رواية العاشق ?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

رواية العاشق  كاملة  جميع الفصول  من الفصل الأول إلى الأخير https://news188media.com/25k/?p=4720

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

مراد ساب إيد سلمي و وقف قدام أدهم و هو بيقول بحدة و صوت عالي : أدهم ، لاحظ إنها خلاص بقت مراتي ، حتي كلامك معاها كده و تفكيرك فيها بقا ممنوع ، و أقسم بالله لو فكرت بس إنك تعمل حاجة تانية هتبقي أنت الي كتبت نهايتك بإيدك عشان الي واقفة قدامك دي تبقي علي ذمتي أنا .

close

 

أدهم في اللحظة أتجنن بمعني الكلمة ، و للأسف عشقه ل سلمي كان مخلي كل تصرفاته غلط خاصةً في الموقف دا ، الغضب و الحقد و العصبية و الغيره أتحكموا فيه تماماً و خلوه تحت سيطرتهم ، محسش بنفسه غير و هو بيسحب السك*ينة الي علي طبق الفاكهة و قربها من مراد و هو بيقول بكل غضبه و قوته : هق*تلك يا مراد .
الكل صرخ من الخضة و الي أدهم بيعمله و فتحي و جدهم قاموا بسرعة ، و مراد مسكت إيد أدهم جامد و قبل ما

 

يتصرف معاه فتحي وقف في النص و زق أدهم عن مراد و السك*ينة وقعت علي الأرض ، سلمي عيطت جامد و قالت بخوف شديد : يله يا مراد نمشي عشان خاطري يله .
فتحي و الجد كانوا ماسكين أدهم الي فقد السيطرة على نفسه تماماً ، و مراد رغم إنه باين إنه قوي و محدش همه لكن بسبب حركة أدهم دي أتوجع جامد منه و كان مذهول ، هو متوقعش أبدآ إن أدهم توصل بيه للدرجة دي ،

 

ميليسا عيطت و قالت : أمشوا دلوقتي يا مراد .
مراد كان واقف ساكت و باصص ل أدهم الي كان عمال يقول كلام أد كده و هو في عدم وعيه و غضبه ، مراد مسك سلمي من إيديها و خرج بيها في صمت حتي منطقش بحرف .
ركب عربيته و سلمي معاه و مشي بيها و راح علي شقته .
أدهم في الوقت دا كان قاعد في أوضته و باصص في الفراغ بسرحان و عيونه حمرة و تعبيرات وشه مفهومة ،

 

فاق من سرحانه و قال لنفسه بهدوء مريب : الموت هيبقي أرحملك من الي هتشوفه مني يا مراد ، زي ما أذتني و خلتني كده أنا كمان هوريك ضعف الي أنا فيه وفي أغلي ما تملك .
قاطع كلامه ميليسا الي كانت بتخبط علي الباب ، سمح بالدخول و هو ميعرفش مين الي كان بيخبط ، ميليسا دخلت و هي قلقانة و سابت الباب مفتوح و دخلت ليه رغم إنها عارفة إنها مينفعش تعمل كده حتي لو كلهم قاعدين برا و شايفنهم ، أدهم بصلها بجمود و هي قربت منه و قعدت جانبه و هي بتقول بدموع : ممكن تسمعني للآخر ؟؟ .

أدهم هز راسه بالإيجاب في صمت .
ميليسا بدموع : أبعد عنهم يا أدهم خلاص ، أنت مش أول و لا أخر واحد ميتجوزش البنت الي بيحبها ، و لو كل شاب عمل الي أنت بتعمله دا عشان خاطر بنت متجوزهاش أحنا هنبقي عايشيين في غابة ملهاش حاكم ، الكل هيأذيي بعضه ، فوق يا أدهم ، ليه تخلي الشر يتغلب عليك و تنسي دينك !!!! ، هو ربنا هيبقي راضي عن الي أنت بتعمله دا

 

!!! ، و كمان كنت عاوز تق*تله و رفعت السك*ينة عليه !!! ، الحب مش حرام يا أدهم ، بس أستخدامك ليه هو الي حرام ، أنت حبتها تمام محدش يقدر يلومك ، هي محبتكش و مش عاوزه تبقي معاك بردو محدش يقدر يلومها ، خلاص كل شئ قسمة و نصيب و كل حاجة ربنا كاتبها ، الي أنت بتعمله دا غلط و حرام و مينفعش ، أنا لازم أقولك كده عشان أنت في وقت مش هتعرف تفكر فيه كويس و لازم حد يفكرك ، فيها اي لما تسبها تشوف حياتها طالما

 

مش بتحبك ، اه الموضوع صعب عليك و أنا حاسة بيك بس هتعمل اي يعني ، يعني اي أصلآ تبقي مش عاوزهم يتهنوا مع بعض عشان أنت بتحبها !! ، أنت متخيل إنك عاوز تأذي بني آدمين !!! ، استني عوض ربنا و اصبر ، و خاف من ربنا يا أدهم و حطه قدامك قبل ما تعمل تصرف غلط ، متنساش الآخرة و الهلاك الي هيحصلك في الدنيا و هيكون عقاب من ربنا ، دا لو كل واحد حب و مخدش حبه و عمل زيك كده يبقي البشرية ضاعت ، بص حواليك أنت

 

في ناس بتحبك و أنت الي مش واخد بالك منهم و مركز مع حاجة مش بتاعتك .
أدهم كان ساكت و باصصلها بغموض و بالرغم من إن كلامها كله صح و هو عارف كده لكن مفرقش معاه ، و ما زال روحه لسه روح بني آدم مؤذي بسبب حقده و غضبه و غيرته ، و كان كل تفكيره ازاي يأذي مراد ، و اي الي هيوجعه فعلآ ، خد قرار في أذية مراد بطريقة مؤذية جدآ فعلاً ، و مش ليه لوحده ، ليه و للي هيتنفذ فيه الأذية ، بص ل

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top