رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

يُسر فتحت شنطتها وطلعت فلاشه وقالت: انا لقيت الفلاشه دي في الخزنة بتاعتنا
طلعت الفلاشه وحطتها قدامه وقالت: شغلها بتبصلي ليه
أيان: اهدي عليا طيب
ضحكت يُسر هو وبترفع شعرها وبصتله: شغلها يلا
أيان بإبتسامة: شعرك حلو على فكره.

 

close

يُسر: أيان!
أيان: هشغل يستي اتهدي.
قعدت جمبه وهو بصلها وهي قالت: يلا
حطها أيان في اللاب توب بتاعه وشغل الفديوا كان نفس الفديوا بتاع المعمل
يُسر: اوف ياه هو نفس الفديوا

 

أيان بيأس: وايه العمل
جه يطلع الفلاشه ويُسر كانت باصه بعد ما دخل ابوها وصرخ وقام
صرخت يُسر: استنننننننى.
بصت كويس وقالت: كبر المقطع ده كبره، كبره.
أيان كان بيكبره وبصت في شباك المعمل كان واقف المُهرج وباصص من الشباك وابو يُسر جوا واقف

 

يُسر بصدمه شاورت على المُهرج وقالت: ده الفديوا الحقيقي يعني بابا مقتلش حد، والفديوا اللي معاك مش كامل.
أيان بص كويس وبرق ليها وقال: ده الدليل
يُسر بدموع من الفرحه حضنت أيان وصرختتتت: مبروووووك لينا
أيان بفرحه ضمّ عليها وبادلها الحُضن وقال: ااااه يا بت جبل والله وبراءة.

 

كانت فرحانه ودمعتها نزلت مسحتها بسرعة وادركت يُسر ان ده غلط وبعدت عنه وهو بصلها وابتسم وقالت هي وبتشيل الفلاشه وقفلت اللاب توب: احنا لازم نوريه لـِ أسد وبكده اثبت ان بابا مش هو القاتل.
أيان: استني.. استني بتقولي انك لقتيها في خزنة العيله ازاي والخزنه الكل بيفتحها مسألوش نفسهم يشوفوا ايه جواها اكيد شافوا.
يُسر: ده اللي محيرني بس دلوقتي هروح لأسد تمام وهعرفه ان بابا مش هو اللي قتل ابوه وبعدين نعرف الفلاشه دي كانت محطوطه ليه في الخزنه ونعرف مين اللي قتله.

 

أيان هز راسه بتفهم وقال: هوصلك.
يُسر بإبتسامة: هاخد تاكسي بلاش انتَ، انا مش ناقصه تضربوا بعض تاني .
أيان هز راسه وقال برفض: هوصلك يا يُسر يعني هوصلك، انا واسد متعودين على الضرب مش حاجه جديدة يعني، وهوصلك يلا.
كان ماشي قدامها ويُسر سكتت وبصتله: أيان أنتَ حبيتني ليه؟

يتبع…

 

كان ماشي قدامها ويُسر سكتت وبصتله: أيان أنتَ حبيتني ليه؟
أيان وقف وغمض عينيه لـ ثواني وبصلها: مفيش سبب يا يُسر.
يُسر هي وبتقرب منه: بس أنا محبتكش يا أيان.
بصلها بهدوء وهي كملت: ايوا حبيتك بس كَ صديق او أخ ليا.
أيان: وأنا مقابلش حُبك ليا ده يا يُسر ما عايز حبك ليا ك اخ او صديق.

 

يُسر:اومال ايه
أمينة من وراهم: اومال ايه! انت بجحة بشكل قولي كده وبسببك اتفرقوا الأصحاب يا دكتورة.
يُسر هي وبصتلها وقالت: افندم

 

أمينة: افندم إيه؟
وكملت هي وماسكه ايدها وبتهزها بغضب: وليكِ عين تتكلمي
يُسر نزلت ايدها وسكتت بهدوء.

 

أيان بغضب وزعيق: أمي انتِ مش فاهمه حاجه
أمينة: لا فاهمه انها واحده بلا حيا
زهرة بغضب: ماما زودتيها اوي
أمينة: انت مغفل، واول مره اشوفك كده، وانتِ معندكيش دم خالص الاحمر ده عرفاه، واحده متجوزه من أسد العشماوي راجل يسد عين الشمس اللي هو صاحبه وابني المغفل بيحبك وفرقتي الصحاب، واحده خبيثة ظهرت

 

في يومين والتاني وبتوقع الصحاب في بعض مكفاكيش واحد جايه تلعبي على ابني عايزه اتنين في حياتك.
يُسر بغضب: لولا انك ست كبيرة كنت كسرت قلبك فيكِ وعرفتك قيمتك، ابنك يفهمك
أيان بغضب: امييييي اسكتي، اسكتي بقى
طلعت يُسر بغضب وقالت: أيان متحاولش تلحقني.
طلعت من القصر

 

زهرة: يُسر… يُسر يوه بقى زودتيهم يا امي
طلعت وراها زهرة
وأيان صرخ فيها: انتِ مش فاهمه حاجه قولتيلها ليه كده لييييييه
أمينة: اخرس ولا كلمة.
أيان طلع على اوضته ورزع الباب بقوة.
يُسر طلعت كانت عدت الشارع وزهرة زعلت عليها ودخلت القصر تاني

 

يُسر كانت ماشيه والتاكسي وراها عدى وقالت بزعل هي وبتمسح دموعها : تاكسي.
طلعت التاكسي وكان ماشي بيها واخدت العنوان من التيلفون بتاع قصر العشماوي وقالت: عند العنوان ده
بصلها صاحب التاكسي وهز راسه بخبث لاحظت بصته ليها وكان مبتسم في المراية هو وباصص عليها هي خافت منه ومن حركاته اللي مش مظبوطه وقالت: وقف لو سمحت

 

كان مكمل طريقه وكان على طريق مقطوع وصرخت: وقف مكنش بيوقف وقال: ليه يا مدام حاضر
وقف ونزلت يُسر من التاكسي وسحبت شنطتها فجأة وقفوا عربيتين لونهم اسود ونزلوا رجالة ضخمه حوليها
يُسر بخوف: انتوا مين؟ عايزين مني إيه؟
بعدت عنها وحاوطوها هما كلهم جت تجري وصرخت: أسدددددد
كانت خايفه ووقفت وكانت بتتنفس بثوة ودقات قلبها بتزيد وكانت شديده اوي و قالت: خدوا الفلوس طيب خدوا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top