رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

ومبيرجعش غير لما اكون نايمة انا خايفة يكون معدش يحبني
نظرت لهم ماسة بخوف فحديثهم حقاً كان يمثل كنان ومعاملته الغريبة لها هذا الاسبوع ايعقل انه لم يعد يحبها ايعقل انه وجد فتاة اجمل منها ووقع بحبها وسيبتعد عنها لأجلها
انتبهت الفتيات لملامحها التي تغيرت ليبتسموا بإنتصار

close

 

اية بتفكير مصطنع : الراجل بعادته بيزهق ولازم نفكر بأي حاجة نقربهم مننا تاني
عشق بسرعة : ايه رأيكم نعملهم بارتي صغير النهاردة ونخرجهم من جو الشغل وكل وحدة تقضي مع زوجها وقت اكبر احنا اصلاً مقصرين بحقهم
لجين : ايوة ايوة انتي معاكي حق هشوف دلوقتي لكل وحدة مننا فستان وهتصل بالميكب ارتست بتاعتنا نجيبها هنا

 

اومأت الفتيات لها بينما اردفت ماسة لنفسها انا عمري مقصرت معاه بحاجة بس يمكن كنت مقصرة ومش واخدة بالي انا لازم اعمل زي ما قالوا البنات علشان مخسرهوش انا بحبه اوي ومقدرش اخسره
عشق : ايه رأيك يا ماسة
اومأت ماسة لها بسرعة : ايوة ايوة موافقة
مر وقت قصير وعادت ماسة لسرحانها ولم تلاحظ ان الميكب ارتست تجلس امامها والتي من الاساس كانت بالقصر منذ فترة دون معرفة ماسة

 

لجين بصراخ : يا ماسة يا ماسة انتي بتسرحي فين كل شوية الميكب ارتست والفساتين وصلوا وانتي مش معانا خالص
نظرت ماسة لها بصدمة كيف وصلت خبيرة الميكب والفساتين بهذه السرعة ايعقل انها سرحت لفترة طويلة تنهدت بقوة لتردف : أنا معاكي يا لجين وريني بقى جبتيلي ايه على زوقك
اخرجت لجين علبة كبيرة مغلفة بإحكام والتي جلبها كنان واعطاها لهم ليعطوها لماسة

 

التقطت ماسة العلبة وبدأت بفتحها لتنبهر بقوة من جمال الفستان الهادئ والذي يناسب ذوقها تماماً
ماسة بإبتسامة : ده جميل اوي متشكرة يا لجين
لجين : ايه متشكرة دي هو انا عملت حاجة يلا دلوقتي سيبي الميكب ارتست تشتغل بيكي عشان نلحق نعمل الي خططنا ليه
اومأت ماسة واشارت للعاملة انها جاهزة وطلبت منها ان يكون الميكب هادئ وناعم
مر وقت ليس بقصير وانتهت الخبيرة من جميع الفتايات والتي كانت لكل واحدة منهم جمال خاص بها بفستانهم الذي يختلف

 

بلونه وتصميمه عن الآخر ولكن كانت ماسة حقاً تتفوق عليهم جمالاً بفستانها الذي باللون النيلي والذي كان يضيق عليها من الاعلى ويتسع من عند الركبة ويحاوط خسرها طبقة رفيعة من القماش بنفس اللون ولكن بدرجة اقل يحاوط صدره فصوص صغيرة من الكرستيالات بلمعان خفيف ولكن يبرز مع الاضاءة مع حجاب يمتزج بين اللون النيلي والأبيض ومكياجها الناعم الذي أبرز جمال ملامحها أكثر فأكثر كانت حقاً تليق بإسمها ماسة

 

صفرت الفتيات بإعجاب من شكل ماسة المبهر لتردف لجين وهي تغمز لها بمشاكسة : يا بخت كنان بيكي
حور وهي تضخم صوتها كالرجال وتمسك بقلبها بطريقة مضحكة : لاء انا مقدرش على كده ااهه دي خطفت قلبي بجمالها انا عايز اتجوز يابااا
تعالت ضحكات الفتيات عليها لتدفعها ماسة بخفة : بس انتي وياها متكسفنيش الله
عشق وهي تصرخ بفزع حينما أضاء هاتفها بإسم أخيها كنان لتردف بسرعة : يلا يا بنات احنا تأخرنا

 

ماسة بتعجب : اتأخرنا على ايه
لجين وهي تحاول تعديل ما كادت افساده تلك المجنونة : تقصد اتأخرنا على العيال تلاقي سمسمة اتعصبت من دوشة العيال
ماسة بضحك : معاكي حق يلا بينا
خرجت الفتيات من القصر واندفعوا بهدوء لسيارة السائق الخاص بهم والذي كان ينتظرهم ليتجه على الفور لقصر الجارحي
بعد وقت قصير توقفت السيارة امام قصر الجارحي والذي كانت البوابة الخاصة به مختلفة ويحاوطها الكثير من الحراس .

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top