رواية حطمت قواعده ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

نوعا ما قائله/ادهم عامل اي يا بني بقالك كتير من ساعة ما سيبت الحاره بعد اللي حصل لأمك وابوك ما جيتش الحاره ،نظر لها ادهم بعيون تحاول ل ان تداري حزنها وتحدث قائلا/انا الحمد لله كويس يا خالتي بدور وانتي عامله اي ،تحدثت بدور بألم واضح قائله/اهو عايشه يا بني نحمده ،نظر لها ادهم بشك وتحدث قائلا/مالك يا خالتي شكلك زعلانه من حاجه،نظرت له بدور وهي تحاول ان تخفى دموعها ولكنها فشلت فإحتضنها ادهم بسرعه قائلا/بس يا خالتي انا عارف اني مأثر معاكي قوي ومابجلكيش بس صدقيني مش قادر ادخل الحاره كل اما اقرب منها بفتكر حاجات مش حاببها ،ابتعدت بدور عن حضن ادهم ومسحت

close

 

دموعها وامسكت بيد ادهم بين راحة يديها وتحدثت قائله/تعالي يا بني اقعد معايا شويه وهعملك ال بصاره اللي بتحبها انتي واحشني قوي يا ادهم
ادهم بإبتسامه/بس انا معايا ضيوف
بدور بلهفه وسعاده/ضيوفك هما ضيوفي يا بني ولو ماشلتهمش الأرض اشيلهم فوق دماغي
ادهم/تسلميلي يا خالتي طيب روحي انتي وانا هجيبهم من العربيه واجيلك

 

بدور بمزاح/فاكر البيت ولا لأ، ابتسم ادهم قائلا/اكيد طبعا دي البيت اللي فيه كل ذكريات طفولتي ،ابتسمت بدور وذهبت وهو اتجه للسياره وجد ديانا تنظر من شباك السياره لمجموعه من الأطفال يلعبون اولي *لعبه مصريه*فتح لها ادهم باب السياره ف نزلت منها وهي ما زالت تنظر لتلك الأطفال فتحدث ادهم قائلا/انتي بتبصي للعيال كيدا ليه،اخذت ديانا من يد ه غزل البنات وشرعت في اكله وهي ما زالت تنظر للأطفال وتجاهلت سؤال ادهم لها فنظر لها ادهم

 

بإستغراب قائلا/انتي يا بنتي انا مش بكلمك ما ترودي بدل ما احولك ،تأففت ديانا قائله/هما الأطفال دول فين الماميز بتاعتهم ،نظر لها ادهم بسخره فأكملت قائله/اصل بص بيلعبوا من غير شوز ازاي ،نظر لها ادهم و لم يتحكم في كبح ضحكته فإنفجر ضاحكا وديانا تنظر له بعدم ادراك قائله /ممكن اعرف بتضحك علي اي ،لم يتوقف ادهم عن الضحك وتجاهل سؤالها ،خرجت سيده من المنزل الذي يقف أمامه ديانا وادهم قائله/يا واد يا عمر تعالا يلا عشان نتغدي ،نظرت

 

ديانا للسيدة وتحدثت قائله/بعد اذن حضرتك،نظرت لها السيده بإنتباه فأكملت قائله /هو حضرتك مامة الطفل اللي بيلعب هناك ده
السيده/ايوا انا امه هو الواد عملك حاجه يا حلوه قوليلي وانا ا ربيه،هزت ديانا رأسها بمعني لا وتحدثت قائله/اصل يعني ابن حضرتك ماشي من غير ما يلبس حاجه في رجله وده غلط عليه ،نظرت لها السيده بلويه فم قائله/عادي يعني ،نظرت لها ديانا بصدمه قائله/اصلا ،نظرت لها السيده وهي تتمتم بكلمات غير مفهومه لديانا وأغلقت الباب في وجهها التفتت ديانا لأدهم وجدته يضحك بشده فتحدثت بعصبيه قائله/اي قلة الذوق دي واحده مش كويسه وانت كمان

 

بتضحك علي اي،ادهم من بين ضحكاته /اصل العيال دول متربين في الشارع فمش فارقه اذا كانوا لابسين حاجه في رجليهم ولا حافيين انتي بس اكمنك اول مره تدخلي منطقه شعبيه يا حلوه ،نظرت له ديانا ثم اكملت اكل غزل البنات وأغلق ادهم سيارته وتحدث قائلا/في واحده صاحبت امي الله يرحمها قابلتني

 

واصرات انا نروح نتغدي عندها،تحدثت ديانا بحماس قائله/طيب يلا مستني اي ،نظر لها ادهم وجد بواقي غزا البنات حول شفتيها فتحدث وهو يشير الي شفتيها قائلا/أمسحي بوقك ،نظرت له ديانا وهي تحاول ان تمسحه ولكنها لم تستطع فتنهد ادهم وأخرج من جيبه منديل واقترب منها ومسح لها بواقي غزل البنات وكاد ان يبتعد عنها فوجدها تنظر له بعينها الزرقاء ببراءه تجمد وهو ينظر لتلك العينين وهي الأخري تنظر له وملامحه الرجوليه بتدقيق وكأنها تحفر ملامح

”رواية حطمت قواعده” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top