مسك :معلش ونبي عشان خطري اطمن عليه بس
نور :طيب يستي
تتفرجي اهوا منزل صوره هو وصحبه وخروجات ودنيا خربانه ولا علي باله انسيه بقا بالله عليكي
مسك :اعمل اي في قلبي مش عرف ينسه ولا عارف يتخطاه
بعد اسبوع……
عند ياسين……. يابني انت مش ناوي تفرحني بقا حرام عليك عوزه افرح بيك قبل ما أموت يا عبد الرحمن
عبد الرحمن هو نفسه ياسين :يوووه مخلاص يماما مفيش غير السيره دي اي مش هنخلص منها ولا اي
سنيه ام عبد الرحمن :يني هو الجواز حاجه وحشه وبعدين انت مش عوز تفرحني ياخي يارب اموت عشان ترتاح واريحك
عبدالرحمن :بعد الشر عنك يسوسو ايه انتي عوزه تسبيني زي مبابا سبني
سنيه:الله يرحمه ابوك مكنش بي فضلي طلب ابدا طب بص عندي ليك عروسه قمر هتعجبك اوووي والله صدقني شوفها بس وبعدين انت مش نقصك حاجه دكتور جراح قد الدنيا وعندك بدل الشقه اتنين وبدل العربيه تلاته والحمد لله ربنا مش مخليك محتاج حاجه
عبدالرحمن : الي عوزه يماما بس هي واحده بس وانتي وحظك بقا يسابت يخابت
سنيه: حبيب امه ده ينااااس
__________________________________
عند مسك…….. اخو مسك محمد: مسك جهزي نفسك جيلك عريس يوم الخميس الجي
مسك : انا مش عوزه اقابل عرسان مشيه
محمد:بقولك اي ال باقول عليه يتنفز بلحرف الواحد مش عوز كلام كتير
مسك :بلوم الي انت عوزه برحتك بقا
نجوي:براحه شويه يامحمد عليها دي اختك
محمد بقول اي يماما دلعك ده الي هيبوظها ولا انت عوزها تفضل جمبك طول العمر
نجوي: ياخويا ايش حال انا الي جيبلها العريس يبقا عوزها تقعد جمبي ازاي
محمد: طيب يماما مش عوز كلام تاني في الموضوع ده
يوم الخميس الصبح :بقولك اي انا جهزت كل حاجه يروح ماما خشي انتي بس صلي وادعي يجعلك خير فيه واجهزي
مسك :حاضر يماما
بعد ساعه……
نجوي: اهلا وسهلا اتفضلي يحببتي وحشتيني اوووي اهلا اتفضل #عطر ياحبيبي اتفضلوا
محمد :نورتوا وشرفتونا اهلا وسهلا
نجوي : يمسك تعالي يانوسه تعالي يحببتي
تطل مسك بي فستان ازرق وحجاب ابيض و عطرها الاخذ براحه الياسمين واللافندر وكانها قطعه من السماء سقطت علي الارض وتجلس بجوار والدتها علي استحياء
بعض مرور الوقت
نجوي ىانا بقول نسبهم شويه لوحديهم يتعرفوا علي بعض شويه
محمد: ماما بتقولي اي طبعا لا
نجوي بس يلا اتكتم انت اسكت
عند مسك هو انتي هتفضلي حطه وشك في الأرض كده كتير ولا اي
مسك مبنها وبين نفسها :هو انا قلبي فيه اي بيدق كده ليه وبعدين صوته مش غريب ليه
هو :ها نويه تردي علي ولا لا
مسك :اكيد هرد عليك اتفضل
وهنا كانت الصدمه اي ده ده ياسين طب ازاي وبرقت جامد فيه
عبده: انا اسمي ياستي عبد الرحمن شغال دكتور جراحه وعندي الحمدلله بدل الشقه اتنين ده غير العربيات
مسك:………………………………
عبده: هو انتي هتفضلي سكته كده لحد أمته
عبده مبينه وبين نفسه لا بس البت قمر يلاه ي ياااااما….. صحيح اللون الأزرق حلو عليكي تعرفي اني بحب اللون الأزرق اووي
مسك: آه منا عرفه اي الجديد
عبده :اذاي بتقولي اي؟…..
.يتبع…
عبده:اذاي بتقولي ايه؟…..
مسك:اقصد ان في ناس كتير بتحب اللون الازق عادي…. وهي بتكلمه كانت وقفلها علي تكه وهتنفجر في وشه من العياط ومن ستر ربنا
دخل محمد فجاه
محمد:اظن قاعدتا واتكلمتوا كتير الزياره خلصت
عبده :بينه وبين نفسه يلاهوي عليا هو انا لحقت… اه تمام ياستاذ محمد…. وقام زنده لولدته عشان يمشوا
نجوي: هتوحشيني يسنيه ابقي اسألي هاااا
سنيه وهي بتسلم عليها: متخافيش مش هسيبه غيرلما يوافق هو انا هلاقي زي مسك فين
________________________________________
عند مسك
نجوي:اي ينوسه يروحي اي رايك في العريس
مسك:…………….
نجوي يابنتي متردي
مسك: هقول اي يماما انا تعبانه ودخله انام
محمد:بقولك اي حضري نفسك عشان نزله كليتك بكره ومفيش قاعد في البيت كلها شهر وامتحناتك تبدا
مسك: مش نزله الجامعه
محمد: انا قلت كلمه وهتتنفز خلص الكلام
نجوي: بس يابني..
محمد: بقولكم اي الي اقول عليه يتنفز بلحرف الواحد مش عوز كلام كتير سلام عشان نزل الشغل
مسك في قوضتها وقفله علي نفسها وقاعده بتعيط
مسك: ياربي هو ده الي قاعده ابكي ليالي بسببه مش فكرني ولا عارف يميز صوتي طب هو ده الي دعيت انه يكون من نصيبي طب هو
ده الي في كل صلاه ليا اتمنيته من ربنا وطلبت ايده من ربنا ياربي لي وجع قلبي طب انا افرح ولا ازعل دلوقتي افرح انه جي يتقدملي ودعائى استجاب ولا أحزن علي كدبه ليا لا علي انه محلتوش حاجه وفي الاخر يطلع عنده بدل الشقه اتنين وبيبدل في عربيات ولا المستشفى بتعته ولا انه طلع دكتور جراحه اه اه اه اه اه يوجع قلبي.. انا هكلم نور لذمن تعرف
نور: صباح يعليم يارب طفشتي العريس ولا لسه
مسك:اطفش مين انت مش عرفه اي الي حصل…… وحكتلها الموضوع من الاول
نور: يبن التيييت يعني كان مقرطسنا وبيستغفلنا كمان
مسك: اعمل اي دلوقتي قوليلي
نور:مسك انتي لسه عوزاه بجد ولا خلاص
مسك: هو انا عمري عوزت حد غيره
نور :يبقا خلاص توفقي عليه وحسابه ده بقا هيبقا علينا احنا عشان نعرف انه عارف انه انتي ولا لا وهو ليه كدب كل دي اسأله لذمن نعرف اجابتها كلها
مسك طب افتراضي انا معجبتهوش وموفقش عليا
نور هو انتي وحشه يبت خليكي وثقه في نفسك كده انتي مش وحشه
مسك: طيب ينور الي انتي شيفاه سلام
قفلت مسك وفضلت تفكر في كل الي حصل وتفتكر كل تفصيله في عبده وكل حاجه فيه واسترجع زكريتها معاه …. في مكان تاني عند
عبدالرحمن
________________________________________
سنيه :ايه يحبيب ماما اي رايك في العروسه
عبده: مبينه وبين نفسه لا دي سحرتني ولا سحرتلي والله ووقعت…
سنيه: يولا مش بكلمك
عبده :اها يماما في اي
سنيه: بقولك اي رايك في العروسه
عبده:الي انتي شيفاه يماما الي يريحك اعمليه
سنيه: بتكلم جد يولا لو لو لو لي يعني اكلمهم اتفق معهم ولا اي
بصلها عبده وسكت وقلها انا داخل اخد دوش وهطلع علي المستشفي
سنيه: بيت ينوجه زغرطي يبت وبلي الشرباط الولد وافق من غير مقوله حاجه
نجوي : يوه ياختي ملذمن يوافق هو انا بنتي ذي اي حد دي بدر منور وعمره مهلاقي زيها
سنيه: طيب ياختي جهزي نفسك هجيبه يوم الحد ونقعد نتفق علي كل حاجه ماشي ياختي
نجوي: بسرعه دي زب اصبري لما اقول لمحمد انتي عرفه انه ابوها من بعد ما اشرفه مات
سنيه :معرفش بقا ياختي اصطفلي انتي انا ماصدقت عوزه اخلص منه ونستجم بقا
نجوي : طيب ياختي اتهدي طيب باي باي
______________________________________
اي يايسن بقولك اي العروسه طلعت زي القمر حاجه كده مش عارف اوصفها بص هي قصيره شويتين حوالي متر ونص ههههه وكانت لبسه فستان بنفس اللون الي بحبه وكان عليها خرافه وبشرتها امحويه شويه والغريبه انها مكنتش حطه مكياج يدوبك كان قلم كحل محاوط عيونها الصغننه وروج خفيف اووي يكاد يبان ولا اقولك هي اصلا كلها علي بعضها صغننه وقطقطه كده
ياسين: اي يزميلي هو انت وقعت ولا اي هو ده اتفقنا اننا عمرنامقلبنا يحن ولا يحب الجنس ده ولا اي وبعدين انت مش قيلي انك رايح تشفها بس
عبده: معلش يصحبي شكل الجواز ده هيطلع حلو اه والله وبعدين الي بعمله بي الح، ر، ام، هيبقا ليا حلال
ياسين : وحيت امك لا دي شكلها بلفتك يولا واتشقط
عبده ى هي مش بلفتنيدي سحرتني…..
ياسين : بتقول اي ينحنوح سمعني كده وحيات امك
عبده : مبقولش حاجه اقبلك في المستشفي سلمااااات
__________________________________________
تاني يوم……عند مسك
قامت لبست بلطلون بوي فرند واسع وعليه بلوزه طويله و طرحتها الخفيفة ومكيجها الي عباره عن كحل وقلم التنت اه طبعا اهم حاجه الصن بلوك.
محمد : يلا يمسك عشان اوصلك الكليه في طريقي
مسك: حاضر جيه.
بعد مخلص ا فطار نزلوا و راحت جمعتها بعد غياب شهر متواصل
مسك: صباح الخير يبنات
مريم وانجي ومحمد وأيمن وأسماء وحبيبه وعلي ومصطفي صحاب مسك والشله الوحيده بتعتها
كلهم في نفس وإحد : اهلا بلهانم الي مختفيه بقلها شهر
مسك : معلش حقكم عليا انا عرفه اني مقصره معاكم جامد اوي حقكم فوق راسي اعمل اي طيب عشان تسمحوني
حبيبه: هتيلي كرب
اسماء: وانا عوزه بوسه
مريم: وانا عوزه حضن عششان وحشتيني
انجي: وانا عوزه وجبه من عند ماك
بقيت الشباب اه العزومه عليكي بقا
مسك : وانت يمصطفي مش هتطلب حاجه كمان
مصطفي : انا كفايا عليا اني شيفك قدامي بخير
مسك : باستحياء شكرا يمصطفي
يلا عشان نلحق المحاضره دكتور اسلام مش هيعتقنا
_______________________________________
عند عبده……
ممرض احمد: دكتور عبدالرحمن في حاله جات من إلصبح ومحتاجين حضرتك تشوفها
عبده : ثواني وهجهز……. بعد نص ساعد كان عبده جهز
ممرض احمد: حضرتك المريضه في غرفه رقم 785
عبده: تمام تعاله ورايا
ممرض احمد: الحاله عملت تحليل وبعد الكشف استنتجنا انها انسداد في الشريان التاجي ولزمن عمليه وغير كده عندها السكر مش
منتظم
عصام دكتور القلب: يادكتور الحاله غير مستقره ومستنين ان السكر بتعها يتظبط عشان نقدر نعمل العمليه بدون اي مضاعفات
المريضه سنها19 سنه حصلها صدمه عصبيه من فتره وحولت تنتحر بعد محولات فاشله منها
عبده : لا الله الا الله يا رب لي بنتفي السن ده يحصلها كل ده…. تمام خليكم متبعنها وعينكم متغبش عنها
عند مسك…….
خلصت محاضرتها وفطرت وروحت جري
نجوي: انت يجيتي ينوسه
مسك : اها يماما عوزه حاجه
نجوي: اه يقلب ماما عبدالرحمن جي بكره هو وأمه عشان يتفقوا علي معاد قرايه الفتحه
مسك : هو وافق عليا يماما
نجوي :هو انتي تترفض برضك عيب يابنت بطني
مسك : خير ان شاءالله يماما هدخل اقول لنور
نور : مش قولتلك عيب عليكي كده بقا نبدأ خطتنا علي مايه بيضه وننتقملك لي كل دمعه نزلت من عينك…… اهي دي البست ولا بلاش يرجاله
عدي اليوم وجي يوم الحد…..
عند عبده… سنيه : بقولك اي مبلاش بدل والبس قميص حلو كده علي بلطلون كلاسيك هتبقا موز والله
عبده ى طيب الي تشوفيه يحجه
دخل عبده لبس قميص سموي علي بلطلون كلاسيك رماضي وجزمه الكلاسيك
عند مسك…….. كانت وقفه بتختار احله فستان عندها عشان تبدأ الخطه بتاعه نور ونقه فستان سموي مع طرحه اوف ويت وجزمه بيضه بكعب خفيف والميك الي زي مهوا مزودتش حاجه
دق دق دق
نجوي : ايوه جيه
محمد :اصبري انت يانا هفتح الباب
محمد: اهلا وسهلا اتفضلوا
بعد شويه وقت دخل عبده وأمه جلسوا علي السفره وهنا كانت أول مفجاه كل أصناف الاكل الي بيحبها عبده كانت علي السفره
عبده :ماما انتي بتلعب بديلك من ورايا
سنيه: وهي متفجاه والله يابني مقلتلهم حاجه
نجوي: اهلا وسهلا اي القمر ده مشاء الله
سنيه: ألا قوليلي ينجوي مين الي عامل الاكل ده
نجوي: والله ياختي مليش دعوه دي نوسي هي الي بتحضر فيه من الصبح ومرضتش تخليني أتدخل فيه خالص
وهوبا المفاجاه التانيه لمسك وهي برضك اتفجات… تدخل مسك بطلتها الخفيفه وراحته الاسره النادره وتتفاجا انهم لبسين نفس الألوان بدون ما التاني يعرف
عند عبده من شده الجمال قام وقف من علي السفره وفضل مبلم فيها
سنيه : اقعد يموكوس كتفضحنا
محمد: اي ده انتي لبسه ذيه ليه
مسك : والله ماعرف انه هيلبس كده والله ماعرف
خلصوا اكل وقاعد ا في الصالون وحددوا معاد الخطوبه بعد مقروا الفتحه
معلش يججماعه البت تجننن معذور الواد برضك مش مستحمل
نجوي: انا بقول اسبهم شويه
سنيه : آه تعاله يامحمد عشان نتكلم في أمور الخطوبه
محمد : لا انا هقعد هنا مش ريح في حته
نجوي : تعاله يمحمد
محمد : ماما
نجوي : وهي تبرقله محمد تعاله ثتيه
عند عبده : انتي عرفه انك حلوه اووي
مسك : آه عرفه
عبده بينه وبين نفسه : علي وضعك يمدوب قلبي
مسك: بتقول حاجه
عبده: اها مش عوزه تسأليني عن حاجه
مسك : طبعا انا لسه موفقتش عليك وليا شويه اسأله قبل موافق عليك
عبده : طبعا أسالي
مسك : هل حبيت قبل كده وهل في بنات كانوا في حياتك قبل كده وهل بتصلي ولا لا
عبده : لا بنات اي مفيش دماغك لا للحب ولا للبنات عمري محبيت ولا بنت ولا كلمت اي بنت قبل كده اما الصلاه فا دي حاجه بيني وبين ربنا
وهنا الكلام نزل علي مسك زي الساعقه وحسه بدمغها هتنفجر والمره التانيه يوجعها
عبده بس اي الفستان الحلو ده ولا كمان لبسه زيا
مسك : اها لا انت الي لابس زيا
بتبص لقيت تلفون بيرن باسم….
فقامت ندهت عليه وقالت ياسين
عبده باستغراب ياسين؟
يتبع…
ياسين!!!
ياسين مين ؟
مسك:وهي الدموع تكاد تنقلع من عينايها…. تلفونك بيرن باسم ياسين
عبده:اه ده صحبي يايسن ثانيه وحده ارد عليه ممكن
مسك:اتفضل
عبده : اي يا ياسين اه انا في المشوار الي قلتلك عنه اها ماشي سلام
مسك: ممكن اسالك سؤال بس من غير احراج.. ؟
عبده: طبعا قولي
مسك : مين ياسين ده
عبده بصي يستي ياسين ده صحبي واخويا من واحنا صغيرين تقدري تقولي كده بالظبط البيست فرند
مسك : آه فهمت
عبده طب وانتي مش هتكلميني عنك شويه ولا اي من ساعت مقاعدت
مسك: عوز تعرف ااي
عبده: عوز اعرف الريحه الحلوه دي جيباها منين
مسك: انا الي عملاها
عبده : طب متعمليلي واحده
مسك : اسفه مبعملهاش لحد دي حجتي وخصوصياتي مبحبش حجتي تتكر مرتين
عبده : منا مش هبقا حد انا هبقا جوزك حلالك
مسك : يبجحتك ياخي….
عبده : بتقولي حاجه ولا اي
مسك:آه بقولك اني لسه موفقتش عليك لسه
عبده : طب ومتوفقيش ليه محنا قرينا الفتحه خلاص
مسك: هل انا قرتها معاكم. لا يبقا لسه موفقتش
عبده طب سست الحسن والجمال مش عوزه توفق عليا ليه
مسك: اولا الذم حدودك وانت بتكلمني ثانيا ميخصكش
عبده: بت انتي لمضه والله وهتجلطيني ويبقا علي هرت الله هتوفقي غصبن عنك ها…. وقام وقف ونده علي امه عشان اتأخروا
__________________________________
في مكان آخر…
مجهول 1: البنت عملت اي
مجهول2: يابيه البنت خلاص بكره هتعمل العمليه
مجهول1: كل التكليف تدفع من حسابي الشخصي
مجهول 2: حاضر يفندم الي اوامر بيه
مجهول1:يارب سمحني انا السبب في كل الي هي فيه قومهالي بالسلامه ومتحرمنيش منها يارب انت عالم انا بحبها قد اي بس فرقنا
مكنش بي ايدي
____________________________________________
في صباح يوم جديد
قولي بحبك قول خلي الواحد ينسي همه ايوه انا محتاج لي حبك لا مقدرش استغنا عنه…. ودي كانت نغمه فون مسك….
مسك : اي ده مين ال قم ده وبيرن عليا علي الصبح بدري كده ليه….. الو مين معايا
صباح الخير والهنا على خطيبه الهنا
مسك: هو انتوا مبتزهقوش وبعدين من فرغكم اوي بتعكسوا علي الصبح كمان
عبده : بت اعاكس مين انا خطيبك لحقتي نسيتيني
مسك:……… انت جبت رقمي منين
عبده : خته من امك 🙂
مسك: صباح يعليم يارب عوز اي
عبده: قدامك نص ساعه تكوني فطرتي ولبسه هدومك وجهزه عشان اجي اخدك للجامعه
مسك: مش جا… كان قفل في وشها
اه يبن التيييت😒والله انام منيش نزله
نجوي: نوسي قومي ياختي يلا وراكي جامعه وعبده جي ياخدك
ياماما مش هنزل
نجوي بت فزي قومي يلا
قامت مسك وحضرت نفسها وفطرت
طق طق طق…..
سلام عليكم اذيك يحماتي
نجوي : اذيك ياحبيبي نوسه يا نوسه
مسك: اي ياماما
نجوي يلا عشان تنزلي
مسك: طيب
بعد 10 دقايق يلا اركبي
مسك وسع كده بعرف اركب لوحدي
عبده :لا منتي مش هتركبي ورا هتقعدي قدام جمبي
مسك: ده لي أن شاء الله
عبده هو كده وكلمه تانيه هتصرف تصرف مش حلو وانتي زي القمر كده علي الصبح
مسك اتكسفت ووشها احمر وركبت بيسكوت
بعد مرور الوقت كانت مسك وصلت الكليه
عبده: هعدي عليكي عشان اخدك ومشي
في نفس اللحظه كانت الشله بتعتها وقفه مستنياها بره
حبيبه :مين ده يمسك
مسك: مين
اسماء : الي سلم عليكي ومشي ده معاه حتت عربيه واااو و
مسك :ده اه ده خطيبي
مسك: مصطفي في ايه اللحقونا بسرعه حد يطلب الإسعاف.😱😱😱
يتبع…
مسك: مصطفي في اي حد يطلب الإسعاف….
بعد نص ساعه فاق مصطفي وهو في زهول الي سمعه ده صح ولا بيبص حوليه لقي كلهم قعدين حوله وهو علي السرير
مصطفي : هو في اي 🙂
مسك : انت تعبت واغمي علييك ونقلنا المستشفى لققينا ضغطك وطي اوووي الف سلامه عليك
مصطفي :اه اصل انا مكلتش حاجه خالص وبصلها وكان هيدمع وافتكر….
_______فلاش باك_______________________
مصطفي :مسك عوز اقولك علي حاجه.
مسك: قول
مصطفي بصي الي هقوله ده ممكن يخصرنا صحوبيتنا لبعض وممكن متكلمنيش من بعدها
مسك: ياه للدرجادي في اي
مصطفي : بصي انا كنت معجب بيكي من اول ما شوفتك بس مكنتش قادر اقولك كنت شاكك ان في حد في حياتك بس رجل تاني في حياتك بس معتش قادر اخبي مشعري اكتر من كده
مسك: مصطفي فعلا في حد في حياتي ومينفعش يطلع الموضوع ده لي اي حد غيري
مصطفي : افهم من كده انك بترفضيني
مسك: انا عمري ماجرحك بس مينفعش
مصطفي :خلاص فهمت
__________باك_________________________
علي : اي يعم قلقتنا عليك
الدكتور : هو بخير ويقدر يخرج
مصطفي يلا ياجماعه عشان عوز اخرج من هنا مش طيق ريحه المستشفي الصرمحه وحشتني
حبيبه: طب يلا ياخويه
عند عبده……
المريضه جاهزه
ممرض احمد. :اه يدكترور خده البنج وتمام
عبده :تمام كلموا الدكتور عشان انا هشرف علي العمليه دي بنفسي
ممرض احمد :حاضر
تمام
في مكان آخر…. مجهول 1: يابيه البنت كلها ساعه وهتدخل العمليات
مجهول2:مش عوز اي حاجه تحصل غلط
مجهول 1: تحت امرك
بعد 3 سعات…… دكتور عبدالرحمن الحمدلله العمليه نجحت والمريض تحت العناية المركزة
عبده: الحمدلله…. طب هستاذن انا عشان ورايا مشوار مهم
غير هدوموا وركب عربيته
عند مسك :بقولكم اي يبنات تعالوا نروح كافيه نقعد فيه شويه
مسك :الوا نعم
عبده : انتي فين
مسك : عوز اي
عبده: اطلعي يلا عشان نمشي
مسك :مش جيه روح انت انا هروح لوحدي
عبده: قدامك 5 دقايق لو مجتيش هدخلك انا
مسك :مش هتلقيني وبعدين انا قلت كلامي خلاص وقفلت في وشه….. 🌚🙂الحمدلله خت بطاري وقفلت في وشه زي معمل معايا
اسماء: انتي بقالك شويه بتتكلمي مع مين يوليه
مسك : مفيش كنت بكلم ماما ها هنشرب اي انا عوزه منجه
مصطفي : وانا كمان
بعد 10 دقايق لقوا واحد بيشد الكورسي وجي قعد جمب مسك
حبيبه :مين ده
اسماء:انتي يوليه شوفي مين الي قاعد معانا ده
مسك فين ده :بتبص جمبها ااااععععععع ولقت الي بيسكتها
هوبا علي ومصطفي : انت مين ياستاذ
عبده : بص لمسك!.
حبيبه : انتي تعرفيه يمسك؟
اسماء: متردي
مسك : اه اعرفه ده آخره صبري اقصد ده خطيبي
حبيبه بوشوشه:مسك الموز ده خطيبك بجد ولا بتهزي
مسك: اقدملكم عبد الرحمن اشرف عزيز خطيبي ودكتور
جراحي
عبده اقدملك مصطفي وعلي وحبيبه ومريم ونور
عبده: اهلا بيكم كنت بكلم مسك وقالتلي اجي اقعد معاكم من بعد اذنكم طبعا
كلهم لا اكيد اتفضل
مسك: يكذاااب بصوت واطي
عبد
ه: اي ده كلكم طلبتم حاجه تشربوها هقوم اطلب
الويتر : تشرب اي يفندم
عبده : قهوه
مسك بتلقائيه منها :قهوه ساده علي الريحه من غير وش ممن غير ولا معلقه سكر بن يمني
عبده بصلها وفضل ماتنح هي عرفت منين كل ده
حبيبه :مسك الواد ده قمر اوووي متسلفيهولي
مسك: بس ليسمعك وبعدين ده مش حلو ولا نيله
بينها وبين نفسها ده يربي اي القمر ده اعمل في اي ده اعقبه ولا ارجع احبه تاني
فاقت علي صوت عبده: معلش يجماعه هتطر اني امشي انا ومسك ورانا مشوار واتاخرن
طيب يمسك لما تروحي طمنينا عليكي ياي
مسك : سلام
مسك :انت عرفت مكاني منين
عبده انا اعرف كل حاجه وقت معوز واول واخر مره تقفلي في وشي وانا بكلمك تاني
مسك :متزعقليش وبعدين انا لسه موفقتش عليك اصلا
عبده : لا والله امال قلتلهم جوه اني خطيبك ليه
مسك: هو جت كده وخلاص
عبده انتي يابنتي مجنونه
مسك : انت وخدني ورايح فين ده مش طريق البيت
عبده : اصلا احنا مش هنروح البيت هخطغك
مسك: نعم تخطف مين لا دانا اخطفك واخطف بلدك
عبده :بس بس اي ده كله اتهدي بقا
مسك : طب ريحين فين وماما متعرفش
عبده لا ياختي امك عرفه انا مستاذن منها ورايحين في اسكتي وانتي تعرفي
بعد مرور الوقت راح واقف قدام كفايه اسموا قطر وشكله هادي اووي ونزل ودخلوا الكافيه مكنش فيه غرهم بس خده بالها انه نفس
الكافيه الي كان بيقعد فيه مع صحبه الي طلع اسمه ياسين
مسك :هو الكافيه فاضي ليه
عبده: عشان انا الي مفضيه
مسك: ليه
عوز اقعد معاكي شويه لوحدنا….. ويدخل عليهم ياسين مساء الورد علي احله عبده
عبده : دي مسك خطبتي وده ياسين صحبي والبيست الي حكتلك عنه
مسك اهلا وسلا
ياسين طب اسبكم انا
عبده : شال غطا كان علي طبق قدمها
مسك بين نفسها الله شكولاته
عبده: بصي يستي دي حاجه حلوه ليكي جبتلك طاجن نوتله عشان عارف انك انها اكيد هتعجبك غير كده انا حبب اقعد اتكلم معاكي شويه ونفضفض لبعض وناخد علي بعض اكتر وتعجلي بلمره وشك الي قلباه ده ونبي
مسك :انا مش قلبه وشي هو طبعته كده
عبده : طيب ممكن تقوليلي انتي مش عوز اني ليه اديني فرصه افهمك وتفهمني انا زي زيك مبحبش جواز الصالونات بس لما شفتك ارتحتلك حسس ان اعرفك من زمان في حاجه شداني ليكي بس مش عارف اي هيا
مسك ولو اديتك فرصه هتجرني في يوم ولا تكسرني ولا تأذيني
عبده: عمري ماعمل كده انسي خالص الفكره دي بس جربيني
مسك: طيب هديك الفرصه
عبده : ياحنين علي عبيدك يارب😍🤲
طب تقول مبروك يعني ووفقت اخطبك
مسك: يلا هي خطوبه ولا موته وفجأه نسيه الخطه وكل حاجه ونزلت علي طاجن النوتله هاتاتك بتاتك وهو بيتفرج علي طفولتها
وهي بتاكل الشكولاته طلعت علي شفايفها وبقيت كلها شكولاته وهو بحركه منه قام ماسح شفايفها بايده وأيده عليها الشكولاته من علي شفايفها وقام واكلها السافل 😂😂😍
مسك فضله مصدومه من الي عمله وقامت مسحه شفايفها بلمنديل
عبده: عرفه انك رقيقه اوي و انك طفله في معظم تصرفاتك انا عمري محبيت بنت ولا فكرت افتح قلبي لحد لان مكنتش شايف حد يستاهل اني احبه غير امي بس انتي حاجه تانيه انتي شيفك أرق أجمل حاجه في دنيتي
مسك: تاهت بين كلامه وبين وجعها بكلامه للدرجادي هو محبهاش
مسك انا عوزه اروح ممكن
عبده : حاضر انتي تامري قام خدها وروحها البيت ومشي
عبده بعتلها مسج : كده اقدر احدد معاد الخطوبه بقا سلام يخطيبه الهنا
خده بعضها وجريه كلمه نور تحكلها كل الي حصل وتعيط
في مكان تاني……
_________________________________________
مجهول 1: يباشا البنت عمله العمليه وكله تمام
مجهول2: تمام عينك متتشلش من عليها واول ما تفوق تكون عندي
مجهول 1 : تحت امرك
___________________________________________
عند عبده راح المستشفي
ممرض احمد: دكتور عبدالرحمن محتجين حضرتك تحت
عبده: تمام انا جي
عبده يعني اي المريضه اختفت هي المستشفي ملهاش كبير وهي بقات كوسه تتنططوا تتشقلبوا البنت تجيلي حالا فورا انتوا عرفين
يعني لي تختفي مريضه من المستشفي بدون اذني دي مصيبه
ممرضه: حضرتك بدكتور في حد جلها زياره ومن بعدها البنت اختفت
عبده هتولي بينات الي جلها زياره ده فورا……
يتبع…
صباح الخير كله علي الكون كله
مسك: اممم عوز اي علي الصبح
عبده: كلمي محمد وماما عشان جي النهارده نحدد معاد الخطوبه وننزل نجيب الشبكه
مسك : اي السرعه دي ولي كل ده مره واحده
عبده : ولا سرعه ولا حاجه بس انا عوز أنجز ولا في اي حجج تانيه
مسك:……
خلاص يبقا تكلميهم يلا قومي
قامت مسك دخلت الحمام خدت شور علي السريع وصله فرضها وحضرت الفطار
مسك: ماما بقولك اي عبده كلمني جي النهارده عشانن
نجوي: عرفه سنيه كلمتني وعرفتني كل حاجه
مسك: طيب يماما
_____________________________________________
في مكان تاني…….
كان هناك ملاك في سن المراهقة لا تقل عن 19 من سنها نامه علي سرير بلون الأزرق والأبيض وفي غرفه تكاد يقال عنها أنها ذاده
السرااا وكانت تلك الفتاه تمتاز بي البشره البيضاء يخطلت في وجها القليل من حب الشباب علي بعض نقاط النمش التي تنير وجهها انها* رنا* نعم انها تلك الفتاه التي تم اختفاهوا من المستشفى وهي نفس البنت التي تتدرس في السنه الاولي في قسم كليه الحقوق
وهي نفسها معشوقه المجهول الذي اباح لعنده ان يجعل بها مرضا في قلبها انها هي
مجهول 2: انا عارف اني السبب في كل ده واني الي جبتلك الوجع ده ببعدي عنك انا اسف كبريائي وعنادي هما الي عملوا كده فينا ياريت
تسامحيني يا رنا انا عمري مهحب ولاحبيت زيك في عمري ابدا
__________________________________________
عند مسك كانت بتحضر نفسها للمرحله التانيه من الخطه
نجوي : جهزه يبنتي كلها شوي وعبده يجي
مسك : اه بس لسه نورهان مجتش يماما
نجوي : كلميها المصيبه دي شوفيها مجتش ليه
طق طق طق
#عطر_مسك
الكاتبه زينب محمود
مسك: ثانيه وحده
نور: اي كل ده لطعني علي الباب يلاهوي حد جاب في سيرتي يخلتوا كنت هشرق شرقه
طب يلا ياختي خشي مع مسك جوه العر يس طالع
عبده:سلام عليكم اذيك يخلتي
نجوي : الحمدلله بخير يابني
مسك : ازيك يخلتوا
سنيه :بخير يبنتي
محمد : اتفضلوا علي الصلون
مسك :دي نورهان صحبتي وزميلتي وكل حاجه من واحنا صغيرين
عبده : فضل شويه الاسم يدور في دماغه وجي في باله اسم نور… اهلا بيكي
نور وهي بتحاول تتمالك نفسها قدامه الصراحه يجماعه الواد موووز بس لذمن تنتقم
لصاحبتها منه….. ياريت تكون قد المسواليه الي هتشلها مسك مش اي حد ولو فكرت تنزل دمعه من عنيها هتلقيني قتلاك سعتها
عبده وهو بيبلع ريقه من طريقه كلامها: لا طبعا ميهونش عليا
بعد مرور الوقت……..
محمد : علي خيره الله يبقا الخطوبه بعد شهر تكون مسك خلصه امتحنتها
عبده : تمام ننزل نجيب الشبكه بقا
نجوي تمام :يلا يمسك هاتي نورهان وتعالي
عبده: هي نورهان دي جيه معانا
نجوي : اه طبعا دي اختها رجليهم علي رجل بعض في كل حاجه
عبده : ده بينه هيبقا مرار طااافح
بعد نص ساعه……..
نجوي :بصي انا هسيبك تنقي الي انتي عوزاه وانا وخلتك هنستناكم في العربيه ماشي ياروحي
مسك : ماشي يماما
نور : ها لو سمحت عوزين تونزات
التاجر :دهم يفندم ولا الماظ
عبده :خليه الماظ
نور: بصي ده يمسك جربيه كده
مسك :لا واسع سيكا
نور : بصي طيب ده ابو فص واحد
مسك : لا ديق سيكا
وفضلوا علي الحال ده نص ساعه متواصله وعبده قاعد قدمهم شفاف لا بياخدوا رايوه في حاجه ولا معبرينه
عبده : هو انا ممكن اقول رأي؟
نور:لا
مسك :انت الي هتلبسوه ولا انا يبقا اسكت خالص
بعد مناقشات طويله اخيرا
مسك :الله ده حلو اووي وريهولي كده
كان خاتم بفص مربع شكله رقيق والدبله بتعته كانت عباره عن دبله كلاسيك مسح فيها بعض الماسات علي الجنب
نور: الله يحببتي شكله يجنن
التاجر : بس ده يفاندم. طقم عل بعضه اسوره وخاتم دبله والكوليه
مسك : وماله….. هو انا تقريبا ينور نسيه حاجه
عبده : قعد يكح يكح😒
مسك: اه افتكرت اي رايك يعبده انا عجبني ده
عبده : والله انتي لسه فكراني….. اقصد الي تعوزيه ملك ليكي… عامل كام الطقم ده
التاجر: ثواني يافندم…… الطقم ده عامل 360 الف جنيه
نور ومسك في نفس واحد :ههااااااااااااا😱يناهر اسود
عبده : مش انتي اخترتي وانا عليا ادفع…. ممكن الدفع بالدولار
التاجر اه طبعا
عبده: ادي 20 الف دولار
بعد مخلصوا وطلعوا مسك ونور
يلاهوب عليا دفع ده كله بس مش هتيجيوا حاجه في الي دفعهولك
بعد مخلصوا ووروا الشبكه لي والدتهم عبده خادهم وخرجوا اتعشوا برا وجيه الليل
يلا يمسك حصليني علي فوق
مسك: حاضر يماما هروح نور واجي
عبده : تمام يست نور محتاجه مني حاجه تانيه
نور لا شكرا سلام يمسك
عبده خد مسك عشان يروحها
عبده: اصبري اطلعك
وهوبا: عبده كان بحركه منه لف مسك من ايديها خلاها وقعت في حضنه وهنا عيونهم لأول مره تتلاقي ببعضها
مسك: انت اي الي عملته ده نزلني
وقامت نزلت وطلعت تجري فوق…..
اما عبده :الو بتقول اي لقيته طب انا جي……….
يتبع…
عبده : الو بتقول اي لقتيتوه طب انا جي اهوا… طلع ركب عربيته وجري علي المستشفي
عبده :وريني الكاميرا
اهي يا فندم اتفضل الواضح لينا هنا انها وحده ست منقبه بس المشيه والطول ده مش طول وحده ست ده اكيد راجل وكمان الكرسي الي وخداها عليه ده مش من عندنا بس مكتوب عليه رقم تلفون
عبده : كبرلي الصوره ووضحهالي عوز رقم التلفون ده حالا يكون عندي…. وراح قعد في مكتبه وهو علي كرسيه افتكر كل الي دار في اليوم
ومن ضمنهم الخاتم الي نقته مسك
__________ فلاش باك______________________
ياسين عارف اكتر خاتم بحبه اي
ياسين :امم اي
نور : الخاتم الي الفص بتاعه بيبقا مربع ده بيخطف قلبي
ياسين :يحببتي آن شاء الله لما ربنا يكرمني اجبلك احله خاتم بص مربع
_____________باك______________________
طق طق طق
عبده : اتفضل ادخل
يافندم الرقم الي جبناه من علي الكرسي طلع رقم المحل الي بيبيعه وعرفت العنوان اهوا عند حضرتك
عبده تمام اتفضل انت علي مكتبك
عند مسك……..
دخله جري علي اوضتها وهي بتفتكر وبتفكر في الاحساس الي اول مره تحسه ده اول مره تبقا فرحانه كده وهي بتفكر في عيونه قد اي هي سحرتها اووي.. وهوب شريط اسود جيه علي عنيها لما افتكرت انتقما ليه وان هو الي نهي كل حاجه حلوه وكدبه عليها في كل حاجه
_________________________________________
عدي يومين
مجهول 1:يباشا البنت شكلها ابتدت تفوق من البنج وعماله تخطرف بي ترطيف كلام
مجهول 2: طيب انا جي حالا
بعد مرور الوقت….
مجهول 2: حبيبه قلبي انتي كويسه وهو ماسك ايديها بيدعكهلها
رنا: امممم انا فين فين
مجهول 2 : متخفيش يقلبي انتي جمبي
رنا :انت مين صوتك مش غريب عليا
قام نور النور ووقف جمب السرير راسه منحيه للارض
رنا: هو انت!!
عوز اي تاني مني انا بكرهك ياخي
ششش انتي تعبانه استريحي مشش وقته كلام
رنا: ياسين انت عوز اي تاني متي مش سبتني ومشيت يوم كتب كتبا وبعتني واختفيه اي الي رجعك ليا من تاني
ياسين : حببت استريحي وانا هفهمك علي كل حاجه ووو
____________________________________________
#عطر_مسك
الكاتبه #frozean_mahmoud
عند عبده جيه الليل عليه
عبده :بيرن علي مسك….
مسك :الو
عبده :وحشتيني
مسك: خدودها احمرت من الكسفه
عبده: انتي لسه بتتكسفي مني لا الكلام ده مينفعش وبعدين انا بكلمك عشان اسمع صوتك الي وحشني
مسك وهي تكاد تذوب في كلامه ولاكن قطع تفكرها حقيقه انه قد نسي نور باكملها ولا يقدر حته علي تميز الصوت
مسك: اممم وبعدين عوز اي
عبده: عوز اي حاجه حلوه منك
مسك : معلش الحلو بعد الشاي
عبده : يابنتي انا كلها شهر وابقا خطيبك رسمي مفيش اي حنيه اي دلع ولا اي
مسك: معلش معلش
عبده: مش نويه تقوليلي علي سرك الي مخبيه عني
مسك : سر سر اي…. مسك خافت لا يكون كشفها وعرف كل حاجه
عبده : السر الي نويه تجننين بيه سر ال…….
يتبع…
عبده: مش نويه تقوليلي علي سرك الي مخبيه عني
مسك : سر سر اي…. مسك خافت لا يكون كشفها وعرف كل حاجه
عبده : السر الي نويه تجننين بيه سر ال……
وهنا مسك كانت مرعوبه ليكون كشف سرها وانتقماها منه خلاص هينتهي
عبده :سر عطرك يمسك عطرك الي كل مره بشوفك فيها بيسحرني وبيشدني ليكي انتي عمله العطر ده بي أي
مسك: اه العطر لا ده ملكش دعوه وعمله بي اي برضك ميخصكش يريت تفهم بقا
عبده: هتداري هتداري بس مسيرك هتقوليلي عنه
في صباح يوم جديد عند مسك
نجوي : يلا يمسك عبده مستنيكي تحت بالعربيه عشان يوصلك الجامعه
مسك: طيب يماما نزله اهوا
نزلت مسك بطلتها الخفيفه علي القلب لبسه تيشيرت بنص كم عليه زي جكت طويل بعد الروبه وبنطلون جينس وطرحتها السوده
مسك: سلام عليكم
عبده : وعليكم باسمها صباح الخير الأول
مسك : بقولك اي انا عوزه اروح الجامعه بسرعه مش عوزه منهده بقا
عبده: طيب يست البنات… وشغل الكست علي اغنيه اجنبيه
مسك اي ده : اطفي اشغل انا
عبده :طيب يستي شغلي انتي
مسك: شغله اغنيه لي بهاء سلطان (انت حد في الدنيا تعباتني وانت اقرب مني ليا وجرحتني وانت غالي اوي عليا لي ليه بعتني…. ليالي طوليه مبين نار وحيره عشانك يغالي اقول بكره يجي او بعده يجي واعد الليالي)
عبده قعد يسمع الاغنيه ومكز اووي فيها
عبده: مسك ينفع أسألك سوال؟
مسك : اسأل
عبده : هو كان في حد في حياتك قبلي
مسك: لا لا عمري حبيت ولا نويه احب ريح نفسك
بعد كده غيرت الاغنيه لي اغنيه انت كسرتني.
عبده : اي البت دي كميه الاغاني الحزينه الي عندها
مسك وهي تردد ورا الاغنيه…. خصران والله بعدي لكن هعملوا اي من البدايه ظلمت قلبي لما سلمت لي حبيبي غصب عنى لقيته بعني اتفجات بغدره ليا
بتبص لي عبده لقيته سايق ومبرقلها جامد وهي بغني
مسك: في اي مبرق كده ليه
عبده : صوتك حلو اوي
مسك: شكرا….. يلا عشان وصلت
عبده : خلي بالك من نفسك هعدي عليكي
مسك: سلام
____________________________________________
عند رنا……
رنا: انت عوز اي مني مش ناوي تبعد عني انت اذتني وتعبتني رجعلي تاني ليه ارحمني بقا لا في قربك مستريحه ولا في بعدك عني
ياسين : حببتي انا كان غصبن عني والله مكنش بي ايدي
رنا مكنش بي ايدك اي سبت عروستك يوم كتب الكتاب واختفيت ورجعلي دلوقتي عوز اي عوزني أصدق كدبك كمان
ياسين :انا مش عوز حاجه غير انك تخفي دلوقتي بس وبعد كده هتعرفي كل حاجه في وقتها…. ولدها حقنه العلاج وكان فيها نسبه منوم عشان تقدر تستريح وتنام
ياسين :ياربي سمحني انا ندمان علي الي عملته في رنا مكنتش اعرف الحقيقه فين ولا كنت اعرف اي الي خلاني اعمل كده انا عارف اني غلط اووي في حقها بس انا هصلح كل حاجه كله هيرجع من تاني
_____________________________________________
عند مسك
الو يا اسماء انتوا فين اها شوفتكم سلام
مسك: صباح الخير كلكم عملين اي عندي ليكم مفجاه
اسماء: خير يارب
مسك:اان شاء الله بعد الامتحانات في حاجه مهمه
حبيبه : الامتحانات فضل عليها شهر
مسك: اه مهم 5 امتحانات ورا بعض بعد الامتحانات في خطوبتي
نزله المفاجاه علي مصطفي زي الصاعقه وجسمه كله اتنفض
كلهم الف مبروك يقلبي 💖
حبيه انا هقوم اجيب فطار حد عوز حاجه…. ؟….. كلهم قاموا يجيبوا الاكل معادا مسك ومصطفي
مصطفي : هتتخطبي بجد
مسك: مصطفي انت صحبي واخوايا المفروض تكون فرحنلي
مصطفي: افرح عوزاني افرح علي اي علي الحب الي حبتهولك وضاع هو انا كنت الملك في عنيكي ولا كونت واحد من العبيد يا عشق حولتيه لحزن في قلبي عرفه مش ندمان ولو عاد الزمان تاني هحبك من الاول وتفضلي انت حببتي
مسك: كل ده ليه في غيري كتير يمصطفي ليه انا بزات
مصطفي : مستالنيش هو الي عمل كده هو الي حبك قلبي هو السبب في كل الوجع الي انا فيه ده بس عرفه مش هزعل طلاما انتي فرحانه ومبسوطه باختيارك وانا هفضل صحبك وهفضل بير اسرارك برضك واول من هيرقص في فرحك
مسك: دموعها سبقت عنيها وهربت من عيونها لتنسدل علي خدودها
مصطفي : قام خد المنديل ومسحها دموعها…. اوعك تاني تعيطي دموعك دي غليه عليا متنزليهاش تاني وقام قعد مكانه وهو قلبه يكاد
يكون انفطر علي فراق حبيبته الذاهبه بعيد عنه
حبيبه :انا جبتلك كرب وانت يمصطفي شورمه.. في اي قلبين وشكم كده ليه
مسك: مفيش جعانه وقعد استنيتك كتير ياختي
قام مصطفي دخل الحمام وساب الطريق لدموعه تنزل
خبط ايده جامد في الحوض…. كان لذم افهم من الاول ان انتي متنفعنيش وان الحياه مبنا صعبه ومكنش ينفع اننا لبعض نعيش انا الي غبي انا السبب اني صبرت يمكن قلبك يحن لقلبي لكن محصلش خالص
اسماء : فين مصطفي
#عطر_مسك
مسك : في الحمام
طب المحاضره قربت تبدا
حبيبه اصبري ارن عليه
الو يمصطفي انت نمت في الحمام يلا المحاضره هاتبدا اها طيب ماشي
يلا نقوم احنا وهو هيجي ورانا
عند عبده
_____________________________________________
وصل المستشفي وغير هدومه
عبده: عملتوا ايه في موضوع البنت الي اتخطفت دي ومحدش من أهلها جي سال عنها لحد دلوقت
لا يادكتور محدش جيه بس قدرنا نروح المحل بتاع الكرسي وجاري تنزلي كل لقتات كميره المراقبه بتاعه المحل عشان نقدر نحدد
الشخص ده مين
عبده: طب اتفضل انت علي شغلك
وهو قاعد من نفسه سرح بخياله ليتذكر تلك الأيام التي كان يتحدث مع نور بها وكان الحديث
_____________فلاش باك_____________________
نور : صباح الخير يروحي قوم بقا كل ده نوم يلا عشان تنزل تشوف شغل ولا هنفضل نيمين كده
ياسين: يحببتي صحيت اهو وبعدين كفايا دلع انا كده هتغر في نفسي بقا كده كتير عليا
نور: وهو انا لو مدلعتكش هدلع مين ها
ياسين : وانتي تقدري تدلعي حد غيري دانا كنت ادبحك فيها
نور: واهون عليك ويهون قلب نور الي دايب فيك عشق يموت
ياسين: لا يقلبي ميهونش عليا قلبك ده ليا بس
____________باك____________________________
عبده : ياه انا زمان كان عندي الدلع ده كله ودلوقت انا الي بتعب منهاده وبدلع عشان انول الرضا من ست هانم اما الدنيا دي دواره بجد اووي بس اي ده نور ومسك هما الاتنين كانوا بيحبوا الاغاني الحزينه لا لا ده اكيد كل البنات كده اي الي هيجيب نور دي لمسك روح قلبي
لا في فرق شاسع مبنهم
عند مسك
___________________________________________
ياه اليوم كان رخم وخلصنا المحاضرات دي ازاي كلها ياساتر
اسماء : امال فين مصطفي
مسك: شكله روح مهو محضرش معانا
طيب يبنات سلام
حبيبه : ايوه يعم الله يسهلوا ناس تتخطى وناس تقعد مخلله
عبده: صباح الخير يا جماعه
مسك ركبت العربيه معاه ومشيوا
عبده : بما انك دخله علي امتحانات فا ليكي مفجاه عندي
خدها وطلعوا علي مول العرب
مسك : اي الي جبنا المول
عبده اهدي وانتي تعرفي
نزلوا وهما مشيين عبده حاول يمسك ايديها لكن بنتنا مينفعش معاها الكلام ده وبرقتله بحده
عبده : في اي دنا كنت عوز اعديكي الطريق مش اكتر
مسك: معلش بعرف اعدي لوحدي
وعبده عمال يدحك علي تصرفها دخل مطعم صيني وطلب لهم سوشي 🍱🥡ونودلز كوريه وهو كان عارف من امها انها نفسها تجرب الحجات دي
مسك : اي ده بجد كل دول ليا وكانت فرحانه اوي بس اتعدلت وقعده هاديه وبكل برود مكنش ليه لذمه كل دول
عبده : يابنتي انتي ملبوسه ولا اي طيب عشان افهم
ونزل الاكل وطبعا استاذه مسك لذمن تاكل هي إلاول ولما كلت لقيت السوشي بلجمبري وهوب عبده بيمد ايده في الطبق وبياكل لقي قلم نزل علي ايده
مسك: انت اذاي تطلب بلجمبري وعوز تكله كمان هو انت مش عندك حساسيه ولا ناسي المره الي كنت هتموت فيها بسببي الجمبري
عبده فضل مبرق واذاي عرفت الموضوع ده
عبده : انتي عرفتي الكلام ده منين اننطقي
مسك: اصل….
يتبع…
مسك: انت اذاي تطلب بلجمبري وعوز تكله كمان هو انت مش عندك حساسيه ولا ناسي المره الي كنت هتموت فيها بسببي الجمبري
عبده فضل مبرق واذاي عرفت الموضوع ده
عبده : انتي عرفتي الكلام ده منين اننطقي
مسك: اصل….
عبده : اصل اي هتقولي ماما الي قلتلك علي الحساسيه طب والموضوع بتاع المره الي كنت هموت فيها ده عرفتي منيين من ماما هي اصلا متعرفش حاجه عنه
مسك: اصل ياسين صحبك هو الي حكالي عنك
عبده : ياسين حكالك عني وانتي كلمتيه أمته وازاي
مسك :اه اه فاكر لما كنا في المطعم عنده وانت رحت تتكلم في الفون ههو جيه قعد معايا وحكالي شويه حجات عنك حتي اسأله
مسك: يارب ميرنش عليه يارب
عبده : لا خلاص عادي بس خفتي عليا انتي اووي قلبك رق ليا خلاص ولا اي يمسك
مسك: ولا رق ولا نيله اتهد منتا لو جرالك حاجه انا الي هشيل الليله صح ولا لا
عبده : ياساتر عليكي ياشيخه
قام طلب لنقسه مكرونه وخلصوا اكل وكل واحد روح بيته
#عطر_مسك
_____________________________________________
بعد مده بسيطه كانت مسك بدأت امتحنتها والشهر كان قرب يخلص وكان فاضل اخر امتحان لي مسك……
مسك : بقولكم اي عوزين نخرج اخر يوم امتحنات
حبيبه : آه ياريت بجد عشان الواحد تعب من حو الامتحانات ده
اسماء: نروح زاكس او بزوكه ااي رايكم
مسك: يبنتي انتي همك علي بطنك
علي: لا يجماعه تعالوا نروح نخرج مع بعض احسن اي رايكم
مسك: معنديش مشكله شوفوا هنروح فين.
نجوي : يلا ياحبيبه امك زكري كويس خلاص كلها ماده وتخلصي امتحانات عشان بعد الامتحانات في مفجاه حلوه
مسك: بعدم فهم مفجاه اي؟
نجوي : خطوبتك علي عبد الرحمن ينوسه بعد متخلصي بي اسبوع
مسك: كانت فرحانه من جواها بس الكسره الي في قلبها منعتها من انها تبين فرحتها
عند رنا…..
_________________________________________
رنا:ياسين تقدر تقولي انت حبسني معاك ليه انا ليا اهل وبيت زمنهم قلبين الدنيا عليا سبني اروح
ياسين: عوزه تمشي وتسبيني هيهونك عليكي قلبي تسبيه وتمشي
رنا: ياااااااه منا قلبي هان عليك وسبت عروستك يوم كتب الكتاب واختفيت اي الي رجعك وفكرك بحبي دلوقتي
ياسين : انا مكنش بي ايدي اسيبك هما الي طلبوا مني كده
رنا : بعدم فهم همامين؟
ياسين : اهلك الي بتقولي عنهم اهلك هما الي طلبوا مني اني ابعد عنك واسيبك يوم كتب الكتاب
رنا: اهلي اي انت اتجننت اهلي استحاله يعملوا كده اهلي دول انضف منك انت مش لاقي كذبه تداره فيها تقوم تجيب اللوم علي اهلي
انت اتجننت
ياسين : انا هحكيلك كل حاجه
_______________فلاش باك______________________
عماد : بقولك اي البت دي مينفعش تتجوز لو اتجوزت كل الي احنا فيه ده هيطير معاها وهيروح لجوزها
سماح: طب نعمل اي شوف حل انا مش هرجع للحاره تاني مش هقعد في اوضه تحت السلم تاني
عماد: احنا هنهدده انه لاذم يسبها يوم فرحها ياما هنسممها ونموتها واحنا اصلا الي هنورسها في الحالتين
سماح: افترض فضحنا ولا حتي مرضيش ينفز الكلام
عماد لا من الناحيه دي اتطمن هو بيحبها فاكيد هيعمل اس حاجه عشنها
عماد: بقولك اي يايسن تعالي ضروري عوزك
ياسين : حاضر يعمي مسافت السكه هكون عندك…..
عماد : بص يابن الحلال انت عارف اننا مش اهل رنا بس احنا الي ربناها من بعد اخويه الله يرحمه واحنا مش موفقين علي الجوازه دي
ياسين: يعني اي ده كتب الكتاب بكره
عماد : هو ده الي عندي
ياسين : طب رنا عرفه الموضوع ده
عماد : لا انت هتسبها يوم كتب الكتاب والا
ياسين: ولا اي
عماد: هخلي حبيبه القلب تموت هسمها
ياسين : يولاد 🐶 بقا انتوا الي بتقولوا أهلها وانتوا طمعنين فيها
عماد : اه معي فلوس اخويا انا اولا بيها منك
____________________________________________
عند مسك……
صباح الخير ياشباب ربنا معانا ونجيب الامتحان في شوال يارب
كل واحد دخل لجنته وخلصوا الامتحان بنجاح
حبيبه : الحمدلله الامتحان جيه كويس مش زي الي قبله
اسما:سبكم من الامتحان هنروح فين
علي :عندي ليكم حتت مكان يجنن
مسك: علي خيره الله يلا نتكل كلنا علي الله كده
حبيبه : ده محل كشري يادي النيله بقلنا سنه بناكل ففي محل الكشر واخر يوم برضك محل الكشري
اسماء : دي آخره الي يمشي ورا كلامكم
مسك:خلاص ياشباب مش مشكله المهم اننا مع بعضنا.
كله اجتمع وكلن يوم لطيف قضوه هزار وضحك وكانوا بيودعوا بعض
مسك : قبل متمشوا عوزه اقولكم علي موضوع مهم الساده الحضور وبالاخص للسيدات الرجاء تجهيز الفساتين والرجال الرجاء تجهيز البدل اخر الاسبوع الجي خطوبتي
كلهم الف مبروك وكله فرحان الا شخص واحد وهو كان مصطفي لما سمع الجمله كان قاعد حابس دموعوه من النزول كله حاسب وماشيين الا مصطفي وعلي وأسماء ومسك
مسك : تعالوا نشرب قهوه في اي كافيه قبل مانروح
اسماء: مالك يمصطفي شكلك تعبان اووي
مصطفي مفيش ضغطي واطي شويه
نزل علي واسماء يجيبوا حاجه من برا وابقا مسك ومصطفي
مسك : هتفضل قالب وشك كتير ومش عوز تكلمني
مصطفي : دموعه هربت منه ونزلت من علي جفونه
مش قادر استحمل انا تعبان انتي هتروحي لحد غيري وانا مش لاقي غيرك ولازيك قليلي هو في ايه زياده عني حبتيه هو وانا لا ليه هو انا
وحش طب فيا حاجه غلط طب اي قليلي انطقي
مسك: مكنش بي ايدي انا حبيته ولسه بحبه اقولك هو جرحني وكسر قلبي بس لسه بحبه العيب مش فيك العيب فيا وفقلبي هو الي
رافض حد غيره هو الي متمسك بيه عارف اني كل ده المفروض اكون فرحانه وانا هتجوز حبيب عمري بس لا جوايا كسره ولذمن اكسروا ذي مكسرني هنتقم منه وادوقه كل ليله عيط فيها بسببه عرفت انا ليه لسه متمسكه بيه
مصطفي انت اخويا وصحبي ومش عرفه احطك في اي خانه تانيه غير كده
مصطفي : مسمحك يمسك ربنا يوفقك في حياتك ويريح قلبي
اسماء : الحقني يمصطفي الحقيني يمسك الحقوا علي بسرعه
يتبع…
اسماء: الحقني يمصطفي الحقيني يامسك الحقوا علي بسرعه!!!!!
جريوا كلهم عشان يشوفوا في اي
مسك : علي يلاهوي عليا حد يتصل بي الإسعاف بسرعه
مصطفي : متخفش يصحبي احنا جنبك
بعد بضع ثواني كانت الإسعاف جات وخدته
مسك : كده يعم تقلقنا عليك في اي بقيت عيل صغير مش عارف تعدي الشارع كنت نديت عليا عشان اعديك
مصطفي : الف سلامه عليك يا صحبي
اسماء : كده يبقرا قلقتني عليك
علي والله يجماعه مش عارف الطريق كان فاضي فجأه لقيت العربيه دي طلعت في وشي
اسماء :انا خت رقم العربي (ع ل ب 183)
مسك: المهم انك بخير الدكتور طمنا مفيكش اي حاجه 😂 قطه بسبع ترواح
علي: يبت انتي كنتي عوزاني اموت يعني 🙂
مسك: بعد الشر عنك يزمكس يلا شد حيلك قدمنا اسبوع شاق
علي : هو احنا مش خلصنا امتحانات
مسك: لا يشق ده عشان خطوبتي الي هتحضرها انت
علي : ياربي ده بينه هيبقا مرار طافح
___________________________________________
عند رنا……..
ياسين : يولاد 🐶 بقا انتوا الي بتقولوا أهلها وانتوا طمعنين فيها
عماد : اه مهو فلوس اخويا انا اولا بيها منك
ياسين: انا مش عوز فلوس انا عوز رنا عوزها تكون مراتي
عماد: ونبي لو شفت حبابي عنيك مش هتجوزها والا اسسمها ويبقا ماتت لوحدها
ياسين: انا هفحكم وهقولها
عماد: استنه يشملول الهانم قبل متفكر تروح تقولها حاجه متنساش انها قاعده معايا يعني تلفون صغير مني اكون مخلص عليها
ياسين : بعدم تفكير وانا اي الي يضمنلي اني لو سبتها متخلصوش عليها ها
عماد :من الناحيه دي متقلقش خالص منتا مش هتجوزها هنعوز تقتلها ليه
_____________________باك_____________________
رنا: وانا اي الي يخليني أصدق كلامك
ياسين :انا ممعيش دليل للكلام ده بس مسالتيش نفسك من ساعت متعبتي محدش منهم جي سال عليكي ليه ولا حته رنوا عليكي طب مين الي دفعلك مصريف العمليه
طب منا جبتك عندي محدش منهم دور عنك ليه ها ليه مصممه تكدبيني😢
رنا: يارب انا عملت اي في حياتي وحش عشان كميه الوجع ده كله والكسره دي تكون ليا يارب ارحمني ولا خدني بقا انا تعبت من عشتي بجد
… وانهارت في البكاء
ياسين: قام قعد جطبيها وخدها في حضنه وقعد يطبطب عليها حقك هيجيلك منهم يقلب ياسين متزعليش يروح قلبي كله هيتصلح
_____________________________________________
عند عبده….
اي رايك يماما في البدله دي اجبها اسود ولا اازرق
سنيه : لا ياحبيبي الزرقه احلي عليك
عبده : هي مسك هتلبس فستان لونه اي
سنيه : معرفش والله يابني
عبده طب مترني عليها كده يماما اساليها
سنيه : طيب يابني اصبر….. الو ينجوي اذيك ياختي واذي مرات ابني بقولك جيتوا فستان الخطوبه لونه اي… لسه مجبتهوش طب متتعبنيش نفسك انا هبعتلها فستان علي زوقي…. ماشي سلام
عبده : كده حلو اجيبه انا بقا
سنيه : خلاص يابني البدله الزقه والببيونه والبنطلون الاوف وايت والقميص الأبيض
عبده: تعالي نروح نجيب فستان لمسك
طلع عبده برا لقي اتيله اسمه ايه دلخله بسرعه وابتعدي يدور عل يفستان لحد ملقي فستان
كان لونه ازرق برضك وبكوم ورقبه وكانت قمشته كلها فتفيت السكر متجسم علي الجسم وفيه جيبونه صغيره من تحت وشوذ بكعب 10 سنتي لونه ابيض اكمن البت قصيره سيكه وطرحه لون الفستان
____________________________________________
عند مسك……
كانت قاعده بتكلم هي ونور علي الخطه الي هتتعمل لي عبده يوم الخطوبه وبعد مخلصوا كلام قفلت معاها وقامت تكلم امها
نجوي : ريحي نفسك مش هتعزمي حد هما صحابك بس مش اكتر من 10 افراد
مسك: وده قرار مين بقا بلظبط يماما ها
نجوي : قراري يعين امك
مسك: طيب يماما انا دخله اوضتي
نجوي: الصبر من عندك يارب علي دي عيله
عده الايام وجيه اليوم الموعود يوم الجمعه والبيت كله مقلوب علي بيوضب الشقه وعمال يعلق الزينه مع مسك هو ونور
نور: الله صحيح يمسك احنا مجبناش فستان يلاهوي وفضل علي الخطوبه 3 سعات
مسك: يلاهوي عندك حق طب هنعمل اي البس اي فستان من عندي بقا
الباب يخبط……
مسك : ايوه جيه ثانيه واحده
المتحدث: لو سمحتي ده بيت مسك
مسك: ايوه انا
المتحدث : الاستاذ عبدالرحمن بعت ده لحضرتك ممكن تمضلنا هنا
مسك :وهي في حاله صدمه… شكرا…. يانور الحقي ده جبلي فستان
نور :ورينا كده
علي : اي ده لونه ازرق بس شكله حلو الواد ده عنده زوق
نور طب يلا نخش نجهزك يعروسه
_____________________________________________
عند عبده…..
عبده: اي يصحبي انا جهزت اهو انت ناوي تتأخر ولا اي
ياسين: يعم بلبس ونازل جيلك هو انا ينفع اتأخر برضك
عبده : طب أنجز يمعلم
ياسين : طيب يعم العريس يلا اقفل عشان الحق اجيلك
عبده: اي يماما بتعملي اي ده كله
سنيه : يوه يولا منا بلبس الجزمه اهوا وجيه تعرف يعبده كان نفسي ابوك يكون موجود في يوم ذي ده
عبده: الله يرحمه يماما الخير والبركه فيكي بقا
سنيه: يلا يابني عشان ننزل نعدي على صحبك
_____________________________________________عند مسك….
نور : احنا مخططين لكل حاجه بالظبط اوعي تغلطي يمسك
مسك: هاا لا خالص مش هغلط
بعد نص ساعه كان كل الضيوف وصلوا وهما عمام مسك التلاته وزوجاتهم وصحاب مسك بتوع الجامعه ومن ضمنهم مصطفي
نجوي : يلايمسك العريس وصل يلا يبنتي
#عطر_مسك
تخرج مسك في اطلالتها الجميله بفستنها الازق الياقوتي ومكنتش لبسه طرحه وأطلقت العنان لشعرها بأن ينسدل علي ضهرها ليغطي أسفل خصرها وكانت تحت أنظار الجميع جتي عبده ومصطفي مكنوش مصدقين انها هي شكلها اتغير 180 درجه وتذهب مسك
لتصافح عبده وتلقي عليه التحيه
مسك: عامل اي
عبده بقه مفتوح ومبرق بس
مسك: كده عيب اقفل بوقاك لحسن يدخل فيه دبانه
عبده انتي مين انتي بجد ولا هزار انتيمش بنادمه انتي ملاك نزل من السماء انا بحلم ولا صاحي
مسك: لا يا استاذ انا هي مسك مش حد تاني يظهر انك مشفتش بنات حلوه قبل كده
عبده: انا لا عوز اشوف حد تاني من بعدك مش مهم عندي الشكل المهم ان قلبك يكوم ليا لوحدي كفايا ان الأرواح بتتلاقا
وهوب النور قطع والكل في صدمه
نجوي :روح يامحمد شوف النور
محمد : حاضر يماما
رجع النور تاني بس في حاجه نقفصه
عبده : الله امال فين مسك
ويندهوا عليها بس لا يوجد أي رد
تلفون يىن : لو عوز حبيبت القلب يبقا انسا لأنها خلاص بس وووووو
يتبع…
وهوب النور قطع والكل في صدمه
نجوي :روح يامحمد شوف النور
محمد : حاضر يماما
رجع النور تاني بس في حاجه نقفصه
عبده : الله امال فين مسك
ويندهوا عليها بس لا يوجد أي رد
تلفون يرن : لو عوز حبيبت القلب يبقا انسا لأنها خلاص معدتش هتشوفها تاني
عبده: انتي مين وبتقولي اي ووديتي مسك فين
شخص مجهول: انا مين اظن دي انت عرفها كويس هههه معقول نسيت صوتي بسرعه نسيت صوت نور ياستاذ ياسين ولانقول الدكتور عبدالرحمن
عبده: وهو في حاله صدمه كبيره مبن الي بيكلمه ومبين صدمته في اختطاف مسك…. نور انتي عوزه اي من مسك سبيها في حلها ابعدي عنها هي مزنبهاش حاجه.
شخص مجهول: ههه ابعد عنها ومزنبهاش حاجه دحكتني اووي وانا كان زنبي اي لما كدبت عليا وعشمتني وخليه بيا ولا زنب قلبي اي
لما كسرته ووجعته ليه كل ده ليا ليه.. عموما لو عوز تشوف حبيبه القلب تاني ابقا شيل البلوك واستنا مسج مني
وقفلت التلفون في وشه وقفلته خالص
عبده حول يرن تاني بس مفيش اي رد ولا اي حاجه
نجوي: بنتي فين يعبده انطق بنتي فين ومين الي خطفها رد عليا يلا
محمد: وعهد الله انا اختي لو جرلها حاجه مهيكفيني فيك بلدك كلها ومين نور دي وتعرف اي عن اختي
سنيه : انطق يبني فين البت
مصطفي : اي يعم متتعبش اعصابنا اكتر مهيا تعبانه ارحمنا فين مسك
عبده :معرفش معرفش سبوني
وقام واخد بعضه وركب العربيه ونزل علي كرنيش المعادي
عبده: ااااااااااااااه يربي ليه الوجع ده ليه الكسره دي كلها فيا انا حبتها بجد ليه تخدها مني ده زنبي صح انت بتعقبني عشان لعبت بي نور واتسليت بيها وبمشعرها ليه بس كده ياربي
في مكان بعيد كان هناك شخص يراقب كل تصرفات عبده
مجهول 1:الو الخطه شكلها ابتدت تنجح هو خد بعضه وقاعد قدامي اهوا علي كرنيش المعادي عمال يعيط زي الن*سوان
مسك: ورحمه ابويه لدوقه من نفس الكأس لذمن يعرف ويحس بي الي عيشه لي كله لذمن طعم كل الاسي والتعب الي دوقهولي
___________________________________________________________________
عند مسك……
حجزت 3 تزاكر علي اسكندرية وركبت القطر ومشيه
مسك: الخطه مشيه تمام يانور
نور: عيب عليكي يصحبتي لذمن نوجع قلبه ونقهروه زي موجعك وكسرك
مسك: طب والخطوه الجايه اي بقا يست العريفه
نور : اهدي علي الرز لحد ميستوي متستعجليش ليتعجن منك اهدي خالص هو شال البلوك ومستني اي مسج منك
مسك: طيب ياختي أديني مشيه وراكي اهوا
____________________________________________
#frozean_mahmoud
#عطر_مسك
بعد مرور اسبوع ومفيش اي اخبار عن مسك
عبده حالته اتدهورت وبقا ريح جي يصلي ويدعي ان مسك ترجعله
عبده: اللهم انك تعلم وانا لا أعلم اللهم ارجع الي أحبتي وأسكن قلبي برضاك اللهم اني قد اذنبت فأغفر لي اللهم اني راجعا إليك بتوبتي فاقبلها فأنت خير التوابين اللهم ارجع الي
أحبتي يا الله امين…..
سنيه: وبعدهالك يابني هتفضل كده كتير شيل زنب خطف مسك علي قلبك ومش عوز تقول في اي طب مين الي كلمك يوميها
عبده : لو سمحتي يامي انا هرجع مسك اكيد دي راحه ووخده روحي معاها منيش قادر اعيش ولا اتنفس من غيرها ادعيلي يامي القيها
سنيه: ربنا يرجعهالنا بلسلامه
قام عبده دخل اوضته وانهارت الدموع من عينه
ارجعلي يامسك وحشتيني اووي وحشني رخمتك عليا وطبتك الذاياده وحشني عيونك السود وغمزاتك الي مش موجودين في اي حد
وحشتيني اووي
التلفون رن ورجع قغل وجاله مسج
عبده :مسك الفون واذا بي يجد رساله من نور….
لو عوز تشوف حبيبه القلب يبقا لذمن تيجي في المكان ده…..
عبده : وانا ايش دراني انها معاكي اصلا
نور: بس كده طيب اصبر
فتحت فديو كول لمسك
عبده والصدمه علي وشه وبعد كده لقي…
يتبع…
عبده : وانا ايش دراني انها معاكي اصلا
نور: بس كده طيب اصبر
فتحت فديو كول لمسك
عبده والصدمه علي وشه وبعد كده لقي مسك متربطه بي حبل في كرسي وشكلها مغمي عليها وفي واحد واقف وراها مغمي وشه
عبده : يبنت ال…. سيبيها في حلها حرام عليكي هي عملتلك اي
قفلت نور الفديوه كول وكمله كلمها معاه وتس
نور : هي معملتليش حاجه ولا أذتني لا ده انت الي أذتني وانت الي وجعتني
عبده : طب انا الي اذيتك هيملها بقا سبيها في حالها بالله عليكي وانا هعملك كل الي انتي عوزاه
نور: متخفش انا مش هاذيها ولا هعمل فيها حاجه انا كان كل هدفي اني اكسرك واوجعك ذي معملت فيا للدرجادي بتحبها عيط عليها
زي الن*سوان في وسط الشارع شوفت القهره الي دوقتعالي عمله اذاي شوفت وجع قلبي ولا لا علي العموم انا خلاص خت بتاري وانتقمت منك خلاص اما السنيوره دي معدتش تلزمني في حاجه بكره هتلاقيها مرميه علي طريق اسكندريه عند الكيلو 60 الساعه 8 الصبح
وقامت عملتاه بلوك….
عبده: يارب سمحني ورجعهالي سليمه معافاه من اي مكروه ياربي
___________________________________________________
عند مسك….
مسك: وبعدين ينور انتي هترجعي لوحدك مصر صح
نور: مين قلك كده انا هبقا معاكي كل سنيه عشان ارقب كل تحركاته وخطوات كلها بلسنتي
مسك: طب وبقيت الخطه
نور : لا بقيه الخطه دي سبيها عليا متخفيش
مسك: انا سيباها عليكي وعلي ربنا والله
نور : طب يلا نجهز عشان نلحق نسافر
________________________________________________
عند ياسين……
صباح النور علي روح قلبي من جوه صباح الهناء علي قلبي انا
رنا: اه يولا أبلغني بقا بكلامك الحلو ده
ياسين: والله مقدر يقلبي انا يلا قومي حضرتك احله فطار ملوكي عشان ست الحسن والجمال رنا هانم
رنا: يارب ميحرمتي منك يقلبي انا بس انا عندي طلب
ياسين : انت تامر يقلبي
#frozean_mahmoud
رنا : انا انا عوزه انزل عشاناشتري شويه هدوم وبعدين انا بقالي شهر في البيت مطلعتش منه
ياسين : حبيبه قلبي انا تخلص علجها وأخرجه علي طول
رنا :متجننيش انا خلصت العلاج وفطرت النقها انا هيجيلي اكتئاب من القعده ولا والله اموت نفسي
قام ياسين حط ايده علي بوقها تموتي مين بعد الشر عنك انتي عوزه تسبيني تاني ده يرضيكي
رنا :يحبيبي بس انا زهقت بجد وعوزه اطلع اشم هواء
ياسين : طب يلا نفطر وبعدين نشوف الموضوع ده بعدين
__&____________________________________________
عند نجوي…….
محمد : وبعدهالك يماما هتفضلي تعيطي كده عمال علي بطال كده غلط علي صحتك وبعدين انتي مكلتيش حاجه من الصبح
نجوي:عوزني اكول ولا اشرب اذاي واختك بقالها اسبوع مختفيه من البيت انت مبتحسش حرام عليك
محمد: يماما نعمل اي طيب هو انا ساكت مبقالي اسبوعين لا لقيها ولا سبت مستشفي ولا قسم الامدورت فيه
نجوي : انزل دور تاني وتالت يلا متقعدش غير لما تجبلي اختك البيت
محمد : حاضر يماما
بعد 15 دقيقه
نجوي : الو اي ينوسه عمله اي يقلب امك الخطه أخبرها اي مشيه تمام
مسك : اه يماما كل حاجه تمام وعال العال وحيت امه سنيه لا ادوخه ال7 دوخات عليا
نجوي :وبعدين يبنت بطني اخوكي يحبت عيني عمال يلف زي الكلب الصعران عوزه اقوله بس مش قدره
مسك : لا يماما اوعي تقوليله حاجه بالله عليكي لحسن يموتني فيها
نجوي: طيب يبنتي انتي هترجعي امته
مسك : كلها يومين يماما واجي يلا سلام بقا عشان بحضر حجتي
#عطر_مسك
عدي اليوم علي أبطالنا كلهم وكل واحد فيهم ملهي في مشكله الا عبده دموعه منشفتش يوم علي مسك وبدأ اليوم الموعود الساعه 7 الصبح
قام عبده لبس وركب العربيه ونزل جري علي الطريق بعد نص ساعه سواقه علي أقصي سرعه وصل عبده المكان بس كانت الصدمه
ملقاش مسك وفجأه رن تلفونه
محمد : الو يعبده تعاله احنا لقينا مسك
عبده : انا جي حالا ابعتلي اللوكيشن
بعد مرور الوقت وصل عبده في مستشفي سيدي بشر
دخل ولقى الكل متجمعين وفجأه لقي نجوي رقعت بلصوت
نجوي : لا بنتي لا ياررربي ببنتي حد يرجعلي بنتي
عبده : في ايبتصوتوا ليه وسعوا كده وبيحوش الكل لقي……..
يتبع…
نجوي : لا بنتي لا ياررربي ببنتي حد يرجعلي بنتي
عبده : في ايبتصوتوا ليه وسعوا كده وبيحوش الكل لقي وحده نيمه على الترول ومغطينها بملايه كلها دم ومعاها تلفون مسك
محمد ساند علي الحيطه وفي عالم تاني
وسنيه قاعده تعيط هي ونجوي
عبده: لا دي اكيد مش هي لامش هيا لا.. وقام شايل الملايه من علي وشها وكان كله غرقان دم ومش واضح منه اي حاجه
الدكتور :للأسف الحاله جات من ساعتين عمله حدثه علي طريق اسكندرية وكان معها شخص جبها هنا ومشي
عبده: والدموع هربت من عينه قدام الكل.. لا اكيد لا هي مش هتسبني وتمشي لا مش هقدر لا لا ياربي ليه كده خت مني ابويا وجي تاخد
مني حته من قلبي وروحي ياربي لي بتعمل معايا كده ياربي ارحمني اناتعبت كفايا عذاب فيا
نجوي : اغمي عليها ونقلوها علي اوضه وعقلها محليل
بعد ساعتين عياط متواصله من الكل…
الممرض : لو سمحتوا مين اختها ولا مامتها عشان هنغسلها ولذمن حد منهم يقف معانا
سنيه : ولدتها جوه في الاوضه تعبان
انا زي خالتها ادخل انا يبني
الممرض : متاسف يفندم الأوامر مش سمحالي غير بي امها او اختها
نجوي : خلاص يابني انا جيه معاك أودعها اخر وداع واخدها في حضني للمره الاخيره
دخلوا كلهم المش**رحه وكانوا حطنها علي سرير ومتغطيه بي ملايه بيضه بدون اي
ملابس ومعالم وشها كلها بيظه من الحدثه
نجوي : اه يوجع قلبي ياريت كنت مت قبل مشوفك ميته قدامي يبنتي
كده ينوسه تخلفي بوعدك معايا كده هو ده الي وصتك عليه انك هتقفي علي خشبتي وتضفريلي شعري
جيه اليوم اتعكس وانا الي وقفه علي خشيتك ينن عيني من جوه ختي قلبي معاكي يحبيبت امك طب قليلي هصحي مين عشان الجامعه كل يوم ولا هنكش في مين بعد كده
شفتي أخرت الانتقام عملت فينا ايه طب العيل الي قلبه اتحرق عليكي بكي ده سيبك منه طب محمد الي سبتيه لوحده ومشيتي كده
ينوسه تحرقي قلب امك عليكي آآآآآآه ياربي خت مني جوزي وبنتي ياربي خدني بدلها ورجعهالي.. وبدأت تلطم علي وشها وتعيط….
الممرضه : شدي حيلك يطنط والبقيه في حياتك يلا عشان نغسلها هي كده مش هترتاح
وبعدين هي خلاص في دار الحق واحنا في دار الباطل
قامت نجوي بتغسيل ابنتها والدموع علي جفنها لم تجف
نجوي : صمتت قليلا وهداة من روعها… لفيها معايا كده يبنتي…. اي ده لا لا مش معقول
ياربي……………… ….. وبدأت في الدحك عالي وهي تلبسها الكفن وارتفع صوت الضحكات
الممرضه : يلاهوي الوليه شكلها مخها اتلحس من بعد مالبت ماتت الله يعينها
نجوي : بس تفي من بوقاك بنتي ممتتش لسه عيشه لا دي مش بنتي لا…. وطلعت تجري زي الفرس وتقول بعلو صوتها بنتي ممتتش لسه عيشه
نجوي : بنتي عيشه يسنيه والله عيشه يعبده
محمد : وحدي الله يامي وحدي الله وخدها في حضنه
نجوي : ابعد عني بقلك اختك عيشه والله عيشه حته بص علي………
يتبع…
نجوي : بس تفي من بوقاك بنتي ممتتش لسه عيشه لا دي مش بنتي لا…. وطلعت تجري زي الفرس وتقول بعلو صوتها بنتي ممتتش لسه عيشه
نجوي : بنتي عيشه يسنيه والله عيشه يعبده
محمد : وحدي الله يامي وحدي الله وخدها في حضنه
نجوي : ابعد عني بقلك اختك عيشه والله عيشه حته بص عليها ولا هتبص اذاي اقولك طيب مش انت عندك حسنه سوده في جنبك
اليمين وهي في الشمال
محمد: ايوه يماما اي دخل ده بموت مسك
نجوي: تف من بوقاك هي عيشه الي ميته جوه دي مش مسك مسك عندها حسنه في جنبها الشمال واسعه المايه الي علي رقبتها
مش موجوده برضك فوق بقا اختك عيشه
عبده: انتي متأكده من كلامك ده ووثقه في
نجوي : اه والله يابني انا ادري بي بنتي هو انا هتوه عنها دي ش*ختي
عبده : يممرضه يممرضه
الممرضه : افندم
عبده بعد اذنك ممكن اطلب منك طلب المريض ابي ميته جوه دي مش تبعا بس قبل متتكفن عوزك تتأكدي من…..
الممرضه :طيب ثانيه واحده
بعد 15 دقيقه
الممرضه : ياستاذ الموصفات الي قلتلي عليها مش في الج*صه الي جوه
عبده : يا منتا كريم يارب يا منتا كريم يارب الحمدلله
نجوي مش قلتلكم
____________________________________________ عند رنا…..
رنا :مالك يا قلبي
ياسين : بالي مشغول علي عبده يارنا
رنا : ليه بس
ياسين : مش عارف يارنا من ساعت ما مسك اختفت وهو مش مظبوط وتعبان علي طول سارح حتي المستشفي مبينزلهاش ومختفي
رنا: ربنا يرجعهالوا بالسلامه يارب
ياسين: اللهم امين
رنا : طب مترن اطمن عليه
ىاسين :اصبري طيب………. مفيش رد برضك اعمل اي
رنا العمل عمل ربنا بكره الصبح تنزل تزوروا تطمن عليه
ياسين: ان شاء الله يحببتي
_____________________________________________
طق طق طق طق
نجوي : مين الي بيخبط اصبري يالي بتخبط…. مين لا بجد يامحمد الحقني يامحمد اختك رجعت
مسك : دخليني يماما بسرعه انا تعبانه اوووي وهوب قامت اغمي عليها
محمدى في اي يامي جي اهوا… اي ده مسك
نجوي ى تعاله شيل اختك معايا واطلبي الدكتور بسرعه
شالوا مسك ودخلوها قوضتها وغيرتلها هدومها
محمد: الو يعبده مسك جات بس تعبانه ومغمي عليها هات دكتور وتعاله بسرعه
عبده قفل معاه وقام لبس وركب عربيته جري
بعد نص ساعه
عبده : طق طق…. هي فين فين
محمد في اوضتها مع ماما
عبده : واسع ادخلها
محمد: حيلك حيلك البيت ليه حرمه اصبر… ماما غطي راسك انتي ومسك عبده دخلك
نجوي: تعاله يبني
عبده : أحمدك ياربي انها رجعت بخير تاني ليا الحمدلله الحمدلله
نجوي: فين الدكتور يابن
عبده: هو انا بتاع بطاطه ولا دكتور يخلتي
نجوي معليش متاخذنيش يابني
عبده طلع السماعه وقاس نبضها وضغط الدم لقاه واطي بعت محمد جاب محلول وكلونا من الصيدليه…. بعد مرور الوقت كانت مسك ابتدت تفوق وكلهم حوليها
مسك : ماما ماما
نجوي :اي يقلب امك انا جمبك
مسك وهي نبدأ تستعيد وعيها….. عوزه مايه ماسه
محمد: ثواني وهتكون عندك…. وراح جبلها كوبايه مايه
نجوي : اشربي يقلب امك
وكان هناك شخص يقف في زوايه الغرفه
نجوي ى مالك يقلب امك قليلي حصلك اي
مسك قامت قعده علي حيلها وفجأه شافت عبده في آخر الاوضه دقنه طويله وملامح وشه باين عليها التعب بس اول مشفها بصت عليه قام ابتسملها تلقائي رغم التعب الي فيه
مسك : انت
عبده ىى انتي هتبقي كويسه متتعبيش نفسك وارتاحي وانا قعد برا
نجوي :ماشي يابني
اطلع اقعد معاه شويه بمحمد
طلعوا وقفلوا الباب عليهم
نجوي : يبنت الكلب كنتي فين كل ده حرقتي قلبي عليكي
افتكرتك متي وتلفونك فين
مسك : اصل يماما
نجوي ماصلش انجزي قليلي اي الي حصل
مسك :بصي يماما احنا واحنا مروحين وماشيين في الطريق لقينا واحده وقفه لوحدها في الطريق وعماله تشاول صعبت علينا نزلنا نشوفها قام لقينا واحد طلع لنا من الصحراء معاه مسدس وسبتنا انا ونور ومصطفي كمان وخاد عربيه مصطفي وخاد كل الفلوس والتلفونات بتاعتنا وبس جيت انا ونور ومصطفي فضلنا وقفين في الطريق لحد م احد ابن حلال ركبنا وجبنا لحد القاهره واديني جيت
اهوا
نجوي: الله يخربيتك علي خططك اخوكي راح يدور عليكي في المستشفي قالولوا ان في حاله جات النهارده وكان وشها محروق وعمله حدثه وكان معاها تلفونك وكلنا افتكرنا انتي وقلبي وجعني عليكي بس وانا بغسلها ملقتش لا الحسنه ولا الحرق الي في رقبتك
وقلتلهممش انتي
مسك : طيب يماما اندهي للبقف الي برا ده يجي يفكلي المحليل دي عوزه اقوم اخد دوش
نجوي : طيب ياختي تعدلي طرحتك
تعاله يبني فكلها المحاليل دي
عبده : حاضر جي…..
يتبع…
مسك : طيب يماما اندهي للبقف الي برا ده يجي يفكلي المحليل دي عوزه اقوم اخد دوش
نجوي : طيب ياختي اعدلي طرحتك عقبال منده عليه
تخرج نجوي وتذهب الي محمد وعبده
نجوي: قوم يبني فك المحاليل دي من علي مسك وانت يامحمد تعاله عوزاك تجبلي شويه حجات من تحت
محمد : حجات اي يامي مش اشوف اختي
نجوي ملكش دعوه خطيبها وانا معاها انزل بس هتلنا فرخه مد**بوحه طازا واتنين لتر ببسي وازازه معطر ودستت جاتوه
محمد: اي حيلك حيلك كل ده ياشيخه في اي مش كده
نجوي: ملكش دعوه انت بس
عبده : طق طق طق
مسك: ادخل
عبده : انتي كويسه
مسك : الحمد لله
عبده وريني ايدك اشلك المحليل
مسك : اهيه….. ولما مسك ايديها وشلها الكلونه كان فرحان وفجأه ميسك كف ايديها وبلمسه لطيفه منه وقام بايس كاف ايديها.. مسك حولت تشد ايديها بس هو فضل شادد عليها اووي ورجع باسها تاني
عبده :تعرفي انا قد اي كنت تعبان من غيرك طب كام يوم منمتش فيها صوتك ده مرحش من بالي ابدا رسمت عيونك وطريقه كلامك
مرحتش من دماغي عرفه انتي وحشتيني قد اي عرفه كميه الوجع الي في قلبي كانت قد اي ليكي
مسك :…………….
عبده : مسك عوز اقولك علي حاجه مهمه
مسك: شدت ايديها منه… حاجه اي
عبده : انا بحبك بحبك من كل قلبي بجد مش متخيل حياتي من غيرك
مسك: وهي مبسوطه من احساسها الحلو ده ومن طريقه كلامه معاها وانه اعترفلها بحبه ليها….. طب ممكن تطلع برا عشان عوزه اقوم
اخد دش واطلع
عبده :اطلع برا يشيخه حرام عليكي بقا عمال اقولك اقولك وانتي ميح خالص وقم شادد المخده من وراها وؤزعها بيها في وشها وخرج
مسك: قامت زي الهبله تتنطط علي السرير ومبسوطه اووي وفضلت مسكه ايديها مطرح مبسها وهي في قمه سعادتها وبعد شويه
دخلت خدت دوش طويل عريض لمده ساعه الا ربع
__________________________________________________
عند رنا
ايه ياياسين كلمت صحبك ولا لا
ياسين : اصبري يقلبي هرن عليه
عبده : الو اي يصحبي عامل اي
ياسين : بخير الحمدلله اخبار الدنيا عندك اي وخطبتك لقتها ولا لسه
عبده : الحمد لله رجعناها بالسلامه
ياسين : طب الحمدلله ربنا يحفظهالكم وعرفوا مين الي كان خطفها ولا لا
عبده : اه عرفه وقدرتش اعمل حاجه
ياسين : اي معرفتش تعمل معا حاجه مين الي عمل كده قلي
عبده : الي خطف مسك بيكون هو نفسه نور
ياسين : نور مين يخربيتك هي الي في دماغي اوعا تكون هيا
عبده : للأسف اه هي
ياسين : ودي عفرت مكنها منين وعرفت عنوانكم منين يادي النيله
عبده ى خلاص الي حصل حصل وهي كانت متعمده تعمل كده عشان توجعني زي موجعتها وانا فعلا اتوجعت يا صحبي
في جانب اخر كان في حد واقف بيسمع كل كلام عبده..
____________________________________________
نجوي : يلا يولاد الاكل جاهز يلا عشان تتغدوا
اجتمعوا كلهم علي سفره واحده وكان الجو كله فرح برجوع مسك
عبده :بصوا بقا عشان والله ارتكب فيكم جنايا واروح فيكم في دهيه
يوم الخميس خطوبتي علي بنتكم وكتب الكتاب كمان انا مش ضامن انا اصي القيها عيشه ممكن تتخطف تاني لا انا اضمن حقي من دلوقتي
نجوي: بس يبني
عبده ى بخلتي والله مبسش بصي انجزوا عشان انا ممكن اولعلك فيها واولع في نفسي معاها
كله قعد يدحك علي طريقه كلامه ومنظر وشه وكملوا اليوم عادي لحد مجيه معاد مرواح عبده
نجوي : قومي يمسك وصلي خطيبك عند للباب
مسك :مهو عارف الباب لوحده الله انا مالي
نجوي : ياصبر أيوب يارب روحي يبنتي
مسك : اتفضل قدامي
عند الباب
عبده : مش هتسلمي عليا
مسك : لا مليش مذاج
عبده: قرب من ودنها وهمس… خلاص كلها اربع ايام وتبقي حلالي وسعتها مش همسك ايدك بس الله اعلم اذا هتطلعي من تحت ايدي اصلا وقام خطف بوسه من خدها ونزل يجري
مسك: ووشها احمر من الكسوف وملقتش حاجه قصدها غير الشبشب وقامت حدفاه بيه
عبده : يبنت المجنونه وطلعلها تاني
مسك: قفلت الباب بسرعه ودخلت اوضتها
عبده : طق طق
نجوي: مين الي بيخبط… اي ببني في اي رجعت تاني ليه
عبده اصل الشبشب ده وقع وانا نازل يخلتي ابقي ادي لصحبته… وبيعلي صوته…. ها اديه لصحبته عشان هي محتاجه ماشي انا مروح
نجوي: الله يسمحك يمسك
مسك في اوضتها بتكلم نور
نور : بصي كده الليفيل التات هيبدأ مع عبده هنبدأ بقيت خطتنا كلها و…………
______________________________________________
عند عبده
هو قاعد مع نفسه وبيفتكر كل حاجه قالها عنها وبيفتكر كل لظه كانت قريبه فيه منه وقام يرن عليها
الساعه 11:30
عبده : اي يقلبي من جوه يعطري الي اسرني
مسك: امم وآخره الكلام الحلو ده اي
عبده يبنتي هو اي انتي لوح خشب طب
مسك: لا مش لوح خشب بس
عبده : بس اي متقولي
مسك: هو مين الي كانت بتكلمك لما اتخطفت
عبده : مين مين هو انتي شفتيها
مسك : اه شفتها حتي بلاماره……..
يتبع…
مسك: هو مين الي كانت بتكلمك لما اتخطفت
عبده : مين مين هو انتي شفتيها
مسك : اه شفتها حتي بالإمارة كانت مخبيه وشها شويه بنص شال لما كنت بتكلمني فديوه كول
عبده : اها يعني مكنش باين من وشها حاجه
مسك: لا
عبده : لو كنت اعرفها والله ما هرحمها ولا هخللها وجود علي وش الارض
مسك وهي بتبلع رقها :ااها ايشمعنه
عبده : عشان كانت عوزه تحرمني منك ومن شوفتي ليكي
مسك : طب الوقت اتأخر ولذمن انام ها سلام… وقامت قفله في وشه السكه
عبده: رن تاني
مسك :يانعم
عبده : صدي دي…. وقام رددهالها وقفل في وشها هو كمان
مسك: ماشي يابن سنيه
_____________________________________________
صباح يوم جديد علي الكل..
نزل عبده راح شغله ومسك زي العاده قاعده في البيت يا بتكلم نور يا نيمه
عند عبده……..
صباح الخير ياريت كل العمليات الي تمت في غيابي تكون علي مكتبي دلوقتي حالا
بعد 15دقيقه
طق طق طق
عبده :ادخل
السكرتير : حضرتك دي كل كشوفات العمليات ودي..
عبده : اي دي
السكرتير: دي حضرتك ورقه مكتوب فيها عنوان الشخص االي خطف البنت الي عملنالاها
عمليه في القلب
عبده : واتكدت بنفسك من العنوان
السكرتير :افضل ان حضرتك الي تروح
عبده: بمعني اي
السكرتير : يادكتور عبد الرحمن خضرتك لذمن انك انت الي تروح بنفسك وهتعرف كل حاجه.. حضرتك تامرني بي حاجه تاني
عبده : طيب روح انت علي شغلك دلوقتي وبعتلي قهوتي
خلص عبده مرجعت كل كشوفات العمليات وهم علي مكان العنوان
عبده :غريبه انه حد يخطف حد ويجيبه حته نضيفه زي دي لا وفين فيلا في المقطم كمان
طق طق طق
نوال الخدامه : ايوه حضرتك عوز مين
عبده :انا اللواء عبدالرحمن اشرف السؤال عن االمنطقه وجالي بلاغ ان في حد من عندكم سارق كهربه بطريقه غير مشروعه في صاحب
البيت
نوال : اسفه يا بيه بس هو مش هنا هو خاد المدام وخرجوا الصبح حضرتك ممكن تستناهم
في الصالون كلها نص ساعه ويرجعوا علي معاد الغداء الي مبلغني بيه
عبده : تمام اعمليلي فنجان قهوه ساده
نوال : حاضر يابيه تحت امرك
فضل عبده يبص علي كل ركن في البيت بتمعن ولفت نظره لوحه كان جايب لي ياسين زيها بس استغرب ان في منها نسخ تانيه وعند
حد غيره…. وإذ الباب يخبط وتجري نوال تفتح الباب
ياسين : حضرتي الغداء ينوال
نوال : في ضيوف مستنين حضرتك في الصالون بيقول انه لواء وجي بخصوص ان حد اشتكي اننا سرقين الكهربا من عنده
ياسين طب انا دخله يلا
يفتح الباب وعبده يقوم وهو مدي ضهره لباب ولما لفوا لبعض
ياسين… عبده
عبده :انت بتعمل اي هنا
ياسين وانت اي الي بتعمله انت هنا وعرفت المكان ازاي
رنا جيه من بعيد : ياسين ياسين حبيبي هنتغدا في الجنينه ولا هنا عندك.. اي ده عندنا ضيوف
عبده : بصص ليها بزهول ومش مستوعب اي حاجه وعمال يبص بحده لياسين واذا عبده يقوم علي ياسين بي الضرب في بوكس في وشه ووو
_____________________________________________
عند مسك…..
نور : ويعدين يمهزقه انتي انا مش عرفه اجيبلك فستان لكتب كتابك ده الي جي بسرعه منين متجلطنيش
مسك :ياستي يعني انا الي جبت لنفسي حاجه
نور : اوعي بت قلبك يحن ويمن عليه
مسك : ايه للا مفيش منه خالص
نور : طيب ياختي هننزل بكره نجبلك فستان حلو علي قدك واي حاجه ليا امال منا اخت العروسه برضك ولا عوزه الواد يشوفني وحشه
مسك : واد واد مين يبت انت ارتباطي ولا اي
نور بتهرب ى لا واد انا قلت واد اها قصدي علي علي عبده خطيبك الله في اي
مسك: نور انتي مخبيه عني حاجه
نور :وهكون مخبيه عنك اي بس يعني
مسك: بت الفار بيلعب في عبي انطقي واري في ا
نور : بصي مش هقدر اسكت اكتر من كده كفايه الحقيقه انه….
يتبع…
مسك: بت الفار بيلعب في عبي انطقي واري في ا
نور : بصي مش هقدر اسكت اكتر من كده كفايه الحقيقه انه بيكون حد تعرفيه
مسك: حد مين مش عرفه يخربيتك دوختيني
نور :بصي من غير زعيق هو مص مص مص مصطفي زميلك
مسك: نهار ابوكي منيل انتي وهوه
نور :يخربيتك عشان كده كنت خيفه اقولك
مسك: يختي حلوه انتي كنتي نويه تخبي اكتر من كده كمان لا عال العال اوووي يست نور انتي وهو طب صبركم عليا اووي
نور: طب سلام انتي عشان بيرن
مسك :اه يبنتل بتبعيني طيب…. وكمان قفلتي في وشي
اما ارن علي عبده اشوفه فين مكلمنيش النهارده
_________________________________________________
عند عبده
رنا جيه من بعيد : ياسين ياسين حبيبي هنتغدا في الجنينه ولا هنا عندك.. اي ده عندنا ضيوف
عبده : بصص ليها بزهول ومش مستوعب اي حاجه وعمال يبص بحده لياسين واذا عبده يقوم علي ياسين بي الضرب في بوكس في
وشه فجأه لقي وشه كله جاب دم ورنا وقفه مصدومه من الي بيحصل
عبده :عمري مكنت اتخيلك كده بقا تخطفها وتتجوزها في السر بتخون الصحوبيا الي بنا ولا بتخون العهد الي قطعته قدام ربنا انت اي ياخي
ياسين: ليك حق طبعا تشك فيا وتكون زعلان مني طبعا ليك الحق بس مسالتنيش عملت كده ليه اقعد اقعد افهمك
عبده : انا لا عوز اقعد ولا عاوز افهم حاجه
ياسين : ياخي حرام عليك اسمعني ولو لمره واحده بس من صغري وانا بعيد وببعد غصبن عني حرام عليكم بقا
من ساعت ما ابوك طردني من البيت وانا عيل عندي 16 سنه وامك الست الحجه الي اتخلت عني ومسالتش
ولما اعتمدت على نفسي وابتديت افوق لنفسي واشتغلت وعملت اسم لنفسي جي تهني دلوقتي بس خلاص معدش ينفع اسكت من تاني انا فاش بيا الكيل والبنت دي لسه
مبقتش مراتي ويشهد الله اني ملمستهاش الي حصل…………………
بس كده لما تعبت انا الي ودتها المستشفي ودفعت مصرفها كلها وانا الي قمرة بخطفها عشان دي الطريقه الوحيده الي اضمن بيها وجودها جمبي وبخير واقدر احميها من أهلها فهمت ولا لسه
عبده : وليه معرفتنيش من الاول ليخبيت كل ده عني بس عملت كل ده
____________________________________________
عند مسك
اي ده هو تلفونه مقفول ليه مش من عوايده يعني يقفله
نجوي : ينوسي تعالي يلا عشان نزلين نجبلك حجتك انا وخلتك ام عبده
مسك : طبس اني يماما اللبس واجي
عد نص ساعه ونزلوا نقوا افخم اجهزه كهربائية وكل حجات الببت
يتبع…
عبده : وليه معرفتنيش من الاول لي
خبيت كل ده عني بس عملت كل ده
ياسين: عملت كل ده عشان في مشاكل كتير مع أهلها وكانوا عوزين يموتوها ويخلصوا منها عرفت ليه عملت كده
عبده :ياساتر يارب كل ده في البنت ليه هي عملتلهم اي بس
ياسين :هي معملتش حاجه كل زنبها انها اتولدت وسط عم ومارته الحربيه عوزه تزل البنت طول عمرها وتعيشها في قرف ومرارر عرفت مقلتلكش ليه عرفت
اي السبب لاني لو شموا ريحه آنها لسه عيشه مش احتمال يجوا
يخلصوا عليها عشان ورثها من ابوها يكون ليهم
عبده: معلش يصحبي بس انت كان لذمن تعرفني انا لو كنت
دخلت عليك دلوقتي بي الشرطه مكناش هنعرف
نحل الموضوع…. المهم الحمدلله انها بخير وانا هتابع معاك كل حاجه عن قريبها دول
رنا: انتوا مشبعتوش من الكلام ولا اي يلا الغدا جاهز
ياسين : طب يلا ينعلم نقوم نتغدا عشان الست هانم متجيش تعمل معانا الصح
عبده : طيب يلا
______________________________________________________:_________
عند مسك
مسك: اهوا يماما يلا ننزل انا جهزه
نجوي: امال نور فين مجتش هو انتي ملقتلهاش
مسك : لا يماما قلتلها بس هي مشغوله مش هتعرف تيجي
نجوي ى خلاص يلا بينا احنا بقا اخوكي مستنينا في العربيه تحت
نزلوا كلهم علي كرفور ونقوا افضل الاجهزه من اول مكوه الشعر لحد مضرب البيض وخدوا الحاجه وطلعوا علش الشقه بتعتها
مسك: اي ده يخلتوا هو انا هقعد في الشقه الكبيره دي لوحدي ولا اي دي كبيره عليا اووي 200 متر
سنيه:😂😂😂ليه بس يبنتي مش هتبقي عروسه دي شقتك الي هتعيشي فيها وبعدين هبقا اجي اقعد معاكم في الاجازه متخفيش
مسك: اه لا تيجي تقعدي معايا علي طول….. يلا ندخل الحاجه دي عشان انا جعت وعوزه اروح اكل
سنيه ى تروحي فينمفيش منه انتي وامك جيا معايا
نجوي : يسنيه يحببتي ملوش لذمه التعب ده
سنيه لا ياختي تعبك راحه
نزلوا وراحوا علي بيت عبده
بعد مرور ساعه…..
سنيه يلا السفره جاهزه يمسك تعالي يبنتي
مسك: حاضر يخلته جايه…… خلصوا اكل ورحاه مسك الحمام تغسل ايديها بعد ملمت السفره……. وإذ فجأه شافت اوضت عبده و
دخلت تتفرج فيها بتقلب في دولاب وبتشم هدومه الي رحته فيها رغم غسلها وشافت
صوره مع ابوه وياسين وأمه هم التلاته في صوره واحده وهي مسكه الصوره
عبده : بخخخ الحلو بيعمل اي في اوضتي
مسك :اتخضت وبتلف تبص لقيته في وشها جت تمش اتخبطت في السرير ووقعت
عبده: الحلوه عوزه تقع وانا جمبها وقام مقرب منها اوي لدرجه انه كانت سمعه صوت ضربات قلبه ونفسه الي كان بيخده منها
مسك: عبده اوعه اقوم ماما لو جات وشفتناكده مش هيحصل كويس
عبده :وانا مش عوز يحصل كويس انا عجبني كده…. وقرب منها جامد لدرجه مفيش بين وشه ووشها غير صوباع واحد فاصل مبنهم
قامت مسك بكل قوتها وزقته من عليها
مسك:حسابك بعدين وطلعت تجري من الاوضه
عبده : وهو راقد علي السرير ومربع ايده تحت دمغه… خلاص كلها بكره وبعده
عدي اليوم وروحت مسك بتها وكلمت نور
مسك: اي يست نور انتي ومصطفي بتعملوا اي
نور :والله معملنا حاجه بصي هو الموضوع حي بسرعه هو قالي بحبك امبارح
ونزل عزمني علي شورمه يمسك يلاهوي الواد ده بيدخلي من صغراتي
مسك: يخربيتك شورمه هتجننيني
نور: الله يمسك انا عملت اي صحيح هجيبك الصبح ننزل نجيب المنديل
بتاع كتب الكتاب الي وصتلك عليه عبده ومسك وهننزل نجيب لك درس ابيض او سكري وهجيب لنفسي كمان
مسكى لا والله كتر خيرك انك لسه فكراني ومصطفي منسكيش صحبتك
نور : عيب عليكي دانتي الي في الحته الشمال بس بقولك اي
مسك : قولي
نور : الخطه بكره ذي مهيه مفيش تغير هتيجي ساعت كتب الكتاااب ووو…….
___________________________________________________________________
عند رنا
رنا: وبعدين يايسن احنا هنفضل كده لحد أمته
ياسين :ممش فام قصدك اي
رنا :هو حضرتك ناوي تتجوزيني ولا اي ياباشا انت
ياسين بتفكير: اممم ممكن افكر
رنا : وحيت امك : انت بتصطعبط نوي تشلني
ياسين طب قومي هننزل نجيب سويه حجات لكتبكتاب عبده
رنا اي ده هوانا هروح معاك
ياسين :اه يستي هتروحي يلا قومي بقا عشان نلحق نروح
نزاول مول العرب : ودخلوا محل بدل ونقتله نور بدله سوده شمواه بكرفتاه وخدها وطلع جابوا آيس كريم وماشيين بيكله فيه
رنا :الله ياسين حلوه التوفي ده هتلي منه
ياسين يابنتي انتي طفله متعقلي بقاه
رنا : ونبي ياسين بلللليز
ياسين: طيب خلاص خليكي هنا هجيبه واجي بسرعه
بعد 10 دقايق اي ده هي راحت فين اما ارن عليها……. مبتردش ليه التلفون اتقفل
ظل يبحث عنها في كل مكان بدون اي فايده وايذ فجأه……
يتبع…
رنا :الله ياسين حلوه التوفي ده هتلي منه
ياسين يابنتي انتي طفله متعقلي بقاه
رنا : ونبي ياسين بلللليز
ياسين: طيب خلاص خليكي هنا هجيبه واجي بسرعه
بعد 10 دقايق اي ده هي راحت فين اما ارن عليها……. مبتردش ليه التلفون اتقفل
ظل يبحث عنها في كل مكان بدون اي فايده وايذ فجأه.
لقي أطفال كتير اووي متلمين…. خد بعضه راح يشوف في اي
ياسين :😱
______________________________________________
عند مسك
بدأت مسك ونور بتجهيزات كتب الكتاب وبداوا هما الاتنين يحفظوا كل حاجه هتحصل بعد كتب الكتاب وكل شي هيتم كلاتي
مسك :بقولك ينور الي اتفقنا عليه ده كله اوعي مصطفي يعلم حاجه عنه
نور :اشمعنه يعني الله ليه مهوا بقا مننا وعلينا الله
مسك :لا ينور مينفعش يعرف حاجه دلوقتي
نور : واي المانع
مسك: المانع انه…
نور : طب اذا كان كده خلاص الي يريحك
مسك: يلا عشان نروح الكوافير بقا وناخد ماما معانا
نور : يااااااااااااااااا خلتوا نوجااااااه
يخلتواااااا
نجوي : في اي منك ليها حصل اي استر يارب
نور :مفيش يخلتوا عوزينك بس عشان هننزل ندلعك يقمر
نجوي يوه يبنات هو في السن ده عوزني ادلع من بعد ابوكي وانا خلاص نسيت الموضوع ده يبنات
مسك: بقولك اي هو انتي عندك بنت تانيه غيري ولا اي هتدلعي ينوجه يعني هتدلعي
اه
نور: اه رني بلمره عليحاماتك يمسك تيجي معانا
مسك :اه كويس انك فكرتيني اما اكلمها وانتي يماما روحي اجهزي يلا
________________________________________________
عند عبده
عبده: صحيح يامي في موضوع عوز اتكلم معاكي فيه
سنيه: اممم قول يبن بطني شكلك كده عوز تعكنن عليا
عبده واعكنن علي القمر ده ليه بس اصل
سنيه: أنجز قول الي في جوفك…. بقلبت وش
عبده: ماما نش نويه تسمحيه الموضوع عدي عليه زمن
سنيه : عوزني اسمحه ازاي علي وجعي ولا على كلامي الي كسره من بعد موتت ابوه
عبده : إلى فات مات بقا يماما اي رايك نفتح صفحه جديده ليه
سنيه : اه وماله
عبده : طب لو قلتلك انه لسه متجوزهاش لحد دلوقتي
سنيه: انت بتكدب كمان عشانه وعوزني اصدق
عبده: لا مبكدبش والله بس فعلا دي الحقيقه يماما الي حصل انه…………… وبس كده يستي عرفتي بقا
سنيه بين نفسها: يضنيا يابني كل ده اتحملته لوحدك
خلاص خليه يبقا يجي كتب الكتابلكن ده ميعنيش اني سمحته
عبده :يلاهوي عليا يناس علي احله ام دي ولا اي ربنا يبركلي فيكي يقلبي
تررن تررنتررم
الو اذيك يمسك يبنتي اها اها اها طيب ماشي نا جيلكم
عبده: في اي ريحيه فين
سنيه : ريحه لمسك
عبده ليه
سنيه :وانت مالك يحشري
عبده: هي بقت كده طب خلاص والله منقيلك علي المفجاه
سنيه : مش عوزه اعرف ووسع بقا
عبده : هي بقت كده يماما
في مكان آخر
اي يقلبي : انتي عمله اي وحشتيني اكيد ولزمن اشوفك يريت النهارده
قبل بكره.. وهو انتي متعرفيش انا بحبك قد اي دانتي نور عيني وحته مني ههاجي اخدك بكره
اي لا يروحي متتعبيش نفسك انا هعدي عليكي اخدك
ربنا يرجعك لحضني بلسلامه
_____________________________________________
عند رنا
دخل ياسين وسط الأطفال وايذ يلاقي رنا قاعده وسطيهم بتوزع عليهم التوفي والايس كريم
ياسين :انت عوزه تلقيني عليكي ليه بتمشي من نفسك كده
طفلة : عمو متزعقلهاش كده انت فاهم كده غلط دي طنط حلوه وجميله
ياسين وطي عليها وشالها علي كتفه وانتي يبرنسيسه يصغننه تبقي مين
طفله : أنا دهب وطنط دي حلوه وجميله جبالي آيس كريم
ياسين طيب يقلب طنط ممكن اخد طنط دي منكم شويه
طفله:ماشي بس متزعقلهاش تاني
ياسين : من عيوني
#عطر_مسك
#frozean_mahmoud
خد رنا وجابوا حجتهم وروحوا علي البيت
يايسن: يلا حضري الغده عشان هفتانين جامد
الخادمه: حاضر يبيه
جي تلفون مهم لياسين
رنا انا هطلع اغير هدومي
ياسين: ماشي يقلبي عقبال مكلم في تلفون مهم ليا ونتغدا سوا
ياسين : ايه بتتكلم بجد طب واذاي ده حصل قول والله
لا ده كده في كلام تاني رنا هههه رنا في دهيه دلوقتي
اه المهم هي طبعا دي الي في القلب كله
تمام تمام انا جيلك بليل ماشي سلام
وهنا كانت رنا سمعت كل كلام ياسين
رنا : أنا كنت غلطانه لما صدقتك تاني انت ملكش امان ودخلت الاوضة
يتبع…
اي يقلبي : انتي عمله اي وحشتيني اكيد ولزمن اشوفك يريت النهارده قبل بكره.. وهو انتي متعرفيش انا بحبك قد اي دانتي نور عيني وحته مني ههاجي اخدك بكره
اي لا يروحي متتعبيش نفسك انا هعدي عليكي اخدك
ربنا يرجعك لحضني بالسلامة باي يقلبي
عدي الوقت وبدأت مسك في التحضيرات وخلص علي خير
عند مسك
مسك:خلصي ينور تقفلي السوسته انا متخنتش اووي كده متهزريش
نور: يبنتي اشفطي بطنك شويه تعبتيني
مسك: منا بشفط اهوا الله
نور: اه الحمدلله قفل بنجاح يخربيت كرشك ده
مسك:كرش اي يحببتي ده عز يماما عززززز
نور: الله يسمحك تعبتيني
مسك : يلا تعالي احطلك الميك اب الله دانتي صحبت العروسه
نور طب يلا ياختي
_____________________________________________
عند عبده
ماما انا نازل مشوار كده بسرعه اووي
ثنيه : مشوار اي يوم كتب كتابك متجننيش
عبده: مش هتاخر عنك ثواني وهروح المشوار وارجع اخدك
ثنيه : علي الله تتأخر هدبحك
عبده: حاضر سلام يموزه
ركب عربيته ونزل بكامل اناقته وراح لأعز صاحب عنده
عبده: اي يعم ياسين هنتاخر
ياسين: يابني نازل اهوا
رنا: صحبك ده بارد اووي
نزل ياسين بالقميص الأسود والبلطلون الجبردين وعبده بالقميص الابيض
عبده :ايوا علي الواد الجامد
ياسين :بس يلا يبكاش منا احله منك علي طول من واحنا صغيرين كل البنات كانت بتحبني انا وانت محدش كان بيعبرك ولا بيرتبط بيك
وفي لحظه صمت وتغير تعبير وش رنا
عبده: استلم يمعلم جبت الوجع لنفسك
ياسين: حببتي آن…..
رنا : بلا حببتي بلا نيله يلا عشان منتاخرش وبعدين نشوف النكد ده لما نرجع
ياسين :أنا الي جبته لنفسي
رنا :بتقول حاجه
ياسين : بقول يلا عشان منتاخرش يقلبي يلا
وعبده واقف يدحك
____________________________________________
عند مسك
ماما الساعه 5ونص فاضل ساعه علي المازون اننجزي
نجوي: اتهدي عمتك الحربايه هي وبنتها جيين ومرات عمك هي وابنها الاهبل
مسك: طيب يماما انجزي يلا ومحمد فين
نجوي : بعته يجبلي كام دستت جاتوه عشان نوزعهم علي كام بكتت ببسي
مسك :طب انا هرن اشوفه فين
تنننننن) نننننن تنننننن…… الو في اي جبت الجاتوه وكبت الببسي خلاص
مسك: طب متتاخرش ونبي عليا يلا باي
بقولك اي يلا بسرعه عشان متأخره بسرعه وحياتك
محمد : معلش مين حضرتك و كبتي في عربيتي بنان علي اي
البنت: هو احنا لسه هنسال خدني بسرعه علي العنوان يلا
محمد: عنوان اي يفندم معلش
البنت : عنوان ********
طيب وخدها علي العنوان الي هو نفس عنوان بيته
قبليها بي نص ساعه
عدي عبده علي امه
عبده: يلا عشان نمشي يست الحبايب
نزلوا واو ما فتح الباب شافت ياسين
ثنيه: انت هتفضل قاعد عندك مش ناوي تيجي تبوس ايدي ولا ارجع في كلامي
ياسين : نزل يجري عليها ووطي بأس ايديها وهو بيعيط
ثنيه : شدته لحضنها….. مهما كان العقاب بس قلبي عمره مايقدر يبعدك عنه يابن بطني
ياسين : يعني انتي سمحتيني يامي
ثنيه: عمر مزعلت منك يبن بطني
ورنا قاعده مش فهمه حاجه
ياسين : رنا تعالي سلمي علي ماما
رنا نزلت في صدمه ان ياسين وعبده اخوات وبيكون عبده وهو اذاي معرفهاش حاجه ذي دي
نزلت ووقفت قدام سنيه
ياسين :ماما رنا… رنا ماما
رنا سلمت عليها وبستها
وركبوا العربيه ورنا عماله تبصله في حيره كبيرره انه خبا عنها وانا مش فهمه حاجه……… وشويه وكانوا وصلوا البيت
والانوار جيه بطول العماره والاغاني الي شغاله ودخلوا
وسط عيون عبده الي بتدور علي مسك ومش لقيها وفجأه الاغاني سكتت علي صوت خناقه كبيره علي سلم العماره
البنت : لا بقا دانتا بترقبني وربنا اسرخ واللم عليك الناس
محمد: برقبك مين مش كفايا مع ركبتي معايا وخلتيني اوصلك غصب
البنت : لا دانتا زودتها اوووي يبجحتك ياخي يبجح
ممحمد: بقولك اي انا سكت ومحترم انك بنت متخليش انسا انك بنت واغلط فيكي اتلمي وانتي اي الي جيبك في عمرتنا
البنت : لا فرحني هتغلط الأول فيا اذاي
وهنا طلع عبده علي صوت الخناقه
البنت : ابيه يا ابيه تعاله شوف الحيوان ده عوز يهزقتي قال
محمد: هو انت تعرفها منين يعبده
عبده : اهدواااا بس وافهمكم
البنت : ابيه انت تعرف الحيوان ده
محمد: بت لميلسان لحسن…
عبده: بااااس يامحمد دي اختي حبيبه
وده بحبيبه محمد اخوا مسك
حبيبه : ينهار مش فايد انا شكلي بوظت الجواز قبل متبدا
عبده : يلا ادخلي وانا جي وراكي
حبيبه : لا هدخل معاك متسبنيش لحسن يعمل فيا حاجه
محمد: برضك…
عبده خلاص وهات اشيل معاك يمحمد
دخل محمد وقدامه عبده وشايل علي كتفه الجاتوه والببسي
نجوي : هات يابني انزل عنك وهيبتنزل لقت واحده وقفه في دهره
اتفضلي يبنتي
مسك : مين دي ومستخبيه وراه ليه
نور: معرفش ياختي يمكن قريبته
سنيه :مين وراك يعبده
عبده شوفي بنفسك
حبيبه اتقدمت لقدام
سنيه: اعاااااااا وحريوا علي بعض وحضنو بعض
مش تقلي آنها جيه كنت رحت جبتها من المطار
عبده وهو لو قلتلك كنت بوظتي نفجاتي يحجه امال
سنيه : اه يواد وانتي يجزمه وحشتيني وربنا فرحتي النهارده بولادي التلاته قدام عتيا
مسك مع نور وامها : تلاته اي هو مش كان عبده بس هي دي اخته
عبده شد حبيبه وخدها عشان تسلم علي مسك
عبده: حبيبه دي مسك الي كلها شويه وتبقا مراتي
مسك دي حبيبه اختي كانت بتدرس في تركيه ولسه رجعه النهارده
….. كملوا كلام ودحك لحد مجيه المازون ووو
______________________________________________________
في مكان تاني
مجهول 1: انت بتقول اي شفتها فين وأمته
كمان في فرح والواد ده جوزها كمان
اها تمام مش عوز عينك تنزل من عليها وعوزك تكون قدمها اول بي ا ول متخفش عنك هي والواد بتعها بسرعه يللا وتابع معايا
اه اه يبنت الكل***ب بقا بتدحكي علينا وكمان بتتجوزي يبنت *****وحيات شرفك ده لفرج امك والناس عليكي
ولا هخليكي تتهني في يوم
يتبع…