رواية سيليا الفهد ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

نروح في مكان تاني عند اسلام
كان بيفكر في ساره واخد قرار انو هيتكلم مع فهد وهياخدو معاه عند ساره عشان يتقدملها

close

 

وبعد شويه من التفكير رن اسلام على ساره
ساره بنوم:الرقم الذي تتصل به الآن قد يكون نائمً يمكنك الاتصال في وقت لاحق

 

اسلام بضحك:الله يخرب بيت شيطانك اصحى ي بت
ساره اول م سمعت صوت اسلام نطت من مكانها وقالت:اسلام
اسلام بضحك:اه اسلام اصحى ي بنتي يلا عشان عايزك في موضوع
ساره:موضوع ايه

 

اسلام:هقولك لما نتقابل
ساره:اوك بس فين
اسلام:في كافيه….. والساعه ٥
قالها اسلام المكان والمعاد وقفل معاها

 

ساره بتوتر:ربنا يستر شكل المقابله دي مش هتعدي على خير
نسبهم ونروح عند معتز
مجهول:انا عايزك تخلصلي على سيليا

 

معتز بخبث:اممم و دا ليه
المجهول بغضب دا شئ ميخصكش فاهم وبعدين خليك في حالك واللي اقولك عليه تنفزو من غير اسأله
معتز بغضب:اوك

 

المجهول:سلام دلوقتي وبعدين هكلمك
قفل معتز مع المجهول وبعدها بشويه جت لارا

 

لارا بمياعه:اذيك ي بيبي
معتز:اذيك ياقلبي
لارا بمياعه:وحشتني اوي ي معتز

 

معتز: وانتي اكتر
بعد كدا كمل وقال هيام هتدخل في الخطه
لارا بستغراب: ليه

 

معتز:لما ركبت كاميرات مراقبة في القصر كله سمعتها وهي بتقول انها بتحبني وانها مستعده تعمل اي حاجه علشاني ف لما تدخل في الخطه خليها تدور على فهد وتفهمه انها بتحبوا زي اخوها و توقع مبين فهد وسيليا

 

لارا بخبث:لا دا الشيطان يسقفلك بقا
نسيبهم في شرهم ونروح عند رعد اللي حالته اتغيرت180 درجه بسبب صدمته في ندى وتأنيب ضميره بسبب اللي كان ناوي يعملو في ساندرا اللي كانت ضحيه في لعبه واحده قذره

رعد بحزن:انا مش عارف كنت هعمل فيكي كدا ازاي نفسي تسامحيني بس حقك بس انك تكرهيني وانك تعملي اكتر من كدا بس انا

اسف واتمنى تسامحيني (كان بيكتب مسدج لساندرا) بعتلها المسدج
اما عند ساندرا اتفجئت ان رعد بعتلها مسدج قرأتها والدموع في عينيها وردت عليه وقالت

 

(هسامحك بس دا مش حب فيك بس عشان المتخاصمين بيتقابلو في الاخره وانا مش عايزه اشوف وشك تاني لا دنيا ولا آخره) بعتت المسدج وعملت بلوك
اما رعد بعد م قرأ الرساله كان زعلان اوي من نفسه عشان وصلها للدرجه دي(كسر القلوب مش هين كسر القلوب أصعب حاجه ممكن

 

حد يسامح عليها وحسبي الله ونعم الوكيل على اي حد يكسر قلب شخص عن قصد)
نروح عند اسلام وساره
جت الساعه5 ونزلت ساره عشان تقابل اسلام في الكافيه

 

وصلت ساره و وصل اسلام
اسلام وهو بيسحب الكرسي عشان ساره تقعد

 

ساره بضحك:لا جينتل مان ياسطا
اسلام بمرح:على الله يتمر بس ياختي

 

ساره:هيتمر متخفش بس انت كنت عايزني ليه
اسلام بتوتر:عشان.. عشان.. عشان

 

ساره:هنقضيها عشان ولا ايه
اسلام:بصي انا بحبك وعايز اتقدملك ف خدي معاد مع باباكي عشان اجي اتقدملك وهيكون معايا فهد عشان اهلي متوفين

 

قطعتو ساره وقالت:بس انا مش موافقه
اسلام بحزن و صدمه:ايييهههه
ساره:…….

يتبع…

 

ساره:مش هوافق غير لما تجبلي شوكولاته وييتزا و كريب وشاورما
اسلام براحه:ينعل ابو شكلك ي شيخه وقعتي قلبي في رجلي وبعدين قال وهو انتي هتاكلي كل دا لوحدك
ساره:يس

 

اسلام بصدمه:بس مش باين عليكي خالص دا كنت مفكر انهم مش بياكلوكي بس حاليا اتأكد انهم اللي مش بياكلو بس ازاي مش باين عليكي(دي مش ساره دي واحده صحبتي وصحبتكم كلكم😂😂🤦‍♀️)
ساره:أعوذ برب الفلق عينك ياسطا

 

اسلام:علفكرا انا عيني مش وحشه
ساره:اه م هو واضح بصراحة (وبعدين قالت انا هقوم امشي عشان متأخرش على الكليه)
اسلام:طيب استنى هوصلك

 

ساره:اوك يلا
خرج اسلام وساره من الكافيه و وصلها للكليه(اسلام مسك ايديها قبل م تنزل من العربيه )

 

قال اسلام:خديلي معاد مع باباكي
ساره بكسوف:حاضر

 

اسلام:طب يلا سلام عشان متتأخريش علي محضرتك
ساره:سلام
مشي اسلام ودخلت ساره المحاضره

 

نروح عند ابطلنا الحلوين
استيقظ فهد الأول وبص سيليا وسرح في جمالها:ربنا يخليكي ليا ياقلبي وميحرمنيش منك ابدا وربنا يقدرني واسعدك علطول
بدأت سيليا تستيقظ ف مثل فهد النوم

 

سيليا وهي بتطبع قبله صغيره على خده:حبيبي اصحى يلا
فهد بخبث:بوسه. كمان وهقوم

 

سيليا:يعن انت كنت صاحي وبتضحك عليا
فهد وهو بيفتح عينه:اي نعم

 

سيليا خبطتو في كتفه وقالت:طب قوم يلا متكلمنيش تاني
فهد وهو بياخدها في حضنه:مقدرش على زعل وتيني
سيليا مردتش عليه

 

فهد:طب يارب اموت لو مسامحتنيش
سيليا:بعد الشر عنك انشالله عدوينك
فهد حضنها جامد:يسلملي حبيبي اللي بيخاف عليا

 

سيليا:هو انا ليا غيرك اخاف عليه وبعدين لو مخوفتش عليك هخاف على مين يعني
(كفايه بقا عشان الواحد في رمضان 😂)
فهد:عايز اقولك على حاجه بس اهم حاجة انك تكوني واثقه فيا

 

سيليا بحب:بثق فيك اكتر من نفسي
فهد:طب اسمعي اللي هقولك عليه وتعملي زي م هقولك بالظبط…………………..
سيليا اتصدمت من اللي قاله بعدين قالت:موافقه المهم اني اكون معاك وانك تكون كويس

 

نروح عند سيف وعشق
عشق:سيفي عايزه شوكولاتة
سيف بحنيه:حاضر ياقلبي

 

عشق:تعرف ي سيف انا بحب النونو دا اوي عشان حته منك
سيف:وانا كمان بعشقو عشان حته منك ياعشقي(كمل بتوتر)

 

سيف:عشق عايز اقولك علي حاجه بس توعديني انك تمسكي اعصابك
عشق بقلق:قلقتني ي سيف قول في ايه
سيف:حكالها كل حاجه بخصوص سيليا واللي حصل زمان

 

عشق بفرحه و دموع:بجد يعن طلع ليا اهل وكمان اخت تؤم انا عايزه اروح ليها عشان خاطري ي سيف
سيف:حاضر ياقلبي بس مش دلوقتي عشان مش هينفع ان عمك يعرف انك لسه عايشه
عشق:يعن وعد هشوفها

 

سيف:وعد ي عمري
نسيبهم ونروح ل ساندرا في الجامعه كانت واقفه بتكلم مع زميل ليها بيسألها علي حاجة في المحاضره وفجأه لقت زميلها واقع في الارض أثر لكمه قويه بصت عشان تشوف مين لقيتو رعد اتصدمت من اللي حصل
انا كنت رايح ل ساندرا الكليه عشان اعتزرلها بس بعد م شوفتها واقفه مع الشخص دا معرفش ايه اللي حصلي حسيت اني عايز اقتلوا

 

واعرف كله انها بتاعتي… ثانيه واحده بتاعتي ازاي هو انا حبيتها اكيد لا انا بعتبرها زي اختي
رد قلبو وقال:وفيها ايه لو حبتها
عقلو رد وقال:لا فيها كتير اوي انت نسيت اللي حصل مع ندى

 

قلبو: لا منستش بس انت اللي شكلك نسيت ان ساندرا غير ندى ساندرا انضف واحسن منها مليون مره
انتهى الحوار بفوز القلب
رعد:ايوا حبيتها بس امتى و ازاي (بس سكت فجأه لما شاف الشاب دا بيحاول يقرب منها راح بسرعه عليهم وفضل يضرب في الشاب

 

وهو بيقول:انت ازاي ي حيوان تحاول تقرب لحد يخصني
انا كنت واقفه مصدومه من اللي بشوفو هو رعد غيران عليا بس اكيد لا رعد مش بيحبني اكيد بيعمل كدا عشان معتبرني اختو وبعدين هو دا وقته لازم الحق الشاب قبل م رعد يموته

 

ساندرا:رعد ابعد كفايه كدا
رعد:لا مش كفايه هو ازاي يقرب ليكي هو ازاي اصلا قدر يرفع عينو في عينيكي
بعد ضرب رعد لشاب الأمن جه وفك الخناقه و راحو القسم

 

الظابط بسخريه:وهي تقربلك ايه عشان تدافع عنها كدا اكيد ماشي معاها
رعد ببرود………
ي ترى رعد قال ايه و يا تري فهد وسيليا هيفضلو يحبو بعض ولا لقدر رأي آخر وياتري ايه خطه إياد وباباه كل دا هنعرفو البارتات الجايه

يتبع…

 

رعد ببرود:خطيبه رعد الدمنهوري
الظابط اتصدم لما عرف ان اللي واقف قدامه رعد الدمنهوري
الظابط بخوف:انا اسف ي استاذ رعد مكنتش اعرف انو انت

 

رعد ببرود:لا عادي كل اللي هيحصل انك هتنتقل لشرطه الموسيقيه
الظابط:انا اسف بس بلاش الشرطه الموسيقيه
رعد:دي أقل حاجه ممكن اعملها فيك عشان غلط في خطيبه رعد الدمنهوري

 

انا مصدومه هو ازاي قال اني خطيبته وهو ي
بيكرهني كان على الاقل قال اني اخته بس انا ليه فرحانه كدا لا لازم ابينلو انو مش فارق معايا
ساندرا بغضب بعد م خرجوا من القسم:انت ازاي تكدب و تقول اني خطيبتك

 

رعد:م انتي فعلا هتقبي خطيبتي
ساندرا: و دا ازاي انشاء الله
رعد:عادي هاجي اطلبك من اخوكي ونتخطب شوفتي الدنيا ساهله ازاي

 

ساندرا بعصبيه:دا لما تشوف حلمه ودنك انا مش ناسيه اللي انت عملته ولو انت نسيت انا مستحيل انسى
رعد:انا والله ندمان و عرفت اني بحبك انتي وعمري م حبيت ندي

 

ساندرا بسخريه:طب روح اقعد على جنب عشان مستحيل اوافق
رعد:صدقيني هتكوني ليا مهما حصل

 

سابها ومشي
ساندرا بدموع:انا بحبك بس مستحيل انسى اللي انت عملته كله الا كرامتي
نروح عند فهد وسيليا

 

فهد راح الشركه
اما عند سيليا كانت قاعده في الاوضه وهي بتاكل و بتتفرج على Tv
فجأه رقم غريب رن عليها
ردت سيليا:الو مين

 

الشخص:مدام فهد الراوي
سيليا:اه انا مين حضرتك
الشخص:استاذ فهد عمل حادثه وهو حاليا في
…..

 

سيليا بخضه:فهد انا جايه حالا
قامت سيليا ولبست بسرعه وراحت علي العنوان اللي الشخص قالهولها و اول م وصلت حست بحاجه علي وشها وفجأه اغمى عليها
مجهول:تم ي باشا

 

مجهول2:دخلها على السرير و اعمل….
مجهول:تمام ي باشا
عمل المجهول1 زي م طلب منو المجهول2

 

و عند فهد كان قاعد في مكتبه بيشتغل وفجأه جاتلو مسدج مكتوب فيها(مراتك حبيبتك بتخونك مع ابن عمها في المكان دا…..)
فهد بغضب: مستحيل سيليا تعمل كدا

 

بعد شويه فهد راح العنوان عشان يتأكد و اول م وصل شاف سيليا نايمه في حضن إياد
فهد بغضب وهو بيشد إياد و يضربو:بقا ي زباله بتخونيني ومع مين مع*********
فضل فهد يضرب في إياد لغايط م اغمى عليه و راح لسيليا اللي كانت بتعيط ومش قادره تتكلم وضربها بالقلم جامد وقالها:انتي طاااالق

 

انصدمت سيليا بس قالت:والله لو بكيت دم ي فهد مش هسامحك اقسم بالله م هسامحك
فهد بغضب:وكمان ليكي عين تبجحي ي رخيصه
بعد شويه سيليا اغمى عليها من كتر الضرب
***************** ** ** ** ** ** **

عند ساره وهي قاعده مع باباها
ساره:بابا ممكن اقولك على حاجه
الدمنهوري بحنان:اكيد ياقلبي

 

ساره:في واحد عايز يتقدملي
الدمنهوري:مين دا وتعرفيه منين
ساره:اسمو اسلام الأحمدي ويكون صاحب فهد زوج سيليا وهو شافني لما كنت عند سيليا

 

الدمنهوري:تمام خليه يجي بكرا ولو لقيتو كويس وانتي رفقتي يبقا على بركه الله
ساره بفرحه وهي بتحاول تخفيها:اوك ي بابا انا هطلع عشان انام تصبح على خير

 

الدمنهوري:وانتي من أهل الخير ي حبيبة بابي
طلعت ساره وهي فرحانه وكلمت اسلام وعرفته انو يجي بكرا وإسلام فرح جداا وبعد كدا اتكلموا شويه وبعدين قفلوا
***********’***** ** ** ** * * * * * * * * * *

 

عند سيليا خرج فهد بعد م هي اغمى عليها
وفجأه دخل شخص شال سيلياا وراح بيها في البيت بتاعه
وشويه وسيليا قامت واتكلمت بخبث:كله تمام

 

الشخص بخبث اكبر:اه كله تمام
سيليا:نفسي اعرف ايه ردة فعلهم دلوقتي وضحكم الاتنين بخبث

 

وبعدين سيليا قالت للشخص المجهول:وحشتني اوي ي*******
*ياترى ايه اللي هيحصل مع فهد وسيليا

 

*وهل كدا خلاص خلصت قصة حبهم
*ومين الشخص المجهول

يتبع…

 

سيليا:وحشتني ي****
(سوري بس مش هقول الاسم دلوقتي 🙃)

 

المجهول:انتي اكتر ي عيوني واكمل بدموع انا اسف على اللي حصل
سيليا:يا روحي ولا يهمك اهم حاجة اني معاك
المجهول وهو بيحضنها:ربنا يحفظك ليا يارب

 

سيليا :لو كنت قولت ربنا يخليكي كنت هزعلك
المجهول باستغراب:ليه يعني
سيليا:عشان يخليكي معناها ان ربنا ياخدك او يبعدك

 

المجهول:بعد شر عنك ربنا يديمك ليا
سيليا وهي بتحضنه:ويديمك ليا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه
المجهول:انا اللي حابب اشكرك عشان اول م دخلتي حياتي والفرحه مفرقتنيش

 

سيليا:بقولك هنعمل ايه في اللي حصل

المجهول بصلها نظره غضب وقال:يخربيت شكلك ي شيخه فصلتيني
سيليا بضحك:معلش بس انا لازم اعرف ايه اللي هيحصل

 

شرد المجهول وقال:كل خير متقلقيش
************ * * * * * * * * * * *
عند إياد بعد م فاق راح لوالده.

 

والده بخبث:عملت اللي قولتك عليه
إياد بخبث:اه عملتو وحاليا فهد في القصر بتاعو متعصب بيدمر كل حاجه
والده:احلي حاجه اني اشوفهم هما الاتنين مكسورين وبيكرهوا بعض وبعدين كمل وقال هسيبك انا وهطلع انام دلوقتي عشان استريح

 

شويه وافكر في خطه تانيه عشان تتجوز سيليا
طلع والد إياد على غرفته ونام
اول م إياد اتأكد انو طلع رن علي حد وقالو :كله تمام شويه ويعترف باللي عمله وهموم بسجله ويتقبض عليه ونخلص

 

مجهول:عارف لو لعبت بي ديلك كدا ولا كدا هزعلك
إياد بحزن:اكيد مش هعمل كدا عشان اخد حق امي اللي هو قتلها
مجهول:انا حبيت اعرفك بس

 

إياد:لا متقلقش
******* * * * * * * * * * * * * *

صباح يوم جديد استيقظ اسلام و راح الشركه وهو سعيد عشان هيقابل والد ساره و ورن كتير على فهد عشان ياخدو معاه بس هو

 

مبيردش
●بعد م اسلام خلص راح على قصر فهد عشان يشوفه واستغرب ان القصر هادي جداا طلع على غرفة فهد بس اتصدم لما لقاه مغمي عليه اخده اسلام وراح بيه على المستشفى بعد م حاول يفوقه لكنه مكنش راضي يفوق

 

●بعد شويه خرج الدكتور من غرفة فهد وقال بحزن:للأسف أتعرض لصدمه شديده مما أدي الي دخوله في غيبوبه الغيبوبه دي بي إرادته هو
اتصدم اسلام وحزن جدا على صديقه بس استغرب هو ايه اللي حصل عشان فهد يوصل للدرجه دي فضل اسلام مع فهد في

 

المستشفى و نسي الميعاداللي هيروح فيه لساره
*** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
عند ساره كانت منتظره اسلام بس هو اتأخر جدا ف قلقت عليه

 

الدمنهوري بغضب:هو ازاي ميحترمش مواعيده الشخص دا مرفوض
ساره بدموع:اكيد يا بابا حصل معاه ظروف
الدمنهوري:انا مش هوافق عليه غير لما يجيلي يجبلي سبب مقنع لعدم مجيته

 

ساره بدموع:اوك ي بابا
طلعت ساره على غرفتها و رنت كتير على اسلام لكنه مردش
****** * * * * * * * * * * *** * * * * * * * * *

 

 

عند هيام وهي بتفتكر اللي حصل من يومين بعد م نفزت الكلام اللي قالو فهد ليها رن عليها رقم غريب ولما ردت اكتشفت انو معتز ودخل لها من نحية الحب وقالها انو عرف انها عايزه تنتقم من فهد وهو كمان عايز ينتقم ف هي طبعا وافقت انها تبقى معاه وبعد فتره بعتلها معتز السواق عشان يجيبها ومن بعدها وهي بتحاول تكسب ثقته عشان يقولها على كل حاجه وكانت بتوقع مابينو ومابين لارا

 

لغايط م وثق فيها وقالها على كل الخطه
**********************************
اما عند رعد ف هو لغايط دلوقتى يتحايل على ساندرا انها تسامحه لكنها كان رافضه رفض قاطع لغايط م في يوم وهو بكلمها وبيعتزر

 

لها عمل حادثه كبيره وهي راحتلو المستشفى واعترفتلو بحبها وهي منهاره وفي الوقت دا كان رعد فاق وسمعها وهي بتعترفله
رعد بتعب:صدقيني وانا كمان بحبك وعمري م حبيت غيرك

 

ساندرا بخوف عليه:انت كويس اندهلك الدكتور حاجه بتوجعك
رعد بفرحه عشان خوفها عليه:متقلقيش انا بخير
ساندرا:كنت خايفه تسيبني مكنتش هقدر اعيش من غيرك

 

رعد بغمزه:يعن اطلبك من فهد دلوقتي عادي
ساندرا بخجل حركه راسها بالايجاب

رعد بفرحه:اول م هخف هاجي اتقدملك علطول

 

ساندا:المهم انك تبقى كويس
رعد بحب:بكون كويس بس لما تكوني جنبي ومعايا انا بحبك اوي
ساندرا بخجل:وانا كمان

 

****************************
عند سيليا المجهول
المجهول بضحك:فهد في غيبوبه

 

سيليا بضحك:همموت مش قادره يخربيت تفكيرك
المجهول بغرور مصطنع:طبعا ي بنتي هو في زي
سيليا:ربنا يحفظك ليا

 

المجهول وهو بيحضنها ويروحو لعلامهم الخاص:ربنا ميحرمنيش منك ولا من ضحكتك. ياقلبي

يتبع…

عند اسلام صحي من النوم وبص على الفون عشان يشوف الساعه كام لكنه اتصدم لما شاف مكالمات كتير ومسجات كتير من ساره

وافتكر انو المفروض يروح ليها رن عليها كتير بس هي مردتش وفي آخر مره ساره ردت

ساره ببرود:خير
اسلام بلهفه:ساره انا اسف اني مجتش و..

 

ساره وهي بتقاطعه:مش عايزه اسمع منك حاجه وياريت متكلمنيش تاني كانت لسه هتقفل بس انصدمت لما سمعت كلام اسلام
اسلام بسرعه:فهد في المستشفى و دخل غيبوبه و سيليا مش موجوده
ساره بصدمه:ايييههه اومال سيليا فين

 

اسلام بحزن:معرفش
ساره بدموع:انا عايزه صحبتي ي اسلام هاتلي صحبتي
اسلام:حاضر هدور واشوف هي فين وهجبهالك

 

ساره:طب انا هقفل دلوقتي عشان اقول لبابا اللي حصل عشان يعرف اونكل السيوفي
اسلام بسخريه:وهو دا هيعمل ايه انشاء الله انتي نسيتي انو مش بيطقها

ساره:مافيش اب مش بيحب بنتو

 

اسلام:تمام روحي قوليلي وهقفل انا عشان اشوف فهد وسيليا
قالت ساره لي والدها وهو اتصدم وكلم السيوفي
السيوفي ببرود:وانا مالي

 

الدمنهوري بصدمه:دي بنتك
السيوفي بغضب:مش بنتي انا خلاص اتبريت منها ومتكلمنيش تاني عنها وقفل المكالمه
ساره والدمنهوري اتصدموا من اللي حصل

 

**** * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
عند السيوفي كان في شخص رافع عليه السلاح وبيقولوا يقول ايه لدمنهوري
السيوفي:ارجوك خرجني من هنا بقا دا انا اخوك

 

اخو السيوفي بشر(عاصم) :انت تخرس خالص من واحنا صغيرين وهما بيحبوك اكتر مني ليهه هاا قولي ليهه كل حاجه شوف اخوك شاطر وانت لا شوف اخوك عمل شوف شوف اي حاجه كنت بعملها يقولولي اخوك اشطر منك انت ولا حاجه
السيوفي بدموع:صدقني هما بيحبوك وعمرهم م كرهوك وانا كنت اكتر حد بيحبك انت كنت أقرب حد ليا

 

عاصم ببرود:متحاولش معايا عشان مش هسيبك
السيوفي:طب سيليا بنتي. فين
عاصم بمنتهى البرود:تلاقي فهد قتلها او هي قتلت نفسها

 

السيوفي:لا بنتييي

عاصم كتم بوق السيوفي عشان ميتكلمش وسابه ومشي
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

عند اسلام ساب المستشفى و راح عماره وطلع الدور ٣ وخبط على باب الشقه
فتحت سيليا:اتفضل ي اسلام
المجهول:مين ي سيليا

 

سيليا:اسلام
المجهول:تمام تعالي ي اسلام على المكتب
اسلام دخل على المكتب مع المجهول

 

المجهول:نفذت اللي قولتلك عليه
اسلام:اه وكلهم مفكرين انك حاليا في غيبوبه
فهد بخبث:احسن حاجه انك تكمل في التمثيليه دي لغايط م نعرف نمسك معتز و عاصم و لارا

 

اسلام:هيام عرفت الخطه و بتسجل كل مصايبه وصورت الورق اللي هيوديه في ستين داهيه
فهد:كويس طب إياد وصل لأيه
اسلام:هو كمان وصل لحاجات كتير

 

(كدا عرفنا ان المجهول اللي كان مع سيليا هو فهد واللي كان بيكلم إياد هو اسلام)
تعالو اقولكوا حصل ايه
Flash back

 

 

فهد:سيليا إياد كلمني وقالي ان ابوه اتفق معاه انو يعمل وحكالها اللي حصل ان إياد يفهم فهد ان سيليا بتخونو
سيليا بصدمه:طب وانت هتعمل ايه
فهد:هنعمل اللي هو عايزو ونمثل اني صدقت انك خونتيني وبعد كدا هنقول ان حد خاطفك واني دخلت في غيبوبه ونفتش وراهم

 

براحتنا
سيليا:اوك وانا موافقه المهم اني اكون معاك
End back

 

اسلام:ياسطا دا انا صدقتك
فهد:و دا اهم حاجه
************ * * * * * * * * * *

 

 

يتبع…

عند إياد جمع كل الادله والتسجيلات اللي تدين عاصم وقالوا
انو هيخرج شويه مع صحابوا وطبعاً عاصم وافق علطول

 

اما عند هيام في هي عملت زي م إياد عمل وجابت كل الملفات الي تدين معتز ولارا انهم شغالين تبع المافيا
كلهم اتجمعو في البيت اللي فهد قاعد فيه
إياد وهو بيقعد:دا كل اللي قدرت اوصلو

 

هيام عملت زي إياد و إدت لفهد كل الملفات
فهد وهو بيشوف الملفات ابتسم بخبث وقال:لا دا كدا حلو اوي دي توديهم رحله ورا الشمس مدى الحياه
بصو هقولكوا هنعمل ايه دلوقتي لارا قالت إنها هتيجي بعد م افوق من الغيبوبه بفتره وهتحط مخدرات في القصر وتبلغ عليا ف احنا

 

نستناها و اول م تيجي نكون مبالغين الشرطه ونستناها لغايط م تبدأ تحط المخدرات ونقبض عليها وطبعا هنقدم الورق و وقتها لارا ومعتز هنخلص منهم و عاصم هيسلم في تاني يوم علطول شحنه مخدرات ف احنا نراقبوا ونقبض عليه هو كمان
إياد بدموع:انا عايزه ينعدم انا عايز اخد حق امي اللي هو قتلها وحرمني منها من وانا صغير

 

فهد وهو بيحضنو:متقلقش والله لهجبلك حقك احنا من غيرك مكناش وصلنا لكل اللي احنا فيه دلوقتي
إياد:اهم حاجه ان سيليا تسامحني بسبب اللي كنت بعملو فيكي انتي عارفه ان كل اللي عملتو كان بسبب تهديد عاصم
سيليا:طبعا مسمحاك انت زي اخويا الكبير وكمان عارفه لولو تهديده ليك مكنتش عملت كدا

 

فهد بغيره:مش خلاص عرفت انها مسمحاك اسكت بقا متكلمش معاها تاني
إياد بضحك: بتغيري ي بطه
فهد:اه بغير مالكش دعوه

 

بعد كدا فهد حضن سيليا جامد
فهد بحنيه: بحبك وبغير عليكي من الهوا ولو بس حد بص عليكي هشيل عنيه ولو حد زعلك بس هشيلو من على وش الدنيا انتي اميرتي اللي محدش يقربلها ولا يزعلها بنص كلمه حتي

 

سيليا عينيها دمعت من الفرحه وحضنت فهد اكتر وقالت:انا اللي من غيرك ولا حاجه انا مقدرش اعيش من غيرك ثانيه واحده ولو واحده فكرت بس تبصلك هخليها من ضمن الواجبات الصدقه اللي بتتعمل اليومين دول

فهد بضحك:يسلملي حبيبي الشارس اللي بيغير عليا

 

وفجأه اتخضو لما سمعو صوت إياد وهيام و اسلام اللي قالو في صوت واحد(راعو ان معاكوا سناجل)
فهد بغضب:وانتو لسه قاعدين ليه يلاا اطلعو برا عايز اقعد مع مراتي شويه
اسلام بمرح:طب ابنك اللي في بطني ي خاين

 

فهد:اهو انت بالذات مش عايز اشوفك تاني
اسلام وكان ليه يتكلم بس حدفو فهد بالمخده ف خرج اسلام وهو بيجري وبيقول برضو هرجعلك تاني
ضحكوا على نكش اسلام لفهد

 

قال إياد و هيام طب هنمشي احنا دلوقتي بس زي م اتفقنا
فهد:اوك
كله مشي من البيت وسابو سيليا وفهد بس مش لوحدهم كان الشيطان تالته ف نسيبهم هما والشيطان لوحدهم🙃😂😂😂

** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

عند ساندرا و رعد انصدمت من اللي حصل في فهد اللي بتعتبرو اخوها الكبير و رعد زعل جداا على صاحبه(هتقولو ليه رعد وفهد مظهروش مع بعض في الوقت دا كانوا متخانقين بسبب الحربؤه ندي)

 

 

حاولت ساندرا تدخل لفهد بس الدكاتره منعوها (طبعا انتو عارفين ليه)
انهارت ساندرا بسبب كل اللي حصل وكان رعد معاها و واقف جنبها
في نفس اليوم بليل رجع فهد المستشفى والدكاترة قالوا انو فاق وبعد شويه رجع فهد على القصر وهو بيمثل التعب والكسره

 

** ** ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بعد يومين حصل اللي فهد قال عليه واتقبض عليهم فعلا واليوم اللي بعدو اتقبض على عاصم واتحكم عليهم بالإعدام بسبب جرايمهم ورجع السيوفي لبيته وبنته اللي كانو وحشينه اوي

 

***** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
لما وصل الاخبار لعشق ان خلاص عاصم اتقبض عليه طلبت من سيف انو يوديها ل سيليا وهو وافق وراحت عشق لسيليا وحبو بعض جدااا

**** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

بعد فتره من اللي حصل طلب اسلام ايد ساره باباها وافق وبعد محيلات كتير وافق انهم يتجوزو علطول وفعلا اتحدد فرحهم
***** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * عند رعد وساندرا بعد م رعد م اتصالح مع فهد طلب ايد ساندرا و وافق فهد وكمان طلب

 

ان فرحهم يكون مع اسلام و فهد وافق
** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * عند هيام واياد اتعرفو علي بعض وحبوا بعض وارتبطوا فتره بعد كدا إياد أتقدم ليها وطبعا هما وافقوا وفرحه مع الشله اللي فوق😂

 

** * * * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * نسيرين ونيرمين لسه زي م هما بس مامت فهد اتغيرت شويه من نحيه سيليا وحبتها
******************* * * * * * * * * * * * * * * * جه يوم الفرح وكان كل الابطال سعداء
فهد:ربنا ميحرمنيش منك ولا من…

 

قطعتو سيليا وقالت ابننا
فهد بصدمه انتي حامل
سيليا بفرحه هزت راسها

 

فهد وهو بيشلها وبيلف بيها ربنا ميحرمنيش منك ي حبايب قلبي
وعاشوا الابطال في تبات ونبات وخلفو صبيان وبنات

النهاية

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top