رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

السكرتيرة بإحترام : قهوة حضرتك يا فندم على المكتب محطوطة لسا حالاً والملفات الي محتاجة توقيعك كمان موجودة على المكتب
كنان : ابعتيلي ملف آخر صفقة
السكرتيرة : حالاً يا فندم
تركها كنان وتوجه لمكتبه جلس على مقعده واسند رأسه للخلف بتعب : اااه يا ماسة هتروحي من بالي امتى

close

 

استمع لطرقات الباب ليسمح للطارق بالدخول
دلفت السكرتيرة للداخل ووضعت الملف الذي طلبه كنان
السكرتيرة : الملف اهو يا فندم والإجتماع مع الوفد الألماني كمان نص ساعة من دلوقتي
اومئ كنان لها واشار لها بالخروج لتفعل كما أمرها مغلقة الباب خلفها

 

فتح كنان الملف لمراجعته ليجد صورة ماسة في كل مكان بالملف أغمض عينيه بقوة واعاد فتحها فلم يجد لصورتها اي وجود أمسك بكوب القهوة والقاه بالحائط بكل قوته ليسقط على الأرض مهشم ليردف بدموع : خلاص ارجوكي ارحميني بقى أنا تعبت لا ليلي بقى ليل ولا حتى نهاري نهار قلبت الدنيا عليكي وملقتش ليكي اي اثر
اكمل وهو يردد بأنين يشبه انين أطفال تاهوا ولم يجدوا طريق للعودة لأهلهم : محنش قلبك ليا ارجعي يا ماستي

 

سبيني اشم ريحتك واخبيها جوا قلبي سبيني اضمك واخبيكي في ضلوعي من جوا انتي رحتي بس هترجعي امتى بعدتي ايام كتير مقدرش اتحمل اكتر من كده ارحميني غيابك مقدرش عليه
وضع يداه على المكتب ثم وضع رأسه عليهم لتساقط دموعه على كم الجاكيت الذي يرتديه : كنت عاوز ارجعك وانسيكي كل حاجة شفتيها مني كنت عاوز اقولك اسف على كل لحظة اذيتك بيها اسف على كل مرة رفعت بيها

 

ايدي عليكي اسف على كل لحظة شفت بيها عنيكي الي بتترجاني مقساش وكنت اقسى اسف اني مقلتلكيش بحبك واللهي اسف حياتي ملهاش طعم من غيرك حسي بيا بقي
أغمض عيناه لدقائق ليغط بعدها بنوم عميق
خارج المكتب نظرت السكرتيرة لساعة يدها فلم يتبقى سوى دقيقتين لبداية الاجتماع وكنان لم يخرج بعد

 

استقامت وذهبت متوجهة لمكتب رئيسها في العمل وبدأت بطرق الباب
فلم تستمع اي صوت فتحت الباب ودلفت للداخل لتجد كنان نائماً وملامح التعب تكسو وجهه نظرت للأرض ووجدت الزجاج الملقى عليها بدأت بالمنادة عليه بهدوء : كنان بيه يا كنان بيه كنان بيه انت كويس

 

رفع كنان رأسه عندما سمع لصوت احد يناديه وضع يداه على رأسه بقوة ليخرج تنهيدة قوية : في ايه

 

السكرتيرة بإحترام : الإجتماع فاضله بس دقيقة وحدة والوفد وصل ورعد وليل باشا مستنين حضرتك بغرفة الإجتماع
اومئ كنان لها : أنا جاي ابعتي حد ينضف القزاز الموجود على الأرض
السكرتيرة : حاضر يا فندم

 

خرجت السكرتيرة بهدوء بينما وقف كنان وبدأ بترتيب ملابسه ثم ذهب للحمام الموجود في غرفة مكتبه وبدأ بوضع المياه على وجهه بقوة : فوق بقى هيا مش هترجع لما تبقى ضعيف بالطريقة دي فوق
خرجت تنهيدة متألمة منه ورفع رأسه للأعلى بضعف : يارب
أغمض عيناه بقوة لتحتل الجدية ملامحه ويخرج خارج المكتب متوجه لغرفة الإجتماع

 

وصل للغرفة ليجد الجميع يجلسون وينتظرون قدومه وفور دخوله وقف الجميع بإحترام ( الحوار مترجم )
ياغيز وهو يمد يده : اهلاً سيد كنان
كنان وهو يحاول رسم الإبتسامة ويبادله السلام : اهلاً بك سيد ياغيز
مارك : كيف حالك سيد كنان
كنان : انا بخير كيف حالك انت

 

مارك بإبتسامة : جيد جداً
اديل بدلع : سيد كنان ما هي اخبارك
كنان بجمود : جيدة
رعد : هيا لنبدأ بالاجتماع

 

مارك : هيا
وبدأو يتناقشون في امور الصفقة الى ان قطعهم اتصال لهاتف كنان نظر للمتصل فوجده رقم غريب
أغلق كنان الهاتف ليردف : اعتذر

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top