رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

 

قامت يُسر من نومها فتح عينيها وقالت: ينهار اسود نمت بهدومي ي…
قاطعت كلامها لما شافت بوكية ورد على الطربيزه
وفستان جمبيها لونه بيبي بلو طويل للأرض وعليه من فوق جاكيت أبيض بشراشيب وجزمة لونها أبيض بحزام طويل قرأت الورقة اللي على البوكية كان مكتوب فيها: يلا البسي وافطري وعندي ليكِ مفاجأة.

close

 

التوقيع…. أسد.
يُسر بصت للورد واستنشقت ريحته وابتسمت وقالت: ذوقه حلو يعني شوية، لما نشوف على فين.
قامت ودخلت الحمام اخدت فوطه وملابسها ودخلت.
(في اوضة أسد)

 

كان بيلبس بدلة سودا وقميص أسود وبنطلون أسود كله أسود في أسود وقال هو وبيقفل الزراير: لغيت الشغل انهارده لأجل بت جبل عفارم عليك، بس انت الكسبان خليها تليِّن لأجلك يا ابن العشماوي لغاية ما تجيب تار أبوك وتدمرهم فرد، فرد.
فتح الباب بتاع اوضته وجه ينزل بص على الباب بتاع اوضة يُسر ونزل قعد على الفطار معاهم ومرام قالت: صباح الخير

 

أسد: صباح النور.
يُمنى: على فين يا ولدي.
علي: سبع يا واد العاشماوي.
نور هي وبتضحك وقامت: قمر
أسد: بلاش مبالغة، عامل ايه في الشركة

 

علي: الشركة كل ما مالها بتخسر.
أسد: طيب وانت وارباحها فين عايز افهم انا مكبر الشركة بإيدي عمرها في يوم ما خسرت في البورصة ولا في نسبة المبيعات.
علي: داير الشغل والله يا اخويا ومكمل اهو.
أسد: شد حيلك شوية عايزينها فوق زي كل السنين.
علي: ان شاءلله سيبها على الله

 

أسد: ونعم بالله.
يُمنى بمقاطعه: على فين يا أسد.
أسد: عندي مشوار أنا ويُسر.
يُمنى برفع حاجب: مشوار ايه اللي يخليك تسيب شغلك وتروح مع بت الخديوي هي حالا سحرتك بت جبل.
يُسر هي ونازلة على السلم وقالت بهيبة هزت القصر كله: بت جبل تبقى مرات ابنك يا يُمنى العشماوي، مرات أسد سيف العشماوي.

 

رفعت راسها لفوق ورفعت حاجبها ليها كانت انيقة اوي ولابسه ملابسها وشعرها كان كيرلي جميل اوي وقصير كارية قصته يُسر، وملامحها كانت جميلة اوي عينيها شبيهة الغزال وحواجبها الاسود وانفها الرفيع وشفايفها الرفيعة كانت اميرة من اميرات الخيالات.
نزلت من على السلم وأسد قام من مكانه لما شافها وابتسم ابتسامة مزيفه.
يُمنى بعصبيه قامت من على الأكل وقالت: مش متسممه

 

دخلت اوضتها وعلي قام على شغله ومرام ضحكت وقالت: جات مرام التانية في البيت والله
نور: اسكتي بقى
أسد: جاهزه
هزت راسها يُسر وطلعت معاه العربية جمبه وحطت حزام الامان، أسد لبس النضارة وساق وقال: حلوين
يُسر: ايه ده
أسد: ملابسك

 

يُسر: شكرا، مش انت اللي مختار وبعدين مشوار ايه او مفاجأة ايه
أسد: لما نوصل هتعرفي، ثم انك قصيتي ليه شعرك.
يُسر: بحب الشعر القصير الكيرلي.
أسد: ال… ايه؟!

 

يُسر بضحك: كيرلي يا أسد
هز راسه وقال: جميل
يُسر: ايه اللي جميل
قال هو ومركز في السواقه: شعرك

 

هزت راسها وضحكت هي وباصه للشباك وشافت شجر الوان على الطريق وسط الغابة
أسد فتح ليها الشباك من فوق وهي بصتله
وهز راسه وقال: اطلعي، واتنفسي
يُسر ابتسمت وطلعت من العربية رفعت ايديها وكان شعرها بيتطاير مع الهوا كانت فرحانه ومغمضة وصرخت:

 

شكراااااااا يا ابن العشماوي.
ضحك هو وهز راسه وقال في نفسه: ولسه يا بت جبل.
كانت فرحانه اوي وبتبص للشجر وبتضحك.
نزلت وقالت: اووووه
اتنفست بقوة وهو بصلها وقف العربية وبصلها وقال: يُسر

 

يُسر: نعم
كان باصص لملامحها وفتح صندوق في العربية طلع منه تيلفون وقال: امسكِ
يُسر: ايه ده
فتحته وشافت تيلفون وقال: ده بدال بتاعك اللي اتكسر امبارح عليه رقمي امسكي
يُسر: بس انا مش عيزاه

 

أسد: انا جايبه اعتذر لك بيه.
يُسر: وانا قبلت اعتذارك بس مش عيزاه.
أسد: يُسر
بصتله يُسر وهزت راسها وقال: انا آسف اني شكيت فيكِ

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top