتها منو لما اجيت انت وعرفتني ازاي بتكون الحنية حكيت بيني وبين نفسي جه الوقت الي الدنيا تضحكلي بيه جه الوقت عشان تفتحلي ابواب السعادة انت كنت بتعاملني زي اكني بنتك قبل مكون مراتك كنت ابويا واخويا وحبيبي وجوزي وسندي ح.حححح..نيتك نستني كل

 

حاجة عشتها من زمان
رفعت عيناها المليئة بالدموع ونظرت لعيناه بكسرة : تيجي انت وبكل قسوة الدنيا وبكل برودة تقلي انا خدتك وسيلة انتقام طب قلي عملتلك ايه هاه ذنبي ايه تعمل بيا كل ده ذنبي اني حبيتك لاء ايه حبيتك ده انا عشقتك وعشقت كل حاجة فيك عصبيتك قسوتك حنيتك وآخخخخ من حنيتك الي كسرتني روح ربنا يسامحك على كسرة

 

قلبي
كان ينصت اليها ويتألم لألمها ولكن البرود لم يفارق وجهه وخرج صوته المليء بالقسوة : ذنبك انك بنته وتركها وغادر القصر نظرت الي مكان خروجه وشعرت بالدوران حاولت ان تتماسك بالشيء الذي بجوارها ولكنها اسقطت المزهرية ارضاً وكان الاغماء اشد قوة منها فوقعت مغشياً عليها مستسلمة لقسوة الحياة فيرتطم رأسها بالارضية

 

بقوة وتنغرز قطعة زجاج في يدها تحديداً مكان الشريان وتصبح الارضية مغطاة بالدماء ….
خرج من القصر وما زالت تحتل فكره
قلبو : قسيت عليها اوي
عقلو : لاء مقستش ولا حاجة تستاهل الي بيحصلها

 

قلبو : وهيا عملتلك ايه لكل ده مهي تعذبت زيها زيك هتحسبها على شيء معملتوش اهو طلع بباها مبيحبهاش وبيعذبها

 

عقلو : ملكش دعوة وغير كده يفضل بباها يعني الا ميبقى فقلبو حب لبناتو وميقدرش يشوف حد تاني بيعذبهم
قلبو : هه انت بتعاند دلوقتي عشان عايز تثبت لنفسك انك مبتحبهاش بس الحقيقة غير كده انت عشقتها

 

عقلو : مبحبهاش قلتلك مبحبهاش
قطع الخلاف بين قلبه وعقله رنة هاتفه
كنان : ايوة
رعد : عايز افكرك بالاجتماع واقلك متنساش الملف لأنو مهم جداً
كنان : ماشي

 

اغلق الهاتف ثم التفت يبحث عن الملف فلم يجده
كنان : يوووه وده وقته انساه ده حتى مقدرش ابعت الحارس علشانها لوحدها
استدار بالسيارة عائداً الى البيت .. دلف للداخل لبوابة البيت مسرعاّ فوجد الحارس غافياً على مقعده
كنان بعصبية : انت يا حيوان انا جايبك هنا علشان تاخد غفوة

 

انتفض الحارس بفزع وخوف شديد : واللهي غفيت ونا مش واخد بالي انا اسف يا بيه سامحني واللهي مش هتتكرر تاني
كنان بنظرة مميتة : طب واللهي العظيم لو اتعادت لتكون في مكان تاني غير ده خالص
الحارس بخوف : حاضر يا بيه حاضر
دلف كنان لداخل البيت على امل ان يرى عيناها مجدداً صدمة كبيرة جعلت قدماه تتجمد فشعر وكأنه على وشك

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top