رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

ادتها بوسة وضحكت جليلة هي وبتشرب الشاي.
طلعت ورا أسد وفتح ليها العربية طلعت جمبه وهو طلع جمبيها وساق وقالت: ساكت ليه.
أسد هو وبيسوق وتفكيره كله كان في الحمل وقال: سيليا.
سيليا هي وبصاله: ها.

 

close

أسد: هنطلع على المستشفى الأول.
سيليا بإستغراب: بخصوص الحمل؟
هز راسه وبصلها وهي هزت راسها وقالت: معنديش مانع.
كان سايق ووصل للمستشفى نزلوا سوا وقالت: بس أنت مش آخد معاد.
أسد: قِسم النساء والتوليد فين.

 

سيليا: معرفش.
أسد: يبقى تسكتي لحد ما ندخل الأوضة.
سيليا أشارت أنها مش هتتكلم ودخلت وراه سأل أسد وطلع في الأسانسير طلعوا منه وهي داخت مسكت إيده وقالت: أسد.

 

أسد بلهفه: أنتِ بخير، سيليا تعالي اقعدي.
سيليا قعدت بخوف وقالت: دايخه.
أسد: أستني هجبلك مياه.
سندت بدوخه على الحيطه وهو جري اخد مياه.
وراح ليها فتحها ليها واعطاها القزازه شربت بشويش

 

أسد:خفيتي.
سيليا: شكله من الأسانسير بس أنا بخير، يلا.
قامت هو وساندها.
ودخلوا الكشف مكنش حد متواجد.
الدكتورة: اتفضلوا اقعد، تعالي معايا.
سيليا راحت معاها وقالت: اقعدي هنا نامي.

 

نامت سيليا وكشفت التي شيرت وكانت حاطه الجهاز وابتسمت سيليا لما سمعت صوت الجهاز وقالت إيه ده: دقات قلب الجنين، تعالى لو سمحت.
أسد كان جسمه بيرتجف ودخل من ورا السِتارة وسيليا كانت فرحانه وقالت الدكتورة: مراتك حامل ليها شهرين.
أسد كان باصص للجهاز وقال: شهرين؟!
هزت راسها الدكتورة وسيليا بصت في عيون أسد هو بصلها بخوف وإيديه كانت بترتعش رفعهم على الجهاز ولمس

 

على القزاز بتاع الجهاز وسيليا دمعتها نزلت وقالت بلهفه ودموع: فرحان يا أسد.
أسد مكنش قادر يتكلم وطلع من الأوضة مكنش شايف قدامه وبيمشي في طُرقات المستشفى وسامع دقات قلب الجنين وبيتنفس بالعافيه.

 

سيليا قامت وجريت وقالت بلهفه: معلش أكيد من الفرحه أتصدم.
نزلت وراه وطلعت برا المستشفى ومسكت إيده ووجهته عليها وقالت: أسد مالك في إيه مشيت ليه؟
أسد بزعيق: أنا مش عارف أعمل إيه فاهمه حطيتيني تحت الأمر الواقع وبقيتي حامل كمان.
سيليا بزعيق أكتر: ده مش إبني لوحدي فاهم إبننا ركز افهم ابننا.
أسد بغضب وإنفجار: إزاي حامل وشهرين كمان شهرين ودلوقتي اللي جاية تواجهيني، أنا متزوج أنا بحب يُسر

 

أفهمي.
سيليا بدموع وزعيق: يُسر طليقتك فاهم حتى لو بتحبها أنا أم إبنك هي لا فاهم ولازم تصلح غلطتك يا حضرة النقيب.
أسد هو وباصصلها وغمض عينيه ونفخ بغضب هو وحاطط إيديه بين خصلات شعره بغضب.
سيليا بغضب وإندفاع: أنا بعد يومين مسافره يا إبن العشماوي فاهم مسافره لو مشيت بطني يوم عن يوم هتكبر

 

بدون أب أنا أنتحر لو حد قال عليا كلمه أنا هواجه انتقادات كتير هيدمروني وهيقولوا: فين ابوه وازاي حامل وي وي…. أنتَ متخيل وهتخسرني وهتخسر إبنك يا حضرة النقيب مش انتوا العدالة فين عدالة إبني، يا أسد فين عدالة اللي في بطني فهمني.
دموعها نزلت وادارت ضهرها كانت بتبكي بحرقه وزعقت هي وباصه في وشه: أنا بحبك فاهم بحبك من زمان أوي وأنت مش ملاحظ حتى، ياخي ضحكت عليا ودمرتني ورميتني وراك زي أي ماضي واتزوجت غيري وأنا اللي خسارنه، خسرت نفسي وثقتي في الكل واحلامي كسرتني من جوايا، أنا ههرب وأعيش واربي اللي في بطني

 

لوحدي، اوعدك هكون أحسن أُم لإبني لا بيك ولا بغيرك.
رمت في وِشه الصورة بتاعت الجنين وطلعت تاكسي وبصتله وهو دمعته نزلت نزل وأخد الصورة وبصلها ومسح دمعته وطلع عربيته وساق بغضب شديد.
…………………………

 

(في المساء-عِند المطار)
أيان وقف بعربيته عند المطار ودخل كان لابس جاكيت زيتي طويل للركبة وبنطلون بيچ فاتح بنفس درجة التي شيرت وكان مدخل التي شيرت في البنطلون وحاطط نضارته ودخل
_أهلا يا حضرة النقيب تحت أمرك.
أيان:احجزلي تذكرة لـ إنجلترا.

 

_أمرك يا بيه دقيقة.
كان واقف بإنتظار وقال: ها.
_الرحلة الجاية الساعة 2 الفجر يا بيه.
هز راسه وأعطالُه فلوس وطلع من المطار وطلع عربيته طلع محفظته وكانت صورة يُسر هي وبتضحك وقال هو

 

وباصص لـ صورة يُسر بإبتسامة: جاييلك يا بنت جبل.
ساق عربيته وابتسم.
…………………………….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top