” رواية عاشقة في عرين الاسد ” ❤?كاملة ? جميع الفصول ?

فى غرفة رائد كان قد أستيقظ والكل يجلس بجانبة
ميرا بمرح :أيوا بقى الاستاذ اللى قلقنا علية بتشوف غلاوتك يعنى
رائد بمرح مشابهة :يعنى خسارة فيا على الاقل كلكوا جمبى

رائف بحنان:لا مش خسارة ياأستاذ رائف انت عارف انو اى حاجه بتتمناها أوامر لينا
رائد أبتسم في هدوء وبص لأيان :انت ساكت لية النهاردة مش عادتك
أيان بهزار :لا بص مش عشان انت أكبر منى بسنة تحقق معايا
ميرا بضحك :صراحة انتوا الاتنين خلفة تجيب الضغط كانوا سنتين مهببين اللى اتولدتوا فيها

close

رائد بضيق مصطنع :أخص عليكى وانا اللى بقول انك حبيبتي

ميرا بجدية :أيان انا هقعد مع رائد مش عاوز تروح تعمل حاجه
أيان بحرج :حاضر ،خرج ليجد مجموعة ورود ليأخذ منها واحدة

رائف بجدية :براحة علية ياميرا أيان صغير وطبيعى لما يغير انتى فاكرة كان بيغير من رائد أزاى لحد مابقوا أصحاب
ميرا بحزن :خايفة يقول انو معرفتش أربية خايفة يجيب الذنب عليا ويقولى انو انا اللى كرهتوا فية
رائف :متسبقيش الاحداث وبعدين اية معرفتش أربية دى أيان ماشاء الله علية متربى جدا وحنين بس عيبة انة عصبى شوية ودى حاجه طبيعية في كل الاطفال وهو أول مابيهدى بيروح يراضى اللى زعلة من غير ماحد يقولة

رائد ببراءة :هو انتى وأيان هتسيبوا البيت عشان لاقيتوا بابا أيان
ميرا بتردد:مش عارفه بس مظنش عموما مش نكلم ماما بقى نطمن عليها.

فى غرفة رنا كان الكل متجمع فالكل أتى مرة تانية لزيارة رنا وأسد يتمشى بالغرفة بالطفلة الصغيرة اما فرح فبقت فى البيت مع مربيتها وفى نفس الوقت أتى أيان وهو محرج من كيفية مصالحة أبوة ولكنة صدم عندما وجد كثيرين بالغرفة ولايعرفهم وكاد ان يخرج حتى ناداة أسد
أسد بحنان :تعالى ياأيان متتكسفش
أيان بحرج :انا أسف ومتزعلش ،وأعطاة الوردة وركض للخارج سريعا اما أسد فأعطى الطفلة لوالدتة التى لاتفهم شئ وخرج راكضا خلفة حتى مسكة

أسد بحنان :اية ياأيان مش عاوزنا نتعرف
أيان بحرج :انا أعرفك
أسد وهو يحملة:حلو بس تعرفنى منين
أيان بإبتسامة :ماما كانت بتكلمنى عنك وورتنى صور كتير ليك
أسد بفرح أن حبيبتة لما تنكرة من حياة أبنها :بس انا عاوز أعرفك انت بتحب أية وبتكرة أية مين أصحابك

أيان وهو يحتضنة:انا بحبك بس مش بحب حاجات أيان حد ياخدها
أسد فهم انة يقصد فرح وتعلقها بة فقبل جبينة قائلا :انت حبيبي وقلبى ياأيان ولو قصدك فرح انا هعرفكوا على بعض وأخليكوا تحبوا بعض
أيان بتملك :انت ليا انا وبس
أسد بضحك :خلاص خلاص صدقوا لما قالوا عنك مسيطر تعالى نقعد مع بعض ونكلم شويه

أيان بتوتر :مش هنستأذن من مامى

أسد بغضب :انت محتاج تستأذن عشان تروح مع أبوك
أيان بتردد:لا مش كدة أصل أخر مرة ماما تعبت لانى مش قولتلها وانا خارج وفضلت مخصمانى أسبوع
أسد بضيق وهو يخرج هاتفة من جيب بنطالة ويعطية لأيان :طب خد كلمها

أيان أخذ الهاتف وكلم والدتة ومن ثم أعطى الهاتف لأسد بعد ماأغلقة قائلا:ماما بتقولك خلى بالك منى
أسد بغيظ :تصدق شكلك رخم زى أمك انت رايح مع عيل يعنى اية أخلى بالى منك دى
أيان ببراءة :ماهى قالتلى خلى بالك من باباك ومتتعبهوش
أسد بإبتسامة :طب مقولتش لية من بدرى طب خلاص طالما وصتنا على بعض كدة تمام خلى بالك منى ياعم أيان ،وأخذة ورحل لاحد الكافيهات

فى الغرفة عند رنا
كان الكل مجتمع ينظرون بدهشة لبعضهم البعض حتى نطق نادر قائلا
:دا أيان أبن أسد
سماح بصدمة :هو أسد أتجوز
رنا بضحك :لا ياطنط دا أبنة من مراتة وحبيبتة
أمل بصدمة هيا الاخرى :قصدك ميرا

نادر :امم هيا طلع عندهم ولد أنما أية نسخة مصغرة من أسد
مروان بفرحة :بجد يعنى ميرا بنتى رجعت انا ازاى نسيت انها بتحب اسكندرية وأحتمال كبير تبقى هنا
محسن بهدوء :اهدى بس يامروان احنا لسه منعرفش أذاكانت قابلة ترجع ولالا ومتنساش انك اتبريت منها
مروان بغضب :ماخلاص بقى كانت لحظة عصبية هتفضلوا ماسكينهالى

رنا بزعل :انا كلمتها وحسيتها انها مش عايزه تفتح القديم تانى

” رواية ليلة زواج زوجي” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top