رواية قسوة الرعد ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

­ ­ ­ ­ ­

مراد لقي نبض نزلت د”م من شفايفها وانفها..
مراد:انا اسف يا نبض والله اسف..

close

 

 

مراد(بدموع وصوت عالي):يا مامااا..
مراد(بدموع وصوت عالي):يا ماما..
كان جلال في الوقت ده رجع من الشغل وسمع صوت مراد جري بسرعة ناحيته..
جلال(بقلق):ايه اللي حصل ل نبض يا مراد؟!

 

مراد(بدموع):كنا بنلعب والكورة جت في وشها..
نبض(بعياط):بتوجعني يا بابا..
جلال:معلش يا حبيبتي اتحملي..

 

جلال:خليك جمب اختك يا مراد هروح انادي امك وناخدها للمستشفي..
جلال جري علي جوا بسرعة ونادي علي حياة..
حياة(بخوف):نبض..

 

حياة لبست الجاكت بتاعها بسرعة وخرجوا..
مراد كان شال نبض بين ايديه وركبها العربية..

 

مراد(بالتركية):روح علي المستشفي بسرعة…
السواق(بالتركية):حاضر يا فندم..

 

-✨بعد فترة وصلوا للمستشفي.. ✨
مراد نزل وشال نبض ودخل بسرعة المستشفي..

 

ممرضة(بالتركية):مراد بيه مالها نبض؟!
مراد(بالتركية):المفروض اسألك..جيبي دكتور بسرعة..

 

دخلوا نبض اوضة الطوارئ وهي بتعيط و ماسكة في مراد والدكتور جه فحص نبض…
الدكتور(بالتركية):الحمدلله هي بخير محتاجة رعاية بس..
مراد(بالتركية):تمام شكرا..

 

مراد:انا اسف يا نبض..
نبض(بدموع):ولا يهمك انت مكنش قصدك..

 

مراد باس رأس نبض ومسك ايديها ومشيوا..
نبض:بابا هيزعق ليك..

 

مراد:متخافيش..
مراد ونبض ركبوا العربية بالسواق تاني ومشيوا كانوا في طريقهم للبيت. ..

 

مراد(بالتركية):اقف..
مراد نزل وكان في محل صغير فيه اكسسورات بسيطة وجميلة..

 

مراد(بالتركية):عايز دي..

 

مراد(بالتركية):شكرا.
مراد دفع الحساب وركب العربية تاني..

 

نبض:اشتريت ايه؟!
مراد:دي ومتقلعيهاش من رقبتك ابدا فاهمة..
نبض(بابتسامة):حاضر… بحبك..

 

مراد لبس نبض السلسلة الفضي الهادية علي شكل قلب صغير..
نبض قربت من مراد وباست خده..
✨ وصلوا للبيت..✨

 

جلال(بحدة):كدة يعني يا مراد تقلقنا..
مراد:اسف يا بابا بس مقدرتش استني خدتها وروحنا للمستشفي بتاعت حضرتك..

 

مراد:وهي كويسة اهي الحمدلله..
حياة:ولو كان حصلكوا حاجة..

 

مراد:متخافيش يا امي انا دايما معايا فلوس وموبايلي في اي وقت…
حياة:وريني كدة يا حبيبتي..
نبض جريت علي حياة وحياة وطت حضنتها وباست رأسها..

 

نبض(بابتسامة):بصوا مراد اشتري ليا ايه!؟..
جلال:الله جميل اوي يا حبيبتي..
نبض حضنت مراد ومراد باس رأسها جلال وحياة بصوا ليهم وهما مبسوطين..

 

حياة:يلا اطلعوا غيروا هدومكم علشان نتغدي مع بعض..
مراد:يلا يا نبض..
مراد ونبض كل واحد طلع اوضته غير هدومه..

 

جلال(بقلق):مالك يا حبيبتي حاسك تعبانة الفترة دي..
حياة(بتعب):مش عارفة مالي يا جلال.. بس ان شاء الله خير..

 

جلال:هنروح نكشف ماشي..
حياة:طيب يا حبيبي بعد شغلك ان شاء الله..
جلال:يا ستي يغور الشغل المهم انتي..

 

جلال باس رأس حياة واخدها في حضنه ومراد ونبض كانوا قاعدين بيضحكوا ويهزروا..
مراد(بضحك):يا بت هضر”بك..
نبض:انا بقي فيا حتة سليمة..

 

مراد:والله طب تعالي هنا..
مراد قعد يزغزغ نبض كتير ونبض تضحك بصوت عالي..
حياة:وطوا صوتكوا شوية اهدي..

 

نبض:سوري يا ماما..
جلال:يلا تعالوا كلوا..
الاربعة قعدوا علي السفرة وبدأوا يأكلوا وهما مبسوطين..

 

حياة كانت حاسة بتعب ودوخة شديدة قامت وقفت بس وقعت في الارض واغمي عليها..
جلال(بقلق):حياة…
جلال قرب من حياة وبدأ يشوف نبضها..

 

مراد:ماما فتحي عينك..
نبض(بدموع):ماما..
جلال شال حياة وخرج بيها بسرعة وركبها العربية ومراد ركب معاه,

 

نبض قعدت لوحدها في القصر..
نبض(بعياط):ماما..
✨في المستشفي.. ✨
جلال(بالتركية):عايز دكتور بسرعة..

 

مراد(بالتركية,بغضب):انجزوا..
دكتور(بالتركية):اتفضل يا جلال بيه..
دكتور2(بالتركية):وسعوا بسرعة..

 

حطوا حياة في اوضة وبدأوا يفحصوها ويشوفوا مالها..
دكتور(بالتركية):اعمل فحص شامل..
دكتور2(بالتركية):بقول نصور اشعة الاول قبل الفحص الشامل…

 

دكتور(بالتركية):تمام..
دخلوا حياة اوضة الاشاعات وبدأوا يعملوا كل الاشاعات المطلوبة..
✨-بعد فترة.. ✨

 

الدكتور(بالتركية):جلال بيه..
جلال(بالتركية):ايه الاخبار؟!

 

الدكتور(بالتركية):مدام حياة مصابة بسرطان..
جلال بصله بصدمة وكان هيقع في الارض لولا ان مراد سنده وبص للدكتور بغضب..

 

مراد(بالتركية):انت مجنون؟!
الدكتور(بالتركية):للاسف دي الحقيقة..وفي مرحلته المتأخرة..

 

جلال(بدموع,بالتركية):مفيش امل.؟!
الدكتور(بالتركية):للاسف لا..
جلال قعد علي الارض ومراد قعد جمبه..
مراد:بابا متقلقش ماما هتبقي بخير ده دكتور مش بيفهم حاجة اهدي..

 

✨في اوضة حياة.. ✨
حياة(بتعب,بالتركية):حصل ايه؟!
ممرضة(بالتركية):حمدلله بالسلامة يا هانم..

 

حياة(بالتركية):الله يسلمك فين جلال؟!
ممرضة(بالتركية):هو..

 

جلال(بالتركية):انا اهو يا حبيبتي.. تقدري تروحي..
جلال قرب من حياة وباس رأسها واخدها في حضنه..
حياة:مالك يا حبيبي؟!فيك ايه؟؟

 

جلال:مفيش..
حياة:هتخبي عليا يا جلال؟!
جلال(بدموع):لا يا حبيبتي هو..

 

حياة:جلال مالك يا حبيبي فيك ايه؟!
جلال بدأ يعيط حياة اخدته في حضنها وباست راسه..
حياة:اهداا يا حبيبي حصل خير..اهداا..

 

حياة:اهدااا..
جلال(بعياط):مش هقدر علي فراقك يا حياة..

 

حياة(بصدمة):هو انا عندي ايه؟!
جلال(بعياط):عندك سرطان…

 

حياة بدأت هي كمان تعيط في حضن جلال..
حياة(بعياط):انا مش زعلانة علشان همو”ت انا زعلانة اني هبعد عنكوا بس.. انا بحبكوا اوي..

 

جلال(بعياط):انا بحبك اكتر ومش عايزك تروحي بعيد عني عايز روحي تطلع قبل روحك…
حياة(بعياط):لا لازم تعيش علشان مراد ونبض محتاجينك..
حياة(بعياط):خلي بالك منهم وحافظ عليهم..

 

ولما تجوز نبض جوزها لشخص يحميها ويسعدها..
حياة(بعياط,ابتسامة):ولو عرفت تجوزها ل رعد يبقي كويس هكون وفيت بوعدي ليه..
جلال(بعياط):مش هقدر اعمل كل ده من غيرك..

 

حياة(بدموع):هتقدر يا حبيبي..هتجوز مراد ونبض وهتفرح وانت شايف نبض احلي واجمل مهندسة..
جلال(بعياط):بس هتكون الدنيا وحشة اوي من غيرك..
حياة(بدموع):لا يا حبيبي متقلقش..

 

جلال باس رأس حياة…
✨ مراد دخل الاوضة.. ✨
مراد:هما مش بيفهموا يا ماما ملكيش دعوة.. هتخفي وهتبقي كويس..

 

حياة(بدموع):اكيد يا حبيبي خلي بالك من بابا ونبض… فاهم…
مراد بدموع :اكيد وانتي هتبقي معانا..
🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨

 

التلاتة رجعوا القصر لقوا نبض قاعدة بتعيط..
مراد:لسة بتعيطي؟!
نبض(بعياط):ماما..

 

نبض جريت علي حياة وحضنتها..حياة باست رأسها..
نبض(بعياط):انتي كويسة؟!
حياة:ايوه يا حبيبتي..

 

نبض:بحبك..
حياة:يلا اطلعوا ارتاحوا..
مراد:تعالي معايا يا نبض..

 

مراد اخد نبض وقعدها علي سريرها..
نبض:نادي ماما تقعد معايا قبل ما انام..
مراد:انا اللي هقعد معاكي النهاردة.. ماما تعبانة شوية..

 

مراد:ادخلي غيري هدومك يلا..
نبض:طيب…

 

نبض دخلت غيرت هدومها وخرجت نامت علي السرير..
مراد:احكيلك ايه؟!
نبض:سندريلا والامير..

 

مراد:اممم طيب… كان في امير وسيم و..
نبض:عارفة انه وسيم وحلو كمان علشان انا سندريلا والسندريلا مش هتحب اي حد…
مراد:مين اللي ضحك عليكي وقال انك سندريلا؟!

 

نبض:ماما بتقولي ان سندريلا بقت اميرة ودايما بتقولي يا اميرتي فانا اميرة..
مراد:من اي ناحية.. ده انتي حتي عيونك وحشة..
نبض:يا رخم.. دي عيونك انت ما انت نفس لون عيوني..

مراد:لا يا روحي بس انا احلي منك..
نبض:انت وحش..

 

 

مراد:مفيش اوحش منك..
نبض:يا رخم طب وسع بقي من هنا..
مراد:خلاص خلاص.. بلا نكمل قصة سندريلا..

 

مراد فضل يحكي ل نبض في قصص لغاية ما نامت باس رأسها وقام راح لاوضته غير هدومه ونام..
✨_بعد فترة✨

 

.نبض قامت من نومها وراحت لاوضة مامتها قبل ما تدخل سمعت صوت حياة بتعيط وجلال واقف جمبها..
جلال:يا حبيبتي خلينا نروح مستشفي..
حياة:لا خليني هنا لو همو”ت … همو”ت هنا مش عايزة مستشفيات..

 

جلال(بدموع):طب قومي قومي يلا..
جلال(بدموع):يا رب لطفك..

 

حياة:ده سرطان يا جلال وده ابتلاء عظيم من ربنا الحمدلله علي كل شئ..
جلال:ونعمة بالله.. طب اهدي هجبلك مسكن..

 

جلال جاب مسكن ل حياة واداه ليها وبعد فترة حياة نامت..
نبض كانت خايفة علي مامتها وقامت رجعت اوضتها بتعيط بدون سبب بس هي حست ان في حاجة وحشة…
🎶في الصباح الباكر.. 🎶

 

جلال:حبيبتي هروح النهاردة بس الشغل ومن بكرة هكون ليكي..
حياة:ربنا معاك يا حبيبي..
مراد:روح يا بابا انا مع ماما ونبض..

 

جلال:وانا مطمن عليهم علشان انت موجود… يلا باي..
نبض:ماما..
حياة:نعم يا حبيبتي..

نبض:ايه رأيك نروح الملاهي؟!
مراد:لا يا نبض ماما تعبانة..
نبض:الف سلامة يا ماما..

 

حياة:خلينا نروح يا مراد نغير جو..
مراد:طيب..

 

نبض:والله اشمعنا بقي؟!
مراد:كدة..
نبض:طب مش هديك الهدية بتاعتك..

 

مراد:هدية ايه؟!
نبض:غمض عينك..
مراد غمض عينه ونبض وقفت علي الكرسي وبدأت تلبسه سلسلة بحرف ال m..‏

 

مراد:ايه ده؟!
نبض:انت جبت ليا سلسلة وانا جبتلك سلسلة ومش عايزاك تقلعها ابدا فاهم..
مراد(بابتسامة):مش هقعلها ابدا يا قمر انتي..

 

مراد باس نبض وحضنها وشالها لف بيها شوية..
نبض:يلا نروح الملاهي يلا..
التلاتة طلعوا يلبسوا وحياة كانت مبسوطة من علاقة نبض بمراد…

 

ركبوا العربية وكانوا في طريقهم للملاهي وفجأة في ناس قطعوا طريقهم..
حياة(بالتركية):في ايه؟!
مراد(بالتركية):في ايه يا عمو؟!

 

السواق(بالتركية):معرفش..
السواق نزل وراح اتكلم مع الناس اللي نزلت من عربياتهم بس ما”ت…

 

حياة حضنت مراد ونبض وكانت خايفة عليهم..
باب العربية اتفتح وشدوا نبض من حياة وشدوا مراد واخدوا حياة…
نبض(بصريخ):ماما..

 

مراد:متخافيش يا نبض..
حياة(بدموع,بالتركية):سيبوا ولادي..

رشوا مخدر في وشهم فاغمي عليهم واخدوهم لمكان مهجور…

 

_فضلوا مخطوفين لمدة اسبوع ومحدش عرف طريقهم وجلال كان هيتجنن عليهم,
حياة كانت بتمو”ت من كتر الا”لم بسبب مرض السرطان ومراد مش عارف يعمل ايه,نبض كانت خايفة..
مراد(بدموع):ماما فوقي.. يا ماما..

 

حياة(بتعب):معلش يا حبيبي هي دي سُنة الحياة…خلي بالك من نفسك ومنها يا مراد..
مراد:متخافيش انا في ضهرك وضهرها مش هسمح ليهم يعملوا لينا حاجة وحشة..
نبض(بعياط):انا عايزة امشي من هنا..

 

مراد قام وحضن نبض جامد..
مراد:متخافيش انا في ضهرك..
✨الباب اتفتح دخلوا شخصين..✨

 

مراد(بغضب,بالتركية):عايزين ايه؟!
الشخص الاول طلع سك”ينة ومسك حياة..

 

نبض(بصريخ):ماما..
حياة(بعياط):ولادي..

 

مراد كان لسة هيروح عليهم,كان الشخص ده قت”ل حياة ورما”ها في الارض بد”مها.. 💔
مراد(بصريخ):ماما.. 💔🥺
نبض ومراد جريوا علي حياة وقعدوا يهزوا فيها كتير..

 

نبض(بصريخ وعياط):ماما ماما فتحي عينك.. ماما.. 💔
نبض(بصريخ):هي ليه مش بترد عليا يا مراد؟!

 

الشخصين راحوا ناحية مراد وشدوه معاهم ومراد كان بيقاوم وضر”بوا نا”ر عليه فوقع في الارض وشالوه ومشيوا…
نبض كانت واقفة مصدومة من كل اللي بيحصل كانت خايفة اوي..

 

نبض وقعت في الارض وبعد ساعتين دخل جلال ومعاه البوليس
جلال(بصريخ):حياة!!!

 

جلال جري علي حياة حاول يفوقها بس معرفش وفضل يعيط وهو حاضنها.. 🥺💔
نبض قامت وقفت وهي مخضوضة ومشيت خطوة بس وقعت في الارض مغمي عليها..
جلال(بعياط):نبض!!

 

نقلوا حياة للمشر”حة ونقلوا نبض لاوضة وعلقوا ليها محاليل ودخلت في غيبوبة ل مدة تلت شهور..
جلال دفن حياة وكان حزين علي فقدان مراد وحياة..

 

✨بعد ال 3 شهور✨
نبض فاقت ومكنتش بتتكلم خالص وقعدت فاقدة النطق لفترة من الوقت وجلال جاب ليها ثريا تراعيها..

 

نبض مكنتش بتحب ثريا في الاول وبعدها اتعودت..
-نبض كبرت ومكنتش قادرة تنسي اللي حصل طول عمرها واتعلمت طرق الدفاع عن النفس لحماية نفسها ودخلت طب لعلاج كل شخص محتاج مساعدتها

 

وكل شخص مش قادر يتعالج وكل شخص مش لاقي حد يسأل فيه وفي علاجه..
✨_Back… ‏✨

نبض خلصت كلامها وهي كانت بتعيط رعد حاوط كتف نبض بدراعه وقربها منها وفضل يملس علي شعرها وضهرها..
رعد(بحزن):خلاص خلاص..اهدي..

 

رعد(بحزن):اهدي يا حبيبتي حصل خير.. فترة وهتعدي يا حبيبتي..
رعد(بحزن):مش عايزك تزعلي ابدا.. وكل اللي حصل ده اكيد ربنا ليه حكمة في كدة..

 

نبض اخدت نفس عميق ومسحت دموعها بايديها وبعدت عن حضن رعد..
نبض:بس انت كنت تعرف مراد منين؟!

 

رعد:مراد كان صاحبي اينعم اكبر مني بشوية يعني.. بس كنا صحاب اوي زمان..

رعد:اخر مرة كان موجود فيها من 25 سنة.. قبل ما انتي تتولدي..

 

نبض:عارفة بابا حكالي..
نبض:دلوقتي اهم حاجة عندي مراد يفوق…
رعد:تعالي معايا..

 

نبض:فين؟!
رعد مسك ايد نبض والجاكت بتاعها وخرجوا من المستشفي..

 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
نبض:هنروح فين؟!وهنسيبه كدة؟!

 

رعد:متخافيش.
رعد ركب نبض العربية ولف ركب وبدأ يسوق..

 

نبض:ايه ده؟!
رعد:انتي طبعا مجتيش دريم بارك قبل كدة..

 

نبض:لا..
رعد نزل ومسك ايد نبض ودخلوا الملاهي..
نبض:واو حلوة اوي..

 

رعد:تعالي نشوف في ايه هنا..
رعد:تلعبي الغسالة؟!
نبض(باستغراب):الغسالة!!

 

رعد:ايوه تعالي..
رعد مسك ايد نبض وجري ناحية لعبة الغسالة ووقفوا في الدور رعد ورا نبض وحاضنها من ورا..
رعد:هنلعب كل حاجة هنا..

 

 

نبض:كل حاجة مرة واحدة…
رعد:هتشوفي..

 

رعد ونبض دخلوا اللعبة رعد ركب نبض الاول وراح ركب وبدأت اللعبة تشتغل والكل يصرخ,
نبض بتضحك ومبسوطة..
بعد ما اللعبة خلصت رعد نزل ونزل نبض اللي كانت دايخة شوية..

 

رعد:لا اجمدي كدة ده احنا لسة بنقول يا هادي..
رعد مسك ايد نبض وجري ناحية باقي الالعاب,نبض كانت مبسوطة…
رعد:اممم نجرب ايه؟!

 

نبض:تعالا نلعب دي..
رعد:تعالي..
رعد شد نبض معاه وراحوا للعبة اللي نبض شاورت عليها كانت لعبة قطر المو”ت..

 

رعد:احم لا يا نبض عالية اوي..
نبض:يلا بقي..

 

نبض مسكت ايد رعد وجريوا ناحية اللعبة..
رعد:طيب….
نبض:يلا..

 

نبض ورعد ركبوا قطر المو”ت جمب بعض ورعد مسك ايد نبض..
نبض:المفروض تمسك في دول مش في ايدي..
نبض:لحظة لحظة انت خايف!!!!!!

 

رعد:انا لا انا يا بنتي بنط من علي مسافات كبيرة..
نبض:انا بقول برضو..

 

اللعبة اشتغلت ونبض قعدت تصرخ بحماس ورعد يضحك عليها..

نبض ورعد نزلوا نبض كانت هتقع رعد سندها..

 

رعد:دوختي؟!
نبض:اه شوية..

 

رعد:طب تعالي معايا..
رعد اخد نبض ومشيوا براحة وبدأوا يتمشوا شوية

 

رعد مسك ايد نبض ونبض بصتله وبصت علي ايديهم مع بعض حاولت تشيل ايديها بس رعد مسك ايديها جامد…
رعد بص وراه لاحظ خيال حد بيراقبه عمل نفسه مش واخد باله واتأكد ان مسد”سه في ضهره..

 

رعد:تحبي تجربي ايه؟!
نبض:امممم مش عارفة…

 

رعد:شوفي اختاري اللعبة اللي انتي عايزة تلعبيها..
نبض:طب مينفعش نأكل؟!

 

رعد:ينفع تعالي معايا…
رعد اخد نبض وراحوا للمطعم طلبوا اكل وبدأوا يأكلوا…

 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
❤️في مكان تاني… عند مهند…❤️

 

مهند:عايزة ايه يا حبيبتي؟!
فاطمة(بدموع):زياد!!

 

مهند:الدكاترة بتفحصه اهدي كدة ابننا قوي..
فاطمة(بدموع):خايفة عليه اوي..

 

مهند:معلش يا حبيبتي افتكري رحمة ربنا
فاطمة(بدموع):ونعمة بالله..

 

مهند:معلش يا حبيبتي ربنا هيعوضنا اكيد.. وزياد هيخف وهيبقي كويس متقلقيش يا حبيبتي..
فاطمة(بدموع):يا رب..

 

✨تليفون مهند رن…الخط اتفتح.. ✨
مهند:الو يا سعد..
سعد:انت كنت عارف…

 

مهند:عارف ايه؟!
سعد:انها عايشة..
مهند:مين؟!

 

سعد:هنستعبط يا مهند؟!
مهند:هو طلب مني مقولش لحد..
سعد:انت مجنون؟!

 

مهند:اعمل ايه طيب؟!
سعد:و هو هيعمل ايه؟!

مهند:هيكون ايه؟!مش عارف هو حد يعرف دماغه فيها ايه..
سعد:لو طالها بين ايديه هيقت”لها..

 

مهند:هي فين؟!
سعد:في ڤيلا ال******..
مهند:غبية..

 

سعد:وبنتها عايشة في*****..
مهند:كمان؟!!!.
سعد:رعد هيعمل ليهم ايه؟!

 

مهند:معرفش بس المهم دلوقتي هو فين..
والاهم من ده كله ان سيادة اللواء قالب الدنيا عليه وهو قافل تليفونه وصعب تليفونه يتهكر الا لو هو عايز…
سعد:نبض..

 

مهند:نبض ورعد منفصلين انت مجنون..
مهند:استني..عز قال ان نبض ورعد هما اللي ودوا نحور المستشفي…بس ازاي؟!.
سعد:الطبيعي من رعد..

 

مهند:تليفون نبض محدش يقدر يخترقه..
سعد:اشمعنا؟!
مهند:الباشا رعد هو بس اللي يقدر يتتبع مكانها..مش هو اللي اشتري ليها التليفون..

 

سعد:يا رب..الصبر من عندك خلاص هتشل منه..
سعد:وانت فينك مش في الشغل ليه؟!
مهند:زياد تعبان شوية..

 

سعد:ماله؟!
مهند:محجوز في المستشفي..
سعد:ايه؟!ازاي متقولش ليا؟!مستشفي ايه بسرعة؟!

 

مهند:مفيش داعي..
سعد:اخرس ياض وقولي فين..
مهند:في(*******)..

 

سعد:طيب..
✨-بعد فترة.. ✨
مهند لقي سعد داخل وهو شايل اكياس كتير في ايده..

 

سعد:باشا..
سعد:ست الكل..

 

سعد:جبتلك بقي ايه حبة كاكا كدة انما ايه يستاهلوا بوقك 😂😂
فاطمة:علي ما اعتقد سعد؟!
سعد:ايوه..

 

سعد:فين الواد؟!.
مهند:مع الدكاترة بيعملوا ليه فحص شامل..

سعد:ربنا يقومه بالسلامة ان شاء الله..
مهند:يا رب..
مهند:تسلم يا صاحبي..

 

سعد:علي ايه بس ده انا عايز انف”خك علشان مقولتش ليا….
فاطمة:الدكتور يا مهند..
مهند:ها يا دكتور طمني؟!
الدكتور:هنخليه هنا تحت رعايتنا شوية وان شاء الله هيخف ويرجع زي الاول..
سعد:طب الحمدلله..

 

فاطمة:ممكن اشوفه؟!
الدكتور:اه اتفضلوا..
التلاتة دخلوا ل زياد لقوه قاعد مربع رجله علي السرير وحاطط ايده علي خده..

 

فاطمة:مالك يا حبيبي؟!
زياد:القعدة هنا مملة..
مهند:معلش يا حبيبي علشان تخف..

 

زياد:بس يا بابا..
مهند:معلش معلش..
سعد:ولا تضايق نفسك يا كبير..

 

سعد:هنلعب وهنعمل كل حاجة..
سعد طلع شنطة مليانة العاب ولادي ل زياد..
زياد:ده كله علشاني!!!!

 

سعد:ايوه..
زياد(بفرحة):الله!!شكرا..

 

مهند:مكنش ليه لزوم يا سعد..
سعد:ياض احنا اخوات..
مهند:مردودة في عيالك..

 

سعد:يا عم عيال ايه بس ده انا اعيش حر كدة ملك زماني..
مهند:يا واد يا حر 😂😉

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨في مكان تاني…. في تركيا.. ✨

ادم كان واقف في نص القصر بيبص في ساعته وقاعد علي الكنبة كريس ومحمد..
ادم سمع صوت خطوات ميران رفع رأسه بسرعة..

 

“ميران كانت لابسة فستان باللون الازرق الهادي بحمالة عريضة شوية مايلة علي الكتف رقبتها كلها باينه وواسع شوية وطويل خالص ولبست صندل ابيض بكعب بسيط..

 

رفعت شعرها علي شكل كحكة ونزلت كام خصلة من شعرها, حطت مكياج خفيف جدا”..
ميران نزلت وهي بتبص علي ادم واتكعبلت في الفستان ادم لحقها ومسكها قبل ما تقع وميران سندت عليه بسرعة..
ادم(بنفس متقطع):حاسبي..

 

ميران:شكرا..
ادم عدل ميران ومسك ايديها وراح قعدها..

 

فتون(بالتركية):فين المأذون؟!
ادم(بالتركية):مش عارف اتأخر ليه؟!

محمد(بالتركية):زمانه جاي..

 

كريس(بالتركية):بس مش استعجلتوا شوية؟!
ادم(بالتركية):لا… انا وميران بنحب بعض وهنتجوز فيها ايه دي…
ادم(بالتركية):شوف فين المأذون ده بقي؟!

 

ثريا:المأذون جه..
المأذون دخل وقعد بين ادم وميران وبدأوا يكتبوا الكتاب…
المأذون:اعلنكما الان زوج وزوجة..

 

محمد(بالتركية):بوس عروستك يا عم..
ادم قرب من ميران وميران غمضت عينيها ادم باس رأسها وحط ايده علي خصرها وقربها منه.
فتون(بفرحة,بالتركية):مبرووووووووك يا روحي..

 

محمد(بالتركية):مبروك ليكوا..
كريس(بالتركية):مبروك..

 

ثريا:ربنا يتمم علي خير الف مبروك..
ادم(بالتركية):شكرا ليكوا كلكم..
ميران(بالتركية,بخفوت):شكرا..

 

فتون(بهمس,بالتركية):مكسوفة؟!
ميران(بهمس,بالتركية):مش عارفة..

 

فتون(بهمس,بالتركية)):مش عارفة ايه؟!مش انتي بتحبيه بس مكسوفه تقولي ليه..
ميران(بهمس,بالتركية):انا مقولتش بحبه قولت معجبه بيه وبشخصيته..
فتون(بالتركية,بهمس):يبقي بتحبيه خلاص بقي..

 

محمد(بالتركية):طب نستأذن بقي..
ادم(بالتركية):لسة بدري..
محمد(بالتركية,بغمزة):لا نسيبكوا بقي…

 

فتون(بالتركية):باي يا روحي..
ميران(بالتركية):باي..

 

فتون حضنت ميران وسلمت علي ادم وثريا..
محمد حضن ادم وسلم علي ميران وثريا…
كريس سلم علي ادم وميران ومشيوا هما التلاتة…

 

ثريا:هطلع انام…تصبحوا علي خير..
ثريا طلعت علي اوضتها وقفلت عليها الباب…
✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶🎶✨🎶

 

❤️عند ادم وميران..❤️
ميران لسة هتمشي ادم شدها من دراعها وقربها منه..
ميران(بحدة):ايه وسع كدة!؟

 

ادم:براحة يا قطة لتخربشي..
ادم وطي وشال ميران بين ايديه وطلع علي السلالم..
ميران:انت موديني علي فين نزلني وسع كدة… نزلني يا حيو”ان..

 

ميران:هصرخ..
ادم(بسخرية):قوليلهم جوزي مطلعني اوضتي…
ميران:انا مش مراتك انت متجوزني غصب هه..

 

ادم:برضو مراتي كنتي ممكن ترفضي..

ميران:كنت هتسبني في حالي..
ادم:وانتي ايه عرفك؟!

 

ميران:اوووووف..
ادم دخل اوضته ونزل ميران وقفل الباب..

 

ميران:مدخلني هنا ليه؟!خرجني فورا..
ميران:قفلت الباب ليه؟!

 

ادم قرب من ميران و (لخيالكوا)…🙈🙈
ادم(بزهق):صدعتيني…

 

ميران(بصدمة):يا سا”فل!!!!
ميران:انت عملت ايه؟!وكمان انت انت اخدت قبلتي الاولي..

 

ادم(ببرود):وكمان انت اخدت قبلتي الاولي..
ادم:ما طبعا انا اللي هعمل كدة مش مراتي…
ادم دخل اوضة الملابس وبدأ يغير هدومه وخرج من الاوضة..

 

ادم:هتفضلي واقفة عندك ادخلي غيري هدومك..
ميران(ربعت ايديها):نفترض اني هسمع كلامك وهغير هدومي بايه بقي يا ناصح!؟
ادم:ادخلي البسي تيشيرت من بتوعي… هيطلعوا عليكي حلوووين

 

ميران:يا حق”ير لا..
ادم:نامي بالفستان براحتك..

 

ادم:قولتلك حلين..
ميران:يا كد”اب قولت حل واحد…
ادم:لا اتنين لاما تيشيرت بتاعي لاما الفستان اللي لابساه تنامي بيه..

 

ميران مشيت بغضب وزقت ادم ودخلت اوضة الملابس..
“ميران لبست تيشيرت باللون الابيض بنص كم طويل لغاية الركبة وسيبت شعرها علي ضهرها”..

 

ميران خرجت وجريت علي السرير غطت نفسها بالبطانية😂
ادم:غريبة طلع عندك حياء..
ميران:ليه هو انا ادم؟!

 

.ادم:انتي تطولي؟!.
ميران:ظريف…اطفي النور يلا علشان انام..
ادم(لنفسه):طيب يا ميران اصبري عليا بس صبرا جميلا..

 

ادم طفي النور وميران نامت علي السرير وادم راح نام علي السرير..
ميران(بخضة):قوم انت هتنام هنا؟!
ادم:احب اقولك اه…ومفيش اعتراض وهتنامي جمبي…

 

ميران:لا انا هقوم..
ميران لسة هتقوم كان ادم شدها ناحيته ودفن وشه في رقبتها..
ادم:نامي يا ميران ربنا يهديكي..

 

ادم حاصر ميران بايديه وقربها منه ونام..
ميران فضلت صاحية شوية بتبص عليه لغاية ما نامت…
✨✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨

 

❤️في مكان تاني… في الصعيد….في القصر.. ❤️
شربات كانت نازلة علي السلالم حست بايد حد بتزقها..

 

 

شربات(بصريخ):الحقوووووووني..
شربات اتدحرجت علي السلالم ووقعت في الارض مغمي عليها…
✨يا تري هيحصل ايه؟!مين الشخص ده؟؟خمنوا🌚✨

 

 

يتبع…

شربات(بصريخ):الحقوووووووني..

شربات اتدحرجت علي السلالم ووقعت في الارض مغمي عليها…

 

 

المعظم خرج علي صوت الصريخ..

هدي(بقلق):شربات!!

 

 

هدي:ادهم روح اجري جيب الحكيمة

ادهم:دي بتنز”ف يعني لازم نوديها المستشفي منستناش..

علا:يا مصيبتي ايه اللي حوصل

 

 

ورد:ايه اللي حوصل اهني

ادهم:مش شايفين يعني..

ادهم:هطلع انادي عمي..

ادهم طلع جري علي اوضه بلال وسوسن وخبط الباب..

بلال(بزعيق):خير في ايه؟!

ادهم:مراتك يا عمي شكلها سقطت..

بلال(بقلق):شربات..

بلال نزل ل تحت جري وشاف شربات..

سوسن(شبه نايمة):حصل ايه؟!

ادهم:ضرتك سقطت..

سوسن(بخضة):ايه؟!!!!!

سوسن هي كمان نزلت جري ووراها ادهم..

عمر وجلال وعادل صحيوا..

نقلوا شربات المستشفي بسرعة..

الدكتورة:خليكوا هنا..

بلال:الواد يا حضرة الحكيمة

عادل:اهدي يا ولدي

عمر:متجلجش يا خوي

جلال:بأذن الله هتقوم سليمة هي والطفل..

علا:كيفه حوصل ده

ورد:معرفاش بس هو الواد ممكن يحصوله حاجة..

سوسن:ممكن منعرفش..

بلال(بغضب):اكتمي منك ليها..

عادل:انتوا سايبين حماتكم لوحدها اكدي..يلا ارجعي منك ليها..

ملك:ابوي

ملك:ازيك يا جدي..

عادل:ملك بتعملي ايه اهني

ملك:مالك متصاب وموجود اهني في المستشفي فانا جاعدة معاه..

عمر:الف سلامة عليه..

ملك:الله يسلمك يا عمي..

ملك راحت حضنت ورد وورد باست رأسها..

ورد:كيفك يا بتي

ملك:الحمدلله..في ايه!؟!

ورد:مرت ابوكي شربات..

ملك:بتولد!!!!!!

ورد:لا سجطت

ملك(بصدمة):ايه؟!ازاي؟!

علا:محدش يعرف يا ملك..

ملك:اوف طب هروح اشوف مالك انا..

ورد:خلي بالك من جوزك يا بنتي..

ملك:حاضر..

ملك:عن اذنك يا جدي..

عادل:روحي وجولي ل مالك ان حجه راجع

ملك:ربنا يخليك يا جدي..

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

ملك راحت لاوضة مالك لقته قاعد متضايق..

ملك:مالك؟!

مالك(بضيق):قولتي راحة اجيب ماية بسرعة واتأخرتي..

ملك:اسفة بس شربات مرت ابوي سجطت

مالك:ايه ليه ولا ازاي؟!

ملك:محدش بعرف..

مالك:اممم طيب قربي..

ملك:نعم..

مالك:عايز اخرج يا ملك فين الدكتورة الرخمة دي..

ملك:وليه خلتني اقرب؟!.

مالك:فكري كدة انتي ليه؟!

ملك:لا معرفش..

مالك:قربي اكتر وانا اقولك..

ملك قربت من مالك ومالك قرب منها بس الباب اتفتح..

ام مالك:حبيبي..

مالك:امي..

ام مالك:حمدلله بالسلامة يا حبيبي الف مليون سلامة..

مالك:الله يسلمك يا حبيبتي..

نورا:انت كويس؟!

مالك:اه…تعبتوا نفسكوا ليه انا خارج النهاردة..

ام مالك:هنتعب لاعز منك يعني.. لا ميصحش يا مالك..

✨الباب خبط.. ✨

ملك:ادخل..

عمر:حمدلله بالسلامة يا مالك..

مالك:الله يسلمك يا عمي..

جلال:الف سلامة..

مالك:الله يسلم حضرتك..

عمر:معلش بلال مش فاضي لان زي ما انت عارف مرته

مالك:ربنا يقومها بالسلامة..

جلال:عن اذنكوا…

جلال وعمر مشيوا راحوا هناك..

الدكتورة:الحمدلله انقذناهم.. بس محتاجة رعاية شديدة اوي اوي وتحت عينينا يُفضل …. انها تفضل في المستشفي..

بلال:والولد؟!

الدكتورة:علي ما اعتقد هي حامل في بنت..

الدكتورة:عن اذنكم..

عادل:عمر..عمر:نعم يا ابوي

عادل:عايزك تعرف مين ورا الموضوع ده..

عمر:حاضر يا ابوي

بلال:بعد ده كله بت

ورد:الحمدلله علي كل شي..

بلال:اكتمي خالص..

عادل:اهدي يا بلال..

بلال:سوسن تعالي ورايا وانتوا خليكوا اهني

عادل:في حراسين هيكونوا بره لو عوزتوا حاجة..

عادل وعمر وجلال وبلال وسوسن رجعوا القصر…

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

🎶_في القصر.. 🎶

هدي:يوسف فيك ايه!؟!

يوسف شاور ليها بمعني”مفيش”.

هدي:لا في.. بتخرج كل يوم ومبتأكلش زي الاول..

هدي:اتكلم انا سمعاك..

يوسف شاور بمعني”متشغليش بالك مفيش حاجة”..

هدي:خليك عارف اني موجوده اهو يا حبيبي لو في حاجة..

يوسف باس ايد هدي وسابها ومشي.. هدي طلعت اوضة زهرة..

هدي:و بعدين معاكي يا بتي

هدي:هتفضلي اكدي

زهرة:اومال يا جدة عايزاني انزل وامشي بين الناس والكل يتحدد عليا بالسوء..

هدي:جطع لسان اللي يجيب سيرتك يا بت السيوفي..

زهرة:ايه هتمنعيهم؟!

زهرة:فجدت الامل يا جدة..

هدي:انتي مش ولا اول ولا اخر واحدة تطلج

و كمان هو اللي وا”طي…

زهرة:هو فين دلوجت؟!

زهرة:زمانه اتجوز ومرته حامل كومان

هدي:هو اللي تر”بيته ناجصة

هدي:وانتي الف مين يتمناكي…

زهرة:الف مين يتمني فلوسي وعائلتي يا جدة..

هدي:اهدي يا زهرة وفكري بالعجل

هدي:الدنيا مش مستاهلة تعملي اكدي في نفسك..

زهرة نامت علي رجل هدي وغمضت عينيها…

زهرة:عايزة انام يا جدة..

هدي:نامي يا حبيبتي..

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

🎶عند ملك ومالك.. 🎶

رجعوا البيت تاني وملك ساعدت مالك يطلع اوضته..

ملك:تحب تأكل؟!

مالك:لا انام..

ملك:طيب مش هتغير خلجاتك

مالك:هغير اهو..بس مش هتيجي تساعديني؟!

ملك:جاية اوي..

ملك ساعدت مالك وخلته يغير هدومه ونيمته علي السرير..

ملك:عايز حاجة؟!

مالك:لا..

مالك:بس خلي بالك فاضل يومين كدة وهنسافر القاهرة…

ملك:ماشي..

مالك:مش هتنامي؟!

ملك:هدخل اغير حاضر..

ملك دخلت غيرت هدومها وراحت نامت جمب مالك..

مالك حاوطها بدراعه السليم وقربها منه وباس راسها..

مالك:تصبحي علي خير..

ملك:وانت من اهله..

✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶

✨في مكان تاني…عند رعد ونبض… 💜

نبض(بابتسامة):اليوم كان جميل اوي بجد..

نبض باست خد رعد وحضنته ولسة هتبعد رعد شدها اكتر لحضنه..

نبض:ابعد..

رعد:ليه؟!

نبض:وضعنا كدة غلط..ابعد..

نبض:يلا نرجع المستشفي..

رعد:لسة مفاقش حاليا هنرجع نريح جسمنا ونصحي الصبح..

نبض:ل..

رعد:يلا بينا..

رعد ركب نبض العربية ولف ركب بدأ يسوق..

-✨بعد فترة.. 🎶

رعد وقف قدام البرج ونزل مسك ايد نبض ودخلوا البرج نبض كانت مترددة طلعوا للشقة..

رعد فتح باب الشقة وشاور ل نبض بمعني تدخل..

نبض:لا..

نبض سابت رعد ومشيت ورعد جري وراها وزقها علي الحيطة..

رعد:في ايه يا نبض؟!

نبض(بدموع):مش طايقة الشقة دي و مش طاي”قاك ابعد عني.. عايزة امشي من هنا..

رعد:نبض نبض اهدي وبصي في عيني…

 

 

نبض(بدموع):ابعد عني..

رعد:مش هقدر تعالي يا نبض ادخلي جوا ونتكلم وقفتنا كدة غلط

نبض:لا يا رعد وسع كدة…انا راجعة لمراد..

 

 

رعد:طب عندي فكرة احلي.. هدخل انا اجيب هدوم ليا وليكي ونمشي من هنا خالص..

رعد:ماشي؟!

نبض لا رد..

رعد:خليكي هنا متمشيش..

رعد دخل الشقة جاب هدوم ليه ول نبض وخرج بره الشقة ملقاش نبض نزل ل تحت بسرعة ملقهاش..

رعد راح لموظف الاستقبال..

رعد:لو سمحت مشوفتش مدام نبض؟!

موظف:ايوه يا فندم مشيت وسابت لحضرتك الورقة دي..

رعد:تمام شكرا..

رعد خد الورقة وخرج ركب عربيته وفتحها..

مضمون الورقة”العيب مش في المكان العيب في الشخص..

المكان مش هيسبنا ويمشي اما الاشخاص اه…

واللي بيمشي مرة يقدر يمشي تاني وتالت واللي يكسر قلب مرة سهل يكسر قلب مرة واتنين وتلاته..

العيب في الشخص وانا وثقت فيك مرة وانت كسرت الثقة دي متجيش دلوقتي تحاول ترجعها يا رعد..

هانت عليك دموعي وصراخي وتوسلاتي وكلماتي انا ذات نفسي هونت عليك سبتني ومشيت وانا مر”مية في الارض بصرخ من وجع قلبي وبنادي عليك وانت مضعفتش كنت قا”سي القلب مشيت وسبتني وحيدة حتي انك خلتني اداوي جرو”حي لوحدي..

الشخص اللي انا اهون عليه مقدرش ابصله بامان وثقة مقدرش اسلمه نفسي تاني,حتي لو وثقت فيك تاني مش هقدر اسامحك علي كل حاجة سببتها ليا يا رعد”…

رعد قفل الورق ورجع رأسه لورا غصب عنه دموعه نزلت….

رعد:ليه ليه كدة ليه..

رعد(بصوت عالي ووجع):ليه كدة ليه هي..

رعد ضر”ب الدريكسيون بايده بغضب وشغل العربية وراح للمبني…

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

عز:ايه الغيبة دي؟!

رعد:ايه الاخبار؟!

عز:هيكون ايه ابو نحور…

رعد:ده موضوعه سهل..غيره؟!

عز:شغلنا..

رعد:ايه القضية الجديدة؟!

عز:مخد”رات..

رعد:باسم؟!

عز:فارس الدمنهوري..

رعد:قولت مين؟!

عز:فارس الدمنهوري..

✨رعد ساب عز وطلع علي شركة سعد.. ✨

عز:ده ماله ده؟!

سعد:اخيرا شوفناك فينك!؟!

رعد:اتصل بمهند خليه يجي هنا..

سعد:طيب بس في ايه؟!

رعد:لما يجي..

سعد:علفكرة زياد ابنه تعبان..

رعد:الف سلامة خليه يجي بقي..

سعد اتصل ب مهند ومهند استأذن فاطمة وجه علي الشركة..

مهند:عاش من شافك..

رعد:الف سلامه علي زياد..

مهند:الله يسلمك… ايه فينك؟!

رعد:شوية مشاكل..

سعد:انت حياتك كلها مشاكل..

رعد:عموما..

رعد:بالنسبة لعد”ونا الاكبر..

سعد:ايوه ده عندنا صفقة معاه بكرة..

رعد:حلو اوي هنوقعه..

سعد:ازاي؟!

رعد:هنتعامل معاه وهتدخل مجالهم يا سعد..

سعد:تمام بس ليه برضو؟!.

رعد:نضرب عصفورين بحجر… نحقق انتقا”منا منه والحاجة التانية نقبض عليه..

مهند:هو ده قضيتنا الجديدة؟!

رعد:ايوه فارس الدمنهوري..

مهند:تمام..معاكوا..

سعد:هتحضر صفقة بكرة..

رعد:ايوه..

مهند:اخبارك انت ونبض ايه؟!

رعد:زي الفل انت اخبارك ايه وزياد وفاطمة؟!

سعد:بجد يا رعد يعني انت اعترفت انك بتحبها وانك غلطان…

رعد:لا..

مهند:طب ازاي زي الفل متجننيش؟!

رعد:فككوا مني دي مشكلتي وهحلها..

سعد:يا خوفي منك..

رعد:لا متقلقش..

✨تليفون رعد رن… الخط اتفتح.. ✨

ادم:حبيبي واحشني..

رعد:بتكلمني من بره سافرت يعني؟!

ادم:لا عندي ليك خبر احلي من اني سافرت..

رعد:ايه؟!

ادم:اتجوزت..

رعد:وحياة امك..

ادم:ايه؟!

رعد:بتستعبط يا ادم.. اتجوزت واحدة منعرفش عنها حاجة وكمان مرجعتش للكبير ليه…

ادم:هي جت سريعة كدة وكمان دي من طرف نبض..

رعد:يعني نبض عارفة؟!!

ادم:لا يا ابني.. دي اسمها ميران صاحبة نبض مراتك..

رعد:امممم حلوة؟!

ادم:هنزعل؟!

رعد:بتحبها؟!

ادم:متجوزها غصب..

رعد:افندم!!!!انت اتجننت؟!.

ادم:لما ارجع مصر ابقي اكلمك وافهمك..

رعد:هترجع امتي؟!.

ادم:قريب..

رعد:طيب…خلي بالك من نفسك..

ادم(بالتركية):متقلقش يا حبيبي..

رعد:الله يرحم..

ادم(بضحك):باي..

ادم قفل التليفون ورعد قام وقف وهو بيتأكد من حاجته..

رعد:طيب عايزين حاجة؟!

مهند:في ايه يا ابني؟!

رعد:في ايه؟!

مهند:ارحم امي يا شيخ…اتغير شوية..

سعد:مهند..

رعد:همشي انا ورايا مشوار مهم… زي ما اتفقنا..

رعد:باي..

رعد نزل من الشركة وركب عربيته وطلع تليفونه اتصل ب نبض…

✨رعد اتصل ب نبض عشر مرات… الخط اتفتح.. ✨

نبض:خير؟!!

رعد:لازم نتقابل..

نبض:انا مع مراد دلوقتي..

رعد:طيب هنتقابل في (*******)..هبعتلك الموقع..

نبض:م..

رعد قفل الخط وحط نبض قدام الامر الواقع..

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶✨✨🎶🎶🎶🎶

✨عند نبض.. ✨

نبض كانت رجعت شقة طارق وغيرت هدومها..

“نبض لبست بنطلون ابيض و قميص زيتي دخلته جوا البنطلون لبست صندل بكعب اسود و سيبت شعرها علي ضهرها.. حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها.. اختارت شنطة سوداء في ايديها”..

نبض راحت علي المستشفي اللي مراد فيها ودخلت اطمنت عليه وخرجت..

رعد اتصل بيها لغاية ما ردت..

نبض:لو سمحتي

ممرضة:نعم..

نبض:خلي بالك منه لو في اي حاجة او اي تطور حصل اتصلي بيا عرفيني..

نبض:اكتبي رقمي عندك..

ممرضة:تمام..

نبض:(*********)..

ممرضة:طب ايه؟!.

نبض:ايه؟!

ممرضة:احم يعني…

نبض:ايوه ما انا مش فاهمة حضرتك..

ممرضة:انتي اسمك ايه؟!

نبض:نبض..

ممرضة:طيب يا ست نبض شخللي جيبك كدة..

نبض:حضرتك انا مش فهماكي..

ممرضة:هو انتي مش من هنا؟!

نبض:من تركيا..

ممرضة:اه علشان كدة..

نبض:بصي ورايا مشوار مستعجل لما اجي ابقي فهميني قصدك ايه… عن اذنك..

نبض سابت الممرضة وركبت تاكسي..

🎶بعد فترة 🎶

نبض وصلت للكافيه اللي رعد قال عليه نزلت ودخلت الكافيه وبدأت تدور علي رعد..

رعد شاف نبض ورفع ايده بحيث انها تشوفه,نبض شافته وراحت ناحيته وقعدت قدامه…

نبض:اتفضل..

رعد:تحبي تشربي ايه؟!

نبض:مش جاية اشرب حاجة… انا جاية لانك قولت لازم نتكلم..

نبض:خير؟!

رعد:لو سمحت…

رعد:عايز قهوة مظبوط وعصير فراولة..

الجرسون:تمام يا فندم..

نبض:خير يا رعد عايز ايه؟!

رعد لا رد..

نبض:انت بتلعب يعني..

الجرسون:طلبك يا فندم..

الجرسون حط العصير والقهوة ومشي.. نبض قامت ولسة هتمشي رعد مسك ايديها وقعدها تاني..

رعد:اشربي العصير…

نبض(بضحكة باهتة):لا كتر خيرك اوي..

نبض:عايز ايه يا رعد لو معندكش كلام هقوم امشي مش عايزة اضيع وقتي في شوية عصير..

رعد:نبض..

نبض بصت ل رعد ورعد شرب قهوته وبص ليها..

رعد:بصي مبدأيا كدة انا مش عارف هقول ايه..

رعد:قبل ما تعترضي اصبري اكمل كلامي..

رعد:بس كل اللي انا عارفه ان..

رعد:ان انتي متقدريش تعيشي بعيد عني..

نبض بصت ل رعد بصدمة وقامت مسكت شنطتها ولسة هتمشي..

رعد:ولا انا..

نبض رجعت قعدت تاني..

نبض:ولا انت ايه؟!

رعد مسك ايد نبض وباس باطن كفها..

رعد:ولا انا اقدر اعيش من غيرك..

رعد:وكمان انتي قبل ما تتولدي مكتوبة ليا ومش لغيري ابدا..

رعد:لو تديني فرصة واحدة بس وهخليكي اسعد انسانة..

نبض:فرصتك خلصت من زمان..

رعد شد ايده علي نبض وبصلها..

رعد:مكنتش فرصة يا نبض…

رعد:وكمان سواء وافقتي او لا انتي هتفضلي مراتي لاخر نفس في حياتي..

رعد:ولو انتي مش عايزة تبقي علي ذمتي..

رعد طلع مسد”سه من ورا ضهره وحطه قدام نبض..

رعد:اقت”ليني واخلصي..

رعد:لان كل مرة بتبصيلي بعيونك دي بمو”ت الف مرة يا نبض..

نبض بصت للمسد”س وبصت ل رعد وبدأت تبص عليهم هما الاتنين وهي شاردة..

رعد قام وقعد جمب نبض ومسك ايديها وحطها علي قلبه..

رعد:كل مرة بتبصي ليا ده بينبض بعنف عايز يتكلم ويقولك انه بيتأ”لم من النظرات بس ما بالك الكلمات..

رعد:ده بيكون عايز يقولك انه عايش علشانك انتي وبس…

رعد:نبض انا عمري ما كنت وحش.. انا مكنتش رعد اللي قدامك ده…

رعد:انا مكنتش رعد اللي سابك ومشي في اهم يوم في حياتك وانتي بفستانك الابيض..

رعد:انا مكنتش رعد اللي لما انتي سلمتيله نفسك تاني يوم با”عك وكسر”ك..

رعد:انا مش وحش والله ما وحش..

رعد:انا بحبك من وانتي في بطن طنط حياة.. كنت دايما بقول نبض مرات رعد..

رعد:وان انتي السبب في ان ده ينبض وان انتي السبب في ان ده يحيا تاني..

رعد قرب من نبض وباس رأسها وبعد عنها بحيث وشهم في وش بعض..

نبض كانت بتبص في عيونه بعمق..

اخدت نفس عميق وطلعته..

نبض:قهوتك هتبرد..

رعد بص ل نبض وقام قعد قصادها وبدأ يشرب قهوته ونبض بدأت تشرب العصير بتاعها..

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

🎶في مكان تاني… في تركيا.. 🎶

ميران(بغضب):افتح الباب يا ادم..

ادم(ببرود):ايه مش عاجبك القصر كله..

ميران(بغضب):ادم افتح الباب خليهم يفتحوا عندي شغل..

ثريا:يا حبيبتي مينفعش يعني انتي لسة كاتبة كتابك..والناس هتقول ايه يعني؟!

ميران:وهو مين يعرف اننا اتجوزنا..

ادم رمي الجريدة قدام ميران وفتح التلفزيون..

مذيعة(بالتركية):امبارح كان عقد قرآن رجل الاعمال الجديد تبع رجل الاعمال الشرقي جلال السيوفي الذي يُدعي بادم السيوفي..عقد قرآنه علي مدام ميران التي كانت دكتورة في احدي المستشفيات التابعة له..

مذيعة(بالتركية):سنعرض لكم الصور..

كذا صورة اتعرضت وادم قريب من ميران ووهما بيكتبوا الكتاب..

ميران(بعصبية):يا حيو”ان..

ميران رمت كل مخدات الكنبة في وش ادم…

ادم:احترمي نفسك..

ميران(بغضب):انت لسة شوفت حاجة..

ميران نطت علي ادم وحاولت تضر”به هما الاتنين وقعوا في الارض, ثريا سابتهم ومشيت..

ادم:وسعي يا غبية..

ميران:يا ريت يا اخي تمو”ت وارتاح منك..

ادم قلب الوضعية وثبت ايد ميران فوق رأسها..

ميران(بغضب):وسع كدة..

ادم:اترجيني اكتر..

ميران(بغضب):بعينك يا ادم… وسع كدة..

ادم:اممم..بقولك ايه؟!ايه رأيك هأخدك فوق واثبتلك اننا متجوزين شكلك لسة مش مستوعبة الموضوع..

ميران(بغضب):والله يا ادم هقت”لك…

ادم:هتقت”ليني هتقت”لي جوزك وتبقي ارملة..

ادم قرب من ميران وقعد يضايقها بوشه..

ميران:وسع كدة..

ادم:قولي اسفة هسيبك..

ميران:خلينا كدة للصبح بقي..

ميران غمضت عينيها وادم فضل باصص ل ميران شوية وابتسم وبعد عنها..

ادم:عفوت عنك..

ميران قامت بسرعة وبصت لادم بغضب..

ميران:ربنا..

ادم بص ل ميران وقرب منها خطوتين..

ميران(بصريخ):عاااااا..

ميران سابت ادم وجريت علي اوضتها وقفلت الباب,ادم ضحك عليها بصوت عالي…

💜-بعد فترة… 💜

ميران فتحت باب الاوضة شوية وطلعت رأسها اتأكدت ان مفيش حد خرجت بسرعة ولسة هتمشي ادم كعبلها برجله..

ميران(بوجع):يا حيو”ان..

ادم(ببرود):رايحة فين؟!

ميران:مش رايحة..

ادم:المفروض اصدقك يعني..

ميران:انت عايز ايه دلوقتي؟!

ادم:جهزي نفسك الساعة 11 بليل ورانا مشوار..

ميران:مش رايحة معاك في حتة..

ادم قرب من ميران خطوتين وميران رجعت لورا..

ادم:مبحبش حد يعارضني..

ميران(ببرود):انا مش حد..

ادم(بمرح):انتي سبت.. 🤪

ادم ساب ميران اللي بصتله بصدمة..

ادم:الساعة 11 الاقيكي جاهزة..

ادم ساب ميران وخرج من القصر كله..

ميران(بعصبية):روح لعنة تأخد”ك وتريحني منك ومن شكلك.

نفسها:اوف لا شكله حلو بلاش شكله..

ميران:بس يا مهزأة انتي.. 🤦😂

ميران بصت علي اثره وابتسمت ابتسامة خفيفة ودخلت اوضتها..

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

✨في مكان تاني…في الصعيد.. في المستشفي.. ✨

ورد:حمدلله بالسلامة يا خيتي

شربات:الله يسلمك..

علا:اهم حاجة تكوني كويسة يا شربات..

شربات:تسلمي يا خيتي

شربات:هو بلال عرف اني حامل في صبية

علا:ايوه..

شربات:يا مصيبتي هيبعتني لبيت ابوي

علا:والله احسن من القر”ف اللي احنا عيشينه ده..

علا:ربنا ما يسامحك يا بابا انت وماما اجبرتوني علي العيشة دي..

علا:كملت تعليمي وخلاص كنت بدأت احب زميلي في الجامعة بس بلال ناطط في كل حتة..

شربات:نصيب معلش..

ورد:محدش عارف الخير فين..

علا:ربنا ينت”قم من بلال..

شربات:يا رب.. ما تجولي يا خيتي معنا

ورد:لا لاني بحبه..

علا:اتنيلي..

ورد:الجلب ملهوش حكم

شربات:ربنا يصبرك..

شربات:فكرت بعد ما اولد اخد البت واهرب..

ورد:اتجنيتي علي كبر يا بت

شربات:اتكلمي عن نفسك انا لسة صغيرة..

شربات وورد وعلا ضحكوا شوية وهزروا…

💜عند يوسف.. 💜

يوسف كان بيتمشي بالخيل بتاعه سمع صوت صريخ بنت..

يوسف نزل بسرعة من علي الخيل بتاعه وراح ناحية الصوت..

عطر(بصريخ):الحقوووووني..

شاب:تعالي اهني

يوسف جري بسرعة علي عطر و مسك الشاب نزل فيه ضر”ب..

يوسف(بغضب):يا حيو”ان..

يوسف نزل في الشاب ده ضر”ب لغاية ما الشاب اغمي عليه..

يوسف وطي جاب عباية عطر وطرحتها واداهم ليها من غير ما يبص عليها..

عطر لبست عبايتها ولفت الطرحة علي شعرها بسرعة وقعدت تعيط..

يوسف:متقلقيش ربنا الحمدلله ستر..

عطر(بعياط):شكرا ربنا بعتك ليا نجاة…

عطر(بعياط):شكرا ليك اوي..

يوسف:بيتك فين؟!

عطر(بعياط):بعيد عن اهني

يوسف:تعالي اوصلك..

يوسف وعطر راحوا ناحية بيت عطر..

يوسف:ادخلي..يلا..

عطر:شكرا ليك..

يوسف:ولا يهمك..

عطر كانت داخلة البيت بس رجعت تاني…

عطر:انت مش كنت..

يوسف:ايوه وده سر ومتقوليش لحد..

يوسف:يلا باي..

يوسف ساب عطر ومشي وعطر بصتله باستغراب ودخلت البيت لقت الكل نايم..

عطر دخلت اوضتها قلعت عبايتها وطرحتها وقعدت تعيط شوية خوفًا من اللي هيحصل..

وبعدها افتكرت يوسف واللي عمله…

يوسف مشي ورجع القصر طلع اوضته وفرد جسمه علي السرير ونام…

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

🎶في مكان تاني…. عند نبض ورعد.. 🎶

رعد كان بيتكلم ونبض ساكتة وبتسمعه..

نبض:اتكلم عن ماما..

رعد(بابتسامة):طنط حياة..

رعد:طنط حياة كانت وردة جميلة محدش يقدر يقرب منها..

رعد:كانت نسمة.. كانت انسانة رائعة بالمعني الحرفي..

رعد:طنط حياة كنت بعتبرها امي وبعزها جدا.. وكنت بحبها اوي وبحب اقعد معاها واتكلم معاها..

رعد:كانوا بيجوا كل 3 شهور اسبوعين..

رعد:كانوا الاسبوعين دول بهمل فيهم كل حاجة وبقعد معاها..

رعد:كنت بحبها اوي وبنتها اوي اوي..

نبض خجلت من كلام رعد بس رفعت رأسها ببرود ليه..

نبض:طالما بتحبها اوي كدة محافظتش ليه علي اللي منها..

رعد(بتنهيدة):غصب عني يا نبض.. حقيقي غصب عني..

رعد:اطلب تشيز كيك؟!

نبض:طيب..

رعد:تحبي عصير معاه؟!

نبض:ماشي..

رعد طلب تشيز كيك وعصير والجرسون جابهم وحطهم قدام نبض..

نبض:ميرسي..

رعد:بصي بقي..

نبض:ايه؟!

رعد:من هنا لمدة اسبوع هنقعد في فندق.. لغاية ما البيت يرجع زي الاول لانه متبهدل اوي..

نبض:و م..

رعد:واه كل يوم هأخدك وهنلف مصر اكيد نفسك تلفيها..

رعد:و..

نبض:لحظة بس انت بتتكلم علي مين؟!

رعد:انا وانتي..

نبض:ا..

رعد قام وقرب من نبض وقعد جمبها وحاوطها بايده..

نبض:انت بتعمل ايه وسع؟!

نبض(بهمس واحراج):رعد احنا في مكان عام..

رعد:يعني نروح بيتنا علشان ابوس مراتي يعني..

نبض:وسع كدة انت مش..

رعد حاوط وش نبض بين ايديه وقرب منه نبض تلقائي غمضت عينيها..

✨فجأه✨

رعد(بغضب):تمارا!!!!

نبض(بصدمة):تمارا!! تمارا مين!؟!

رعد(بغضب):خدي تاكسي وارجعي المستشفي يا نبض هاجي اعدي عليكي..

رعد خد حاجته وطلع بره الكافيه, نبض بصت عليه من ازاز الكافيه واخدت شنطتها وطلعت وراه بسرعة…

رعد(بغضب):انتوا بتعملوا ايه هنا؟!.

تمارا(بسُكر):هو انت يا جميل؟!.

تمارا(بغمزة وسُكر):ما تيجي..

شاب:انا دا”فع ليكي فلو”س اكتر… يلا بينا..

رعد قرب من تمارا وبدأ يضر”بها وتمارا تصرخ..

نبض(بغضب):وسع انت اتجننت.

تمارا فلتت من رعد وجريت ورعد جري وراها

نبض جريت وراهم بس فجأة حد ضر”بها بحاجة حديدة علي كتفها وجمبها…

نبض(بصريخ):رررررعددددد………

خمنووووووا مين تماارا !؟؟ وايه علاقتها برعد ؟؟ ومين ضر”ب نبض ؟؟

يتبع…

نبض(بصريخ):رعد…
رعد وقف في النص بص علي نبض وبص علي تمارا اللي بتجري رعد جري علي نبض بسرعة..
رعد:ايه اللي حصلك؟!
نبض(بوجع):كتفي..زي كأنه اتشال من مكانه..
رعد:طب تعال اوديكي المستشفي..
نبض(بوجع):متلمسنيش..
رعد:طب يلا..
رعد سند نبض وركبها العربية ولف ركب هو كمان وبدأ يسوق..
نبض:مش عايزة اروح المستشفي..
رعد:بس لازم تروحي نشوف ايه اللي في دراعك..
نبض:لا مش عايزة..
رعد:بس..
نبض:الوجع اقدر استحمله..
رعد:طيب هدهنلك كريم عليه..
رعد غير اتجاهه وراح ل فندق ونزل فتح باب العربية ل نبض..
نبض بصتله وبصت للفندق وكانت مترددة..
رعد:يلا تعالي..
رعد مسك ايد نبض وقفل العربية واخدها ودخلوا..
رعد:لو سمحت في حجز هنا باسم رعد السيوفي..
موظف:اه يا فندم…اتفضل..
رعد:شكرا..
رعد ونبض طلعوا الجناح بتاعهم ورعد قفل الباب..
رعد:احم قومي يلا غيري هدومك..
نبض:مجبتش هدوم..
رعد:لا في هدوم في الدولاب هنا..

نبض قامت وقفت وفتحت الدولاب لقت هدومها..نبض خدت هدوم ودخلت الحمام..
رعد غير هدومه”لبس بنطلون اسود وفوقه تيشيرت رمادي بكم”..
نبض قعدت كتير تغير هدومها اخدت وقت كبير بسبب كتفها..
رعد:نبض عايزة مساعدة؟!
نبض:لا..
“نبض لبست بنطلون باللون الكحلي و تي شيرت ابيض قصر لغاية الخصر و ب ¾ كم و الاكمام واسعة.. رفعت شعرها ديل حصان”..
نبض خرجت من الحمام لقت رعد واقف مستنيها..
رعد:اقعدي يلا..
نبض قعدت علي السرير ورعد قعد قدامها ورفع كمها وبدأ يدهن الكريم علي دراعها…
رعد:حاسة بوجع؟!
نبض(بوجع):لا..
رعد:كدا”بة..
نبض:انا؟!!!
رعد:ايوه..
رعد:باين الا”لم في عينيكي..
رعد:خلصت.
رعد قام غسل ايده وشال المرهم و طخرج من الحمام لقي نبض فردت جسمها علي السرير..
رعد لف الناحية التانية من السرير وقعد عليه..
نبض:انت هتنام جمبي؟!
رعد:لا هنام جمب الجيران..
رعد طفي النور وقرب من نبض..
نبض(باحراج):علفكرة عيب وميصحش كدة..
رعد(بخبث):اللي هو ايه؟!
نبض(بضعف):يا رعد..
رعد(بضحك):طيب طيب خلاص متقلبيش كدة..
رعد با”س رقبة نبض وخدها نبض غمضت عينيها وحاولت تنام..
نبض:يا رعد والله لو مبطلتش هقوم من هنا خالص وهمشي هه..
رعد(ببرائة مصطنعة):انا عملت حاجة؟!
نبض(بصدمة):يا كد”اب!!
رعد(بضحكة بسيطة):خلاص يلا نامي..
رعد بعد عن نبض شوية علشان تعرف تنام,نبض غمضت عينيها وبعدها فتحتهم..
رعد:علشان تعرفي ان انتي اللي مش عايزة تنامي وانا بقول بلاش ننام.. النوم مضر..
نبض:رعد انا عايزة انام بجد.. بقالي ايام منمتش كويس..

رعد:يلا طيب نامي..
رعد باس رأس نبض,نبض غمضت عينيها و نامت نوم عميق..
رعد بعد ما اتأكد ان نبض نامت قام وقعد علي الكنبة وفتح اللاب بتاعه ومسك ملف قضيته وبدأ يشتغل شوية..
رعد طلع تليفونه واتصل ب سعد..
✨الخط اتفتح.. ✨
سعد(بخضة):رعد في ايه؟!
رعد:صحيتك من النوم؟!
سعد(بصدمة):افندم!!! انت متصل بيا الساعة 3 الفجر وتقولي صحيتك من النوم.. !!!
رعد:انا مش تافه زيك…
رعد:المهم عايزك تعرفلي فين مكان اللي اسمها تمارا..
سعد:احم هو كدة خلاص..
رعد(بعصبية):سعد متعصبنيش ايوه كدة خلاص عايز اخلص من الموضوع ده..
سعد:طيب خلاص متضايقش حاضر حاضر..
سعد:انت جاي الاجتماع..
رعد(بعصبية):ما قولت اه..
سعد:مالك يا ابني متعصب ليه؟!
سعد:لحظة لحظة انت شوفتها..
رعد(بغضب):ايوه … شوفتها ولما مسكتها كان معاها شخص****** زيها وجريت وراها وال***** كان معاها ضر”ب نبض في كتفها..
سعد:يعني ده كله علشان نبض اضر”بت في كتفها..
رعد(بغضب):انت واخد الموضوع بسيط كدة..
سعد:خلاص يا عم انا اسف.. يعني انت عايز ايه مني الساعة 3 الفجر..
رعد:قولتلك تعرفلي بيتها فين؟!
سعد:طب ما انا عارف بيتها..
رعد:طيب هاخده منك بكرة… مع السلامة..
رعد قفل التليفون ورماه علي الترابيزة وكمل شغل..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨في مكان تاني… في تركيا… عند ادم وميران.. ✨
ميران:هو اتأخر ليه ده؟!

ثريا:معلش يا حبيبتي هتلاقيه غصب عنه..
ميران:ده كمان مش بيرد عليا اوف..
🎶تليفون ميران رن… الخط اتفتح..🎶
ميران:الو انت فين ده كله؟!
ادم:ايه قلقانة عليا؟!
ميران:ها لا… انت اللي قولت ابقي جاهزة بس..
ادم:في عربية قدام القصر اركبيها مستنيكي..
ميران:تمام..
ميران ركبت العربية اللي ادم قال عليها وبعد فترة لقت العربية وقفت قدام البحر..
ميران(بالتركية):شكرا..
ميران نزلت من العربية واستغربت بس لقت اتجاهات علي الارض بالورد مشيت ناحيته لغاية ما لقت ادم واقف حاطط ايده في جيبه..
ميران:انا مش فاهمة حاجة..
ادم اول ما شاف ميران اخد نفسه بعمق وميران قربت منه ووقفت قصاده..
ادم:ايه ده؟!
ميران:ايه؟!
ادم:انتي ازاي جميلة اوي كدة!!!
ميران(بصدمة):ايه؟!
“ميران كانت لابسة فستان باللون الاسود طويل ب ¾ كم ومفتوح من الرجل اليمين ومفتوح من الضهر ولبست صندل بكعب باللون الدهبي وحطت روچ باللون الاحمر الغامق وكحل حدد عينيها”.
ادم قرب من ميران وباس رأسها…ادم مسك ايدين ميران واخد نفس عميق طلعه بهدوء..
ادم:تفتكري ايه السبب اللي خلاني اتجوزك؟!
ميران:الاجابة عندك..
ادم(بهدوء):علشان مخلكيش عُرضة ان حد غيري يقرب منك..
ادم(بهدوء):علشان خاطر من ساعة ما شوفتك وانا حبيت كلامي معاكي وخناقنا مع بعض وبحب لما تعانديني وبحب كل حاجة بتعمليها سواء وحشة ولا حلوة… كنت في الاول بطنش وبقول عادي لكن دلوقتي انا ادمنت حاجة اسمها ميران..
ادم(بهدوء):ممكن اكون اجبر”تك بس انا مأخدتش الخطوة دي من فراغ يا ميران… انا اخدت الخطوة دي لما شوفت في عيونك نظرة حب وخوف عليا..
ادم(بهدوء):اتأكدت من حبي ليكي فعلا لما اتخطفتي كان بمثابة كار”ثة شقلبت كياني كله..
ادم:القرار قرارك دلوقتي يا ميران مش هجبر”ك علي حاجة..
ادم:تقبلي تكملي حياتك كزوجتي؟!
ميران غمضت عينيها وفتحتهم وابتسمت لادم وهزت رأسها بمعني اه…
ادم ضحك وحضن ميران وشالها ولف بيها..
ميران:يا مجنون..
ادم نزل ميران وحاوط وشها بين ايديه و(لخيالكوا)🙈
ميران(بابتسامة):بحبك..
ادم باس رأس ميران وخدها في حضنه..
ادم:وانا بمو”ت فيكي..
ادم:يلا بينا نروح اهو قولت اللي انا عايزه فاضل ايه بقي..
ادم:يلا بينا..

ميران:استني انا انا..
ادم:ايه؟!
ميران:انا عايزة فرح يا ادم….
ادم:امممم اكيد يا روحي هعملك احلي وافضل فرح..بس حاليا بقول نروح البيت..
ميران:ادم..
ادم:يخر”ب بيت ادم وسنينه.. 🤦
ميران:اوف بقي انا عايزة فرح غير كدة يبقي انسي..
ميران:هو كدة بقي..
ميران وقفت وربعت ايديها وادم بصلها بجديه وقرب منها خطوتين..
ميران(بضعف):يا ادم..
ادم:حاضر يا عيون ادم هعملك فرح… بس بشرط..
ميران:ايه؟!
ادم:الفرح هيبقي في مصر..
ميران:طيب..
ادم باس رأس ميران ومسك ايديها ركبها العربية ولف ركب وبدأ يسوق..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
بعد فترة وصلوا للقصر ادم فتح باب العربية لميران ودخلوا القصر..
ادم:رايحة فين؟!
ميران:احنا في فترة الخطوبة دلوقتي تصبح علي خير..
ادم:تعالي هنا..
ميران جريت علي اوضتها وقفلت الباب..
ادم:ميران متبقيش مجنونة افتحي الباب..
ميران:تصبح علي خير يا خطيبي العزيز..
ميران اترمت علي السرير وهي مبسوطة وكل شوية تفتكر كلام ادم وتغمض عينيها وتضحك..
ادم:ليكي يوم..
ادم راح علي اوضته وغير هدومه وفرد جسمه علي السرير افتكر ميران وقعد يضحك وكان مبسوط..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

🎶في الصباح الباكر… عند نبض.. 🎶
نبض بدأت تفوق فتحت عينيها بصت جمبها ملقتش رعد.. نبض اتعدلت بسرعة…
نبض(بسخرية):كان لازم اتوقع منه ده..
نبض كانت هتقوم بس لاحظت ورقة جمبها علي السرير اترددت تفتحها ولا لا.. نبض مسكت الورقة وقرأتها..
مضمون الورقة”صباح النور.. البسي وجهزي نفسك ورايا اجتماع سريع هخلصه واجيلك هنروح نزور مراد وباقي اليوم مفأجاة,لما تصحي اتصلي بيا”..
نبض قفلت الورق وهي مبتسمة وبصت علي التليفون ومدت ايدها جابته وجابت رقم رعد اتصلت بيه..
✨الخط اتفتح.. ✨
رعد:صباح الخير..
نبض:صباح النور..
رعد:صوتك حلو كدة علطول..
نبض ابتسمت غصب عنها بسبب رعد..
نبض(ببرود):احم ومين قالك اني هستناك علشان اروح ازور مراد..
رعد:قلبي…
نبض(ببرود):والله؟!
رعد:ايوه..
سعد:رعد يلا علشان الاجتماع..
رعد:اسبقني انت يا سعد..
رعد:طيب باي هقفل دلوقتي..
رعد:استنيني..مش هتأخر…. سلام
رعد قفل الخط وراح الاجتماع
نبض كانت مبسوطة وخجلانة وقعدت تصرخ وتتطنط…
نبض(بتنهيدة):اوف اوف يا رعد..
نبض:حتي وانت بعيد بتعمل كدة..
نبض رمت نفسها علي السرير وهي بتأخد نفسها..
نبض:اقوم اخد دوش..
🎶عند رعد… 🎶
رعد:بعتذر علي التأخير..

سعد:ولا يهمك اتفضل..
رعد:سمعت ان رجل الاعمال المشهور فارس الدمنهوري بنفسه عايز يشارك شركتنا..
فارس:يبقي شرف ليا لو انت وافقت..
رعد:بس حضرتك مش محتاج يعني شراكة او شغل معانا…
فارس:انتوا ناس ليها اسم ومركز والاهم من ده كله السمعة.. وسمعتكوا بسم الله ما شاء الله سابقاكوا..
سعد:واحنا لينا الشرف اننا نشتغل مع شخص زيك..
رعد:تمام لو اتفقنا علي البنود يبقي كله تمام..
فارس:اكيد..
وبدأوا يشتغلوا ويوقعوا اوراق..
فارس:فرصة سعيدة..
رعد:نورتوا..
فارس:بس اللي معروف دايما في الاسواق سعد بيه..مين حضرتك؟!
رعد سلم علي فارس وبصله في عينه..
رعد(بابتسامة):رعد السيوفي..
فارس بص ل رعد بصدمة ورعد ابتسم ليه..
رعد:تشرفت بحضرتك..
فارس(بابتسامة متوترة):انا اكتر…
فارس مشي هو وباقي رجالته…
سعد وقف جمب رعد…
سعد:عنوان للبيت اهو..
رعد(بسخرية):الام عايشة في قصر والبنت عايشة في حارة…
سعد:معلش يا رعد.. استحمل..
رعد:ما انا مستحمل اهو انا قولت حاجة..
رعد:يلا هروح انا..
سعد(بغمزة):هي نبض كلت الجو ولا ايه؟!
رعد(ببرود):خليك في حالك..
رعد ساب سعد ومشي وركب عربيته وراح علي الفندق,
رعد طلع الجناح بتاعه وفتح الباب ودخل..
رعد:مساء الخير..
رعد قرب من نبض اللي قاعدة قدام التلفزيون وباس رأسها..
رعد:هدخل اغير واجي ننزل..
نبض هزت رأسها بمعني ماشي..

رعد مشي خطوتين ورجع مال علي ودن نبض..
رعد:وبعد كدة لما ادخل عليكي تقومي تحضنيني..
رعد باس خد نبض وسابها ودخل اخد دوش وخرج غير هدومه…
رعد:جاهزة؟!
نبض:هلبس الجاكت..
“نبض لبست بنطلون ابيض و تيشيرت صوف بكم باللون الاحمر وفوقه جاكت اسود جلد لغاية الخصر ولبست كوتشي اسود عالي ومقفول,سيبت شعرها علي ضهرها”..
رعد:من كتر حبك في مصر يعني لابسة كدة..
نبض:اه هي جت كدة..
رعد:طب يلا..
رعد مسك ايد نبض وهي حاولت تشيل ايديها..
رعد:نبض اهدي..
رعد نزل ل تحت ركب العربية هو ونبض وراحوا للمستشفي
🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨
💜في مكان تاني… عند ملك ومالك.. 💜
مالك:ها يا ملك خلصتي؟!
ملك:جايه اهو..
مالك:طب انجزي..
ملك جت شايلة شنطتين هدوم وحطتهم قدام الباب..
ملك:هنمشي اكدي من غير ما نسلم عليهم..
مالك:معلش يا حبيبتي هو اسبوع وهنرجع..
ملك:طب واخوك فاتح وسعاد؟!
مالك:هنقابلهم هناك..
ملك:طيب يلا بينا..
مالك شال الشنطتين ولسة هينزل ملك اعترضت..
ملك:لا لا انت تعبان هاتهم عنك…
مالك:اتجننتي يا بت..
مالك:قدامي يلا..
ملك:بس..
مالك:يلا قدامي..
ملك نزلت ووراها مالك وحط الشنط في العربية وملك ركبت وهو كمان ركب.
.
مالك:جاهزة؟!

ملك:اول مرة اروح مصر..
مالك:علي اساس انتي في ليبيا؟!
ملك:بتتريج
مالك:بتريج!!!
مالك:نامي يا به نامي..
ملك:مش عاوزة انام..
مالك:عاوزة!!!
ملك:انت مش بتحب كلامي ليه يا مالك؟!
مالك:انا بعشق كلامك..
مالك مسك ايد ملك وباسها..
مالك:انا كدة بهزر معاكي يا قلبي…متزعليش انتي تتكلمي بهواكي وراحتك..
ملك:ربنا يخليك ليا..
مالك:ويخليكي ليا يا نور عيوني..
مالك شغل اغاني وقعد يغني ويهزر مع ملك طول الطريق…
💜بعد فترة مالك وصل ل مكان ونزل… 💜
ملك:انزل؟!
مالك:لا..
فاتح:حمدلله بالسلامة..
مالك:الله يسلمك..
مالك:خلي بالك من الطريق..
فاتح:تمام..
سعاد:خلي بالكوا يا مالك..
مالك(ببرود):تمام يا مرت اخوي
مالك:يلا باي..
مالك ركب عربيته وساق لغاية ما وصل للڤيلا بتاعته..
ملك:هنعيش هنا؟!
مالك:ايوه..
مالك وملك نزلوا ومالك مسك ايد ملك ودخلوا القصر..
مالك:دخلوا الشنط..
مالك دخل الڤيلا وملك كانت مبهورة بجمالها..
ملك:هنعيش في دي..
مالك:ده من هنا و رايح بيتك تعملي فيه اللي انتي عايزاه والخدم هنا تحت كلمتك وطوعك انتي..
مالك:اهم حاجة تكوني مرتاحة ومبسوطة..

مالك:تعالي بقي اوريكي اوضة النوم..
ملك:لا وريني المطبخ الاول..
مالك:اسمعي كلامي اوضة النوم احلي..
ملك:بس..
مالك:رغاية اوي انتي..
مالك وطي شال ملك وطلع علي اوضتهم و…
💜💜💜💜💜💜💜💜💜✨✨💜✨💜💜
✨في مكان تاني.. عند فاطمة و مهند..🎶
فاطمة:مالك يا حبيبي!؟
زياد:مليت يا ماما عايز امشي من هنا..
فاطمة:حاضر يا حبيبي.. حاضر..
زياد:انا خفيت اهو..
✨الباب خبط.. ✨
فاطمة:ادخل…
الدكتور:ها اخبار البطل بتاعنا ايه؟!
زياد:زهقت زهقت من المستشفي..
الدكتور:كدة برضو..
الدكتور:عموما ماشي يا سيدي… انا جبت تحاليلك الجديدة اهي..
الدكتور:وبأذن الله الخروج الاسبوع الجاي..
فاطمة(بفرحة):بجد يا دكتور!!!
الدكتور:ايوه الحمدلله…الفضل ل ربنا ودعواتكم..
الدكتور:اهم حاجة الرعاية التامة…
فاطمة(بفرحة):شكرا جدا..
الباب اتفتح ومهند دخل..
مهند:اسف يا حبايبي اتأخرت عليكم..
مهند:الدكتور!!
فاطمة(بفرحة):زياد هيخرج الاسبوع الجاي يا مهند..
مهند:بجد!!!الحمدلله..
الدكتور:عن اذنكم..
الدكتور خرج ومهند باس رأس زياد..
مهند:خد يا حبيبي..
زياد:الله ايس كريم بحبك اوي يا بابا..
مهند:وانا كمان يا حبيبي..
مههند قرب من فاطمة ومسك ايديها بعصبية خفيفة…

فاطمة(بهمس):ايه يا حبيبي؟!
مهند(بحدة):ازاي الز”فت ده يدخل كدة من غير استأذان؟!
فاطمة(بهمس):ده الدكتور يا مهند..
مهند(بحدة):ويدخل وانا مش موجود بتاع ايه.. ما انا كنت هنا بقالي اكتر من يومين لما امشي انا هو يدخل بقي..
فاطمة(بهمس):يا مهند انت بتغير من الدكتور… ولسة بتغير اصلا؟!
مهند(بحدة):وهو حد قالك اننا لما بنتجوز ونخلف بنبطل غيرة ولا حاجة وايوه بغير وقسما بربي يا فاطمة لو استهبلتي تاني مش هتعرفي ممكن اعمل فيكي ايه..
فاطمة(بهمس):يا مهند..
مهند(بحدة):مش انا قولتلك نظراته مش تمام…
فاطمة(بهمس):ايوه بس..
مهند:مفيش بس… في بعد كدة سمع كلام واحسن اننا هنغ”ور من هنا قريب..
مهند:جتك القر”ف في حلاوتك يا شيخة.. 🥺
فاطمة:مهند..
مهند:متكلمنيش..
فاطمة:مهند..
مهند:اوف عايزة ايه؟!
فاطمة:بحبك…
مهند:لا لا مش هضعف..
فاطمة:وبموت فيكي..
مهند:احم ايه رأيك يا زياد اخد ماما واجيبلك حاجة حلوة ونرجع..
زياد:هتجيبولي ايه؟!.
مهند:اخت صغننة كدة تلعب بيها..
فاطمة بصت ل مهند بصدمة وضر”بته في جمبه..
مهند:طيب عايز حاجة يا حبيبي؟!
مهند:خلي بالك من نفسك.. ساعتين كدة وجاي…
مهند مسك ايد فاطمة وخرجوا بره المستشفي..
فاطمة(بصوت عالي نسبيا):يا مجنون؟!
مهند:بيكي يا قمري..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
💜في مكان تاني… في الصعيد…💜
هدي:كلوا يلا..
عمر:والله ما في وكل افضل من اكلك..
هدي:بالهناء والشفاء يا حبيبي..
جلال:تسلم ايدك يا حبيبتي..

هدي بصت ل جلال وعمر بابتسامة وراحت تشوف شغلها..
جلال:مفيش اخبار جديدة!؟
عمر:لا زي كأنه اختفي..
جلال:اممم خير ان شاء الله..
✨في اوضة زهرة…✨
عادل:زهرة..
زهرة:نعم يا جدي..
عادل:مش هتخرجي من جوضتك بجي
زهرة:سيبني اهني يا جدي..
زهرة:احسن وافضل من بره..
عادل:بس ده مش حلو علشانك يلا قومي..
زهرة:لا..
عادل:مش عايز اضغط عليكي بس عايزة تفضلي اكدي لحد ميته
زهرة:لحد ما تجيبه مذ”لول يا جدي تحت رجلي…
عادل:وعدتك وهيحصل..
عادل:اول لما يجع تحت ايدي..
زهرة:ساعتها هخرج يا جدي..
عادل استغرب نبرة زهرة وسابها وخرج بره القصر..
✨في المستشفي.. ✨
شربات(بضحك):والله مفيش احلي من القعدة دي..
علا:عندك حق..
ورد:احسن بكتير من القصر..
علا:بس برضو اما هدي..
شربات:دي حتة سكرة..
ورد:فعلا..ربنا يخليها..
علا:اخبار الجرح ايه دلوقتي..

شربات:احسن…بس برضو مين اللي زقني؟!
ورد:جصدك ايه؟!
شربات:في حد زجني
علا:متأكدة؟!
شربات:اه..
علا:ممكن مين طيب؟!
شربات:ملحجتش اشوف..
ورد:بس مين هيكون ليه يد في اكدي؟!
شربات:برضو معرفش…
التلاتة قعدوا يفكروا ويخمنوا..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨عند عطر..✨
مامت عطر:يا بت..
عطر:ها ايه يا اما
مامت عطر:ايه اللي واخد عجلك يا بت الخضراوي؟!
عطر:مفيش حاجة يا اما
مامت عطر:طب خلصي خياطة يلا..
عطر:حاضر اهو..
مامت عطر:متأكدة؟!
عطر:يوووه بجي يا اما
مامت عطر:طيب طيب انا غلطانة خايفة علي مصلحتك..
عطر:متخافيش يا اما
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
✨في مكان تاني… عند رعد ونبض..✨
نبض(بضحك):بجد والله؟!
محرم(بضحك):ايوه زي ما بقولك كدة..
محرم:وفي مرة بيقولك واحد اقرع حس بنملة ماشية علي رأسه لسة هيقت”لها قالتله استني يا عمو والنبي اخر زحلوقه.. 😂😂

نبض(بضحك عالي):انت مسخرة..
رعد كان قاعد حاطط ايده علي خده وبيبصلهم ببرود.. 😑
محرم:انت مش معانا يا رعد بيه؟!
رعد:بفكر اقت”لك ازاي؟!
محرم(بخوف):ايه؟!
رعد:خوفت؟!يا ريت لو عندك دم غو”ر….
رعد:انا غلطان اني سلمت عليك وعزمتك اصلا..
محرم(بخوف):احم طيب يا مدام نبض فرصة سعيدة عن اذنكم…
محرم خد حاجته وطلع بره الكافيه بسرعة..
نبض:ليه كدة خوفته؟؟
رعد:لاني جاي اقعد مع جنابك مش معاه…
رعد:وايه النكت البايخة بتاعته دي؟!
نبض(بسخرية):علي اساس انت بتعرف تقول نكت حلوة..
رعد:انا مش تافه زيهم..
نبض:طيب يا عم وانا بحب التافهين..
رعد:بيقولك مرة واحد بيقول لمراته عايزة تسافري فين يا حبيبتي قالتله استر عليا يا حبيبي قالها استر عليكي ازاي مش فاهم قالتله هي مكتوبة كدة Australia..قالها استري عليا انتي ومتقوليش لحد انك تعرفيني.. 😂😂😂😂
-نبض بصت ل رعد للحظة وبعدها مقدرتش تكتم ضحكها قعدت تضحك ورعد سرح فيها..
-“بالنسبة ل نبض فالنكت دي غريية وجديدة ومضحكة”..
رعد مسك خد نبض وباسها جامد علي خدها..
نبض:بتبوس طفلة..
رعد:احلي من الطفلة كمان..
نبض:رعد..
رعد:نعم..
نبض:عندي سؤال!؟
رعد:عارف
نبض:هو ايه؟!
رعد:مين البنت بتاعت امبارح..

نبض:احم ايوه..
رعد: بعدين هبقي اقولك..
رعد:يلا بينا نقوم نلف شوية..
رعد وشه قلب وقام وقف بيلم في حاجته نبض قامت وقفت قصاده..
نبض:مش همشي من هنا قبل ما اعرف ليا الحق في كدة…
رعد(ببرود):نبض خلينا حلوين مع بعض.. يلا قدامي..
نبض:روح لوحدك انا هقعد هنا…
رعد(ببرود):براحتك..
رعد ساب نبض وخرج بره الكافيه وسند علي العربية بتاعته ونبض خدت شنطتها وخرجت من الكافيه بغضب وعدت من قدام رعد…
رعد:نبض..
نبض وقفت بس ضهرها ليه.. رعد قرب منها..
رعد:متضغطيش علي الواحد يا نبض انتي متعرفيش ظروفه..
نبض(بدموع):رعد انا مش عارفة علاقتنا راحة لفين رعد انا لغاية دلوقتي خايفة ل في يوم تسبني وتمشي رغم اني شايفة الصدق في عيونك..
نبض:رعد انا مش عارفة انا ايه في حياتك..انا شايفة اني مليش اي لازمة في حياتك..
نبض:يا رعد انا..
نبض:انا مش واثقة من حبك لغاية دلوقتي..واسفة مش هقدر اثق..
نبض(بخنقة):احسن حل نطلق وارجع بلدي يا رعد..
رعد قرب من نبض واخدها في حضنه نبض مسكت فيه جامد,نبض بعدت عن رعد وسابته ومشيت..
رعد(بصوت عالي):نبض..
رعد جري علي نبض واخدها في حضنه ووقعوا هما الاتنين في الارض,
نبض شافت عربية ماشية وفيها واحد قاعد يضر”ب نا”ر عليهم..
نبض معرفتش تشوف حاجة بعد كدة لا ن رعد حماها بكل جسمه…
العربية مشيت ونبض كانت ماسكة في رعد جامد
,رعد بعد عن نبض ونبض فتحت عينيها..

نبض(بخوف):حصل ايه؟!
نبض رفعت رأسها لقت تيشيرت رعد كله غر”قان د”م ورعد بيغيب عن وعيه و……

يتبع…

نبض(بدموع):رعد رعد فوق..متغمضش عيونك..
رعد وقع بين ايدين نبض قعدت تضر”به علي خده..
نبض:فوق متغمضش عينك قاوم..
نبض(بدموع):قاوم علشان خاطري متغمضش عينك ارجوك..
نبض(بصوت عالي):اسعاف حد يطلب الاسعاف..
نبض(بدموع):رعد اياك تغمض عيونك ارجوك.. لو ليا غلاوة عندك استحمل..
نبض قعدت تعيط وهي بتبص ل رعد ورعد بيقاوم علشان ميغمضش عيونه بس غصب عنه اغمي عليه..
نبض(بخوف ودموع):رعد رعد..
نبض(بدموع):يا رب..
بعد فترة الاسعاف جات ونقلوا رعد العربية ونبض ركبت معاه..
نبض:حطوا جهاز التنفس..وخليهم يجهزوا اوضة العمليات..
ممرض:مين حضرتك؟!
نبض:انا دكتورة..
نبض عملت الاسعافات الاولية ل رعد لغاية ما وصلوا للمستشفي..
دكتور:هنستلم احنا من هنا..
نبض:لازم تأمنوا وحدات دم فورا.. وكما..
دكتور:احنا عارفين شغلنا..
نبض(بعصبية):انتوا بتفهموا اصلا.. بدل ما تتخانق معايا شوف شغلك وادخلوا اوضة العمليات الحالة حرجة..
دكتور:ومين جنابك علشان تتكلمي كدة؟!
نبض(بغضب):انت واقف بتسأل وقدامك مريض بين الحياة والمو”ت..
لو مش قادر تعمل العملية دي قولي وانا هعملها..
دكتور:بناءا علي ايه؟!
نبض:انا دكتورة وعندي خبرة ومتعلمة في تركيا وعديت بحالات كتير..

نبض(بغضب):وبعدين ده مش موضوعنا المريض بيضيع…
نبض مسكت الدكتور من قميصه بغضب…
نبض(بغضب):لو حصله حاجة صدقني المو”ت يبقي حاجة بسيطة للي هعمله فيك.. هخليك تتمني المو”ت كل يوم..
نبض زقت الدكتور بغضب ووقفت جمب رعد..
نبض:دخلوه اوضة العمليات فورا وامنوا وحدات دم.. هتحتاجوها..
دخلوا رعد اوضة العمليات ونبض كانت واقفة قدام باب اوضة العمليات وهي خايفة..
نبض(بدموع):علشان خاطري يا رعد..
نبض فضلت ماشية في الممر كتير, وفجأة حست بحاجة غريبة والممرضة خرجت جري ل بره..
نبض:في ايه؟!
ممرضة(بقلق):مفيش دم متوفر..
نبض(بصدمة):انتوا مجانين ازاي ده!!!!
نبض:انا انا دمي نفس دمه انجزي..
الممرضة اخدت نبض بسرعة واخدوا منها دم ونبض قعدت علي الكرسي اللي قدام اوضة العمليات وحطت ايديها بين وشها…
نبض سمعت صوت جهاز الانعاش قامت بسرعة بخضة وخوف…
نبض(بدموع):مش هتسبني يا رعد صح؟!
نبض قعدت بتعب علي الكرسي لغاية ما الدكتور خرج….
نبض(بلهفة):ايه الاخبار؟!
الدكتور:الحمدلله انقذناه.. بس هيتنقل للعناية المركزة..
نبض:تمام شكرا..
خرجوا رعد من اوضة العمليات علي نقالة ونبض بصت عليه ونقلوه العناية المركزة..
نبض فضلت واقفة قدام اوضة رعد وقدام اوضة مراد وهي واقفة خايفة وقلقانة..
نبض قعدت قدام الاوضتين ورجعت رأسها لورا بتعب..
دكتور:اتفضلي..
نبض:شكرا مش عايزة..
دكتور:لازم تعوضي جسمك الدم اللي فقده..
نبض:هو جسمي ولا جسمك قولتلك مش عايزة..
دكتور:باين عليكي عنيدة..
نبض:انت مالك يا اخي ده انت سئيل..
دكتور نزل ل مستوي نبض وقرب وشه منها..
دكتور:وانا بحب البنات العنيدة جدا..
نبض رفعت عينيها في عين الدكتور ورفعت كوعها في وشه..
دكتور(بوجع):آه يا غبية… انتي اتجننتي..
نبض(ببرود):احمد ربك اني مكسر”تش ليك ضلع ولا دراع..
الدكتور لقي د”م نازل من انفه بص ل نبض بصدمة وسابها ومشي…
نبض قعدت مربعة ايديها وهي بتحاول متنامش..
نبض(بتنهيدة):يا رب..

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
مالك(بقلق):دكتور بسرعة…
مالك:عايز دكتور..
نبض رفعت رأسها شافت ملك بين ايدين مالك قامت بسرعة عليه..
نبض:ايه اللي حصلها؟!
مالك:انتي دكتورة؟!
نبض:اه…
نبض بدأت تشوف نبض ملك وحست باضطراب في ضربات القلب
نبض:لازم تصوير مقطعي شامل ودكتورة نساء..
ممرضة:هو انتي ناطة في كل حاجة؟!
مالك:انتي مش دكتورة؟!
نبض:مش مهم المهم دلوقتي انه لازم تصوير مقطعي ليها ودكتورة نساء..
ممرضة:دكتور امين..
امين(بغضب):انتي بتعملي ايه هنا؟!
نبض(ببرود):انت مالك؟!
امين:اتفضل معايا حضرتك..
نبض:لازم تصوير مقطعي…
مالك(بحدة):اهم حاجة عندي مراتي انتوا اتجننتوا..
امين:فاطمة انقليها اوضة الكشف..
دخلوا ملك اوضة الكشف وامين بدأ يكشف عليها..
امين:ابعتي دكتورة النساء..
فاطمة:حاضر..
الدكتورة جات وبدأت تفحص ملك والكل واقف..
الدكتورة:متقلقوش حاجة عادية… بيحصل اغماء في الشهور الاولي من الحمل..
مالك(بصدمة):يعني هي حامل؟!
الدكتورة:ايوه مبروك..
مالك(بفرحة):حامل..
مالك قرب من ملك وباس رأسها..
امين:عن اذنكوا..
نبض:مبروك يا مالك..
مالك(باستغراب):انتي تعرفيني؟!
نبض:ملك تبقي بنت عمي وانا شوفتك ساعة الفرح..
مالك(باستغراب):بس ملك معندهاش غير بنت عم واحدة اللي هي مرات رعد..
نبض:ايوه انا نبض مرات رعد..
مالك:بجد اسف مكنتش اعرف… احنا كنا مخططين نيجوا نزوركوا…
مالك:اومال فين رعد!؟
نبض(بدموع):هو بخير بس..
مالك:ايه؟!
نبض:معرفش فجأة حصل ضر”ب نا”ر وهو اتصاب…

مالك(بصدمة):ازاي ده حصل؟!طب هو اخباره ايه دلوقتي وانتي عاملة ايه؟!
نبض:في العناية…ان شاء الله خير …. والف مبروك علي الحمل..
مالك:اسف اني متعرفتش عليكي..
نبض:لا عادي..
ملك بدأت تستعيد وعيها وفتحت عينيها..
ملك:مالك..
مالك:يا عيون مالك..
ملك:انا حصلي حاجة؟!
مالك:مبروك يا حبيبتي..
ملك:ايه؟!
مالك:انتي حامل؟!
ملك(بفرحة):بجد يا مالك!!
مالك:ايوه يا عيون مالك…
ملك(بفرحة):يعني انا حامل يعني انا هبقي ام..
مالك:مبروك يا حبيبتي…
مالك باس رأس ملك واخدها في حضنه..
نبض:احم مبروك يا ملك..
ملك(بدهشة):نبض!!
نبض:عن اذنكم..
نبض سابتهم ومشيت وملك بصت ل مالك باستغراب..
ملك:هو ايه اللي حصل!؟
مالك:جوزها رعد حصل ضر”ب نا”ر عليهم وهو اتصاب..
ملك(بخضة):يا لهوووي..
مالك:ايه؟!
ملك:ليه حد يعمل كدة؟!
مالك:خوفتي عليه؟
ملك:طبعا مش ابن عمي..
مالك:ابن عمك بس!!!!
ملك:ايوه وانت عارف اني بحبك انت..
مالك:طيب يا ملك… لازم نكون جمب مراته الفترة دي..
ملك:تمام..
نبض كانت واقفة تايهة بسبب اللي بيحصل..
نبض(بخوف):طب طب هو كويس؟!

ممرضة:معرفش كانت حالته مستقرة وفي مؤشرات ان العقل بدأ يشتغل تاني فجأة حالته بقت حرجة..
نبض بصت علي مراد من شباك اوضته الازاز ولقت ايد علي كتفها..
ملك(باحراج):الف سلامة..
نبض:شكرا…تقدري تروحي انتي وجوزك انتي تعبانة ومحتاجة راحة..
ملك(باحراج):لا عادي.. بس هو مين ده؟!
نبض:اخويا..
ملك(بصدمة):ازاي!!!!
مالك:ملك مش وقته..
ملك:طيب..تعالي اقعدي..
نبض:مش عايزة روحي انتي..
ممرضة:الحمدلله الحالة استقرت..
نبض:شكرا..
مالك:هروح اجيب اكل واجي..
نبض فضلت تمشي في الممر بتبص علي رعد ومراد..
ملك(باحراج):نبض انا اسفة يعني علي..
نبض:مفيش داعي يا ملك اللي فات مات..والف مبروك علي الحمل..
ممرضة:حضرتك مدام نبض؟!
نبض:ايوه..
ممرضة:حاجات زوج حضرتك اهي..
نبض:شكرا..
نبض اخدت حاجة رعد وحطتهم علي الكرسي..
🌟تليفون رعد رن… نبض مسكت التليفون وفتحت الخط🌟
ادهم:عم الناس كلهم..
ادهم:انت مش في البرج ولا نبض؟!
نبض:ادهم..
ادهم:ازيك يا نبض..
نبض:الحمدلله..
ادهم:ايه انتوا فين؟!انا بسأل الراجل اللي في البرج هنا بيقولي انكم مجتوش بقالكوا يومين ايه سافرتوا كدة من غير ما تقولوا..
نبض:ادهم رعد في المستشفي..
ادهم(بقلق):انتي بتقولي ايه يا نبض؟!ماله رعد؟!هو مردش ليه؟!
نبض(بدموع):حصل ضر”ب نا”ر وهو اتصاب..
ادهم(بقلق):في مستشفي ايه؟!
نبض:هبعتلك عنوانها..

🎶نبض بعتت الموقع ل ادهم,ادهم خد يوسف وجم بسرعة علي المستشفي..🎶
ادهم(بقلق):فين رعد يا نبض؟!
نبض:في العنايةادهم وقف قدام شباك اوضة رعد وعيونه دمعت.. 🥺
يوسف سلم علي نبض وملك وقعد جمب ملك
ملك حطت رأسها علي كتف يوسف ويوسف ابتسم…
مالك:جبت اكل..
مالك:حمدلله بالسلامة انتوا جيتوا ازاي لحقتوا تيجوا هو في ايه انا مش فاهم؟!
نبض:كانوا هنا يا مالك وملقوناش في الشقة..
مالك:اه..
الكل فضل قاعد مستنين رعد يفوق, نبض كانت بتحاول تبين انها قوية وانها مش تعبانة..
🌟بعد فترة كبيرة.. 🌟
امين:المريض بدأ يفوق..وهنقله اوضه عادية..
نقلوا رعد اوضة عادية واستنوا في حدود نص ساعة لغاية ما رعد بدأ يفتح عينه ويحرك صوابعه..
رعد(بخفوت):ن بض(نبض)..
ممرضة:حمدلله بالسلامة..
رعد(بتعب):فين نبض؟!
ممرضة:بره هناديها لحضرتك..
ممرضة:اتفضلي هو عايز حضرتك..
ادهم:ادخلي..
نبض دخلت بخطوات بطئية لاوضة رعد وفتحت الباب ودخلت ليه قفلت الباب وراها وقربت منه علي السرير..
رعد مد ايده ليها بتعب نبض مسكت ايده وبدأت تعيط اوي..
رعد(بتعب):خلاص اهدي…حصل خير..
نبض حضنت رعد وقعدت تعيط ورعد حاوطها بايده..
رعد:عرفتي ايه مكانتك عندي؟!
نبض قعدت تعيط بس ورعد يطبطب علي ضهرها بتعب..
نبض(بعياط):ليه عملت كدة؟!ليه ليه حطتني في الموقف ده؟!
رعد:ده واجبي يا نبض وانتي مسئولة مني قبل كل ده..
❤️الباب اتفتح.. ❤️
ادهم(بقلق):رعد انت كويس؟!
رعد(برفعة حاجب):انت ايه اللي جابك؟!
ادهم:كدة انا اطمنت عليك.. 😹
رعد:اعدليني يا نبض..
نبض عدلت قعدة رعد وحطت ورا ضهره مخدات..
رعد حضن ادهم وادهم حضنه جامد..
رعد(بوجع):يا غبي..
ادهم:اسف اسف اسف والله اسف..
يوسف سلم علي رعد ورعد سلم عليه وفضل ماسك ايد نبض..
مالك:حمدلله بالسلامة..
رعد:ايه ده كل الحبايب هنا بقي؟!

رعد سلم علي مالك, ملك مدت ايديها سلمت علي رعد ورعد سلم عليها..
ملك:الف سلامة..
رعد:الله يسلمك..
نبض:هروح اشوف الدكتور..
رعد:خليكي هنا الدكتور هيقول ايه يعني لازم رعاية وتطهير للجرح…
ادهم:ده متدرب ده..
رعد:فين حاجتي؟!
نبض:بره هروح اجيبها..
رعد:اخرج يا ادهم خد مفتاح شقة البرج واقعد فيها انت ويوسف…
وانت يا مالك خد ملك وروحوا بيتكم لما اخرج من المستشفي هنتقابل اكيد..
ادهم:بس..
رعد:سمعت كلامي يلا بره…
ادهم:اللهم طولك يا روح…
نبض حضنت ملك وسلمت علي مالك وادهم ويوسف..
والكل مشي اتبقي نبض ورعد..
نبض:هرو..
رعد شد نبض قعدها جمبه وحاوطها بدراعه السليم..
نبض:وسع هروح ان..
رعد:بقيتي رغاية اوي اليومين دول..
نبض:انا!!!!
رعد:لا انا..
رعد حط ايده علي خد نبض وبدأ يتفحصها….
رعد:في اي حاجة حصلتلك؟!
نبض:لا انا بخير..
رعد:وشك ماله كدة؟!
نبض:ده ارهاق بس..
رعد قرب من نبض وباس رأسها ولسة هيقرب منها الباب اتفتح..
رعد(ببرود):خير؟!
امين:في حقنة لازم تأخدها حاليا..
رعد:طيب خليها هنا وامشي..
امين:افندم!!!انت فاكر ان المستشفي بتاعت اهلك انت ومراتك..

رعد(بغضب):انت قولت ايه؟!
نبض:رعد اهداا هو مش فاهم حاجة اهداا علشان خاطري..
رعد(بغضب):عيد كدة اللي قولته تاني..
رعد قام من علي السرير ونسي وجعه بسبب غضبه وقرب من الدكتور..
رعد(بغضب):شكل محدش علمك التر”بية بتبقي ازاي بس ممكن اعلمهالك…
نبض:اهداا يا رعد انت تعبان..
امين:انت ومراتك من ساعة ما دخلتوا المستشفي ومراتك عمالة تزعق وتهزأ وفاكرة انها الوحيدة اللي بتفهم هنا..
رعد(بغضب):ده ميدكش الحق في انك تتكلم بالاسلوب الزبا”لة بتاعك…
رعد(بغضب):ولما تيجي تتكلم عن مراتي تتكلم بكل احترام وادب…
رعد والدكتور مسكوا في بعض ونبض اتدخلت بينهم..
نبض:انتوا اتجننتوا يا رعد انت تعبان وعايز تتخانق مفيش كدة..
رعد:ابعدي يا نبض عن الموضوع ده…
نبض:يا رعد..
رعد بعد نبض بينه وبين الدكتور ولسة هيقرب من الدكتور الدكتور ضر”به بوكس في وشه
رعد ضر”ب الدكتور بايده السليمة في بطنه وضر”به برأسه في انفه…
رعد(بخضة):نبض..
رعد جري علي نبض اللي وقعت في الارض مغمي عليها..
رعد(بخضة):نبض نبض ردي عليا..
رعد قعد يضر”ب نبض علي وشها كتير لغاية ما فتحت عينيها بتعب..
رعد:انتي كويسة؟!
نبض(بتعب):اه بس انت لازم ترتاح..
نبض قامت وقفت وسندت رعد قعدته علي السرير..
امين(بغضب):هوريكوا انا هوريكوا..
نبض(ببرود):طيب اخرج بقي بره..
نبض(بزعيق):لازم تعمل مشكلة في كل حتة تروحها يا رعد..
رعد حاوط خصر نبض بين ايديه وقربها منه..
نبض:يا ربي!!
رعد:هاتي تليفوني وجيبي هدومي..
نبض:لا..
رعد(بحدة خفيفة):نبض..
نبض:قولت لا..
رعد شد نبض بغضب علي رجله وشد رأسها ناحيته..
رعد(بحدة):لما اقولك حاجة تقولي حاضر..
رعد:متتعبنيش انا تعبان لوحدي..
نبض(بصدمة):انت متأكد انك تعبان وواخد رصا”صة!!!!!!!
رعد(بخبث):لسة معرفتنيش يا نبض لسة الايام جاية….
رعد:يلا قومي جيبيلي موبايلي وهدومي..
نبض قامت وجابت حاجتها هي ورعد وادت رعد تليفونه…
رعد:روحي اغسلي ايدك في د”م لسة علي ايدك..
نبض بصت علي ايديها لقت فعلا لسة في د”م من الصبح
راحت الحمام غسلت ايديها واخدت وقت شوية..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
🌟في مكان تاني… عند ادم وميران.. ❤️
ادم:يا بت متجننيش..

ميران:انا عملت حاجة..
ادم:ايه حكم المخطوبين ده يا ميران احنا متجوزين..
ميران:اسكت بقي علشان وصلنا…
ميران وادم دخلوا المطعم ولقوا فتون ومحمد..
فتون(بالتركية):اهلا بالعروسين..
ميران(بالتركية):في ايه؟!
محمد(بالتركية):بنرحب بيكوا..
ادم(بالتركية):شكرا..
محمد(بالتركية):يا ابني اتكلم عادي من غير رسمية..
فتون(بالتركية):اخوك زيك كدة؟!
ادم(بالتركية):مين بالظبط؟!
فتون(بالتركية):علي ما اعتقد رعد جوز نبض يعني..
ادم(بالتركية):لا رعد ده فريد من نوعه..
فتون(بالتركية):نبض مورتناش صورته الخبيثة..
محمد(بالتركية,بضحك):اسكتي شوية يا بنتي..
فتون(بالتركية):همو”ت واشوفه الله..
ميران(بالتركية):اكيد انت معاك صور ليه يا ادم..
ادم(بالتركية):اه لحظة..
ادم طلع تليفونه وجاب صور رعد وراها ليهم..
فتون(بصدمة,بالتركية):وسيم اوي…
ميران(بالتركية):هو ده اخوك يا ادم؟!
ادم(بالتركية):اه..
محمد(بالتركية):ربنا يحفظه..
محمد(بالتركية):خلاص يا فتون الراجل هيمو”ت بسببك..
فتون(بالتركية):ده وسيم اوي يا بخت نبض بيه..
ميران(بالتركية):هو بيشتغل ايه؟!نبض متكلمتش عنه خالص..
ادم(بالتركية):ظابط مخابرات..
فتون(بالتركية):واو!! بحبهم اوي..
ميران(بالتركية,بضحك):محمد مانع نفسه عنك بالعافية..
فتون(بالتركية,بتوتر):ها؟!انت اللي في القلب يا محمد..
محمد(بالتركية):تقدري تقولي حاجة غير كدة؟!
فتون(بالتركية):لا طبعا..
ادم(بالتركية):طيب تطلبي ايه يا حبيبتي؟!
ميران(بالتركية):عصير فراولة..
ادم(بالتركية):وانتوا؟!
فتون(بالتركية):تشيز كيك..
محمد(بالتركية):هاتلي قهوة يا ابني…
ادم طلب لكل واحد طلبه وطلب ل نفسه شاي..
محمد(بالتركية):نفسنا ننزل مصر اوي..
ادم(بالتركية):انا وميران مسافرين قريب تعالوا معانا…

فتون(بالتركية):مين هيعتني بالمستشفي؟!
ميران(بالتركية):يا ستي مش مهم…
محمد(بالتركية):لا برضو مش هننزل معاكوا..ممكن كدة نظبط احوالنا ونشوف لو هنستقر في مصر…
فتون(بالتركية):لا لا لا.. انا بحب تركيا وانت عارف يا محمد بحب مصر من كلام الناس عليها…
محمد(بالتركية):خلاص انا اسف..
فتون(بالتركية):عادي يا حبيبي..
ميران(بالتركية):انت قولت هنسافر امتي؟!.
ادم(بالتركية):هأخد اخر صفقة وهنسافر علطول..
ميران(بالتركية):تمام..
كل واحد بدأ يشرب ويأكل اللي هو طلبه..
ادم(بالتركية):يلا يا ميران اوصلك الشغل..
محمد(بالتركية):سيبها هوصلها معايا انا وفتون…
ادم(بالتركية):خليها معايا افضل..
ادم مسك ايد ميران وخرجوا من المطعم ركبها العربية ولف ركب هو العربية وبدأ يسوق..
ادم:يلا انزلي…
ميران:انت مضايق من حاجة؟!.
ادم:لا..
ميران:طيب باي..
ادم:استني..
ميران:ايه؟!
ادم باس خد ميران وحضنها..
ادم:خلي بالك من نفسك..
ميران:وانت كمان باي..
ميران نزلت دخلت المستشفي وادم طلع علي الشركة…
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✨في مكان تاني… عند مهند وفاطمة.. ✨
مهند:ايه يا حبيبتي مالك!؟
فاطمة:مفيش بس مش عارفة افتح دي..
مهند:جايبة مربي لمين؟!.
فاطمة:زياد بيحبها كنت هعمله سندوتشات..
مهند مسك من فاطمة البرطمان وفتحه ليها..
فاطمة:شكرا يا حبيبي..
مهند:ولا يهمك..
مهند:ها بطلنا النهاردة عامل ايه؟!
زياد:احسن يا بابا…وبلعب باللعب اللي عمو سعد جابها…
مهند:طيب يا حبيبي..
مهند:فاطمة هروح مشوار واجي..
فاطمة:فين؟!.
مهند:شغل..
فاطمة:طيب..
مهند خرج من المستشفي وفاطمة كانت خايفة عليه..
مهند:محرم سامعني؟!.
محرم:ايوه سامعك..
مهند:اتحرك انت والقوات متهجموش الا لما يزيد يديك اشارة..
محرم:تمام..
مهند:وانت يا عز زي ما رعد قالك المرة دي مش عايز غلطة..
عز:متخافش..
مهند:طيب..

مهند:انا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨عند مالك وملك..✨
ملك:هتفضل باصص اكدي جتير
مالك:مش مصدق يا ملك..
ملك:مش مصدج ايه!؟
مالك حط ايده علي بطن ملك وباس رأسها..
مالك:مش مصدق انك حامل وهتخليني اب يا ملك..
ملك:لا صدج
مالك:بحبك يا ملك وبحب سواء بنتنا او ابننا اللي جاي.. وبجد انا مش عارف اقولك ايه يا ملك شكرا..
ملك:علي ايه؟!
مالك:انك في حياتي..انك موجودة معايا ومراتي وام ولادي ان شاء الله..
ملك:يا حبيبي..
مالك:ربنا يخليكي ليا..
ملك:ربنا يديمك في حياتي يا رب ويخليك ليا انا وابننا..
مالك:من هنا ورايح راحة تامة ومتتحركيش كتير وكل اللي انتي عايزاه اوامر..
مالك:شاوري بس علي اللي انتي عايزاه ويكون قدامك…
مالك:لو طلبتي ايه هعمله ليكي…
مالك:اهم حاجة راحتك..
ملك(بدموع):ربنا يخليك يا حبيبي..
ملك مسكت ايد مالك وباستها ومالك اخد ملك في حضنه…
مالك:نامي يا حبيبتي يلا..
ملك:تصبح علي خير..
مالك:وانتي من اهل الخير يا روحي..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🌟في مكان تاني… في ڤيلا فارس الدمنهورس.. ❤️
فارس:عيونه زي كأنها بتقول حاجة.. كان يبص ليا بكل ثقة..
فارس:شكله كان قاصد يخوفني..
ست:متخافش يا حبيبي مش هيقدر يعمل حاجة..
فارس:بس عاش..ده عامل زي القطط ب سبع ارواح..
ست:مصيره بس هيجي في يوم ويمو”ت..
فارس:مش خايفة..
ست(بسخرية):مين دي؟!.
فارس:يعني مش خسرانة انك معايا دلوقتي..
ست:لا يا فارس..
ست:بس ممكن نعمل خطة نوقعه فيها..
فارس:ايه؟!.
ست: ………

فارس:ده انتي دماغك س”م يا فرح..
فرح:ولا عاش ولا كان اللي يضايقك…
فارس:امو”ت فيكي يا فرح..
فارس:ما تيجي..
فرح(بدلع):استني نخلص من المشوار اللي قولتلك عليه…
فارس(بضحك):بعدين بقي..
✨✨✨✨✨🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
❤️في مكان تاني… عند رعد ونبض.. ❤️
نبض:يا رعد واخدني علي فين بس؟!
رعد:قولتلك متسأليش كتير مش هتعرفي الا لما انا اكون عايز كدة…
نبض:طب شيل ايدك عيني وجعتني..
رعد:برضو لا..
نبض اتزحلقت وكانت هتقع رعد لحقها بسرعة..
رعد(بتسلية):برضو مش هتعرفي..
رعد فضل ماشي شوية في المكان اللي هو فيه وايده علي عين نبض ونبض قدامه..
رعد:بصي هشيل ايدي اياكي تفتحي فاهمة..
نبض:حاضر..
رعد:وعد..
نبض:وعد..
رعد شال ايده وعمل حاجة وبعدها حط ايده علي عيون نبض تاني ومشي بيها كام خطوة..
رعد:هعد من واحد ل تلاتة وهشيل ايدي..
رعد:جاهزة؟!
نبض(بحماس):اه..
رعد:1,2,3..
رعد شال ايد من علي عيون نبض ونبض فتحت عينيها ببطء..
نبض:ايه ده!؟
رعد حاوط نبض من ضهرها وباس خدها..
رعد:ده بيتنا اللي هنعيش فيه بعيدا عن اي ذكري وحشة ده اللي هيجمعنا مع بعض..
ده هيبقي بيتنا اللي هنبتدئ فيه حياة جديدة وهنكمل مع بعض فيه لغاية ما نكبر…
رعد(بانفاس حارة):ده يا نبض المكان اللي هيبقي ملكك انتي وتحت امرك انتي..
ده المكان اللي فيه هبدأ معاكي علي نضيف وانا معترف اني مقدرش استغني عنك..
رعد:ده بيتنا اللي هنتشارك فيه همومنا ده البيت اللي هيشهد علي حبنا وضحكنا وعنادنا لبعض..
رعد:ده البداية الصح يا نبض..
رعد بعد عن نبض ونبض لفت ليه وحاوطت رقبته بايديها..
نبض:طلعت رومانسي..
رعد:هكون ليكي انتي وبس يا نبض ومعاكي انتي الوحيدة اللي مش هعاملها بأ”ذي طول ما انا عايش..
انتي الوحيدة اللي قلبي اتفتح ليها وهيبقي ملكك لاخر يوم في حياتي…
رعد حضن نبض ونبض بادلته الحضن وابتسمت..
رعد:شوفتك علفكرة..

نبض:يا ظريف..
نبض:البيت باين عليه انه جميل اوي..
-“نبض نزلت سلمتين اللي قدام الباب ولقت المطبخ علي شمالها ولقت علي يمينها ركنة وتلفزيون ومكتبه صغيرة..
ولقت السفرة قدامهم هما الاتنين وجمب السفرة في صالون وبعدها طلعت سلمتين في الاخر في شباك ازاز كبير وفيه كرسين وطرابيزة صغيرة بس وبره في جنينة صغيرة كدة..
وجمب باب البيت بشوية في سلالم نبض ورعد طلعوها نبض لقت ممر فيه اوض”..
رعد:دي اوضتنا..
“رعد ونبض دخلوا اوضتهم,نبص لقتها واسعة وكبيرة اول ما دخلت لقت اوضة الملابس والحمام وبعدها لقت ممر صغير كدة خالص مشيته لقت السرير بكنبة وتسريحة وتلفزيون وبلكونة كبيرة”..
نبض:انا مبسوطة اوي.
رعد:الحمدلله..
نبض:بس انت متأكد انك مش تعبان؟!
رعد:لا يا حبيبتي هدخل اغير هدومي عقبال ما تلفي لفة سريعة كدة..
-رعد باس خد نبض واخد هدوم ليه ودخل الحمام..
رعد الجرح بتاعه كان بينز”ل د”م.. رعد طهر الجرح ووقف النز”يف ولف شاش وقطن وغير هدومه..
رعد:هتأخدي شور؟!.
نبض:ايوه.
.نبص دخلت الحمام واخدت دوش وغيرت هدومها..
“نبض لبست بيجامة قطعة واحدة باللون الاسود بنطلونها طويل وبحمالة رفيعة علي الكتف مبينة ضهرها وعملت شعرها علي شكل ضفيرة ونزلت كام خصلة منها”..
نبض خرجت لقت رعد قاعد مستنيها..
نبض كانت لسة هتقعد جمبه رعد شدها علي رجله..
رعد:تحبي تأكلي حاجة معينة اطلبها ليكي؟!
نبض:مش عارفة..
نبض:بس ابعد كدة انا محملة عليك..
رعد:يا بنتي متخافيش انا كويس..
نبض:بس مكنتش صممت علي الخروج يا رعد والله انك طفل وعنيد..
رعد:والله؟!ومين كان هيوريكي البيت؟!
نبض:مكنش لازم عموما من هنا ورايح هتسمع كلامي انا لاني الدكتورة بتاعتك..
رعد:حاضر يا ابله..
نبض(ضر”بته في كتفه):ابله في عينك..
رعد(بوجع):آه..

نبض(بقلق):اسفة اسفة..
رعد:ولا يهمك..
نبض:طب يلا ارتاح انت..
رعد:طيب وانتي؟!
نبض:هنزل الف في البيت شوية..
رعد:طيب هريح جسمي انا شوية..
رعد فرد جسمه علي السرير وغمض عيونه
نبض نزلت ل تحت وبدأت تتفرج علي كل حاجة في البيت…
نبض قعدت علي الكنبة ورجعت رأسها لورا بتعب..
نبض(لنفسها):يا رب احساسي المرة دي ميكدبش يا رعد..
✨نبض سمعت صوت رن جرس الباب..✨
نبض قامت وفتحت الباب..
نبض:ايوه مين؟!
فرح:فين رعد؟!
نبض:مين حضرتك؟!
فرح زقت نبض ودخلت البيت..
فرح:انتي هتعملي رأسك برأسي يا بت…
نبض:انتي مين انتي؟!انا محترماكي علشان انتي ست كبيرة..
فرح:اطلعي ناديلي رعد..
نبض:لما نشوف اخرتها معاكي ايه..
نبض طلعت بغضب لاوضتها هي ورعد وبدأت تصحي رعد..
رعد(بخضة):ايه في ايه؟!
رعد:حرام عليكي يا نبض حد يصحي حد كدة..
نبض(بغضب):قوم شوف الست اللي تحت دي عايزة ايه؟!
رعد(باستغراب):ست مين!
نبض(بغضب):معرفش ست كدة عايزاك تحت..
رعد:مقالتش اسمها..
نبض:لا..
رعد قام ولبس شبشبه ونزل ل تحت ونبض وراه علطول..
رعد:مي…..
فرح لفت واول ما رعد شاف وشها وقف واتصدم…..
بووووووووووووووووم 🤭
يا تري مين فرح ؟؟ خمنووا 😹

يتبع…

فرح لفت واول ما رعد شاف وشها وقف واتصدم..
رعد(بغضب):انتي بتعملي ايه هنا؟!وازاي عرفتي اني هنا؟!.
رعد(بغضب):طبعا ما الباشا جوزك عمل عملته وبعتك علشان تعرفي اذا كنت عايش ولا لا..
فرح(بدموع):رعد انا عارفة اني غلطت..
رعد(بغضب):بعد 16 سنة جاية تقولي غلطت دلوقتي يعني حاسة بغلطتك..
رعد(بغضب):انتي بتحسي اصلا..
رعد قرب من فرح ومسك دراعها بغضب ولسة هيمشي بيها..
نبض:رعد رعد اهدي دي مهما كانت ست كبيرة..
رعد(بغضب):ابعدي من وشي يا نبض..
نبض:يا رعد بس سيبها علشان خاطري..
رعد(بغضب):نبض ابعدي والا وربي متعرفيش ممكن يحصل ايه..
رعد(بغضب):وانتي قولي للي باعتك اني عايش ممو”تش وهخلص منه ومنك ومن بنتك كمان..
فرح(بدموع):لا يا رعد اختك لا يا رعد..
رعد(بغضب):انا معنديش اخوات غير ادم وادهم فاكراهم ولا نستيهم..
رعد(بغضب):فاكرة ادهم اللي سيبتيه وهو لسة مولود مكملش سنة..
مشيتي وراجعة دلوقتي بعد 16 سنة عايزة تخليني اسامحك..
رعد زق فرح علي الارض ووقعت..
فرح(لنفسها):انجزي اتصرفي بدل كدة..
فرح(لنفسها بخبث):هستخدم مراته…
فرح(بدموع):مش انتي مراته؟!
نبض:انت اتجننت يا رعد..
نبض لسة هتروح تساعد فرح رعد شدها ناحيته ومسكها جامد…
نبض:يا رعد..
رعد(بصوت عالي وغضب):عايزة تساعدي اللي حاولت قبل كدة تقت”لك انتي وامك..
نبض وقفت ل ثواني وهي مصدومة وبعدها بعدت عن رعد..
نبض:انت بتقول ايه يا رعد؟!
نبض قربت من فرح وسندتها ووقفت معاها..
نبض:انا مش فاهمة حاجة..

فرح(بدموع):قوليله يا بنتي اني ند”مانة وعايزة ارجعه لحضني..
رعد(بغضب):انتي بجد مصدقة نفسك وجايبة الدور صح بس مش عليا..
فرح(بدموع):طب طب مش مهم انا تمارا بنتي واختك يا حبيبي من دمك هترمي دمك في الشارع..
رعد:دي مش اختي دي بنت ال********…
فرح(بعياط):طب علشان خاطري يا رعد سامحني..
رعد(بغضب):قدامك عشر ثواني اخرجي ومش عايز اشوف وشك تاني…فاهمة؟!
فرح بصت ل نبض برجاء ونبض اتعاطفت معاها..
رعد(بغضب):نبض تعالي هنا..
نبض:يا رعد..
فرح:اسمعي كلام جوزك يا بنتي..
رعد(بسخرية):شوفوا مين اللي بيتكلم؟!
رعد:بره يلا بره..
فرح خرجت من باب البيت ونبض فضلت واقفة حيرانة لغاية ما رعد خدها في حضنه…
رعد:اسف اني اتعصبت عليكي..
نبض:رعد انت ليه محكتش ليا عن حياتك؟!
رعد:علشان مجتش فرصة بس هخلص الموضوع ده وهحكيلك كل حاجة..
نبض:ليه لما تخلص يا رعد ما تتكلم دلوقتي..
رعد:بعدين يا نبض متضغطيش عليا..
نبض:طب ايه اللي انت قولته ده؟!
رعد:ايه؟!
نبض:فعلا دي حاولت تقت”ل ماما وانا بس ازاي؟!
رعد(بتنهيدة):هيجي وقت وتعرفي فيه كل حاجة..
نبض:طب..
رعد قرب من نبض و(لخيالكوا)…🙈🙈
رعد:مش قولتلك بقيتي رغاية..

رعد مسك ايد نبض وطلعوا علي اوضتهم..
نبض:انا مش عايزة انام..
رعد:عادي منامش..
نبض راحت فردت جسمها علي السرير ورعد نام جمبها..
نبض:اخبار الجرح ايه دلوقتي؟!
رعد:احسن..
نبض:تصبح علي خير..
رعد:مش انتي مش عايزة تنامي..
نبض:لما بشوفك بكون عايزة انام..
رعد:والله؟!
نبض(بابتسامة):يلا نام..
رعد حضن نبض وغمض عينه ونبض قعدت تملس بايديها علي وشه وشعره..
نبض:انت نمت؟!
رعد لا رد..
نبض قربت من رعد وباسته علي خده..
نبض:تصبح علي حاجة حلوة شبهك..
نبض حاوطت رعد بايديها وغمضت عينها ونامت..
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
❤️في الصباح الباكر…عند يوسف وادهم..❤️
ادهم:صباح الخير..
يوسف:صباح النور..
ادهم كان لسة هيدخل الحمام بس وقف بصدمة ورجع خطوتين ل يوسف..
ادهم:صباح الخير..
يوسف(بابتسامة):صباح النور..
ادهم(بصدمة):لا لا انا مش مصدق!!
يوسف:صدق يا اخويا..
ادهم(بصريخ وفرحة):اخيرا!!
ادهم نط علي يوسف وحضنه جامد ويوسف ابتسم ليه..
ادهم:لازم نروح ل رعد ولا اقولك لازم اتصل بمرات عمي علا هتفرح اوي…
وتيتة وجدو وعمي علشان محدش يقدر يتكلم عليك بعد كدة..
ولازم اقول لادم ول نبض انا انا هقوم اقول للكل..
يوسف:اهداا اهداا كدة..
ادهم:انا مبسوط اوي..بس ازاي؟!
يوسف(بتنهيدة):زهقت من كتر الصمت واني مش قادر اثبت نفسي…
ادهم:انت علطول هتفضل شخص مفضل عندي..
ادهم حضن يوسف ويوسف كان مبسوط..
ادهم:طب تعالا نروح ل رعد..
يوسف:طيب…
ادهم:هدخل اخد دوش واخرج….

يوسف:وانا هطلع البس..
ادهم خد دوش وغير هدومه وخرج لقي يوسف جاهز..
ادهم:ايه يا عم الشياكة دي؟!
يوسف(بابتسامة):يلا بينا..
يوسف وادهم ركبوا العربية وراحوا للمستشفي..
ادهم:لو سمحتي المريض اللي كان هنا راح فين؟!
ممرضة:مشي..
يوسف(باستغراب):ازاي يعني؟!
ممرضة:عاند ومشي..
ادهم طلع تليفونه واتصل برعد كتير بس التليفون مغلق..
ادهم اتصل ب نبض برضو تليفونها مغلق..
ادهم(بقلق):نبلغ البوليس؟!
يوسف:مش عارف..
ادهم:اوف يا رعد اوف..
يوسف:هتلاقيه خرج هو ونبض شوية تعالا نقعد في الكافيه اللي جمب المستشفي عقبال ما يجي..
ادهم:بس..
يوسف:انت عارف رعد يا ادهم..
ادهم:اوف بقي يا رب..
ادهم:يلا بينا..
يوسف:ساعة كدة وهروح مشوار…
ادهم:مشوار ايه؟!.
يوسف:لما اخلصه ابقي اقولك..
ادهم:طيب يا عم..
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
💜في مكان تاني…عند ملك ومالك..💜
ملك كانت نايمة بدأت تفوق لقت مالك واقف بيلبس قميصه..
ملك:صباح الخير..
مالك(بابتسامة):صباح النور..
مالك قعد جمب ملك علي السرير..
مالك:يلا قومي كلي علشان امشي..

ملك:انت كنت مستني اني اصحي؟!
مالك:طبعا علشان اطمن علي اكلك وبعدها امشي علي الشغل..
ملك:خدني معاك شوية..
مالك:كنت هعمل كدة بس بما انك حامل فمش هقدر..
ملك:لا خدني معاك عل..
مالك:الموضوع انتهي يلا قومي..
مالك قام ونزل ل تحت..ملك قامت اخدت دوش وغيرت هدومها ونزلت ل تحت..
مالك:تعالي يلا اقعدي..
ملك:انت زعلان مني يا مالك؟!
مالك:لا ليه بتقولي كدة؟!
ملك:مش عارفة..
مالك:طب يلا كلي..
ملك:طيب..
ملك ومالك بدأوا يأكلوا ومالك كان بيأكل ملك..
مالك:عايزة حاجة يا حبيبتي؟!
ملك:لا..
مالك:صابرين صابرين..
صابرين:نعم يا بيه..
مالك:تبقي مرافقة ليها علطول في كل وقت..
مالك:لو حصلها حاجة انتي المسئولة..
مالك:متستننيش يا ملك هتأخر شوية كلي انتي واهتمي بنفسك..
مالك:كل شوية هتصل بيكي..
مالك:خلي بالك من نفسك..
ملك:حاضر..
مالك باس رأس ملك وسابها وخرج ركب عربيته..
صابرين:تؤمريني بحاجة يا هانم؟!
ملك:لا روحي انتي..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
❤️في مكان تاني…عند فاطمة ومهند…❤️
فاطمة(بصدمة):مهند!!
فاطمة(بدموع):انت كويس؟!!
مهند:اه يا حبيبتي شوية جروح بسيطة..
فاطمة(بدموع):طب طب حاسس بوجع؟!
مهند:يا فاطمة اكيد اتعودتي يعني يا حبيبتي..
فاطمة(بدموع):بس..
مهند:يا حبيبتي انا بخير..يلا جيت اخدكوا..
فاطمة:طيب لحظة هجهز زياد..
فاطمة دخلت وبدأت تجهز زياد وخرجت هي وزياد..
زياد:هنمشي يا بابا؟!
مهند:ايوه يا حبيبي يلا..
مهند وطي وشال زياد واخد فاطمة وخرجوا من المستشفي..
زياد:في جرح في وشك يا بابا..
مهند:هيخف يا حبيبي قريب..

ركبوا العربية ووصلوا للبيت ومهند طلع الشنط فوق..
مهند:خليكي معاه يا فاطمة هدخل اريح شوية…
فاطمة:تمام يا حبيبي..
فاطمة:عايز حاجة اعملهالك؟!
مهند:لا..
مهند دخل اوضته كان حاسس بوجع في كل جسمه فرد جسمه علي السرير وحاول ينام…
✨عند فاطمة…✨
فاطمة:عايز حاجة يا حبيبي؟!
زياد:لا يا ماما…بس انتي زعلانة ليه؟!
فاطمة:مش زعلانة يا حبيبي..
زياد:بجد!!
فاطمة:اه يا حبيبي..
فاطمة:يلا ريح شوية واصحي اتغدي علشان ورانا مذاكرة..
زياد:رجعوني المستشفي مش عايز اذاكر..
فاطمة:يا واد يا مدلع انت..مفيش لعب ومفيش مستشفي في مذاكرة ونوم وراحة فاهم..
زياد:بحبك..
فاطمة:بموت فيك يا حبيبي..
فاطمة باست رأس زياد وغطته وقامت راحت اوضتها..
فاطمة دخلت لقت مهند نايم علي السرير وباين عليه التعب قربت منه وقعدت تملس علي وشه وهي زعلانه وبدأت تعيط..
مهند(بنوم):نامي ربنا يهديكي…
فاطمة مسحت دموعها وكانت هتقوم بس مهند شدها لحضنه..
مهند(شبه نايم):يا حبيبتي انتي عارفة ان ده شغلي وانتي وافقتي عليه من البداية..
فاطمة(بدموع):ايوه بس بخاف عليك يا مهند..
مهند(شبه نايم):طول ما انتي في حياتي متخافيش قاعد علي قلبك..
مهند:متضايقيش يا روحي..
فاطمة:ربنا يخليك ليا..
مهند:ويخليكي ليا يا قمري..
مهند حضن فاطمة لغاية ما هو نام…فاطمة قامت من جمبه وبدأت تروق الشقة وتعمل الغدا…
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
✨في مكان تاني…في الصعيد…✨
هدي:يا بتي اسمعي الكلام..
زهرة:يا جدة جولت مش نازلة..
هدي:ربنا يهديكي جومي واسمعي الكلام..
زهرة:يا جدة..
🌟الباب خبط..🌟
بلال:انزلي ل تحت..
زهرة:لجيتوه يا ابوي
بلال:ايوه..
زهرة نزلت جري ل تحت لقت مسعد مر”مي في الارض وايده مربو”طة والكل واقف..
زهرة(بغضب):يا ابن ال********
زهرة قلعت شبشبها ونزلت في مسعد ضر”ب بغضب..
جلال:بس كدة يا بابا..
عادل:بعدي يا بتي
زهرة(بغضب):اجت”لوه
عمر:خدتي حجك يلا علي فوج
زهرة(بغضب):بس يا عمي..

عادل:وعدتك هجبلك حجك يا بتي اطلعي علي فوج ..كفاية اللي انتي عملتيه اكدي
سوسن:يلا يا زهرة اسمعي الكلام..
سوسن اخدت زهرة وطلعوا ل فوق تاني..
بلال(بغضب):بجي انت تعمل اكدي في بتي انا
بلال ضر”ب مسعد في بطنه برجله,مسعد صرخ من الوجع…
عادل:ما عاش ولا كان اللي يعمل اكدي في بنات عائلة السيوفي يا مسعد..
عادل شاور للغفر وقعدوا يضر”بوا في مسعد لغاية ما اغمي عليه..
عمر:خدوه لاوضة المخزن..
عادل:اهدي يا ولدي
✨عند زهرة..✨
هدي:بتعيطي ليه دلوجت حجك جه..
زهرة(بعياط):ببكي علي اللي عملته يا جدة..
هدي:عملتي ايه يا زهرة؟!!!
زهرة(بعياط):انا اللي زجيت مرت ابوي
سوسن وهدي بصوا ل زهرة بصدمة..هدي زقت زهرة بعيد عنها..
هدي(بصدمة):انتي!!!
هدي:كنتي عايزة تجت”لي مرت ابوكي وخيتك اللي لسة مشافتش النور..
هدي:يا مصيبتي!!!!هي دي التربية..
هدي قعدت تضر”ب زهرة وسوسن تحاول توقفها..
سوسن:خلاص يا حماتي خلاص..
سوسن:معلش..
سوسن بعدت هدي عن زهرة وزهرة كانت بتعيط بس..
هدي(بغضب):اخس علي التربية اخس..
هدي سابتهم ومشيت بغضب وسوسن سابت زهرة ومشيت…
💜في المستشفى..💜
علا:يلا قومي..
شربات:حبيت جعدة المستشفي جوي جوي
ورد:و لا جصدك حبيتي الراحة..
شربات:انا!!!!
ورد:لا انا..
علا:طب قومي يلا..
شربات:حاضر اهو..
علا وورد ساعدوا شربات واخدوها وخرجوا ركبوا العربية ورجعوا القصر..
جلال:حمدلله بالسلامة..

ورد:الله يسلمك…
عادل:يلا كل واحد علي اوضته…
شربات(بهمس):مش جولت المستشفي احسن من اهني
ورد وعلا طلعوا شربات اوضتها..
علا نزلت بدأت تجهز الغدا وورد راحت لزهرة
ورد:ايه اللي حوصل؟!
زهرة:اطلعي بره يا اما عايزة انام..
ورد:بعد ما شوفت دموعك دي هيسيبك يعني..
ورد:جومي اكدي واتكلمي معايا..
زهرة:مفيش مسعد جه واخدت حجي منه..
ورد(بغضب):فين ابن ال*******
زهرة:خلاص يا اما ملهوش لزوم..
ورد:طيب ارتاحي دلوجت
ورد خرجت لقت هدي في وشها..
ورد:عايزة حاجة يا اما؟!
هدي ضر”بت ورد قلم علي وشها بكل غضب…
هدي(بغضب):يا ريتك ما كنتي ربيتي يا ورد يا ريتك ما كنتي ربيتي..
هدي سابت ورد وورد كانت مصدومة ودخلت اوضتها وهي مش فاهمة حاجة…
❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨
💜في مكان تاني…عند ادم وميران..💜
ادم:ميران هاتي بقي متبقيش رخمة..
ميران:بقي انا رخمة..
ادم:يا ميران..
ميران:لا انا رخمة يا سيدي مش هوديك الملف..
ادم:ميران يلا بقي…علشان نعرف نرجع مصر في اقرب وقت..
ميران:برضو لا..
ادم(بعصبية):ميران هاتي الملف بقي..
ميران رمت الملف لادم وسابته وطلعت علي اوضتها..
ادم(بتنهيدة):استغفر الله العظيم..
ادم ساب الملف وطلع لاوضة ميران..
ميران(بدموع و عصبية):اطلع بره..
ادم قرب من ميران وحضنها من ضهرها غصب عنها..
ادم:اهدي بقي مش عارف اتكلم..
ميران:ابعد كدة..
ادم:ده كله علشان اتعصبت عليكي يالهوي..
ادم:اومال لو كنت ضر”بتك كنتي هتعملي ايه؟!
ميران بصت لادم بغضب وشوية صدمة..

ادم:بس برضو مقدرش ايدي تتق”طع قبل ما تتمد عليكي..
ادم:بس برضو لازم تتحملي عصبيتي انا شخص بطبيعتي عصبي شوية..واللي بيحب حد بيتحمل عيوبه..
ادم(برفعة حاجب):صح ولا ايه؟!
ميران:انا معملتش حاجة علشان تزعق ليا…
ادم:خلاص بقي قلبك ابيض..
ميران:طيب خلاص..
ادم:يعني مش زعلانة..
ميران:اه…
ادم:متأكدة؟!
ادم باس خد ميران ورأسها ورقبتها…
ميران:يا ادم قولتلك مش زعلاانة..
ادم(بضحك):بتأكد بس..
ميران:يا رخم..
ادم:جهزي نفسك كمان شوية هأخدك ونخرج..
ميران:طيب..
ادم باس خد ميران وحضنها..
ادم:متأكدة انك مش زعلانة؟!
ميران:يا رخم امشي بقي..
ادم:باي..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨في مكان تاني…عند نبض ورعد..✨
نبض كانت نايمة وبدأت تفتح عينيها لقت رعد في وشها..
نبض(بابتسامة):انت صاحي من امتي؟!
رعد:من قبل ما يظهر القمر..
نبض بصت حواليها وبصت علي الشباك..
نبض:هو احنا امتي؟!الليل جه؟!
رعد(بابتسامة):لا انا بتكلم علي القمر بتاعي اللي قدامي ده..
نبض خجلت من كلام رعد وحطت البطانية علي وشها..
رعد(بضحك):مكسوفة؟!
نبض هزت رأسها من تحت البطانية رعد ضحك عليها وشال البطانية من علي وشها..
رعد:انا كنت لسة قولت كلام حلو..
نبض:اوف بقي يا رعد..
رعد:يا نبض الرعد نعم..
نبض:قولت ايه؟!
رعد:يا نبض الرعد..
نبض:يا ربي قاصد كدة تحرجني.
رعد حط ايده علي خد نبض ونبض بصتله..
نبض(بتنهيدة):مش ناوي تحكيلي يا رعد؟!
رعد:تحبي تأكلي علي الفطار ايه؟!

نبض:مش عايزة يا رعد..
رعد مسك تليفونه ونبض بصت لسقف الاوضة..
رعد فتح تليفونه ولقي مكالمات كتيرة من ادهم…
✨رعد اتصل ب ادهم…الخط اتفتح..✨
ادهم:ايه يا ابني قلقتني عليك؟!
رعد:ياض راعي الفرق اللي ما بينا..
رعد:عموما متقلقيش يا بيضة انا كويسة..
ادهم:والله ده جزائي يعني..
رعد:طيب..هكلمك كمان شوية..
ادهم:طيب..
رعد قفل مع ادهم ومال بوشه علي نبض ونبض بعدته عنها..
رعد:طب بذمتك ايه سبب انك تضيعي لحظة حلوة زي دي بقي؟!
نبض:رعد انت مش معتبرني شريكتك يا رعد مش معتبرني مراتك..
رعد:ممكن برضو اثبتلك انه..
نبض:مش اللي جه في بالك..
نبض:الزواج مشاركة يا رعد انك تحكيلي عن مشاكلك وانا احكيلك عن مشاكلي محدش يخبي حاجة عن التاني..و..
رعد:قومي يلا اغسلي وشك وانزلي ل تحت…
رعد ساب نبض ونزل للمطبخ تحت..
نبض قامت دخلت الحمام غسلت وشها وخرجت غيرت هدومها..
“نبض لبست بنطلون ابيض وسويت شيرت باللون الجملي بكم وسيبت شعرها علي ضهرها وكتفها”..
نبض نزلت ل تحت لقت رعد بيعمل فطار في المطبخ..
رعد:خدي..
نبض:شكرا..
نبض بدأت تشرب من النسكافيه اللي رعد عمله..
نبض:رغم اني زعلانة بس ومع ذلك شكرا..
رعد ضحك وهو بيقطع الخضار وكمل تقطيع..
نبض:برضو مش هتقولي..
رعد(بضحك):من امتي وانتي فضولية كدة؟!
نبض:انا مش فضولية خالص..
رعد ساب اللي في ايده وغسل ايده وقرب من نبض حاوطها بايده..
رعد:نبض..
نبض:نعم..

رعد(بتنهيدة):الست اللي جت امبارح دي تبقي امي يا نبض…وسابتني من 16 سنة..
رعد(بتنهيدة):وراحت اتجوزت******..والبنت اللي انتي شوفتيها دي تمارا تبقي بنتها..
رعد(بتنهيدة):ايه تاني يا نبض؟!
رعد كان هيمشي بس نبض وقفته..
نبض:ده مش كل حاجة عايزة اعرف كل حاجة من البداية..
نبض مسكت ايد رعد وراحت قعدت جمب الشباك..
نبض:احكي يا رعد طلع كل اللي في قلبك..
رعد:كل اللي حصل ان الست دي يا نبض هجرت ابويا وهجرتني وهجرت ادم وادهم…
وكان ادهم ساعتها عنده سنة انا اللي اهتميت بيه وربيته من الوقت ده…. من الوقت ده بس يا نبض ساعتها اتحولت لرعد اللي كان قا”سي القلب اللي سابك قبل كدة مرتين..
رعد:كنت فاكرك زيها كنت فاكر كل البنات زيها..كنت حاسس بانك هتسيبيني وتمشي زي ما هي عملت مع بابا..
رعد:بعدها لما كبرت شوفتها صدفة واتأكدت انها عايشة وساعتها دورت وراها وعرفت انها رمت بنتها اللي انا معرفش مين ابوها بس اللي متأكد منه اللي هي اتجوزته هو اللي رفض انها تعيش معاهم…
رعد:وساعتها بقي جوزها اللي اخدها مننا وهي وبنتها التلاتة دول هما اعد”ائي وهخلص منهم قريب..
نبض:وتمارا ايه ذنبها؟!هي ملهاش ذنب والدتها هي اللي مذ”نبة ملكش الحق في محاسبتها..
نبض:وكمان مين قال ان والدتك اتو”فت…
رعد:بابا كان بيحبها اوي ولما معرفش يوصل ليها تاني قال انها ما”تت وخلاص..
نبض اخدت رعد في حضنها وباست رأسه..
نبض:دي كل حاجة؟!
رعد(برفعة حاجب):والله..
رعد ونبض قعدوا فترة يتكلموا..
✨الباب خبط..✨
رعد:قومي افتحي..
نبض قامت فتحت الباب فضلت واقفة مندهشة…
يتبع ✨✨ خمنووووووا نبض شافت أيه ؟؟

يتبع…

نبض قامت فتحت الباب فضلت واقفة مندهشة…
نبض(بصدمة):رعد!!! انت ازاي عرفت؟!!
رعد قام وقرب من نبض حط ايده في جيبه..
رعد:ازاي يعني انسي عيد ميلادك..
نبض جريت علي رعد حضنته رعد حضنها جامد وباس رأسها..
رعد:تحبي تفتحيهم فين؟!
نبض:هنا..
نبض فتحت باب البيت علي اخره وبدأت تمسك علبة علبة وتدخلها الشقة ومسكت البلالين اللي كانوا طايرين وكانت فرحانه بيهم اوي..
نبض(بفرحة):الله حلوين اوي يا رعد..
نبض قعدت في الارض هي ورعد وبدأت تفتح العلب وهي مبسوطة..
نبض(بفرحة):الله بجد حلوين انا مبسوطة اوي..
رعد كان باصص ل نبض بابتسامة وكان بيبص ل لفرحتها..
رعد:عيد ميلاك بكرة عارف بس حبيت اعمله النهاردة..علشان بكرة هنكون في الصعيد هتحتفلي بيه مع عمي علشان عارف انك كنتي كل سنة بتحتفلي بيه مع باباكي..
نبض(بفرحة):ربنا يخليك ليا يا رب..
نبص حضنت رعد جامد فضلت ماسكة فيه..
رعد:طب كملي فتح الهدايا طب؟!
نبض:انت اجمل هدية…
رعد:يا بكاشة…
نبض(بابتسامة):ايه ده انت قفشتني؟!

رعد:والله؟!طب تعالي بقي..
رعد قعد يزغزغ نبض كتير ونبض تضحك..
رعد(بينهج):عملتي فيا ايه الله يخرب بيتك؟!
نبض(ببرائة مصطنعة):انا عملت حاجة؟!!!
رعد:والله؟!طب غمضي عينك..
نبض(بحماس):اهو..
رعد طلع علبة من جيبه وفتحها..
رعد:فتحي عينك..
نبض(بصدمة):ايه ده!!!كدة كتير…
رعد لبس نبض دبلة دهب في ايديها الشمال وباس ايديها..
رعد:اسف اني مجبتهاش ليكي من البداية..
نبض:ولا يهمك..
نبض باست خد رعد وقعدت هي وهو يكملوا فتح العلب..
نبض:يا سا”فل حد يجيب ده..
رعد:مش انا عملت كدة يبقي في..
نبض:نينينينيييي..
رعد:وكمان مكسوفة مني انا؟!ده انتي تتكسفي من العالم كله الا انا..
نبض:طيب يا سيدي شكرا…
رعد:كملي فتح..
نبض:دول كتير اوي يا رعد..
رعد:يعني اروح ارجعهم مثلا…
نبض:بحبك..
رعد:وانا…بصي بقي عايزين نجيب ايه..
نبض:ايه؟!
رعد:اربعة كفاية؟!
نبض:اربعة ايه؟!
رعد:عيالنا..ونسميهم ايه بصي مبدأيا ولدين وبنتين..ولد يبقي اسمه..
رعد:فكري معايا..
نبض:تعالا نكمل فتح العلب..
نبض كملت فتح العلب وكانت بتعجبها الهدايا..
نبض:انا حاسة انك اشتريت كل حاجة في الدنيا دي…برفيوم وجذم وشنط وهدوم وشيكولاتات ودباديب واكسسورات وكل حاجة…
نبض:بحبك..والبلالين حلوة اوي..
رعد:ايوه يا روحي…
نبض:انا خايفة يا رعد..
رعد:من ايه؟!

نبض:اكون بحلم وانك هتسبني وتمشي زي ما مشيت قبل كدة..
خايفة اتخدع فيك يا رعد تاني انا اه بحبك بس مش هقدر يا رعد ادوس علي نفسي اكتر..
المشكلة ان الواحد بيحب الحاجة اللي بعيدة عنه طول ما انا بعيدة عنك هتحاول تقربني منك ولما اقرب منك هتكسرني يا رعد..
رعد مسك ايدين نبض وباسهم وبص في عيونها..
رعد:خليكي متأكدة مية في المية اني بحبك وعايزك في حياتي وعايز اكمل حياتي معاكي..
رعد:انتي نوري يا نبض…ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا..
رعد:متخافيش ابدا طول ما انا معاكي…متخافيش انا معاكي اهو جمبك وفي ضهرك..
رعد:فاهمة؟!
نبض هزت رأسها بمعني اه..رعد قرب منها باس رأسها..
رعد:يلا قومي البسي فستان سهرة شيك هنخرج..
نبض:حاضر بس يلا اطلع اغيرلك علي جرحك..
رعد:طيب..
نبض ورعد طلعوا اوضتهم ونبض بدأت تغير علي جرح رعد..
نبض:انت غيرت عليها امبارح؟!
رعد:اه..
نبض:طب يلا قوم..
رعد:طيب هستناكي تحت…
رعد فتح دولابه وطلع بدلة وراح اوضة من الاوض..
نبض دخلت الحمام اخدت دوش وخرجت بدأت تغير هدومها…
“نبض اختارت فستان باللون النبيتي قصير قبل الركبة و ب ¾ كم و الاكمام مخرمة و برضو الضهر مخرم..نبض لبست صندل بكعب باللون النبيتي..سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها..حطت روچ احمر غامق بنفس درجة الفستان و كحل حدد عينيها و حطت البرفيوم بتاعها”..
رعد(بصوت عالي):يلا يا نبض..
نبض مسكت الجاكت بتاعها والشنطة وخرجت من الاوضة نزلت بسرعة علي السلالم قدام نظر رعد..
نبض:اتأخرت عليك؟!
رعد:اوي..
نبض(بابتسامة):طب يلا بينا..
نبض بدأت تلبس الجاكت بتاعها وقفلته بحزامه..
رعد مد ايده ل نبض ونبض مسكت ايده رعد شدها ناحيته..
نبض(بشهقة):رعد..
نبض حست بتوتر من نظرات رعد ليها
رعد فضل باصص ل نبض ولجمالها..
رعد:كنت ناوي اخلي ده بعد ما نرجع…
نبض:ايه هو؟!
رعد قرب من نبض و(لخيالكوا) 🙈🙈
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
🤗في مكان تاني…عند يوسف..🤗
مدير:تمام واحنا قبلنا الشغل معاك..

يوسف(بابتسامة):شكرا شكرا جدا ليك..
يوسف:ابدأ من امتي؟!
مدير:من بكرة الصبح لو انت حابب..
يوسف:شكرا يا فندم واوعدك مش هتندم علي قرارك ده…
مدير:اتمني..
يوسف خرج من الشركة وهو مبسوط لقي ادهم مستنيه في عربيته…
ادهم(بغمزة):ايه النظام؟!
يوسف(بفرحة):مبسوط اوي يا ادهم..قبلوني في الشغل..
ادهم:لازم يقبلوك هو انت اي حد ولا ايه..يلا بينا ننط علي رعد ونبض..
يوسف:ممكن يكونوا مش فاضيين متنساش انه عملها مفأجاة عيد ميلادها النهاردة…لازم نراعي..
ادهم:طب اتصل بادم ارخم عليه..
يوسف:انت عايز ترخم علي اي حد؟!
ادهم:ايوه..
ادهم طلع تليفونه واتصل بادم..الخط اتفتح..
ادهم(بصوت بنات):حبيبي عامل ايه؟!
ادم(بصدمة):ادهم!!!
ادهم(بصوت بنات):كدة يا حبيبي تمشي اخر يوم من غير ما تودعني كدة يا وحش..
ادم:ما تسترجل ياض..
ادم:الله يخرب بيتك..
ادم:ميران استني هفهمك ميران..
ادم:اسمعيني بس ده اخويا ادهم وبيهزر..
ادم:ادهم هتخرب بيتي قول لميران انك اخويا..
ادهم(باستغراب):ميران مين!!
ميران اتأكدت ان ادهم بيهزر مع ادم ويبقي اخوه
ميران:انا ابقي مرات اخوك يا ادهم..
ادهم(بصدمة):مرات اخويا!!!!
ادهم:ايه ده في ايه؟! انا مش فاهم حاجة..
ادم:هبقي هفهمك كدة كدة راجعين قريب..
ادهم:يعني انت اتجوزت؟!
ادم:ايوه.
ادهم:حلوة؟!
ادم(بعصبية):ما تحترم نفسك بقي..
ادهم:خلاص اسف تبقي حلوة..
ادم(بعصبية):ده انا لما اشوفك هديك عل”قة محترمة..
ادهم:خلاص بقي اسيبك انا بقي..
يوسف:ايه اللي حصل؟!
ادهم:الباشا اللي كان مفهمنا انه رايح شغل راح واتجوز..

يوسف(بدهشة):بجد!!!
ادهم:ايوه..
يوسف:ايه عصر السرعة ده؟!
ادهم:بس يا بختك يا عم وانا قاعد في الكافتريا بتاعت الشركة شوفت حبة مز”ز..
يوسف:اتعدل ياض..
ادهم:طب مش هتعزمني يا بيبي..
يوسف:امشي قدامي..امشي ده انت مصيبة..
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
❤️عند ادم و ميران..❤️
ميران(بضحك):اخوك قمر..
ادم:فعلا..
ميران:ربنا يخليه ليك..عيد ميلاد نبض بكرة كان نفسي ابقي معاها..
ادم:تحبي تروحي ولا؟!
ميران:ماشي..
ادم وميران ركبوا العربية ورجعوا القصر..
ادم:جهزي هدومك هعدي عليكي بليل…
ميران:هنسافر؟!!
ادم:ايوه..ودعي فتون ومحمد..
ادم:جهزي هدومي انا كمان هعدي عليكي بليل..
ادم:باي..
ادم ساق وراح علي الشركة يخلص كل اللي عليه..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
ميران اتصلت بمحمد وفتون وخلتهم يجوا..
فتون(بدموع,بالتركية):هتسافري؟!
فتوت(بالتركية,بدموع):هتسبيني لوحدي؟!.
ميران(بالتركية):يا روحي غصب عني..
محمد(بالتركية):استني انتي يا ميران..هتسيبك لوحدك!!!اومال انا وظيفتي ايه؟!
فتون(بالتركية,بخفوت):مش هعرف اتكلم عليك معاهم..
محمد(بالتركية):يا وا”طية..🤨
فتون(بالتركية,صريخ):ميران..
فتون طلعت تجري ومحمد وراها فتون استخبت ورا ميران..
ميران(بضحك,بالتركية):خلاص يا محمد..
محمد(بالتركية):الصبر يا فتون..
فتون(بالتركية):خديني معاكي ده مش هيرحمني..
ميران(بالتركية):ما تيجوا معانا..
محمد(باتركية):يا بنتي احنا ده اساسنا هنا بيتنا هنا..اما انتي جوزك اصله من مصر لازم تبقي معاه..
ميران(بالتركية)مش هقدر اسيبكوا..

فتون(بالتركية):ولا انا..
محمد(بالتركية):هنبقي نيجي زيارة ونشوف نبض لانها وحشتنا اوي…وبجد انا زعلان اننا اتفرقنا….
فتون(بالتركية):وانا..
ميران(بالتركية):غصب عننا يا جماعة..
محمد(بالتركية):عارف..
فتون حضنت ميران وقعدت تعيط وميران برضو كدة..
محمد(بالتركية):تعالوا تعالوا..
محمد حضن ميران وفتون وباس رأسهم..
محمد(بالتركية):هنتجمع تاني اكيد ان شاء الله..
التلاتة قعدوا يتكلموا مع بعض اوي ويهزروا لغاية ما ادم جه..
ادم(بالتركية):مساء الخير..
ادم سلم علي محمد وفتون وقرب من ميران باس رأسها..
محمد(بالتركية):انت لحقت تيجي علشان تمشي لا وهتمشي ومعاك حد عزيز علينا..
ادم بص ل ميران وابتسم ليها…
ادم(بالتركية):قدر بقي..
ادم(بالتركية):هستناكوا قريب في مصر..
فتون(بالتركية):طب ونبض مش ترجع؟!
ادم(بالتركية,بضحك):ليه هما بيبدلوا ورديات؟!
ادم(بالتركية):زمان نبض مع رعد دلوقتي..
ميران(بضحك,بالتركية):يا ريت كان في حد تالت معانا ونجوزه لاخوك ادهم..
ادم(بالتركية):عندك حق..
فتون(بالتركية):انتوا تلات اخوات؟!
ادم(بالتركية):ايوه..
محمد(بالتركية):ربنا يحفظكم..
ادم(بالتركية):شكرا..
ادم(بالتركية):جهزتي الشنط؟!
ميران(بالتركية):اه..
محمد(بالتركية):الطيارة امتي؟!
ادم(بالتركية):كمان ساعة…
فتون(بالتركية):طيب يلا تلحقوا الطيارة..
الاربعة قاموا وقفوا وسلموا علي بعض..
ميران(بالتركية):مش هنسلم علي ثريا؟!
ادم(بالتركية):مدام ثريا في مصر…
ميران(بصدمة,بالتركية):امتي؟!
ادم(بالتركية):طيارتها كانت الصبح…
فتون(بالتركية):كنت مستغربة انها مش موجودة..
محمد(بالتركية):يلا..
الاربعة خرجوا من القصر وركبوا عربيتهم وراحوا للمطار..
محمد(بالتركية):خلي بالك منها..
ادم(بالتركية):متقلقش..
فتون(بالتركية):سلميلي علي نبض كتير..
ميران(بالتركية):حاضر..
ادم(بالتركية):باي..
ادم خد ميران ودخلوا المطار ركبوا طيارتهم..

فتون كانت هتعيط محمد حضنها وباس رأسها..
محمد(بالتركية):اوعدك هنروح ليهم قريب..
فتون(بالتركية):بحبك..
محمد(بالتركية):وانا كمان…
🎶🌟🎶🌟🎶🌟🎶🌟🎶🌟🎶🌟🎶🌟🎶🌟
❤️في مكان تاني…عند مالك وملك..❤️
مالك كان في الشغل ورجع لقي ملك قاعدة في الجنينة لوحدها..
مالك:مالك يا حبيبتي؟!
ملك:انت جيت؟!حمدلله بالسلامة..
ملك:هخليهم يحضروا الاكل..
ملك كانت هتقوم مالك مسك ايديها وقعدها علي رجله وحاوطها بايده..
مالك:مالك؟!زعلانة ليه؟!
ملك:مش عارفة حاسة اني وحشة اوي يا مالك ومستاهلش اللي انت بتعمله علشاني..
ملك:حاسة اني مستهلكش..انا واحدة كنت حقو”دة وانا”نية..
ملك:اذ”يت بنت عمي وكنت هأذ”يها وكنت بكر”هك كنت بكره الكل..
ملك:كنت ناوية اهرب يوم فرحنا..وكنت بحب شخص تاني غيرك..
ملك:انا وحشة اوي يا مالك وحشة انت متستاهلنيش يا مالك انت تستاهل واحدة ماضيها نضيف..
مالك:وانا عايزك انتي..
ملك بصت ل مالك ومالك فضل باصص ليها..
مالك:ميهمنيش ماضيكي..ميهمنيش غيرك..
مالك:ميهمنيش اي حاجة خالص غيرك انتي انتي وبس..وميهمنيش اي حاجة تاني..
مالك:يهمني دلوقتي انك بتحبيني انا وانك حامل في ابني وهتخليني اب وهتكوني ام وهنكون اسرة سعيدة مع بعض..
مالك:متفكريش في اي حاجة تاني..
مالك:متشليش هم طول ما انا موجود علي الدنيا دي..
مالك قرب من ملك وباس رأسها وخدها في حضنه اكتر..
ملك:بحبك ربنا يخليك ليا يا رب..
مالك:اتعشيتي؟!
ملك:لا..
مالك:مش انا قولتك كلي اهم حاجة صحتك..
ملك:يلا نأكل سوا..
مالك شال ملك ودخل بيها الڤيلا..
صابرين:الاكل جاهز يا بيه..
مالك:طيب حطيه علي السفرة..
ملك(بابتسامة):بحبك وبحب كل تصرفاتك..
مالك:هطلع اغير هدومي ونأكل سوا ونتفرج علي كرتون سوا..
مالك باس رأس ملك وسابها وطلع علي اوضتهم بسرعة غير هدومه ونزل ل تحت وهو مبسوط وبدأ يأكل هو وملك..
مالك:صابرين تعالي شيلي الاكل..
مالك اخد ملك ودخلوا الصالون..

مالك:تحبي تتفرجي علي كرتون سندريلا ولا روبانزل ولا..
ملك:خلينا في روبانزل ده..
مالك:طيب..
مالك شغل الكرتون ورجع قعد جمب ملك حاوطها بايده وبدأوا يتفرجوا علي الكرتون مع بعض..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
❤️في مكان تاني…عند مهند وفاطمة..❤️
مهند:صباح الخير..
فاطمة:مساء النور..
مهند:اه صح…
مهند:زياد فين؟!
فاطمة:نايم..
مهند:طيب قومي اعملينا غدا…
فاطمة:الغداء جاهز ادخل خد دوش سريع عقبال ما اسخنه كدة واحطه..
مهند:طيب يا حبيبتي ربنا يخليكي..
-مهند باس رأس فاطمة ودخل خد دوش سريع وغير هدومه وخرج لقي الاكل محطوط علي السفرة..
مهند وفاطمة قعدوا كلوا فاطمة قامت شالت الاكل بعد ما خلصوا وجابت علبة الاسعافات وقعدت قدام مهند بدأ تطهر جروحه..
مهند:لسة زعلانة؟!
فاطمة:لا..
مهند:متأكدة؟!
فاطمة:ايوه..
مهند:طب ايه رأيك لما زياد يصحي نروح نخرج؟!
فاطمة:براحتك يا حبيبي…
مهند:هنسافر نزور اهلي قريب..
فاطمة:تمام…
مهند حضن فاطمة وحاوطها بايده..
مهند:فاطمة انتي في الاخر هتضعفي وهصالحك وهنبقي كويسين لغاية ما تيجي مهمة يحصلي فيها حاجة ونعيد نفس الحوار..
فاطمة(بعياط):ايه ذنبي اني خايفة عليك..
مهند:ولا اي حاجة يا حبيبتي…بس قولتهالك قبل كدة الاعمار بيد الله لو حصلي حاجة وم”ت همو”ت شهيد ودي مو”تة الكل يتمناها يا حبيبتي..
فاطمة(بعياط):مش هقدر علي بعدك..
مهند:يا روحي متتوقعيش الشر..
فاطمة(بعياط):حقيقة..
مهند:يا فاطمة بقي علشان خاطري متوجعيش قلبي..
فاطمة(بعياط):سلامة قلبك..

مهند(بوجع مصطنع):آه..
فاطمة(بقلق):مالك؟!
مهند:خايفة عليا..
فاطمة:يا رخم وسع..
مهند(بضحك):خلاص خلاص بحبك يا روحي..
فاطمة:وانا كمان..
مهند:مسيطر انا..
فاطمة:رخم…
مهند:يا قلب الرخم..
فاطمة:متقولش علي نفسك رخم..
مهند:بحبك يا قمري..
فاطمة:وانا كمان..
مهند:ربنا يقدرنا ونعرف نربي زياد صح..
فاطمة:يا رب..
زياد(بنوم):ماما..
فاطمة:نعم يا حبيبي..
زياد(بنوم):عايز اكل..
فاطمة:حاضر..
مهند:مفيش حضن ل بابا..
زياد جري علي مهند حضنه..
مهند شاله وقعد يلعب معاه وفاطمة دخلت تجهز غدا ليه..
مهند:مين هيخرج معايا النهاردة؟!
زياد:هتخرجنا يا بابا؟!
مهند:ايوه يا حبيبي..
زياد(بفرحة):هيييييه..
مهند:يلا انزل كل وخلي امك تلبسك..
مهند(بغمزة):وتيجي تلبسني..
فاطمة:بس بقي..
مهند(ببرائة):انا عملت حاجة..
فاطمة:يا برئ..
مهند:طول عمري..
فاطمة:طب ادخل البس يلا..
مهند:لا والله ابدا من غيرك…
مهند:خد راحتك في الاكل يا حبيبي..
زياد:حاضر..
مهند:برئ اوي الواد ده…
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
💜في مكان تاني…في الصعيد..💜
ورد:طب فهميني يا اما
هدي(بجمود):بعدي عني..

ورد:يا اما
هدي(بجمود):روحي اسألي بنتك..
ورد قامت وطلعت اوضة زهرة ودخلت وقفلت الباب..
ورد(بحدة):ايه اللي حوصل؟!انطجي
زهرة(بدموع):انا اللي حاولت اسجط مرت ابوي
ورد قلعت شبشبها ونزلت ضر”ب علي زهرة..
ورد(بغضب):يا بنت المر”كوب..
ورد(بغضب):وربي وما اعبد لو شوفتك جدامي لاكون جاتلا”كي
ورد سابت زهرة مرمية في الارض وبتعيط..
علا:في ايه مالك يا ورد؟!
ورد:مفيش حاجة..
ورد سابت علا وعلا دخلت اوضة زهرة تطمن عليها..
علا(بقلق):زهرة…
علا قربت من زهرة واخدتها في حضنها وزهرة قعدت تعيط..
علا:مالك بس حصل ايه كلميني؟!
زهرة(بعياط):حاولت اجت”لها
علا:مين؟!
زهرة(بعياط):مرت ابوي
علا(بصدمة):ليه يا زهرة حرام عليكي؟!
زهرة(بعياط):احساس صعب اوي انك متعرفيش تخلفي…الاحساس كان صعب اوي..
زهرة(بعياط):كان صعب عليا اوي ان جوزي سابني علشان مبخلفش..
زهرة(بعياط):محدش هيفهم شعوري..
علا:مهما حصل مفيش حاجة تدفعك ل ده يا زهرة..
زهرة(بعياط):مش عارفة بقي..
علا:خلاص عرفتي غلطتك..
زهرة(بعياط):انا حاسة اني لوحدي..
علا:كنتي تحكي لحد يا زهرة مش تحاول تقت”لي حد من دمك..
علا:قومي يلا..
علا سندت زهرة ودخلتها الحمام..
علا:خدي دوش وانسي اللي حصل محدش مستاهل تعملي علشانه كدة..
علا:يلا علشان تتغدي معانا تحت..
علا نزلت ل تحت وقعدت تجهز الاكل مع سوسن..
عادل:الوكل فين؟!
هدي:جاهز يا حاج…
عادل شاف زهرة واقفة قدام باب اوضة السفرة..
عادل:تعالي يا بتي
زهرة قربت وقعدت جمب عادل وعادل حط ايده علي رأسها..
عادل:عاملة ايه؟!.
زهرة:الحمدلله..
عادل:كويس..
علا:كلي يلا يا زهرة..
الكل جه قعد وبدأوا يأكلوا..
هدي:اخبارك يا شربات؟!
شربات:في نعمة الحمدلله..

عادل:الحمدلله..
عمر:مسعد هنعمل ايه فيه؟!
عادل:سيبه اكدي كام يوم..
عمر:حاضر..
الرجالة خلصت اكلها وقامت الاول..
زهرة(بدموع):جدة سامحيني..
زهرة(بدموع):وانتي يا اما
علا:مفيش داعي للزعل يا امي وانتي يا ورد سامحي بنتك..
شربات:حصل ايه؟!
زهرة(بدموع):سامحيني انتي كمان انا اللي حاولت اجت”لك
شربات لاحظت الصدق في عيون زهرة..
شربات:مسمحاكي كله خير الحمدلله..
ورد:لو عايزاني اكسر”ها جولي يا خيتي
شربات:لا محصلش حاجة..
هدي:المهم تعترفي بغلطتك يا زهرة…زهرة قامت باست ايد هدي وورد..
هدي:يلا ورانا شغل كتير يلا منك ليها..
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
🌟في مكان تاني…عند رعد ونبض..🌟
رعد(برفعة حاجب):مش هتبطلي تبصيلي كدة؟!
نبض:حابة ابصلك كدة عندك مانع..
رعد:يا لمضة..لا طبعا معنديش مانع انا كلي ملكك وتبصيلي براحتك يا قمري انتي..
نبض:مش هتسبني؟!.
رعد:لا..وده وعد رجالة المرة دي..
نبض قربت من رعد باست رأسه ورعد خدها في حضنه..
رعد:لا احنا كدة هنبات في السرير قومي يلا البسي علشان نخرج..
نبض:حاضر..
نبض قامت بسرعة واخدت دوس سريع خرجت تغير هدومها…
نبض لبست طقم الصبح وخرجت ل رعد..
رعد:انتي شكلك مش عايزانا نخرج من هنا خالص..
نبض:وحش؟!
رعد: ادخلي غيريه يا نبض..
نبض:رعودة متبقاش قفوش بقي..
رعد(بصدمة):رعودة!!!!اسمي رعد ده انتي شوهتي الاسم خالص..
نبض قربت من رعد وحاوطت رقبته بايديها..
نبض:انت رعودة رعد قلبي انا..
نبض:بس يا رب تفضل زي ما انت كدة..
رعد:طول ما انا معاكي مش هتلاقي غير فرح وحب ورومانسية..
نبض:ميهمنيش الناس انت بس اللي تهمني..
رعد:انا اتغيرت علشانك يا نبض لانك تستاهلي التغير ده والتغير ده محدش لازم يشوفه غيرك..
رعد باس رأس نبض ومسك ايديها ونزلوا ل تحت…
نبض:هنروح فين؟!الهدايا مكملتش فتحهم طب..
رعد:بعدين هما هيطيروا..
رعد خد نبض وخرجوا من البيت ورعد ركب نبض العربية ولف ركب هو وبدأ يسوق..
رعد:تحبي تتغدي حاجة معينة؟!
نبض:شاورما..
رعد:تمام..

رعد وقف قدام محل شاورما سوري نزل طلب الطلب ورجع ل نبض قعد معاها في العربية..
رعد:ها عايزة ايه تاني؟!
نبض:اي حاجة اعوزها هتعملها؟!
رعد:اكيد..
نبض:امممم عايزة اتمشي معاك علي الكورنيش عايزة الف مصر كلها واركب مركب في النيل…
رعد:اوامرك..
رعد نزل خد الشاورما واشتري بيبسي ورجع العربية راح علي الكورنيش و قعد هو وهي وبدأوا يأكلوا سوا..
نبض:واو حمص صح؟!!
رعد:بتحبيه؟!
نبض:اه..
رعد:لو سمحت عايز اتنين..
رعد اشتري ل نبض وليه وبدأوا يشربوا حمص..
رعد:تعالي يلا..
نبض:ايه؟!.
رعد:نركب مركب في النيل..
نبض:بليل دلوقتي؟!
رعد:ايوه..دي متعتها بليل..
رعد ونبض ركبوا مركب ونبض كانت مبسوطة اوي..
نبض(بفرحة):حلو اوي منظر البحر حلو..
رعد قرب من نبض و(لخيالكوا)..🙈🙈
نبض قامت وحضنته جامد وبدأوا يتمايلوا علي اغنية رومانسية رعد خلي الراجل يشغلها..
نبض(بفرحة):انا مبسوطة اوي اليوم حلو..
رعد:احنا ساهرنين في الشارع للصبح اتمني اي حاجة..
نبض:بس المحلات هتكون قافلة..
رعد:هفتحها مخصوص يا قمري..
نبض:بحبك..
رعد:بفكر ننزل نعوم شوية..
نبض:يا مجنون لا..
رعد(بضحك):تعالي بس…
نبض:لا طبعا انت اتجننت..
نبض قعدت ورعد جه قعد جمبها ورش عليها ماية..
نبض(بخضة):يا حيو”ان..
نبض قعدت ترش ماية علي رعد ورعد يرش عليها..
نبض(بهمس):الراجل مركز معانا اوي..
رعد(بهمس):مضايقك؟!
نبض(بهمس):لا مش اوي يعني..
رعد:يلا نرجع نتمشي علي الكورنيش بقي..
رعد ونبض رجعوا ونبض ورعد بدأوا يتمشوا..
نبض:الله بلالين..
رعد راح اشتري عشر بلالين من الراجل واداهم ل نبض
نبض قعدت تتنطط من الفرحة وباست رعد..
نبض كانت بتلف وبتجري قدام رعد وهي مبسوطة..

نبض:(بابتسامة واسعة):بحبك..
نبض وقفت ورعد جه وقف جمبها نبض بصت للسماء وسابت البلالين اللي طارت علي فوق..
نبض:شكلهم حلو اوي..
رعد:يا خسارة الفلوس..
نبض(بضحكة خفيفة):انت زعلان..
رعد:لا يا روحي..
نبض حضنت رعد جامد ورعد حاوط خصرها ومشيوا ناحية العربية…
رعد:تحبي نعمل ايه تاني؟!
نبض:مش عارفة انا روحت معاك دريم بارك وروحت مع ادم وادهم الاهرامات مش عارفة في ايه تاني في مصر..
رعد:تعالي اوريكي برج القاهرة..
رعد ونبض ركبوا العربية وراحوا ل برج القاهرة..
نبض:واو…
رعد ونبض دخلوه ولفوه كله وبدأوا يشوفوا كل حتة فيه…..
رعد:بقولك..
نبض:ايه؟!
رعد:ايه اللي فوق ده؟!
نبض رفعت رأسها لقت اسمها مكتوب في قلب..
نبض(بصريخ وفرحة):الله!!!!انت احسن حد في الدنيا دي..
رعد(بضحك):اهدي اهدي هتكسري البرج..
نبض:يا رخم…
نبض وقفت علي ترابيزة من اللي موجودين وشاورت علي رعد…
نبض:شايفين الكائن اللطيف ده..
نبض:هذا الكائن هو احسن حد في الدنيا هو حبيبي وكل ما املك..
نبض:انا بحبك يا رعد سامعين انا بحب هذا الشخص اللطيف..
نبض:العيون دي آسرتني من اول مرة خلتني اسيرة ليهم…
نبض(بصوت عالي):بحبك يا رعد..
كل اللي موجودين كانوا مبسوطين ورعد كان بيبص حواليه باحراج وكان مبسوط…
نبض رمت نفسها علي رعد ورعد لحقها بين ايديه بسرعة..
نبض:بحبك..
رعد(بهمس):بعشقك يا نبض الرعد..
رعد خد نبض ونزل من الدور اللي هما فيه وخرج من كل البرج..
نبض:نزلني بقي..
رعد:ابدا..
رعد ركب نبض العربية ولسة هيركب العربية لقي تمارا في الشارع..
تمارا اول ما شافته جريت عليه ووقفت قدامه
,رعد كان لسة هيركب العربية تمارا مسكته بسرعة..
تمارا:هما عايزني اقت”لك ليه؟!!.
رعد بص بصدمة ونبض نزلت من العربية لما سمعت الجملة دي…
نبض بصت ل تمارا ورعد وبعدها بصت حواليها..
نبض:خلينا نمشي من هنا يا رعد..
رعد:تعرفي مين هما؟!.
تمارا:فرح هانم وفارس بيه..

رعد:اركبي العربية..
تمارا:ايه؟!.
رعد:اركبي العربية..
تمارا ركبت العربية ونبض لفت وركبت العربية ورعد ركب ولسة هيتحرك بس وقف..
رعد:انزلوا اتأكد من حاجة..
نبض:رعد..
رعد:اسمعي الكلام..
رعد قرب من نبض وباس رأسها…نبض وتمارا نزلوا من العربية ونبض كانت خايفة..
رعد ساق العربية بسرعة كبيرة وسمع صوت مؤقت عرف ساعتها ان في قنب”لة في العربية..
رعد طلع تليفونه واتصل ب نبض…
❤️الخط اتفتح..❤️
رعد:نبض..
نبض:نعم..
رعد:آسف لو في يوم زعلتك مني وآسف اني مش هقدر اكمل معاكي اليوم ده…
بس انتي احلي حاجة في حياتي يا نبض..
رعد:بعشقك يا نبض الرعد..
نبض لسة كانت هتتكلم سمعت صوت انفجار كبير..
نبض(بصريخ):ررررررعدددد!!!!

يتبع…

نبض لسة كانت هتتكلم سمعت صوت انفجار كبير..
نبض(بصريخ):رعد!!!!
رعد(بخضة):نبض!!
رعد وقف العربية بسرعة لقي نبض مصدومة وبترتعش
,رعد نزل من العربية ولف ناحيتها فتح الباب..
رعد:مالك يا حبيبتي حصل ايه؟!
نبض(بدموع):انا خايفة عليك اوي..
رعد اخد نبض في حضنه وباس رأسها وقعد يملس علي ضهرها..
رعد:متخافيش يا روحي انا كويس..
رعد فضل حاضن نبض لغاية ما هديت وباس رأسها..
رعد:احسن؟!
نبض هزت رأسها بمعني اه رعد لف ركب العربية وبدأ يسوق..
تمارا:انت واخدني علي فين؟!
رعد لا رد…
نبض ضغطت علي ايده جامد..
رعد(ببرود):هتعرفي لما نوصل..
🎶بعد فترة🎶
رعد وصل للفندق اللي كان حاجز فيه قبل كدة..
رعد(ببرود):ادخلي هتلاقي في حجز باسم رعد السيوفي خليكي هنا ومتطلعيش خالص..
تمارا:وايه اللي يخليني اسمع كلامك؟!
رعد(ببرود):لان كلمتي امر..
رعد فتح محفظته وطلع فلوس ورما”هم ل تمارا..
رعد:وخدي دول وقريب هكون عندك ونتكلم..
نبض:احم معلش يا انسة تمارا ممكن تسمعي الكلام هو عارف مصلحتك..
تمارا اخدت الفلوس ودخلت الفندق وطلعت لاوضة رعد..
رعد:انتي كان مالك حصل ايه؟!
نبض:مش عارفة شردت وغمضت عيني للحظة ساعتها حصل سيناريو كدة في دماغي انه حصلك حاجة…
رعد(بغمزة):بتفكري فيا كتير انتي؟!
نبض:ظريف اوي..

نبض:هتعمل ايه معاها؟!.
رعد:تحبي تروحي فين تاني؟!
نبض:مش عارفة..
رعد:جعانه اجيب اكل؟!او نروح نتعشي في اي مطعم..
نبض:طيب..
رعد ساق العربية لغاية ما وصل للمطعم ونزل هو ونبض…
رعد:تحبي تأكلي ايه؟!
نبض:اممم مش عارفة شوف انت..
رعد طلب عشا ليه هو ونبض
💛وتليفونه رن…الخط اتفتح..🎶
رعد:اممم..
ادم:هي جمبك؟!
رعد:اه..
ادم:طيب احنا وصلنا..
رعد:وانا قريب منك هاجيلك..
ادم:طيب..
ميران:بتكلم مين يا حبيبي؟!
ادم:السواق شوية وجاي..
ميران:طيب…
ادم:متتأخرش بقا..
رعد:الله يرحم..
رعد:اقفل اقفل..
نبض:مين؟!
رعد:واحد صاحبي كدة عايزني اجيبه من المطار..

نبض(بغيظ):انت قولت ان النهاردة بتاعي..
رعد:الساعة عدت 12 يبقي اليوم خلص..
نبض(بغيظ):يرخم… طب قوم بقي مش عايزة اقعد معاك هه..
رعد:هنوصله بيته ونكمل يومنا يا نبض في ايه بس..
نبض:طيب..
العشا جه ونبض ورعد اتعشوا وبعدها رعد دفع الحساب..
رعد:يلا يا حبيبتي..
رعد مسك ايد نبض وركبها العربية وراح للمطار..
رعد:انزلي..
نبض:هو صاحبك ولا صاحبي..
رعد:انزلي يا نبض..
نبض ورعد نزلوا ووقفوا قدام المطار…
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
🎶عند ادم وميران..🎶
ميران(بزهق):هو السواق اتأخر ليه ما نأخد اي تاكسي يا ادم..
ادم:استحملي شوية..
ميران:عايزة انام..
ادم:ابقي نامي في العربية..
ميران:اوف بقي..
ادم:تعالي..
ميران:السواق جه..
ادم:هناك اهو..
ادم شاور علي رعد ونبض…
ميران فضلت واقفة مصدومة…
نبض(بزهق):فين صاحبك ده؟!
رعد:اهو..
نبض لقت ميران عيونها دمعت وفرحت الاتنين جريوا علي بعض وحضنوا بعض جامد…
ادم ورعد ابتسموا ل بعض وحضنوا بعض..
رعد:حمدلله بالسلامة…
ادم(بالتركية):شكرا ليك..
رعد:غور ياض من وشي..
ادم(بضحك):يا كبير..
نبض(بالتركية,بدموع):وحشتيني اوي..
ميران(بالتركية,بدموع):وانتي اكتر..طمنيني عليكي عاملة ايه اخبارك واخبار جوزك واخبار عمو جلال والشغل وحياتك كلميني عنك..
نبض(بالتركية,بدموع):انتي طمنيني عنك وفتون ومحمد هما مجوش ليه…وانتي ليه مقولتيش ليا؟!
نبض(بالتركية):ليه مقولتيش انك جاية؟!
ادم:حبيت اعملها مفاجاة..
نبض:ادم!!انت ايه اللي جابك وتعرف ميران منين..
ادم حاوط كتف ميران بايده واخدها في حضنه..
ادم:اقدملك مدام ميران السيوفي..
نبض(بصدمة):افندم!!!!!ازاي وليه وحصل فين وامتي؟!!!
رعد:اهدي يا نبض نبقي نتكلم في العربية..

ميران حضنت نبض جامد اوي مرتين..
ميران:ده حضن من محمد وده حضن من فتون..
نبض:لا وكمان بتتكلمي عربي…هو بيحصل ايه؟!
رعد:تعالي وهنفهم..
ميران(بهمس وغمزة):ده جوزك اللي كنتي مخبياه عننا القمر ده..
نبض(بخجل وهمس):بس بقي..
ميران(بهمس):مكسوفة
رعد:يلا يا نبض..
الاربعة راحوا العربية وركبوها نبض وميران ورا وادم ورعد قدام…
ميران حكت اللي حصل ل نبض ونبض كانت مبسوطة ومندهشة..
نبض:يوم ما تقعي تقعي في ايد ده!؟
ميران:في حاجة انا معرفهاش؟!احنا لسة في البداية..
ادم:انتي دخلتي القفص يا حبيبتي متحلميش..
ميران:مفيش اختيارات..
ادم(بالتركية):لا
🎶🎶🎶🎶💛🎶💛💛🎶🎶🎶🎶نبض:ايه ده ايه ده؟!!!تركيا غيرتك خالص..
ادم:انا يا بنتي في دمي بتجري تركيا..
التلاتة ضحكوا ورعد كان مركز في الطريق..
ميران(بهمس):هو جوزك ده مش بيضحك؟!وشه كدة علطول..
نبض:متركزيش معاه هو فريد من نوعه كدة..
ميران(بهمس):وقعتي يا بيضة؟!
نبض(بهمس):طب ما انتي وقعتي..
ميران:مصر حلوة اوي..
ادم:ايوه هتعجبك اوي لما اخدك والف بيكي..
ميران:كل سنة وانتي طيبة يا روحي..
نبض:وانتي طيبة يا قمري..
ادم:هنروح علي فين يا رعد؟!
رعد:بفكر نروح علشان نصحي بدري ونرجع البلد لاما نلف باقي اليوم ونرجع الصبح ونسافر بليل…
ادم:مش عارف شوف انت عايز ايه..
رعد:تحبي ايه يا نبض؟!
نبض:خلينا نروح زمان ميران تعبانة يوم تاني بقي..
رعد طلع تليفونه واتصل ب أدهم..
💜الخط اتفتح..💜
رعد:اطلع علي بيتي هنسافر الصبح..
ادهم:انا لحقت استمتع..
رعد:ادهم مش ناقصك..
ادهم:حاضر حاضر…
رعد:وجيب يوسف معاك..
ادهم:عندي ليكوا قنب”لة..
رعد:اوعي لتنف”جر في وشك..
رعد قفل الخط في وش ادهم وابتسم ابتسامة جانبية…
-💛بعد فترة…💛
وصلوا للبيت لقوا ادهم ويوسف قاعدين قدام البيت ادهم نايم علي كتف يوسف..
نبض:اوف انتوا قاعدين في البرد كدة ليه؟!قوموا يلا..

رعد وادم بصوا ل بعض وقربوا من ادهم وشالوه…
ادهم حس نفسه في الهواء فتح عيونه لقي نفسه مرفوع ل فوق..
ادهم:احنا فينا من كدة….يا رعد نزلني..
رعد:لا..
ادهم:يا يوسف الحقني…
يوسف(بضحك):خليك متشعلق كدة..
ادم ورعد بصوا لبعض بصدمة وسابوا ادهم غصب عنهم من الصدمة ادهم وقع في الارض.. 😂😹
ادهم(بصريخ ووجع):دي آخرتها…
نبض وميران جريوا علي ادهم سندوه..
ادهم(بوجع):آه يا مرات اخويا آه..
رعد(بصدمة):اللي سمعته حقيقي ولا ايه النظام؟!
يوسف(بابتسامة):اه..
ادم ورعد جريوا علي يوسف حضنوه جامد..
ادم(بفرحة):يا ابني ده احلي خبر والله..
يوسف:شكرا..
رعد:ما كنت تقول من الاول..
يوسف: هو انت كنت بتديني ريق حلو..
نبض:والله يا يوسف هو طول عمره مش بيدي حد ريق حلو…
رعد لف ليها وبص بصدمة واندهاش…
نبض(بتوتر):احم اقصد..
ادم:لحظة لحظة كلنا اتصدمنا الا انتي..
نبض:ها؟!انت قوي الملاحظة اوي..
رعد قرب من نبض نبض استخبت ورا ادهم..
ادهم:هو انا فيا حيل يا اختي..
رعد:وانتي تعرفي منين يا هانم؟!
نبض:كنت بقعد معاه الله..
رعد:والله ومقولتيش ليه؟!
نبض:اقولك سره يعني..يرضيك مراتك تفشي بالاسرار..
رعد:والله؟!
يوسف:خلاص يا ابني هو نصيب..
ادهم:بس معرفتوناش بالعظمة دي..
ميران(بابتسامة):انا ميران مرات ادم…
ادهم:تعالي في حضني.. 😹
ادهم لسة هيحضن ميران لقي بو”كس في وشه من ادم..
ادهم(بوجع):عيني..
نبض:احم بقول كفاية كدة..يلا ندخل
ادهم:يالهوي ياني اه….آآآه الحقووووني يا ناس..
رعد(ببرود):تستاهل..
رعد راح ناحية البيت وفتح الباب والكل دخل..
ميران:واو هي دي الهدايا..
نبض:ابقي اوريهالك بعدين…اطلعي ارتاحي دلوقتي..
ادم:اي اوضة؟!

رعد:اي اوضة ما عدا الاوضة الرئيسية دي بتاعتي انا ونبض..
ادم:طيب يلا يا حبيبتي..
ادم وميران اختاروا اوضة ودخلوها…
ادهم:واخوك المتكسر ده؟!
رعد:تعالا معايا انت ويوسف..
رعد:نبض اطلعي الاوضة..
نبض:حاضر..
ادهم ويوسف راحوا قعدوا علي الكنبة..
نبض كانت هتطلع رعد حضنها وباس خدها..
رعد(بهمس):استنيني متناميش..
نبض(بهمس):حاضر..
رعد:اتريقي اتريقي لما اطلعلك..
نبض ضحكت وطلعت علي اوضتها..
رعد قرب من ادهم ويوسف..
رعد جاب تلج وحطه علي عين ادهم..
رعد:وانت يا يوسف ايه اللي حصل فهمني؟!
يوسف(بتنهيدة):ايه يا رعد؟!
رعد:ادهم اطلع اوضتك..
ادهم:اي واحدة؟!
رعد بصله بتحذير ادهم جري علي فوق ولقي اوضة من الاوض دخلها ونام فيها…
يوسف:طبعا انت عارف ان امي كانت بتتلقي كل انواع العذ”اب حتي و هي حامل فيا من اللي اسمه ابويا ده
..ده اثر عليا كمان لما كنت طفل … الاحداث لزقت في مخي وده خلي عندي عقدة وخلل ومبقتش اتكلم وكنت بسمع كلام الناس حواليا وكلام اهلي ببقي همو”ت واصرخ و اتكلم بس مقدرتش..
يوسف:من سنتين كنت بقلب في السوشيال لقيت دكتور بيعالج الحالات دي اتواصلت معاه وبدأنا نتواصل لغاية ما بدأت اتكلم
بس كان كلامي مقطع لغاية ما عرفت اتكلم كويس..
يوسف:بس مستحيل انسي اها”نتهم ليا يا رعد..
يوسف:ولا اها”نته لامي..
يوسف:الموضوع صعب عليا اوي…انا شخص حياتي ممشيتش زي ما كنت مخطط بس ده القدر..
رعد:الحمدلله انك بخير دلوقتي..
رعد:متقلقش كله هيبقي بخير المهم دلوقتي انك كويس..
رعد:لازم تتخطي كل اللي حصل ده علشان تعدي وتكمل…واسف اني بعدت عنك الفترة دي غصب عني يا يوسف..
يوسف:لا ولا يهمك…بس كنت عايزك في موضوع..
رعد:قول..يوسف:احم انا هو..
رعد:قول..
يوسف(باحراج):انا بح..
رعد:كمل يا ابني في ايه؟!
يوسف(بسرعة):في واحدة بحبها وعايز اتجوزها..

رعد(بضحك):ومكسوف تقول..
رعد:مين اللي خطفت قلبك؟!
يوسف:عطر..
رعد:فين دي؟!
يوسف:في الصعيد بنت محترمة واهلها ناس محترمين…انا بقالي شهر نفسي اقول الموضوع ده..
رعد(بغمزة):لما نرجع نقول ل ستك ونشوف مين ست عطر اللي خطفت قلبك دي..
يوسف:ربنا يخليك يا رعد..
رعد:يلا قوم نام..
رعد ويوسف قاموا رعد ودي يوسف اوضته…
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
_🌟عند ادم وميران..🌟
ميران:البيت ده حلو واخواتك حلوين..
ادم:طب ادخلي يلا غيري هدومك..
ميران:طيب..
ميران دخلت الحمام غيرت هدومها..
“ميران لبست بيجامة باللون الاحمر عبارة عن بنطلون احمر طويل و تيشيرت ب ¾ كم باللون الابيض و عليه رسومات باللون الاحمر وسيبت شعرها علي ضهرها”..
ميران خرجت لقت ادم نايم جسمه علي السرير..
ميران:هو احنا هنام سوا..
ادم:متخافيش انا وعدتك اني مش هقرب منك..
ميران:انا واثقة فيك..
ميران نامت جمب ادم وحضنته حطت رأسها علي صدره..
ادم:تصبحي علي خير..
ميران:وانت من اهله…هو احنا هنروح بكرة فين؟!
ادم:هنرجع الصعيد..
ميران:حلوة؟!
ادم:متأكد انها هتعجبك..
ميران:طالما متأكد يبقي خلاص..
ادم باس رأس ميران وطفي النور وحاول ينام…
ميران:هو..
ادم(بتعب):حبيبتي نتكلم بكرة بس حاليا اسف تعبان…
ميران:ولا يهمك..
✨عند رعد ونبض..✨

نبض.طلعت خدت دوش وغيرت هدومها..
“نبض لبست شورت اسود قصير وتيشيرت ابيض بحمالة رفيعة علي الكتف ومبين جزء بسيط من بطنها…نبض رفعت شعرها علي شكل كحكة ونزلت كام خصله علي وشها..و حطت مكياج هادئ”..
نبض وقفت في البلكونة شوية لغاية ما حست ب رعد وراها…
نبض:النجوم حلوة اوي..
رعد:مفيش احلي منك…
نبض بصت ل رعد بصدمة ورعد مفهمش تعبير نبض…
رعد:ايه في ايه؟!
نبض:لا انت هتجنني اكيد..
رعد:انتي اصلا مجنونة بس قوليلي مالك..
نبض:يا ابني هو انت شوية متضحكش وتفضل ساكت متتكلمش وبعدين تيجي تضحك وتتكلم ارسي علي حل..
دي ميران قالت هو جوزك مش بيضحك خالص..
رعد باس كتف نبض واخدها في حضنه..
رعد:انا الضحكة مبتعرفش طريقها ليا الا وانتي معايا يا نبضي..
نبض(بابتسامة):بحبك..
رعد:و انا اكتر..
رعد كان هيقرب من نبض نبض بعدت عنه بسرعة..
نبض:هدخل الحمام..
نبض سابت رعد ودخلت للاوضة ورعد وقف استناها…
نبض:هتنام؟!
رعد:جايلك..
رعد راح ل نبض وقعد جمبها علي السرير وقعد يملس علي وشها..
رعد:اتمني تكوني انبسطتي النهاردة..
نبض(بابتسامة):ايوه..
رعد قرب من نبض و(لخيالكوا) 🙈🙈
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
❤️في الصباح الباكر…في الصعيد…❤️
هدي:ناوليني يا علا..
علا:خدي يا امي..
هدي:يلا منك ليها شدوا حيلكم…رعد قال عايز كل حاجة تبقي مظبوطة..
زهرة:شوفي اكدي يا اما
ورد:حلو..
ورد:الاكل روحي شوفيه كدة يا سوسن..
سوسن:حاضر..
جلال:صباح الخير..
الكل:صباح النور..
جلال(بفرحة):هو فعلا نبض راجعة يا ماما النهاردة..
هدي:ايوه يا حبيبي..رعد قالنا كدة..
جلال(بفرحة):طيب كويس..

جلال:عن اذنك هروح اشوف حاجة..
هدي:طيب..
زهرة:هو المفروض نجيب هدايا ليها؟!
علا:انا جبت..
شربات:وانا..
هدي:وانا..
زهرة:يبقي لازم نجيب ليها..
زهرة:هروح اشوف اجيب ليها ايه….
هدي:طيب روحي..
زهرة لبست عبايتها وخرجت بره القصر بدأت تتمشي في السوق وتبص يمين وشمال علي حاجة تناسب نبض..
زهرة:لو سمحت دي بكام؟!
الراجل:45..
زهرة(لنفسها):بس هيبان انها حاجة مش قد المقام..
زهرة:شكرا…
زهرة بدأت تتمشي بس خبطت في حد وهي ماشية..
زهرة:انا اسفة يا حاجة اسفة جدا..
ست:ولا يهمك يا حبيبتي..
زهرة:بجد اسفة اعذريني..
شاب:خلصتي يا امي؟!
ست:ايوه يا عثمان يلا بينا…
عثمان:يلا يا حبيبتي..هاتي ايدك..
عثمان مسك ايد والدته وبدأ يمشي بيها..
عثمان:بتبصي علي مين يا امي؟!
ست:ببص علي البنت القمر دي..وبفكر اجوزهالك..
عثمان(بضحك):انتي اي حد بتقابليه قمر وكمان عايزة تخلصي مني بسرعة كدة..
ست:وهو انا هخلص منك اساسا ما انت بعد ما تتجوز هتبقي معايا..
عثمان:انا خدامك يا روحي..
ست:ربنا يخليك يا زينة الشباب..
عثمان:ويخليكي ليا يا ست الناس كلهم..
🌟عند زهرة..🌟
زهرة قعدت تدور كتير علي حاجة ل نبض لغاية ما لقت حاجة مناسبة اشترتها ورجعت تاني..
بلال(بحدة):كنتي فين؟!
زهرة:كنت بشتري هدية ل بت عمي
بلال(بحدة):طيب ادخلي جوا يلا..
زهرة:حاضر..
زهرة دخلت لباقي الستات وبدأوا يتكلموا وكملوا شغل..
عمر:براحة عليها يا اخوي
✨بعد فترة كبيرة…✨

كان رعد والباقي وصلوا الصعيد وميران كانت مبسوطة اوي..
رعد:يلا انزلوا..
ميران:شكلها بلد حلوة اوي..
رعد:يلا بينا..
جلال:حبيبتي..
نبض جريت علي جلال وحضنته جامد ورعد وادم وادهم حضنوا عمر…
جلال(باستغراب):ميران!!
ميران(بابتسامة):مفأجاة مش كدة..
جلال:احلي مفاجاة..
جلال حضن ميران وباس رأسها هي ونبض..
نبض:ازيك يا عمو..
نبض سلمت علي عمر وراحت ناحية عادل..
نبض:ازيك يا جدي..
عادل اخد نبض في حضنه وطبطب علي ضهرها تحت استغراب نبض والباقي…
عادل:بخير يا جلب جدك..
عادل:لينا جعدة مع بعض يا نبض..
نبض:تمام..
ادم:يلا تعالي يا ميران..
عادل:نورتي يا بتي
ميران:بنورك يا جدو..
رعد:قبل ما ندخل عايز اقول حاجة..
رعد:يوسف بقي بيتكلم وبقي ليه وظيفة في شركة كبيرة في القاهرة وهيرفع رأسنا دايما..
جلال:مبروك يا يوسف..
يوسف:الله يبارك فيك يا عمي..
عمر:مبروك..الف مبروك..
يوسف:تسلم يا عمي..
يوسف قرب من عادل وباس ايده عادل اخده برضو في حضنه…
عادي:متزعلش مني يا يوسف..
يوسف:عادي..
بلال بص ليهم وسابهم ومشي…
رعد:يلا ندخل..
ادم:احم بابا..
عمر:في مفاجآت تاني ولا ايه؟!
ادم:انا اتجوزت..
عمر:نعم يا روح امك..
ادم:احم في ايه؟!
عمر:واتجوزت مين بجي؟!

ادم:ميران..
ادم باس رأس ميران وحضنها…جلال بص ليهم بصدمة..
جلال:كدة يا ميران..
ميران(بابتسامة وخجل):اعمل ايه يعني حبيته الله..
جلال:حبيته الله!!!طيب..متقلقش يا عمر علي ضمانتي انا..
عمر بص ل ميران نظرة تقيمية ورعد بصله بمعني انها محترمة..
عمر:علي خيرة الله..
رعد:نبقي نتكلم في التفاصيل بعدين يلا ندخل
الكل دخل لقوا الستات منتظرينهم..
نبض:تيتة..
نبض جريت علي هدي حضنتها وحضنت علا وورد وشربات..
نبض:ازيك يا زهرة..
زهرة:الحمدلله..
نبض:مين؟!
هدي:مرت عمك
نبض بصت بصدمة وبعدها سكتت…
علا:حمدلله بالسلامة يا حبيبي..
يوسف:الله يسلمك..
علا عيونها دمعت وضحكت وبصت ل يوسف بصدمة وفرحة…
علا(بدموع):صحيح اللي سمعته..
يوسف:بحبك يا اغلي حاجة في حياتي..
يوسف مسك ايد علا وباسها علا خدته في حضنها وقعدت تعيط..
علا(بعياط):الحمدلله..
ادهم:ده عيد ميلاد يا ست الناس اهدي كدة وصلي علي النبي..
الكل:عليه افضل الصلاة والسلام..
علا:الحمدلله يا حبيبي…دعيت ربنا كتير..
علا:لحظة وجاية..
علا راحت اوضتها بسرعة اتوضأت وقعدت تصلي وهي بتشكر ربنا وبتعيط..
علا:الحمدلله يا رب..
🌟تحت..🌟

هدي(بهمس):مين البت دي؟!
نبض:احب اعرفكم دي ميران صاحبتي من تركيا ومرات ادم..
شربات:مرات مين؟؟؟؟!!
ادم:انا انا..
ادم:ميران مراتي يا جدعان في ايه؟!
ادم:كتبنا الكتاب وفي اقرب وقت هنعمل الفرح…
عمر:وجاي علي نفسك اوي اكدي ليه..
ادم:والله يا حاج كان نفسي اتجوز بس ميران نفسها في فرح…
نبض:حقها…كنت قت”لتها لو ملبستهاش الفستان الابيض بايدي..
ميران:روحي..
جلال:نبض قربي..
نبض:نعم يا بابا..
جلال باس رأس نبض واخدها في حضنه..
جلال:خدي يا حبيبتي دي هديتك..
نبض مسكت الهدية وبدأت تفتحها لقت سلسلة فيها صورة حياة..
نبض حضنت جلال وباست رأسه..
جلال:خلاص بقي عندك 25 سنة..
نبض:فكرتني ليه يععععع..اوف انا كبيرة اوي..
هدي:اومال انا اعمل ايه؟!
ورد:الحجي خلفي عيل ولا اتنين اكدي
نبض لا رد..
رعد:هنشتغل علي الموضوع ده متقلقوش..
عادل:تعالي يا نبض..
نبض:لا ده انتوا تقعدوا بقي كدة واجي لواحد واحد بالدور..
فعلا الكل قعد وكانوا بيهزرو ويتكلمووا ونبض لفت عليهم وخدت الهدايا..
زهرة:اتفضلي..
نبض:قلبي يا رب تسلمي..
نبض وصلت ل رعد وكان اخر واحد..رعد كان قاعد قدامها وبصلها باستغراب..
نبض:طلع اللي في جيبك كله كدة….
رعد:ده تهد”يد..
نبض:ايوه لو مطلعتش فلوس هعمل منك صوابع كفته…
رعد:مفيش فلوس..
نبض:شوفت يا بابا ده طلع بخيل…
رعد:انا بخيل يا ستي ملكيش دعوة..
نبض:اووووووووووووووووووووف..
الكل ضحك علي نبض ورعد..وقعدوا يأكلوا ويهزروا وكانوا مبسوطين اوي…
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
❤️في اوضة رعد ونبض..❤️
نبض:يا رعد خدني معاك علشان خاطري..

رعد:لا يا نبض خليكي هنا..
نبض:لو ليا خاطر عندك يا رعد وكمان علشان ابقي جمب مراد وانت…
نبض:يا رعد…
رعد:يا نبض خليكي هنا بقي واسمعي الكلام..
نبض:بحبك يلا بقي خدني معاك..
رعد(بضعف):طيب هفكر..
نبض قربت من رعد اوي وحاوطت وشه بين ايديها..
نبض:فكرت؟!
رعد(بضعف):احم اه طيب موافق…
نبض:بحبك…
نبض باست رعد علي خده وطفت النور ونامت….
رعد:تصدقي انك عايزة الحر”ق..😒
نبض:شكرا..
رعد:اتخمدي..
نبض:متشكرة.. 😂
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
❤️في الصباح الباكر…عند ملك ومالك..❤️
مالك:ايه اللي صحاكي بدري؟؟
ملك:كنت جعانة نزلت كلت..
مالك:طيب يا حبيبتي…اطلعي البسي يلا..
ملك(بفرحة):هنخرج؟!
مالك:اه يا حبيبتي..
ملك:طيب..
ملك طلعت غيرت هدومها ونزلت ل مالك…
مالك:للدرجة دي كان نفسك تخرجي؟!
ملك:مش اوي..بس مبحبش اقعد كتير في البيت..
مالك:فاهمك..
مالك:يلا بينا..
مالك راح للمستشفي وملك استغربت..
ملك:في ايه؟!
مالك:نطمن علي البيبي..
مالك وملك دخلوا ودفعوا كشف مستعجل ودخلوا..
دكتورة:اتفضلي حضرتك بتشتكي من ايه؟!
مالك:هي لسة حامل جديد كنا عايزين نعمل متابعة مع حضرتك..
دكتورة:اه طب اتفضلي هنا..
ملك قعدت علي السرير والدكتورة بدأت تفحصها..
دكتورة:خلاص قومي..
مالك ساعد ملك ورجعوا قعدوا مكانهم..
دكتورة:جسمك محتاج ڤيتامينات..هكتبلك عليها..
دكتورة:لازم مراعاة واهتمام..

مالك:تمام شكرا يا دكتور..
دكتورة:لا عادي..
مالك وملك خرجوا من العيادة ومالك كان مبسوط..
مالك:تحبي تأكلي فين النهاردة؟!
ملك:اي مكان المهم انه معاك..
مالك:يلا بينا..
مالك اخد ملك وراحوا لمطعم شيك وحلو وبدأوا يفطروا…
مالك:زعلانة؟!
ملك:لا يا حبيبي..
مالك:طب كلي يا حبيبتي علشان صحتك..
ملك:حاضر…مش المفروض نرجع نزورهم ونقولهم اني حامل …
مالك:اكيد حاضر..
ملك:تمام
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
💜في مكان تاني…عند مهند…💜
مهند:اخيرا القمر بتاعي فتح عيونه..
فاطمة(بابتسامة):صباح الخير…انت فايق..
مهند:طبعا لازم ابقي فايق ده انا جمبي القمر..
فاطمة:يا بكاش..عموما مقبولة..
مهند:بحبك يلا قومي حضري فطار حلو لينا احنا التلاتة..
فاطمة:حاضر..
مهند:حضرلك الخير دايما…
مهند قام ودخل الحمام..فاطمة قامت دخلت المطبخ بدأت تحضر فطار..
فاطمة راحت لاوضة زياد وبدأت تصحيه..
فاطمة:يلا يا حبيبي..قوم بقي..
زياد:يا ماما…
فاطمة:قوم بلا..
زياد:أوف حاضر..
فاطمة:يلا اغسل سنانك يلا قوم..
فاطمة:يلا علشان نفطر سوا..
زياد:حاضر..
زياد قام وغسل سنانه وغسل وشه وخرح لقي مهند بيهزر مع فاطمة وقاعدين علي السفرة..
زياد:صباح الخير..
مهند:صباح النور يا بطل..
التلاتة بدأوا يفطروا مع بعض..
فاطمة:احوال رعد ايه دلوقتي؟!
مهند:تمام مش قولتلك الحب هيغيره..
فاطمة: كان عندك حق.
مهند:اينعم اتغير شوية بس لس زي ما هو جبر”وت ربنا يعني
فاطمة:ربنا يهديه هو واللي زيه..
فاطمة:رايح فين مخلصتش اكلك..
مهند:المشكلة الفترة دي صعبة علينا يا فاطمة هنشتغل كتير..
فاطمة:ربنا معاك يا حبيبي..

مهند:تسلمي … يلا همشي انا…
مهند باس فاطمة وزياد واخد حاجته ومشي..
فاطمة:ربنا ينورلك طريقك يا حبيبي..
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
✨بعد اربع اسابيع…✨
“الدنيا كانت احوالها شبه مستقرة..
ملك ومالك مع بعض دايما وفي متابعة مع الدكتورة كل اسبوع…
مهند وباقي الفرقة منشغلين في قضيتين مهمين…
ادم وميران مش بيقعدوا مع بعض كتير وكل واحد قاعد في اوضة لوحده اصلا..
يوسف رجع القاهرة وبدأ شغل علشان يثبت نفسه للكل..
ادهم مركز في دراسته الفترة دي..
نبض ورعد رجعوا ورعد منشغل في الشغل شوية لكنه بيدي جزء من وقته ل نبض..
مراد لسة مفاقش وده مأثر علي نبض..
رعد مكلمش تمارا وهي زي ما هي في الفندق مش عارفة تعمل ايه كل ما تحاول تخرج متعرفش لان في اتنين قدام الباب مانعين خروجها”…
🌟عند نبض ورعد..🌟
نبض كانت في الحمام بتأخد دوش,
رعد كان في اوضة الملابس بيدور علي هدومه..
كان بيدور علي تيشيرت معين لقي حاجة وقعت في الارض..
رعد وطي ومسك اللي لقاه وبص فيه كويس وكان مصدوم اوي..
رعد(بغضب وصوت عالي):نبض يا نبض..
نبض كانت لسة خارجة من الحمام ب روب الحمام..
نبض:نعم يا رعد..
رعد مسك نبض من شعرها بغضب وقربها منه..
نبض(بصريخ):انت مجنون ابعد ايدك..
رعد(بغضب):شريط البرشام ده بيعمل ايه هنا؟!.
نبض بصت ل رعد بصدمة ودموع وبصت ل شريط البرشام..
رعد(بغضب):بتأخدي حبوب منع الحمل يا نبض…..

يتبع…

رعد(بغضب):بتأخدي حبوب منع الحمل يا نبض..
رعد(بغضب):ما تردي..
نبض(بوجع):سيب شعري يا رعد انت اتجننت..
رعد(بغضب):فعلا انا مجنون اني اتجوزت واحدة زيك…مش عايزة تخلفي مني..
نبض(بوجع ودموع):وسع كدة..
رعد ضر”ب نبض علي وشها كذا قلم بغضب ورماها في الارض وضر”بها برجله..
رعد(بغضب):شكل دلعي معاكي هو السبب يا******..
نبض(بدموع):انت السبب..
رعد(بغضب):وحياة امك..
نبض قامت وهي حاسة ان خدها كله متخدر وبتنزل د”م من شفايفها..
رعد كان في قمة غضبه مسك نبض ولوي دراعها ورا ضهرها بغضب…..
نبض(بوجع):سيب دراعي يا رعد..
رعد(بغضب):انتي طالق..
رعد رمي نبض في الارض وسابها ومشي..نبض وقعت في الارض وهي بتعيط وتصرخ باسم رعد..
رعد ساب نبض وخرج من البيت كله..
ادم:حبيب قلبي واحش..
ادم وميران كانوا جايين زيارة ل رعد ونبض…

ادم: ادخلي انتي ل نبض يا ميران..
ادم جري ورا رعد لقاه هيمشي وقف قدام العربية بسرعة..
ادم:اهدااا…
رعد(بغضب):ابعد من وشي يا ادم علشان مقت”لكش…
ادم جري بسرعة وفتح باب العربية وركب
,رعد كان كل همه يبعد من البيت فورا ف ساق بأقصي سرعة
🌟 في العربية…🌟
ادم(بصوت عالي):يا نهار اسود اهدا اهدا اهداااا
ادم(بصوت عالي):انا لسة متجوزتش يالهووووي..
🎶عند نبض…✨
ميران لقت الباب مفتوح دخلت بسرعة وقعدت تنادي باسم نبض لغاية ما سمعت صوت صريخها طلعت بسرعة علي اوضتها لقتها كسر”ت كل حاجة فيها وايديها بتنز”ف..
ميران(بقلق وخوف):نبض نبض انتي كويسة؟!حصل ايه؟!
ميران قربت من نبض اللي مر”مية في الارض واخدتها في حضنها..
نبض(بصريخ وعياط):يا ررررررب… 🥺💔
ميران(بدموع وقلق):علشان خاطري قوليلي بس مالك..
تليفون نبض رن كذا مرة ونبض كانت بتصرخ وتعيط في حضن ميران..
ميران قامت بسرعة ومسكت تليفون نبض..
ميران قفلت التليفون وقربت من نبض اخدتها في حضنها لغاية ما نبض قوتها انها”رت وهديت…
ميران(بقلق):حصل ايه يا نبض؟!ايه اللي حصل بينك و بين رعد؟!
نبض(بعياط):اتطلقنا..
ميران(بصدمة):ايه ازاي وليه؟!
نبض(بعياط):انا عارفة اني غلطانة بس هو السبب..
ميران(بقلق):طب اهدي طب علشان خاطري..
ميران:هنزل اجيب علبة الاسعافات علشان ايدك..
ميران نزلت وبدأت تدور علي علبة الاسعاف..
تليفون نبض رن كتير هي مسكت التليفون..
🎶الخط اتفتح..✨
ممرضة:مدام نبض استاذ مراد فاق..
نبض غمضت عينيها بوجع ودموع وفتحت عينها..
نبض(بهدوء مصطنع):تمام جاية..

نبض قفلت التليفون وسندت نفسها ودخلت الحمام اخدت دوش بهدومها والماية اختلطت بالد”م بتاعها وخرجت..
ميران:تعالي اغيرلك علي الجرح..
نبض(بهدوء مصطنع):تمام..
نبض قعدت علي السرير وميران بدأت تعقم الجرح ونبض غمضت عينيها اوي علشان متعيطيش..
ميران:احكي حصل ايه يا نبض؟!
نبض(بهدوء مصطنع):ورايا مشوار لازم اعمله..
نبض قامت ودخلت اوضة الملابس..
ميران بصت علي حالة الاوضة وحالة صاحبتها كانت حزينة اوي..
نبض غيرت هدومها
-نبض قبل ما تخرج من الاوضة قعدت تأخد شهيق وزفير كتير بس متحملتش وقعدت تعيط بصمت وبعدها هديت نفسها خالص..
نبض:ميران عقبال ما ارجع جهزي ليا شنطة هدومي كلها..
ميران:نبض مشوار ايه اللي رايحاه..ومش هلم شنطة هدومك يا نبض ان شاء الله هترجعوا لبعض تاني..بس اهدي وفهميني ابوس ايدك..
نبض سابت ميران ومشيت خرجت من البيت..
نبض وقفت تاكسي وركبته..
نبض:لو سمحت روح علي (*****)..
السواق:حاضر يا هانم..
❤️عند رعد..❤️
رعد فضل سايق ل فترة كبيرة لغاية ما راح بمكان كله صحراء ووقف العربية..
رعد نزل من العربية ووقف في نص الصحراء وصرخ بقوة…
ادم قرب منه وحط ايده علي كتفه..
ادم:اهداا يا رعد واحكي حصل ايه؟!
رعد(بخنقة):انا النهاردة بس اتأكدت ان كلهم زي بعض يا ادم..مفيش حد مختلف..
ادم:ما ممكن تكون انت فاهم غلط..
رعد(بخنقة):ولما الاقي مراتي وحبيبتي واغلي حاجة عندي جايبة حبوب منع الحمل علشان خاطر متحملش مني ده معناه ايه..
رعد(بخنقة):انت مش هتحس بشعوري يا ادم..
ادم:طب تعالا نرجع واسمع منها..ممكن حد بيكر”هها حاطه علشان يوقع بينكم..
رعد(بخنقة):بتبرر ايه يا ادم؟!بتبرر ايه؟!لو مكنتش هي اللي عملت كدة كانت هتقولها وساعتها هحس الصدق في عينها لكنها بكل بجا”حة قالتها انت السبب..
رعد(بخنقة):انا السبب في ايه؟!انا عملت ايه في الدنيا دي علشان يتعمل فيا كدة؟!
ادم:طب برضو يا رعد نسمع منها الكلام مش بفلوس..
رعد:انا طلقتها..
ادم:ليه بس يا رعد؟!انتوا بتحبوا بعض و..
رعد(بزعيق):الحب ده انتهي قبل ما يبتدئ اصلا..
رعد:هي اللي اختارت البُعد هي اللي…

ادم:اهداا يا رعد…انا متأكد انك مكنتش في كامل وعيك لما طلقتها علشان كدة تقدر ترجعها تاني وتلموا الموضوع..
رعد:مش عايز ومش هكمل مع واحدة مش عايزة تخلف مني..
✨عند نبض..✨
نبض دخلت المستشفي ببطء وكانت ضعيفة وباين ده في عينيها طلعت نضارتها ولبستها ودخلت لاوضة مراد..
الدكتور:اهلا يا مدام نبض..اتفضلي..
الدكتور:الحمدلله هو بخير بس محتاج رعاية..
نبض:شكرا..
الدكتور والممرضة خرجوا نبض قربت من مراد وقعدت قدامه..
نبض:اخبارك؟! يا مراد..
مراد(بتعب وصدمة):الحمدلله بخير..
نبض:كنت فاكر اني مش هعرف..اينعم مشوفتكش من حدود 20 سنة بس مقدرش انسي السلسلة..
مراد:محبتش اظهر في حياتك تاني علي اني اخوكي هيأ”ذوكي..
نبض:مين؟!
مراد:اللي علموني الصنعة..
نبض:مش فاهمة حاجة؟!
مراد:لما اخدوني خلوني اشتغل معاهم علموني ازاي امسك سلا”ح وازاي ادافع عن نفسي
ولما كبرت خلوني واحد من رجالتهم بس انا كان الانت”قام في قلبي بيكبر كل مدي وكل لحظة..
مراد:كنت بلعب من تحت الترابيزة وكنت بخسرهم كل حاجة..
مراد:ووصلت للكبير بتاعهم ده مقدرتش العب معاه بس بحاول لغاية ما ظهرتي انتي
عيونك طريقتك اول ما شوفتك ساعة ما كنت رايح اقت”ل رعد اللي اكتشفت بعد كده انه رعد السيوفي.
.اول ما شوفتك حسيت بحاجة غريبة فمرضتش اقت”لك ومشيت..
وبعدها عملت الحادثة دي بس مكنتش اقصد اتسبب في اضر”ار كنت بس عايز اتأكد..
ولما خطفتك وشوفت السلسلة كنت عايز اخدك في حضني بس مقدرتش..
مراد:ورفضت وقولت ليهم محدش يقرب منها بس حاولوا يخطفوكي من ساعتها وانا كل شغلي حمايتك يا نبض..لانك اختي واهلي وكل حياتي..
نبض قربت من مراد حضنته ومراد باس رأسها نبض قعدت تعيط كتير اوي ومراد حس بأن في حاجة..
مراد:مالك يا نبض حصل ايه؟!
نبض(بعياط):وحشتني اوي..
مراد:عارف ده بس انا عارف عنك الثبات يا نبض..في حاجة تانية…
مراد:رعد عملك حاجة؟!
مراد:احكي يا نبض انا اخوكي انا مراد هتخبي عليا..
نبض حكت كل حاجة حصلت من اول جوازها ب رعد لغاية طلاقهم..

مراد:رعد مكنش كدة في صغره ابدا..كان طيب وبيخاف علي ماما وبيخاف عليكي لو قالوله ان النونو حصله حاجة ..ايه اللي غيره؟!
مراد:انتي ازاي تستحملي كل اللي هو عمله ده يا نبض؟!كان لازم تأخدي موقف…
نبض(بدموع):مقدرتش يا مراد مقدرتش..مقدرتش اسامحه لكني وثقت فيه..
نبض(بدموع):و الله ما بكر”هه كل اللي حصل انا خايفة خايفة يا مراد..
نبض(بدموع):انا عايزة اخلف منه وعايزة ابني يتكتب علي اسمه…
نبض(بدموع):مفيش واحدة بتتمني متبقاش ام..
مراد اخد نبض في حضنه وطبطب علي ضهرها..
مراد:هتتحل يا حبيبتي هتتحل..
مراد:متخافيش يا روحي..
مراد:كله هيتحل..
نبض:انت اهم حاجة كويس؟!
مراد:الحمدلله..
نبض:الحمدلله..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨في مكان تاني…في المبني..✨
رعد(بجمود):هاتلي ملف فارس الدمنهوري..
محرم:حاضر..
مهند:رعد..
رعد:خير؟!
مهند:نبض في البيت اصل فاطمة عايزة تروح ليها..
رعد(ببرود):معرفش انا ونبض اطلقنا..
مهند(بصدمة):نعم ده اللي هو ازاي؟!
رعد(ببرود):عادي..
محرم:الملف يا بيه..
رعد:ابعت يزيد يحقق مع اللي احنا مسكناه امبارح..
محرم:حاضر..عن اذنك..
مهند:رعد في ايه فهمني؟!
رعد(ببرود):متنساش نفسك يا مهند احنا في شغل..
رعد(ببرود):روح شوف شغلك يلا..
مهند:براحتك..
مهند خرج من المكتب ورعد حط رأسه بين ايديه وكان مخنوق اوي..
رعد(بدموع وخنقة):يا رب..
💜الباب اتفتح وعز دخل..💜

عز(بمرح):يلا يا باشا ورانا اجتماع..
رعد قام وراح هو وعز اوضة الاجتماعات..
رعد(ببرود):ايه اللي جابك يا لؤي؟!
لؤي:سيادة اللواء طلبنا..
رعد(ببرود):طيب..
الكل قعد وبدأ يتكلم مع التاني..ورعد ساكت خالص..
لؤي(بخبث):بقولك يا رعد؟!
رعد(ببرود):خير؟!
لؤي(بخبث):هو انت فعلا طلقت مراتك؟!
رعد لف بكرسيه بصدمة وبص ل لؤي وبعدها بص ل مهند..
مهند:ايه الكلام الفارغ ده؟!لا طبعا..
لؤي(بخبث):لا اصلي سمعتكوا بوداني…بس انا غرضي شريف..
رعد(بحدة):ده اللي هو ازاي؟!
لؤي(بخبث):اصل الصراحة من ساعة ما شوفتها في الحفلة وانا مش قادر انساها..
لؤي(بخبث):لو فعلا هتطلقوا ومفيش امل ترجعوا اديني رقمها ممكن اظبطها..
رعد ابتسم ببرود وقام من مكانه قرب من لؤي بهدوء وفي اقل من لحظة كان لؤي بين ايدين رعد ووشه كل د”م..
فرقة لؤي اتدخلوا وفرقة رعد اتدخلوا بس محدش قدر يبعد رعد عن لؤي
اللواء(بغضب):رعد ابعد انت اتجننت..
رعد مسابش لؤي والا وهو مغمي عليه ووشه اختفي من كتر الكد”مات والد”م…
رعد(بغضب):ابعدوا..
رعد سابهم ومشي ومهند وعز جريوا وراه..
مهند:شوفت بقي علشان كدة الحق رجعها متأكد انك طلقتها في لحظة غضب..
عز:انا معرفش حصل ايه بس اللي متأكد منه انه مينفعش كدة..
عز:رجعها يا رعد وبعدها تبقوا تتكلموا..
رعد(بعصبية):مش عايز اسمع صوت..
رعد ركب عربيته وساقها بغضب,
مهند وعز وقفوا مش عارفين يعملوا ايه..
مهند(بتنهيدة):ربنا يهديه..
💜💜💜💜💜💜💜✨✨✨💜💜💜💜💜
❤️في مكان تاني…عند مالك وملك..❤️

ملك(بوجع):يا صابرين..
صابرين:نعم يا هانم..
ملك:ساعديني اطلع الاوضة بعد اذنك..
صابرين:تعالي..
صابرين ساعدت ملك وطلعوا لاوضتها..
ملك جريت علي الحمام وقعدت ترجع وصابرين واقفة معاها…
صابرين:طب اتصل ب مالك بيه؟!
ملك(بتعب):لا..انا بخير ده من الحمل..
صابرين:طب هنزل اعملك حاجة دافية..
صابرين ساعدت ملك وقعدتها علي السرير ونزلت بدأت تعمل حاجة دافية..
-✨بعد فترة بسيطة..✨
مالك دخل ودور علي ملك ودخل المطبخ لانه عارف انها بتحب المطبخ..
مالك:اومال ملك فين؟!
صابرين:فوق في اوضتها يا بيه..
مالك:طيب…بتعملي ايه؟!
صابرين:بعمل حاجة دافية للهانم لانها تعبانة…
مالك(بعصبية):ومقولتيش ليا ليه؟!
مالك:الكلام ده من امتي؟!
صابرين:من نص ساعة كدة..
مالك طلع يجري علي اوضة ملك وملك اتخضت..
ملك:مالك؟!
مالك:مالك يا حبيبتي حصل ايه؟!
ملك:ها؟!احم انا كويسة الحمدلله..
مالك:ومقولتيش ليه ليا انك تعبتي؟!
ملك:تعب بسيط يا مالك متقلقش..
مالك:طيب يا حبيبتي مش انا قولتلك اول ما تحسي بتعب تقولي ليا..
ملك:مرضتش ازعجك..
مالك:كدة برضو يا ملك انتي مراتي وحبيبتي فاهمة..اياكي تقولي كدة..
ملك:اهم حاجة طمني عنك..اخبار الشغل ايه؟!
مالك:كويس متشغليش بالك اهم حاجة انتي تبقي كويسة..
صابرين:الحاجة الدافية..
مالك:سيبيها وامشي..
صابرين:حاضر يا بيه..

مالك:يلا يا حبيبتي اشربي الكوباية دي كلها عقبال ما ادخل اغير وارجعلك..
ملك:هقوم اطلعلك هدوم..
مالك:بس خليكي عندك انا هقوم المهم اشربي انتي الكوباية دي..
مالك:يلا اشربي..
ملك:حاضر..
مالك قام وغير هدومه
مالك:شاطرة كملي بقي..
ملك:طب ثانية وهيكون الاكل جاهز…
مالك:ما تتهدي بقي هو انتي مبتعرفيش تعيشي من غير ما تتعبي نفسك..
مالك:اقعدي انا اصلا اتغديت بره مع عميل..
ملك:طيب..
مالك: اكلتي؟!
ملك:اه..
مالك قرب من ملك وباس رأسها واخدها في حضنه..
مالك:بكرة هنروح نطمن عند الدكتورة ومش عايزك تتعبي نفسك خالص..
مالك:واول ما تحسي بتعب تقولي ليا..
مالك:لو عرفت انك خبيتي تاني هتزعلي مني يا ملك..
ملك:اسفة بس مرضتش اقلقك والله..
مالك:لا اقلقيني عادي ولا يهمك..
ملك:بحبك..
مالك:بموت فيكي…
يلا ريحي ساعتين علشان نسهر بليل..
ملك حضنت مالك وغمضت عينيها ونامت…مالك لما اتأكد انها نامت قام وقعد يشتغل شوية في اوضة المكتب…
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✨في مكان تاني…عند ادم وميران…💜
ميران:ادم..
ادم:ايه يا حبيبتي؟!هي فين نبض؟!

ميران:معرفش قالت وراها مشوار وسابتني ومشيت…
ادم:اوف بقي..هنخلص امتي؟!
ميران:هو حصل ايه؟!اخوك عملها ايه؟!
ادم:مش رعد هو اللي عمل هي اللي عملت..
ميران:نبض عملت ايه؟!اكيد هو اللي غلطان..
ادم(بحدة):لا مش غلطان يا ميران نبض هي اللي غلطانة في حد يأخد حبوب منع الحمل علشان متخلفش..
ميران اتصدمت اوي وبصت لادم ودماغها بدأت تروح وتيجي..
ميران:بس برضو اكيد ليها اسبابها ممكن يكون اخوك مش بيحبها او ممكن يكون عايزاها تخلف غصب او ممكن بيعاملها وحش..
ميران:نبض مش كدة…نبض كان نفسها تخلف اوي..
ميران:اكيد اخوك هو السبب..
ادم(بعصبية):وجنابك حكمتي منين انه هو السبب؟!انتي اللي مش عايزة تصدقي ان صاحبتك كدة..
ميران:انت بتزعق ليا؟!
ادم:انتي اللي بتقول كلام مش معقول…اعدلي كدة..
ميران:علفكرة بقي ايوه اخوك اللي غلطان..
ادم(بعصبية):ميران متخلنيش اطلعي عصبيتي عليكي…اتقي شر”ي وغضبي..
ميران سابت ادم وقعدت علي الكنبة اللي في بيت رعد ونبض..
ميران طلعت تليفونها واتصلت كذا مرة ب نبض..
✨الخط اتفتح..✨
ميران(بلهفة):نبض حبيبتي…انتي فين؟!
نبض:متقلقيش يا ميران انا بخير..
ميران:طب قولي انتي فين واجيلك..
نبض:بعدين يا ميران عايزة ابقي لوحدي شوية..
ميران:طب..
نبض:باي يا ميران وجهزيلي شنطتي زي ما قولتلك..
نبض قفلت الخط وميران حطت رأسها بين ايديها..
ادم:قالتلك ايه الهانم؟!.
ميران:اجهز شنطة هدومها..
ادم : لا رد….
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
🌟عند نبض..🌟
نبض قفلت الخط مع ميران وراحت ناحية الاسانسير..
باب الاسانسير اتفتح نبض رفعت رأسها لقت كذا شخص ومن ضمنهم رعد..
نبض دخلت بخطوات بطئية ووقفت جمبه..نبض بدأت تحس بسخونية طالعة من جسمها بدأت تدلك رقبتها وحست ان الوقت كبير..

رعد كان واقف حاطط ايده في جيبه وباصص قدامه بهدوء مصطنع…
بدأوا الناس يخرجوا لغاية ما اتبقي نبض ورعد..
نبض كانت هتخرج رعد داس علي زرار الايقاف ومسكها من دراعها سندها علي الحيطة..
رعد:ليه؟!
نبض لا رد..
رعد(بزعيق):ردي عملتلك ايه علشان تعملي كدة؟!
رعد(بزعيق):مستاهلش انا ده..ردي عملتي كدة ليه؟!
نبض(بدموع):لو سمحت وسع عايزة اخرج..
رعد(بزعيق):مفيش خروج من هنا قبل ما افهم عملتي كدة ليه..
رعد(بزعيق):استاهل تعملي فيا كدة..انا ايه ذنبي؟!
رعد(بزعيق):ردي…بتقر”في مني ومش عايزة تخلفي مني..
نبض(بدموع):وسع يا رعد..
نبض زقت رعد ولسة هتدوس علي زرار التشغيل رعد زقها تاني علي الحيطة ورأسها اتخبطت..
نبض(بدموع):عايز ايه بقي؟!رد عايز ايه مني؟!
نبض(بدموع):ابعد بقي..مش اتطلقنا عايز ايه تاني؟!
رعد:لا مطلقناش يا نبض انا رجعتك تاني لعصمتي…لو عايزة تطلقي اعرف ليه عملتي كدة..
نبض(بحدة):انت السبب متبصليش كدة ايوه انت السبب..
نبض:انت سبتني كام مرة ذ”لتني كام مرة مديت ايدك عليا كام مرة..
نبض:فاكر لما قولتلك حتي لو وثقت فيك مش هسامحك وحتي لو سامحتك مش هثق فيك..
نبض:لما بتنام جمبي يا رعد وببص ليك بفتكر كل حاجة وحشة حصلت..
نبض:كل ما بتقول نفسي اخلف منك يا نبض…اشوف نفسي وانا حامل وانت بتر”ميني ورا ضهرك وانا بنادي عليك لكن انت زي ما انت ماشي من غير ما تلف..
نبض:لما تسبني لوحدي هسند نفسي وهقوم او ممكن انها”ر وامو”ت..
لكن لما تسبني بعيال يا رعد ويكبروا ويسألوني علي ابوهم اقولهم ايه ابوكوا سابنا ومشي..
نبض(بدموع):حاولت انسي وافتكر لحظاتنا الحلوة وبس…
لكن انت حتي مكنش ليك ذكري حلوة معايا من البداية يا رعد….
نبض(بدموع):انا بقيت انام وانا خايفة اقوم ملقكش..بقيت اخاف تسبني وتمشي…
نبض(بدموع):مش ذنبي يا رعد والله ما ذنبي حاولت حاولت كتير بس خوفي مسيطر عليا..
نبض(بدموع):تبقي غبي لو فكرت اني مش عايزة اخلف منك…
انا كل اللي عملته اني حميت عيال لو جم هيتظلموا اوي..وانا مش عايزة ولادي يتظلموا..
نبض(بدموع):انا بنام علي المخدة جمبك وخايفة اصحي اكون بحلم وانك وهم..
نبض(بدموع):انت فضلت تزرع الخوف ده جوايا لغاية ما دماغي جابتني للموضوع ده..
نبض بصت في الارض وقعدت تعيط وتشهق,
رعد كان باصص ليها بيسمع كل كلمة منها..

نبض بعدت عن رعد وداست علي زرار التشغيل ووقفت استنت لما الاسانسير وقف وخرجت بسرعة وهي بتمسح دموعها…
نبض جريت علي اوضة مراد وقبل ما تدخل مسحت دموعها ودخلت ل مراد..
مراد:اتأخرتي ليه ده كله انتي مع الدكتور..
نبض:اسفة..
✨الباب خبط✨
ورعد دخل نبض وطت رأسها في الارض..
رعد:حمدلله بالسلامة عرفت انك فوقت..
مراد(بسخرية):كتر خيرك اوي…
رعد:خير يا مراد؟!
مراد(بعصبية):هي دي الامانة يا رعد..
رعد(بابتسامة):لحقت تشتكي مني..
مراد(بعصبية):لو فاكر ان مفيش حد وراها لا يا بابا فوق كدة وفتح عينك انا لسة موجود ممو”تش…
رعد:ربنا يخليك ليها يا عم…
🎶تليفون نبض رن…الخط اتفتح..🎶
نبض:الو يا بابا..
جلال:نور عيني عاملة ايه يا حبيبتي..
نبض:بخير يا حبيبي انت عامل ايه طمني عنك..
جلال:بخير يا نور عيني..طمنيني عليكي بس..
نبض:بخير والله يا حبيبي…اهم حاجة بتأخد ادويتك..
جلال:الحمدلله..
نبض:تمام يا حبيبي…مجهزالك مفأجاة قريب اوي هتعرفها..
جلال:ا..
نبض:متحاولش مش هتعرف..
نبض:باي..
مراد:وانت جاي ليه؟!
رعد(برفعة حاجب):احترمني انا ابن عمك وجوز اختك..
مراد:جوز ايه يا حبيبي!!!!! انت مش طلقتها يا عين ابوك..
رعد:ورجعتها تاني..
مراد:هي بنات الناس لعبة..قوم يا بابا يلا بره..
مراد:لما تعرف تحترم مراتك وتعرف غلاوتها تبقي تعالا اتكلم..
رعد:ا..

مراد:تعالي هنا يا نبض..
نبض قربت من مراد ووقفت جمبه بعيد عن رعد…
رعد:تعالي هنا يا نبض..
مراد:كان في وخلص..
رعد:والله؟!
مراد:مش انت اللي اخترت البُعد استحمل..
رعد:نبض متسمعيش كلامه..تعالي هنا في حضني..
مراد:استغنينا عن خدماتك..
مراد حضن نبض جامد وباس خدها…
رعد(بغيظ):لو مكنتش تعبان ومتك”سر كان زماني دخلتك المقا”بر بايدي..
مراد(برفعة حاجب):تعرفي الواد الر”زل ده يا نبض؟!
نبض هزت رأسها بخجل بمعني لا..
رعد:والله؟!تعالي وانا اعرفك انا مين..
مراد:يلا يا بابا بيتك بيتك ملكش حاجة عندي..
رعد:لا ليا يا اخويا دي مراتي ومش همشي من هنا غير بيها..
رعد قرب من نبض ونبض مسكت في مراد..رعد مسك ايد نبض وشدها ل حضنه..
رعد(بهمس):ملجأك الوحيد انا..
نبض رفعت عينيها واتقابلت عيونها بعيون رعد اللي قرب منها وباس عيونها وباس رأسها..
رعد:حقك عليا انا..انا اللي مدتكيش الامان اللي انتي عايزاه انا اللي محسستكيش بالحب من البداية..
رعد:عاقبيني باي طريقة الا البُعد لانك اتخلقتي ليا انا وبس..
رعد:واي حد ممكن يفكر فيكي يبقي هو اللي جاب المو”ت لحد عنده..
رعد:حطي ده في رأسك مهما يحصل هنلف ونرجع ل بعض لان نهاية طريقي هو انتي..
رعد وطي وركع قدام نبض ورفع ايده ليها..
رعد:سامحيني واوعدك مستحيل اسيبك ومستحيل اسيب ولادنا..هتفضلي الاولي دايما مهما حصل..
نبض بصت ل مراد اللي بصلها بابتسامة نبض بصت ل رعد..
نبض سابته ومشيت ورعد وقف بصدمة من ردة فعلها والدموع اتجمعت في عيونه..
نبض لفت جريت علي رعد ونطت عليه ورعد شالها بسرعة في حضنه وباس رقبتها وخدها..
رعد:وقعتي قلبي..
مراد:احم احم..
رعد:يا عم اتنيل..
رعد:قمري انتي..
مراد:والله عال يا ست نبض..
نبض:ها؟
رعد(بضحك):حبيبتي انتي..
رعد:طيب عايز حاجة يا مراد لا يلا باي..
رعد اخد شنطة نبض ومسك ايديها جري علي بره وقعد يجري ونبض وراه وهي مبتسمة..
رعد:اركبي يلا..

نبض ورعد ركبوا العربية ورعد لف مصر كلها مع نبض ونبض جريت واتنططت وضحكت وعملت كل حاجة وهي مبسوطة..
نبض ورعد وصلوا للبيت لقوا ادم وميران قاعدين قلقانين..
نبض:هاي..
ميران جريت علي نبض وحضنتها جامد..
ميران:عملك حاجة احكيلي..
نبض:متقلقيش يا روحي..
ادم:ايه الاخبار يا رعد؟!
رعد:الحمدلله عدت الامور علي خير…
ميران:ده كله سايبنا قلقانين عليكوا..حرام عليكوا..
ادم:كويس انكم بخير دلوقتي..
ادم:يلا يا ميران..
ميران:مش هسيب نبض..
ادم:ميران قدامي بطلي هبل..
نبض:ما تسيبها..
رعد:باتوا النهاردة..
ادم:لا..
رعد:يلا بقي متبقاش قفل..
ادم:لو مكنتش حلفت..
الاربعة ضحكوا وكل اتنين طلع اوضة..
نبض:ميران حبيبتي عملتي الاوضة..
رعد:وريني ايدك مأخدتش بالي..
نبض:ما انت لو كنت مهتم كنت عرفت..
رعد:تعالي يا لمضة..
رعد شد نبض ل حضنه وقعد يتكلم معاها رعد لسة هيقرب
من نبض

✨التليفون رن..✨
رعد:لحظة..
🎶الخط اتفتح..🎶
رعد:الو..
…(بعياط):تعالاا بسرعة..
رعد بعد نبض عنه بسرعة وقام وقف بصدمة و ……

يتبع…

فرح(بعياط):تعالا بسرعة..

رعد بعد نبض عنه بسرعة وقام وقف بصدمة..

نبض(بقلق):ايه يا حبيبي؟!

رعد(بقلق):مين؟!

فرح(بعياط):انا امك يا ابني…فارس هيقت”لني الحقني ارجوك…

فرح بعتت الموقع ل رعد وقفلت الخط خالص..

رعد حس بالقلق ودخل غير هدومه بسرعة واخد حاجته..

نبض:فهمني يا رعد حصل ايه؟!

رعد:مفيش خليكي هنا قريب وهرجع

رعد ساب نبض ونزل ركب عربيته وراح للمكان اللي فرح بعتته ليه..

رعد نزل وحس بحاجة غريبة مسك سلا”حه في ايده لقي مصنع حديد وحارسين واقفين..

حارس:سلم سلا”حك…

رعد:انتوا مين؟!

حارس2:من طرف فرح هانم..

الاتنين شدوا سلا”ح رعد منه ودخلوه المصنع وزقوه..

رعد رفع رأسه اتصدم لما لقي ادهم وتمارا قاعدين علي كرسي مربو”طين ومتكتفين…

فرح(بضحك):مفاجاة مش كدة..

فرح:كنت فاكر اني يوم ما هقع هسند عليك انت..ابن ابوك..

ادهم(بدموع):مقولتش ليه ليا يا رعد؟!

رعد:محبتكش تعرف حقيقة امك ال********* وال ********..

فرح(بغضب):انا!!

رعد لقي حد بيضر”به علي ضهره بسلسلة حديد…

ادهم(بخوف):رعد..

رعد(ببرود):عايزة ايه؟!

فرح:روحك..

رعد:خرجيهم بره لعبتك ال*****..

فرح:هقت”لهم هما كمان بعدك..وبعدها اخوك التالت ومراتك..

فرح:علموه الا”دب…

في واحد جه من ورا رعد ضر”ب رجله بحاجة حديد رعد غصب عنه وقع في الارض علي ركبه..

تمارا(بصريخ وعياط):حرام عليكي هما عملوا ليكي ايه؟!سيبينا بقي..

فرح مسكت تمارا من شعرها جامد وتمارا كانت بتصرخ..

تمارا(بصريخ وعياط):انتي مش ام انتي از”بل واحدة عرفتها.

فرح ضر”بت تمارا علي وشها كتير لغاية ما اغمي عليها…

كان فيه شوية رجاله بيضر”بوا رعد ورعد مش بيقاوم خالص..

فرح:قبل ما تمو”ت تحب تعرف الحقيقة كاملة..

فرح قربت من رعد اللي مر”مي في الارض ونزلت ل مستواه..

فرح:ابوك كان شخص رخم وغبي…كان بيحبني زي المجنون حبه خنقني وكر”هني فيه وفي كل حاجة..

فرح: وفي يوم جه فارس شوفته وعجبني اسلوبه وكلامه وتقله..من يومها وانا بقيت افكر فيه..

فرح:بس للاسف كنت حامل في ********* اللي هناك ده..”شاورت علي ادهم”..

فرح:جه كذا مرة واتكملنا وعرفت انه هو كمان معجب بيا…

خلفت ومكنتش قادرة استحمل اكتر كنت خلاص قر”فانة من ابوك ومن كل اللي في البيت استنيت سنة..

فرح : هربت من البيت ومشيت من غير ما ابص ورايا سيبتك وسبت اخوك وسبت ده…وانا مش ند”مانة..

فرح:عرفت اني حامل للاسف الشديد بعد ما خلفتها فارس حبيبي مكنش طايقها ادتها للخدامة هي اللي ربتها..

فرح:كنت كل ما افكر ف عمر قد ايه اتأ”ذي من بعدي كنت افرح اوي..

فرح:وانت جيت ملهوف علشان تشوفني مالي..

فرح مسكت دقن رعد ورفعتها ليه..

فرح(بابتسامة خبث):ابني حبيبي..

رعد(بغضب):هخليكي انتي وجوزك تدفعي التمن غالي اوي يا فرح..

فرح:تؤتؤ هي حياة معلمتكش ازاي تتعامل مع امك ازاي..

رعد(بغضب):متذكريش اسمها علي لسانك هي انضف منك..

علي الاقل هي لاخر لحظة في حياتها كانت متمسكة بعيالها ومكنتش شايفة غير جوزها..

فرح ضر”بت رعد قلم علي وشه وبعدت عنه..

فرح:قبل ما تمو”ت نفسك في حاجة؟!

ادهم(بخوف ودموع):رعد انت كويس؟!

رعد(بكبرياء):متخافش يا ادهم..متنساش انك من عائلة السيوفي ابن عمر السيوفي وعمر السيوفي ولاده كلهم رجالة مبيخافوش ابدا..

فرح:مش عايز تشوف حبيبة القلب مرة قبل ما تمو”ت..

رعد بص قدامه ببرود وادهم مكنش عارف يعمل إيه وتمارا مغمي عليها

اشتغلت شاشة صغيرة قدام عيون رعد..

✨عند نبض ✨

نبض كانت قلقانة اوي علي رعد…جرس الباب رن..

نبض راحت ناحية الباب وفتحته..

فارس:انتي نبض السيوفي..

نبض:ايوه مين حضرتك؟!

نبض لقت حد ضر”بها برجله في بطنها وقعت في الارض..

نبض(بوجع ودموع):انتوا مين؟!

فارس نزل ل مستوي نبض وشد”ها من شعرها ورفعها ليه..

نبض(بصريخ):ادم..

نبض كانت حاسة بوجع شديد في بطنها…

فارس(بسخرية):هو موجود؟!

فارس:احسن علشان نخلص من التلاتة في وقت واحد..

نبض(بخوف):رعد رعد فين؟!!

فارس:زمانه بيتد”فن دلوقتي..

نبض(بدموع وخوف):انت كداب..رعد بخير..

فارس(بسخرية):ده البعيدة غبية بقي..

فارس قرب وشه من وش نبض بس نبض بعدت عنه..

نبض(بغضب):انت شخص زبا”لة..

فارس:اطلعوا شوفوا اخو المحروس فين؟!

نبض زقت فارس بغضب وزحفت ل ورا بوجع..

فارس(بضحكة خبيثة):بتستخبي مني؟!

فارس قرب من نبض اللي وقعت من السلمتين اللي قدام الباب..

نبض(بدموع ووجع):اياك تقرب..

✨عند ادم وميران..✨

ميران كانت نايمة وحست بحركة غريبة قامت..

ميران(بخوف):ادم ادم..

ادم(بنوم):ايه يا ميران؟!

ميران(بخوف):انا خايفة اوي وحاسة بحاجة غريبة..

ادم شد ميران لحضنه اكتر وباس رأسها..

ادم(بنوم):نامي يا ميران…متخافيش..

ميران(بخوف):يا ادم..

فجأة الباب اتفتح ودخلوا كذا شخص لابسين اسود ومعاهم اسل”حه..

ميران(بفزع):ادم..

ادم قام بسرعة وشغل النور لقي واحد مصوب السلا”ح ناحيته عكس ايده واخد السلا”ح ضر”ب رصا”ص علي رجل واحد منهم وضر”ب رصا”ص علي رأس واحد والتالت ضر”ب نا”ر علي ادم..

ادم شد ميران في حضنه وحماها بجسمه..

ميران(بدموع):ادم..

ادم ضر”ب نا”ر قبل ما التاني يضر”ب والتلاتة وقعوا في الارض..

ادم:اهدي اهدي يا حبيبتي اهدي..

ادم اخد ميران وكان بيبص يمين وشمال ونزلوا علي السلالم..

نبض(بوجع):ابعد يا حيو”ان..

نبض(بوجع):لو اخر راجل في الدنيا مستحيل اخليك تقرب مني…

انا متجوزة وبحب رعد حتي لو زي ما انت بتقول انه ما”ت هفضل مراته وهيفضل هو الراجل الوحيد اللي يحق ليه انه يلمسني..

نبض(بصوت عالي):فاهم؟!

ادم(بعصبية):ايه اللي بيحصل هنا؟!

ادم رفع مسد”سه في وش فارس في واحد رفع مسد”سه في وش ميران وواحد تاني في وش ادم..

فارس:نزل سلا”حك يا حلو..

ميران(بدموع ورعب):ادم انا خايفة..

ادم:انت مين؟!

فارس:اللي هيخلص عليك..

فارس(بخبث):بس لما استمتع مع مرات اخوك شوية..

ادم(بغضب):علي جث”تي ده يحصل..

فارس(بخبث):قدامك ل تنقذ مرات اخوك لاما تنقذ مراتك يا ادم اختار..

ادم بص ل ميران اللي كانت بتبص ل فارس برعب وخوف..وبص علي نبض اللي مرمية في الارض وبتنز”ل د”م..

ادم قرب من نبض كان الحارس اللي رافع سلا”حه علي ميران ضر”بها علي رأسها..ميران وقعت في الارض..

فارس:امسكوه..

باقي الحراس مسكوا ادم وكانوا كتير..فارس شد نبض من شعرها وقومها معاه وطلع علي اوضتها هي ورعد..

نبض(بصريخ):ابعد عني يا حيو”ان..

فارس ضر”ب نبض علي وشها ورماها علي السرير..

نبض(بصريخ):يا حيو”ان انت زبا”لة..

نبض مسكت كأس كان علي الكمودينو وضر”بت بيه رأس فارس..

فارس(بوجع):يا *********..

نبض زقت فارس وبعدت عنه بسرعة..نبض نزلت جري بره الاوضة..

نبض حست بوجع شديد وكانت قوتها انهارت..

نبض وقعت من علي السلالم ونزلت السلالم كلها وهي بتدحرج وقعت في الارض مغمي عليها..

💜عند رعد..💜

رعد صرخ بأعلي صوت عنده لما نبض وقعت من علي السلم وكان حواليها د”م..

فرح(بخبث):ايه يا حبيب امك شوفت السنيورة…

رعد(بغضب):و حياة نبض لاكون قا”تلك..

فرح(بخبث):بعد الوقعة دي معتقدش انها هتعيش..

فرح(بخبث):شوفت بقي انا ساعدتك ازاي قبل ما تمو”ت ووريتك مراتك وهي بتمو”ت قبلك..

-فرح مسكت مسد”س ووجهته ناحية رعد

رعد في اقل من لحظة شد السلا”ح منها وحاوط رقبتها بايده وحط المسد”س علي رأسها..

رعد:قسما بربي لو ما خليتيهم ينزلوا السلا”ح لاكون قا”تلك..

محدش نزل سلاحه رعد قت”ل خمس اشخاص..

رعد:ناقص رصا”صة واحدة هتكون في رأسك..

فرح(بخوف):نزلوا سلا”حكم..

الباقي نزل سلا”حه ورعد اخد مسد”س تاني وقت”ل الباقي وكانوا عدد صغير,رعد ضر”ب نا”ر علي الكل..

رعد(بغضب):قسما بربي لو حد من اللي بحبهم حصله حاجة اللي كنت هعمله فيكي في الاول كان رحمة..

رعد ضر”ب فرح علي رأسها بالمسد”س..فرح وقعت في الارض مغمي عليها..

رعد قرب من ادهم فك الحبل اللي كانوا مقيده..

رعد:انت كويس؟!

ادهم:اه..

رعد قرب من تمارا فك الحبل بتاعها وشالها علي كتفه وخرجوا هما التلاتة ركبوا العربية ورعد ركبها بسرعة وساق بأقصي سرعة عنده..

✨رعد مسك تليفونه واتصل ب سعد…الخط اتفتح..✨

رعد:سعد ابعت رجالتك ل(********)..

رعد:هيلاقوا فرح الدمنهوري خدها وديها للمخزن القديم..

سعد:طيب بس فهمني حصل ايه؟!

رعد قفل التليفون وكمل سواقة ناحية البيت بسرعة..

💜عند نبض..💜

مراد كان جاي يزور نبض لقي الباب مفتوح ود”م واول ما دخل لقي رجالة مكتفة ادم..

مراد:صابر..

مراد:انتوا بتعملوا هنا ايه!!

صابر(حارس): ليث انت ايه اللي جابك هنا؟!

مراد:انت مجنون سيبه انت بتعمل ايه ده يخصني..

مراد(بخضة):نبض..

مراد جري علي نبض ولفها ليه لقي رأسها بتنز”ل د”م وتحتها د”م..

فارس(بغضب):اما ربيتك يا*****..

فارس بص لقي نبض مر”مية في الارض ومراد رفع رأسه لقي فارس..

مراد(بغضب):يا ابن ال********..

مراد قام جري علي فارس وقعد يضر”به بغضب..

صابر:خلاص يا ليث اهداا..

مراد(بغضب):ابعد عني..وانت كنت فين لما عمل كدة؟!

مراد(بغضب):اللي انت عملته في اختي وربي لادفعك التمن غالي..يا ******..

مراد نزل تاني ل نبض..

صابر خلي الحراس يسيبوا ادم..

ادم جري علي ميران بقلق..

ادم(بخوف):حبيبتي فتحي عينك..

مراد:مش هنقدر نستني لازم ننقلهم المستشفي..

مراد شال نبض بين ايده وخرج بره البيت,

ادم شال ميران وخرج ورا مراد..

كل واحد ركب عربية وراحوا علي اقرب المستشفي..

مراد(بصوت عالي):دكاترة هنا بسرعة..

لوسي:نبض!!!

طارق(بخضة):نبض!!

ياسر:ايه اللي بيحصل هنا؟!

طارق:نقالتين هنا بسرعة..

حطوا نبض وميران كل واحد علي نقالة ونقلوهم اوضة الاسعاف..

ادم ومراد واقفين خايفين عليهم..

ياسر:ازاي حصل ده؟!وفين رعد؟!

ادم(بتذكر):اه فعلا؟!

ادم:رعد..

🌟عند رعد..🌟

رعد وصل بسرعة للبيت ودخل بسرعة ملقاش حد بس لقي د”م نبض..

رعد(بصريخ):يااااااااااا رب..

ادهم(بدموع):رعد اهدااا..

رعد طلع بسرعة علي اوضته ورمي هدومه علي الارض وبص علي شاشة صغيرة شوية وجاب التسجيل وشاف ان مراد اخد نبض..

رعد طلع تليفونه بسرعة واتصل علي ادم..

✨الخط اتفتح..✨

ادم(بقلق):رعد انت كويس؟!

رعد:انتوا فين؟!فين نبض يا ادم؟!

ادم:في مستشفي(******)..

رعد:انا جاي..

رعد نزل جري علي تحت وادهم وراه ركب العربية وراح علي المستشفي..

رعد نزل وشال تمارا بين ايديه ودخل المستشفي..

ادهم:دكتور هنا بسرعة..

ميرڤت:دخلوها الاسعاف..

دخلوا تمارا اوضة الاسعاف ورعد شاف مراد وادم جري عليهم بسرعة..

ادم(بقلق):ايه اللي حصل فيك؟!

رعد(بخوف):مش مهم انا…فين نبض؟!

مراد وادم بصوا علي سرير نبض,رعد اتصدم من الد”م اللي نا”زل منها والدكاترة كلهم حواليها..

ياسر(بحدة):جهزوا اوضة العمليات..

ياسر(بحدة):واطلبوا وحدات د”م مماثلة..

مراد:اهداا يا رعد..

رعد(بدموع):انا السبب..انا السبب..

ادم:لا اهداا..

مراد حضن رعد جامد ورعد مسك فيه وبدأ يعيط وادم وادهم كانوا مستغربين..

رعد(بعياط):مطلعتش قد الامانة يا مراد..

مراد:اهداا نبض اختي وانا عارفها هتبقي كويسة..

ادم(بصدمة):انت مراد!!!!!

ادهم:مراد مين؟!

مراد:بعدين يا ادم..

مراد:ايه اللي حصل ل تمارا؟!

رعد(بصدمة بسيطة):انت تعرف تمارا؟!

مراد:ايوه كانت في قصر فارس الدمنهوري..

رعد:لما نطمن علي نبض نبقي نتكلم..

دخلوا نبض اوضة العمليات ورعد بص ليها حاول يمسك دموعه..

الكل قاعد علي اعصابه لفترة طويلة بالنسبة ليهم..

🌟بعد فترة..🌟

ياسر ولوسي وطارق خرجوا من اوضة العمليات..

ياسر:الحمدلله انقذنا نبض..

طارق:بس للاسف الشديد..

لوسي:الجنين كان في ايامه الاولي مقدرناش ننقذه ونبض اجهضته..

ياسر:شدوا حيلكم…الايام جاية كتيرة..

طارق:المهم ان نبض حاليا كويسة..

لوسي:لازم رعاية كبيرة واهتمام..

رعد كان مصدوم اوي ومش قادر يتكلم..

رعد(بدموع):يي ععن نني ي ننب ببض ض ككا ننت ت حح امم ل(يعني نبض كان حامل)؟!

لوسي:ايوه بس للاسف فقدت الجنين..

طارق:اتعرضت ل ضر”بات قوية ادت الي نز”يف حاد والاجهاض..

بالاضافة انها باين انها وقعت وده سبب جرح في رأسها..

ادم:شد حيلك يا رعد..

رعد(بدموع):ب ب سس هه يي كك اا ننت ت بت تت تأ خدد حبو بب مم ن عع ا(بس هي كانت بتأخد حبوب منع ا)..

لوسي:ممكن تكون بتأخد حبوب منع الحمل وواخد كل احتياطتك بس ربنا يريد انك تحمل..

لوسي:الف سلامة علي نبض..

التلاتة سابوا رعد ومشيوا وهما زعلانين علي حالة رعد ونبض..

نبض خرجت علي نقالة وكان وشها شاحب نقلوها اوضة عادية..

مراد:شد حيلك يا رعد..

ادم:تتعوض يا رعد..

رعد(بتوهان):روح ل مراتك..وانت خليك مع تمارا يا ادهم..

رعد(بتوهان):انا هروح ل نبض..

رعد راح ل نبض وهو تايه وتعبان وقعد جمبها طول الليل..

✨عند الباقي..✨

مراد:ايه اللي حصل يا ادهم؟!

ادهم:معرفش اتخطفت ولقيت تمارا دي مخطوفة معايا وبعدها رعد جه واللي اكتشفته…

ادم:اكتشفت ايه؟!

ادهم حكي الحديث اللي دار بين فرح ورعد..

ادم(بصدمة):يعني امي عايشة؟!وكمان حاولت تقت”لنا كلنا..

ادهم(بدموع):ايوه..

ادم(بدموع):ورعد كان متحمل الحقيقة التقيلة دي كلها في قلبه..

مراد:المهم دلوقتي انه مخسرناش حد..كفاية انها جت لغاية دلوقتي..

مراد:والحمدلله انهم مكنوش عارفيين انها حامل ومتعلقوش بالبيبي..

ادم:هروح اشوف ميران..

🌟عند ميران..🌟

ادم دخل الاوضة لقي ميران بتبدأ تفوق..

ميران(بتعب):انا فين؟!

ادم:انتي في المستشفي يا حبيبتي..

ميران(بخوف):ادم ادم انت كويس؟!

ادم:اه يا حبيبتي متقلقيش..

ميران(بخوف):نبض فين؟!

ادم:في الاوضة اللي جمبك..

ميران:هي كويسة صح؟!.

ادم(بحزن):فقدت البيبي 🥺

ميران(باستغراب):نبض كانت حامل!!!

ادم:ايوه من حكمة ربنا..

ميران:طب هي دلوقتي كويسة؟!صح؟!

ادم:ايوه متقلقيش..هتفوق بس لسة منعرفش امتي..

ميران(بدموع):يا رب بقي…هو مين الناس دول؟!

ادم(بغضب مكتوم):ناس لازم تنتهي من البشرية في اقرب وقت…متخافيش..

ميران:ادم..

ادم:نعم..

ميران:عايزة انام في حضنك..

ادم قعد جمب ميران واخدها في حضنه وميران غمضت عينيها واستسلمت للنوم..

-كان في جرح في رأسها ناحية الشمال…

✨عند تمارا..✨

ادهم:حمدلله بالسلامة..

تمارا(بخوف):مين اللي جاب ده هنا؟!

مراد:متخافيش يا تمارا انا مش في صفهم..

تمارا(بخوف):لا انت مر”عب..

مراد:متخافيش اخوكي اهو موجود..

ادهم:متخافيش..

تمارا:فين رعد؟!

ادهم:مع مراته..لانها تعبانة..

تمارا:طب خرجوا بره..

ادهم:طيب لو عوزتي حاجة انا بره..

ادهم خرج ومراد بص علي تمارا وسابها ومشي..

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

💜في مكان تاني…في الصعيد…في القصر..💜

عمر:اتفضل يا حاج اتفضل..

راجل:تسلم..

بلال:ام زهرة خدي الحريم

ورد:اتفضلي..

جلال:اتفضل يا عثمان يا ابني اقعد..

عثمان:شكرا..

عادل:اتفضلوا..

بلال:القهوة يا ام يوسف..

علا:حاضر ثواني..

✨عند الستات..✨

هدي:منورة يا ام عثمان..

مامت عثمان:بنورك يا حاجة..

مامت عثمان:بصي بجي يا حاجة انا صريحة اكدي

مامت عثمان:احنا شوفنا بتكم وجينا اهني علشان نطلبوها لولدي عثمان..

ورد(باستغراب):بنت مين؟!

مامت عثمان:بتكم زهرة..

زهرة كانت واقفة وفتحت عينيها من الصدمة وسابتهم وجريت علي فوق علطول..

ورد:احم بس..

مامت عثمان:عارفة وسمعت من الناس جبل ما اجي..

.بس انا جيت اهني علشان سمعت كل طيب علي عائلة السيوفي وصبايا عيلة السيوفي..

مامت عثمان:وكومان احنا منعرفوش السبب اللي بتكم اطلجت علشانه بس..

شربات:احم بس زهرة مش بتخلف..

مامت عثمان:انتوا روحتوا للحكيمة؟!

هدي:الصراحة لا..

مامت عثمان:خلاص تروح للحكيمة ونعرفو اذا كان العيب منيها

هدي:لو كان العيب منها..

مامت عثمان: انا غرضي شريف يا ام عمر..سمعت كل خير عن بتكم زهرة وانا احب اختار لولدي بنت ادب واخلاق وتربية الاول..

مامت عثمان:وانا صليت استخارة جبل ما اجي وان شاء الله خير…

هدي:والله مش عارفة يا ام عثمان..لما نسمع رأي الرجالة..

🌟عند الرجالة..🌟

كانوا بيتكلموا في نفس الموضوع وعادل وولاده مندهشين..

والد عثمان:ها جولت ايه؟!

بلال:انت فاهم معني اللي انت بتجوله

عثمان:لحظة يا حاج..

عثمان:بصوا حضراتكم انا اللي جابني هنا هو سمعة بنتكم والكل بيشهد بيها وبيشهد باخلاقها وادبها وتربيتها..

سواء كانت متزوجة قبل كدة ولا لا ميهمنيش لان الماضي بيفضل ماضي اهم حاجة اكون انا حاضرها ومستقبلها..

عثمان:ومش هنجبركم علي حاجة والرأي رأيكم..

والد عثمان:نستأذن احنا..

عادل:اجعدوا شوية كومان

والد عثمان:الجايات جاية كتيرة ان شاء الله لو انتوا وافقتوا..

والد عثمان:وعلفكرة والدة عثمان صلت استخارة جبل ما تيجي….

التلاتة مشيوا من البيت..وعائلة السيوفي قعدت كلها مع بعض.

هدي:انا شايفة نودي زهرة للحكيمة

سوسن:الناس شارين زهرة..

بلال:بتفكر في ايه يا ابوي؟!

عادل:ناس محترمة وكونهم اختاروا زهرة بس وسط بنات الصعيد كلاتها..الناس شارية بجد..

عادل:خلاص هنودي زهرة للحكيمة الاول..

عادل:نادمي علي زهرة يا علا..

علا:حاضر يا عمي..

علا طلعت ونادت زهرة وزهرة نزلت وحطت رأسها في الارض..

عادل:زهرة..

زهرة:نعم يا جدي..

عادل:في عريس متجدم ليكي وفي ايدك الجرار المرة دي يا بتي علشان مكونش ظلمتك….بس في البداية هتروحي للحكيمة

زهرة:اللي تشوفه مناسب يا جدي انا موافجة عليه

عادل:علي خيرة الله..

ورد(بفرحة):ما نروح للحكيمة دلوجت

الكل بص ل ورد وضحكوا…

هدي:مستعجلة جوي اكدي

عادل:روحوا المستشفي..

ورد:يلا يا زهرة اطلعي البسي..

ورد طلعت بسرعة تغير هدومها وهما ضحكوا عليها وزهرة مكنتش لسة مستوعبة الموضوع..

زهرة طلعت وغيرت هدومها وورد اخدتها وراحوا للمستشفي..

الدكتورة طلبت كذا تحليل وزهرة عملتهم..

الدكتورة:بكرة تقدروا تيجوا تأخدوا النتيجة..

ورد:شكرا يا حضرة الحكيمة

زهرة:ده انتي غريبة جوي يا اما

ورد:هديكي للي يستحجك المرة دي يا بتي

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

💜في مكان تاني…عند مهند وفاطمة..💜

فاطمة:طب وحصل ده ليه؟!

مهند:وحياتك ما اعرف..

فاطمة:يا خسارة كان نفسي اعرف..

مهند:يخرب بيت فضولك ده اوف..

فاطمة:في ايه يا مهند بحب اعرف الله..

مهند:طب قومي اعمليلي اكل..

فاطمة:طلبت لينا بيتزا النهاردة..

مهند:ده من كتر الفلوس يعني..

فاطمة:مرة من نفسي يا اخي…ده انت ايه ده؟!

مهند:يا مبذ”رة..

فاطمة:يا كد”اب..

مهند:انا برضو طب تعالي هنا..

فاطمة:مهند قوم افتح الباب..

مهند:لا بقي عندًا فيكي..

فاطمة:يا مهند مينفعش اقوم كدة ولسة هلبس الاسدال..

مهند:لا..

فاطمة:طيب انا هقوم افتح كدة بشعري..

مهند(بعصبية):نعم يا اختي..

مهند زق فاطمة علي الكنبة وفاطمة ضحكت عليه

مهند راح فتح الباب واخد البيتزا وحاسب..

فاطمة:هييييه وضحكت عليك وخليتك تدفع انت..

مهند واقف مصدوم من اللي فاطمة عملته فيه…

مهند:يا وا”طية تعالي هنا..

مهند ساب البيتزا وجري علي فاطمة في كل الشقة..

فاطمة:حبيبي يا مهند اهدي اكدي

مهند:اكدي!!!!!!!ده انتي نهار ابوكي اسود..

مهند شد فاطمة وقعت علي الكنبة علي رجله..

مهند:حساب البيتزا مليش فيه..

فاطمة:بعد الاكل طب..

مهند:ابدا..

فاطمة:يا مهند..

مهند:وعد؟!

فاطمة:وعد..

مهند:هو زياد نايم؟!

فاطمة:ايوه..

مهند:طيب احسن مش هيأكل معايا…

فاطمة:رخم..

مهند:قولتي هتدفعي..

فاطمة:وانا وعدتك..

مهند وفاطمة بدأوا يأكلوا البيتزا.

مهند:ها فين بقي الحساب؟!

فاطمة قربت من مهند و(لخيالكوا)🙈🙈

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

❤️وفي مكان تاني…عند ملك ومالك..🎶

مالك:ها فاتتني حاجة؟!

ملك:لا بس ده طلع ابوها..

مالك:ده كله ومفاتنيش حاجة..

ملك:حد قالك تدخل الحمام؟!

مالك:والنبي!!

ملك:اوف بقي خلاص اقعد كل فشار..

مالك:مالك يا بت قلبتي كدة ليه؟!

ملك:مش عارفة عايزة اعضك اوي…

مالك(بصدمة):عايزة ايه!؟

ملك مسكت ايد مالك وعضتها ومالك صرخ..

مالك(بوجع):يا بنت المجا”نين..

ملك:معلش يا حبيبي يلا نكمل الفيلم..

مالك بصلها بصدمة وبص لايده..

مالك:وبالنسبة لايدي دي اعمل فيها ايه؟!

ملك:هاتها…

مالك:لا..

مالك ربع ايده وبص ل ملك بصدمة,ملك بصتله بخبث..

مالك:كنتي قاصدة يعني؟!

ملك(ببرائة مصطنعة):انا يا حبييبي!!!!

مالك(بغيظ):ايوه انتي..

ملك:حبيبي انت زعلان؟!

مالك:ايوه ابعدي عني..

ملك قربت من مالك وحضنته وباست خده..

ملك:صالحتك اهو اتفرج علي الفيلم بقي..

مالك:تيجي نتمشي في الجنينة شوية؟!

ملك:طيب..

مالك وملك قاموا وبدأوا يتمشوا في الجنينة مالك وقف وقطف وردة حطها في شعر ملك وباس رأسها..

مالك:ربنا يخليكي ليا يا اغلي ما املك..

ملك:و يخليك ليا يا حبيبي..

مالك:قوليلي بقي لو بنت هتسميها ايه؟!

ملك:مفكرتش..

مالك:لا لازم نفكر بقي.

ملك:ممكن زينب..

مالك:حلو اوي ممكن قمر..لانها هتبقي اسم علي مسمي..

ملك:حلو برضو..ولو ولد؟!

مالك:عبدالخالق..

ملك:طيب..

مالك:صدقتي؟!بهزر..

ملك:اومال؟!

مالك:ممكن رعد..

ملك:براحتك اللي انت عايزه..

مالك:اضايقتي؟!

ملك:لا..اللي مضايقني انك محسسني دايما اني منستش رعد واني مش بحبك..

مالك:انا قولت كدة؟!

ملك:لا بس تصرفاتك ساعات بتدل علي كدة..

مالك:شايف لسانك اتعدل..

ملك:اوف شوف انا بتكلم في ايه وانت في ايه؟!

مالك:بحبك..

ملك:بموت فيكي ها بقي..

مالك(بضحك):قمري المقموص..

مالك اخد ملك في حضنه وباس رأسها…

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

❤️في مكان تاني…عند سعد..❤️

سعد اخد رجالته وراح للمكان اللي رعد قال ايه

لقي فرح مر”مية في الارض وشاف جث”ث كتير مر”مية في الارض.

سعد:شيلوها..

الرجالة شالوا فرح وركبوها العربية وسعد بص في المكان كله وحس انه في حاجة حصلت..

سعد خرج وركب عربيته ووصل ل مخزن قديم..

سعد:حطوها في اوضة هنا ويبقي في حراسة ومفيش هروب..

سعد:فاهمين؟!.

الحراس:فاهمين يا فندم..

سعد:واكلوها وشربوها..

سعد:لو في حاجة حصلت بلغوني..

سعد ركب عربيته ورجع ل لبيته…

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

✨في مكان تاني…عند يوسف..✨

يوسف كان واقف في شباك مكتبه بيبص علي الناس والطريق..

يوسف(بتنهيدة):لا كدة كتير..

يوسف مسك تليفونه وفضل متردد لغاية ما اتصل ب هدي..

🎶الخط اتفتح..🎶

هدي:الو يا حبيبي..

يوسف:الو يا تيتة اخبارك؟!

هدي:بخير يا حبيبي..

يوسف:طب كويس..

هدي:اخبارك انت؟!

يوسف:تعبان يا تيتة..

هدي:مالك يا حبيبي!!

يوسف:عايز اطلب منك طلب..

هدي:قول..

يوسف:تيتة انا طالب ايد عطر بنت الخضرواي..

هدي(بابتسامة):هو ده اللي تاعبك؟!

يوسف:احم..

هدي:فهمتك..هشوف وارد عليك..

يوسف:بسرعة يا تيتة..

هدي:طيب…ركز في شغلك باي..

يوسف:باي يا حبيبتي..

يوسف قفل مع هدي وهو مبسوط انه خد الخطوة دي..وبدأ يكمل شغل..

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

💜في الصباح الباكر..عند نبض ورعد..💜

نبض كانت نايمة علي السرير ورعد غصب عنه نام علي الكرسي..

ميرڤت دخلت وبدأت تشوف القيم الحيوية بتاعت نبض,كانت نبض بتبدأ تفوق..

نبض فتحت عينيها ببطء وكانت حاسة بوجع في رأسها وبطنها..

نبض(بوجع):ايه الصداع ده؟!

ميرڤت:حمدلله بالسلامة..

نبض(بوجع):الله يسلمك…فين رعد؟!والباقي؟!

نبض(بوجع):الصداع شديد اوي..

رعد فاق من النوم علي صوت نبض قام بسرعة وقرب منها..

رعد:حبيبتي حمدلله بالسلامة…اهم حاجة عندي سلامتك..

رعد مسك ايد نبض وباسها ودموعه نزلت غصب عنه..

نبض(بوجع):بتعيط ليه؟!انا كويسة قريب هبقي كويسة..

رعد(بدموع):ان شاء الله يا حبيبتي..

ميرڤت:اهم حاجة رعاية سليمة وحضرتك هتبقي كويسة..

نبض(بوجع):شكرا يا ميرڤت…بس وجع بطني ده ايه؟!

ميرڤت:للاسف حضرتك خضعتي لعملية..

نبض(بخضة):ليه؟!

رعد:مفيش يا حبيبتي…خلاص روحي انتي..

نبض:مخبي عني ايه يا رعد؟!

رعد:مش مخبي يا حبيبتي..

نبض(بدموع):لا انت بتكد”ب عليا..حصل ايه يا رعد؟!.

رعد(بدموع):كنتي حامل..

نبض(بعدم فهم):ايوه وبعدين؟

نبض بصت ل رعد وفهمت من عينيه انها خسر”ت البيبي نبض غمضت عينيها وبدأت تعيط بصمت..

رعد دموعه نزلت مع نبض وحط رأسه علي رأسها..

رعد(بدموع):انا اسف يا نبض..اسف اني مكنتش موجود اسف اني مقدرتش احميكي اسف اسف يا نبض..بس ارجوكي سامحيني ارجوكي..

رعد(بدموع وامل):ربنا هيرزقنا تاني ربنا كريم وهيعوضنا..

رعد(بدموع):ربنا هيعوضنا صدقيني والله…

رعد(بدموع):ارجوكي متكر”هنيش انا اسف اسف..

نبض فتحت عينيها ومسحت دموعها ودموع رعد وحاوطت وش رعد بين ايديها..

نبض(بدموع):انا مستحيل اكر”هك وانا بحمد ربنا اننا مكناش متعلقين بالبيبي..

نبض(بدموع):وربنا ان شاء الله هيعوضنا خير..لازم نصبر وانا مش زعلانة منك ومش عايزاك تعتذر..

نبض(بدموع):انا متأكدة انك لو كنت موجود مكنتش سمحت لحد يقرب مني وكنت حاربت لاخر نفس في حياتك..

نبض قربت من رعد وباست رأسه رعد بصلها وابتسم بحب ليها..

ياسر(باحراج):احم احم..

رعد بعد عن نبض بعد ما مسح دموعه وبص ل ياسر..

رعد(ببرود):معملوش الباب من فراغ..

ياسر:خبطت علفكرة العيب في ودنك بقي..

رعد:والله؟!

نبض:خلاص اهدوا..

ياسر:ميرڤت قالت انك حاسة بوجع شديد في رأسك..

نبض:اه شوية..

ياسر:متخافيش انا عملت اشاعة امبارح كله تمام..ده بس من اثر الخبطة..متخافيش هتتعدل..

نبض:شكرا..

رعد:هنرجع البيت..

ياسر:لاني عارف اني في كل الحالات لو رفضت انت هتأخدها فماشي خدها بس لازم رعاية تامة..

رعد:اكيد..

ياسر:عن اذنكم..

ياسر خرج دخل ادم ومراد وميران وتمارا وادهم..

ميران(بدموع):نبض..

ميران جريت علي نبض حضنتها وقعدت تعيط….

نبض:انتي كويسة؟!

ميران(بعياط):كنت خايفة عليكي اوي..

نبض:متخافيش يا روحي انا كويسة..

مراد قرب من نبض وباس رأسها وحط ايده علي كتفها..

مراد:دي اهم حاجة عندنا انك تبقي كويسة..

نبض:يا اوزعة تعالا

ادهم:انا؟!

نبض:في غيرك هنا اوزعة..

ادهم:ايه ده في ايه ما تلم مراتك يا عم..

رعد:براحتها تعمل اللي هي عايزاه..

ادم:مسيطرة اوي..

رعد:انا راجل عسول بيحب يسمع كلام مراته..

الكل ضحك علي كلام رعد ونبض بطنها وجعتها من الضحك..

نبض:ده انت مطيع اوي اوي انت هتقولي..

رعد:عندك رأيي تاني؟!

نبض:انا اقدر..

نبض:يا بسكوتة انتي تعالي..

تمارا:انا!!!

نبض:ايوه..

نبض:ما تحكوا حصل ايه..

رعد:بعدين..

رعد وطي شال نبض بين ايديه ومشي بيها..

نبض:يا مجنون ب بيجامة المستشفي..

رعد:اديكي قولتيها مجنون مستغربة ليه بقي نفسي اعرف!؟

نبض خبت نفسها في رقبة رعد هي كانت محرجة من الناس..

نبض:ده انت مجنون رقم واحد..

الكل ركب العربيات ورجعوا علي بيت رعد اللي ادم امر بتنضيفه..

رعد:البيت بيتكوا هطلع انيم نبض وانزلكوا…

نبض:لا مش هنام لا لا…

رعد:لا هتنامي..

نبض:يا رعد..

رعد:عيون رعد..

نبض(باحراج):بحبك..

رعد حط نبض علي السرير بحرص وقرب منها وبدأ يغير هدومها..

“نبض لبست بيجامة باللون الاسود في ابيض..لبست بنطلون طويل باللون الابيض و تي شيرت باللون الابيض و فيه قلوب حمراء ب ¾ كم وطويل لغاية قبل الركبة بشوية”…

رعد:حاسة بوجع؟!

نبض:لا..

رعد:طيب..

رعد كان هيقوم نبض مسكت ايده وقعدته تاني علي السرير..

نبض:ايه اللي حصل في وشك ده!!

رعد:بعدين..

نبض بصتله رعد فهمها نام علي رجليها ومسك ايد نبض باسها…

رعد بدأ يحكي اللي حصل من اول المكالمة لغاية ما وصل للمستشفي..

نبض:حبيبي ولا تزعل نفسك اهم حاجة اننا كلنا بخير..

رعد:بس حقك هرجعه حتي لو اخر يوم في حياتي..

نبض(بقلق):رعد حبيبي بلاش..

رعد:وانتي فاكرة انه لو فضل حر هيسبنا في حالنا…الحية اللي زيه لازم يتق”طع رأسها…

نبض:ناوي علي ايه؟!.

رعد:ولا اي حاجة هنفذ القانون..

رعد:يلا نامي..

رعد:هنزل اشوفهم واجيلك..

رعد نزل ل تحت ملقاش حد لقي ورقة..

مضمون الورقة”لازم يبقي عندنا دم شوية برضو ولا ايه…هتصرف انا”..

رعد ابتسم وطلع جري علي الاوضة تاني..

نبض:ايه؟!.

رعد:طلع عندهم دم..

رعد دخل تخد دوش وخرج غير هدومه بسرعة وراح قعد جمب نبض..

نبض:متنشفش شعرك بحبه كدة..

رعد قعد يهز رأسه قدام نبض وفي ماية جت علي وشها..

نبض:بس بقي قولت بحبه كدة لكن مترشش عليا ماية..

نبض حطت رأسها علي المخدة ببطء وحاولت تتحمل وجع بطنها بس مقدرتش وبان علي ملامحها..

رعد قرب من نبض وباس رأسها واخدها في حضنه..

رعد:هتعدي هتعدي..

نبض:ان شاء الله..

نبض خبت وشها في رعد وغمضت عينيها ونامت بعمق

,رعد برضو نام من التعب…

🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

✨في مكان تاني….عند فرح…✨

فرح بدأت تفتح عينيها بتعب لقت نفسها مر”بوطة..

فرح(بصريخ):الحقوني حد هنا…انا هنا افتحوا..

فرح(بصريخ):الحقوني..خرجوني من هنا..

فرح حاولت كتير تفك الحبل بس معرفتش حطت رأسها علي الارض..

فرح(بخوف):لا لا لا…….

يتبع…

فرح(بخوف):لا لا لا…
فرح صرخت اوي وبدأت ترتعش وشفايفها تبقي زرقا وجسمها بدأ يتغير لونه ونفسها راح وقعت مي”تة…
-🎶بعد فترة..🎶
دخل حارس يديها الاكل ويشوفها صحيت ولا لسة..
حارس(بصدمة):يا نهار اسود!!!
الحارس طلع مسد”سه وضر”ب نا”ر علي الثعبان اللي قدامه…
في حارسين تاني دخلوا بعد ما سمعوا صوت ضر”ب النا”ر…
حارس2:حصل ايه؟!
حارس1:دخلت علشان اشوفها لقيتها ما”تت..
حارس3:كان باين عليها انها تستاهل انها تمو”ت..
حارس2:هتصل ب سعد بيه اقوله..
الحارس طلع تليفونه واتصل ب سعد..
🎶الخط اتفتح..🎶
سعد(بنوم):ايه؟!
حارس:سعد بيه هو للاسف..
سعد:ايه اللي حصل؟!
حارس:الست اللي انت قولتلنا نحطها في المخزن..
سعد(بقلق):مالها؟!
حارس:ما”تت..
سعد(بصدمة):ازاي ده؟!
حارس:كان في ثعبان وسمها..
سعد:طيب خليكوا هناك ولما اتصل بيكوا ابقوا امشوا..
سعد:باي..
✨عند سعد..✨
سعد اتصل ب رعد اكتر من كذا مرة بس رعد مردش..
سعد:يا ربي اعمل ايه دلوقتي بقي؟!
سعد اتصل تاني…الخط اتفتح..
رعد(بنوم):الو مين؟!

سعد:رعد انا سعد يا رعد..
رعد(بنوم):عايز ايه يا سعد؟!
سعد:انت مال صوتك؟!
رعد(بنوم):واحد نايم الطبيعي ايه اللي يحصل في صوته.. من
رعد(بنوم):في حاجة مهمة قول..مفيش والنبي سبني انام..
سعد:طيب بكرة نتكلم…الف سلامة..
رعد(بنوم):الله يسلمك..
سعد قفل مع رعد ومكنش عارف يقوله ايه ولا يعمل ايه…
سعد(بتنهيدة):يا رب خليك مع رعد..
_
رعد لنفسه : ممكن اسامحها ليه لا؟!لو شوفت في عينيها حب وصدق هسامحها..
انت تعرف اني كنت بحبها اوي يا سعد ولما مشيت وبابا قال انها ما”تت حبست نفسي شهر كامل في اوضتي مكنتش بشوف النور
كانت اوضتي ضلمة كانت مرات عمي علا وتيتة هدي كانوا بيتحايلوا عليا اني اكل..
كانت شئ غالي يا سعد مكنتش متخيل اني ههون عليها انا وادم وادهم كدة..
رعد:نفسي تكون ند”مانة فعلا يا سعد..
كان نفسي اخدها في حضني من زمان وكان نفسي تبقي موجودة معايا انا ونبض..
حاجة حلوة انك تشوف مراتك اللي بتبقي نسخة من مامتك وترجع البيت علشان تشوف اهم اتنين في حياتك امك ومراتك حبيبتك..
بس للاسف نظرتها مش ند”م كلها غ”ل وحق”د وكر”ه..💔
✨عند رعد…✨
رعد بعد مكالمة سعد مكنش عارف ينام وقعد يتقلب في السرير كتير..
نبض(شبه نايمة):رعد..
نبض حطت ايديها علي خد رعد رعد مسك ايديها وباسها..
رعد:نعم..
نبض:مالك مش عارف تنام ليه؟!
رعد:سعد اتصل ومن ساعتها مش عارف انام…
نبض:حصلت حاجة؟!
رعد:لا..
نبض:طب نام يلا نام..
رعد:لا نامي انتي..هقوم..
نبض:رعد..
رعد:نعم..
نبض:نام جمبي يا رعد ومتقومش خالص..
رعد:حبيبي انا اللي مش عايزني ابعد خالص..
رعد قرب من نبض و(لخيالكوا)..🙈🙈
نبض:نام بقي..
رعد غصب عنه ضغط علي بطن نبض بأيده..

نبض(بوجع ودموع): اااااااه ابعد..
رعد:انا اسف مكنش قصدي..
نبض كانت بتتنفس بصعوبة شوية وفي وجع شديد في بطنها نبض نامت علي جمبها وادت ضهرها ل رعد وقعدت تعيط..
رعد:حبيبتي اسف..
نبض(بدموع):عارفة انه مش ذ”نبك..متشلش هم هبقي كويسة بكرة الصبح ان شاء الله..
رعد قعد يملس علي بطن نبض ببطء وقعد يملس بايده التانية علي شعر نبض لغاية ما نبض نسيت الوجع ونامت..
رعد باس رأس نبض وفضل يفكر لغاية ما نام..
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨في الصباح الباكر…في الصعيد..✨
جلال:صباح الخير..
الكل:صباح النور..
جلال خرج للجنينة وكان هيمشي لقي ادم وميران وتمارا ومراد وادهم..
جلال:ايه اللي عمل فيكوا كدة؟!
ادهم:اسندني يا عمي..
جلال سند ادهم وقعده علي الكرسي…
جلال:فيكي ايه يا ميران؟!
ميران:ناس هجمو”ا علي بيت رعد ونبض..
جلال(بقلق):طب ونبض؟
ادهم:متقلقش بخير بس..
جلال(بقلق):انطقوا..
ادم:نبض كانت حامل ومحدش يعرف فقدت الجنين..
جلال(بدموع وقلق):المهم هي طيب بخير؟!
ادم:متقلقش يا عمي..
جلال:ومين دول؟!
ادهم:احم تمارا..وده مراد..
جلال بص ل مراد وبص في عيونه مراد مقدرش يستحمل عيط…
مراد(بعياط):بابا..
مراد جري علي جلال وحضنه جامد جلال كان مصدوم وحاوطه بايده قعد يطبطب علي ضهره..
ميران:ده مراد يا عمو..هو..
جلال هو كمان قعد يعيط وتمارا كانت مستغربة شوية..
جلال(بدموع):حبيبي انت كويس..
جلال قعد يفحص مراد يمين وشمال..
جلال(بدموع):ايه اللي حصلك؟!.
عمر:انت لسة ممشتش؟!
عمر:ايه ده في ايه؟!
جلال(بدموع وفرحة):مراد ابني طلع عايش يا عمر..
عمر(بصدمة):ازاي؟!
ادهم:تمارا بنتك يا بابا..
عمر(بذهول):افندم!!!! انت بتجول ايه؟!
ادم:طب ندخل جوا ونتكلم..

كلهم دخلوا جوا وجلال مسابش مراد خالص..
هدي:ايه ده في ايه؟!
عادل:مالكوا اكدي مين ضر”بكوا؟!
ادم:هنحكي والله نقعد بس نأخد نفسنا..
الكل قعد وهو علي اعصابه وادم بدأ يحكي كل اللي حصل والكل كان مندهش ومصدوم..
هدي:يا عيني يا بتي
عمر(بغضب):فين ال********؟!
ادهم:محدش يعرف غير رعد ونتمني نراعي ان نبض حاليا تعبانة ورعد معاها وكمان رعد لما جالي انا وتمارا اتضر”ب كتير..
علا:ربنا يحفظهم يا رب..
عمر(بغضب):والبنت دي مش بتي
عادل:اهدي يا عمر..
بلال:يعني كدة ظهر شخص جديد في الورث..
كلهم بصوا ل بلال بصدمة ومن طريقة تفكيره..
عادل(بحدة):هو ده تفكيرك يا ولد السيوفي..
بلال:احم مش اكدي يا ابوي هو..
عادل(بحدة):خلص الكلام…
هدي:اسمك تمارا؟!
تمارا(بخوف):اه..
شربات:خايفة اكدي ليه!!
تمارا(بدموع):انا مكنتش اعرف فين عائلتي الحقيقة..ماما كانت دايما بتكر”هني وبتعمل كل اللي يسعد اللي اسمه فارس ده…
رمتني للخد”امة تربيني وكانت بتدفعلي قرشين كل شهر..
زهرة:تعالي يا بت عمي فوج
عمر(بغضب):لا ملهاش جعاد في البيت ده..

هدي:هتر”مي لحمك بره يا ولدي
شربات:دي حرمه
عادل:خدييها يا زهرة علي فوج
زهرة:حاضر يا جدي..
زهرة اخدت تمارا وميران طلعت معاهم طلعوا علي فوق..
زهرة:اسمك تمارا؟!
تمارا:اه..
زهرة:حلو..
ميران:انا هروح انام لاني بجد همو”ت وانام..
ميران كانت داخلة اوضتها ادم نادي عليها..
ميران:نعم..
ادم:حبيت اقولك ان الفرح الاسبوع الجاي..
ميران:فرح مين؟!
ادم:انا وانتي يا قمر..
ادم باس خد ميران وسابها ومشي دخل اوضته
,ميران كانت مبسوطة ودخلت اوضتها قعدت تتنطط من الفرحة..
🎶عند الباقي..🎶
عمر(بغضب):وانا مش هجبلها يا ابوي
عادل:طول حياتي بعملك كيف بيكون الصبر يا عمر..
جلال:اهدي يا عمر ومتأخدش قرار وانت متعصب…
عمر سابهم وخرج بره القصر كله راح للاراضي الزراعية وقعد لوحده..
هدي:هيهدي ده ابن بطني وانا عارفاه…
عادل:حمدلله بسلامتك يا مراد..
مراد:الله يسلمك يا جدي..
ورد:تعالي يا ولدي اوريك جوضتك
مراد:تمام..
ورد ودت مراد اوضة الضيوف وسابته ونزلت..
هدي:ورد خدي بتك وروحي للحكيمة يلا..
ورد:حاضر البسي يلا يا زهرة..
ادهم:هي تعبانة؟!
علا:لا يا حبيبي..
ادهم:اومال؟!
علا:في عريس متقدم ليها وعايزين نتأكد ان العيب مش منها هي..
ادهم:اه فهمت..
ورد خدت زهرة وراحوا للدكتورة..
الدكتورة:العيب مش من حضرتك خالص..
زهرة(بفرحة):بجد يا دكتورة؟!
الدكتورة:ايوه..الف مبروك..

ورد(بفرحة):ربنا ينصرك يا حضرة الحكيمة
ورد اخدت زهرة ورجعت القصر الكل عرف الخبر وفرح جدا وقرروا يدوا فرصة لعثمان..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
💜في مكان تاني…عند مالك وملك..💜
مالك:حاسة بوجع؟!
ملك:لا متخافش عليا..
مالك:طيب يا حبيبتي…بليل هنسافر..
ملك:طيب هطلع اجهز الهدوم..
مالك:لا صابرين هي اللي تجهزهم خليكي انتي مرتاحة..
ملك:يا مالك لازم اشتغل شوية كتر الراحة دي غلط عليا انا..
مالك:بس يا ملك انتي لو اشتغلتي هتتعبي وكمان تعملي ايه يعني..مش كفاية بخليكي تعملي الاكل..
ملك:ما انت بتبقي طول اليوم بره في الشغل فبتسلي..
مالك:اخر مرة تعبتي ومرضتيش تقوليلي..
ملك:هو احنا بتخانق ليه!؟
مالك:معرفش..بس هو كدة انا بحب اتخانق معاكي..
ملك:والله؟!
مالك:ايوه..
مالك باس خد ملك واخدها في حضنه..
مالك:يا جمالك يا ملوكتي..
ملك:امتي بطني تكبر هبقي مبسوطة اوي..
مالك:سبحان الله البنات كلها تتمني بطنها تختفي لما تكون حامل الا انتي..
ملك:بحبك..
مالك:يا بنتي بضعف يالهووووي..
ملك ومالك ضحكوا علي بعض…
صابرين:يا بيه الغداء جاهز..
مالك:تمام روحي انتي..
مالك شال ملك وقعدها علي كرسي السفرة وهو كمان قعد وبدأوا هما الاتنين يأكلوا..
ملك:ممكن تأخدني لما نوصل الصعيد لعائلتي؟!
مالك:اكيد يا روحي اول ما نوصل..
ملك:انت قولت ل حد اني حامل او كدة؟!
مالك:لا..
ملك:تمام..
مالك:مش هنطول اخرنا بالكتير اسبوع علشان هيبقي ورايا شغل هنا..
ملك:طيب..
مالك:كلي طبقك كله يلا..

رواية قسوة الرعد  كاملة  جميع الفصول من الفصل الأول إلى الأخير

ملك:يا خوفي بعد ما اخلف الاهتمام ده كله يروح..
مالك:يا روحي انتي مكانك في قلبي وكلنا لازم نهتم بقلوبنا صح ولا لا..
ملك:بتغلبني بالكلام دايما..
مالك:بتقولي حاجة يا قلبي؟!
ملك:بقول بحبك..
مالك:بموت فيكي…
💜💜💜💜💜✨✨✨✨✨💜💜💜💜💜
🎶في مكان تاني…عند مهند..🎶
مهند:ها ايه الاخبار؟!
عز:لؤي رفع قضية علي رعد ورعد كان هيتفصل لولا ان اللواء اتدخل..
مهند:ما لؤي يتساهل اللي حصله الصراحة ده شخص معندوش دم يا ابني..
عز:بس رعد اتهور..
مهند:ما هو اللي استفزه بقي..
عز:يلا خير خير..
محرم:عز في مشكلة في ال system بتاعنا..
عز:مش فاهم..
محرم:الشبكة اللي كنا بنتابعها غيرت مسارها..
مهند:قصدك ان اللي زرعناه معاهم اشتغل لصالحهم..
محرم:بالظبط..
عز:ابعتيلي يزيد..
محرم:تمام..
مهند:هنعمل ايه؟!
عز:و حياتك ما اعرف…بس علي الاقل..
يزيد:نعم يا عز..
عز:عايزك تنزل تستجوب المشتبهين فيهم..
يزيد:تمام يا كبير..
عز:خلي بالك الموضوع حياة او مو”ت..
يزيد:تمام..
✨الباب خبط..✨
مهند(باستغراب):سعد!!
سعد:فاضي نتكلم يا مهند؟!
مهند:ايوه طبعا..
محرم ويزيد خرجوا من الاوضة سعد قعد علي الكرسي..
عز:في ايه يا ابني قلقتنا؟!
سعد:مامت رعد ما”تت..
مهند وعز بصوا ل سعد بصدمة وبعدها بصوا ل بعض..
مهند:ازاي ده حصل ورعد عرف ولا لا؟!
سعد:كنت هقوله بس لقيته نايم قولت لما يصحي او يعدي يوم ويومين..
عز:طب حصل ايه؟!
سعد:معرفش لقيت رعد اتصل بيا وبعتلي موقع اخد منه مامته واوديها المخزن القديم بس كان في ثعبان وس”مها…
مهند:يبقي هي فعلا تستحق كدة..

سعد:مش عارف اقوله ايه ولا اعمل ايه؟!
عز:هو ده هيحل ايه ولا ايه؟!
مهند:ربنا معاه..
الكل:يا رب..
💜في مكان تاني….عند نبض ورعد..💜
رعد كان نايم علي السرير فتح عينه وبص جمبه ملقاش نبض..
رعد قام مفزوع ودخل اوضة الملابس والحمام ملقهاش..
رعد نزل جري ل تحت وهو بينادي علي نبض بهستيرية..
رعد:نبض نبض يا نبض..
نبض:مالك؟!
رعد لقي نبض في المطبخ جري عليها وحضنها..
نبض:في ايه؟!
رعد:بعد كدة متقوميش من جمبي ابدا طول ما انا نايم…فاهمة؟!
نبض:اتحبس جمبك يعني؟!
رعد:هو كدة مليش فيه..وكمان ايه اللي نزلك كدة ووقفك في المطبخ هو مش انتي تعبانة..
رعد:يلا بينا علي فوق..
نبض:انت استحليت الموضوع..
نبض:انا لازم اعمل حركة علي الاقل..
رعد:بتعملي ايه هنا؟!
نبض:بحاول اعمل اكل..
رعد:طب خليكي انتي..
نبض(بابتسامة):هتعمل ايه؟!
رعد شال نبض بحرص وقعدها علي الترابيزة..
رعد(بغمزة):شوفي جوزك بقي وهو بيعمل الاكل..
رعد بدأ يتحرك في كل المطبخ وبيعمل الفطار ليه هو ونبض ونبض كانت مبتسمة…
نبض:تليفونك بيرن..
رعد:حطيه علي ودني..
رعد كان بيقطع الخضار ونبض فتحت الخط وحطت التليفون علي ودن رعد..
رعد:الو..

عمر(بغضب):انت راضي علي اللي بيوحصل ده يا رعد؟!
عمر(بغضب):وكمان كيف عاد تعرف مكانها ومتجولش ليا
رعد:انت قصدك تمارا؟!لو علي تمارا فانا اتأكدت انها من صلبنا ودمنا احنا..
رعد:اما بالنسبة للتانية هقت”لها بدم بارد في اقل لحظة..
نبض ايديها اترعشت وهي ماسكة التليفون,رعد لاحظ وباس ايديها وابتسم ليها..
رعد:متقلقش وراك رجالة…
عمر:عايز اشوفها واجت”لها بايدي يا رعد..
رعد:لما تيجي الفرصة..اوعدك..
عمر:هترجع ميته؟!
رعد:لسة معرفش نبض تعبانة شوية..
عمر:الف سلامة عليها ادم جه وحكي كل حاجة..
رعد:الله يسلمك..
عمر:ادهالي اطمن عليها..
رعد:خدي يا نبض..
نبض:الو ازيك يا عمو..
عمر:ازيك يا بتي
نبض:بخير يا عمو..
عمر:الحمدلله…خلي بالك من رعد يا بتي
نبض(بابتسامة):رعد في عيوني يا عمو..
عمر:وانتي في جلبه يا بتي
عمر:يلا مع السلامة..
نبض:سلام يا عمو…
رعد(بغمزة):رعد في عيوني يا عمو..
نبض:يا ظريف…يلا بقي انا جعانة في الاكل..
رعد:جهز اهو..
نبض:طيب..
رعد بدأ يطلع الاطباق علي السفرة ورجع قرب من نبض وشالها قعدها علي رجله وبدأ يأكل ويأكلها..
رعد:مالك؟!
نبض(بوجع):بطني وجعتني تاني..
رعد(بحيرة):طب اعملك ايه طيب؟!
نبض(بوجع):شوية وهبقي كويسة ان شاء الله..
رعد:طب اعملك حاجة دافية تشربيها..
نبض:طيب معلش هتعبك..
رعد:بس يا هبلة..
رعد قعد نبض علي الكنبة ودخل المطبخ لمح د”م علي التيشيرت بتاعه رعد استغرب وجري علي بره لاحظ د”م علي هدوم نبض..
رعد(بقلق):ايه ده يا نبض؟!
-نبض بصت لقت د”م رفعت التيشيرت بتاعها لقت الجرح اتفتح..
نبض بدأت تعيط ورعد قرب منها شالها وطلع علي اوضتهم دخل الحمام وخلاها تستحمي وخرج نيمها علي السرير بدأ يطهر ليها الجرح تاني وحط شاش وقطن..
رعد قام وجاب هدوم ل نبض ولبسها ليها..
رعد(بابتسامة):يا اخواتي علي القمر..
نبض(بدموع):انا اسفة اني حمل تقيل عليك والله د..
رعد(بحدة):نبض انتي مراتي وحبيبتي وهقولهالك لغاية ما امو”ت انتي اغلي حاجة في حياتي..
رعد(بحدة):اياكي تقولي كدة تاني…اي حاجة تخصك بتبقي راحة بالنسبة ليا..
نبض:شكرا..

رعد:نقول تور يقولوا احلبوه..
نبض بصت ل رعد بصدمة من المثل الشعبي بتاعه..
رعد(بغمزة):لا جوزك شاطر اوي في كل حاجة..
نبض:طيب مش وراك شغل..
رعد:تقريبا كدة هترفد منه..
نبض(بخضة):ايه ليه؟!حصل ايه؟!
رعد(بتنهيدة):كله بسببك يا ست هانم..
نبض:لو بسبب انشغالك بيا لا قوم روح شغلك يا رعد..
رعد(بابتسامة):هششش متخافيش متخافيش..
رعد:انا عندي شركة مع سعد يعني لو بعدت عن المخابرات هكون في الشركة…بصي جوزك دايما عنده خطة بديلة..
نبض:بس ايه اللي حصل؟!
رعد:بتفكريني ليه بس؟!
نبض:خلاص اسفة..
نبض باست خد رعد وحضنته بهدوء..
رعد:اهو انا مش محتاج غير الحضن ده…
رعد(بابتسامة):بيفكرني ب حضن طنط حياة..
نبض(بغيظ):والله طب وسع كدة وسع..يلا وسع..
رعد(بضحك):استني بس..
نبض(بغيظ):ابعد عني بقي..
رعد:خلاص يا روحي استني..
نبض(بغيظ):لا وسع انت..
رعد : عندك قولت بيفكرني بحضنها ما انتي وهي واحد يا قلبي انتي بنتها عادي يا قلبي..
نبض:طيب..
رعد:طب اصالحك ازاي يا قلبي؟!
نبض:عايزة اكل ايس كريم…
رعد:الدكتور قال غلط..
نبض:خلاص بقي ابقي صالحني لما يبقي صح..
رعد:تعالي هنا..
نبض(بضحك):لا..
نبض قامت بسرعة وبعدت عنه ورعد قام وراها..
نبض:ببطء يا رعد..
رعد:طب ما تختصري وتيجي وتسمعي الكلام كدة…
نبض:لا..
رعد جري علي نبض ومسكها قبل ما تقع..
رعد:لو كنتي سمعتي الكلام بقي..

رعد شال نبض ونزل بيها للمطبخ طلع ليها ايس كريم من التلاجة وقعد يأكلها كمية بسيطة..
نبض:اوف طب سبني اكمل..
رعد:لا كفاية عليكي كدة..
نبض:براحتك كدة انت صالحتني لفترة بسيطة بس..
رعد:بت انتي استحليتيها ولا ايه؟!
نبض:اه عندك مانع..
رعد:بحبك..
نبض لا رد..
✨الباب خبط..✨
رعد:خليكي هنا هروح اشوف مين وراجع..
رعد راح و فتح الباب لقي سعد ومهند وعز…
رعد:ايه جمعكوا علي بعضكوا؟!
مهند:ممكن ندخل؟!
رعد:طبعا ده بيتكوا..احم بس لحظة..
رعد قفل الباب شوية ودخل شال نبض وطلعها اوضتها..
نبض:هتروح فين؟!
رعد:لا يا حبيبتي خدي غيري هدومك علشان لو نزلتي..
رعد نزل فتح الباب ودخلهم وراحوا قعدوا علي الركنة..
رعد:ايه اخباركوا؟!
سعد:بخير..المهم انت؟!
رعد(بابتسامة باهتة):الحمدلله..
عز:المهم تبقي كويس…
رعد:ايه جمعكوا علي بعض؟!
مهند:احم رعد هو..
رعد:ايه؟!
سعد:مامتك اتو”فت..
عند الكلمتين دول الوقت وقف بالنسبة ل رعد…فضل ساكت ومش بيتكلم..
رعد(بهدوء):تمام…جهز اجراءات الدفنة…
سعد:انت كويس؟!
عز:رعد متزعلش..
رعد(بهدوء):وايه اللي زعل راحت عادي جدا..
رعد(بهدوء):تمام تقدروا تمشوا دلوقتي..
مهند:رعد انت..
رعد(بهدوء):تقدروا تمشوا..
التلاتة بصوا ل بعض وقاموا مشيوا وهما خايفين علي رعد..
نبض كانت نازلة وسمعت اللي حصل وكانت رايحة ليه بس رعد بدأ يكسر كل حاجة ازاز قدامه بغضب…
رعد(بصريخ):ليه؟!
نبض جريت علي رعد وحضنته من ضهره..
نبض(بدموع):رعد حبيبي اهداا..
رعد(بغضب):ابعدي عني..
رعد زق الترابيزة بغضب برجله وكان هيزق نبض بس نبض مسكت فيه جامد..
رعد(بغضب):ابعدي يا نبض ابعدي..
رعد زق نبض ونبض وقعت علي الكنبة وبطنها وجعتها..

نبض:رعد ممكن تهدي شوية..
نبض:علشان خاطري..
نبض قامت وقفت جمب رعد ورعد كان بيحاول يهدئ نفسه وفجأة حصل ضر”ب نا”ر عليهم و……..

يتبع…

نبض قامت وقفت جمب رعد ورعد كان بيحاول يهدئ نفسه وفجأة حصل ضر”ب نا”ر عليهم..
رعد حضن نبض ونبض استخبت في حضنه..
رعد:متخافيش ده تهد”يد بس..
نبض:احم بص يا حبيبي ممكن تهدئ شوية ارجوك..
رعد:نبض اطلعي وسيبيني لوحدي معلش علشان خاطري..
نبض:طب يا رعد علشان خاطري خليني جمبك ومش هتكلم..
رعد(بزهق):نبض انا عايز ابقي لوحدي ومش عايز اسيبك في البيت ده لوحدك ارجوكي ابعدي ارجوكي..
نبض(بدموع):حاضر…
نبض سابت رعد وطلعت علي اوضتها هي ورعد,
رعد قعد بتعب علي الكنبة وفضل شارد بيراجع ذكرياته لغاية ما بدأ يعيط وحاول كتير يكتم صوت عياطه…
🤎عند نبض..🤎
نبض طلعت وكانت خايفة وقلقانة علي رعد وقعدت تروح وتيجي في الاوضة وبدأت بطنها توجعها قعدت علي السرير وحاولت كتير تتحمل الوجع مقدرتش..
نبض بدأت تتلوي علي السرير من كتر الوجع وبدأت تعيط لغاية ما الوجع خف..
نبض قامت ونزلت ل تحت لقت رعد نايم علي الكنبة وعرقان وحرارته مرتفعة شوية..
نبض(بقلق):رعد رعد..
رعد فتح عيونه بتعب وارهاق وبص ل نبض..
رعد:مش قولتلك عايز ابقي لوحدي..
نبض:خلاص يا رعد والنبي متحسسنيش ان انا اللي غلطانة..قوم معايا نام فوق علشان خاطري..
نبض سندت رعد وطلعت الدور التاني كانت لسة هتدخا اوضتهم رعد فتح باب اوضة تانية ودخل رمي نفسه علي السرير…
نبض:رعد مش دي اوضتنا…
رعد:عارف..روحي وسيبيني انام هنا يلا..
رعد:اقفلي الباب واسمعي الكلام..
نبض قفلت الباب وراحت علي اوضتها قعدت تعيط كتير…

🤎في الصباح الباكر…🤎
رعد كان بيتقلب في نومه لقي حد ماسكه جامد عرف انها نبض فتح عيونه وحط ايده علي خدها باس رأسها..
نبض(شبه نايمة):انت كويس؟!
رعد هز رأسه بمعني اه نبض حضنته اكتر..
نبض:صباح الخير..
رعد:صباح النور…قومي يلا..
نبض:فعلا يلا قوم وراك شغل وقبل الشغل هنروح مشوار وانا هروح الشغل و…
رعد:استني شغل ايه اللي انتي هتروحيه ومشوار ايه اللي هنروحه انتي مش هتتحركي من هنا..
نبض:لا انا كويسة اهو يا رعد وكمان يلا قوم بقي اسمع الكلام..
نبض قامت وشدت رعد وراها دخلته الحمام..
نبض:خد دوش عقبال ما اطلع هدوم واعمل اكل..
نبض:يلا..
نبض قفلت باب الحمام ورعد دخل اخد دوش طويل
,نبض طلعت ليه هدوم ونزلت بدأت تحضر فطار خفيف وطلعت تاني لقته بيلبس هدومه راحت ساعدته…
نبض(بقلق):ايه اللي في ضهرك ده يا رعد؟!
رعد:متشغليش بالك..
نبض:لا ازاي يعني؟!ايه ده؟!
رعد:سلسلة حديد اضر”بت بيها علي ضهري يا نبض وعلمت بس..
نبض:طب وجعاك؟!
رعد:لا.
نبض:طب انزل هتلاقي الفطار تحت افطر وانا هلبس وانزلك..
نبض دخلت اوضة الملابس بدأت تغير هدومها…
نبض نزلت ل تحت لقت رعد بيأكل بس شارد..
نبض(بابتسامة):خلصت يا حبيبي؟!
رعد:اه..بس مشوار ايه اللي هنروحه؟!
نبض مسكت ايد رعد وخرجت من البيت وراحت ناحية العربية ومدت ايديها ل رعد..
رعد(برفعة حاجب):كمان!!!
نبض:ايوه..
رعد طلع مفاتيحه واداهم ل نبض وركب ونبض لفت ركبت مكان السواق وبدأت تسوق..
رعد:نبض هتودينا فين من الاخر؟!
نبض:انت متضايق؟!
رعد:مبحبش اروح مكان مش عارفه..
نبض:بس انت معايا اكيد الموضوع مختلف..

بعد فترة رعد لقي نبض وقفت قدام الكورنيش..
نبض:مجربنهاش بالنهار..يلا انزل..
نبض نزلت لقت حد بيبع درة راحت اشترت ليها هي ورعد وادته…
نبض:متكسفنيش بقي خده..
رعد اخد منها الدرة وبدأ هو ونبض يتمشوا علي الكورنيش بس رعد مش بيتكلم نبض بس اللي بتتكلم..
نبض(بابتسامة):شكلك حلو كدة..
رعد:مش يلا نمشي؟!
نبض:تمام..
نبض ورعد راحوا للعربية رعد هو اللي ساق وبعد فترة وصل للمستشفي..
نبض:احم طيب هنزل انا..
نبض قربت من رعد باسته علي خده ورعد كان نظره علي الطريق
نبض نزلت من العربية وكانت لسة هتدخل رعد نادي عليها..
رعد نزل وقرب من نبض حضنها وباس رأسها..
رعد:لو في حاجة كلميني..خلي بالك من نفسك..
نبض(بابتسامة):وانت كمان..
نبض مشيت ودخلت المستشفي رعد لبس نضارته وركب عربيته راح للمبني..
شخص(بسخرية):ليك عين تيجي تاني..
رعد لا رد..
رعد مشي ودخل علي مكتبه علطول..
مهند:ازيك يا رعد…ايه اللي جابك؟!
رعد(ببرود):مش ورانا شغل..
عز:اه بس والدتك لسة متو”فية و..
رعد(ببرود):والدتي ما”تت من 16 سنة يا عز انت نسيت…
رعد قعد علي كرسي مكتبه وقدامه مهند وعز…
رعد(ببرود):جالي تهد”يد النهاردة..
مهند:مين عمل كدة؟!
رعد بص ل مهند ومهند فهم مين هو…
مهند:ناوي تعمل ايه؟!

رعد:القانون..
عز:اجيب الباقي علشان نتفق علي خطة..
رعد:لا….بعد فرح ادم هنبدأ بالتنفيذ والتخطيط..
عز:طيب…المهم انك تبقي كويس..
رعد:انا كويس..وانت يا مهند خلي بالك من مراتك وابنك الفترة دي..
مهند:تمام..
عز:طب بالنسبة ل..
رعد:سعد هيتصرف..
مهند:طب رعد ممكن تهداا انت..
رعد:هو حصل ايه يعني يا مهند؟!انا هادئ اهو..
عز:طب طالما انت كويس وهادئ مش المفروض تقعد مع مراتك التعبانة طيب…
رعد:نبض في المستشفي وصحتها بقت احسن الحمدلله..
مهند:طيب…المفروض نشتغل علي ايه دلوقتي؟!
رعد:لؤي في مستشفي ايه؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🤎عند نبض..🤎
ياسر:صحتك كويسة دلوقتي؟!
نبض:الحمدلله..شكرا يا دكتور ياسر..
لوسي:احم ممكن تنزلي ايدك من علي كتفه بقي..
نبض(برفعة حاجب):افندم!!!!
لوسي:لولا اني عارفة انك متجوزة وبتحبي جوزك ومش بتلفي علي ياسر كان زماني هزأتك دلوقتي…
ياسر:احم نبض متزعليش هي بس..
لوسي:خطيبته..
ياسر:غصب يا روحي..
لوسي:بس برضو انت خطيبي..
نبض:مش فاهمة حاجة..
ياسر(بضحك):المجنونة من يومين دخلت قالتلي انها بتحبني وقالت ان اللي هو المفروض كان امبارح خطوبتنا والدبل..
ياسر(بضحك):وروحنا اشترينا الدبل ولبسناها لوحدنا كدة..
ياسر(بضحك):بحبها انا كمان بس مكنتش متأكد انها مجنونة اوي يعني..
ياسر حط ايده علي كتف لوسي واخدها في حضنه..
لوسي:بس بقي بتكسف..
نبض(بابتسامة):ربنا يخليكوا ل بعض…

ياسر:وكمان بدل ما انا وحيد وهي وحيدة نوحد وحدتنا بقي..
نبض:بص انا مش فاهمة بس ماشي..
التلاتة ضحكوا مع بعض ونبض حست بوجع في بطنها وسندت علي الحيطة..
ياسر:انتي كويسة؟!
نبض:ايوه بس الضحك الكتير بيوجعلي بطني..
ياسر:مكنش ينفع تنزلي النهاردة اساسا..
نبض:قعدة البيت مملة…يلا باي..
نبض مشيت ودخلت مكتبها ومنار دخلت وراها..
منار:حمدلله بالسلامة..
نبض:الله يسلمك..
منار:خدي دول ملفين مريضين كدة خفاف..
نبض:تمام شكرا.
.
منار:هشوفك في الاستراحة..
نبض مسكت الملف الاول وبدأت تقرأ حالة المريض..
نبض قامت وراحت اوضته ودخلت للمريض..
نبض:مساء الخير..
لؤي:هو انتي؟!
نبض:حضرتك تعرفني؟!
نبض:ممكن اكون اعرف حضرتك بس للاسف وش حضرتك متد”مر..وهتخضع لعمليات تجميل قريب..
لؤي(بغضب):ما هو بسبب جوزك..
نبض:رعد!!!انت تعرف رعد منين؟!
نبض مسكت الملف وقرأت الاسم..
نبض:معتقدش اني قابلت حد باسم لؤي قبل كدة..
لؤي(بغضب):لو فاكرة اني هسيبك ولا هسيب جوزك في حالة تبقي غلطانة…
نبض مسكت لؤي من هدومه بغضب..
نبض(بحدة):لا اسمعني كدة وفوق رعد خط احمر..واللي يقرب منه يبقي زي اللي دخل للنار برجليه..
نبض:واحمد ربك انها جت لحد كدة اصلا..
ممرضة:حضرتك بتعملي ايه؟!
نبض(ببرود):مفيش حاجة..
ممرضة:حد من طرف المريض عايز يقابله…
نبض:الزيارة ممنوعة..
لؤي(بحدة):انتي اتجننتي..
نبض(بخبث):للاسف ملفك وقع تحت ايدي وانا دلوقتي الدكتورة بتاعتك وانت لازم تسمع الكلام…
نبض:الزيارة ممنوعة…
الممرضة خرجت الاول نبض بصت ل لؤي وغمزتله باستفزاز وخرجت..
نبض(باستغراب):انت!!!!
رعد(بحدة):انتي بتعملي ايه في اوضة الحيو”ان ده!؟
نبض:انت ايه اللي جابك؟!
نبض(بحدة):وكمان انت اللي عملت فيه كدة؟!

رعد(ببرود):ايوه انا..
نبض:والله ومالك بتقولها بفخر كدة ليه؟!
رعد:مردتيش كنتي بتعملي ايه؟!
نبض:انا الدكتورة بتاعته..
رعد(بغضب):نعم يا اختي؟!
رعد قرب من نبض ونبض رجعت خطوتين ل ورا..
مهند:احم احم..
رعد:امشي بعيد انت وعز..
مهند:طيب..
مهند وعز بعدوا عن نبض ورعد شوية..
رعد:كلمة واحدة تسيبي حالته لاي زفت تاني..
نبض:زفت ده قصدك بيه ايه؟!
رعد ضر”ب الحيطة اللي ورا نبض بغضب…
رعد:فقرة الاستهبال دي مش عايزها خالص..حالة ال ****** دي تديها لاي دكتور تاني فهمتي..
نبض:انت ازاي تقول الالفاظ دي؟!وكمان لا مش هسيب حالته..
نبض:واه انا منعت عنه الزيارة ممنوع الدخول..
رعد:تعالي هنا راحة فين..وكمان منعتي الزيارة ليه؟!
نبض:حضرتك مين؟!
رعد(بصدمة):افندم!!!
نبض:ايوه انت مين موجود هنا بصفتك مين؟! لو بصفتك قريب المريض ده انا الدكتورة اللي مشرفة عليه وممنوع الزيارة..
رعد:و..
نبض:ولو جاي هنا بصفتك زوج نبض السيوفي اللي هي مراتك..بعتذر هنا مفيش مراتي هنا في دكتورة نبض بس ممكن تشابه اسماء..
نبض سابت رعد وراحت علي مكتبها,رعد بصلها بغضب..
رعد:نهايتك علي ايدي يا نبض..
عز:ايه الاخبار؟!
رعد:مفيش..يلا بينا..
مهند:وايه لازمة اننا جينا بقي..
رعد بصله بصه غضب مهند جري من قدامه..😂😂
عز مشي مع رعد ورجعوا يشتغلوا تاني…
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
💙في مكان تاني…في الصعيد..في اوضة هدي وعادل..💚
عادل:عايزاني في ايه يا هدي؟!
هدي:كنت عايزة اتحدد معاك في موضوع يا حاج..
عادل:جولي

هدي:يوسف..
عادل:ماله؟!
هدي:طالب يد عطر بنت خضراوي..
عادل:هو اللي طالبها بالاسم؟!
هدي:ايوه…
عادل قعد فترة ساكت بيفكر في الموضوع..
عادل:انتي تعرفي اخلاقها؟!
هدي:ونعمة التربية…
عادل:وانا موافج
هدي:طب وهتعمل فرح ل زهرة؟!
عادل:لو هي عايزة..
هدي:ادم جالنا انه هو اللي هيظبط كل حاجة في فرحه.
عادل:وجرر(قرر🤎عند نبض..🤎
ياسر:صحتك كويسة دلوقتي؟!
نبض:الحمدلله..شكرا يا دكتور ياسر..
لوسي:احم ممكن تنزلي ايدك من علي كتفه بقي..
نبض(برفعة حاجب):افندم!!!!
لوسي:لولا اني عارفة انك متجوزة وبتحبي جوزك ومش بتلفي علي ياسر كان زماني هزأتك دلوقتي…
ياسر:احم نبض متزعليش هي بس..
لوسي:خطيبته..
ياسر:غصب يا روحي..
لوسي:بس برضو انت خطيبي..
نبض:مش فاهمة حاجة..
ياسر(بضحك):المجنونة من يومين دخلت قالتلي انها بتحبني وقالت ان اللي هو المفروض كان امبارح خطوبتنا والدبل..
ياسر(بضحك):وروحنا اشترينا الدبل ولبسناها لوحدنا كدة..
ياسر(بضحك):بحبها انا كمان بس مكنتش متأكد انها مجنونة اوي يعني..
ياسر حط ايده علي كتف لوسي واخدها في حضنه..
لوسي:بس بقي بتكسف..
نبض(بابتسامة):ربنا يخليكوا ل بعض…
ياسر:وكمان بدل ما انا وحيد وهي وحيدة نوحد وحدتنا بقي..
نبض:بص انا مش فاهمة بس ماشي..

التلاتة ضحكوا مع بعض ونبض حست بوجع في بطنها وسندت علي الحيطة..
ياسر:انتي كويسة؟!
نبض:ايوه بس الضحك الكتير بيوجعلي بطني..
ياسر:مكنش ينفع تنزلي النهاردة اساسا..
نبض:قعدة البيت مملة…يلا باي..
نبض مشيت ودخلت مكتبها ومنار دخلت وراها..
منار:حمدلله بالسلامة..
نبض:الله يسلمك..
منار:خدي دول ملفين مريضين كدة خفاف..
نبض:تمام شكرا.
.
منار:هشوفك في الاستراحة..
نبض مسكت الملف الاول وبدأت تقرأ حالة المريض..
نبض قامت وراحت اوضته ودخلت للمريض..
نبض:مساء الخير..
لؤي:هو انتي؟!
نبض:حضرتك تعرفني؟!
نبض:ممكن اكون اعرف حضرتك بس للاسف وش حضرتك متد”مر..وهتخضع لعمليات تجميل قريب..
لؤي(بغضب):ما هو بسبب جوزك..
نبض:رعد!!!انت تعرف رعد منين؟!
نبض مسكت الملف وقرأت الاسم..
نبض:معتقدش اني قابلت حد باسم لؤي قبل كدة..
لؤي(بغضب):لو فاكرة اني هسيبك ولا هسيب جوزك في حالة تبقي غلطانة…
نبض مسكت لؤي من هدومه بغضب..
نبض(بحدة):لا اسمعني كدة وفوق رعد خط احمر..واللي يقرب منه يبقي زي اللي دخل للنار برجليه..
نبض:واحمد ربك انها جت لحد كدة اصلا..
ممرضة:حضرتك بتعملي ايه؟!

نبض(ببرود):مفيش حاجة..
ممرضة:حد من طرف المريض عايز يقابله…
نبض:الزيارة ممنوعة..
لؤي(بحدة):انتي اتجننتي..
نبض(بخبث):للاسف ملفك وقع تحت ايدي وانا دلوقتي الدكتورة بتاعتك وانت لازم تسمع الكلام…
نبض:الزيارة ممنوعة…
الممرضة خرجت الاول نبض بصت ل لؤي وغمزتله باستفزاز وخرجت..
نبض(باستغراب):انت!!!!
رعد(بحدة):انتي بتعملي ايه في اوضة الحيو”ان ده!؟
نبض:انت ايه اللي جابك؟!
نبض(بحدة):وكمان انت اللي عملت فيه كدة؟!
رعد(ببرود):ايوه انا..
نبض:والله ومالك بتقولها بفخر كدة ليه؟!
رعد:مردتيش كنتي بتعملي ايه؟!
نبض:انا الدكتورة بتاعته..
رعد(بغضب):نعم يا اختي؟!
رعد قرب من نبض ونبض رجعت خطوتين ل ورا..
مهند:احم احم..
رعد:امشي بعيد انت وعز..
مهند:طيب..
مهند وعز بعدوا عن نبض ورعد شوية..
رعد:كلمة واحدة تسيبي حالته لاي زفت تاني..
نبض:زفت ده قصدك بيه ايه؟!
رعد ضر”ب الحيطة اللي ورا نبض بغضب…
رعد:فقرة الاستهبال دي مش عايزها خالص..حالة ال ****** دي تديها لاي دكتور تاني فهمتي..
نبض:انت ازاي تقول الالفاظ دي؟!وكمان لا مش هسيب حالته..
نبض:واه انا منعت عنه الزيارة ممنوع الدخول..
رعد:تعالي هنا راحة فين..وكمان منعتي الزيارة ليه؟!
نبض:حضرتك مين؟!
رعد(بصدمة):افندم!!!
نبض:ايوه انت مين موجود هنا بصفتك مين؟! لو بصفتك قريب المريض ده انا الدكتورة اللي مشرفة عليه وممنوع الزيارة..
رعد:و..
نبض:ولو جاي هنا بصفتك زوج نبض السيوفي اللي هي مراتك..بعتذر هنا مفيش مراتي هنا في دكتورة نبض بس ممكن تشابه اسماء..
نبض سابت رعد وراحت علي مكتبها,رعد بصلها بغضب..
رعد:نهايتك علي ايدي يا نبض..
عز:ايه الاخبار؟!
رعد:مفيش..يلا بينا..
مهند:وايه لازمة اننا جينا بقي..
رعد بصله بصه غضب مهند جري من قدامه..😂😂

عز مشي مع رعد ورجعوا يشتغلوا تاني…
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
💙ف مكان تاني ف الصعيد ف اوضه هدي وعادل💙
عادل : عايزاني ف أيه يا هدئ
هدي: عايزه اتحدد معاك ف موضوع يا حاج
عادل : جولي
هدي : يوسف
عادل : ماله
هدي : طالب يد عطر بنت الخضرا ي
عادل : هو اللي طالبها بالاسم
هدي : إيوه
عادل : قعد فتره ساكت يفكر ف الموضوع
عادل : انتي تعرفي اخلاقها
هدي : ونعم التربيه
عادل : وانا موافج
هدي: طب وهتعمل فرح لزهره ؟!
عادل : لو هي عايزه
هدي : ادم جالنا ان هو اللي هيظبط كل حاجه ف فرحه
عادل : وجرر هيعمله فين!؟
هدي:في مصر..
عادل:طيب هو وراحته..
💙عند البنات…💚
تمارا:سمعت ان فرحك الاسبوع الجاي مبروك..
ميران(بخجل):احم شكرا..
زهرة:مالك مكسوفة اكدي ليه؟!
ميران(بخجل):بس بقي يا زهرة..
زهرة(بضحكة بسيطة):ليجي حق تتكسفي وانتي واخدة زينة الرجال…
تمارا:انا لسة متعاملتش معاهم ومعتقدش اني هطول هنا..
ميران:ليه بتقولي كدة؟!انتي لطيفة والله واكيد هيقبلوا بيكي..
زهرة:انا عارفة جلب عمي مش هيرمي لحمه اكدي في الشارع..
تمارا:هقوم ادخل الحمام..
تمارا قامت من الجنينة ودخلت القصر لقت حد حاطط ايده علي بوقها وشالها بقوة ودخل اوضة من الاوض..
تمارا قعدت ترفص رجليها بقوة لغاية ما الشخص ده زقها علي الحيطة وحط ايده علي بوقها..
تمارا فتحت عينيها علي اخرهم لما شافت مراد..
مراد(ببرود):انا عارف ان مشيك كان شما”ل كله وعارف انك واحدة ******..
مراد(ببرود):ولو جيتي هنا علشان حاجة زبا”لة زيك ساعتها انا هط”لع روحك في ايدي..
مراد(بحدة):فاهمة؟!
تمارا كانت مش قادرة تتنفس بسبب ايد مراد وسمعت صوت حد بره كانت بتحاول تصرخ مراد مسك رقبتها جامد…
مراد(بهمس):اخرسي خالص مش عايز اسمع صوتك..
تمارا كان نفسها بيروح وجسمها بيتقل وكان هيغمي عليها وتقع في الارض مراد لحقها بين ايديه ووقعوا في الارض هما الاتنين..

مراد(بهمس وحدة):انتي يا بت..فتحي عينك..
مراد(بهمس وحدة):انا عارف انك بتستعبطي فتحي عينك…
مراد قرب من تمارا وشاف النبض بتاعها لقاه ضعيف اوي..
🤎مراد طلع تليفونه واتصل ب نبض…الخط اتفتح..🤎
نبض:الو يا حبيبي..
مراد(بقلق):نبض لو حد كان مكتوم نفسه واغمي عليه ونبضه دلوقتي قليل اعمل معاه ايه؟!
نبض:مين حصله كدة؟!
مراد(بحدة):مش وقته يا نبض..
نبض:امسك عظمة ودنها واضغط عليها جامد او ما العظمة اللي بين العينين…او كحو”ل حطه في انفه..
مراد:تمام شكرا..
مراد قفل التليفون في وش نبض ورماه بعيد وقرب من تمارا وبدأ يضغط علي العظمة اللي بين عينيها..
تمارا بدأت تفوق وتحرك رأسها يمين وشمال وفتحت عينيها..
تمارا(بخوف):انت عايز مني ايه؟!
مراد(ببرود):قومي..
تمارا قامت ببطء وقفت مراد قام وقف قدامها وحط ايده في جيبه…
مراد(ببرود):امشي..
تمارا استفزها مراد اوي وطريقته..ضر”بته في صدره بغضب كذا مرة..
تمارا(بغضب):هو انا خدا”مة عندك يا روح امك؟!
مراد(ببرود): إيوه بيني اصلك ومعدنك يلا..
تمارا(بغضب):يا سلام ما انت كمان كنت قا”تل وحر”امي وحاجات وحشة كتير…انت محسسني انك مكنتش بتقوم من علي سجادة الصلاة..
تمارا(بغضب):انا اينعم كنت بروح كبار”يهات وكنت برقص وببين جس”مي وكنت بعمل حاجات وحشة…بس ومع ذلك لسة محافظة علي شرفي و..
مراد شد شعر تمارا بغضب وقربها منه..
مراد(بغضب):ما انتي لو مكنتيش عملتي كدة كنت قتل”تلك ودفن”تك بد”م بارد..
مراد(بغضب):قسما بربي يا تمارا لو محترمتيش نفسك معايا لاكون قات”لك..
مراد(بغضب):وكمان انا لو رجعت القاهرة هترجعي معايا…
تمارا(بوجع):وسع كدة وكمان انت مين علشان تقول كدة واسمع كلامك..
مراد(بغضب):اعتبرينا في حكم المتجوزين..
مراد زق تمارا وسابها ومشي..تمارا مكنتش مستوعبة اللي بيحصل وخرجت من الاوضة لقت بلال في وشها…
بلال(بخبث):شايفك مبسوطة اهني
تمارا(بتعب):لو سمحت انا مش حمل كلام..
بلال(بخبث):ليه كونتي بتعملي ايه اهني؟!
تمارا(بتعب):بعد اذنك عايزة انام..
تمارا كانت هتمشي بلال مسك دراعها وقربها منه..
بلال:لو فاكرة انك هتكوني واحدة من العائلة دي تبجي غلطانة..

تمارا حاولت تشد ايديها من بلال..بلال ضغط علي دراعها جامد وكان لسة هيتكلم..
مراد شد تمارا في حضنه ومسك ايد بلال..
مراد(بحدة):مش من الادب انك تعمل كدة..
مراد شد تمارا وراه وطلع لحد باب اوضتها..
مراد:يلا ادخلي..
تمارا بصتله ودخلت اوضتها وقفلت الباب بسرعة وقعدت في الارض وهي مضايقة..
_💚عند الستات…💚
علا:دوقتي الشُربة يا سوسن؟!
سوسن:اه..
علا:ورد اخبار جواز زهرة ايه؟!
ورد:مش عارفة لسة هنعمل ايه؟!
علا:طب لو في حاجة اساعدك فيها..
ورد:تسلمي يا خيتي
هدي:محدش شاف ادم؟!
سوسن:علي ما اعتقد في الاسطبل…
هدي:ماشي…
هدي راحت للاسطبل لقت ادم واقف هناك..
ادم:عايزة حاجة يا تيتة؟!
هدي:انت اخر كلام الفرح اخر الاسبوع؟!.
ادم:بعد بكرة..
هدي:نعم!!!.
ادم(بغمزة):كل الامور تحت السيطرة يا قمر..
هدي:يا مجنون.
ادم:مستعجل يا هدي مستعجل..
هدي:هدي حاف يا حيو”ان..
ادم(بضحك):اه..
هدي:ربنا يسعدك يا حبيبي..
ادم:تسلمي يا حبيبتي..
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
✨في مكان تاني..عند ملك ومالك..✨
مالك:بتبصيلي كدة ليه؟!
ملك(بغيظ):بتحب الستات انت..
مالك(بتلقائية):ايوه..
ملك(بصدمة):نعم!!!!!
مالك:احم هو مش كدة ده…
ملك(بغضب):طبعا علشان كدة كنت بتبص علي رجل الهانم اللي كانت هنا…
مالك:ابص علي رجل مين يا بت انتي..وكمان يوم ما ابص هبص وانتي معايا..
ملك(بغضب):يعني انت بتبص علي الستات وانا مش معاك..
مالك:يا الله..يخرب بيت اليوم اللي خليتك تيجي معايا فيه المصنع يا ملك..

مالك:انا بقول نروح..
ملك:لا مش هروح..
مالك:يا بنت الناس اسمعي كلامي..
ملك:انت مبقتش تحبني خلاص…
مالك:ايوه انا مبقتش احبك..
ملك(بصدمة):بجد!!!
ملك(بغضب):طلقني..
مالك:حاضر هطلقك..
ملك(بصدمة):انت عايز تطلقني؟!!!!!
مالك:هو مش انتي اللي عايزاني اطلقك حاضر هنفذلك رغبتك..
ملك(بدموع):انت فعلا عايز تطلقني..
مالك حط رأسه بين ايديه بملل من ملك..
مالك:ملك حبيبتي ارسي علي حل…وكمان انتي اللي عايزة كدة مش انا…
مالك:وكمان هطلقك ازاي وانتي حامل في ابني ولا بنتي ان شاء الله..
ملك:ايوه مصلحة يعني..
مالك قام ومسك ملك من كتفها وهزها بحدة..
مالك:ملك فوقي يا ملك انا مستحمل علشان هرمونات الحمل…
ملك(بدموع):لا انت ما هتصدق…
مالك(بنفاذ صبر):يا رب.
مالك:يعني انتي عايزة ايه دلوقتي؟!
بنت(بدلع):مالك اتأخرت عليك؟!
مالك وملك بصوا ل مصدر الصوت وملك كانت هتعيط..
مالك حاوطها بدراعه وقربها منه..
مالك(ببرود):مدام روجينا الاجتماع ملغي..
روجينا(بدلع):ليه بس يا مالك؟!
مالك(ببرود):وكمان اسمي استاذ مالك..ولو حضرتك مش هتقدري تقوليها اتفضلي شغلك مرفوض..
مالك(ببرود):وقبل ما تمشي نسيت اعرفك بمراتي..
مالك:وقريب ربنا هيرزقنا بطفل شبهها كدة..واتمني تحلي عني لاني زهقت منك..
مالك:تقدري تخرجي..
روجينا بصتلهم بغضب وسابتهم ومشيت…
ملك(بدموع):انا عايزة امشي..
مالك اخد حاجته ومسك ايد ملك وخرجوا من المصنع ركبها العربية ولف ركب وبدأ يسوق..
مالك:عيني مش شايفة ومش هتشوف غيرك يا ملك..
ملك(بدموع):مش عارفة بقي..
مالك(بضحكة بسيطة):يا هبلة..
ملك(بدموع):انا مش هبلة..
مالك مسك ايد ملك وباسها وبصلها بحب..
مالك:انتي ست البنات كلهم…
ملك شدت ايديها من مالك بخجل ومالك قعد يضحك عليها بصوت عالي..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
💚في مكان تاني..عند نبض..✨
نبض:مش عارفة اعمل معاه ايه يا فاطمة مش عارفة..

فاطمة:كان دايما مهند بيتكلم عنه وفعلا مش اي حاجة
بتريحه..
نبض:ماشي بس انا مش هقعد معاه فترة وخلاص لا انا ان شاء الله هكمل معاه حياته وحياتي الباقية..
فاطمة:بس برضو لازم تستحملي انتي اللي اختارتي الحب..
نبض:ده انا مش عارفة كان فين عقلي لما حبيته بس….
فاطمة:هو العقل بيشتغل ساعتها بذمتك..
نبض(بابتسامة):لما بيتفق عقلك وقلبك علي شخص واحد ساعتها عند النقطة دي بتكوني فعلا حبيتي..
فاطمة:يا سيدي يا سيدي..
نبض(بانفعال):بس لا طبعا مش يفضل علطول كدة يهزق ويزعق وانا اقعد ساكتة يعني بيحر”ق دمي ويرفعلي الضغط يا فاطمة..
فاطمة:اهدي يا مرزوق اهدي.. 😂😂
فاطمة(بضحك):ده انتي مسخرة.
نبض(بانفعال):ما هو معصبني يا فاطمة الله..
فاطمة:اومال مهند اللي مبقتش اشوفه ده اعمل فيه ايه؟!
نبض:قدارنا..قدارنا..
فاطمة:بس بذمتك لما بيروح مهمة او كدة مش بتكوني خايفة ومرعوبة…مهند بيفتكرني اوڤر..
نبض:بصي انا لسة مجربتش الاحساس ده بس لو انا مكانك واكون عارفة ان جوزي ممكن يروح وميرجعش لا الصراحة قلبي يقع…
فاطمة:طب كويس…
نبض:اوف ده احنا اتأخرنا اوي..
فاطمة:عندك حق يلا نقوم..
فاطمة(بصوت عالي):زياد زياد..
زياد جه جري ل فاطمة وهو مبسوط..
زياد:نعم يا ماما..
فاطمة:يلا يا حبيبي علشان نمشي..
زياد:طيب..
نبض:لو سمحت الحساب؟!
الجرسون:كدة يا فندم 180 جنيه…
فاطمة(بصدمة):نعم!!!هو احنا طلبنا حاجة ده هو كل واحد عصير وواحد قهوة..
نبض:احم اتفضل حضرتك..
نبض خدت فاطمة وزياد وخرجوا من الكافيه..
نبض:ايه يا بنتي الاسعار كدة عادي؟!
فاطمة(بصدمة):يعني ايه؟!هو علشان مهند اللي كان بيحاسب ومكنش بيقولي علشان كدة انا بقيت مغفلة..
نبض:يا بنتي الكافيهات دي بتبقي غالية..كوباية العصير بس 40 جنيه وفنجان القهوة 60…
فاطمة(بزعيق):ليه ده كله!!!!!!!
نبض:امشي يا بت قدامي..
فاطمة:ومهند كان بيدفع زي الغبي..
نبض:امشي يا فاطمة اركبي تاكسي..
نبض:يلا يا حبيبي باي..

زياد:باي يا طنط نبض..
زياد حضن نبض ونبض باسته علي خده ورأسه ووقفت تاكسي ل فاطمة وحاسبة الراجل..
فاطمة:لا يا نبض..
نبض:بت اخرسي بقي…كويس انك خرحتيني من المود..
نبض:ابقي كلميني لما توصلي…باي…
فاطمة:باي..
نبض وقفت تاكسي بعد ما فاطمة مشيت وراحت للبيت..
نبض نزلت من التاكسي كان في نفس اللحظة اللي رعد نزل من عربيته فيها…
نبض:احم لحظة..
نبض فتحت شنطتها ملقتش فلوس بصت ل رعد اللي مبصش ليها وكمل في طريقه ناحية البيت…
نبض:لحظة هجيب فلوس حاضر..
نبض وقفت قدام رعد اللي بصلها ببرود تام..
نبض:هات 250 جنيه..
رعد:افندم حضرتك تعرفيني؟!
نبض(بغيظ مكتوم):رعد هات فلوس متخليش شكلي وحش..
رعد:ما انا بقولك انتي تعرفيني علشان تاخدي فلوس مني..
نبض(بغيظ مكتوم):ايوه اعرفك…ادفع يا رعد عقبال ما ندخل ونتكلم..
رعد(ببرود):لو حضرتك تعرفيني انا معرفكيش..
رعد مشي من قدام نبض ونبض ضربت برجليها الارض بغضب….
نبض(بغضب مكتوم):طالما مش قد الجواز ومصاريفه بتتجوزوا ليه؟!
السواق:في حاجة يا فندم؟!ممكن الحساب علشان امشي؟!
نبض قربت من العربية وبصت للسواق باحراج..
نبض(باحراج):بص حضرتك هو انا جوزي..
نبض(باحراج):تستناني اروح اسحب فلوس لاني مش معايا غير ال criedet card…ف..
السواق ونبض لقوا اللي بيمد ايده بالفلوس…
السواق:ومين انت؟!
رعد(ببرود):مع انه مش من دخلك بس انا ابقي جوز المدام…وخد حسابك وغور من وشي..
السواق:استني ليك باقي..
رعد(ببرود):مش عايزه..
رعد ساب نبض ودخل البيت ونبض سابت السواق ودخلت ورا رعد…
رعد كان بيقلع الجاكت بتاعه وبيرميه علي الكنبة ونبض وقفت علي السلم مربعة ايديها..
رعد:وسعي عايز اطلع..
نبض:ممكن افهم ايه النمرة اللي جنابك عملتها بره دي؟!
رعد:وممكن افهم ايه اللي انتي عملتيه في المستشفي؟!
نبض:انت بتقارن دي ب دي…انا اكون مراتك..
رعد:ومقولتيش ده لما كنا في المستشفي اشمعنا يعني..

نبض:لان ده مكان شغلي وانا مش بخلط بين الشغل ولا الحياة الشخصية..
نبض:انا واحدة مش بحب اخلط بين ده وده يا رعد وانت لازم تفهم..
رعد(بزعيق):يعني ايه انتي في كل الاوقات مراتي وملكي انا…
نبض:انا مش حاجة مادية علشان تملكها حضرتك انا بني آدمة وبحس وعندي دم…
رعد:واضح اوي انك عندك دم…
نبض حطت ايديها علي بطنها بوجع ورفعت ايديها لقت د”م في ايديها,رعد قرب منها وشالها بين ايديه…
رعد(بعصبية):مش قولتلك متتعبيش نفسك دايما مش بتسمعي الكلام..
نبض(بوجع):بذمتك ده وقته…
رعد طلع نبض ودخلها الحمام خلاها تاخد دوش وخرجها بدأ يغير علي الجرح وغير هدوم نبض..
نبض:انت رايح فين هتنام في الاوضة التانية صح؟!
رعد:و علي اساس انتي بتسبيني في حالي حتي وانا نايم..
نبض:علفكرة بقي انت طلعت كد”اب..نيمتني امبارح وانا معيطة وانت وعدتني انك مش هتخليني ازعل منك ابدا…
رعد:انا قايم يا نبض ارتاحي..
رعد ساب نبض ودخل الحمام واخد دوش وخرج ودخل غير هدومه وخرج للاوضة التانية..
نبض مسكت كوباية جمبها وكسر”تها..
رعد:بحبك..
نبض:طيب متشكرين للمجاملة..
رعد قعد جمب نبض واخدها في حضنه ونبض زقته جامد..
رعد:فينا من الكلام ده؟!
نبض:ايوه فينا هو حلال ليك بس..
نبض ادت ضهرها ل رعد ورعد حضنها من ورا وباس رقبتها وخدها…
رعد:انتي الجمال كله..
نبض:مش باكل من ده..
رعد:استنضف يعني…
نبض كانت بتقاوم علشان متضحكش معاه ورعد لاحظ ده..
رعد:تعرفي..
رعد:بحبك وبحب عصبيتك وبحب كلامك ولما تكوني مندمجة وبحب احراجك وخجلك مني..
نبض:ايوه عايز ايه مش فاهمة؟!
رعد:والله لو مكنتيش تعبانة كان زماني فهمتك بطريقة تانية…
نبض:طيب متشكرين ل كرم اخلاقك..وسع بقي وروح نام في الاوضة التانية..
رعد:طب اعمل ايه طب؟!
نبض:متعملش..
رعد قعد يملس علي شعر نبض باس رأسها وشبك صوابعه في صوابعها وقرب منها حضنها..
نبض:كدة مش هتضعفني يعني علفكرة انا..
رعد:بحبك…
نبض(بخجل):وانا كمان..

(امال لو ضعفتي ي بنتي هتعملي اي 😂😂😂😂😂)
رعد(بضحك وغمزة):طب ما انا عارف..
نبض:يا رخم…
💚عدي يومين وجه ميعاد فرح ادم وميران…💚
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🤎في الصباح الباكر..🤎
نبض قامت بسرعة من نومها ونزلت جري ل تحت علشان تعمل فطار بس لقت علا وورد في المطبخ..
نبض:ليه تعبتوا نفسكوا بس؟!
علا:مش كفاية اننا بايتين عندكم من امبارح..
نبض:هو يوم بس يا طنط والله نورتونا..
ورد:مش هدومك جصيرة شوية؟!
نبض(باحراج):احم اه هطلع اغيرها..
نبض طلعت جري علي اوضنها لقت رعد لسة بيصحي من نومه..
نبض:صباح الخير قوم يلا يلا..
رعد:صباح النور…ايه بس يا نبض لسة بدري..
نبض:ده كله صحي…
رعد:نعم يا اختي ونزلتي كدة قدامهم؟!!!!!!
نبض:لا طبعا يا حبيبي مش كله صحي اسفة…
رعد:نبض مبحبش الكد”ب مين صحي؟!
نبض:طنط علا وطنط ورد..
رعد:و مقولتيش ليه من الاول؟!
نبض:علشان تصحي كدة..
💚الباب خبط..💚
رعد:مين؟!
ادم(بمرح):ما يلا يا عم ده انا العريس..
ادهم(بمرح):وانا اخوه..
رعد قام وفتح الباب وبصلهم..
رعد:تحب اعلم علي وشك الحلو ده؟!
ادم:حرام عليك يا اخي ده انت مفتري..
يوسف:مش يلا انتوا لسة ملبستوش..
ادم:هو انت العريس ولا انت يا ابني؟!
يوسف:احنا الاتنين واحد يا بيبي..
ادم:ايه ده في ايه؟!تعالا هنا ياض..
ادم نزل يجري ورا يوسف هما بيضحكوا….
رعد:هلبس وانزلكوا..
ادهم(بصوت بنوتي):اساعدك يا بيبي؟!😂😂😂
رعد(بغضب مصطنع):امشي ياض من قدامي..
ادهم:هي نبض مستحملاك ازاي؟!ربنا يقويها..
رعد دخل اوضته لقي نبض بتبص علي لبسها..
رعد:تعالي لبسيني..

نبض:لا لبس نفسك لازم اخد ميران ونروح الفندق..
نبض كانت ماشية رعد شدها وحضنها من ضهرها..
رعد:ميران اهم مني يعني؟!.
نبض لا رد..
رعد:افهم ايه بقي؟!
نبض:تعالا يا ابني بدل ما انت عامل زي فرقع لوز كدة..
🤎تحت..🤎
جلال:اتهدوا شوية منك ليه..
ادهم:سيبه يا عمي ده هو العريس..
رعد:يلا بينا..
ادم:يلا..
الشباب كلهم خرجوا بره البيت…
عادل:راح فين العريس؟!
جلال:خرج مع الباقي يظبطوا كام حاجة..
عادل:طيب..بس البيت اهني جميل ..
جلال:فعلا ده من اختيار رعد باين…لان ذوق نبض مش كدة خالص..
عمر:اشمعنا يعني؟!
جلال:نبض بتحب الغوامق واللون الاسود..فتلاقي كل حاجة غامقة..
مراد:بس ومع ذلك قلبها ابيض..
ورد:الفطار..
الرجالة والستات الكبار قعدوا وبدأوا يأكلوا..
💚عند البنات..💚
ميران:ايه يا بنتي هتغطي عليا بقي الليلة دي؟!
نبض:اخرسي يا بت..وانتوا ملبستوش ليه!!
زهرة:انا مش هروح معاكم
نبض:ده انتي الاساس يا ست البنات..
تمارا:وانا برضو فكرت مش هروح..
نبض:طب اخرسوا بقي مش عايزة اضر”بكم كف..يلا قوموا البسو يلا يلا..
نبض سابتهم ونزلت ل تحت..
نبض:هنروح الفندق كل البيت تحت امركم..
مراد:طبعا يا بنتي..

نبض:اقعد انت املي بطنك وبس..😂😂😂
البنات لبست وخرجوا ركبوا تاكسي وراحوا للفندق اللي حاجزين فيه وبدأوا يجهزوا…
كل الاشخاص اللي معزومة بدأت تلبس وتجهز للفرح..
🤎عند فاطمة ومهند..🤎
مهند:يلا يا فاطمة هنتأخر..
فاطمة:حاضر اهو…يلا يا زياد..
زياد:حاضر يا ماما..
فاطمة:لبست انت يا مهند؟!
مهند بص ل فاطمة اللي مش بصاله وبص علي نفسه وعلي هدومه..
مهند:ابقي فكريني اجبلك نضارة عيمتي يعني حضرتك؟!
فاطمة:اوف خلاص ماشي يلا بينا..
“فاطمة كانت لابسة فستان باللون النبيتي بكم و طويل و واسع و فيه حزام في النص سادة و لبست حجاب باللون الاوفويت و حطت مكياج بسيط و لبست جذمة سوداء”..
التلاتة ركبوا عربية مهند و راحوا للقاعة و كانت كبيرة اوي…
فاطمة:جينا بدري اهو..
مهند:فاطمة احنا صحاب قاعدة مش ضيوف..
فاطمة:اصلي..
🤎عند مالك وملك..🤎
مالك:مش عايز حركة كتيرة يا ملك..
ملك:حاضر..
مالك:تسلمي..
مالك:تعالي اقفلي القميص.
ملك:اقفله بنفسك مش طفل صغير..
مالك:ده انتي بقيتي بتقولي لا..
ملك:انا قولت لا؟!!!!والله ما انا دي اختي مني..
مالك:يا رب صبرك..
مالك:قدامي يا ملك قدامي ربنا يهدي..
ملك:كنت لبست القميص؟!
مالك:ما هو بسببك..ما انتي منسياني كل الدنيا..
ملك:معلش..
مالك خلص لبسه ومسك ايد ملك ونزلوا ل تحت ركب عربيته وراح للقاعة..
“ملك كانت لابسة فستان كشميري باكمام واسعة و طويل ضيق شوية و لبست حجاب باللون الاسود وجذمة بكعب بيضاء و حطت مكياج خفيف”..
ملك:القاعة شكلها حلو اوي..
مالك:انتي احلي..امشي براحة..
دخلوا القاعة ملك جريت علي مامتها اول ما شافتها..
مالك(بحدة):مش قولتلك براحة..
ملك:اسفة..
ورد:مالك يا ولدي هي غلطت؟!
مالك:الهانم محافظتش علي نفسها..
شربات:ازاي يعني؟!.
مالك:هي حامل..

ورد(بفرحة):بجد يا حبيبتي؟!
ملك:ايوه يا ماما..
ورد(بفرحة):يا الف مبروك يا حبيبتي..
شربات:مبروك يا ملك..
ملك:شكرا يا مرات عمي..
الكل بارك ل ملك وكان مبسوط وملك كانت حاضنة مالك..
ملك:خلاص بقي..
مالك:توعديني تخلي بالك..
ملك:حاضر..
🤎عند الشباب…🤎
رعد:زي ما فهمتك يا ادم..
ادم:حاضر هو انا حما”ر..
يوسف:لا طبعا انت حاجة اكبر من الحما”ر.. 😂😂😂
ادم:انت ناقص تر”بية تعالا ياض..
ادهم:لا حلوة..
ادم:ده انا هربيكوا بس اصبروا..
رعد جاتله ماسدج علي تليفونه فتحها وقفل تليفونه تاني..
رعد:اتأخرنا يلا بينا..
ادم:الورد ده حلو ولا اجيب غيره..
ادهم:هو في وقت انجز..
ادم:مستعجلين علي ايه؟!
رعد:ده البعيد غبي بقي…هو مش جنابك فرحك النهاردة..
ادم(بتوتر):ايه ده بجد؟!
ادهم(بمرح):مكسوفة يا بيضة..
ادم(بتوتر):بس بقي متعصبنيش..
رعد:اجمد با عم..او يا عروسة..
ادم(بعصبية):لا ده انتوا قاصدين بقي..
يوسف:ايوه كده خليك كدة..
رعد(بضحك):يلا وصلنا..
الاربعة نزلوا من العربية وكانوا وسيمين جدا كل واحد ببدلته..
🤎عند البنات..💚
نبض:وصلوا يا ميران..
ميران:انا مكسوفة ومش مكسوفة..
نبض:ده زي انا عايش ومش عايش..😂😂
ميران:اوف بقي يا نبض..
نبض:خلاص بقي وانتي زي القمر كدة..
“ميران كانت لابسة فستان ابيض واسع و عليه نقوش بسيطة و حلوة ب ¾ كم و الاكمام شفافة..و الضهر شفاف و سيبت شعرها علي ضهرها و لبست تاج فضي جميل جدا..و حطت مكياج هادئ و بسيط”..
“تمارا لبست فستان قصير لغاية الركبة باللون الكحلي باكتاف عالية شوية و واسع من بعد الخصر و لبست صندل بكعب فضي و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت مكياج حلو”..

“زهرة لبست فستان طويل و واسع بكم و باللون الرصاصي و طرحة باللون الاوفويت و لبست جذمة سوداء بكعب بسيط”.
.
“نبض لبست فستان باللون الاسود بأكمام شفافة و نازل بضيق لغاية قبل الركبة و مفتوح من الضهر علي شكل دائرة..سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها و حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها..و لبست صدل بكعب باللون الاسود”.
.
🤎الباب خبط…🤎
واحدة(بغمزة):العرسان وصلوا…
نبض:يلا..
ميران طلعت من الاوضة ووقفت علي اعلي سلمة وادم كان واقف في اخر سلمة مستنيها واول ما ظهرت ابتسم تلقائي…
ميران فضلت تنزل ببطء لغاية ما وصلت ليه هو باس رأسها..
ادم:يغار الورد من جمال عيناكِ..
ميران(باحراج):شكرا علي الورد..
رعد:مش يلا ولا هنقضيها كلام علي السلم..
نبض:ما تسيبهم يتكلموا مش فاهمة انا انت مالك..
رعد:متعصبنيش…
ادهم:صلوا علي النبي..
الكل:عليه افضل الصلاة والسلام..
ادهم:زيدوا النبي صلاة..
الكل:عليه افضل الصلاة و السلام..
ادهم:وحدوا الله..
الكل:لا اله الا الله..
زهرة:انت جايبنا نتوب اهني 😂😂😂
يوسف:قدامي يا اهطل..
الكل مشي وكانت القاعة في نفس الفندق فدخلوا وكل الكاميرات اتصوبت ناحيتهم..
ميران لمحت فتون وهي بتغمز ليها ميران شاورت ليها..
نبض لمحت هي كمان فتون جريت قدام الكل وحضنتها جامد…
نبض(بدموع,بالتركية):وحشتيني اوي اوي اوي..
فتون(بدموع,بالتركية):انتي اكتر..
محمد(بالتركية):وبالنسبة ليا؟!
نبض حضنت محمد ومحمد باس رأسها وحضنها..
محمد(بالتركية):تتجوزي من غير ما اعرف..
نبض(بالتركية):حبيبي والله..
محمد(بالتركية,بضحك):متخافيش..
رعد(بغيرة):لو خلصتي ضحك مع الاستاذ يلا بينا..
نبض:ده محمد يعتبر اخويا..
محمد(بالتركية):مين ده؟!

رعد(بالتركية):جوزها..وبغير اتمني تبقي بعيد عنها بقي..
نبض:رعد اهداا..
فتون(بالتركية):باين عليه بيحبك اوي يا نبض..
رعد(بالتركية):فوق ما تتصوري..
محمد(بالتركية):وانا مبسوط من ده..
الكل بدأ سلم علي التاني وكانوا مبسوطين اوي…
ادم:عجبك الفرح؟!
ميران:حلو اوي..تسلم يا حبيبي..
ادهم:يلا بينا نرقص..
ادم:انا راشق في اي حاجة يلا..
ادم راح يرقص مع يوسف ومراد ومهند..
ادهم:تعالا بقي يا رعد..
نبض(بسخرية واستفزاز):هو بيعرف يرقص اصلا..
ادهم:اوبا غلطت فيك يا معلم..😂😂😂😂
رعد:برضو مش هرقص..
نبض:طبعا وقاره هيروح في الارض..
رعد:يا بت هو انتي بتحبي تضر”بي؟!
نبض:انا رايحة اقعد..

رعد:استني..
رعد قلع جاكت البدلة بتاعه واداه ل نبض وغمز ليها..
رعد راح مع ادهم وبدأ يرقص معاهم بوقار…
وفجأة حصل ضر”ب نا”ر في القاعة
..ادهم وقع بين ايدين رعد وقميص رعد اتغرق د”م..
رعد(بصريخ):ادهم!!!!!!!!!!

يتبع…

رعد(بصريخ):ادهم!!!!!!!!!!
الاغاني وقفت كل العائلة اتصدمت من المنظر,
نبض جريت علي رعد وادهم..
نبض بدأت تفتح قميص ادهم وتشوف الجرح..
ادهم(بدموع ومرح):همو”ت؟!
رعد(بدموع):متقولش كدة هتعيش..
ادم(بغضب):اقفلوا كل الفندق فورا..
محمد(بالتركية):نبض لازم ننقله المستشفي..
فجأة لقوا ادهم انتفض بين ايدين رعد..
فتون(بالتركية):نبض منتظرة ايه؟!
نبض(بالتركية):الرصا”صة سا”مة علشان كدة لازم نتدخل فورا..والا الس”م هينتشر..
عادل:بتجولوا ايه عاد
عمر(بغضب):ما تتصرفوا بجي
رعد(بغضب وزعيق):ما تتصرفي يا نبض..
ميران:مش هتعرفي هنا يا نبض..
نبض كانت بتفكر اوي وهي شايفة حال اللي قدامها وحالة ادهم كانت بتعصر دماغها علشان تجيب معلومة بس دماغها وقفت..
نبض:اتصلوا بالاسعاف عقبال ما يجي اكون علي الاقل ضمنت انه يبقي علي قيد الحياة..
نبض:عايزة كحول وقطن..
مهند:كل الابواب اتقفلت ومحدش هيقدر يخرج..والكاميرات يوسف وادم بيراجعوها..
نبض بدأت تحط كحول علي الد”م وادهم انتفض مرة تانية رعد بصلها بغضب..
نبض:ثلج بسرعة..

محمد(بالتركية):نبض انتي..
نبض(بالتركية):ايوه لازم مسمحش للس”م بأنه ينتشر في باقي جسمه..
فتون(بالتركية):نبض بيفقد نفسه..
نبض بدأت تعمل انعاش يدوي ل ادهم..الكل كان صامت خايف قلقان…
ميران:الاسعاف جات..
نبض:كويس..عايزة ثلج تاني..
مهند دخل رجال الاسعاف بس وقفل الابواب تاني ودخلوا حطوا النقالة في الارض.
نبض:اول ما اقول 1,2,3 ارفعوه..
نبض:1 2 3..
رفعوا ادهم علي النقالة وخرجوا بره الفندق وكل العائلة خرجت مهند اشرف علي خروجهم فرد فرد وقفلوا الفندق تاني…
✨في عربية الاسعاف..✨
نبض:عايزة *** و ***..
نبض:خليهم يجهزوا اوضة العمليات ووحدات دم** وكمان المادة الفعالة من ****…
نبض:متشلش ايدك من هنا اضغط بالثلج كويس..
نبض بدأت تشوف القيم الحيوية لادهم لقتها ضعيفة جدا…
نبض:فاضل قد ايه؟!.
راجل:فاضل اقل من 5 دقايق..
نبض:طيب..
نبض مكنتش عارفة تعمل ايه و قعدت وهي بتبص علي ادهم و عليملامحه الشاحبة..
وصلوا للمستشفي وكان منتظرهم ياسر ولوسي وطارق وميرڤت ونزلوا…
نبض:اوضة العمليات فورا…هدخل اغير..
نبض جريت علي اوضة التغير قلعت الكعب والفستان..
“نبض لبست بنطلون اسود وتيشيرت بكم باللون الاسود وعليه فيونكات باللون الابيض قصير لغاية الخصر ولبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما…رفعت شعرها علي شكل كحكة”..
نبض خرجت ودخلت اوضة التعقيم وخرجت لقت كل العائلة في وشها..
نبض(بالتركية):فتون ومحمد ممكن احتاجوا معايا.
محمد(بالتركية):وانا جاهز انا وفتون..
نبض دخلت اوضة العمليات وبدأت تجري العملية..
_عدي اكتر من ست ساعات ومحمد وفتون دخلوا ل نبض…
والكل بره واقف علي اعصابه ورعد قعد في الارض بتعب ورجع رأسه ل ورا..
مالك:ان شاء الله خير يا جماعة..
الكل:يا رب…
خرجت نبض ورمت الجوانتي والكمامة لقت قدامها رعد واقف بسرعة وباصص ليها بأمل..
نبض:ادعوله
رعد(بصدمة):قصدك ايه؟!

نبض:اقصد ان ال 48 ساعة اللي جايين هيحددوا مصيره..
عمر(بدموع):يعني مش هجدر اشوف ولدي تاني؟!
نبض:ان شاء الله هتشوفه يا عمو..وان شاء الله ال 48 ساعة يعدوا علي خير…
عادل:يعني في امل؟!.
نبض:الامل موجود دايما…
نبض قربت من رعد وحطت ايديها علي خده….
نبض:حبيبي كل حاجة بتحصل خير وان شاء الله هيفوق وهيبقي كويس..
رعد:توعديني؟!.
نبض لقت رعد باصص ليها في عيونها نزلت عيونها بسرعة..
رعد:يبقي متقوليش ان في امل….
رعد بصلها وسابها ومشي ونبض كانت هتروح وراه بس هدي وقفتها..
هدي:سيبيه لوحده دلوجت يا نبض..
نبض:بس رعد متهو”ر يا تيتة..
جلال:سيبيه يا بنتي يبقي لوحده شوية..
نقلوا ادهم اوضة العناية المركزة تحت حراسة شديدة..
الكل وقف يبص عليه من الازاز..
نبض:معلش يا ميران..
ميران:لا عادي..
نبض حست بتعب وراحت اوضتها ارتاحت شوية غصب عنها نامت..
🤎بعد فترة…🤎
نبض فتحت عينيها وشالت شعرها من علي وشها لقت رعد في وشها..
نبض(بخضة):ايه ده!!!!
رعد:قومي يلا علشان نروح..
نبض:انا نمت؟!
رعد:انتي شايفة ايه؟!
نبض:لا روح انت انا هقعد هنا ورايا شغل..وكمان ادهم..
رعد:ادهم اتنقل الصعيد يا نبض والكل رجع للصعيد..
نبض(بصدمة):انا نمت قد ايه؟!
رعد:4 ساعات..
نبض:اوف…اسفة..
رعد:قومي يلا..
نبض:هنروح فين؟!
رعد:بكرة هوديكي الصعيد..
نبض:لا مش عايزة اروح..
رعد:مش بمزاجك وده لفترة معينة..
نبض:لا يا رعد انت متهو”ر و….

”رواية قسوة الرعد ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top