رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

بصلها بهدوء وهز راسه هو وبيمسح دموعه
ليلى بدموع هي ومنزله راسها للأرض: بنتك ماتت يا جبل
جبل الخديوي قام وقال بصدمه: يعني إيه؟
ليلى بدموع هي وبصاله: يُسر مش بنتك الحقيقية ولا بنتي يُسر اتبدلت في المُستشفى، بنتنا ماتت لما اتولدت
زادت في بُكاؤها وقالت بخوف منه وصرخت أكتر: يُسر بنت أم حسن خدامة قَـصـر العـشمـاوي.

يتبع…

close

 

زادت في بُكاؤها وقالت بخوف منه وصرخت أكتر: يُسر بنت أم حسن خدامة قَـصـر العـشمـاوي
جبل قام وقال بزهول: يعني يُسر مش بنتي… مش بنتي اللي كبرتها السنين دي كلها يا مَرّه رديييييي
ليلى بدموع: اليوم اللي كنت بولد فيه كانت بتولد ام حسن في نفس المستشفى وقبل ما ادخل اولد كان واقف سيف العشماوي مع العم سعدي زوج ام حسن وبصلي وقتها وضحك بخباثِه فاهم يعني إيه يضحكلي وانا بتألم

 

ودخلت وولدت بس البت نزلت ميته وبنت ام حسن سمعت الممرضة بتقول خدوها على الحضانه من غير ما تشوفها امها او ابوها وقتها مكنش في ايدي غير اكسر عين عائلة العشماوي واديتها الحلق الدهب بتاعي والإسواره، وهزت راسها الممرضة وادتني بنت ام حسن وبنتنا خدتها ام حسن ، دلوقتي مدفونه في مقابر عائلة العشماوي يا جبل.
جبل بصلها وجسمه كان بيرتجف وصرخ فيها هو وماسكها من شعرها وهي بتبكي: كل السنين دي عايشه معايا

 

بتكدبي عليا ومغفلاني… مغفلاااانييييييي يا ليلى
دموعه نزلت وقال: يعني البت اللي ربيتها بإيدي كانت حِتت لحمه وكبرتها وفرحت بيها طلعت مش بنتي، وبنتي الحقيقية مدفونه في مقابر مش بتاعتنا افهم انا استوعب ازاي بس انتِ طالق، طالق، طالق
زاحها وقعت في الارض وبصتله.

 

ليلى بدموع: من حقك تعمل فيا اكتر من كده، انا هسلم نفسي يا جبل
حسيبه طلعت تجري من المطبخ وقالت: يا بيه استهدى بالله
جبل بجبروت: على الليل تكون مشيت من هنا لو رجعت ولقيتها هقتلها وتبقى هي اتدفنت وانا اتسجنت وده حلال فيها.
طلع من السرايا وطلع عربيته وقال: على الشركة.
هز براسه السواق ومشى
………………………

أسد كان سامع كل حاجه وشال السماعات وقفل اللاب توب وقال بتوهان: يعني ابويا كان بيحب ام يُسر وجابت ولد ومات وهي اللي قتلت ابويا…. ام يُسر اللي قتلت ابويا ام يُسر…
مكنش قادر يتحرك وقال: كُل ده، ابويا ظلمها زمان وهي لما فاض بيها قتلته… ازاي… ازاي وكمان يُسر مش….. يُسر… مش بنت جبل، يُسر بنت ام حسن لا لالا

 

حط ايديه على شعره ودموعه نزلت: كنت بظلم بنت ملهاش ذنب في أي حاجه…. هي لازم تعرف الحقيقة لازم.
مسح دموعه بهستريا وايده كانت بترتعش
مسك تيلفونه وقتها بالعافية ورن على يُسر وردت عليه مرام وانفجرت فيه: عايز إيه بعد اللي عملته فيها بترن و…
أسد بزعيق: اديني يُسر بسرعة

 

يُسر: مين يا مرام
مرام: أسد
يُسر: هاتيه
اخدته وقالت يُسر: مرام اطلعي برا دقيقة
مرام: لو زعلك قوليلي هنتف شعره المره دي ومحدش هيسمي عليه
يُسر: طيب يستي اطلعي ونتفي شعره بعدين… الو

 

أسد: يُسر انا حابب اقولك حاجه ضروري.. يُسر اسمعيني انا جاي.
يُسر: احنا دقايق وطالعين قولي اللي عايز تقوله في قصرك
أسد: جاي آخدك
بصت يُسر وشافت علي وقف قدام البيت: لا حسن هنا وعلي وعربياتهم هنا و…
أسد بِحده: يُسر متتحركيش من عندك جاي في طريقي.

 

قفل في وشها وطلع من مكتبه نزل وكان معاه التسجيلات وطلع عربيته بأقصى سُرعه ومشى.
يُسر بإستغراب: في إيه أول مره صوته يكون كده.
نور دخلت وقالت: حبيبتي يلا هنمشي.
دخل علي وقال: الحمدلله على سلامتك يا يُسر.

 

أمير دخل وراه وقال: الحمدلله على سلامتك يا مرات اخويا
ومد ايده وقال: أنا أمير ابن خالت أسد
يُسر وهي بتسلم عليه: الله يسلمكُم
مرام بغضب: علي تعالى عيزاك

 

علي بهدوء: نعم
مرام: هنتخانق هنا قدامهم ولا برا
علي: تعالي برا
حسن: ايه الجنان ده
نور: استنى نتفرج

 

مرام سحبته من دراعه على الصاله
يُسر بضحك: ينهار أسوووود
أمير بضحك قرب على نور وقال: اي ده
نور وهي بتضحك وتميل عليه: استنى اتفرج يا أمير
حسن شافها وهي بتضحك واختفت ضحكته وقتها وبصله من فوق لتحت: اوعى يحلو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top