”قصة طلEق أختي ” ?كاملة ? قصة حقيقية كاملة?

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

 

close

 

 

رقية بتضم محمد بضحك: اى يا يوسف يا حبيبي هتعمل عقلك بعقل محمد! بس بقا

يوسف بزعل:ما انت بتحبيه اكتر مني

رقية بصدمة:يوسف! ده ابني وطبيعي احبه..بس برده بحبك يا حبيبي والله

 

 

يوسف بسرعة:ما انا كمان ابنك..حبيني زى ابنك وحبيني عشان انا جوزك

رقية بتشيل محمد وتضم نفسها ليوسف:انتو اغلى حاجة فى حياتي..ربنا. يديمكم ليا وميحرمنيش منكم ابدا

محمد بيحضن رقية:بحبك يا روكا

 

 

يوسف:ابعد عنها يالا

رقية:يوووووه..لما تخلصوا اللى انتو فيه ده ابقوا اعملوا الفطار..كنت هريحكم عشان تعبتوا فى توضيب الشقة امبارح..بس تستاهلوا..

محمد: انت وحش..اعمل الفطار ومحمد هيصالح روكا

 

 

يوسف:ملكش دعوة انت..ومتقربش منها

محمد بيغيظه:دى مامتي وانا حر.. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

يوسف بتنهيدة:والله لولا انك ابننا ما كنت خليتك تقربلها..بس ربنا يحفظك لينا ويبعد عنك شر داليا

~~~~­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

 

يوسف:خلاص بقا يا روكا متزعليش مني انا اسف..

رقية:يا حبيبي انا فرحانة بحبك ليا..بس خايفة ده يأثر على الولد..لازم اهتم بيه وابينله حبي..مش ابني يا ابني؟

 

 

يوسف بضحك:اديكي قولتي انى ابنك انا كمان اهو..يا ستى محمد مش هيزعل..متزعليش مني انت بس وانا وهو بنعرف نتعامل سوا..

رقية بحب:خلاص يا سيدي انا هطلع انا من بينكم اهم حاجة تكونوا فرحانين..

يوسف بيمسك ايدها:انت بالذات اللى مينفعش تتطلع من بينا..انت اللى بتجمعينا يا عيوني

~~~~~

 

داليا بخبث:النهاردة هجيب محمد وهنسافر الصعيد..مش هيجي فى بالهم احنا فين اصلا..واهو نربي ولد من دمي احسن..ولا اى!

احمد بكدب:انا بعمل كده عشان عايزك مبسوطة بس..اهم حاجة متزعليش

~~~~~

 

 

يوسف:مفيش عملاء جايين النهاردة فنقضي اليوم فى البيت اى رأيك!

رقية بفرحة:موافقة جدااا..ادخل خد محمد واطلعوا على التربيزة اللى فى الجنينة وانا هعمل عصير واكل محمد واجيلكم

يوسف:هوااا يا روكا..

 

 

يوسف لمحمد:خليك هنا يا ميدو على ما ادخل اجيب الحاجة من ماما..متخرجش برة يا حبيبي اتفقنا!

محمد:اتفقنا يا چو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صفحة محمد خلف صالح..تقرا وكانك تشاهد

اللي مش متابع الاكونت فايته قصص كتيرة

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

 

رقية ليوسف:اخص عليك مش قولتلك خليك مع محمد!

يوسف:يا بنتي ما هو فى الجنينة والباب مقفول..ميبقاش قلبك ضعيف كده اومال

رقية: ماشي يا يو…

 

 

محمد بعياط:مامااااااا

رقية بخضة:ابني يا يوسف

يجروا يلاقوا واحد شايل محمد مغمي عليه ويركب عربية ويمشي

رقية بصراخ:ابني..ابني يا يوسف..انت وعدتني ان ابني مش هيبعد عني..انا عايزة ابنااااااي

يوسف وهو بيتصل على البوليس:هيرجع..صدقيني هيرجع.. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

~~~~~~

 

 

داليا داخلة شقة حماتها بفرحة وهيا شايلة محمد:احم…

احمد بزهق:يا ماما عامليها كويس..انا مش عايز مشاكل..

ام احمد:ليه يا اخويا! مش كفاية مستحملينها على عيبها! واحد غيرك كان اتج…

 

 

احمد:اتجوز عشان يتعرف انى مبخلفش صح! دلوقتي اللى باين ان العيب منها هيا..وانا تمام صح كد…

داليا بغل:صح يا احمد..بس خلاص..انا هموتك النهاردة واخلص منك..

داليا بتحط محمد على الكنبة وتدخل المطبخ تجيب سكينة

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

 

داليا بجنون:مش انا اللى يتضحك عليا يا احمد..انا هخلص منك وابدأ حياتي مع ابني من جديد

ام احمد:سيبي السكينة من ايدك يا مجنونة..اوعى تقربي من ابني

داليا بتروح لاحمد:انا هقتلك ابنك ده عشان اخد بتار انه حرمني من اني اخلف تاني..

 

 

احمد بيمسك ايدها:لا..ما انا مش يوسف هستحمل منك كل حاجة..

ام احمد بتزق ايد داليا:قولتلك ابعدي عن ابن…

داليا:اااااه..

ام احمد :اهو ده جزاة اللى يفكر يقرب من ابني

 

 

احمد بغل:هو ده جزاتك انك تموتي هنا لوحدك..بس اطمني انا هاخد ابنك ونروح الصعيد فعلا..بس هكتبه باسمى انا..سلام يا…يا قطة

داليا بوجع:اب..ابني..

بيخرج احمد وامه وياخدوا محمد معاهم..

 

”قصة طلEق أختي” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top