” رواية عاشقة في عرين الاسد ” ❤?كاملة ? جميع الفصول ?

فى غرفة سماح
كانت ميرا جالسة وعلى وجهها علامات الضيق اما سماح فكانت غاضبة بشدة من تأخر أسد وقد وسوست اليها نفسها انة قد غير رأية وتخلى عن الفتاة
وبعد فترة دخل اسد ومحسن للغرفة فوجدوا ميرا جالسة بهدوء وسماح واقفة فى نص الغرفة

سماح بغضب :انتوا بتهزروا صح متأخرين كدة لية
محسن وهو يتجة ناحية ميرا قائلا بحنان:سامحينى يااميرتى بس انا اللى اخرتة كان لازم ننزل رنا الاول مع والدتك دلوقتي انتى واسد هتنزلوا مع بعض وانا هنزل مع سماح

close

ميرا بهدوء :عادى ياعمو مش فارقة كتير
محسن بضيق :مين اللى مزعل اميرتى ياسماح دا مش منظر عروسة

سماح بتردد :هيا مش مضايقة
ميرا وهيا تقبل وجنة عمها :محدش مضايقنى ياعمو بس زعلانة شوية لانى لاول مرة احس بالنقص لان بابا مش جمبى

محسن بحنان :وانا مش زى مروان ولا ايه وبعدين انتى متحسيش بالنقص طول ماانا عايش على وش الارض انتى عارفه انك غالية اوى عندى حتى اكتر من نادر واسد
ميرا وهيا تحتضنة :ربنا يخليك ليا ياعمو انت اللى معوضنى عن غياب بابا
محسن قبل جبينها :ويخليكى ليا يااميرتى ،ومبروك ليكى ياقلبى ،يالا ياأسد تعال خد ايد عروستك عشان ننزل

اسد وهو يمد يدة لميرا فنظرت لة وترددت قليلا ثم وضعت اطراف اصابعها فى يدة فإخذ يدها وضعها فى ذراعة قائلا بإقتضاب :مبروك اما ميرا تجاهلتة
وتحركوا مع بعض للاسفل واشتغلت اجواء الافراح وتم عقد القران وبعد فترة انتهت هذة الاجواءوصعد العروسان الى غرفتهم تحت توصيات محسن للشباب والبنات ،وخطة رانيا وفاطمة فى وضع هدية جواز لنادر ورنا بالغرفة منتظرين نتائج خطتهم وتخطيط رانيا للايقاع بميرا منذ اول يوم.
يتبع..

طلع كل عريس غرفتة بعد انتهاء اجواء الافراح
فى غرفة ميرا وأسد دخلوا وكل واحد فيهم لايطيق الثانى فعلى الرغم من حبها الشديد لة الاانة جرحها وأهانها بشكل لايمكن تخيلة عندما هددها

ميرا بتعب جلست على السرير تخلع حذائها العالى فقد تعبها كثيرا اما أسد فقد ركز نظرة عليها فهى حتى الان تمتع بهيئة الطفولة التى كانت تتميز بها دائما فهى كانت ومازالت طفلتة المدللة ولكنها ازادادت شراسة وجمال عندما كبرت

أسد لنفسة :طب المفروض اعمل اية دلوقتي ،وذهب جلس بجوارها وكان سيتحدث
ميرا بإرهاق :اسد لو سمحت لو عندك اهانة ولاتهديد اجلهم لبكرة لانى فعلا مش مستحملة حاجة النهاردة

أسد بضيق:تعرفى انا مش وحش زى ماانتى متخيلة ولا انا غاوى اهينك واجرحك بس انا مش حابب انو اقربك منى لانى غصبا عنى هجرحك
ميرا بلا مبالاة :انا مش قادرة اتكلم معاك النهاردة بس خليك فاكر ان هيا كلها سنة وهتطلقنى دلوقتي انت هتنام فين وانا هنام فين

أسد ببرود :مش ملاحظة انو النهاردة اول يوم فى ٣٦٥يوم هتتعبى من العد ،وبعدين هنام على السرير عادى دى اوضتى والله مش عاجبة يضرب دماغة فى الحيط
ميرا :ماهو انا مش هينفع انام على الكنبة انت كنبتك قصيرة ومش هتاخدنى وذوقيا كدة مش هينفع انام جمبك

أسد بخبث وهو يشدها ناحيتة:دا على اساس مين اللى كان بيعشق النوم جمبى دا انتى وانتى صغيرة مكنتيش بتحبى تنامى جمب حد الا انا

ميرا بغيظ :كان زمان وجبر ،واتجهت ناحية الخزانة لتخرج ثياب قائلة :انا هغير ياأسد ارجع الاقيك لاقيت حل لينا ،وتركتة ودخل
اما أسد فرد جيدة على السرير قائلا:مجنونة وهتجننينى ياميرا ياريت متحاوليش تدخلى حياتى بعفويتك دى لانى غصبا عنى هقلبهالك جحيم ،وقام بدل ثيابة قبل خروج ميرا

اما عند نادر ورنا بعد ان دخلوا غرفتهم
نادر بإبتسامة :مبروك يارنا تعرفى انو انا مبسوط اوى
رنا بحرج :اللة يبارك فيك يانادر

نادر وهو يشد يدها ويجلسوا على الاريكة :بصى انا وعدتك انو انتى مش هتلاقى حد يحبك زيي عارف انو انتى كنتى هترفضى جوازنا بس مع كل يوم هتحبينى اكتر من الاول

رنا :انت تتحب يانادر اصلا محترم ودمك خفيف وفيك صفات كتير حلوة ومش شرط ان كل جوازات الحب تكمل فية كتير جوازات صالونات وناجحين فيها الاهم الطرف التانى
نادر بضحك :يسلملى العاقل وزى مااتكلمنا قبل كدة انا حبيتك من اول نظرة يارنا دا معناة انك مميزة عشان تقدرى تسرقى قلب الدنجوان

” رواية عاشقة في عرين الاسد” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top