رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

 

وأيان في بيته راح بعيد عنهم هو وباصص للبحر وقال: وبكده يبدأ عصر العداوة يا إبن العشماوي.
وقال أسد في شركته هو وباصص من الشباك: وبكده كُل واحد في طريق غير التاني يا إبن العُمراني وبتنتهي الصداقه وبتبدأ العداوة.
كانوا باصين هما الاتنين بجحود وابتسموا سوا بغل وكُره.
………………………….

close

 

(في قَصر عائلة الخديوي)
ليلى هي وبتزعق في جبل: يعني بعد ما مشيوا صالح وفخر عايزنا نمشي على الصعيد ونعزل ونسيب الهنا والفلوس دي كُلها.
جبل: كفاياكِ عاد انتِ واعيه بتقولي ايه وهي السرايا دي كلها مليانه ناسنا ولا حبايبنا انا وانتِ وبس.

 

ليلى: انا مش هسيبها كِده ومش هسيب البلد وبنتي متجوزه واحد من عيلة العشماوي وانتَ عارف إيه عيلة العشماوي افكرك يا جبل ولا فاكر ومش ناسي.
وقتها في اللحظات دي أسد اشار انه كله يطلع من مكتبه في الشركه، وحط السماعات وكان سامع كل حاجه في السرايا هو وباصص للاب توب.

 

جبل بغضب: محدش وقعنا في المتاهات دي غير انتِ يا ليلى
حسيبه كانت قاعده في المطبخ وبتسمع كلامهُم وكانت بتبرق بعينيها وكان وراها سِر كبير.
ليلى: ليه يا فخر عملت إيه أنا.
فخر: عملتي إيه… عملتي إيه أنا لو واحد غيري كان طردك من زمان قوي فاهمه.

 

قم وهو وبيضرب على السُفره: زي مثلا خونتيني مع سيف العشماوي الأول وإحنا متجوزين مكتشفتش غير ده
واتقبلتك لما رماكي مثلا وزي ما خلفتي منه قبل ما اتجوزك وداريت عليكِ من الناس واتجوزتك ونسيت عملتي إيه اقول إيه أنا…. اقول إيه أكتر من إنْ اتهموني في قتل صاحبي وساكت ولسه شاكك إنك أنتِ اللي قتلتيه ولا في يوم حطيت راسي على مخدتك واشوفك نايمه جمبي وانا مرتاح وانا شايفك بالقذارة دي حتى بعد ما خلفتي يُسر مني كل السنين دي مقدرتش أحبك، مقدرتش احبك وانتِ بتغلي اللي جواكي في بنتي اللي اسمها بنتنا كل ده ليه

 

علشان سترت عليكِ من غير ما اعرف تفاصيل حياتك فاهمه اتقبلت السنين دي كلها علشان يُسر، ودلوقتي هتحكي كُل حاجه ورجلك فوق رقبتك.
ليلى قامت وانفجرت فيه: هو اللي مرضيش يديني ابني لكن انا مقتلتش حد فااااهم مقتلتش يا جبل….
قبل ما اعرفك ولا اشوفك انا كنت خدامه عندهم ولأول مرة هتسمع الكلام ده بعد سنين عدت كنت شغالة في قصر العشماوي قدامه اغراني وضحك عليا كونا علاقة غير شرعية في الحرام وبعد ما خد اللي هو عايزه ضحك عليا وقالي مش هتجوز واحد *** وعايبـ.ـة نامت معايا وهي لا مراتي ولا حبيبتي حتى واكيد نامت مع غيري قبل

 

كده… رماني واتجوز وقتها وانا يوم عن يوم بتكبر بطني وهو اتجوز وقتها من واحده تناسب عيلته، عيله يتشرف بيها قدام العشماويين، جبت ليه ولد وولدت في البيت بعد ما ماتوا اهلي من حصرتهم عليا ماتوا وانا في الشهر التالت لما بطني برزت بسيط ادوبها بانت والله، ومحدش من الناس يعرف لاني قعدت 9 شهور يا جبل الخديوي 9 شهور وانا في البيت حتى يوم ولادتي ولدت نفسي فاهم يعني ايه ولدت نفسي عافرت علشانه واكبره شُفت الذُل في

 

ولادت وانا بصرخ من الم الولاده واكتم بكايا وصراخي علشان الناس ومحدش يسمع، كبرته وبقى عنده سنتين مستحملتش العيشه دي كنت عايزه اعيشه في خير وعِز ابوه وواجهته بإبنه ورمتهوله وقولتله اتجوزني أنا حتى لو هبقى التانية علشان ابننا، ومش هقول لحد عايزه ابني يتربى معاك ابني اول كلمه نطقتها انت وانبي يا سيف وانبي خد ولده في حضنه وقتها وطلع من الباب وبعت ليا اتنين حُراس ضربوني ايوا ضربوني وصلوني للموت

 

علشان انساه هو وابني، أُم ازاي هتنسى ابنها قعدت في المستشفى فتره كبيره وعرفت ان ابني مات في حادثه من سيف العشماوي هو قال بنفسه ووراني صوره وصورة قبره، وقتها دخلت في غيبوبه لحد ما لقيتك واشفقت عليا واتجوزتني وحكيت ليك بالصدفه لكن محكيتش ده كله قولتلك انه ضحك عليا بس و عرفت انك شريكُه انا مخونتكش انا ظلموني يا جبل الخديوي وانت عارف.
جبل قام من على السُفرة وقال: قتلتيه يا ليلى.

 

ليلى بدموع: ومش ندمانه اني قتلته ولا في يوم ندمت.
أسد كان سامع كُل حاجه ومصدوم وكإنه اتشل مقادرش يمشي ودمعته نزلت وقالت بصوت مهجور ومتقطع: قتلت اب… ابويا.
جبل: قتلتيه يا أم يُسر.
ليلى بدموع قامت من مكانها وجبل مسك إيدها: ريحي قلبي وقولي اتصافينا، لو بتحبيني او بتحبي يُسر قولي يا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top