رواية ماسة في يد القاسي ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

ماسة في يد القاسي

­ ­ ­ ­ ­

مجهول ٢ : شوفت ايه الي حصل مع كنان
مجهول ١ : ايوة شوفت وميهمنيش علشان شغلي مش معاه هوا
مجهول ٢ : انا متحمس اوي لليوم الي هتنتقم فيه
مجهول ١ بإبتسامة ماكرة : قريب اوي اليوم ده
…….***…….

close

 

توقفت السيارة الخاصة بكنان على بعد مسافة صغيرة من البيت الخاص به ليترجل من السيارة بجمود يريد ان يسير في الطريق وحده و بماسة داخل قلبه لفت نظره شخصان يجلسون على جانب الطريق ويمسكون بشيء وينظرون له نظرات مقززة : اااح يخرب بيت الحتة الجامدة دي واللهي ميستاهلها الزفت كنان الي عامل نفسه مفيش حد قده اااخ لو الاقيها مش هسيبها تروحله

 

 

الشخص الآخر بنفس النظرات : اه واللهي ميستاهلهاش دي حتة جامدة وتستاهلنا احنا
احمرت عينان كنان بغضب ليقترب منهم ويلكم البلطجي الأول بقوة ثم الآخر
: يا زبالة منك ليه قاعد بتتكلم على مراتي بالطريقة الوسخة دي

 

حاول البلطجي الآخر ان يسدد لكمة له ولكن كنان بقوته المعهودة لم يجعلهم يستطيعون التحرك وزاده قوة غضبه الشديد من كلامهم البزيئ على ماسته
ابتعد كنان عنهم بعد فترة : عارفين لو شوفت واحد منكم قدامي هرميه لكلاب الشوارع تنهش بلحمو الرخيص ومتخليش في حتة كويسة

 

نفضهم بقوة وبدأ بالسير بعيد عنهم والغضب ما زال يحتل وجهه
نظروا له بكره شديد ليخرج احدهم بلطة من جيب بنطاله ويهرول ناحيته غارساً اياها في بطنه ويهرولوا بسرعة بعد وقوعه أرضاً
توقفت سيارة ليل بجوار سيارة كنان ليترجل كلاهم بإستغراب
ليل : هوا سايب سيارته ليه

 

رعد : اكيد حب يتمشى واكيد مبعدش كتير يلا نروح وراه
اومئ ليل له ليبدأو بالسير ناحية بيت كنان لتتجمد اقدامهم بعد فترة حينما وجدوا كنان ملقى أرضاً والدم يسيل منه
هرول الإثنان له بسرعة وجلسوا بجواره ليضع رعد رأسه على يده : كناااان كناااان ايه الي عمل فيك كدة كنان رد عليا

 

فتح كنان عيناه بتعب ليردف والابتسامة ترتسم على وجهه : واخيراً ربنا رحمني وقرر انو ياخدني عندوا ويرحيني من فراق ماسة
ليل بخوف : كنان ايه الي عمل بيك كدة
كنان بنفس الابتسامة وبدأ صوته بالتقطع : ح.ت.ة بلط.جي.ة خب.طون.ي في بل.طة تص.دق ان.ي مب.س.وط من.هم يااااه ال.را.ح.ة دي مف.ي.ش اح.ل.ى م.ن.ها ت.ص.دق ام.ا ت.ك.و.ن مت.ع.ذ.ب او.ي ويي.ج.ي ال.مو.ت ي.ري.ح.ك

 

( حتة بلطجية خبطوني في بلطة تصدق اني مبسوط منهم يااااه الراحة دي مفيش احلى منها تصدق اما تكون متعذب اوي وييجي الموت يريحك )
رعد بدموع : كنان اسكت متنطقش ايه الكلام الي بتقولوا ده

 

كنان : ك.ن.ت م.ت.من.ي ام.ني.ت.ي.ن ي.ا ام.ا ت.رج.ع.لي م.اس.ة ونع.ي.ش ح.ي.اة ج.م.يل.ة يا ام.ا رب.ن.ا ي.اخ.د ام.ا.ن.ت.وا وي.ري.ح.ني م.ن الع.ذ.اب ال.ي ش.اي.ف.و.ا بب.ع.ده.ا عن.ي واه.و رب.ن.ا اخ.تار الأف.ضل وهي.اخ.دن.ي عن.دو

( كنت متمني امنيتين يا اما ترجعلي ماسة ونعيش حياة جميلة يا اما ربنا ياخد امانتوا ويرحيني من العذاب الي شايفوا ببعدها عني واهو ربنا اختار الأفضل وهياخدني عندو )

 

ليل بصراخ : كنان فوق ومتستعبطش انت مش هتسبنا وهتفضل معانا على طول وهتلاقي ماسة انشاءالله
كنان بإبتسامة وهو يحاول انا يفتح عيناه : ع.ايز.ك.م مت.وق.فو.ش ت.د.وي.ر ع.ل.ي.ها وت.لاق.وه.ا وت.ش.ت.روا ش.ق.ة كب.ي.ر.ة وج.م.ي.ل.ة وت.س.جل.وه.ا ب.إس.مه.ا وت.دو.رو.ل.ها عل.ى را.ج.ل ي.ص.نه.ا وي.ح.ب.ها ز.ي م.ا ا.ن.ا ح.بي.ت.ها ومي.ع.ذب.ها.ش ز.ي.ي ان.ا ع.ار.ف ان

 

ي ه.تو.ج.ع بق.ب.ر.ي وان.ا ش.اي.فه.ا م.ع ح.د غ.ي.ري ب.س م.ش مه.م المهم س.عا.دت.ها والم.هم ان.ه.ا تن.س.ى ال.ي ح.ص.ل وق.ول.وله.ا تس.ام.حن.ي وا.ن.ي ا.ن.دم.ت ا.و.ي و.ر.ع.د خ.د ب.ا.ل.ك م.ن ع.ش.ق وح.ط.ها بع.ن.ي.ك
( عايزكم متوقفوش تدوير عليها وتلاقوها وتشتروا شقة كبيرة وجميلة وتسجلوها بإسمها وتدورولها على راجل

 

يصنها ويحبها زي ما انا حبيتها وميعذبهاش زيي انا عارف اني هتوجع بقبري اما اشوفها مع حد غيري بس مش مهم المهم سعادتها وانها تنسى الي حصل وقولولها تسامحني واني اندمت اوي ورعد خد بالك من عشق وحطها بعنيك )
واغمض عيناه بألم
رعد وليل بصراخ : كناااااااااااااان

يتبع..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top