رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

كملت هي وبتمسح دموعها بقفا ايدها: حالة طفلة اسمها عائشة اللي انا بعالجها ساءت رنوا عليا وجيت اعالجها، عندها كانسر وانهارده طلع عندها ورم جديد جسمها ضعيف اوي مش هتستحمل حالتها ساءت وانا واقفه قدام ابوها وامها وبكدب عليهم بصبرهم بكدبتي والبنت عمرها محدود، بصبرهم، بصبرهم.
كانت بتبكي بحرقة وتضرب على رجليها أسد شدها لحضنه وضمها وقال: ششششش اهدي، اهدي.

 

close

كان بيلمس على شعرها بهدوء.
وهي ما زالت بتبكي ومش قادرة تحضنه منزله ايدها وبتبكي أيان كان جاي ماسك المياه وقال: جبت….
سكت لما شافها حاضنة أسد ضغط على القزازه بغضب ونار الغيره بتحرق قلبه من جوه
أسد شافه وقال بإستغراب: أيان!
يُسر مسحت دموعها وقالت: امك مرضتش تخلي عم سعدي يوصلني ولا حد من الحُراس طلعت لقيت أيان وهو جابني هنا

 

أسد تمالك اعصابه وهز راسه
أيان: اشربي
قبل ما تمد ايدها أسد بصله وأيان عينيه في عيونه اخد منه القزازه وفتحها ليها اخدتها وشربت
أسد: تقدر تروح انا هبقى هنا
أيان هز راسها وراح عند يُسر: ابقي طمنيني عليها

 

يُسر هزت راسها وقالت: شكرا ليك يا أيان
أيان هو وباصص في عين أسد: العفو يا يُسر، سلام ياااه
وقال بشماته: أسد العشماوي.
أسد كان بيضغط على ايده وهدي لما شافه مشى.
يُسر: أنا هفضل هنا لغاية الليل اطمن على عائشة وهمشي

 

أسد هز راسه وقال: اوضتك فين
يُسر: انت هتفضل هنا؟!
أسد هز راسه وقال: مبقتش متحمل فضيحة ان مرات أسد العشماوي هربت.
يُسر قربت منه وقالت: انا لو عايزه اهرب ههرب وانا في قصرك يا أسد العشماوي لاني مش بخاف لا منك ولا من

 

امك ولا من الحُراس بتوعك.
ومشيت قدامه هو رفع ايديه وقال: يا عفو الله.
ومشي وراها كانت الدكاترة بتبارك ليها والممرضين
دخلوا المكتب وأسد شاف سرير وقعد عليه وهي قعدت على المكتب بتاعها
اتمدد على السرير والاوضة كانت كلها قزاز وراقية اوي

 

يُسر بخجل وبعصبية وطت صوتها: أسد انت بتعمل ايه
أسد: تعبان ونايم عادي
طلع مسدسه حطه على الطربيزة
يُسر بغضب هي وبتجز على اسنانها: الكل بيتفرج عليك الاوضة مكشوفه أسددددد
أسد: علشان أنا حلو.

 

يُسر: لا والله
أسد: واللهِ
يُسر: اووووف.
أسد: اهدي يا دكتورة انتِ اللي مكبرة الموضوع.
يُسر: اوووف ياااه اوف.

 

أسد: شششش.
بصتله يُسر وسكتت كانت بصاله هو ومغمض عينيه ونايم والسرير مش قده لانه طويل وباصه لملامحه وشعره ومتنحه سمعته لما قال: بتبصيلي ليه يا دكتورة
يُسر: احم، انا لا خالص ابصلك انت ليه يعني.

 

أسد: من حقك ما المستشفى كلها بتبص جت عليكِ.
وشاور على القزاز هو ومغمض عينيه.
بصت هي لقيتهم واقفين فعلا.
مشيوا لما بصتلهم يُسر بِحدة.
يُسر نفخت بغضب وبصتله و ابتسم وغمض عينيه.
_في المساء_

 

كانت نايمة يُسر في مكتبها وسانده عليه
وأسد كان صاحي وباصصلها هي ونايمه فجأة صحيت لما ممرضة خبطت وقال: افندم
أسد قام من مكانه وبصلها
يُسر بخوف: عائشة فيها حاجه؟

 

_لا يا دكتورة عائشة عيزاكِ
يُسر هزت راسها وقالت: جايه
وقفت في الاوضة وأسد كان باصصلها وقال: روحيلها
يُسر بدموع: اقولها ايه، اقولها انك تعبانه ومش متحسنه اقولها انك طلع ليكِ ورم جديد اقول إيه؟

 

مسحت دموعها وحطت اصابعها بغضب ما بين خصلات شعرها.
أسد هو وقريب منها وحط ايده على اكتافها وقال: انا واثق انك هتساعديها وربنا مش هيخذلك ابدا ولا هيحرق قلب امها وابوها عليها طمني البنت انهارده انها بخير وربنا هيطمنك بكرا بـِ شفاؤها يا يُسر اللي عند ربنا مش بعيد.
يُسر حطت ايدها على ايد أسد وقالت: شكرا.
بص لإيدها وهُنا قلبه دق بعنف حقيقي لتلك حفيدة الخديوي.

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top