رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

خلعت الجزمه ودخلت الحمام غسلت رجلها ومسحت الجزمه من الدم فتحت الدرج اخدت شاش ومطهر وقطن عالجت رجلها ولبست الجزمه من تاني
حطت الفلاشه في شنطتها ولبست الشنطه وشالت الشنطه الكبيرة حطتها على السرير
نزل صالح وقعد جمبيهُم هو وباصص لـ اوضة المكتب.

 

close

أسد كان قاعد والكل شارد وحط جهاز تصنت تحت الكرسي اللي هو عليه من تحت في الخشب وقام وقال بإبتسامه: هطلع اشوف يُسر فين.
حسيبه: ادلك على الاوضة يا بيه.
أسد: قلبي دليلي هيوديني لغاية اوضتها متخافيش.
كلهم ضحكوا تحت وهو كان طالع على السلم وخبط على باب اوضة محدش رد دخل وطلع من جيبه هو كمان

 

اجهزة تصنت تاني غير اللي حطه في الصالون كان باصص للسرير وابتسم راح عند السرير رفع المرتبة وحط الجهاز تحت الخشب لمح حاجه غريبة تحت السرير سجاده وكان باين من تحتها جزء من الباب الخشبي عقد حاجبه ورفع السجاده شاف باب خشبي مقفول جه يفتحه مبيفتحش وقال: وراكم حاجه يا عائلة الخديوي
كان بيشد فيه مبيفتحش استسلم وحط السجاده مكانها وشال جهاز التصنت: الاوضة دي وراها سر كبير ومحدش يعرفه غير واحد من اللي تحت واكيد بيفتح الباب ده فَ فيشوف الجهاز.

 

قام ورتب السرير واخد الجهاز حطه ورا شاشة كبيرة دخل ايده وحطه حولين اجهزه واسلاك وطلع من الاوضة كان ماشي ودق على باب اوضة بعيده عن الاوضة دي
يُسر: ادخل.
دخل أسد وبصلها وقفل الباب سابت ملابسها وقالت: جبتنا هنا ليه يا أسد علشان توصل لإيه.
أسد طنش كلامها وبص للأوضة: جميلة اوضتك يا يُسر.

 

يُسر: بكلمك يا أسد.
أسد: يلا هنمشي
كان قريب منها ومسك الشنطة بتاعتها وقال هو وباصص في عينيها بِحده: يلا
يُسر وقفته وقالت هي وباصه ليه: قبلت ازاي تدخل السرايا اللي فيها الناس اللي قتلوا ابوك.
برق ليها بصدمه وقال: اخيرًا عرفتي.

 

يُسر: أسد انا عايزه اسا….
أسد بمقاطعه: لينا كلام مع بعض يا بت جبل مش هنا خالص يا بنت جبل، في قصري وفي اوضتي.
يُسر شدته تجاها وقالت: انتَ واعي بتعمل إيه عايز توصل لإيه
أسد هو وباصص في عينيها: للقاتل.
يُسر أول ما شافته طلع وقالت بدمع: وأنا عايزه اساعدك واقولك إن بابا مش هو اللي قتل ابوك يا ابن العشماوي.

 

نزلوا سوا وودعوا اهلها وقال جبل قبل ما يطلعوا من الباب: ابقى كررها تاني يا أسد يبني.
أسد هو وباصصله: أنا مش ابنك، أنا أسد العشماوي.
الصدمه احتلت وجوه كل اللي في السرايا وكانوا باصيين ليه
وابتسم ليهم، وقرب بكل ثقة وقال: قريب إن شاء الله.

 

طلع من السرايا بهيبته وحط النضارة وقال هو وماشي: قريب أوي يا عائلة الخديوي بس يوم ما أرجع للمكان ده
وبص للسرايا كلها من برا وقال في نفسه: هيكون القاتل في السجن عندي ووقتها هوقف انتقامي من بنتك.
طلعت يُسر من السرايا وطلعت العربية جمب أسد بص بصه أخيرة للسرايا لما فتح القزاز وكان شايفهم كلهم واقفين من برا وابتسم ومشى
يُسر: افهم إيه اللي قولته لـبابا ده

 

أسد: مقولتش حاجه غلط انا مش ابنه
كان ماشي ويُسر سكتت خالص وهو كان شارد ووصل عند الجزيرة بتاعته هو وأيان نزل أسد ونزلت يُسر وقالت: مكان ايه ده ايه اللي جابنا هنا؟
أسد هو وقريب منها: جزيرتنا….
قطع كلامه وقالت هي: أنت وأيان؟!

 

هز راسه وهي كانت بتتفرج عليها وقالت هي وبصاله في الشمس: خاصمته علشاني ليه؟
أسد: مفيش
يُسر: علشان كان عايز يساعدني وقت ما انتَ اتخليت عني وجرحتني، وقت ما كسرتني ولا لما كسرتك وقلت ليك اني مش بحبك يا ابن جبل ولا عايزني اتحمل عذابك لأهلي واسد واقع وهو ميساعدنيش، ولا علشان ساعدني يوم ما نقذت عائشة أيان اتحمل بكايا يا أسد اتحمل بكايا اللي سببه انت، واتحمل وجعي
أسد بخنقه: كفاية

 

يُسر: لا مش كفاية السبب اللي يخليك تبعد عن أيان هو إن أيان حبني يا أسد العشماوي.
أسد بصدمه بصلها وقال وضرب على العربية برجله وصرخ فيها: هو اعترف ليكِ الواطي
وصرخ: اااااه أيان اه
يُسر جت تتكلم وهو قاطعها: يعني هو اعترف ليكِ ولما عرفتيه بيحبك رجعتي ليا يا بت جبل.
يُسر بدموع جت تتكلم

 

سمعت أيان من وراها وبصت ليه هو وبيقول : علشان حبيتك يا بت جبل اه حبيتك.
بصتله يُسر كان واقف ودمعته نزلت وهي كانت واقفه ما بين الاتنين في النص وأسد ضغط على إيده وقال: يُسر أيان ميستحقش حبك أنتِ مراتي مرات أسد العشماوي.
يُسر كانت باصه لـ أيان هو ودمعته التانية نزلت وقال: حبيتك انتِ وبس يا حفيدة الخديوي.

يتبع…

 

يُسر: لا مش كفاية السبب اللي يخليك تبعد عن أيان هو إن أيان حبني يا أسد العشماوي.
أسد بصدمه بصلها وقال وضرب على العربية برجله وصرخ فيها: هو اعترف ليكِ الواطي
وصرخ: اااااه أيان اه
يُسر جت تتكلم وهو قاطعها: يعني هو اعترف ليكِ ولما عرفتيه بيحبك رجعتي ليا يا بت جبل.
يُسر بدموع جت تتكلم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top