رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

بقى الله
صدحت ضحكات الجميع في الارجاء ليردف كنان بخبث : لاء محدش عاوز يحن مش عاجبك نفسخ الخطوبة مفيش مشكلة
رعد بخوف مصطنع : لاء وعلى ايه انا هفضل مستني العمر كله مفيش ورايا حاجة
محمود بضحك : بجد دول شوية وهيخللوا

close

 

كنان : ايه رأيك انتي يا عشق عايزة الفرح دلوقتي
عشق بخجل : الي تشوفه يا ابيه
كنان بإبتسامة : طب خلاص بمناسبة رجوع لجين بخير هنكمل الفرحة ونعملها اتنين والفرح هيبقى آخر الشهر
لجين بحماس : ايوة تمام يكون الجبس اتشال واخد راحتي بقى

 

رعد بفرح : بجد
ليل بضحك : اجمد يلا
لكمه رعد في وجهه بمزاح
ليل بألم : احح ايدك تقيلة كدة ليه
لم يعطه رعد اي انتباه وعيناه تراقب حبيبته التي ستصبح حرمه بعد ايام معدودة

 

نظرت عشق له ليغمز لها بعيناه انزلت عيناها ارضاً بخجل وبدأت تلعب بيداها بإرتباك
دلفت الخادمة الى الداخل لتقاطع عليهم : لجين هانم في وحدة برا عايزة حضرتك
لجين بإستغراب : مين

 

الخادمة : احم صاحبتك فرح
ليل بغضب : نعم ودي جاية ليه
امسكت لجين بيداه لتهدئته ثم اشارت للخادمة بعيناها لتدخلها
دلفت فرح للداخل وعيناها ارضاً بحزن وبجوارها طفلة صغيرة في السادسة من عمرها تمسك بيدها
الطفلة بسعادة وهي تحاول إبعاد يدها عن يد فرح لإحتضان لجين : جيجي
فرح للطفلة : خليكي هنا يا سوما

 

نظرت لها الطفلة بحزن ومدت شفتاها للأمام بزعل
استقامت لجين بمساعدة ماسة واقتربت منها وهي تنظر لعيناها بلوم : ايه جاية تاخدي ايه تاني مني
ليل بعصبية : ايه البجاحة دي انتي حابة تتطردي يعني جاية تعملي ايه هنا
فرح بدموع : انا اسفة ليكم كلكم انا اغلطت اما عملت كدة بس انا مقصدتش انا اتجبرت على ده كله ومكنتش متخيلة يحصلك

 

كل ده
لجين بضعف : انا اعتبرتك صحبتي وثقت بيكي اوي وحبيتك بجد بس انتي طعنتيني بضهري انا مكنتش غلطانة اما قلت الدنيا دي مليانة وحوش اخرجي من حياتي ومترجعيش
توريني وشك تاني . ثم اكملت بإبتسامة ساخرة ايوة ومتقلقيش مش هقول لصحابنا عن غدرك ليا عشان ميبقوش يكرهوكي

 

اصلي مش زيك
فرح ببكاء شديد : لجين ارجوكي اسمعيني قبل ما تحكمي عليا
نظرت لها لجين بصمت
فرح بشهقة : امبارح كنت خارجة مع سوما اجيب العلاج لماما عشانه خلص وانا بجيب العلاج بصيت جنبي ملقتش سوما خرجت اجري وادور واندح عليها بس كانت اختفت دورت كتير وبكل مكان وملقتهاش وفجأة جاني اتصال من رقم معرفوش رديت

 

عليه وسمعت صوت سوما بتعيط صرخت كتير لحد ما اتكلم معايا واحد وهددني بسوما وخيرني يا اما اسلمك ليهم يا هيرجعولي سوما بس مقتولة وقالي محاولش اتصل بالبوليس او اتكلم مع ليل لإني مراقبة ولو اتمسك هيقتل سوما ومش هيفرق معاه اتحبس او لاء وقفل ف وشي وبعد كدة الشريحة اتسكرت روحت البيت منهارة بس مبينتش لماما حاجة وكدبت عليها عشان صحتها وقولت انو سوما نايمة عند صاحبتي عشان بتلعب مع اختها انا وقتها مكنتش عارفة افكر بحاجة وفضلت

 

صاحية الليل كله مش عارفة انام الصبح ماما ابتدت تشك انه في حاجة حاصلة وابتدت تتعب لما سوما مرجعتش انا خفت وانجبرت اتصل بيكي واعمل كل ده وبعد كدة لقيت سوما مرمية جنب الزبالة ومربطة وكان ظاهر على وشها انها مضروبة حتى بصي ليها انا اسفة يا لجين والله اسفة انا عمري ما اتخيلت اني هعمل بيكي كدة بس واللهي مش بإيدي خفت على سوما وماما وكنت خايفة عليكي وربنا وبعد ما ارجعتي مكنش ليا وش اجي ليكي بس مش قادرة اعمل حاجة انتي وحدة من عيلتي وبحبك اوي لجين ارجوكي سامحيني اعملي بيا الي انت عوزاه بس متبعديش عني انتي البت الوحيدة الي اقدر اقول عليها

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top