رواية العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

العروسة الهاربة وإنتقام الشيطان

طلع أسد عربيته وكان سايق لمكان شغلة.
يُسر كانت فرحانة هي وبتدهن الاوضة وتيلفونها رن هو وعلى الشاحن ردت وكانوا مرام ونور بيدهنوا مكانها
يُسر: الو
_دكتورة يُسر ارجوكِ الطفلة اللي بتعالجيها حالتها اتدهورت وهي مغمى عليها حاليًا الحقينا ارجوكِ.
يُسر بخوف: جاية.
نور: في ايه

 

close

مرام: يُسر ردي علينا
يُسر بخوف: انا لازم اروح المستشفى بسرعة.
نور: في ايه طيب
يُسر: مريضة عندي حالتها اتدهورت ومحدش يعرف حالتها الا انا مقدرش اسيبها لدكاترة تاني.

 

خلعت القفازات وطلعت تجري على اوضة أسد خلعت السلوبت وفتحت دولاب أسد، شافت فستان سيلڤر في خطوط اسود طويل للأرض ولبست هاڤ بوت أسود وجاكيت أسود بشراشيب وفردت شعرها طلعت تجري لتحت.
يُمنى: على فين
يُسر: على شغلي
جت تفتح الباب وقالت: مفيش شغل يا بت جبل، مش هتروحي ووقفت رفعت راسها لفوق

 

يُسر هي وبتبص ليها وبترفع اصباعها في وشها: ولا انتِ ولا ابنك يقدر يمعنعني من شغلي لا انتِ ولا حد من عائلة العشماوي يا يُمنى العشماوي، يوقف قدامي ولا قدام حياتي.
فتحت الباب وقالت: عم سعدي…
يُمنى بغضب: سعدي تعالى ورايا.
يُسر نفخت وكانت بتكلم الحراس وهما يهزوا لاسهم برفض بصت لـ يُمنى رفعت راسها يُمنى ورفعت حاجبها وقالت: وريني هتروحي شغلك ازاي يا بت جبل

 

يُسر هزت راسها وطلعت برا القصر مش عارفه تروح يمين ولا شمال فجأة جه أيان وقف وفتح القزاز وغمز ليها: محتاجة مواصلة يا يُسر خانم
يُسر هي وبتجري على العربيه: ربنا بعتك ليا يا أيان والله
طلعت جمبه وقالت: المستشفى بسرعة
هز راسه وقال: امرك يا ملكة.
وابتسم كان انيق اوي ولابس بنطلون رمادي وتي شيرت ابيض مدخله في البنطلون وجاكيت فخم رمادي وكان سايق وقال: ليه على هناك!

 

يُسر بصت للشباك ودموعها نزلت
أيان: هوب هوب هوب، مالك يُسر مالك اهدي.
يُسر مسحت دموعها وقالت: في طفلة بعالجها تعبت فجأة عندها كانسر مبتقبلش غير بيا ومحدش فاهم حالتها غير انا هي… هي لو حصلها حاجه مش… عارفه ياااه اوف.
أيان هو وباصص ليها: متخافيش هتعيش هتكون بخير

 

يُسر هزت راسها وهو
طول الطريق كان باصص ليها وهي مش منتبهه لما وصلوا نزلت تجري وهو ركن العربية ونزل وراها
يُسر: فينها

_في اوضة 206
طلعت تجري ووراها أيان وقفت قبل ما تدخل وجت ممرضة لبستها الجاكيت الابيض ودخلت

 

يُسر كانت باصه للأجهزه وامها وابوها كان واقف جمبهم أيان وبيبكوا.
يُسر كانت بتعالجها وتحط السماعة على صدرها كانت بتلمس على شعرها بهدوء وقعدت على الارض على ركبتها هي وماسكه ايدها وبتدلكهُم وبتقول: يلا قومي بقى وحشتيني
كانت بتعالجها وبتحط ليها اجهزه غريبه عند صدرها وفي بطنها وبتتابع على الشاشة قدامها حالتها.
…………………….

 

أسد هو وقاعد في مكتبه وسامع امه هي وبتقول على التيلفون: بت جبل بتكسر كلامي وفاردة جناحاتها علينا وراحت شغلها، ده غير انها بجحت فيها وقالت لا هماني انتِ ولا ابنك يا يُمنى العشماوي شوف قلة ادبها ولسانها الطويل يا واد بطني، شكل حبها نساك موت ابوك.
أسد قام وقفل مع امه ودمه بيغلي وطلع على عربيته وكان سايق طول الطريق بيضرب على الدريكسون وصرخ: يُسرررررررر
……………………..

 

طلعت يُسر وقتها من الاوضة وقالت: العصفورة بتاعتنا بخير هستنى لليل هنا معاها متخافوش هي بخير دلوقتي وعلى الليل تخرج ان شاء الله
ابوها بخوف: ابوس ايدك يا دكتورة بنتي فيها ايه
يُسر هي وبتطبطب على امها وبتقول: هي بتدلع عليكم بس علشان نحبها ونخاف عليها أكتر متخافوش عائشة قوية وهتتعافى قريب.
الأم بدموع وقهر: تتعافى إزاي يا دكتورة من كُتر المرض جاها دمور في العضلات وشعرها بينزل بإستمرار بس

 

تتعافى ازاي
يُسر هي وماسكه طرف الجاكيت وأيان بص ليها وكانت وحابسه دموعها وقالت: هتتعافى وخلي املك في ربنا كبير
هزوا راسهم وهي بصت لـ أيان بدموع ومشيت بعيد عنهم كانت ماشية ونازله دموعها وأيان وراها ومسح دمعته اللي نزلت.
هي كانت ماشية بتوهان واتدارت ورا الحيطة وقعدت على جمب وضمت رجليها وكانت بتبكي بكتم

 

أيان بخوف نزل لمستواها وقال: يُسر…. يُسر اهدي
يُسر بدموع: سيبني لوحدي يا أيان سيبني
كانت بتبكي وتشهق وقال: هجبلك مياه
هزت راسها بنعم وقعدت على البلاط وكانت بتبكي وخلعت السماعة بضيقة.
قامت وسندت على الحيطة وأسد دخل وقتها المستشفى وسأل عليها وطلع شافها منحنية بنص جسمها وسانده

 

ايديها عىى ركبتها وبتبكي جري ليها واتحول
غضبه وعنفة وعصبيته، لـ حنية وخوف عليها وجري ليها وقال: يُسر… يُسر
رفعت راسها بدموع ليه ومسحت دموعها مد ايده ومسح دموعها : انت ايه اللي جابك هنا

 

أسد بصلها وقال: في إيه مالك ردي بتبكي ليه حد اذاكي ردييييي.
يُسر بدموع مسحت دموعها وقالت: مفيش حاجه.
أسد بغضب هز كتفها وقال: حد زعلك
يُسر بدموع صرخت وقالت: لا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top