رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

على إيدي والله على إيدي وبس هو ده علي.
وقال هو وبيرفع ايده بنبرة حُزن: هو ده علي سيف العشماوي.
طلع مسدسه وقال بدموع ونبرة كُره في صوته: طول ما عرفتي الحقيقة لازم نضحي بيكِ.
يُسر بدموع بصتله وقالت: علي اهدى متعملهاش هتضيع نفسك كله هيتحل اهدى.
علي كان باصصلها بدموع وباصص في عينيها ويُسر بتهز راسها بدموع وقع من ايده المسدس وقتها وقال بقلة حيلة: انا شِبه ميت.

 

close

جت الشرطة وقتها دخلت حطوا ليه الكلبشات وكان باصص لـ مرام اللي طلعت من الاوضه هي وبصاله بدموع وهو باصص في عينيها وقال بصدمه: مرام.
مرام بدموع مسكت تيلفونها وادته للشرطه: كُل اعترافات علي العشماوي هنا.
كانت بصاله بدموع وقالت: طلقني.

 

علي بصلها وقال ودمعته نزلت: انتِ طالق.
اخدوه من قدامهم ومرام بكيت ومسكت إيد يُسر وقالت بدموع: أنا آسفه.
يُسر بدموع هزت راسها وحضنتها وقالت يُسر: انتِ بخير.
مرام بدموع: لا مش بخير، هكون بخير ازاي وانا الراجل اللي كنت متزوجاه فيه الحقد والغِل ده وكرهه لينا ولأخوه ولعيلته ازاي، ازاي عمل فيكِ كده ازاي قدر يإذيكِ وهو في الأول كان بيدافع عنك ازاي.

 

كانت بتبكي ويُسر حضنتها كانوا بيبكوا هما الإتنين ويُسر بصتلها ومسحت دموعها: مرام بصيلي… بصيلي.
مرام مسحت دموعها ومسكت ايد يُسر وكملت يُسر بإبتسامة: حسن مش هيسافر معايا بكره علشان حالة نور هنسافر أنا وانتِ يا مرام وهكمل علاجي برا البلد وأنا ماسكه إيدك فاهمه كأخت هنسافر سوا وهتروحي معايا غصب عنك مش عايزه عناد ولا أنتِ مش عيزاني اتعافى.
مرام بإبتسامة: تؤ هنسافر، سوا ونبعد عن الكل الفترة دي وهتمشي على رجلك من تاني.

 

حضنتها يُسر بدموع وباست راسها وقالت: أنا بحبك والله.
مرام: وأنا بحبك أكتر يانور عيني.
يُسر: يلا نمشي.
مرام: يلا.

 

طلعوا من البيت وكانت مرام بتجر الكرسي بتاع يُسر وكان عم سعدي واقف قدام الباب شال يُسر ما بين يديه وحطها في العربية ومشيوا.
……………………..
(في صَباح يومٍ جديد، في المُستشفى)
نور فتحت عينيها وقالت بتنهيده: ااااه
وعقدت حاجبيها وشالت المحلول وجهاز التنفس كانت ايديها بترتعش وقالت: انا فين…

 

قامت من على السرير فتحت الباب بتاع المستشفى وقالت بهستريا: انا مين…
كانت بترفع شعرها وطلعت من الاوضة شافت حسن كان نايم قدام الاوضة على الكرسي ومرطع راسه لورا ومربع إيديه وهي بصتله وتجاهلته كانت معدية وخايفة من اللي في المستشفى ومنكمشة في نفسها بتبص للناس بخوف وكانت بتمشي هي وحافيه شافت ممرضة وجريت استخبت في اوضه وقالت هي وبتضحك بهستريا:

 

ششششش.
حطت ايدها على بُقها فجأة شافت شباك فتحته بإبتسامه وهُنا قد أصابها الجنون نطت من الشباك وقعت على النجيلة وقامت تجري كانت ماشيه في الشوارع وشايفه الناس بتشتت وبتفتح في عينيها وتغمض كانت لابسه بنطلون أسود وتي شيرت أسود وشعرها مفرود ومنفوش وكانت حافيه كانت خايفه من الناس وبتبصلهم بخوف وناس بتشاور عليها وفجأة واحده وقفتها في الشارع وزاحتها وقالت: يا قليلة الحيا تعالوا شوفوا بنت عائلة

 

العشماوي تعالوا اللِي صورها فضحت الدنيا امبارح
نور بدموع: محدش يضرب ابعدوااااا
الناس كانت بتقرب منها وهي بتبكي.
نور بهستريا: محدش يصور، لا لا….. لموا قدومي المقطعه لا
كانت بتجري بهستريا ودخلت في شوارع بخوف.

 

حسن وقتها فاق على صوت الممرضين هما وبيقولوا: هي كانت هنا راحت فين؟
حسن بخوف بص في الاوضة وقال: نور فين؟
_يا فندم والله كانت هنا.
حسن بزعيق: هنا فين، نوووور، يا نور.
حسن بخوف هو وبيجري في المستشفى: لا يا نور لا.

 

كانت بتجري هي في الشارع وراها الناس دخلت في شارع واستخبت منهم هي وبتبكي وهما بيدوروا عليها ومشيوا
نور بهستريا كانت بتحك في ايدها وجسمها بيرتعش شافت صيدلية ودخلتها حسن كان بيجري وشافها لما دخلت الصيدلية
نور بهستريا هي وبتضرب على القزاز: اديني مسكن ادينيييييي
_يا فندم اهدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top