رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

منها كان لابس بدلته وقالت يُمنى بصوت عالي وبفرحه: دقوا على الطُبول وصل العريس.
دخل أسد سلم على يُمنى قدام الناس وباس راسها ودخل قعد جمبيها وقالت: اتأخرت ليه.
أسد: اديني جيت أهو.
كانت فرحانه والمأذون قعد كان الكل مركز معاهُم.
ووقفت عربية أيان ونزل هو وبعد عن الطريق دخل حسن وفي إيده نور الناس كلها بقيت تهمس والصحافة تصور

 

close

أسد لما شافهم ضحك ونزل راسه لتحت وقال: يا عفو الله.
يُمنى شافت الناس مركزه معاهم وقامت فجأة بتلف وقالت بصدمه: نور… و.. و حسـ. ـن.
دخلوا سوا وحسن شاور لـ واحد من بتاعوت الطُبول.
لبسهالُه وخلع جاكيت البدله وكان وسيم اوي وطويل وجسمه رياضي مسك العُود وبدأ يطبل وشعره كان نازل

 

على عيونه وبيتهز، كانت الناس بتصفق ونور فرحانه وكانت بترقص رقص هادي متناسق مع الطبول.
جليلة كانت تكة والنيران هتطلع من ودانها وقالت: شايفه عمايل بنتك.
يُمنى بصدمه كانت بصالهم وأيان كان واقف عند باب القلعة ومتكئ على الباب كان لابس بالطو كبير لغاية ركتبه هاڤان وهايكول أوڤ وايت وبنطلون هاڤان فاتِح كان شيك أوي ولون الجاكيت متناسق مع لو شعره الأشقر وقال: هتقوم حريقة دلوقتي.

 

شرد وتجيل نفسه هو ويُسر اللِي بيرقصوا وكان مبتسم وفرحان وبيلف بيها وشدها لحضنه دمعته نزلت وفاق من شروده وقال: هيجي اليوم ده يا بنت جبل، وهتحبيني يا يُسر.
ضحك وكان بيرقص حسن وشال الطُبول يُمنى قربت منه لما مسك المايك وقالت بهمس: أنت تعتذر على الغلطة دي وتمشي مفيش جواز من بنتي يا ابن البواب.
حسن: اعتذر!

 

يُمنى: ومعندكش غير كده وإلا هتطرد امك وابوك من قصري.
بعدت عنه وابتسمت هز راسه هو واختقت بسمته ومسك المايك وقال: طبعًا الكُل متفاجئ بزواجنا أنا ونور العشماوي لكن أنا آسف
بص لـ نور ونزل رلسه قام أسد وأيان اختفت بسمته وكمل حسن: آسف يا نور.

 

نور بخوف: يعني إيه؟!
نزل إيده ورفعها تاني: آسف إني مطبعتش كروت دعوة لـ فرحنا وعزمت ناس كتيره، آسف إني خليتك تجري النهارده علشان نلحق فرحنا، هو أنا بحبك وهتجوزك غصب عنهم تمام وبعد ما نتجوز اللِي يعترض يعترض يروح يدق على انشف حيطه ويخبط راسه فيها وعيالنا بعد كده هتسكت الحجر.
وبص في عيون يُمنى ولبس جاكيت بدلته

 

ضحك وباس راسها وقال: اكتب يعم المأذون.
دمعت نور نزلت وشاورلها: هتجوز تاني لو طلعتي نكدية
ضحكت هي ومسك مناخيرها وقال: عندية.
نور بضحك: يخربيتك الناس
يُمنى كانت هتتشل منه والكل كان فرحان وبيصور

 

سيليا بغضب: الجربوع ده بيعمل إيه؟
أسد: مش تسألوا نفسكم يمكن أخوكِ هرب.
ابتسم أسد وقرب من نور حضنها وباس راسها وكانت بصاله قال أسد وعينيه دمعت: قمر يبنت العشماوي، قمر.
نور بدموع: أسد.

 

حضنته من تاني ودمعت نزلت وقالت هي وفي حضنه: عملت كده ليه يا أسد.
أسد مسح دموعها ودمعته وقال: معملتش حاجه غلط.
قعدوا سوا وكانوا اربع كراسي وحسن كان ماسك ايد نور والمأذون بدأ بيهم وقال
“بارك الله لكُما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.”

 

جه عند أسد بص للكُل والناس قامت من مكانها الكل استغرب وسيليا خافت وقال: استنى يا حضرة المأذون.
وفي اللحظة دي وقفت عربية قدام القاعة وهو مشي ليها فتح الباب وكانت يُسر بفستان أبيض وهنا الصدمة احتلت وجوه الكُل.
سيليا بدموع وصدمه كادت أن تموت وقالت: يُسر؟!
هستنى رأيكُم ادعولي بتيسير الحال فضلا.

يتبع…

 

“بارك الله لكُما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.”
جه عند أسد بص للكل وقام من مكانة الكل استغرب وسيليا خافت وقال: استنى يا حضرة المأذون.
وفي اللحظة دي وقفت عربية قدام القاعة وهو مشي ليها فتح الباب وكانت يُسر بفستان أبيض وهنا الصدمة احتلت وجوه الكُل.
ومرام وراها ماسكه ديل الفستان وفرحانه.

 

سيليا بدموع وصدمه كادت أن تموت وقالت: يُسر؟!
وقفت يُسر بين المتواجدين وكانت في غاية الجمال ودخلت القاعة قامت سيليا بدموع ووقفت قدامهم: إيه اللِي بيحصل.
يُمنى بدوخه قعدت على الكرسي تندب وقالت: اه يا يا يُمنى العشماوي عيالك ناويين يشهدوا على موتك.

 

ضحكت مرام وصرخت: حمااااتي.
يُمنى هي وبتضحنها: إيه اللي بيحصل
مرام: كل خير، كل خير اطمني.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top