رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

عند بيت يُسر كانت نازله زي الاميرات وفستانها ملكي وليه اكمام طويله وجمبها أحمد عريسها الي فرحان بيها اوي وبرفضه ليها هتكسر قلبه المهم قعدوا على الكراسي استنوا المأذون يجي يُسر كانت باصه على الناس ومانعه دموعها تنزل وبتبتسم ابتسامه مزيفه تصبر بيها حزنها.
ابوها كان قاعد وسط الناس بهيبه وفرحان ومتشرف انه نسب في المليان اومال ده عريسها (ضابط) يخوي وشايف نفسه من

 

close

حقه ما ابوها ابن عمدة البلد برضك وعمدة في نفس الوقت.
عدت ساعه والمأذون جه وقعدوا المأذون حط إيد أحمد في إيد أبوها (جبل الخديوي) والناس فرحانه بعد ان انتهوا
المأذون: امضي هنا يا عروسه.
كانت ايدها بترتعش وبتبص للي حوليها وبرفضها هتكسر فرحتهم ورمت القلم وقامت والكل قام وبصلها

 

امها: يُسر مالك امضي
العُمدة جبل ابوها: مالك يبتي امضي
وقالت بخوف واول مرة تعلي صوتها وسط المتواجدين: أنا مش عايزه اتجوز، أنا مش موافقه.
الكل اتصدم وقاموا وهي دموعها نزلت لما شافت ابوها مسك قلبه وبصلها بعتاب ووقع اغمى عليه أحمد اتشنج في مكانه

 

كإنه صنم جريت برا السرايا بتاعتهم تجري وفتحت الابواب وصلت للشارع الرئيسي وخلعت الجزمه وكانت بتجري بكل قوتها والفستان رفعاه ودموعها على خدها وجريت مسافه بعيده اوي ورجليها اتجرحت في مسمار دخل رطلها صـ.رـخت: اااااااااه
وقعت على الأرض قدام عربية أسد وقف بسرعه ونزل وهي بصتله ومن ألم رجلها اللي دخلها مسمار كبير اغمى عليها شالها أسد وصـ.ـرخ: يا بت ردي عليا فهميني، يا دي المصيبة، يا بت ردي
بص لرجلها وقال: اااه

 

حطها في عربيته وطول الطريق باصص ليها وللطريق وراح بيها على القصر بتاعهم هو وشايلها ونازل دخل القصر والحُراس الكل مستغرب بقى الجبروت أسد العشماوي اتجوز وباصين ليه بصليهم بِحدة والحُراس طأطأت في الأرض ودخل بيها القصر.
نور اخته قامت مفزوعه : مين دي يا أسد
يمنى بصدمه: مين دي
علي: مرااااتك ينهار اسود؟
أسد:……………..
طلع بيها اوضته وتجاهل الكُل هو وطالع بهيبته وباصص للسلم وبص لِـ يُسر بطرف عين وفتح باب اوضته ودخل وكان باصص ليها والفُستان و….

يتبع…

 

نومها على السرير وكان باص لليها وللفستان بتاع فرحها ورجلها اللي بتنزف دم وبينزل على السجاده البيضا اللي في الارض قرب منها وقال: يا بت انتِ ردي
كانت يُسر فاقده الوعي ومبتردش نزل على الارض وكان الدم بينزل على ايده شد ليها المسمار اللي في رجلها وهو قلبه وجعه عليها لما صرخت يُسر وفاقت: اااااااه
علي بصدمه: اتجوزهاااااااا يا يمنى الحقي هيجيكي احفااااد يا كرم ربنا أسد المنشاوي 30 سنه اتفك السحر واتجووووز يا

 

كرمك يا رب
أسد طلع من الاوضة وصـ.ـرخ من فوق: اخرررررس يا زفت، نور هاتي ادواتك الاسعافيه وتعالي، اتحركيييي.
نور: حاضر.
أسد: ماما هاتي ملابس لـ يُسر من ملابس نور
يمنى: مين يُسر
أسد: البت اللي جوه الله!
يمنى: حاضر، حاضر
علي: وانا اعمل ايه

 

أسد: تاخد العربية تخفيها خالص محدش يلمح اثرها اتحرك.
علي هز راسه وطلع
طلعت نور تعالج يُسر، اللي بتبكي ودموعها بتنزل ودخلت وأسد واقف ساند على قفا الباب باصصلها وهي بصاله نور كانت بتعالجها وربطت ليها رجلها وهي عينيها في عيون أسد لغاية ما فاقت على صوت نور وهي بتقولها: حاسه نفسك بخير

 

يُسر هزت راسها وقالت: دايخه.
نور: غيري هدومك وهحط ليكِ محلول علشان رجلك.
يُسر: أنا عايزه امشي من هنا.
أسد: اطلعي يا نور.

 

نور: بس…
أسد فتح ليها الباب وشاور انها تطلع
طلعت نور ويُسر بلعت ريقها: عايزه امشي من هنا
قامت وداخت هو قرب منها وهي قعدت تاني على السرير: اتجوزتيه يا يُسر؟

 

يُسر بدموع: هربت قبل ما اتجوزه
أسد: انا معاكِ وهساعدك
يُسر ببكاء اكتر: هيلاقوني وهتجبر اني اتجوزه اوعى انا عايزه امشي.
أسد: محدش هيجبرك.
يُسر: ليه.

 

أسد: لإني أنا هساعدك زي ما قولت.
يُسر: اللي يخليك ترفض في الاول هيخليك ترفض تاني يا أسد بيه.
أسد سكت وبص ليها: يعني انتِ عيزاني اساعدك ولا لا
دخلت يُمنى اوضته في اللحظه دي وقالت: اطلع يا أسد هساعدها أنا.

 

هز راسه وطلع من الاوضه ودخلت يُمنى
يُسر من غير وعي كلبشت في حضنها وقالت: شكرا ليكم.
يُمنى طبطبت على شعرها وقالت: العفو يا بنتي تعالي غيري هدومك والبسي دول، ربنا يفك كربك يا بنتي.
هزت راسها يُسر وقامت معاها وهي بتعرج ولبست ملابس طويله وطلعت معاها قعدت على سرير تلك الغامض ونور دخلت علقت ليها المحلول ودخل أسد وعلي اخوه.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top