رواية حبيبي الشبح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

­

في اوضه ايمن يونس خبط عليه
ايمن وهو نايم علي السرير : ادخل
يونس دخل بصنيه الاكل وقفل الباب وقاعد قدامه : ها بقي مش هتاكل الساعه 1 وإنت لسة محطتش حاجه في بوقك
ايمن بخنقه : مليش نفس يا يونس

close

 

يونس بعصبيه : يعني إيه ملكش نفس إنت محبك الدنيا ليه كده ماقولنا البنت ملهاش دعوه بوسا***** ابوها في إيه بقي
ايمن : هي آه ملهاش ذنب بس مش هقدر أواجها بالحقيقه دي
يونس : ملكش دعوه امها هي اللي هتقولها انت اللى عليك بس تروح تعترف بحبك ليها وتتخطبو وأنا هحكي لأمها علي إللي قالو منصور تمام

 

ايمن : تمام يا يونس
يونس : يلا بقي علشان تاكل
ايمن هز دماغه وابتدا ياكل بعد شويه خلص
تليفون يونس رن

 

يونس رد : الو
اللي بيكلمو :______________
يونس اتصدم وقفل التليفون
ايمن بأستغراب وقلق : في إيه يا يونس
يونس بصدمه : منصور انتحر

يتبع….

 

ايمن بقلق : في إيه يا يونس
يونس بصدمه : منصور انتحر
ايمن اتصدم : إيه إزاي
يونس : أكيد مستحملش انو يتحكم عليه باعدام فقال ينتحر بس كده حرام الانتحار حرام

 

ايمن : هو بقى عارف الحلال من الحرام ربنا يرحمه بقي
يونس : طب تعالي معايا نروح نستلمه وندفنه في مقابر الصدقه
ايمن : نروح فين معلش
يونس : نستلم جثه منصور يا يونس

 

ايمن : لا يا حبيبي عايز تستلم روح إنت إنا مليش دعوه
يونس : يا ايمن إكرام الميت دفنه و بعدين يعني ده حماك
ايمن بعصبيه : حما مين بقولك ايه يا يونس متخلنيش اطلع عصبيتي فيك
يونس ضحك : خلاص خلاص انا هتصل بيهم يخليهم يحطو في التلاجه لحد الصبح علشان خلاص يعتبر الفجر هيأذن وبكره بقي انشالله يحهزو الجنازه

 

ايمن :آه اذا كان كده ماشي يا هوينا بقي علشان عايز انام
يونس : هوينا ماشي يا أخويا ماشي
يونس خرج وايمن نام علي السرير

 

ايمن : يا حبيبتي يا صبا اتيتمتي لتانى مره بس أنا هعوضك عن كل ده وبعدين نام
صباح تآني يوم إللي هو الخطوبه
كلهم كانو بيعملو التجهيزات بتاعه الخطوبه الباقيه لإنهم

 

عملو حبه قبليها بيوم والنهاردة بيعملو بقيت الحاجات
ياسمين صحيت من بدري وخدت شاور وقاعدت في إلاوضه
تجهز حاجتها لحد ما الميكب ال ارتست تيجي
دخلت عليها عزيزه بأبتسامه وفرحه وفضلت تزغرط ليها : لولولوولولولى

 

ياسمين اتخضت بس ابتسمت : يلهوي يا عزيزه خضيتيني
عزيزه بفرحه : مبروك يا احلي عروسه في ال دنيا عقبال ما تلبسي الابيض يارب
ياسمين ابتسمت وراحت حضنتها : حبيبتي عقبالك يا جميل
عزيزة : يارب بقولك ايه يا ياسمين انتي خلصتي اللي وراكي صح واقفه بس علي الميكب واللبس

 

 

ياسمين بأستغراب : آه ليه في حاجه
عزيزه : ممكن أخد من وقتك خمس دقايق بس
ياسمين ضربتها في كتفها : انتي عبيطه يا بت انتي بتستاذني آنتي تكلميني في أي وقت
عزيزه ابتسمت : حبيبتي ربنا يخليكي يا قلبي بصي بقى في واحد يعني صاحب سامي بيحبني وأنا كمان بحبه وهو عايز يتقدم ليا بس خايف

 

ياسمين استغربت : طب خايف ليه
عزيزه : يعني علشان مثلا سامي ميقولش انو بص لاخت صاحبه إللي كان بيدخله بيته ومامنه علي أهله
ياسمين : لا لا إللي بيحب حد بجد هيجي لو أيه بس هو من وجهه نظره انو خايف سامي يشوفو بالنظرة دي ويخسره لا بالعكس ده سامي هيحبو آكتر واكتر لما يعرف انو جه كلمو علي موضوعك آنتي وهو بس طبعا ميجبهاش بطريقه أنا بحب

 

أختك وهي بتحبني دي كده سامي هيعمل منك بطاطس آنتي وهو
عزيزه : طب اعمل ايه
ياسمين بصتلها : آنتي بتكلميه
عزيزه بصتلها بتوتر : ا ا ا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top