” رواية عاشقة في عرين الاسد ” ❤?كاملة ? جميع الفصول ?

بعد فترة قصيرة نزلت رانيا راسمة قناع البرائة فوجدت الجميع جالس بهدوء فجلست هيا الاخرى
محسن بحنان :قومى يارانيا حضرى الغداء مع بنت خالك
رانيا :هيا ميرا اللى جوة ولا رنا

سماح :دا على اساس انها هتفرق معاكى
رانيا بحزن مصطنع:واللة يامرات خالى متفرقش معايا ونسيت كل اللى فات بس ميرا شكلها منستش حاجه وبحسها مش طايقانى
مروان بهدوء :معلش يارانيا بس ميرا مبتنساش الأذية

close

رانيا :متقلقش ياخالى انا هعمل اللى عليا وخلاص ،عن أذنكوا هدخل أساعد فى تحضير الغداء
محسن:اتفضلى يابنتى
رانيا أستأذنت اما مروان فبقى ينظر فى أثرها بشك فهو يعرف أختة وطباعها وان ابنتها لابد ان تحمل جزء من طباعها
محسن بهمس لمروان:متقلقش رانيا اتغيرت وعلاقتها هيا ورنا شبة كويسة

مروان وهو ينظر لأختة التى تنظر لة بحقد:مش واثق ومستحيل أثق
مراد بهدوء :بابا امتى هنرجع البيت
محسن بضحك :اية يابنى لحقت تزهق مننا

مراد بسرعة :لا طبعا بس حاسس بملل انا معرفش حد هنا انما هناك ليا اصحابى فكنا بنقضيها خروج وسهر
سماح :ماهو يابنى عندك أسد ونادر تقدر تتصاحب عليهم

مراد بضحك:عاوزة الصراحة ياخالتو الاتنين شكلهم عاوزين يموتونى ويخلصوا منى
محسن بضحك :معلش يامراد متزعلش بس هما غيرتهم صعبة وانت أكيد عارف الغيرة فى الحب بتبقى ازاى
مراد بضيق :عارف ياعمو..عن اذنكوا ،وخرج سريعا

محسن :هو انا قولت حاجه تضايق ولااية
مروان بحزن:لا بس مراد كان بيحب واحدة وماتت
سماح :أكيد صعبة على قلبة وخاصة انو انكسر

أمل :فعلا انكسر اوى من بعدها مبقاش زى ماكان لدرجة انو لحد دلوقتي لسة بينادى عليها وهو نايم
محسن :ربنا يصبرة ويوعدوا بالاحسن منها
مروان :يارب هو اسد لسة مع ميرا

أمل :اة هو قال لنادر انة مش هيخرج النهاردة وبعت نادر للشغل وقال لرنا انو يجهزوا لميرا الاكل ويبعتوة على أوضتهم
مروان بقلق :انا مش مطمن ميرا أكيد فيها حاجه
سماح بجدية :حتى لو فيها حاجه أسد مستحيل يسيبها فخليهم لوحدهم شويه وهما لو عازوا حاجه أكيد هينادوا….وظلوا يتحدثوا في أمور عديدة

” رواية عاشقة في عرين الاسد” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

فى المطبخ كانت رنا واقفة لاعداد الغداء فأتت رانيا قائلة بمرح مصطنع :بتفكرى فى نادر صح
رنا وهيا تنظر لها :تعالى يارانيا
رانيا بفضول :الجميل زعلان لية

رنا بهدوء :مش زعلانة يارانيا
رانيا بدراما:انتى معاكى حق هتحكى لواحدة زيي لية
رنا بسرعة :اية زيي دى انا نسيت اللى فات يارانيا انسية انتى كمان وزيك زيى يعنى مفيش فرق بنا
رانيا :طب احكيلى مضايقة من ايه

رنا وهيا تجلس على الطاولة :مش عارفه يارانيا بس زعلانة انو نادر مش معايا اما اسد فقاعد مع ميرا من ساعة الفطار وهيفضل لاخر اليوم وأمر انو نحضرلها غداء ونطلعهولها ولما بقول لنادر انو انا وهو عايزين نقضى وقت مع بعض شدينا شوية ونادر خرج متنرفز
رانيا وهيا تجلس :دى محتاجه قاعدة احكيلى براحة اتخانقتوا ازاى

رنا بضيق :كان نازل يقولى على أوامر استاذ اسد فقولتلوا مايخلى اى حد من الخدامين و النهاردة كان نادر وعدنى انو هيقعد معايا النهاردة بس طبعا دلع ست ميرا قعد أسد ورمى الشغل على نادر وطبعا انا اتعصبت على نادر فخرج متنرفز
رانيا بلؤم :صراحة اخاف اقولك حاجه تقوليلى دا انتى هتقلبينى على اختى وكده
رنا :يارانيا انا مضايقة بلاش تضايقينى اكتر وقوليلى اللى انا حساة دا طبيعي ولالا

رانيا بخبث:عاوزة الصراحة انتى معاكى حق انتى ونادر لسة متجوزين مبقالكوش فترة وكفاية انو مروحتوش شهر عسل فلازم نادر يفضى نفسة شويه عشانك
رنا بضيق :ماهو دا اللي بقولوا انتى عارفه لو الاتنين نزلوا مكنتش نزعل كدة انما اشمعنى نادر اللى ينزل
رانيا :اختك ماسكة أسد يارنا كل اللى يهمها وجودوا جمبها وخلاص

رنا بدهشة :قصدك اية
رانيا :انا مش قصدى حاجه كل اللى أقصدة انها بتدلع وتتسهوك عشان جوزها يفضل جمبها انما انتى غلبانة وعلى نياتك هيا ميهمهاش ان الشغل كلة هيبقى على جوزك الاهم بالنسبة ليها انها تتبسط
رنا بتفكير :تفتكرى

رانيا بلؤم:طب عندك انتى رأى تانى انا دا اللى وصلت لة يمكن انتى يكون عندك رأى تانى
رنا:مش عارفه يارانيا بس يمكن انتى معاكى حق ماهى ملهاش تفسير الا كدة هيا كانت كويسة امبارح و النهاردة الصبح..واتجهت ناحية الاكل لتطفى علية
رانيا :طب انا عندى حل عشان نتأكد

رنا :اية هو
رانيا:حضرى صنية الغداء ليهم ونادى البت تهانى تطلعوا وتقولنا اية اللى بيحصل يمكن نكون ظالمين ميرا ولا حاجه
رنا:طيب والبت تهانى دى هترضى ماتخلى بدور
رانيا بخبث:بدور صغيرة ولسانها هيدلق فى كل حتة اما تهانى تقدرى تسايريها وهتقولنا اللى احنا عاوزينوا وتسكت

رنا وهيا تحضر الصينية:طب ممكن تصبى لميرا عصير فراولة على مااطلع اشوف تهانى ،خرجت

” رواية عاشقة في عرين الاسد” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top