رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

مرات جبل قولي.
ليلى: دقيقة واحده.
طلعت لفوق ودخلت اوضه غريبة ورفعت المرتبه وكان المُفتاح في رقبتها فتحت الباب اللي تحت السرير وشالت الصندوق نزلت وهي ساكته دموعها بس اللي بتنزل وفتحت الصندوق وطلعت وِش المُهرج القناع وكان مترب اوي وقديم اوي كإنه اتاكل وجف وقالت: بعد ولادة يُسر مقدرتش انسى ولادتي الاولى وانا ربيتها لكن كان الحُب كله

 

close

لولدي كنت بشوف ابني فيها اللي من سيف وكنت بروح ازوره دايما، ويُسر كبرت على ايد حسيبه وانا للحظه دي مبحبهاش، انا اللي قتلت سيف العشماوي بعد جوازنا بـ 8 سنين فاض بيا وقررت اقابله في المستودع بتاع الشركة بتاعتك وبتاعته وانا متنكرة بقناع المُهرج ده لاني عارفه ان في المستودع كاميرات.
Flash Back.
دخل سيف العشماوي للمستودع وظهرت من وراه ليلى وهي لابسه القناع وقالت: اهلا يا سيف العشماوي

 

سيف بس وراه وقال بإستغراب لما حس إن الصوت مألوف عليه: مين انتِ
ليلى: الخدامة اللي ضحكت عليها زمان وخدعتها بـِ حُبك
سيف: عايزه ايه بعد السنين دي كلها، يا ليلى.
ليلى: ابني يا سيف.
سيف بتوتر ووشه اتخض: ابنك مات… مات من 8 سنين.

 

ليلى بدموع صرخت بإنهيار وقهر: طيب ليه مات ما كنا اتجوزنا وعشنا حياة سعيدة انا وانت وهو قتلته ليه
سيف بغضب شوح بإيده وقال بعصبية: انا مقتلتهوش…. فاهمه وانا عايش مع مراتي وعيالي مبسوطين وعايش وسط اسره سعيده ومرتاحه وانتِ وجبل كونتوا عيله عايزه ايه تاني ما كفاية ومعاكِ بنت منه انسيه وانسيني.
ليلى بدموع: انساك انتَ لكن مش ناسيه ابني يا سيف العشماوي.
سيف مسك ايدها وزعق: ليلى اطلعي عن دماغي غوري من وشي انا قرفان ابصلك وانتِ سايبه جوزك وجيالي بعد

 

السنين دي كلها انتِ كنتِ مجرد خدامه يعني جارية عند سُلطان عائلة العشماوي اللي هو أنا رخصتي نفسك ليا لكن عمر الغالي ما يشتري حاجه رخيصة تاني قديمه مُستخدمه زي ما بيقول، لو مش نسياه اقري على قبره الفاتحه واخلصي.
ليلى بدموع وهستريا كلماته كانت بتزعزع وتصحي والشيطان اللي جواها طلعت السكينة وقالت: وهقرأ الفاتحة على قبرك يا سيف العشماوي.

 

طعنته في دهره وهو برق من شدة الطعنات وهو كانت بتطعنه ولما تفتكر ولادتها ولحظاتها معاه تزيد اكتر وتطعنه ووقع وطعنته في بطنه وقالت: انت قتلت ولدي يا سيف العشماوي وانا قتلتك انهارده
كان فاتح عينيه دمه اتصفى ومات كانت بتبكي بقهره وضحكت وقالت: جبت حقك يبني.
جبل وقتها كان قريب من الباب وقال: حد جوه… حد هنا…

 

هي خافت وطلعت تجري من الباب الخلفي بعيد عن الكاميرا ونزلت تحت الحيطه اللي فيها الشباك فتح الباب وقتها جبل الخديوي وقال بصدمه: سيف؟! سيييييف
جري عليه ووقع في الارض وحط ايده على فمه بدموع ومسك السكينة وقال: قووووم يصاحبي، سييييف قوووم.
دخلوا الحُراس وقتها والعُمال لقيوه ماسك السكينه في ايده وواقف ومش متكلم مصدوم والناس خايفه منه

 

وهي ليلى واقفه عند الشباك وكانت لابسه قناع المُهرج.
Back.
جبل كان مصدوم وقال بصدمه: انتِ اللي عملتيها يا ليلى، قتلتيه.
ليلى: ومش ندمانه هو مقامه التُراب، وانا بعته للي خلقه،
جبل بوجع هو وباصصلها ودمعته نزلت وقال هو ومصدوم: ولما اتسجنت ظُلم في موته موجعكيش قلبك عليا يا ليلى؟

 

ليلى بدموع هي وبتشاور لنفسها بهستريا ومكانتش طبيعيه : انا خرجتك يا جبل انا اللي وريت للشرطه وقتها الفلاشه اللي في الخزنه فوق انك مش انت وان….
جبل بزعيق قاطعها وقال: وانك ضحكتِ على الشرطة وورتيهم الفلاشه اللي واقفه فيها عند الشباك انتِ وانا دخلت بعد ما انتِ طلعتي…. وانتِ اللي بتضحكي عليهم وعليا، وصلت بيكِ تقتلي وتمشي في جنازة الميت كل ده.

 

ليلى: انت مش مكاني علشان تحس بالوجع اللي في قلبي، ياخي انا يوم ما بيولد ابن سيف العشماوي كنت بموت بالبطئ ومحدش قالي انتِ فين حتى، رسمت احلام في دماغي اني احققها انا وهو وابني ومن اول ما فتح عينيه كنت بوريله الصورة دي

 

وطلعت الصورة من الصندوق: بوريله صورة ابوه سيف العشماوي وهو اول اسم قاله بابا، ولما واجهته بيه انا ووشي كله فرحان كان فيه امل جوا قلبي انه يفرح ويتقبلني انا وهو لكن باسه وخده في حضنه واداني دهره وقال اقتلوها انا مخي مكنش مستوعب ضربوني وانا بنده عليه وهو طلع العربية ومشى من وقتها مشفتش ابني تاني فاهم نسيت ريحته من كتر الضرب ولما صعبت عليهم رموني قدام المستشفى، انا عارفه انت مش هتحس بيا ولا

 

باللي بقوله ولا حد هيحس بيا علشان كده قررت إني اسلم نفسي يا جبل واحكيلهم كل حاجه وبالدليل الفلاشه اللي جوه والقناع ده.
جبل بصلها وحط راسه على دماغه بتعب وحط ايده على قلبه وقال بتنهيده طويله: ااااه يا أم يُسر.
كان بيبكي بِعلو صوته ويهز راسه برفض ومكنش متقبل وبيبكي ويزيد في بكاؤه
قامت ليلى وقالت: في حاجه تاني يا ابو يُسر عايزه اقولهالك…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top