رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

(في قصر العشماوي)
أسد كان لابس بدله سودا وقاعد في أوضته بيهز في رِجله وقام بِكُل ثبات رن على يُسر وردت عليه وكانت المُكالمة ڤديو وقالت بإبتسامة: أسد.
أسد بإبتسامة هو وباصص ليها: وحشتني إبتسامتك يا بِنت جبل.

 

close

يُسر بإبتسامة وخجل ضحكت وقالت: متبالغش ثُم الحمدلله على سلامتك.

أسد: الله يسلمك.
يُسر: أنيق النهارده يواد يواد.

 

ضحك حتى بانت أنيابُه أسد بإرتباك: يواد يواد! بس يبت اخجلتي النقيب
يُسر بضحك: واللهِ
أسد بإبتسامة: رانا حفلة لـ حميد الشمندوري.
يُسر: جوز فاطمه؟!
أسد: الكلب.

 

يُسر: بتقول عليه كده ليه؟!
أسد هو وباصصلها: الكلب بيعذب فاطمه وإنها بتتعرض لـ جلسات كهرباء وقص ليها شعرها من يومين وبيعذبها علشان ياخد وصية البنت ويثبت إن فاطمة مش بعقلها الو**** ال******.
يُسر بصدمه: بتقول إيه، لا لا.
أسد: دي الحقيقة.

 

يُسر بدموع: كانت بتحكيلي كل حاجه ومكنتش أصدقها، حميد كان بيلعب بعقلي ويثبت غير اوووف.
ضربت على المخده جمبيها وقالت بدموع: فاطمه لازم تتطلق منه يا أسد ساعدها.
أسد هز راسه وقال: قريب هجيب حقها اوعدك وحميد الكلب هيعفن في السجن اوعدك يا يُسر.
يُسر مسحت دموعها وقالت: أسد فاطمه في حمايتك احميها يا أسد لأجل حور بنتها.
قاطعها وقال: ولأجل عيونك يا يُسر قبل الكُل.

 

يُسر هزت راسها ودمعتها نزلت وقال هو وباصص ليها: يُسر
يُسر: نعم.
أسد اتنفس بقوة وقال: أعرفي إني بحبك ومستحيل حد ياخد مكانك مستحيل الظروف تغير حُبي ليكِ حتى لو بتكرهينا، أول مره أحب حد شبهي وغير حياتي سامحيني.
يُسر بدموع: مسمحاك.

 

ضحكت هي وبتمسح دموعها: بتقول ليه كده وكإن اللِي بينا انتهى وسامحيني وكلام كده مش شبه شخصيتك العنيده أصلا يا إبن العشماوي.
أسد ضحك وقال ودمعته نزلت لما شاف لُوحة ورا راسها مكتوب عليها بالإنجليزية وترجمها وقال هو ودموعه بتنزل :كُلُّ القصص رُويت في عينيكِ.
وكمل بدموع: سامحيني يا بت جبل.

 

قفل المكالمة وفتح باب الأوضة ونزل وقف في نُص السلالم بتاعت القصر وكانت يُمنى وجليلة وسيليا وزهره أخت أيان وأمه أمينه الكل بصله وقام وقتها من على السُفرة واتكلم ونبرة صوته زعزع القصر كُله: جليلة بطلب إيد بنتك على سُنة الله ورسوله.
_الحُب الحقيقي لا يَسقطُ مِن أوراق الشَجر، بَل يسقطْ بواسطة بطل شريرًا.

يتبع…

 

واتكلم ونبرة صوته زعزع القصر كُله: جليلة بطلب إيد بنتك على سُنة الله ورسوله.
سيليا بإبتسامه بصت لـ أمها وهزت راسها بدموع.
جليلة بصتله وقال هو وقاطعهُم: أخدت جوابكُم الفرح كمان شهر.
طلع من الباب، وأم حسن وقع من إيدها الطبخ هي وطالع من المطبخ وقالت بدموع: ويُسر؟!

 

يُمنى بغضب: أسد… أسد إستنى.
زهره: ده اتجنن ولا إيه.
امينه: لا إبنك يا يُمنى مبقاش فيه عقل ولا التاني إبني اللي ماشي ورا يُسر.
عم سعدي حط راسه في الأرض لما أسد بصله كانت الدموع متجمعه في عينيه وطلع عربيته ومشى من القصر.
دمعته نزلت هو وسايق أسد وبقي ينفخ بغضب ويضرب على الدريكسون ويصرخ: غبي….غبي..
يُمنى: أسد.

 

وقفت برا في الشارع هي وباصه لـ عربيته وقالت: ليه عملت كده يا ولدي.
أم حسن في القصر: آسفه هنضف حالا.
زهره جريت عليها وقالت: سيبك منه يا أم حسن ادخلي المطبخ ارتاحي.
بصتلها زهره وهزت راسها: يلا.

 

لمت القزاز اللي اتكسر زهره وأم حسن دمعتها نزلت على الأرض ودخلت المطبخ ودخلت وراها زهره رمتهُم في الزبالة زهره حضنتها وام حسن تبتت في حُضنها وكتمت بكاؤها وقالت: ليه يا ولدي ليه يُسر تستاهل كل ده.
زهره بحزن: والله ما تستاهل يا ام حسن يُسر مش لازم تعرف غير لما تنزل.
أم حسن هزت راسها ومسحتلها دموعها زهره وقالت: أسد مبيحبش غيرها والله وقلبه معاها أما سيليا مش عارفه

 

حطنا تحت الأمر الواقع كده ليه، ده محتاج بُوكس أيان أخويا يفوقه.
ضحكت أم حسن وضحكت معاها زهره ورتبت على كتفها: لما يرجع اسألوه عمل ليه كده وبعدين منا لوقت الفرح، لعل الله يُحدثُ بعد ذلك أمرا برضو.
أم حسن: ونعم بالله يبنتي.
زهره: اسيبك أنا أمي طلعت من القصر خالص شكلها ماشيه يلا في أمان الله.
أم حسن: وفي حفظه يا بنتي.

 

طلعت زهره وبصت لـ سيليا بغضب وقالت: عن اذنكم.
سيليا بفرحه بصتلهم وقالت: طالعة اوضتي.
طلعت تجري وجليلة ضربت على رجليها وقالت: آه يا سيليا آه.
قفلت باب اوضتها وحطت إيدها على بطنها بفرحه وبصت للسقف: هيكون عندك أجمل وأحن أب.
ضحكت ودمعتها نزلت من الفرحه.

 

يُمنى دخلت القصر وبصت لـ جليلة وقالت: موافقه يا جليلة، حالا كده ده مفاتش وقت على طلاقه من يُسر.
جليلة هي وبتقوم من على السُفره: وأنا يا بنت أبويا اتكلمت، نطقت أنا قولتله خد بنتي يعني فرضته عليها طبعا لا مش إبنك ومجنون دايما بياخد قراراته هو لوحده، وبعدين يا يُمنى ياختي أسد بيحب سيليا من زمان، وإن جينا للحق أنا وأنتِ عارفين إن أسد لـ سيليا ونور لـ أمير غيرتي رأيك ليه في بنتي مش فرحانه ليهم ليه.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top