رواية صغيرتي المتمردة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

غيث : صباح الخير
الكل : صباح النور
صفوان : تعال اقعد جنب مراتك يا ولدي عشان تفطر
غيث بإحترام : حاضر يا جدو

close

 

غفران وهي بتبص ليه بضيق و لم تلقِ إليه اي اهتمام
غيث بهمهمة : افردي وشك دا مش لازم حد يعرف انك مضايقة مني
غفران بضيق : انا أعمل اللي أنا عوزاه
صفوان : مالكم يا ولاد كلوا يلا و بطلوا كلام
منى : سيبهم يا بابا و بعدين اي فوفا مفيش غيث صغير ولا اي

 

 

غفران بتوتر وهي مش عارفة ترد تقول اي
غيث بيرد و متقصد يضايقها : قريب ان شاء الله يا عمتو
غفران بصتله بضيق و لكن سكتت عشان محدش يلاحظ

 

غيث وهو بيغمزلها عشان يثير جنو’نها
حور ( إبنة عمة غيث ) بضيق : يعني أول مرة نشوفك كدا يا غيث علطول بتضحك و بتهزر مش عادتك يعني و كمان ولا كأن الجوازة دي اللي كنت مجبور عليها
منى : حور في اي كلي و أنني ساكته

 

غيث بإستفزاز : عادي يا عمتو سبيها و بعدين حور دي أختى الصغيرة و بتسأل عادي
بصي يا حور انا كنت غبي لما فهمت اني مش بحب غفران لما بعدت عنها فترة كبيرة و لكن بالعكس اكتشفت ان البعد دا زود حبها عندي و اني لو قابلت بنات كتير في حياتي ف حياتي هي غفران و بس
غفران وهي بتبص ليه بدهشة انه أول مرة يقول كدا و ان دا قدامهم

 

حور بضيق : طايب ربنا يديمكم
غيث نظر إلى غفران اللي مازالت بتبص ليه بدهشة و مش مصدقة إن ممكن غيث يعمل كدا : يلا كملي أكلك عشان سفرنا طويل
تسريع أحداث …
رجعوا القاهرة …

 

غيث : غفران انا هروح الشركة دلوقتي خلي بالك من نفسك و معاكي هند اهي و انا ممكن اتأخر انهاردة شوية
هند بسرعة : انا هخرج مع صحابي في كام حاجة هنعملها و مش هتأخر
غفران : ماشي يا حبيبتي مش مهم انا هقعد اذاكر شوية عشان امتحاناتي قربت على م ترجعوا بالسلامة
**************************

 

في الشركة ..
غيث بجدية : مصطفى انا عاوز الكاميرات تتفضى حالا

مصطفى بأسف : الكاميرات كانت اتعطلت
غيث : معنى كدا ان اللي حصل دا حد من الشركة و عارف كل حاجة

 

مصطفى : أكيد اللي حصل دا تاليا ليها يد فيه
غيث بمكر : عارف و المرة دي انا عارف ازاي هقدر اوقعها
مصطفى : طايب و الصفقة اللي كمان ٤٨ ساعة دي ممكن تد”مر كل حاجة
غيث بجدية : متقلقش جهز كل حاجة و الملف هيكون موجود
****************************

 

عند هند ..
زياد بخبث : اخيرا قبلتي تيجي دا احنا مش كنا بنعرف نتقابل بسبب غيث
هند بتوتر : انت عارف اني مش لازم اتأخر عشان هو عارف اني مع صحابي
زياد وهو بيمسك إيديها : اهدي بس دا أنا م صدقت وافقتي

 

هند و هي بتقوم بضيق : زياد انا قولت ليك مش بحب كدا
زياد وهو بيشدها : مالك كدا انتي عارفة انتي بتتقلي على مين
هند بتضر”به بالقلم : انت بني أدم ز”باله و بتز’قه عشان تخرج و لكن هو شدها بقو’ة قطع كمها

 

 

زياد بخبث : إنتي الوسيلة اللي هخلي رأس أخوكي في الطين بسببها و ساعتها هيقولوا شاهد فضي”حة أخت غيث رجل الأعمال المشهور
هند بترجي : عشان خاطري بلاش تعمل كدا انا حبيتك بلاش تعمل فيا كدا
و زياد متجاهل كلامها و بيقرب منها بمكر ولكن هي لاحظت وجود سكي’نة بجانبها بتاخدها و بضر”به بيها
وقع زياد مغشي عليه إثر الضر”بة و لم ينطق حرفا

 

هند و هي بترتجف ومش عارفة تعمل اي غير انها مسكت الفون و كلمت مصطفى صاحب غيث
هند : مصطفى إلحقني بسرعة ….
مصطفى : اهدي يا هند في اي مالك
هند : ……….
مصطفى بصدمة : إيييييييي

يتبع..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top