”قصة طلEق أختي ” ?كاملة ? قصة حقيقية كاملة?

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

 

close

بعد ساعتين

*لقيناه يا افندم

يوسف بفرحة: محمد حبيبي..

 

 

محمد بدموع:يوسف! عمو الشرير كان عايز اخد محمد

يوسف بيضمه ليه:لا يا حبيبي محدش هيبعد محمد عن يوسف..بس اى جابك هنا!

 

 

محمد:سمعت عمو ده بيتكلم انه هياخدني بعيد عنك وعن ماما..فاستنيت لما نزل من العربية وقولتله عايز اروح الحمام وجريت منه..بس قعدت اجري جتير اوى لحد ما لقيت شجرة كبيرة استنيتك وراها..وعمو ده لاقاني وقالي انك
بتدور عليا

 

 

يوسف بدموع:شاطر يا حبيبي شاطر..يلا بقا نروح لماما؟! شكرا لحضرتك جدا يا حضرتك الظابط وشكرا لكل العساكر بجد..

الظابط :ده واجبنا يا استاذ يوسف..بس حضرتك مقولتش ان الاستاذ احمد كان خاطف محمد..

يوسف بتنهيدة:ياافندم احمد دلوقتي بين ايدين ربنا..كلامي من عدمه مش هيفرق كتير..وبعدين اهم حاجة اننا لقينا محمد

~­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

~~~~~~

 

 

تاني يوم الصبح

يوسف شايل محمد وقاعد قدام العناية

 

 

ام رقية:ياابني ما كنت تروح عشان ابنك

يوسف:ما حضرتك شوفتي يا طنط امبارح لما رفض أنه يروح من غير رقية..المهم داليا عاملة اى دلوقتي!

ابو رقية: الحمدلله على كل حال ياابني.. الحمدلله انها جت على اد كده.. لولا ان حماتها زقتها على الارض كانت هتبقا بخير..بس اهو الحمدلله..

 

 

يوسف:ربنا يطمنكم عليها يا عمي..

محمد بنوم:يوسف! ماما صحت ولا لسة!

يوسف:لا يا حبيبي لسة..تيجي اروحك تنام فى البيت!

 

 

محمد بيحضن يوسف:لا..محمد هيفضل مع ماما ويوسف

يوسف بلهفة للدكتور:طمني يا دكتور ارجوك..

الدكتور:للأسف المدام دخلت فى غيبوبة..هيا عضويا مفيش سبب..لكن واضح ان السبب نفسي..ادعولها الفترة دى

~~~~~­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

 

يوسف بيقرص خدود رقية:بس يا ستي..فضلنا على كده الشهر ده..نروح انا ويوسف ناخد دش ونغير هدومنا ونجيب اكل واحنا جايين ونقعد قدام العناية..لحد الدكتور ما صعبنا عليه وقال ادخلوا معاها يمكن تفوق..واديكي فوقتي

الحمدلله

رقية بتضم ايده ومحمد:معلش انا تعبتكم معايا..انا اسفة

 

 

محمد:يلا يا ماما عشان نخرج من هنا..انا مرضتش العب طول ما انت نايمة

رقية بتحضنه: واحنا هنلعب ونعمل كل حاجة ان شاء الله..بس من غير خناق مع يوسف صح!

يوسف بغيرة:الاول كده ابعدي عنه وتعالى فى حضني انا..هو انا مش واحشك ولا اى!

 

 

رقية:يوسف!

يوسف بحنية:عيونه والله

رقية بهمس:بحبك

~~~~~

بعد شهرين­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

 

رقية بتقلب الأكل:عايزة اقولك انى مش هاجي معاك الشغل الفترة دى

يوسف بيقطع الخضار:ليه ان شاء الله! جالك شغل احسن ولا اى!

رقية بخبث:والله هو حاجة زى كده..بس انا مش عارفة بقا اى رد فعلك

 

 

يوسف:اتحفيني يا عيوني..قولي يااختي قولي فى اى!

رقية بتمسك ايده وتحطها على بطنها:ولا حاجة..شكل كده محمد جايله اخ او اخت قريب

يوسف ببلاهة:ده انت حامل وفيه هنا ابننا يعني وكده!

رقية بضحك:تخيل! مالك مصدوم كده ليه!

 

 

يوسف:مصدوم اى! تعالى يا شيخة ارتاحي جوة وانا هعمل الغدا وهجيب محمد واجيلك

رقية:مالك ياابني! ما الدنيا ماشية تمام اهو

يوسف بيسحبها من ايدها:اسكتي انت اسكتي..محمد..ميدووو

 

”قصة طلEق أختي” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top