رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

يُمنى: أنا فرحانه بس مش دلوقتي البنت اللِي مرميه في الغُربة بتتعالج وتعافر علشان تمشي على رجليها من تاني وإحنا ببساطة هنجوز أسد وسيليا والله براڤو بجد.
طلعت على اوضتها بغضب.
جليلة بصوت حاد: أم حسن.

 

close

 

أم حسن: نعم يا سِت جليلة.
جليلة: لمي السُفره.
أم حسن: أمرك.
طلعت لفوق جليلة وأم حسن راحت عند السُفرة ولمت الأكل وطلعت من القصر شافت العم سعدي وقالت: مالك

 

يا سعدي.
عم سعدي: نفس السبب اللي يخليكي زعلانه يا أم حسن.
أم حسن: يُسر ترجع بخير وأنا هسيب القصر ونعيش بعيد عن هنا.
عم سعدي: ونمشي وناخد بيت غير ده يا أم حسن، الواحد عضم جسمه واجعه مِن الحزن أكتر مِن الشقا.
هزت راسها وقالت: كفايانا عاد اكتفينا.

 

_إِنْ كُنتَ تُحبيّ يَومًا، فَلَا تُحبنيّ عَامًا كَامِلًا لِقسوةَ قَلبك.
………………………….
(في السِجن)
كانت ليلى لابسه البدلة الحمراء وبتصلي ولافه طرحة ودموعها على سجادة الصلاة وقالت بدموع: السلام عليكم ورحمة الله.

 

وبصت تجاه الرُكن الشمال: السلام عليكم ورحمة الله.
رفعت إيدها وقالت: يارب سامحني ساعات وهقابلك مش عارفه أقابلك بوشي إزاي وأنا صحيفة أعمالي كُلها ذنوب وكُره وقـ. ـتل يارب اكتفيت والله اكتفيت سامحني يارب، يارب لو سامعني دلوقتي بقولك إنا تُوبت والله، الرجوع ليك حلو أوي والله لذة حلاوته جميلة يارب، ساعات وهتكفن وهتلف في الكفن الأبيض مش عارفه القبر هيضيق

 

عليا ولا هيتسع طالبة رحمتك يا أرحم الراحمين، أنا عارفه إني ظلمت ناس كتيره بس والله قبل ما أظلم شِبعت ظُلم من عِبادك، ظلموني وضغطوا عليا وذلوني خلوني إنسانة متوحشة عايزه تنـ. ـهش فيهم وتنـ. ـتقم من ناس مأذتهاش، مش كان من حقي أعيش ويا إبني يارب لو كان عايش كنت شيفاه وسط عروسته هو وعريس، فراق الضنا صعب بيكسر ويذل والله يارب ما كنت وحشة هما اللي خلوني شبهم.

 

كانت بتبكي ووقفت قدام الباب مسحت دموعها وخبطت على باب الزنزانة: يا شرطي.
_عايزه إيه.
بكيت وقالت: بما إنكم مانعين عني المكالمات والتيلفون، طلب أخير أعمله لوجه الله بس لإني هقابل ربنا كمان ساعات ممكن تجيب ليا ورقه وقلم أرجوك.

 

الشرطي بصلها وهز راسه اداها الورقة والقلم اخدتهم وفضلت تكتبت رسالة طويلة وطوتها وقالت: ممكن توصلها لـ أسد العشماوي في إيده أرجوك والنهارده.
الشرطي هز راسه وقال: هاتي.

أخدها منها وهو مشي مِسكت الحديد وابتسمت ونزلت دمعتها.
_ فقدتُ كُلَّ شيء، نفسي، وثقتي، وطريقي، وعددُ خطواتِ، ونجاحي، وفشلي، حَتَّى فقدتُ دقات قلبي المُطمئنة.

 

………………………
(في حفلة حميد الشمندوري)
هو ونازل على السِلم وماسك إيد فاطمه زوجته كانت لابسه فُستان أسود طويل للأرض مداري إيديها ومقفول وضهرها وقال بصوت واطي هو وشايف الناس بتصفق ليهم: داريتي جروحِك بالميكاب؟!
فاطمه هو وبصاله هزت راسها ونزلوا سوا.

 

أيان كان جمب أسد واقفين وقال هو وبيجز على سنانه: خطتك إيه لـ حميد الشمندوري.
أسد بتوتر: ها.
أيان: مالك أنتَ من وقت ما جيت مرتبك.
أسد: لا مفيش حاجه.

 

فاطمه بعدت عنه وقالت: حميد أسد وأيان هناك رايحه أسلم عليهم.
حميد بإبتسامة صفرا: روحي يا حبيبتي.
عدت من جمبه وقالت في نفسها: إضحك يا حميد إضحك.
راحت تاجههُم وسلمت عليهم ووقفت جمبهم.

 

أسد: فاطمه أنتِ بخير.
فاطمه بدموع هي وبصالهُم: بخير… بخير.
رفعت إيدها تشرب المياه وأيان جز على أسنانه لما شاف ج*رحها اللي على إيدها: هو ضربك تاني.
فاطمه بحركه سريعة نزلت كُم الفستان وقالت: لا دي قديمه.
أيان: فاطمه أحنا هنساعدك.

 

فاطمه بدموع: أنا هه*رب وإنهارده أنا وبنتي مش هقعد هنا دقيقه.
أسد جه يتكلم جاته مكالمه وقال: الو.
أيان بص لـ فاطمه وقال: وأنا هساعدك يا فاطمه.
أسد بصدمه: ليلى هتتعدم كمان ساعه؟! رسالة إيه دي.
_يا بيه مش عارف تعالى القِسم وإستلمها هي لما أصرت إنك أنت اللِي تاخدها أنا مقرأتهاش يا أسد بيه.

 

أسد: جاي… جاي.
فاطمه: في إيه.
أسد: أنا ورايا شُغل ضروري، للأسف ليلى هتت*عدم إنهارده.
فاطمه: ليلى مرات جبل الخديوي؟!
أيان: أنتِ متعرفيش.

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top