رواية ميراث العشق ?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

close

.. اهدا كدا ياكيمو . واعتبر نفسك داخل الجيش وقدامك ٣سنين وتخلص .. انا بقول ياحج يوسف ايه رايك لو تأجل حوار جواز كريم اخويا ٣ سنين كمان ..
يوسف ومريم ضحكو ع شكل كريم ..

 

كريم : صك ع أسنانه بغيظ واضح .. وقال بنرفزه اقسم بالله لو ماالحج قاعد كنت علقتك . مااااشي يامصطفى ..
مريم : كاتمه الضحكه . احم بس يامصطفى عيب كدا . كريم اخوك الكبير ولازم تخلى بالك من كلامك معاه مش كل شويه ترخم عليه كدا؟ ..

 

يوسف : بخبث .. اله . هو مصطفى قال حاجه غلط يامريم . الولد بيقول رائيه مش اكتر .. مش كدا يادرش ..
مصطفى : رقص حواجبه ل كريم . الله ينور عليك يابابا .. انا كنت بقول رأي مش اكتر . ويسلام لو اخدت برأيي ياحج واجلت الجوازه .. وضحك وغمز ل كريم ..
كريم : هز راسه ل مصطفى بتوعد . وقال بحركه من شفايفه بهمس . ماااشي يابتاع چود .. انا هاقول لجدك أشرف ..

 

مصطفى : بتوتر . احم . انا بقول نطلب ايد ليليان انهارده ياحج .. وخير البر عاجله..
يوسف ومريم بصو لبعض وضحكو ..
مريم : هههه . خلاص ياولاد . زى ما جدك اشرف اتفق هايتم .

 

.وقومو يلا اطلعو البسو عشان نروح نبارك ل تيم وميرو عند عمو آدم .
كريم : قام وقف بسرعه. ف ثوانى هكون جاهز.
يوسف : بدهشه . الواد ده ماله ملهوف كدا ليه؟

 

مريم : ههههه معلش ياحبيبى سيبه يعيش حياته بسعاده .. وبصت ل مصطفى . اطلع يامصطفى ياحبيبى . البس عشان جدك اشرف مايستعحلناش . زمانه نازل هو وناناه هنا ..
مصطفى : قام . حاضر يامريوم عشان خاطرك بس . وطلع ..

 

يوسف : ههههه العيال زى ما تقولى مولودين من فوق روس بعض ..ياستار ايه ده ..
مريم : هههه بصراحه مصطفى ابنك بيعاند كريم كتير . وانت طبعا ع قلبك زى العسل .
يوسف : ابتسم بتنهيده .. وبص قدامه . مصطفى عزيز . مهما يعمل هيكون ع قلبى زى العسل ..

 

——————بقلمي مريم نصار
فيلا ذياد جمال ..
ماليكه : لبست وجاهزه . واتصلت ع زياد . ورد ..
زياد : الو . حبيبتي.

 

ماليكه : الو .ايوه يازيزو انت اتأخرت ليه؟
زياد : حبيبتي غصب عني ..انا لسه خارج من المينا مافيش ساعه . بصي كلها نص ساعه واكون عندك..
ماليكه : بصت ف الساعه . وقالت توصل بالسلامه إن شاء الله .. مع إن ياسين ابنك مستعجل جدا .. ولابس ومكهربنا انا وحياة. .

 

زياد : بتفكير . امم طيب بقولك ايه ياروحي . بما انكو جاهزين .. اسبقونى انتو ع فيلا العدوي . وانا هحصلكم ع هناك ..

ماليكه : ايه ده؟ طيب مش هتتغدى قبل ما نروح؟
زياد : لأ ياروحي . بصي احنا هنبارك ل تيم وميرو . ونخرج انا وانتى والولاد ونتغدى بره ايه رايك؟

 

ماليكه : ايوه ياحبيبى بس انا عامله غدا ..
زياد : يستى خليه لبكره إن شاء الله . احنا من زمان مخرجناش مع بعض . عشان خاطر حياة بنتك حتى ايه رايك؟
ماليكه : ابتسمت بحب . خلاص ياحبيبى زى ما تحب ..
زياد : ماشي ياحبيبتى . يلا انزلى بقى . ونبهي ع ياسين يسوق ع مهله تمام ؟

 

ماليكه : ههههه حاضر ياحبيبى مدام انا معاه متقلقش هشدو من ودانه ..
زياد : ضحك .تمام ياروحي . نصايه إن شاء الله واكون هناك . مع السلامه ..
ماليكه : توصل بالسلامه إن شاء الله . مع السلامه ياحبيبى .. وقفلو ..

”رواية ميراث العشق ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top