رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

أيان بصلها وقال بدموع: هزمتني دموعي يا زهرة، ودايما بتهزمني علشان الناس اللي بحبها
وقال وكل حرف كان خارج من قلبه: علشانها وعلشانه
شاور على اوضة يُسر بدموع وبصلها من القزاز، زهرة مسحت ليه دموعه وحضنته وقالت: ششششش أنا معاك.
أيان حضنها وكان باصص لـ يُسر من القزاز.
…………………………

أسد نزل ودخل عربية بِنجاب وقال: مكانه
بنجاب: هو دلوقتي في الڤيلا بتاعتُه

close

أسد: اطلع.
طلعت عربيته ووراه 5 عربيات لونها أسود فخمه، كان وراهُم المجهول اللي بيساعد أحمد وكان حاطط العدسات البيضاء في عين والتانية لا ورن على أحمد مكنش بيرد وقال هو وبيضرب على الريكسون: يلعننننك، رد… رد….
كان سايق ورا العربيات وأسد كان باصص تجاه الغابة وقال بنجاب: رح نقتل الأعور يا شيطان.

 

أسد: هنعلمه درس يا بنجاب وبعدين نقتله.
بنجاب: بس هاد راجل كبير بالداخلية رح ندخل في سين وجيم يا شيطان وحكاوي هيك ما رح نخلص يا شيطان
أسد هو وباصصله: ولو قتلناه وخفينا اثرُه مش هندخل لا في سين ولا صاد يا بنجاب.
بنجاب: معاك يا شيطان رح بيصير اللي بدك ياه
أسد: تعجبني يا عجوز.

 

بنجاب: صحيح.. صحيح وين أيان؟
أسد بس ناحية الشباك وقال: مش هيجي
بنجاب: ليش شو صاير؟
أسد: افترقنا
بصله وبنجاب واتعجب وقال: لك رمز الاصدقاء انتوا ولك افترقتوا؟!

 

أسد: القدر زي ما بيجمع.. زي ما بياخد ويفرق.
بنجاب: هاد الموضوع ليه قعده ولك قال افترقتوا لك انتوا شبه بعض ياخي وملامحكم من بعض
وزعق فيه: لك انتوا انسان واحد بس مقسوم نصين.. لك مش انت اللي كِنت تحكي انك أنت وأيان جسد واحد.
أسد: كنت اقول، ويا ريتني ما قولت.

 

بنجاب بصله وقال: عم تحكي كلام من ورا قلبك يا شيطان رح تفتقده ان بعدت عنه انت اللي بتكمل أيان وهو اللي بيكملك دخيلك.
أسد هز راسه وبس ناحية الشباك ودمعته كانت هتنزل اتنفس بقوة.
هز راسه بنجاب وأسد مسح دمعته واتنفس بِعُنف.
…………………………
أحمد كان قاعد في الڤيلا بتاعتُه وماسك تيلفونه وقال هو وواقف: هلعبكُم على الشناكل يا اولاد العشماوي.
نزل لـِ تحت ومسك دراع امه وابوه وصرخ فيهم: جوه ادخلوا جوه
ابوه: حاضر يبني

 

أحمد بضحك: ابنك ههههه ابنك انت خدام انت وهي وكانت استعارة ليكم انكم تبقوا امي وابويا وخلصت الاستعارة… خشوا جوه ولا حابين تموتوا خشوووووا.
امه: حاضر يا بيه حاضر
دخلوا في اوضة نزلوا ليها بسلالم وقفل عليهم أحمد وطلع فوق وراح عند الباب بتاعُه وفتحُه شاف الحُراس كلهُم

 

قاعدين وقال: استعدوا نفذوا الخطة يلا.
وقال هو وبيضحك بعد ما دخل: اجمل استقبال لإبن العشماوي.
وصلوا عند الڤيلا بتاعت أحمد ونزلوا بنجاب شاورلُهم يحاوطوا الڤيلا وهو كان متسلح ونزل هو ورجاله وراه وقدامُه بنجاب شك ان فيه حاجه غلط وقال: ارجعوا لورا ارجعوا… لك عم قووووول ارجعوااااا

 

واحد داس على لغم من رجالته وعدى انفجر هو والرجاله وبنجاب طار في الهوى اتخبط على الارض كانت الدنيا كُلها دخانه
أحمد من جوه كان قاعد على السرير بيلوي في رقبته وقال: وبدأنا يا أسد العشماوي
اتفتح باب الڤيلا وطلعوا رجالة أحمد وهاجموا رجاله بنجاب
بنجاب قام بتعب وكان وشه فيه دم واتدارى ورا عربية كانت رجالة بنجاب بتجاهم وتزيد وأحمد متعصب هو وباصص للشاشة في الكاميرات وكانوا بيضربوا على بعض نار.
………………….

(في قصر أيان)
زهرة وقفت هي وأيان نزلوا من عربيتها وقالت: تلاقيها ماما هتنفخنا والله ده لما سمعت امبارح اننا هنبيت هناك شوية وكانت هتدعي على يُسر بالموت….
أيان: تلاقيها قالت وقعتكم بت جبل الخديوي، بت في يوم وليلة تأثر على ابني، اخدتكم مني واخوكي عقله طار بيها

 

الاهبل والكلام الفاضي ده.
زهرة بضحك: حافظ الموشح ده انت..
أيان: اومااال.
زهرة رتبت على كتفه وقالت: يلا يا حبيبي تغير وخد شاور وانا كمان وهنروح ليها.

 

أيان باس على راسها ودخلوا قبل ما يدخلوا من باب القصر.
سمعوا امه وهي بتحاور يُمنى: انا مرضيتش افتح بُقي امبارح، بس دلوقتي هتكلم يا يُمنى بقى انتِ اللي تعمليها ياختي كنت اتوقع منك اخر حاجه، مهما كانت العداوة اللي بينك وبين عائلة الخديوي تحاولي تقتلي البت وكمان تخطفيها ليه كل ده علشان ابوها انا فعلا بكرها انها دخلت على حياة ابني وابنك، وفرقتهم لكن متمناش ان تجرالها

 

حاجه البت بت ناس افرضي ده كان حصل في نور حطي نفسك في الموقف قبل ما تسوي الجريمة
يُمنى بدموع: والله قولتلهم اخطفوها بس لكن محدش لمسها والله ما هما اللي ضربوها ولا وصلوها للمرحلة دي و……
أيان فار دمه برا وضرب باب القصر برجله اتكسر هما قاموا مفزوعين وصرخ أيان في وش يُمنى: بقى انتِ يا يُمنىىىىىىىى العشماوي ورا كل ده ورا ان يُسر توصل لحالة الموت

 

أمينة: اهدى يا أيان
أيان: بس يا أمي بس
يُمنى بدموع: ندمانه يا أيان والله ندمانه
أيان هو ومقرب تجاهها وعروقه بانت ووشه اِخضر من العصبية: والندم هيرجعها بخيييير هااااا احكيييي، جوزتوا

 

البت لابنكم غصب وهي مغصوبه قعدتوها في بيتكم علشان تنتقموا منها بالطريقة البشعة دي وبتذلوها بكلامكم السِّم، لا ووصلتي حضرتك بنت عدوكم للموت يُسر دلوقتي قاعده في المستشفى لا حول ولا قوة ولا حركت اصباعها حتى
(كداب على كده حركتهُم😂)
وكمل بجبروت: هتقبلي تشوفيها قاعده عاجزه قدامك على كرسي هتشفي غليلك منها وتبقي منتصره انك انتقمتي منها بت جبل لو جرتلها حاجه هتدفعي انتِ وولدك تمن ده اوي وربنا يشهد عليا اني مش هخليكم يوم بس تعيشوا بسلام.

 

طلع على اوضته وهي قعدت بدموع
زهرة نفخت بغضب وقالت: انا طالعة اوضتي
يُمنى قعدت تبكي وأمينة بصتلها ورتبت على كتفها وقالت: اهدي يا يُمنى اهدي.
أيان رزع باب اوضته بقوة وقفله بالمفتاح دخل البرنده يتنفس بقوة وكانت بيتنفس بسرعة رهيبة فتح تيلفونه وجاب صورتها وقال: حتى لو مش هتقبلي تكوني معايا، هجيب ليكِ حقك هكون قريب منك هساعدك توقفي على

 

رجلك انا هتحرك معاكِ خطوة بخطوة و أنا على أمل انك تحبيني في يوم يا بت جبل.
مسك تيلفونه وفتحه على الموقع كان حاطط جهاز تعقب في تيلفون أسد وأسد حاطط جهاز تعقب في تيلفون أيان وقال بتعجب: ايه اللي وداه المكان ده.

 

وبرق بصدمه: يلعنك يا صاحبي من غيري
نزل يجري من على السلم وطلع برا القصر بتاعه وتجاهل امه اللي بتنادي عليه وقال للحُراس: صلحوا الباب
واحد من الحُراس: امرك يا بيه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top