” رواية عاشقة في عرين الاسد ” ❤?كاملة ? جميع الفصول ?

دلف إلى بيتة الغارق في الظلام..كما أصبحت حالتة فهو لم يكن يؤمن بالمشاعر اوبالحب او حتى بالفراق ولكنة يعيش هذة المشاعر الان فهيا فارقتة منذ فترة قصيرة ولكنة يشعر أن دهرا قد فات.
اتجة لغرفتة فهو أختار ان يأتى هنا ليبقى بين ذكرياتة هو وحبيبتة فهو لم يسمح لاحد دخول هذا المنزل فهو مملكتهم الخاصة والتى شهدت على الكثير من العشق بينهم ففترة أختفاء ميرا كانت حزينة على الكل ولكنها كانت

جنة لة فهو لم يحظى معها مثل هذة الايام التى كانت مقتصرة على العشق والمشاغبة المرحة بينهم ظل ينظر فى أنحاء غرفتة فحبيبتة كانت تتنقل هنا وهنا وجد تيشرت خاص بة كانت ترتدية أخر مرة كانوا هنا فأخذة متجة لسريرة ليرى مخدتها ليأخذهم فى أحضانة ويظل يبكى كما لم يفعل يوم فروحة اليوم قد انتزعت عنة عنوة هو يعترف انها نقطة ضعفة فهو لا يتحمل بعدها وظل على هذة الحال وهو يتذكر كلامة القاسى لها هو يفهم موقفها ولكن الموت عندة أهون من ان تتركة.

close

فى البيت كان الكل متجمع ولكن سيطر عليهم الحزن وخاصة محسن فهو تمنى دوما ان تأتى الفرحة لعائلتة المحببة لايعرف لما كتب على عائلتة الصغيرة الحزن ففرحهم قصير ولكن لم يتمنى أن يكون بهذا القصر ايعقل ان التمنى لم يكن من كل قلبة لهذا لم يتحقق افاق من شرودة على كلام أمل
أمل بحزن :محسن دور على بنتى ورجعهالى

مروان :ان شاء الله هنرجعها
أمل بغضب :انت ملكش دعوة ببنتى انت السبب يامروان ومش مسمحاك

مروان بضيق:امل مش انا اللى قولتلها سيبى البيت وسيبينا انا حاسس بيكى بس لو سمحت متزودهاش عليا
سماح :خلاص ياجماعة استهدوا بالله واهو اللى حصل حصل وان شاء الله ترجع

أمل بدموع :ياترى راحت فين واحنا ملناش قرايب ولالينا حد

سماح بغضب :انا أستحملت يامحسن بما فية الكفاية وقلت أختك ومعلش بس مش هيفضلوا فى بيتى أكتر من كدة وهطلع اطرد البت اللي فوق دى تروح فى اى داهية تاخدها بعيد عننا
محسن بضيق :اصبرى ياسماح على مانشوف أمها هتخرج ولالا وبعدين هنشوف هتعمل أية
سماح بسخرية :لاواللة دا على أساس انو اختك طالعةماهو الظابط قلك الجريمة لبساها لانها متصورة وهيا بتقتل جوزها عن عمد

أمل مكملة :وانا مستحيل اقعد مع الناس اللى خربت حياة بنتى انا عارفة يامحسن انك بتعزهم بس انا وهما لا
مروان بهدوء :أمل دا مش بيتك عشان تتكلمى
سماح :لا بيتها يامروان والغلط مش مننا احنا صبرنا عشان قرابتكوا بس أكتر من كدة لا ،واتجهت لغرفة رانيا لكى تطردها ،ولكن بعد فترة قصيرة سمعوا صريخ سماح فالكل اتجة لها ووجدوا سماح واقفة بصدمة أما رانيا مرمية على الارض ويدها تنزف بشدة فجرى عليها محسن ومروان فأخذ مروان يتفقد نبضها واذاكانت تتنفس او لا ولكنة وجدها قاطعة النفس

مروان بزعل:خلاص ماتت
محسن بحزن:لا حول ولا قوة إلا بالله خسرت دنيتها وخسرت أخرتها
مروان :لازم نحضرلها دفن وعزاء مهما كان مننا
محسن وهو يجلس بحزن:روح يامروان اتصل انت وجهز مراسم العزاء وانتى ياأمل انتى وسماح روحوا حضروا مع مروان

سماح بغضب :لا انا مش أيدى فى حاجة تخصها كفاية عمايلها فى أبنى
محسن بزعيق:برة ياسماح أعملى اللى تعملية كلكوا برة وسيبونى لوحدى

سماح كانت سترد لولا مروان الذى تحدث:يالا ياجماعة ،وأخذهم وخرج وتركوا محسن فى الغرفة
محسن بحزن:كدة يارانيا تخسرى أخرتك كمان مش كفاية دنيتك كنت هسامحك وأحاول معاكى بعيد عن أمك كنت هبعدك عن كل الشر اللى ربتك علية كنت عارف حبك لأسد بس سامحينى خفت على أبنى من أمك ومن شرها معقولة انا السبب فى كل اللى وصلتيلة انا اللى بعدتك عن أسد وسديتها فى وشك وجوزتة بس صدقينى انا بحبك أوى وكان نفسي انا اللى أربيكى ياريتنى خدتك من أمك وطردتها عارف ان أبوكى وأمك زبالة بس كان

نفسي تعتبرينى أبوكى وكنت هعوضك بس أنتى اللى بنيتى سد بينا عارفه انا بحبك ازاى كان نفسي دايما فى بنت شفتك بتكبرى قدامى بس منها للة أمك أدتك حقدها وشرها،وظل يربت على شعرها بحزن ولكنة عندما رفع نظرة للسرير وجد رسالة عليها فأخذها قرأها ولكنة صدم مابداخلها فهيا حكت كل شئ فعلتة وماكانت تشعر بة وانها ندمت من كل ماحدث وتمنت ان يسامحها الكل وخاصة أسد وميرا فأتى مروان بعد فترة قصيرة أتى مروان

” رواية عاشقة في عرين الاسد” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top