” رواية لين الاسد ” ❤?كاملة ? جميع الفصول ?

رواية لين الاسد

(لين علي المحمدي بنت عندها ٢٢ سنه عندها ٣ اخوات بنتين وولد نور ودرالين ونادر عيونها بني شعرها مش طويل خالص باباها ميت لاكن مامتها عايشه جميله ملامحها غجريه )
(دارلين اخت لين اصغر منها بسنه عيونها عسلي شعرها مش طويل ومش قصير عامله في احدي شركات الاستيراد والتصدير)

(نور اخت لين ودارلين قصيره وكيوته عندها ١٧ سنه وبتدرس في تكنولوجيا ومعلومات مش بتحب موضوع الحب والارتباط عيونها تميل للاسود وليست سوده لا يوجد عين سوداء ١٠٠٪غير عين الرسول صلى الله عليه وسلم ♥بتحب الشوكلاته ملامحها طفوليه جداً)

close

(نادر اخو لين ودرالين ونور عنده ٢٠ سنه يدرس بكليه هندسه جميل الملامح لطيف مش حاد الطبع خالص)
(فريده مامتهم عندها ٤٥ سنه حميله الملامح قصيره شعرها حلو اوي)

نيجي بقا عند بطالنا ?
(اسد مرح دمه خفيف وهيشلنا طول الروايه عنده ٢٣ سنه عنده ٣ اخوات معتصم ومسلم ومروان
عيونه بني غامق جسمه رياضي)
(معتصم اخو اسد اصغر من اسد بسنتين يدرس بكليه هندسه مش صاحب نادر اهدو ?عيونه تميل للرمادي شويه)

 

 

(مسلم مرح بهبل بيحب اخواته بأدامان بعد فقدان اهلهم في حادث بيحب يرخم علي مروان كتير عنده ١٨ سنه يدرس في الثانويه لسه ??عيونه شبه البحر رياضي بس مش اوي)
(مروان عنده ٢١ سنه شغال مع اسد في الفرقه بتاعته عيونه لونها جملي وجميله حاد الطبع جداً صعب التعامل معاه وهو طبيعي يبقا رياضي يعني)
باقي الاشخاص هنعرفها مع الاحداث

صلي على رسول الله ♥
عند اسد

اسد: الو يافندم ?
اللواء: اسد انت والفرقه تجولي بكره الصبح الساعه سبعه علي المكتب
اسد: تمام يافندم
اسد قفل مع اللواء واتصل بالفرقه (مكالمه جماعيه)
اسد: الو

 

 

 

الفرقه: الو
اسد: بكره هنتجمع كلنا الساعه ٧ في مكتب اللواء تمام
مراد: اي ده انا عاوز انام براحتي
فارس: وانا مش فاضي مورايش حاجة

 

 

اياد : لا يازميلي مش هينفع والله ما هاجي
اسد: استاذ مروان تحب تقول حاجه
مروان: بص يسطا انا كده كده جاي مفيش كلام

فارس: ياسيدي علي الظابط الي لما يخشو عمليه اول مره صدقني يا صحبي كلنا كنا زيك لحد اما بقينا شبه بعض ?
مروان: اي يابني قنبله تفائل امشي يلا
اسد: خلصتو رغي سلام بقا

 

 

اسد قفل وكلو راح يجهز نفسه وينام بدري
استغفر الله ♥
عند لين
لين: مسا مسا يا زمايل

 

فريده: حسني الفاظك داخله مدبح ولا داخله بيتكو
لين: لا داخله الڤيلا نيهاهاههاها ?
دارلين: خلاص ياماما والله ما انتي قايمه احنا هنقوم بالواجب يلا يشباب وهجمو الشباب علي لين ونزلو فيها زغزغه
لين: خلاص بقا هتاخدو عليا ولا اي ?

لين: ماما انا عاوزه اكل
فريده: اسالي ام يوسف الاكل جهز ولا لا
لين: يا احلي ام يوسف الاكل جهز ولا لسه

ام يوسف: ايوا جهز تحبو تاكلو فين
لين: عاوزه طبق كبييير تحطيلي من كل صنف حبه تمام وتدخليهولي المكتب وهما حطلهم علي السفره تمام
ام يوسف: ماشي ياحبيبتي

يتبع..

 

في مكتب لين
نور: احم… احم
لين: اي ياحبيبتي لي انتي الي مدخله الاكل واي كل الاكل ده هو انا هولاكو ولا اي ?
نور: ههههه عسل الله واكبر ?

لين: حطي الاكل هنا وتعالي
نور: عيوني ….. اي في اي
لين: انتي الي في اي عاوزه اي من الاخر يا نور؟

نور: عاوزاكي تخرجيني
لين: يا روحي بس كده عيوني طب ما تقولي لنادر وهو يخرجك
نور: لا ما نادر…..!
لين: ماله نادر

نور: نادر هيخرج دارلين لما يجيب درجات حلوه ومش هيخرجني معاها ?
لين: طب خلاص انا هخرجك بس ممكن بعد اما اخلص الي ورايا ياعني ناكل وقومي البسي وانا هخرجك الساعه ٨ اشطا
نور: اشطا تعالي بقا ناكل علشان انا قولت هاكل معاكي

 

لين: يلا طيب
لا حول ولاقوة إلابالله العلي العظيم ♥
عند اسد
اسد: مروان

مروان : اي يابني عاوز اي
اسد: انا عاوز اتعشي برا
مروان: امتي ده

اسد: انهارده اومال بكره يعني
مروان: مش فاضي معلش
اسد: دا انت غتت غتاته يلا غور هروح اشوف معتصم ولا مسلم يابارد ?

مروان: خلاص خلاص بس انا هاجي وانت اجهز اول ما هخلص هقولك يلا في مكان فاتح جديد هنروح ناكل في
اسد: اشطا مفيش مشكله

مروان ماشي انا هنزل وانت اجهز عقبال لما اجي
اسد: ماشي يلا سلام

لا إله إلا انت سبحانك إني كنت من الظالمين ♥
في مكتب لين

 

ام يوسف: لين هانم زمايل حضرتك جُم
لين: يا ام يوسف متقوليش هانم دي تاني بتدايق ?وبعدين دخليهم مش محتاجه استأذان

ام يوسف: عيوني ياحبيبتي
امير: هلا يا هلا
مازن: شو اخبارك حبيبتي

ليل: والله اشتقتلك كثير والله ?
قمر: يا حبيبي والليل وسما ونجومه واقمرو قمرو وساهرو وانت وانا ??ياحبيبي انا ??ياحياتي انا كلنا كلنا في الحب سوا والهوي ااه منو الهوي ااه والهوي اااه منو الهوي ااه منو الهوي هيييي ???

لين: خلصتو؟
الكل: اااه
لين: اطلعو بره بقا علشان مش عاوزه اضربكو

ليل: لي بس كده بس كده بس ?
امير: خلاص بقا خلصنا ضحك نكمل الموضوع الي جينا لي
قمر: بارد

امير: محدش طلب رأيك
قمر: ومحدش طلب ردك

 

مازن: اوبا ????اين جبهتك انا لا اراها ??
امير: اسكت علشان مكملش عليك

ليل: خلصتو ظُرف نتكلم جد شويه
لين: ايوا عاوزين اي من الاخر

ليل: احنا جينا علي معادنا ولا متأخرين طيب
لين: اااه افتكرت انا نسيت اني اتصلت بيكو المهم اللواء عاوزنا في مهما جاهزين

الفرقه: جاهزين
لين: تمام بكره الساعه ٧ الا نكون هناك تمام

الفرقه: تمام
نور دخلت: ليلو يلا بينا احم اهلا قمر اخبارك ايه

قمر: بخير وانتي
نور: دايما… بخير الحمدلله اهلا شباب

الفرقه: اهلا
نور: احم عن ازنكو
لين: تعالي تعالي

نور: امم

 

لين: كنتي عاوزه اي
نور: الوقت
لين: ماله

نور: بصي عليه
لين: اممم طب يلا طيب عن ازنكو يا شباب هتضر امشي علشان خارجين انا ونوري
ليل: خلاص يلا يا شباب

نور: تحبو تيجو؟
لين: ها هتفضلو ساكتين تيجو ولا اي
قمر: انا…..

نور: انتي كده كده جايه اسكتي انتي
قمر: مش هعرف
نور: معلش اسكتي

ليل: انا جاي وش
مازن: وانا جاي
نور: وانت ها هتيجي ولا اي

امير: لو مجتش اي الي هيحصل
نور: ولا اي حاجه
ليل: عجباني والله

 

لين: هي اي
ليل: نور
نور: مالك؟

ليل: يجماعه اهدو اقصد انها بتعرف تقنع الي قدامها زي ما اقنعت امير دلوقتي انه يجي من غير اي مجهود
نور: احم….
لين: طب يلا ياخويا

الكل قامو وراحو المول الي فانح جديد
الحمدلله ♥
عند اسد

اسد: الو يا مروان
مروان: انزل يلا انا تحت
اسد: نازل اهو

مروان: يلا تحب مكان معين ولا علي زوقي؟
اسد: زوقك وربنا يستر
لا إله إلاّ الله ♥

في المول
ليل: انا جعان يجدعان تعالو نتعشي تبعت من اللف
قمر: يارب يابني هو احنا حبوب فتح الشهية كل اما تشوفنا تقول جعان اي
لين: علي رأيك والله ?

مازن: طب ما انا كمان…
امير: بس بقا اي انا مش هخش مطاعم انا
نور: عاوزه ايس كريم شوكلاته بس من غير كراميل

 

ليل: ربنا يخللنا نور في حياتنا كلنا والله احسن اخت بنطلع منها بمصلحه ?

نور: مصلحجي بس ماشي تسلم ?
امير: نور
نور بالامبالاه: اممم
امير: عاوزه مني اي

كان الصمت سيد المكان
نور: وانا هعوز منك اي معلش
امير: انا مش عارف فا بسألك

نور: ما كفايه غموض بقا وقول عاوز اي من الاخر
امير: تبعدي عني ومتوجهليش كلام
نور: بس كده غالي والطلب رخيص

قمر: نور حبيبتي تعالي معايا التواليت
نور: يلا ياسكره
سبحان الله ♥
عند اسد

 

مروان : اهو خش يلا
اسد: وانت اي مش جاي
مروان: جاي بس هكلم حد وارجع عقبال ما تشوف مكان وتطلب اكل اكون جيت اصلا

اسد: خلصانا يابا
اللهم إنك عفوا كريم تحب العفو فا اعفو عنا ♥

عند لين
لين: مالك يا امير
امير: مالي

لين: عمرك ما زعلت نور اي الي جد
امير : انا لو فضلت اعامل نور حلو هحبها وانا مش عايز كده نور بتكبر يا لين وانا متعلق بيها كا اخت خايف اتعلق بيها كا حبيبه فاهماني
لين: امير بصلي في عيني

امير: نعم
لين: بتحبها؟
امير:……
لين: بتحبها متعلق بيها كا أخت ولا حاجه تاني؟

امير: بحبها اي انا بعشقها بقعد افكر لو حبيت حد تاني انا اي هيحصلي مستحيل اسبهاله
لين: طريقتك معاها هتخليها تكرهك يا امير
امير: ربنا هيحلها إن شآء الله ♥

نور: انا جيت ها اشتقتولي
امير: نور
نور:……..

 

امير: نور
نور: نعم
امير: انا اسف كنت مدايق
نور: ههههه هما كلموك

امير: مين؟
نور: الفرقه
امير: محدش كلمني يا نور

نور: اومال عاوز اي بقا مره تعاملني حلو وتجبلي شوكلاته ومره تكرهني وتقولي متكلمنيش تاني انت اناني علي فكره
امير: انا اناني
نور: ايوا عمرك فكرت انا بفكر فيك ازاي عمرك فكرت انا بتقبلك ولا لا او هحبك بالطريقة دي

امير: اناني علشان خايف اعلقك بيا واموت تتعبي عليا اناني علشان خايف اقربك مني وتتبهدلي وتعيشي كل يوم في رعب اكتر من الي انتي في علشان اختك ها كل ده واناني اناني علشان خايف احبك او اقربلك اعلقك بيا واموت وتتبهدلي بسببي وانتي لسه صغيره انا فعلاً اناني

نور: انا بكرهك يا امير ومش هحبك بالطريقة دي
امير: بس انا بحبك
نور الجميع اتشل عن الحركه وكان كلهم ساكتين ولا انهم في عزا

 

 

امير: ساكته لي مش علي طول بتقصفي جبهتي اي الي جد
نور: انا كمان بحبك وبموت فيك وبعشقك اوى والله…… الكل استغرب ردة فعلها

نور: مش هو ده الي انت عاوز تسمعه صح انا همشي يا لين خليكي مع صحابك انا مش هروح دلوقتي اول ما تيجي تروحي كلميني وانتقابل ونروح سوا
الفرقه: طب استهدي بس طيب
نور: سلام يا شباب

جت لين تمشي علشان توفقها خبطت في حد
لين: نور استني
الشخص: انتي يا حجه انتي مش تفتحي وانتي ماشيه

نور: وانت بتتكلم ليه وانت ماشي راشق عينك في الفون
لين: ارجعي علي الترابيزه لحد اما اجي
نور: تمام

لين: كنت بتقول حاجه؟
الشخص: بعد كده وانتي ماشيه ركزي علشان في ناس مش كويسه احسن يعملو فيكي حاجه وانتي واضح انك بسكوته خالص
لين: معلش يابابا روح شوف انت رايح فين

 

 

اذكر الله ♥
يا ترا مين الشخص الي خبطت في واي مصير نورا واي حكايه امير كل دول
يتبع..

لين: انتي اتهبلتي بترودي علي الاشكال دي لي
نور: اولا متزعقيش مبحبكيش وانتي بتزعقي ثانيا مش بحب حد يكلمك بطريقه وحشه فا مستحملتش وكنت هضربه
لين: طيب تعالي نتمشي علي البحر شويه وبعدين اروحك يلا يا شباب

قمر: انا جايه معاكو مش عاوزه اروح
ليل: بعد ازن نور وانا كمان
امير: انا هروح عشان هنصحي بدري بكره

مازن: وانا كمان هروح تعبان وعاوز انام
نور: يلا يا لين علشان تلحقو ترجعو تنامو
الشباب: يلا

وهما ماشين من المطعم
اسد: ابقي خدي بالك وانتي ماشيه يا سكر لتقعي
نور: تحب اوريك مين الي ممكن يقع

 

اسد: وريني
لين: نور فكك ويلا
اسد: استني هنا وريني هتعملي اي

لين: نملك القدرة على القصف لكن الذخيرة ثمينة والهدف رخيص
مروان: اخ اين جبهتك انا لا أراها
ليل: مين العسل

مروان: انا مروان اخوه
نور: مش هتفرق كتير يلا يا شباب
مشيو كلهم واتمشو علي الشط

نور : انا هتمشي هناك كده محدش يجي ورايا علشان عاوزه اقعد لوحدي شويه
لين: تمام
قمر: لو عوزتي حاجه قولي تمام

نور: تمام
مشيت نور وقطعت صمتهم لين
لين: ليل رايح فين
ليل: هروحلها

لين: بلاش احسن
ليل: قولت محدش ليه دعوه
لين: ماشي ياليل

مشي ليل وراح عند نور
نور: اي الي جابك انا مش قولت محدش يجي ورايا
ليل: اي الي معيطك

 

نور.: ملكش دعوه بيا وامشي بقا
ليل: بتحبي؟
نور: انت بتقول ايه

ليل: انتي سمعتيني بتحبي؟
نور: انا.. ا. ن.
ليل: اي الي موترك احنا من امته بنتوتر من بعض علي طول كل اسراري معاكي وكل اسرارك معايا في اي بقا

نور: انت لسه بتحبها؟!
ليل: متشغليش بالك وانتي
نور: بحبه بحبه وللأسف مش قادره اخرج كلامه من دماغي انا تبعت طول الفتره دي مركزش اني ممكن اكون بحبه خالص

ليل: انتي وهو علي طول خناق اي بقا هتحسو ببعض امته
نور: انا كنت عارفه انه بيحبني
ليل: ازاي
نور: سمعته قبل كده

ليل: امته ده
نور:……..
فلاش باك
في مكتب لين في الڤلا

امير: اي ده هو محدش في المكتب ليه يااااه نور عسل اوي في الصوره دي طول عمري بحبك والله وانتي بهيمه مش حسا يا لو نبطل خناق شويه
نور: ضحكت بصوت خافت يميل للسمع قليلاً
امير: في حد هنا

 

نور التزمت الصمت
باك
ليل: لا واي سمعاه وهو بيقولها طب خلاص بقا
نور: انا مش بحبه

ليل: انتي لي كده
نور: كده الي هو ازاي

ليل: ليه شخصيتك وحشه كده ليه هو بيبحك ليه عاوزه تكسري ليه انتو كده بجد
نور: امشي
ليل: حتي مش عاوزه تدافعي عن نفسك

نور: مش قادره امشي
ليل: انتي كويسه….. نور نور
نور:……

ليل: يا لين يا قمر
لين وقمر: اي في اي
ليل: تعالو معايا

شال نور وراحو بيها المستشفى
ليل: حد يجي يلحقها
الممرضه: اتفضلو خدوها عن اذنك يا استاذ مش هينفع تخش اتفضل بره

ليل: خلو بالكو منها ارجوكو
لين: اي الي حصل يا ليل
ليل: اكلمنا فا انفعلت شويه واغمي عليها

 

قمر: الكلام كان علي مين
لين: اكيد علي امير صح
ليل: ايوا

لين: تمام تخرج بالسلامه وانا هبقا اتصرف معاكو
الدكتور: هاتو جهاز الاوكسجين بسرعه
لين: في اي يادكتور

الدكتور: المريضه بتموت
لين: ازاي يا بهايم دي حاله اغماء

الدكتور: المريضه مأكلتش حاجه واتحطت تحت ضغط نفسي جامد تعبها وممكن تخش غيبوبه
ليل: هتقوم!
لين: عرفت منين
قمر: رد ساكت ليه عرفت منين

ليل: نوري مش هتمشي وتسبني
ليل: انا لحظه وراجع
مشي ليل اتصل ببقيت الفرقه وقلهم عنوان المستشفى

امير: هي فين
مازن: مين الي جوه
امير: نوري صح

ليل: متقولش الاسم ده علي لسانك تاني انت السبب اصلا
امير: هي عندها اي
ليل : داخله في غيبوبه بسببك

 

لين: بس بقا انا في اي وانتو في اي
امير: انتي بتزعقي ليه هوالي بيتكلم وبعدين انت خايف عليها كده ليه انت مش بتحب قمر؟!
ليل:……….
يتبع..

ليل: انا خارج عن ازنكو
لين: كفايه بقا انتو وي مبتحسوش اختي جوه في العنايه المركزه وانتو هنا قاعدين تتخانقو اقعد ياليل ارجوك محتجاك جنبي
الكل:…….

قمر: اهدي يا ليلي مش كده
لين: تعبانه علي اختي ودول بيتخانقو لو كانت موجوده مكنوش قدرو يتكلمو
ليل: انا اسف يالين سامحيني

لين: مسمحاك وانت يا امير مسمحاك بس ممكن تتصاحلو هي لو موجوده مكنتوش زعلتو ولو عرفت هتزعل اوي
ليل: انا اسف يا امير
امير: سامحني يصحبي متزعلش

ليل: حصل خير يارب تقومي بالسلامه يارب
الدكتور: الحمدلله هي بخير بس
لين: بس اي دكتور؟
ليل: انطق بس اي

 

الدكتور: بس هي لسه في غيبوبه مش عارفين هتفوق امتي بس حالتها الصحيه كويسه محدش يقلق عليها
مازن: الحمدلله طب لين انا اسف وعارف انك خايفه علي اختك والله كلنا خايفين عليها بس عاوز اعرفك ان في مهمه عندنا بكره وانتي لازم ترتاحي

لين: انت جبت كل المعلومات صح
مازن: ايوا بس يلا روحي وخدي قمر تبات عندك علشان مفيش حد عندهم وهتبات لوحدها

قمر: يلا يا لول
مشيو كلهم وروحو البيت
اللهم اغفر لنا ♥

في الصباح عند اسد
اسد: يلا يا زفت قوم هنتأخر
مروان: جاي اهو

اسد: تمام يلا
مروان: ماشي
لا إله إلا الله ♥
عند لين

لين: يلا ياقمر قومي

 

قمر: انتي بتصحي في مين
لين: ياما اتخضيت كنتي فين

قمر: كنت بجري قومي بقا
لين: ماشي انا مبقتش عارفه مين بيصحي مين
قمر: قومي بس

تليفون لين رن
لين: الو
اللواء: الو يا لين

لين: ايوا يا فندم في حاجه
اللواء: كنت عاوز اقولك ان في فرقه تانيه هتشتغل معاكو
لين: بس حضرتك عارف انا مش بحب حد يشتغل معايا

اللواء: معلش بس المهمه صعبه اوي
لين : تمام يافندم سلام
اللواء: سلام

الحمدلله ♥
اسد وفرقته راحو عند اللواء

اسد: اهلا يافندم
اللواء: بص يا اسد دلوقتي في فرقه تانيه جايه معاكو تشتغل انا مش باخد رأيك تمام انا بعرفك بس
اسد: تمام يافندم

 

دخلت لين وفرقته بكل جازبيه
لين: السلام عليكم وتجاهلت كل الي معاهم في المكتب اذي حضرتك يا فندم
اللواء: بخير يا عقرب

اسد وفرقته: العقرب؟
لين: مالك!
اللواء: اقدملكو فرقت العقارب

اسد: اي ده بسكوته هانم
الكل ضحك
لين: اي ده الاستاذه اسد

فرقت لين ضحكت
اللواء: خلصنا بقا دلوقتي المهمه
اسد: اسف اني بقطع حضرتك بس حضرتك مش هتعرفهم علينا ولا اي

لين: كمل يافندم دي حاجه مش مهمه كمل
اللواء: انا كان بودي اعرفكو عليهم بس لين مش بتشتعل مع فرقه مش عارفاهم

فارس: انا مش هشتغل مع بنات
لين:التزمت الصمت

قمر: اومال مكمل مع فرقتك لي
امير …اللبس اين جبهتك يا صديقي ?

اللواء: ضحك جامد عليهم
لين : تمام خلصنا ضحك انا هشتغل معاهم بشرط
اللواء: اتفضلي

 

اسد: اتفضلي اي هي هتشرط علينا ما بدهاش يعني وكان هيخرج
لين بهمس لما قرب منها وهو خارج
لين: هات اخرك معايا

اسد: اعتقد انتي عارفه اخري
لين التفتت له وخلت الجميع يبصلهم
لين: وريني هتعمل اي

اللواء: خش يا اسد خلوني اتكلم بقا كملي يا لين انا مش قادر
لين: تمام يا فندم دلوقتي احنا هنروح وهنهاجم اكبر تاجر سلاح في مصر البرهان لو معرفناش نمسكه هتبقا شوطه كبيره في ملعبنا دلوقتي في مكان…….. المكان ده في ڤيلا تمام هنقعد كلنا فيها لحد اما المهمه تخلص متفقين

الكل: متفقين
اللواء: لين استني
لين : افندم
اللواء: اختك

 

لين: مالها نور
اسد: نور دي الي كانت هتكلني امبارح صح؟
ليل: ايوا
اللواء: متخافيش عليها وروحي واشتغلي احنا معاها علي طول واقبلنا ربنا معاها

فارس: هو انا ممكن افهم في ايه
مازن: نور في غيبوبه واحنا مش عارفين نشتغل بسببها
مروان: ليه يعني

لين: علشان ببساطة لو حد من اخواتك في غيبوبه هتخاف عليه اعتقد كلامي صح عن اذنكو
اللواء: هبقا اطمنكو عليها
العقارب : تمام يافندم

مشيو كلهم ورا لين علشان يعرفو مكان الڤيلا
لين: انا مش فاكره حطيته فين يارب
ليل: اهو

فرقه الشياطين: احنا هنقعد هنا مع بعض؟(فرقه اسد والشباب)
مازن: ايوا
مراد: انا معنديش مانع

 

قمر: يماما
مراد: في اي
قمر: انت بتتكلم اهو اومال اي

مراد: محبتش اتكلم في المكتب علشان مفيش اي حاجه مفيده اتكلم فيها
لين: انت بتكدب بس دي حريه شخصيه وبعدين هنخش ولا هنفضل واقفين هنا كتير
الكل: يلا

تسريع الاحداث دخلو كلهم نضفو وجهزو الدنيا وظبطو حالهم واستحمو وقعدو في الجنينه
فارس: يا عيني علي الحلو لما تمرمطه الايام
ايان: بخ

لين: عااااا حياتي
قمر: هييييي وصلت وصلت
مازن: اهلا بيكي

ليل دخل جوا ومكلمهاش

امير: ازيك يازمكس
ايان: حبايبي بخير عاملين اي بقا
فرقه العقارب: بخير

 

ايان: مش تعرفونا ولا اي
اسد: اهلا بيكي انا اسد
مروان: اهلا بيكي انا مروان

فارس: هالو انا فارس
مراد: اهلا انا مراد
ايان: اهلا بيكو اي يا لول اي الي جابكو هنا

لين: مفيش عندنا مهمه
ايان: منا عارفه
لين: اي الي جابك هنا انتي بقا

ايان: منا معاكو في المهمه
الكل اتصدم معادا لين
ليل: قمر ممكن تيجي لحظه انتي وامير ومازن

ايان: اي ياشبح مش هتسلم ولا اي
ليل: اهلا يلا يشباب انا مستنيكو فوق

 

 

فارس: واضح انه مدايق جامد منك
الكل: اخرس
فارس: خرست اهو ?

لين: تعالي يسطا اقعدي معانا
اسد: ازاي بنت تقول يسطا
لين: اسد ركز التحدي انت بتلعبو بطريقه غلط صدقني هتندم

اسد: انا عاوز اندم
لا حول ولاقوة إلابالله ♥
عند ليل

ليل: انا مش هكلمها ومحدش يحاول يخليني اكلمها تمام
انا هروح لنوري واول ما تبدأو تشتغلووابعتولي اجي اااه صح يا امير نور اختي ويمكن اكتر من اختي بس مش هحبها فاهمني

امير: فاهمك يا صحي خلي بالك من نفسك
خرجو وراحو عند الشباب
ايان: ليل عاوزه اتكلم معاك

ليل: لين انا رايح لنوري ابعتيلي لو بدأتو تشتغلو
لين: احم… ماشي يا ليل
مشي ليل تسريع الأحداث

ليل مشي الشباب اتعرفو علي بعض وبقو صحاب كلهم معادا لين و اسد
فارس : تعالو نلعب
مراد: بس يابابا

 

اسد: الصراحه
الكل: تمام

اسد لف الازازه: مراد هيسأل ايان
مراد: امممم
ايان: اممممم

فارس: مش هنخلص بقا يلا
مراد: بتحبي حد من الي قاعدين او معجبه بحد مننا

ايان: اي يسطا انا لسه جايه هو انا لحقت لا وبعدين حوار الحب والنحنحه ده انا ونور ولين تعاهدنا اننا مش هنفكر في الكلام ده بس نور خالفت العهد وخلناها تصوم كام يوم بس
مراد لف الازازه: امير هيسأل لين

امير: هي بتحبني ولا لا
لين: مقدرش اقول
امير: يبقا عقاب

لين: اي هو
امير: اختاري حد من فرقه الشياطين واتدربي معاه
لين: مش هختار الي هيجي

اسد: انا جاي
لين: يلا
لين: وريني كل الي عندك
اسد: كده كده

 

لين: ده اخرك
اسد: ولسه
لين سبقته بضربه وقع علي الارض

لين: متلعبش معايا بتحدي لانك هتخسر
فارس يلا يا اسد لف الازازه

اسد قبل ما يلف الازازه جت بنت
البنت: اوبا مين الي ضرب اسودي
اسد: اهلا اهلا بميار هانم

مراد: هلا
اياد: مراحب
مروان: اذيك

ميار: منورين والله بتعملو اي هنا واي الڤيلا الجامده دي اكيد صحبتها جامده زيها
لين: احم……
اسد: اعرفك الجامده صاحبت الڤيلا ا. ا. ا. اقصد لين

ميار: اهلا بيكي والله ما كدبتش انتي جامده فعلا سوري علي طرقتي بس انا متربيه معاهم فا تحسيني ولد في نفسي كده ?
لين: اممم لا عادي مفيش مشكله اقدملك امير وامازن وقمر

ميار: اتشرفت بمعرفتكو انا ميار او مادو عادي مش هتفرق ?
فارس طب تعالي اقعدي بقا

 

لين: هتعملي اي معانا يعني دورك اي
ميار: اي ده انا هشتغل معاكو مع البنوته علي الكمبيوتر

قمر: ليه هو للدرجادي اللواء مش واثق فيا تمام
لين: قمر اهدي كلنا معانا مساعدين بالعكس ده بيسهل عليكي المهمه ويلا بقا نكمل لعب لاني مش عاوزه افكر

أللهم إنك عفو كريم تحب العفو فا عفو عنا ♥
عند ليل

ليل: انا بحبك اوي يا اجمل بنت عرفتها صدقيني انتي مش اختي انتي بنتي سامحيني يا نوري انا السبب انا طالع مهمه بكره ومش عارف هرجع ولا لا عاوزك معايا عاوزك تودعيني زي كل مره عاوز ارجع اجبلك شوكلاته من الي بتحبيها بس قومي ايان رجعت وانا مش حابب ابات معاهم فا هقعد معاكي هنا لحد اما تأكديلي انك معايا وهتودعيني وحط راسه علي

طرف السرير جمبها ونام
الله اكبر ♥

عند لين
يلا يا ميار اسألي مازن
ميار: كنت بتفكر في اي دلوقتي

مازن: احم في ايان
ايان: احم … احم… وكنت بتفكر بتقولو اي جواك

مازن: اعتقد انها سؤال واحد لفي الازازه يلا ياميار
ميار: اياد هيسألني

 

اياد: قربتي وبعدتي لي مره واحده
ميار: اي العقاب
اياد: انك تردي عليا

ميار: علشان مش عاوزه اتعلق بيك
امير: عن اذنكو طيب
الكل: رايح فين

امير: هقعد مع نفسي شويه
الكل: انت بخير
امير: اااه الحمدلله

الكل: تمام
اياد: انا اتعلقت بيكي يا ميار وتعبت لما سبتيني اساليهم كنت عامل ازاي لولا ان اللواء عارفني كان زماني مرفود انتي مفكرتيش غير فيكي انتي وبس

ميار: ايوا يا اياد انا انانيه تمام محدش ضربك علي ايدك وقالك تحب واحده معقده نفسياًانت عارف اني بتعلق بالناس وبيسيبوني ويمشو مش عاوزاك تسبني وتمشي
إن الله علي كل شيء قدير ♥

عند ليل
ليل: انا شفتها تعالو بسرعه
ياتري اي الي هيحصل مع الشباب وليل شاف اي البارت الجاي هتعرفو
يتبع..

 

ليل: انا شفتها والله
الدكتوره: اهدي يافندم اهدي

ليل: اهدي اي بقولك شفتها
الدكتوره: عادي ده طبيعي عادي اهدي انت بس
ليل: يعني هتفوق امتي؟

الدكتوره: الله أعلم بس هي كويسه متقلقش انت جوزاها
ليل: في مقام اخوها هي اخويا الروحي يعني اكتر حد بيفهمني فا مش هقدر اعيش من غيرها فاهماني

الدكتوره: اها يعني انت مش مرتبط
ليل: لا ياستي مش مرتبط ?

الدكتوره: ربنا يوقعك في ولاد الحلال يارب وتفوقي يا نور يارب
ليل: ماهو وقعني فعلاً

الدكتوره: احم…. طيب عن اذنك
ليل: طب استني طيب انا معرفتش اسمك اي

الدكتوره: دكتوره نجمه ممكن تقولي دوك
ليل: خلصانا يا دوك

نجمه: عن اذنك بقا سلام
أستغفر الله ♥
تاني يوم الصبح

عند لين
لين: الو
ليل: امممم
لين: صح صح يا بوب يلا علشان هنبتدي التدريب

 

ليل: تمام جاي اهو
نور: صباح النور ياحبيبي
ليل: صباح……. انتي فوقتي انتي فوقتي يا دكتور يا دكتور

نور: اهدى اهدى مش كده
ليل: انا هروح انده لدكتوره نجمة

نور: ماتهدا شويه اومال قمر اي ?
ليل: احم احم…. طب انتي كويسه طيب ولا اي في حاجه تعباكي
نور: ممكن تهدى الاول

ليل: اهو هديت ردي بقا
نور: بخير انا فوقت الفجر علي صوتك وانت بتكلمني عرفت ان عندك مهمه انا كنت سمعاك وحسه بيك صدقني انا شفت بابا وبدأت تعيط
ليل: طيب اهدي اهدي

نور: كان وحشني اوي جه وكلمني كنت عاوزه اروح معاه بس هو قالي خليكي علان اخواتك هيتعبو من غيرك كان بيغصب عليا ارجع علشان حاجه كل اما يقولها صوته يختفي مبقتش فاهمه هو عاوزني ارجع لي بس رجعت علشان اعرف هو عاوزني ارجع علشان اي فا صحيت علي صوتك وانت بتتكلم قولت لو قولتلك حاجه هنتضر نمشي في ساعتها وانت مش

عاوز ترجع علشانها
ليل: انتي اجمل اخت في الدنيا كلها
نور: بحبك اوي والله

 

استغفر الله ♥
عند لين
لين: اصحو يلا بقا

قمر: انا صحيت اهو
مراد: وانا كمان
فارس: اهو ياوليه صحيت

اسد: صباحو عسل
ايان: صبح صبح
اياد: صباح الخير

امير: مصابح عليكو
مازن: انا صحيت اهو
مروان: وانا كمان اهو

ميار: يا الله صباح الخير انتو لسه نايمين
لين: والله ربنا يعنا عليهم انا وميار من الصبح بنتدرب مع بعض وانتو نايمين اصحو بقا يلا واحنا البنات هنقوم نحضر الفطار ٣ شباب هيروحو يجيبو الفطار الناقص و٣ شباب هيجهزو السفره

 

و٢ هيروحو يجيبو ليل من المستشفى
ليل دخل فجأة: يجيبوني انا
لين: خلاص بقا اقعدو هنا

ليل: محدش يمشي معايا مفاجأة
الكل: ابهرنا
نور: مسا مسا يا شوباب

فرقه العقارب كلهم جريو عليها وحضنوها واطمنو انها بخير تسريع الاحداث
الكل سلم علي نور واطمنو عليها وهي اتعرفت علي فرقه الشياطين واتصاحبت علي ميار ومبتكلمش ايان لانها زعلانه علي زعل ليل جابو الاكل والي جهز السفره والي عملو الاكل وقعدو يكلو كلهم سوا

ايان: عاوزه اتكلم معاكو في حاجه
ليل ونور تلاشو كلامها الباقي قال: اتفضلي
ايان: ليل ونور

ليل ونور مع بعض بالامبالاه: اممم

ايان: انا اسفه بقا بجد عدم كلامي معاكو تعبني احنا عمرنا ماكنا كده علي كول احنا قريبين من بعض اي الي جد خلاص ايوا كنت هموت تمام والحمد لله انها جت علي قد كده
الكل متابع من دون كلام

 

نور: ايوا فعلاً الحمدلله عن اذنكو انا مش جعانه لين لو اي حد جاب عصير وشكلاته ابعتيهولي فوق عندي امتحان وعاوزه سكريات
لين: تمام ياحبيبتي

ايان: ليل!
ليل: عاوزه اي ها عاوزه تخلينا نرجع نكلمك تاني زي زمان ها انا ونور مدمرين نفسياً سيبينا في حالنا احنا كنا اقرب ٣ لبعض وانتي فرقتينا لما دخلتي عمليه وانتي مش قدها وفي

الاخر جت علي بطر رجلك الكل اتصدم!! عاوزه المره الحايه تيجي بأي بقتلك برصاصه من مجهول ولا اي انا مش هقدر ارجع اكلمك تاني غير لما اهدها وبالنسبه لنور فا هي زعلانه علي زعلي علي العموم هما كام يوم وهنرجع نتكلم تاني ممكن نكمل اكل علشان نقعدر نروح الشغل

الكل رجع كمل اكل
بعد ما خلصو اكل بدأو يشتغلو
اسد: اعتقد كلنا فهمنا اي الي المفروض نعملو

لين: انا مأذنتلكش تتكلم علي فكره
اسد:عاوز اتكلم معاكي علي انفراد ممكن
لين: تمام اتفضل

 

اسد: ممكن نتفق اتفاق
لين: اي هو
اسد: نبقا صحاب لحد اما العمليه تخلص ومش هنشوف وش بعض تاني
لين: تمام

اسد: طب يلا نرجعلهم طيب
لين: تمام يلا
لا إله إلاّ الله ♥

عند نور
الباب خبط ✊??
نور: اتفضل

الكل معادا لين واسد: اخبارك
نور: في اي انا كويسه
ايان: انا اسفه

 

نور: لو كلمه اسفه بتنسي المشكله مكنش في حد شايل من التاني
مراد: انتي عندك كام سنه؟
نور: احم… ١٧

مراد: العمر كله ليكي يارب
نور: تسلم

ايان: عاوزاني اعملك اي تاني انتي وليل مفكرتوش انا نفسيتي عامله ازاي مع بتر رجلي محدش ركز اني مركبه جهاز امشي بي علشان مقعدش علي كرسي بعجل اي مبتفكروش غير في نفسكو (اي ياخواتي الرواية دي روايه توكسك ???♥)

ليل: أولاً متعليش صوتك علي نور ثانياً محدش طلب منك انك تخشي معاهم العمليه دي
نور: ثالثاً انا مسمحاكي

ايان: وانا بحبكو اوي بجد وبقوا بيكو وانتو كده بتكسروني وانا لأول مره قدام الكل بقول ان انتو نقطة ضعفي ليل متزعلش بقا احنا ملناش غير بعض
ليل: حصل خير انا مش زعلان

نور: ودا برضو مش مبرر ان محدش جابلي الشوكلاته الي بحبها
امير: خدي ?

نور: انا زحلانه منك ومبكلمكش اصلا متكلمنيش وهات الشوكلاته دي وملكش دعوه بيا
فارس: اي يابابا انتي يادوب حته عيله عامله عداوه مع الكل لي ليل: بس عسل واحلا طفله تعرفها

امير: انا اسف بس كل الكلام الي قولهولك في المطعم كان بجد انا بحبك بجد مش عاوزك تقولي اي حاجه عارف انك مصدومه هسيبك وارح ارجع من العمليه لو رجعت تاني هنت……
تعريف بقا الفرق

 

(امير قريب جدا من الفرقه بتاعته مغرور سيكا كارزما اوي
عيونه بني شعره اسود عنده ٢٢ سنه

قمر بنوته جميله اوي بتحب نور اكتر من لين لانها صحبتها من زمان عيونها بني كا القهوه ?شعرها بني فاتح عندها ٢٠ سنه
ليل متعلق بنور اوي كارزما جداً حبوب ولطيف متواضع شعره بني عيونه رمادي عنده ٢١ سنه

مازن جميل مرح بس مش اوي يعني عيونه بني محروق شعره نفس اللون عنده ٢٠ سنه
ايان صحبت نور وليل من زمان وولاد خاله كانت في الفرقه وتقاعدت بسبب بتر رجليها شعرها احمر عيونها بني عندها ٢٤ سنه

مراد كاريزما بطريقه اوفر عنده ٢٣ سنه بيحب الهدوء عيونه عسلي شعره بني عادي
اياد عسول مرح ساعات عنده ٢٥ سنه عيونه بني عادي شعره اسود

ميار صديقتهم من زمان بنت عم اسد عندها ٢٣ سنه شعرها برتقالي عيونها عسلي
فارس مرح جداً جداً دمه خفيف شعره بني عيونه بني عنده ٢٢ سنه
يتبع..

 

امير: انا اسف بس كل الكلام اللي قولتهولك في المطعم كان بجد انا بحبك بجد مش عاوزك تقولي اي حاجه عارف انك مصدومه هسيبك وروح العمليه ولو رجعت هنتخطب طبعا بعد موافقتك
نور: no comment
الكل: هيص وفرح

لين: متجمعين علي الخير يارب
اسد: في اي ما تفرحونا معاكو

ليل: نوري هتتخطب لامير لو رجع من العمليه
نور: اسمها إن شاءلله لما يرجع بالسلامه

قمر: ما كفايه نحنحه بقا الله
ليل: عقبالنا
قمر: احم… اخبار الدكتوره نجمه اي صح

فارس: اوبسي ?
ليل: مالها اصلا
قمر: انا جيت لنور بليل ولاقيت الجو لطيف اوي معاكو محبتش اخش لنوري وقولت امشي من سكات احسن

 

 

مراد: نجمه!! شغاله في انهي مستشفى
ليل: مستشفى……… ليه
مراد قام مشي بسرعه

مروان: سوف أقصى عليكم حكايه ولابد من سماعها بص يسطا
ايان: لا لا هبل في اللغه مش عاوزين ما هو يا ده يا ده

مروان: بص ياسطا مراد زمان كان بيحب واحده تمام سافرت لمشاكل عائليه ومن ساعتها مشفهاش ولما سمع اسمها افتكرها ويارب تكون هي يبقو فرحين مش واحد
ليل: اها طب الحمدلله والله

قمر: ياااه قلبي بيقولي اننا هنبقا صحاب
ليل: والله ?
مازن: طب انا شايف اننا مبنعملش حاجه غير اننا متجمعين وبنتكلم بالنسبه للعمليه هنروحها امته

لين: لسه بكره وادعي انها تعدي علي خير
الكل: إن شاءلله خير ?
مازن: انا هروح اتصل بدارلين تيجي تقعد مع نور

 

لين: اشمعنا يعني
مازن: علشان متقعدش لوحدها واحنا في العمليه يحصلها حاجه في مكان زي ده
لين: خلاص ماشي
الحمدلله ?
عند دارلين

دارلين: اوماااااه
فريده: يابنتي ربنا يهديكي كفاياكي مسلسلات كوريه بقا
دارلين: ماما حبيبتي انا بستمتع وبعمل الي انا عايزاه زي ما بعمل الي انتو عاوزينه قصرت معاكو في حاجه

فريده: لا طول عمرك شايلانا مكان اختك
دارلين: خلاص بقا وبعدين انا اصلا من غير حاجه لازم اكون مزاكره كل اللغات علشان العمله الي بيجو من بره مصر فا بفكر اتدرب فيكو ?

فريده: صبرني يارب
تليفون دارلين رن في مكتب نادر
نادر: اي ده مازن!

 

 

مازن: الو
نادر: الو
مازن: اذيك يا فريد عامل ايه

نادر: والله اسمي نادر
مازن: يابني متدقش كلها حاجات اوشكت علي الانقراض????
نادر: هيهيهيهي عسل عاوز اي بقا من دارلين

مازن: عاوزين اختك تيجي فيلا اختك لين وتعال انت كمان هتتبسط
نادر: تمام هنلبس واقول للحجه ونيجي
مازن: تمام ماشي سلام

نادر: سلام

نادر بصوت عالِ دارلين دارلين
دارلين: اي في اي
نادر: مازن اتصل بيكي وانا رديت عليه وعاوزنا نروح فيلا لين يلا اجهزي

دارلين: تمام ماشي
سبحان الله ?
عند الفرق

 

مازن: لول انا كلمت اخوكي وهو واختك جايين
لين: تمام ماشي يلا بينا علي اوضت المكتب
الفرق: يلا

تسريع الاحداث
كلهم دخلو المكتب وبدأو يتناقشو ويتدربو ومره واحده……
لا إله إلاّ الله ?

عند بيت اسد
مسلم: هلا ياهلا مش تيجي نتمشي شويه
معتصم: لا ياخويا انا عاوز انام

مسلم: دا انت كائن بارد وانا هروح اكل واخرج واتفسح وانت خليك كده وهروح ڤله جامده اووي بتاعت الشله وانت نام
معتصم: يا الله عليك يا مسلم خلاص ياعم جي بس الاول تتصل بالشله وهروح

مسلم: خالصه يابا
استغفر الله ?
عند مراد

 

مراد: هي الدكتوره نجمة موجوده
نايلا: ايوا يا فندم هي في المكتب اللي علي اليمين ده
مراد: تمام شكرا

مراد خبط علي الباب
نجمه: اتفضل
مراد: نجمتي
يتبع..

مراد بلهفه: نجمتي!!
نجمه بخضه: مراد

مراد: انتي لي رجعتي ومقولتليش ليه عاوزه تتعبيني انا بحبك ولسه بحبك اوي
نجمه: انت عرفت مكاني منين

مراد: ممكن طلب
نجمة: اتفضل

مراد: ممكن اعمل حاجه ومتبعدينيش
نجمه: احم… علي حسب

مراد شدها وراح قفل الباب بالمفتاح واقعدها في جنب من المكتب وحط راسه علي رجليها
مراد: عاوزك تغنيلي الاغنيه الي اسمعناها اول مره اتقابلنا فيها

نجمه: ها احم بس دي حزينه
مراد: من مش بسمعها بوداني بسمعها بقلبي (نحنوح اوي)

 

مش ده اللي كان بتخاف عليه
بقيت تخاف تلمح عينيه

ترجع تحن لكل شئ
زي القتيل طريق طويل

مشينا فيه أنا وإنت فين
وبقينا فين مش مرتاحين

بقيت أخاف أعمل حاجات أندم عليها في وقت ثاني
وبقيت أخاف أروح مكان يتقال ده أصلا مش مكاني

لو بس نرجع، لو بس نرجع
لو بس يسمع، لو بس يسمع

لو بس نرجع، لو بس نرجع
لو بس يسمع، لو بس يسمع

مش ده اللي كان بتخاف عليه
بقيت تخاف تلمح عينيه

ترجع تحن لكل شئ
زي القتيل عديت سنين
منسيتش ليه لو مهما قول

 

بعدك بعيش بكذب عليك
بقيت أخاف أعمل حاجات أندم عليها في وقت ثاني
وبقيت أخاف أروح مكان يتقال ده أصلا مش مكاني
لو بس نرجع، لو بس نرجع

لو بس يسمع، لو بس يسمع
مبقيتش ليك بقيت لغيرك

وهتلاقي فين؟ إنت ونصيبك
مبقيتش ليك بقيت لغيرك

وهتلاقي فين؟ إنت ونصيبك
لا هييجي بعده ولا حد زيه

ولا كان ع البال في يوم يسيبك
بسم الله ?
عند لين

كلهم دخلو المكتب وبدأو يتناقشو في العمليه ومره واحده دخول شله جديده عليهم
مالك: ليلو
الكل باصص مصدوم

مسلم: انت اي الي جابك هنا يا اسد
اسد: حضرتك انا بشتغل هنا وانت…. الله دا كمان معتصم هنا يادي الهنا يادي الهنا اتفضلو يابهوات اي الي جابكو هنا وعرفتو المكان ده ازاي

 

ملك: احنا نبقا صحاب ليلو وبنيجي هنا من وقت للتاني نتجمع زي زمان كنا ولاد حاره واحده لحد اما الذهر لعب مع كل واحد فينا ورا التاني

نور: لوكا بجد وحشتيني اوي انتي وسلومه
قمر: هاي

لين: طيب دلوقتي اطلعو اقعدو مع نور ودارلين جايه في الطري..
دارلين: عيون دارلين وقلبها عاملين اي ياشوباب

الشله والفرق: بخير
دارلين: اي الرعب ده تعالو فوق عن ازنك ليلو

الشله طلعو مع نور ودارلين ونادر قعد في الجنينه بره
سلمي: اذيك

نادر: بخير وانتي
سلمي: دايما يارب بخير الحمدلله
نادر: ليا وليكي يارب

سلمي: قاعد لوحدك ليه تعال جوا معانا
نادر: حبه وهحيلكو عاوز اقعد لوحدي شويه

سلمي: امممم دا معناه قومي امشي صح ولا انا فهمت غلط ?
نادر: لا صح

جت ملك تقوم تمشي نادر مسكها من ايديها
ملك: انت قد الحركه دي

نادر: تعالي بس انا بهزر متبقيش قفوشه كده
ملك: عاوز ايه

 

نادر: مش عاوز بس انا مخنوق ومش لاقي حد اتكلم معاه ومفيش غيرك هنا تسمحيلي افضح نفسي شويه
ملك: عُمر الفضفضه مكانت فضيحه هتبقا فضيحه لو منقتش الشخص الصح

نادر: علشان كده اخترك انتي
ملك: بسبب
نادر: خليني اكون صريح معاكي شويه بحسك اكتر حد بيفهمنا يعني فاهمانا كلنا ولو حد بيغلط بتقوليلو انك غلط في كذا مش بتطبطي ولا بتحوري علينا يعني قلبك ابيض وسالكه

ملك: اممم يب ياسيدي تشكر قول بقا اي الي مدايقك
نادر: بصي ياستي…….

اللهم صلِِّ وسلم على سيدنا محمد ?
عند لين
لين: اعتقد كل واحد حفظ هو هيعمل مش هنراجع تاني مع بعض بكره المهمه هنصحي الساعه ٦ الصبح نجهز نفسنا علشان نروح الاسماعيليه مراد جه؟
ليل: لا

ايان: واضح انه مسدق لقاها
مراد: يا اخي الواحد مبقاش عارف هيلاقيها منين ولا منين الناس كلها بتتكلم عليا ربنا يخليني ليا يارب ??????اقدملكو نجمتي
نجمه: احم…. اهلا

الكل: اهلا
لين: بصي اطلعي الاوضه الي علي الشمال خشيها هتلاقي فيها نور الي كنتي بتعالجيها اقعدي معاها لحد اما نخلص شغل ونيجي كلنا ناكل
نجمه: تمام ماشي عن ازنكو
سبحان الله وبحمده ?

عند نور
نور: لا لا بس برضو شهد اليوم ده مسكتتش طلعت عينه في ايديها ?ولا احمد يا لاهوي علي الي عمله ??
الكل ضحك والباب خبط
نور: اتفضل

نجمه: اهل…..
يتبع..

 

نجمة: اهل… اي كل ده
نور: تعالي تعالي اقعدي معانا شويه لحد لما يخلصو تحت وهننزل كلنا
نجمه: اذيكو يا شباب عرفوني عليكو بقا

احمد: انا احمد
اسامه: وانا اسامه
يارا: هالو انا يارا

اروى: بصي هو انا اسمي اروى بس ممكن تقوليلي رورو
يزن: انا يزن
مالك: انا مالك

نور: وفي واحده منهم اسمها ملك بس مش موجوده الاحسن تقوللها لوكا علشان مبتحبش الاسم ده ?
اللهم صلِ على سيدنا محمد ?
عند ملك ونادر

نادر: بصي ياستي انا بحب واحده ومش عارف اقولها لانها زي متقولي كده غشيمه شويه وبعدين خايف اوي علي لين وقمر لاتنين اخواتي يعني مش عارف لو حصلهم حاجه انا ممكن يجرالي اي

ملك: لو علي لين وقمر متخافش عليهم لين بتاخد بالعا من نفسها وفمر هتبقا قاعده بتراقب من بعيد مش هتتصاب متخافش ولو علي حبيبتك فا حاول تلمح هتلها الشكلاته اللي بتحبها قولها وخليك صريح معاها

نادر: مش هقدر اقولها لان هي معاملتها معايا حلوه خايف اقولها تطبل تتكلم معايا او معاملتها تتغير
ملك: خد رقمها وابعتلها علي عاوز اقولك حاجه ولو موافقتيش بالله معملتك متتغيرش معايا وفهمها انه مش بأيدك الانسان ملوش زنب في الحب فاهم

نادر: تمام بس عاوز منك طلب
ملك: أومر مش هنخلص

 

نادر: هي بقت كده خلاص ياستي
ملك: بهزر يسطا الله اتفضل اتفضل

نادر: عاوز رقمك بتاع الواتس علشان لو ردت او انا لقيت نفسي مخنوق ابقا اكلمك
ملك: خلصانا يابا اكتب زيرو وانين

نادر: هعهعهعهعه والله عسل اخلصي بقا ?
ملك: ٠١١١………

نادر: سجلتك خلاص يلا بقا نخش نشوفهم علشان جوعت
ملك: يا رب يلا يابني انا عندي مراره واحده
استغفر الله ♥

عند لين
لين: احنا كده خلصنا تمام
الفرق: تمام
الشله نزلت ونادر وملك دخلو
الكل: خلصتو

فارس: انا جعان
لين: الشباب هتعمل الاكل وانا والبنات هنحضر السفره يلا
اسد ومراد ومروان : مفيش كلام ده

 

لين: الي قولته يتسمع تمام يلا يابنات
تسريع الاحداث
الشباب عملو مكرونه وبانيه والبنات حضرو السفره وقعدو كلهم كلو وصلو الفروض الي عليهم ودخلو نامو علشان عمليه بكره
وقت الفجر ?

لين: يلا شباب نقوم نصلي يجدعان قومو بقا
البنات قامو والشباب كانو بيقاوحو
ملك: ما تقومو بقا هنضيع وضوأنا عليكو دا اي القرف ده

مروان: قرف انتي الي قرف
ملك: انت حيوان ومتوجهليش كلام تانى
مروان: غوري يابت اشكال تقرف
ملك: زي وشك

قام الكل وكانو بيتفرجو واول ما قام مروان علسان يضربها الشباب قامو مسكوهم
ملك: الي هيمسكو هيضرب مكانو سبو

مروان: سبوني بقا محدش يمسكني
ملك: عاوزه ايدك تتمد عليا وتسوف هعمل فيك اي

مروان: انا ظابط قوات خاصة ركزي انتي بتتكلمي مع مين
ملك: علي فكره انت مس هتقدر تعملي حاجه ولو عملت اعتبر نفسك بقيت ظابط متقاعد

الكل استغرب كلام ملك معدا لين بس كانو مهتمين انهم يحافظو علي تماسك ملك ومروان علشان ميضربوش بعض
علي السفره ?
نجمه: لوكا مبتكليش لي

 

ملك: باكل اهو
مروان: عقبال متطروشي
نور: مكفايه بقا

ملك: سبيه يا نور عن ازنكو بس خلي بالك غلطاتك معايا بتكتر تمام
مروان: اعلي ما في خيلك اركبي

نادر: ليه بتعاملها وحش كده احنا كلنا اتهزئنا وقومنا واحنا ساكتين
مروان: محدش ليه دعوه انا عاوز اعرف اخرها اي
لين: خاف من ملك يا مروان ها

مروان: مبخافش غير من الي خلقني
قامت قمر ومسكت السكينه وحطتها علي رقبته
قمر: خوفت؟

مروان: اوعي يا مجنونه هتقتليني
قمر: انت خوفت ودا معناه انك بتخاف من حاجات تانيه غير ربنا ودي مش حاجه وحشه بس لما تقول كلام تبقا قده انا هقوم اجهز عن ازنكو
الفرق قامو يجهزو وراحو مقر المهمه

لين: جاهزين
الكل: تمام يافندم
لين: انتشرو

 

 

وبدأو ينتشرو والضرب ابتدا
اسد مبعدش عن لين لحظه واحده وفضل وراها وبيحمي ضهرها دخلو مكان زي مخزن كده ولقو حد قاعد علي كرسي من دهب

الشخص: اهلا بالعقرب والشيطان دا اي ده اي الهنا ده
لين بصت لاسد لان الصوت مش رجولي ولما شافو الشخص طلعت واحده ست

البرهان: مش مفاجأة برضو ولا اي جايين تخطفو واحد طلعت واحده
لين: اتحركي معانا ياسكر كده من سكات وارمي سلاحك

اسد: لو فكرتي بس تضربيها هتموتي وانتي واقفه
البرهان: اي حبتها طب المفاجأة بقا يا ست البنات انا ومش هاحي معاكو ولو قربتي سنتي هتموتي فاهمه

لين: اعتقد الرساله وصلت
ولين لسه هتخرج واسد مستغرب
اسد: انتي بتعملي اي هنسبها ونمشي

البرهان: عين العقل يا حضره القائد
لين: يلا ?
اسد: يلا
لفت لين واتزحلقت علي الارض وراحت لحد عندها ولسه…..
يتبع..

 

دي اطلقت تلت مرات يضنايا
حسام بصدمه:ايه ثم اكمل بارتباك معلشي انا مضطر امشي هاجي في وقت تاني
حور بحزن:انتي شيطانه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي مش مكفيكي انك انتي السبب في طلاقي حتي قبل ما الفرح يتم عايزه ايه كفاايه

جميله بارتباك:هدمرلك جوازك ازاي يعني انتي بتتبلي عليا سااامر تعالي شوف بنتك الجرب*وعه بتتبلي عليا تعالي يراجل هنا
سامر بزعيق:فيه اي يم*را صوتك عالي ليه
جميله بزعيق:ساامر صوتك ميعلاش فاهم

سامر بخوف:ماشي فيه اي اي اللي حصل بنت الك*لب دي عملتلك اي تاني
جميله بمسكنه:بتتبلي عليا وتقول اني اللي مبوظه جوزاتها انا هعمل كدا ليه وازاي يعني

حور بصتلها بقرف وقالت:امم مفكراني عبيطه ومش فاهمه حاجه ربنا هيكشف قذار*تك دي عن قريب
سامر رفع ايده وباعلي ما فيه ونزل القلم علي وشها
حور بحزن:خليك ماشي وراها

سامر ازداد غضبه وقام خبطها وقعت علي ضهرها ونزل لمستواه وفضل يضرب فيها وحور بتص*وت وجميله واقفه بتبتسم بسخريه

خرجت علياء من جوه وقالت بزعيق:اي الدوشه دي مش عارفه انام كويس
جميله بحنيه:معلشي يبنتي نعمل اي لقليله التربيه دي سيبي ابوها يربيها ثم بصت لسامر بحذر:وانت خلص عليها وتيجي الاوضه عايزاك في كلمتين

نهارك اس*ود انت جبت الفيديو ده منين

حسام بخبث:بعد ما طلعت من عندهم ملقتشي مفاتيح العربيه ورجعت تاني لقيت المفاتيح واقفه برا ولما خدتها وجيت امشي سمعت كلامهم قمت مطلع مصور كل حاجه الفيديو ده لو نزل هيطلع تريند انت عارف شغلانتنا بقي ظبط الفيديو ده كويس وهنزله بالليل

بس انت كدا هتفضحهم واكيد هيتحبسو بسبب الفيديو ده
حسام بشر:مش فارق معايااعمل اللي بقلك عليه وليك الحلاوه

يتبع..

 

لين: اسد انا اتعميت حد يلحقني انا اتعميت وبدأت تنهار من البكاء
ليل: اهدي ياروحي اهدي متقلقيش

هديت لين خالص وبدات تتقلب الموضوع عادي او امر واقع بالمعني روحو البيت
لين: الو ياسيادة اللواء
اللواء: ايوا

لين: انا عارفه انك عارف اني اتعميت بس لو حد استجوب المتهم يبقا اعرف يا سيادة اللواء اني معتزلة تن الشغلانه وهتنقل من هنا
اللواء: اطمني يا لين محدش هيقرره غيرك والف حمدالله علي سلامتك

لين: شكراً ليك يافندم الله يسلم حضرتك عن اذنك
ليل: ممكن تهدي بقا
قمر: تقبلي الامر الواقع

لوكا: بصي لو في في ايدك او ايدينا حاجه تخلصك من الي انتي في ده كنا عملناها او كان ليكي الحق انك تزعلي بس مفيش بأيدينا حاجه كلها عند ربنا اهدي بقا كده وصل علي النبي (صلو علي النبي ياعيال بدل اما اجي اضربكو ??)
كده واهدي

نادر: ياسيدي ياسيدي خدو الحكمه من افواه السفهاء
لوكا: طب يلا ياسفيه نقوم نعمل الاكل عقبال ما لول ترتاح شويه

لين: حد يفضل معايا انا خايفه
اسد: مش انتي الي تقولي كده احنا بنستقوي بيكي
لين: انا مبخفش وانا شايفه لاني ببقا عارفه اخر الي قدامي اي بس تخيل انت شايف سواد قدامك هتحس انك عاحز انك تفتح وتشوف الي قدامك عامل ايه الحمدلله علي قداء ربنا

 

اسد: انا هفضل معاها انتو روحو اعملو الاكل وجهزو السفره ونادر ومروان وملك دارلين هيروحو يجيبو بقيه الاكل من المول الي ورا ده
ملك بضيق: انا مش رايحه معاه
مروان: وانا مش هروح مع عيله زي دي

لين: اسد انا مش قادره اتكلم والله اتكلم انت
قمر: هو اي حوار عم اسد اسد في اي احنا مش موجودين معامو في الاوضه ولا ايه
اسد: مالك يابابا في اي

قمر: مفيش ياعم انا نازله اكل تفاح لحد اما يجيبو الاكل
اسد: مالها دي
لين: بتغير عليا

اسد: اي الي هو ازاي يعني بنت بتغير علي بنت
لين: احنا كا بنات بنغير علي بعض يعني لو حسينا ان في حد هياخد اهتمام صحبتي بغير عليها وبمنعها تكلمه

اسد: وفين الصحوبيه في ا دا كده حب تملك ولما تيجو تتجوزو مش هتلاقو عزوه حواليكو هتبقو اتنين بس من الغيره علي بعض
لين: بص انا عاوزه انام اول ما عصحي هنتكلم في الموضوع ده صدقني

اسد: طيب نامي وانا نازل
لين: اسد
اسد: عيونه

لين: ممكن متنزلش وتخليك معايا لحد اما اصحي علشان بجد خايفه
اسد: من عيون اسد وقلب اسد
لين: بطل نحنحه علشان منزلكش متهان

 

اسد بتأفف: حاضر ?
اللهم اغفر لنا وارحم الراحمين يارب ??
عند ملك ومروان ونادر ودارلين

دارلين: تمام اخنا ننخش هنا الاول وبعدين هنروح التاني
نادر: ماشي تمام

مروان: ما كل واحد يروح يجيب حاجه لواحده
ملك: حوش حوش انتو شطار اوي
مروان: يا دي النيله بقا

ملك: يا بتاع انت غور من وشي وعلي فكره حل حلو اوي الي انت قولته علي الاقل محدش هيشوف وش التاني شويه
مروان: احسن برضو يلا يا نادر
نادر: يلا يلا

وإن ضاقت بك الأركان يوماً،فركن الله باق لا يضيق?♥️
عند لين
اسد: بحبك

لين: ها….
اسد: الله ما هي طلعت سهله اهي اومال مش عارف اقولها ليه من بدري ?
لين: انت قولت ايه؟

اسد: بحبك
لين: امممممم
اسد: لا لا دا مش الرد عليها

 

لين: غور من وشي دلوقتي
اسد: هي بقت كده طيب
وعمل نفسه خارج

لين حبت تعرف انه موجود ولا لا قامت من علي السرير وعملت انها هتقع راح مسكها بسرعه
لين: ما انت مخرجتش اهو
اسد: بتضحكي عليا طب روحي وانتي…..
يتبع..

اسد: بتضحكي علي طب روحي وانتي…. جايه متتأخريش علشان بتوحشيني (لا يجماعه هضرب الواد اسد ده علشان نحنوح ?)
لين: اسد غور من هنا يلا
اسد: بحبك

لين: اطلع بره
اسد: طب خلاص ماشي
خرج اسد ونزل ليهم تحت

اللهم جَبراً لقلوبنا يُبكينا فرَحاً ??
عند مروان وملك ونادر ودارلين
مروان: ادينا خلصنا هما فين بقا

نادر: اهدى هما جايين اهم انا هرن علي دارلين واعرف هما فين
عند دارلين وملك
ملك: دودو بقولك اي انا عاوزه كتاب من دول

 

دارلين: لوكا حببتي وانتي من امته بتقرأي كتب علم نفس وتحليل شخصيات ياروحي
ملك: الله منا عاوزه ابدأ اقرأ بقا علشان احلل شخصيتكو يا توكسك

دارلين: انا توكسك يا لوكا والله ما مشتريه حاجه يلا بقا
وخرجو عن الشباب

نادر: مالك يا لوكا
ملك: مفيش يلا نمشي
مروان: انا مش جاي معاكو

ملك: احسن مش فارقه يلا انا ماشيه
نادر وهو ماسك دراع ملك جامد: انا مش همشي من هنا لحد اما تقولي اي الي مدايقك
ملك: نادر سبني ايدي وجعاني

نادر سبها: ملك مالك في اي
ملك: عاوزه اشتري كتب ودارلين مش عاوزه تيجي معايا
مروان: كتب اي دي

ملك بعياط: علم نفس
نادر: طب خلاص متزعليش روحي وربنا يحلها انا لحظه وجاي

 

مروان: خدني معاك
دارلين: نستناكو ولا نمشي
نادر: لا استنو احنا مش هنتأخر

ملك: احنا في الكافيه ده تمام
مروان شاور بأيده كده ?
اللهم إجعلنا من الذين نالوا ما تمنوا ..?

عند شمس ونجمه وقمر
البنات بيتكلمو دخل عليهم ليل

ليل: دا اي المجموعه الشمسية الي في المطبخ دي ???
قمر: هعهعهعهعه لا حلوه والله ?

نجمه: لا انا هخرج علشان مش مستحمله سكر اكتر من كده
شمس: والله حلوه

ليل: يا عم مراد تعال شوف نجمتك حاميه علينا ليه
مراد: اي يسطا براحتها ياعم

نجمه: كده كده اصلا
مراد: هتزوديها هلطشك علي وشك
نجمه: احم…. انا هسكت علشان العيال واقفه

 

مراد: عقبال ما يكونو عيالنا ???
شمس: دا اي النحنحه دي لا لا هرجع كفايه
نجمه: شفت جبتلنا الكلام من الي يسوا والي ميسواش

قمر: لا لا حاسبي كده احنا بنهزر وكملت بضحك وبعدين برضو هو نحنوح اوي ?
ليل: وانا والله نحنوح بس مفيش فرصه
نجمه: ادي اخرت الي يتريق علي ولاد الناس ??

 

عند ملك ودرالين
ملك: انا عاوزه اروح بقا هما فين
دارلين: انا هرن علي نادر دلوقتي اهو يييييييه مش معايا رصيد انتي معاكي رصيد ولا ايه

ملك: معايا ياستي امسكي
دارلين: الو
نادر: الو مين

دارلين: اختك يا اهبل
نادر: اقصد رقم مين ده
دارلين: رقم ملك المهم ملك عاوزه تمشي وانا الصراحه زهقت بقا انتو فين

نادر: عارفين لو خرجتو هتلاقونا برا يلا
دارلين: خلاص ماشي سلام
ملك: ها اي

 

دارلين: يلا هما واقفين برا
عند نادر
مروان: بتحبها
نادر: ها

مروان: بتحبها؟
نادر: ليه بتقول كده
مروان: العاشق تفضحه عيناه وانت الله واكبر عينك متشالتش من عليها وكنت هتموت لما عرفت انها زعلانه

نادر: مروان يا قلب اخوك يوم ما تتفلسف متتفلسفش عليا ماشي وانا بعامل ملك بحب اوي علشان زيها زي نور وقمر لاتنين انا بحبهم جدا ومبحبش اشوفهم زعلانين
مروان: متضر اقتنع لاني مش لاقي مبرر تاني يلا
نادر: اتأخرنا عليكو

ملك: ااه الصراحه وانا عاوزه اروح جوعت والشباب هناك جعانين
نادر: طب خلاص يلا
اللهم امسح على قلبي بالراحة وابعد عنّي الحزن ولا تحملّني مالا طاقة لي به.!?

عند الشله كلها
مالك: طب اي بقا انا جعان
شهد: ما تهدي ياعم في اي

فارس: ياريت والله لاحسن انت زنان اوي
ايان: لا بلاش انت تتكلم اكتر واحد بيقول الكلمه دي هو الي بيتكلم
اسمى: ايوا عندها حق

 

اياد: اهو فتحتهم وخلتهم يتكلمو هيرجعو زكريات الثانويه كلها وتحنا قاعدين
ايان: ههههه سكر
اياد: عسل

مراد: مخلصنا بقا
اسد: انا رايح اشوف لين واجبها تقعد معانا شويه
مازن: ايوا يا عم ربنا يسهله

اسد: اهو نبرك ده هو الي مخليها مش مدياني ريق حلو اسكت
مازن: سكتنا
ميار: خلاص خلاص متزعلش ياعم بكره تلاقي حبيبتك وتفضل تحب فيها للفجر

نور: ايوا وهتخربها يسطا
مازن: شكرا على الدعم بجد يجماعه
وإن ضاقت بك الأركان يوماً،فركن الله باق لا يضيق?♥️

عند لين
اسد: احم احم شيلو الاموات الي هنا ?
لين: خش يابني بقا وبطل زن
اسد: تعرفي انك جميلة اوي

لين: احم شكرا بس لو هتبتدي بمحن اطلع برا
اسد: خلاص خلاص تعالي يلا ننزل نقعد معاهم بقا علشان انتي وحشانا كلنا
لين: طيب يلا

*إن كانت لك حاجه وليس لك قدرة،،فإن لك رب له قدرة وليس له حاجه*?
وصلو دارلين وملك ونادر ومروان ونزلت لين واسد وقمر ونجمة ومراد وليل راحو يعملو الغدا ونور وامير وفارس ومراد راحو يجهزو السفره والباقي بيظبطو مكان قعدتهم بعد الاكل وشهدو اياد بيجهزو حاجات للتسالي الي بعد الاكل

 

عند نور
نور: ولا حط الطبق عدل علشان مكسوروش عليك
فارس: يوووه حاضر كان مستخبلنا فين بس ياربي
مراد: نور تعالي بصي كده

نور: حاضر جايه اهو انا هروح وارجعلك لو لاقيت طبق معوج سنتي هتضرب اشطا
فارس: انا مش عارف مين فينا الي المفروض يزعق
نور: اسكت ورتب الحاجه يلا…….. ايوا يامراد

مراد: الكرسي ده في حاجه مش عاوز يتعدل ليه
نور: مراد لو رفعت الكرسي هتلاقي في طوبه صغننه تحتيه شلها يابا ومتنرفزنيش
مراد: خلاص يا معلمي مشوفتهاش

عند الحبيبه ??
ليل: هو انا مش قولتلك متقفيش مع الكمون لوحدك
مراد بصوت انوثي : والله مكونت لوحدي كانو السبع بهارات كلهم واقفين معانا

نجمة وقمر هيفطسو من كتر الضحك ????
قمر: ما جمع الا اما وفق الصراحه ??
نجمة: والله عندك حق ?

ليل: فكك منهم يسطاهما حاقودشيين ??
مراد: عندك حق بس حاقوديين مفيهاش شين جبتها منين
ليل: لا دا موضوع طويل ????

القابض علي دينه كالقابض علي جمر فاللهم ثبٌت قلوبنا علي طاعتك???
كلهم خلصو وكلو بعد الاكل *
لين: بجد تسلم اديكو مين الي عمل الاكل بقا

 

قمر: قمر ونجمه وليل ومراد
لين: عمري ما شفت حد بيحسب نفسه ما تقولي انا ومراد ونحمه وليل علي طول
قمر: عادي بقا هي جت كده

يارا: وانا ومازن واحمد وايان واياد ومروان ولوكا وشوشو ظبطنا الاقعده دي والتسالي وكده
شمس: وانا كنت نايمه الصراحه

لين: الله اي الهمه دي كلها يارتني كنت بشوف كان زماني شايفه الاجتهاد بتاعكو
اسد: كفايه انك معايا احم.. معانا وبخير
لين: تسلم يابا

فارس: تعالو نلعب الصراحه يلا
الكل: يلا
فارس لف الازازه: مروان هيسأل ايان
ايان: لع لع يالا

مروان: اعجبتي بحد وبتحاولي تقنعي نفسك انكو مش لبعض
ايان: اسالتك يا عم مروان غريبه لا ياسيدي علشان الي انا عاوزاه باخده
مراد: لف يلا يامروان

 

مروان لف الازازه: اسد ونجمه
اسد: اخر وعد وعدهولك مراد كان اي
نجمه: كان اي بص هو مراد اصلا مبيوعدش حد بس كان اول واخر وعد انه هيفضل فاكرني ومش هيحب غيري لحد اما يموت وصدق

اسد ياسيدي ياسيدي يلا
اسد لف الازازه: احمد ولين
احمد: خايفه علي مين من ساعت ما تعبتي

لين: عليكو كلكو وبالأخص الفرق
احمد: ليه
لين: الصراحه سؤال واحد
احمد : تمام لف الازازه: يارا وشهد

يارا: ليه مخليه الناس يطلعو عليكي كلام وانتي ساكته مش بتدافعي عن نفسك مع انك عارفه ان دي بتبقا سمعه عليكي
شهد: لاني مش بحب ادخل نفسي في مشاكل مش هما قالو ما يقولو المهم اننا مش بعمل حاجه غلط قدام ربنا
يارا لف الازازه: اسد ولين

اسد: احم احم احم
لين: لا اخلص احنا بنام بدري

اسد: ليه مش عاوزه تديني فرصه احبك
لين: علشان ببساطة كده ياعم اسد انت هتشيل مسؤليه واحده عاميه مش بتشوف محتاجه الي يساعدها في اي حاجه هتسيب شغلك وحالك وتيجي تساعدني او تجيب شغاله منعرفهاش ولا نعرف هتعمل اي فيا بالمعني كدن مش عاوزه ادخلك في حوارات انت ملكش دعوه بيها

 

اسد: بس انا بحبك وهستحمل كل ده
لين: وانت فاكر اني بكرهك انا كمان بحبك يا اسد بس مش قادره
اسد: مش قادره اي عا مش قادره تبرري الهبل الي انتي بتقوليه ولا مش قادره تستحملي انك تبقي معايا ولا مش قادره اي ها

لين طلعت من غير اي رد
سلمي: ليه بتعملو فيها كده انتو مش حاسين بيها خالص انتو مجربتوش الي هي في علشان تتكلمو انا بحثت وشوفت نفسيه الي بيحصله كده نفسيتها مدمره انا رايحلها
سلمي طلعت وفجأة ………..

سلمي دخلت لاقت لين واقعت علي الارض ومفتوح رأسها سلمي بصوت عالي: الحقوني الحقو لين يجماعه
الكل جري علي صوتها وكانو قلقنين
اسد: لين فوقي انا اسف فوقي يا قلبي
نادر: لين فوقي ياروحي فوقي ارجوكي
نور اغمي عليها وظارلين جابت العربيه وشالوها ودوها المستشفى
في المستشفى
الدكتور: المريضه دماغها مفتوحه ادعولها بالشفا
اسد: بتقول اي انت بتقول اي
ليل: وحد الله يا اسد متفزلش عليها هي إن شاءلله هتقوم بخير…… الكل كان منهار اوي عليها وبعد مرور مده مفيهاش احداث مهمه خرج الدكتور

الدكتور: الحمدلله المريضه بخير اطمنو
اسد: الحمدلله يارب الحمدلله يارب
الكل فضل يحمد ربنا واسد دخلها
لين نايمه من البينج
اسد: عارف ان انتي مش سمعاني بس انا كنت بموت من غيرك خلي بالك من نفسك كويس انا مش هقدر اكمل من غيرك فاهماني
ليل: اسد بعد اذنك اخرج خليها ترتاح
اسد: خارج يا ليل خلاص
خرج اسد وفضل قاعد بره والبنات روحو هما و٣ شباب علشان ميقعدوش في الڤلا لوحدهم
ليل عند لين: فوقي خلاص
لين: احم… مش عاوزه حد يعرف حاجه تمام
ليل: انا عارف انك قولتيلي علشان بتثقي فيا متخافيش!
لين: تمام بص بقا دلوقتي في حرب كبيره قايمه وانا مش هستسلم
fℓαsн ραĸ
تعالي تعالي
لين: مين؟

البنت: عارفه انك مش هتعرفيني بس انتي متعرفيش اني ممثله شاطره جداً ومقنعه اوي اوي كمان
لين: مين؟
-انا ميار ياحلوه
لين: انتي عاوزه مني اي وليه اتحولتي كده
ميار: لما تيجي ومره واحده الاقيكي مقربه اوي من اسد لا وأي كمان هو متعلق بيكي ياخساره
لين: هتعملي اي يعني
ميار: عادي جداً كنتي طالعه علي السلم وقعتي لانك مبتشوفيش سيناريو حلو صح لا ومقنع يلا بقا ياقطه اسيبك طقعي براحتك
ραĸ
ليل: يابنت ال…..
لين: بس كفايه انت هتروح دلوقتي ومحدش يعرف اني فتحت غيرك!
ليل: حاضر بس اسد كان منهار عليكي
لين: اسد لو عرف مش هيصدق

ليل: عندك حق خلاص انا هسيبك ترتاحي وهمشي اخلص الاجراءات واجي اخدك ونروح
لين: تمام
استغفر الله ♥
عند البنات
قمر: حبتها ولا اي
اياد: منستهاش بحبها واكتر من زمان
قمر: ما تقولها
اياد: قولتلها وانا مش هصدق انها تمشي وتسبني تاني
قمر: خلاص لو فيها خير إن شاءلله ربنا هيجمعكو ببعض
اياد: امين يارب عن اذنك
قمر: ازنك معاك
لا إله إلا الله ♥
عند نور
نور: اااه
امير: اي ياعيوني
نور: احم…. راسي وجعاني اوي
امير: الف سلامه ياحبيبي
نور: مالك يا بابا انت سخن
امير: قدرت النعمه خلاص
نور: كان لازم يابني انت معاك نور
امير: يا ختي اتوكسي دا مصر كلها بتشتكي

نور: نعم؟
امير: من حقهم واحده واخده الجاذبيه 😂
نور: اطلع برا انا مش مستعده اصوم تاني(العهد)
امير: امم ماشي يانور الك… ل….. ب
نور: غور يلا
الحمدلله ♥
عند شهد
شهد واسمى
شهد: تمام انا زهقانه اوي
اسمى: حصل وانا انا هتصل علي اسد اعرف لين عامله ايه
شهد: ماشي ياروحي وانا هعمل اكل علشان لما تيجي تاكل حلو
اسمى: تمام ماشي
الله اكبر ♥
عند لين وليل
لين: يلا خرجني بقا
ليل: ما نهمد يا حاجه انتي
لين: ههحح حاضر

ليل: يلا ياختي
اسد: ها خلصتو
لين: ها اااه
ليل: ايوا ايوا يلا
اسد استغرب من توتر لين مره واحده
ليل: مالك يابنتي
لين: مش عارفه هو بان توتري اوي كده
ليل: اوڤر يلا
خرجو وروحو البيت ميار بصت للين بطريقه خبيثه لين شافتها ومحبتش تبين ده كلو ولين راحت تنام والكل راح قعد في الجنينه
عند لين
لين: أوح أوح 😮‍💨😮‍💨في اي عاااااا حد يلحقني
اسد: حد بيصرخ!
ليل: لين لين
الكل جري علي اوضتها ومره واحده لاقو الاوضه………

يتبع….
الكل جري علي اوضتها ومره واحده لاقو دخان جامد طالع دخل اسد وفضل يحاول يدخل للين ولاكن معرفش كلهم كانو خايفين علي لين واسد ومش عارفين يعملو اي دخل اسد بالعافيه وهما بيطفو النار خرج اسد هو ومعاه لين سوووووده من كتر الحريقه الي كانت معاها جوه وبعد ما طفو الحريقه لاقو ان النار مسكت في السرير نفسه
اسد: مين الي عمل كده
ميار: ياروحي يا لين كانت هتموت 🙄
ليل بصلها كده 😒
ليل: بعد ازنكو يجماعه انا هاخد لين واخرج امشيها وانتو شوفو مين الي عمل كده وبعدين بقا اتصلو عليا اجبها واجي علشان نفسيتها تعبانه
نور: تمام ماشي
قمر: خلي بالك منها ممكن

ليل: عيوني يا عيوني
لين : احم…. بالنسبه للموقف ولنفسيتي اي هربو هنا 😂
ليل: احم احم… يلا ياستي دا انتي قفيله 😂😂
خرج ليل هو ولين يتمشو شويه
ليل: شوفتيها
لين: ايوا
ليل: وبعدين
لين: ملحقتش انكلم معاها وولعت فيا
ليل: هي عاوزه اي
لين: معقول مفهمتش حاجه
ليل: لا
لين: عاوزاني ابعد عن اسد
ليل: اممممم وهتعملي اي
لين: ولا اي حاجه بس نروح وهشوف
ليل: تمام
عند الشباب
اسد: تمام دي بفعل فاعل
ميار: اهدي يا اسد بس ممكن تكون كانت عاوزه تعمل حاجه وولعت في السرير من غير ما تقصد
اسد: ميار محدش قالك تتكلمي اسكتي بعد اذنك دلوقتي

ميار: انا طالعه فوق
اياد: ليه كده هي مالها دي بتساعدك
اسد: بعد اذنك يا اياد اطلع طيب خاطرها
اياد: تمام يا اسد
عند ميار
ميار: بقا كده يا اسد كده تزعقلي علشانها تمام اما قتلتهالك مبقاش انا
اياد كان واقف بره وسامع كل ده
اياد: ميار
ميار: اي ده اياد بعد اذنك اطلع بره انا مش قادره احط عيني في عينك
اياد: بعد الي انتي عملتيه ده متتكلميش تاني؟!
عند ليل
ليل: يلا نروح طيب
لين: ليل!
ليل: اي ياقلبي
لين: هو انا وحشه او شخصيه مش مقبوله
ليل: لا طبعاً ما هو ده الي مخلي الناس تكرهك انك شخصيه مش مؤذيه زيهم انك مختلفه 👌♥
لين حضنت ليل وفضلت تعيط شويه لحد اما نامت ليل خدها وروح وطلعاها اسد كان مدايق اوي
عند البنات
شهد: انا خايفه علي لول اوي
شمس: مين سمعك انا خايفه علي نفسي والله 😂
نور: يجماعه اختر مره وقعت وراحت المستشفى ولما رجعت سررها اتحرق هو في اي
دارلين: الموضوع كبير جدا ولازم حد يكون عارف

قمر: اسكتي علشان كلنا مواكيس زي بعض
ايان: علي رايك
نجمه: ما كفايه ندب بقا ونشوف حل الموضوع ده
ملك: انا محتاجه اقعد مع لين شويه
سلمي: يا خبة عيني نامت من كتر التعب النفسي اللي هي فيه
عند لين واسد
ليل: بص اهي ياعم وانا هخرج انا بقا وانتو اقعدو سلام
اسد: ماشي حبيبي
لين: نووووور
اسد: انا اسد الي جمبك
لين: اسد عامل اي
اسد: بخير الحمدلله انتي عامله ايه
لين: الحمدلله بخير دايما يارب
اسد: وأياكي
ملك: احم احم….
اسد ولين
اتفضلي

ملك: سوري ياجماعه لو قطعتكو بس انا عاوزه اقعد مع لول شويه بعد اذنك يا اسد طبعا
اسد: لا ياعم تعالي انا اصلا عارف اني مش هعرف انفرد بيها في البيت ده
ملك: وتنفرد بيها لي اصلا دي من حقنا احنا دلوقتي لما تبقا تتجوزو هبقا اخليكو تنفردو يلا برا 😂😂
لين: اي ياعيوني
ملك: انتي عارفه مين الي عمل كده صح
اياد دخل مره واحده: ميار!….
ملك: عرفت منين
قامت لين وقفلت الباب مره واحده
لين: بصو انا بشوف تمام والي حرقت السرير هي ميار فعلاً والي وقعتني من علي السلم هي برضو
اياد: اي يابنتي دا ناقص تجبلنا شهود
ومره واحده اتفتح الباب بصدمه 😳

يتبع….

ومره واحده الباب فتح
نادر : انا الي سمعته ده صح!
ملك: ايوا وميار وحشه صدقوني بقا يجماعه احنا عشرة!
لين: ازاي يعني مش فاهمه
نادر: هي تعرف ميار من الشله
ملك: اااه
لين: تمام يجماعه مش مشكله المهم دلوقتي اننا نحاول نعمل اي حاجه انا موقوفه عن العمل علشان عاميه فا هستغل وجودي في البيت وانهم فاكرني عاميه تمام
اياد: وبعدين
نادر: واحنا كلنا هنعمل خطه ونفذها
ملك: عليك نور
نادر: بالظبط كده 😂

اياد: لين ساكته ليه
كانت لين سرحانه وفاقت علي صوت اياد
لين: ها…. مفيش مفيش يلا بس حد يجي يسندني علشان ننزل نقعد معاهم
ملك: انا الصراحه مش هنزل بعد اذنك يا لول شويه هقعد في اوضتك علشان مليش مزاج اخطلت بحد
نادر: حتي انا؟
ملك: مش القصد اقصد اني مش عاوزه اتكلم معاهم تحت
لين: تمام ياروحي انا هنزل انا واياد
نادر: وانا؟
ملك: خليك ياعم ونسني في روايه جميله معايا منها نسختين اقرأ انت واحده وانا هقرأ واحده واعمل اتنين كوفي وخلاص
نادر: ماشي يالول اشوفك بعدين بقا 😂😂
لين: ماشي يلا يا اياد 😂😂
نادر: احم…..
ملك: اخلص
نادر: هو ليه في فرق بين الصحاب والحبايب

ملك: الصحاب صحاب يعني مش بيغيرو علي بعض بينهم حب اخوي بيبقو مطمنين مع بعض بيبقو واثقين في بعض صحاب وبرضو الحبايب في حاجات منها بس مش كلها يابني
نادر: اومال انا لي بحب الملاك مش عارف اصاحبه
ملك: لا بجد كرييتيف والله 😂
نادر: اي خدمه 😉😂
ملك: الكوفي بتاعك اي 😂
نادر: مش محتاجه هو صباعك لو اتحط اصلا كفيل يسكر حياتي
ملك: نادر! ارحمني والله هموتومن كتر النحنحه
نادر: خلاص ياستي انا بحبه ساده
ملك: اوك الرواية هروح اجبها وانت كمل الكوفي عقبال ما اجي
نادر: تمام ماشي
راحت ملك تجيب الروايتين قابلت مروان
مروان: انت يابت
ملك تجاهلته وكملت مشي

مروان: ملك
ملك: ها نعم عاوز حاجه
مروان اتنهد بصيق وقال: عاوز اتأسف انا بارد جداً متزعليش ياستي احنا صحاب واخوات ومينفعش كده
ملك: ماشي يامروان خلاص حصل خير 🙂
مروان: صاف ياللبن 🤛🏻
ملك: حليب ياقشطه خلاص 🤜🏻
زهب كلا من مروان وملك الي مكانهم
استغفر الله ♥
عند لين
لين: بجد يجماعه انا مش عارفه دعمكو ده ارده ازاي والله
ميار: لا ياروحي علي اي دا واجبي!!!!
اياد: اااه منا واخد بالي ان ميار عامله الواجب وزياده
ميار: طبعاً يابني دي اختي وحته مني كفاية انها حبيبه صحبي!!!
اسد: اي صحبك دي هو انا كنت ماشي معاكي ولا اي
ميار: مقصدش والله بس اقصد من الشله يعني
اسد: ماشي وحبيبت صاحبي دي متتكررش تاني بعد ازنكو
اسد خرج

ليل: لين تعالي عاوزك مش ايديها وخرجها بره
ليل: اسد…
اسد: ها
ليل: لين جيالك
اسد: انا مش عاوز اتكلم
لين: وانا اصلا مش عاوزه اقعد عن ازنكو ليل انا هتمشي علي البحر متخافش عليا حافظه الطريق
ليل: ماشي يالين
اسد: انا همشي وراها بس محدش يعرف تمام
ليل: تمام

لا إله إلا الله ♥
عند ملك
ملك: نادر انا جبت الروايات
نادر: طب تعالي عاوز اتكلم معاكي شويه ممكن
ملك: اي يابني الرعب ده
نادر: ب…
ملك: بت أي
نادر: بح ……

يتبع….

نادر: ب…
ملك: بت أي
نادر: بح….
ملك: بح اي خلص
نادر: بحلم بكابوس وحش اوي بقالي يومين😂🥺
ملك: الهي تحلم بعذرائيل ياخد روحك ياشيخ 😂😂😂
نادر: بحبك ياملاكي
ملك: احم… اطلع برا انا مدايقه
نادر: يوووه بقا هو كل شويه اترد بره
ملك: خليك قاعد بس بلاش نحنحه
نادر: إن شاءلله 😂❤
وإذا علمتم الغيب لأخترتم الواقع 🦋🤎
عند لين
بحر: عرفت انك اتعميتي
لين: حصل خير فتحت اصلا

بحر: في واحد جاي وراكي بيراقبك
لين: طب اتعامل معايا علي اساس اني عاميه تمام وهفهمك بعدين
بحر: خلاص تعالي اقعدي هنا تشربي شاي
لين: ياريت شايك واحشني
بحر: انت يا أخ بتعمل اي عندك
اسد: بدور علي حبيبتي
بحر: اسمها اي
اسد: لين الأسد
لين: انا اسمي لين بس
بحر صوت خافت جنب ودن لين: هو ده
اسد: ابعد بس يابابا كده وانتي تعالي معايا ومسك ايديها وشدها نحيته
لين بغضب: اوعا سيب ايدي انت عاوزني اجي معاك بصفتي اي
اسد: بصفتك…. بصفتك
لين: حتي دي مش عارف تقولها اجي معاك ازاي وانت كده

اسد: ْهتيجي معايا يعني هتيجي معايا
لين: مش جايه هاجي بصفتي اي سبني بقا في حالي انت اكبر خطر عليا
اسد: انا خطر عليكي من مين مين عاوز يأذيكي بسببي
لين: ميار!
اسد: مالها
لين! هي دي عاوزه تبعدني عنك علشان بتحبك وفاكىه ان في بينا حاجه
اسد: انتي كدابه هي طيبه ومستحيل تعمل كده حتي تعالي معايا نواجهها
لين: مش هاحي معاك في حته واوعا ايدي كده
اسد: يبقا انتي كدابه ومش حابه تواجهي الواقع
لين: مش دي الفكره انا هاجي بس هي ممثله شاطره وانا مش بكدب عليك بس براحتك انا هاجي علشان مبقاش كدابه بس محدش بيعترف بغلطه
اسد: هنشوف
مشي بحر واسد ولين وراحو الڤيلا
الحمد لله ♥

في الڤيلا
اسد بكل قوته: ميار يا ميار
اسمي: اي يا اسد في اي في يالين ومين ده
لين: هتعرفي ودا بحر صديق قديم
اسد: ميييار
الكل اتخضو ونزلو يشوفو في اي اغلبيتهم راحو وقفو جنب لين ولين متماسك رغم ان الي يشوف عيونها يلاقيهم بيحكو عن حزن السنين محدش كان لسه يعرف ان لين فتحت ولا هيعرفو دلوقتي
ميار: خير يا اسد في اي
اسد: هسألك سؤال وتردي بصراحه ومن غير كدب
لين: والله!
ميار بخوف وتوتر واضح: اوعدك بس فهمني في اي
اسد: انتي بتحولي توقعي مابيني انا ولين
ميار: اولا انت مفيش بينك وبين لين حاجه ثانياً انا موقعتش (مابينك!) في حاجه
اسد: شفتي يا ست لين خليكي شخصيه مغروره ومتكبره ومبتحبيش تغلطي نفسك كده

لين بتماسك: ايوا صح هي دي شخصيتي عاجبك عاملني زي ما انا مش عاجبك محدش طلب منك تكلمني او تتعامل معايا اصلاً عن اذنكو بعد اذنكو يجماعه عاوزه نادر وملك وليل وبحر معايا
طلعو فوق
لين اترمت علي السرير واتفحمت من العياط والشباب كانو هيمشو بس لين قالتلهم يفضلو علشان هي عاوزاهم
ليل: اهدي يابنتي متقلقيش
ملك: انتي خوفتيها ودي حاجه طبيعة وهتهليها عندها ثقه عاليا في نفسها ان اسد مش هيقتنع بالكلام الي بيتقال عليها ده
الباب اتفتح
الشخص:………

يتبع….

الشخص: لين انتي كويسه
لين: لا
مسلم: سامحيه هو ميقصدش
ملك: مسلم بعد اذنك اطلع بره تهدا وبعدين تعال تاني
مسلم: خليها تسامحه هو ميقصدش
يراقبهم الشباب الي في الغرفه في صمت
ملك: هو اي الي ميقصدش ميقصدش يكدبها قدامكو ولا ميقصدش انه حتي مسابش فرصه يفهم حاجه ولا ميقصدش انه كان واعي انه بيهنها قدامكو كلكو ميقصدش اي ها ميقصدش انه يكسر بخاطرها ولا ميقصدش انه مش مستوعب انها بني ادم وممكن تتكسر ولا هو اكيد ميقصدش انه يتحكم فيها او يقول عليها مغروره وقعت لين علي الارض والكل راح عليها من الخضه شالها نادر وراحو المستشفى كان معاها نادر وملك ومروان ومسلم ومعتصم وليل وقمر ونور وامير واياد واسمي والباقي كانو

في الڤيلا
ملك ساكته ومش بتتكلم خالص ولا بتنزل دمعه واحده منها نور كانت بتعيط ليل بيحاول نادر بيحاول يكلم ملك و ملك مش بترد عليه امير بيهدي نور ليل بيحاول يتكلم مع قمر ويهديها كل واحد من الي واقفين بيهدي واحده منهم اياد ومسلم ومعتصم واسمي واقفين مع بعض خرج الدكتور
ملك زقته ودخلتلها بالعافيه وهما فضلو بره
نادر: طمني يادكتور
الدكتور: هي كويسه هي بس اتحطت تحت ضغط نفسي
مسلم: الحمدلله
ملك خرجت تطمنهم
معتصم: اما الحق اتصل علي اسد اطمنو
ملك: واضح انه مهتم لو اتصلت بيه اعتبر نفسك برا الشرطه ياحضره الظابط
معتصم: انتي بتعملينا علي اساس اننا خدامين عندك ليه انتي زيك زيينا افهمي بقا
ملك: افهم انت البت الي جوا دي تعبانه بسبي الشخص الي بتتصل بيه تطمنو عليها هو لو كان فارق معاه كان جه ده اولاً ثانياً بقا اخوك كسرها قدامنا كلنا وانتو وقفتو تتفرجو محدش اتكلم معاه وعاوز تطمنو عليها لا والله فيك الخير يلا يانادر علشان نساعد لين تقوم
نادر: يلا
لين جهزت والكل روح علي بيته محدش في الڤيلا غير نادر وملك وقمر وليل ومراد ونجمه
ليل: نامت؟

ملك: ااه الحمد لله
نادر: مالك
ملك: معرفش هو فين
نادر: لا انا بسألك مالك مش بسأل عليه 😂
ملك: احم اي الاحراج ده انا ماليش ياعم منا كويسه اهو
وبرغم الصعبات تريد اضحاكي! كم انت جميل … ♡
ليل اخد قمر ومراد اخد نجمه وكل واحد قعد في حته شكل في الڤيلا
مراد: وحشتيني اووي
نجمه بعصبيه: وبعديييين!
مراد: طب اي طيب هنعمل ايه
نجمه: في؟
مراد: علي لين
نجمه: إن شاءلله خير 🧡
عند ليل
ليل: انا بحبك
قمر: دا وقته؟
ليل: مش لاقي وقت تاني غير ده
قمر: امممم
ليل: يادي النيله 😂

قمر: وانا
ليل: وانتي اي 😂
قمر: بحبك
ليل: ايوا بقا هو ده الكلام
عند نادر وملك
نادر: ملك ياستي اي الي مدايقك
ملك: البت ميار دي عاوزه الحرق
نادر: هتنولها قريب اوي إن شاءلله
ملك: خير خير كله خير
وأخاف من قربك مني وانت مأمني اخامن أن تكسرني! ♥
عند لين
لين: انا يا اسد تعمل فيا كده طب ليه عملتلك اي علشانها
والله مقصدش سامحيني

لين: اسامحك علي اي….. اي ده
اسد: هفهمك بس من غير صوت
لين: قول
اسد: دي كانت…….
وإن كان العالم مخيفاً ف بالتأكيد انت اماني ♥♥✨

يتبع….

اسد: دي كانت خطه مني سامحيني
لين: نش فاهم حاجه اي الغموض ده
اسد: هفهمك والله بس مش دلوقتي المهم توطي صوتك
لين: عاوز اي دلوقتي
اسد: بحبك والله عمري ما هزعلك ولا هوافق علي تعبك ومسر خاطرك صدقيني انا بعشقك انا عامل خطه علشان اعرف كلامك صح ولا لا بس حبيت اكدلها انها مهما عملت انا هفضل واثق فيها فهماني
لين حضنته جامد وكأنها كنت محتجاه ميكدبهاش وهو بادلها الحضن من خوفو عليها وهي في المستشفى
لين: احم… ممكن تبعد
اسد: اها ا. ا.. اسف والله
لين: انا الي اسفه المهم دلوقتي ابعتلي علي الواتس وفهمني بقا الخطه

اسد: واتس اي يابنتي الموضوع كبر عن واتس هقابلك انتي والفريق في المكان…… تمام انا همشي بقا ماشي
لين: اسد
اسد: قلبو .. احم…… نعم
لين:عاوزه نتقابل بكره الساعه ١٢ علي البحر ممكن
اسد: حاضر بس لين
لين: اااها
اسد: انا بحبك اوي
لين: طب ما تمشي لحسن ماتتقفش
اسد: سلام اشوفك بكره
مشي اسد عند الشله تحت
ليل: ملك نادر تعالو
خدهم وطلعو… عند الشله تحت
ميار: قمر ممكن لحظه
قمر: حاضر
علي حنب *

ميار: انتي مش شايفه ان ملك قريبه اوي من ليل ولا اي
قمر: هعمل اي يعني
ميار: انا اقصد انك بس تاخدي بالك منه لانكو لايقين اوي علي بعض انا 😇(يالاهوي علي السهتنا 🧐)
قمر: حاضر يا مارو عن اذنك بقا
قمر طلعت عند ليل والشباب دخلت وراحت فتحت الباب مره واحده
قمر: ليل محتجاك
ليل: مالك ياقمر
قمر: مافيش بس تعال لحظة
ملك: قمر ليل مش ماشي من هنا غير لما تقولي في اي مالك
قمر: وانتي مالم بقا ياست ملك اي الي مدخلك انا وحبيبي حرين اي الي حشرك
ملك: الله…. اي ده مين السكر الي مسخناكي عليا بقا انا همشي وياليل انت وقمر محدش يجي يتكلم معايا الايام دي غير لما تتحوز الست هانم لاخسن اخطفك منها 😒

لين: ملك استني بس ملك استني يابنتي قمر انتي غلطتي اوي صدقيني وانا مش هسامحك غير لما ملك تسامحك
ليل: مين سخنك كده يا قمر
قمر: ميار ياليل ميار ارتحت بقا
ليل: تعالي معايا….. يالين يا ملك
لين وملك: اي
ليل: ميار بدأت تشتغل علينا واحد واحد
ملك: هي الي مسخناكي
قمر: ايوا لاقت ليل بيندهلك قالتلي انه في حاجه بينكو وانا لازم اخد بالي فا اتضايقت
لين تمام
ملك: تمام اوي كده بصي بقا انتي هتعملي الي انا اقولك عليه سمعاني بصي ياستي………
قمر: حاضر بس متزعليش منى اسفه واسفه يالول

لين: مسمحاكي ياهبله
ملك: خلاص يابوه مسمحاكي اصلا
عند الشله تحت
مراد نجمه تعالي ورايا بسرعه
نجمه: حاضر حاضر بس في اي
مراد: تعالي بس
مراد راح مع نجمه في ممان كله ضلمه وفجأة

يتبع….

مره واحده نجمه لاقت مراد اختفي من جنبها
نجمه: مراد روحت فين
لين: اي ده نجمه بتعملي اي هنا
ملك: طب واضح اننا كلنا هنا الي موجوده تقول اسمها
سلمي: انا سلمي
قمر: انا قمر
دارلين: انا دارلين
شهد : انا شهد
نور: انا نور
يارا: انا يارا
ملك: تمام حاولو قربو من بعض…. ايوا كده قولو مين كلمكو وجيتو ازاي
هنبدأ بسلمي
سلمي:

اي يا اياد عاوز اي
اياد: بصي خدي الورقه دي وروحي المكان ده الساعه ٨ بليل تمام
سلمي: حاضر ربنا يستر
ραĸ
سلمي: بس هو ده الي حصل جيت علي الوقت والمكان نفسه
ملك: تمام قمر قولي
قمر:
fℓαsн ραĸ
اي يا ليل عاوز اي
ليل: اهدي كده وصلي على النبي ﷺ
قمر : حاضر هديت خادتني من بينهم ليه بقا
ليل: شايفه الورقه دي روحي المكان الي فيها علي ٨ بليل
قمر: حاضر
ραĸ
بس هو ده الي حصل
ملك: خلاص تمام يلا يادارلين
دارلين:

fℓαsн ραĸ
مازن سيب أيدي لو سمحت عاوز اي
مازن: بصي الورقه هتروحي المكان الي فيها علي ٨ بليل سلام
ραĸ
بس حتي مسبنيش اتكلم
ملك: الله دورك يا شهد
شهد:
fℓαsн ραĸ
اي يا مروان شادتني معاك زي الحمير كده ليه
امسكي سلام
شهد: اي الهبل ده ياربي
ραĸ
بس
ملك : اوك دروك يا نور
نور:
fℓαsн ραĸ
نور: اي ياامير خناقه جديده ولا اي
امير: خدي كده بس واستهدي سلام

نور: طب…. طب هححح
ραĸ
ملك: تمام يلا يارا
يارا:
fℓαsн ραĸ
مالك يا مسلم
مسلم: بصي بقا خدي كده سلام
يارا: الله احنا فينا من الجوبات وكده 😅
ραĸ
ملك: تمام دورك يا لول
لين:
fℓαsн ραĸ
صوت massage
لين: اسد دا اي الي يخليه يبعتلي ده
لين: اي يا اسد في حاجه
اسد: ااه هبعتلك صوره فيها عنوتن ووقت روحي المكان في الوقت

لين: تمام ماشي
ραĸ
ملك: تمام انا نادر كلمني وبعتلي العنوان والوقت في رساله وجيت لاقتكو… اي ده.. اي ده!!!
يارا وهي بتقرأ: امشو ورا الصور
لين: تمام يجماعه يلا
سلمي: واحنا اي الاستسلام الي احنا في ده
نور: ادينا معاهم لاخر الطريق اما نشوف اخرتها
شهد: الله بلالين
دارلين: يارب معايا بنت اختي امشي يابابا امشي يا حبيبتي
شهد: حاضر هوووف
قمر: يجماعه اهدو بقا في صوت جوا
نجمه: ايوا يجماعه نهدي شويا بقا
تسريع الأحداث
البنات دخلو اول ما دخلو لاقو ٩بلالين متعلقين في بوكس كل بلونه متعلقه في بوكس منفرد
اول بوكس
نجمه: دي بوكسات عليها اسامينا انا اول حد هيفتح استنو
فتحت البوكس لاقت مكتوب في
وإن كنتي نجمتي فا الكون ملكي ✨🖤

لين: دوري
فتحت البوكس لاقت مكتوب في
وإن كنت مقاتل فأنتي ليني 🤎🦋
سلمي: دوري
فتحت البوكس لاقت مكتوب في
استسلم امام سلامي احبك 💫💙
قمر: تمام دوري
إن كنتي قمري لماذا يكذبون بوجود قمر غيرك! 🌗🖤
دارلين: تمام دوري
فتحت البوكس لاقت مكتوب في
احبك وإن كان الموت في الحب اعتراف ♥✨
شهد: تمام دوري
احب الحب حين علمت بوجودك 🖤🌙
نور: تمام دوري
وحياة جميله بوجودك ياطفلتي 🖤✨
يارا: تمام دوري
وعندما احببتك دعيت الله أن تكوني ملكي 😇🖤
ملك: تمام دوري
انتي ملاكي الحارس يا قطتي 🤎🖤
ظهرو الشباب وفجأة

يتبع….

ظهرو الشباب وفجأة
قرب أسد من لين وقال
أسد: بحبك ياليني ✨🤎
لين: لا رد
قرب مراد من نجمه وقال
مراد: بحبك يانجمتي ⭐♥
خلينا نقول ان البنات كلهم مكانوش بيردو عليهم من المفاجأت 😅😊
اياد قرب وقال
اياد: بحبك ياسلامي 😌🩷
قرب ليل وقال
ليل: بحبك ياقمري 🌗🖤
قرب مازن وقال
مازن: بحبك يادارليني 🖤✨

قرب مروان وقال
مروان: بحبك شهودتي 🤭🧡
قرب امير وقال
امير: بحبك يانوري ⚡💛
قرب مسلم وقال
مسلم: بحبك ياطفلتي (يارا) 🥺💜
قرب نادر وقال
نادر: بحبك ياملاكي 😇💕
في وسط تفاجئ البنات واعترافات الشباب ظهرت ست عجوزه تقول بمرح: مش كده برضو انتو فاجئتوهم
مسلم: تيتا ونبي اسكتي 😂😂
ناصرة: اسكت ياولا المهم يابنات قدامكو اسبوع تفكرو عقبال ما نجهز للخطوبه 😂🤭
عند اسمي
اسمي: ياااه أخيرا جيت دانا بقالي اسبوع مشوفتكش
احمد: ااه بس انتي دلوقتي في حد بيحبك غيري ولا اي
اسمي: بس يابني انا مبحبش غيرك
شافتها شمس واتصلت علي ملك

عند ملك: لحظه يجماعه شمس بتتصل. كتابه ملك حسن
سلمي: يارب خير
ملك: الو
شمس: الحقيني يالوكا اسمي بتكلم نفسها ونبي الحقوني انا هموت من الخوف!
ملك: بتقولي اي قولي تاني كده (وفتحت الاسبيكر)
شمس: يابنتي بقول اسمي بتكلم حد مش موجود بتكلم نفسها ونبي الحقوني انا هموت من الخوف
الكل حري علي الڤلا بتاعت لين ولاقو اسمي قاعده بتاكل
لين: اسمي عامله ايه
اسمي: بخير مالكو يجماعه في ايه
اسد: مفيش بس عرفنا ان لين بتشوف فا قولنا نيجي نفرحكو
الكل قعدو واتكلمو مع لين وكانت ملك بتحاول تخطط ازاي يكتشفو موضوع اسمي
تاني يوم كتابة ملك حسن
لين: طبعا يجماعه اخنا نسبنا من الي حصل امبارح تمام وموضع اني فتحت المهم دلوقتي فارس انت هتبقا طول الوقت بتراقب اسمي تمام وبحر وشمس هتبقو مع بعض وتحاولو تصوروها واحنا بقا علينا الباقي
الكل: تمام يافندم 🫡
فارس كان علي طول بيراقب اسمي لحد اما اتعلق بيها وبتصرفاتها وبريأكشنات وشها اللطيفه وحبها!
شمس وبحر كانو علي طول مع بعض وبيخططو هيعملو اي واتعلقو ببعض وبوجد بعض فحيات بعض 😂

في بعد اسبوع
اسمي: بقولك اي. كتابه ملك حسن
فارس: اي
اسمي: مشفتش احمد
فارس: احمد مين يا سوما
اسمي: احمد يا فارس احمد خطيبي
مسلم: سيبها يافارس تعالي ياسوما شويه
اسمي: حاضر جايه بس لحظه ندور علي احمد
مسلم: بعد اذنك ياسوما تعالي معايا
راحت مع مسلم
مسلم: هتسافري الاسبوع الحاي انتي وفارس تمام
اسمي: مش هسافر واسيبو هنا هاخده معايا
مسلم: اسمي مات يااسمي اقتنعي بقا كتابه ملك حسن
اسمي: لا مش هقتنع مش هقتنع هو عايش وكان قاعد معايا بس اختفي لما جيتو
مسلم: اسمي والله مات فوقي بقا
اسمي: انا…. انت… وفقدة الوعي

يتبع….

اسمي فقدة الوعي والكل جري عليها بعد زعيق جامد من مسلم عليها
في المستشفى
الدكتور خرج
لين وملك وفارس: ها يدكتور اي عندها اي
الدكتور: محتاجه تروح عند دكتور نفساني ضروري ضروري
فارس: في حد حضرتك ترشحهولنا
الدكتور: ايوا دكتوره مني
لين: هي فين مكتبها طيب
الدكتور: اخر الطرقه يمين👉
ملك: تمام شكرا لحضرتك انتو يشباب خليكو هنا واتا ولين وفارس هنروح نشوف الدكتوره ونكلمها ونيجي
الشباب: تمام

عند الدكتوره
الباب خبط تق تق تق 👊🏻
الدكتوره: اتفضل
لين: السلام عليكم
الدكتوره: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضلو
ملك: عاوزين حضرتك في حاجه مهمه
الدكتوره: تمام اتفضلو تشربو اي الاول
فارس: تسلمي المهم احنا اختنا محتاجه دكتور نفسي ضروري حضرتك هتفيدينا ولا نشوف حد تاني
الدكتوره : والله انا هفيدكو بس لو عاوزين حد تاني هرشحلكو
لين: هو ميقصدش يا دكتوره والله بس هي غاليه علينا اوي وخايفين عليها جدا
الدكتوره: تمام

ملك: بس دكتوره احنا مش عايزينها تعرف انك دكتوره ممكن
الدكتوره: ممكن عادي في حالات كتيره بتيجي بنفس الطلب
لين: شكرا جدا لحضرتك
اتفقو علي ازاي هيخلو اسمي تقابل الدكتوره من غير ما تعرف هويتها الحقيقه
في غرفه اسمي
مسلم: انا اسف يابنوتي سامحيني ومتزعليش منى
اسمي فقدة النطق أومأت له براسها وبنظرة سماح
فارس دخل عليهم: احم…. عامله اي يا سوما
اسمي أومأت براسها انها بخير
فارس: يارب دايما تكوني بخير وصحة وسعادة يارب
مسلم: احم… اي فوف عاوز حاجه؟

فارس: انا لا بس كنت بطمن عليها عن اذنكو
مسلم: اذنك معاك ياخويا
الكل دخل يسلمو عليها
اسمي بتكتب في ورقه: انا همشي امته
ملك: بكره الصبح إن شاءلله
اسمي: تمام
لين: ولا ياعيال فا تتكو حته بت جامده
اسد: مالك؟
لين: كان في حته بت عسل اوي انا حبتها جداً والله
اسمي بتكتب في ورقه: فين واسمها اي
لين: اسمها مني بس عسل اوي في بالطو بتاع الدكاترة ده
اسمي: هي دكتوره؟

ملك: لا…. هي بس كانت بتجربه اصل جوزها دكتور هنا
اسمي: اممم عاوزه اتعرف عليها
محدش فاهم هو اس الحوار غير ملك وفارس ولين بس
تاني يوم بعد احداث لا تذكر
لين: يلا يجدعان اصحو بقا
معتصم: اي عاوزه اي
لين: قومو يلا علشان جيلنا ضيوف انهارده وبعدين فين اسد
مسلم: اسد صحي من بدري ونزل الجنينة
لين: طيب يلا يالوكا قومي كملي مهمتي وصحيهم وانا هنزل اشوف اسد
ملك: مش قادره قولي لسلمي
سلمي: فكك مني ونبي اني عاوز انام
لين: قومي ياختي اي بصحي ولاد اختي 😂

ملك: يوووووه هو مفيش غيري ياعني بنات الڤله كلهم اختفو وانا الي فضلت 😒😂
سلمي: لا ياختي يلا بس نقوم نصحي العيال اي ده قتله مش نايمين 😂😂😂😂
عند اسد
ميار: اسد عاوزه اتكلم معاك شويه ممكن
اسد بخبث: ااه طبعا طبعا اتفضلي
ميار قربت منه جامد: بقولك ايه هو انت ليه مش بتحبني انا واخترت لين
اسد: ابعدي بس كده لانها من الاول بنت جامده وبتحط حدود للشخص الي قدامها ومش اي حد بتقربله ولحد انهارده مقلتليش بحبك مش زي ناس
ميار حضنته: بس انا بحبك برضو
جت لين علي المنظر والجمله بتاعتها
لين: احسن اهو تبقو لايقين علي بعض وتبعدي عني لاحسن انا زهقت

اسد: لين استني بس
لين: واستني ليه محلس بقولك اي شغلنا انتهي من بدرس تقدر تاخد فرقتك وتمشو
اسد: طب والي بينا
لين: الي بينا ده في خيالك انت بس انا عُمر ما كان في حاجه اسمها احنا
اسد: هي بقت كده بس انتي مسمعتنيش حتي
لين: واسمعك ليه في بيني وبينك حاجه ياكتانيلا
اسد: محلس وكتانيلا ماشي يالين علي العموم انا مظلوم وانتي مش راضيه تسمعيني
لين: انا لازم اروح اجهز شنطتي علشان هرجع ڤيلا ماما سلام
ميار: اسد… اهي مشيت وخرجت من خياتك فوق وشوفني بقا
اسد: بحبها فوقي انتي
ميار: بعد كل الي عملته

اسد: الي هو اي بقا الي عملتيه ده
ميار: انا الي خليت ميار تقع وتتعمي علشان متشوفكش وتتفتن فيك لاني بغير انا الي وقعتها تاني بعد ما رجعتو من المستشفى انا الي أذيت نور علشان هي تتلهي فيها وتركز معايا اي حد تعب في البيت ده انا الي كنت السبب علشان هي متفضلش معاك ملك حسن
اسد: ده مش حب عمر الحب ما كان اذي للشخص الي بتحبه دا تملك انتي كنتي متأكده طول عمرك اني هبقا معاكي ولما لاقيتيني بحبها حسيتي اني بضيع علي العموم مفيش وقت للكلام ده ده وقت العقاب
ميار: انت تقصد اي
حد دخل وقال: اتفضلي معانا انتي اعترفتي بنفسك خدوها
ظهرت لين والشباب كلهم
لين: لا مش معقول الكبري بيضحك عليه‍ا لا بجد اتفاجأت
ميار: ماشي والله ماهسكت
ملك: نينينينينيني

اسد: انتي اكيد مكنتيش تقصدي الكلام الي قولتيه ده صح كان تبع الخطه ملك حسن
لين: ايوا طبعا اومال مين الي هيقعد مع اسومتي
اسد: اسومتك بس الي انتي عاوزه تقعدي معاها
لين: يلا يجماعه علسان الدكتوره هتوصل قريب اهو
الكل راحو ملك ونادر وقمر وليل بيطبخو وفارس واسمي وشمس وبحر بينضفو غرفه السفره ونجمه ومراد واياد وسلمي بينضفو الصالون ومروان وشهد ومازن ودارلين بيشترو اكل للغدا وامير ونور واسد ولين بيساعدو نور وبيجهزو ومعتصم ومسلم ويارا بيشترو فاكهه وعصاير علشان الدكتوره
بليل….. الجرس
اسمي راحت تفتح من فضولها انها عاوزه تشوف شكلها
اسمي اول ما فتحت الباب بصتلها بأعجاب
مني: اهلا مش دي ڤيلا لين
اسمي أومأت براسها بنعم
مني عرفت انها هي دي المريضه

لين جت بسرعه. ملك حسن
لين: اتفضلي يا موني تعالي ياحبيبتي
دخلت مني وسط جمال الڤيلا ولماعنها
ملك: اقدملك ده اسد ومسلم ومعتصم ومروان اخوات ودي لين طبعا عارفاها دي لين ونور ودارلين ونادر اخوات برضو دي اسمي قريبة اسد من بعيد شويه دول مازن وامير ونجمه ومراد وليل وقمر واياد وشمس وسلمي ويارا وشهد بس كده 😂 ملك حسن
مني: الله واكبر ربنا يحميكو والله اي البنات القمرات دول بجد وانا داخله عماله اقول ليه الڤيلا منوره وجميله كده طبعا ما اميرات ديزني كلهم هنا
الكل ضحك علي كلامها وراحو علي الاكل
مني: بس يشباب برضو اسمي مغطيه علي جمالكو كلكو الصراحه
اسمي بعيون لامعه كتبت: شكراً شكراً بجد انتي الي عيونك جميله
معتصم: عندك حق والله ياسو

مني بأحراج من كلام معتصم: شكراً انا هقوم بقا اغسل ايدي
قامت تغسل ايدها وكانت رفيقتها للمرحاض هي اسمي
مني: ممكن سؤال
اسمي أومأت برأسها علي اتفضلي
مني: انتي لي مش بتتكلمي يعني اي الي حصل خلاكي تفقدي النطق
كتبت اسمي كل الي حصلها لمني وبدأت ترتاح لمني اوي لانها كانت كفيله تخليها تقرب بس الي مكنوش متوقعينه ان اسمي كانت……

يتبع….

كتبت اسمي كل الي حصلها لمني وبدأت ترتاح لمني اوي لانها كانت كفيله تخليها تقرب بس الي مكنوش متوقعينه ان اسمي كانت فاهمه الي بيحصل كله بس هي كانت عاوزه تتعالج رغم تعبها الي هي فيه
مني: بصي ياسوما انتي تعرفي ان ممكن حد يشوف حد وهو مش موجود اصلا
اسمي: كنت بقول لا وبتاع لحد ما دخلت المستشفى وحصل الي حصل
مني: اسمي……
اسمي: امممم
مني: اسمي انتي اتكلمتي!!
اسمي: اي ده اي ده
مني: ياشباب ياشباب
الكل: اي في اي
مني: اسمي!
فارس: حبيبتي اتكلمتي الحمدلله يارب الحمدلله يارب
اسمي: بجد الله واكبر عليك يابني اي ياحبيبي البت ملحقتش تتكلم حتي

الكل جري حضنوها وفرحو اوي بيها
اسمي: انا حزينه بجد
فارس: ليه كده
اسمي: انتو ازاي متخرجونيش ولا تفساحوني
مسلم: تعالو ننزل طيب يلا قومو البسو
الكل لبس ونزلو مع احداث لا تذكر
بعد ما رجعو
لين: طيب يشباب. خلاص بقا احنا لازم نمشي انا ونادر ونور ودارلين نروح عند ماما علشان منسبهاش لوحدها
اسد شال لين ودخل بيها المكتب
اسد وهو حاضنها خوفاً لتسيبو وتمشي للابد: يعني مش هشوفك تاني
لين: مسيرنا نتقابل في يوم صدقني
اسد: هتوحشيني اوي
لين: انا لازم اخرج
اسد: مش هسيبك غير لما تقولي هوحشك ولا لا
لين: اسد عديني عاوزه اخرج

اسد: انتي ليه مش عاوزه تتكلمي وتقولي اي حاجه ليه حتي كلمه هتوحشني مستخصراها فيا لي محبتينيش طيب
لين: افتح الباب يا اسد
اسد: انتي لي بتكرهيني ليه عملتلك اي ها كل الفكره اني حييتك هس غلطتي انا فعلا
لين: بس بقا بس بس سبني اخرج اوعا كده
زقته جامد وخرجت ركبت العربيه وراحت عند ما متها دخلت الاوضه علي طول
مامت لين: الو يا نادر
نادر: الو ياماما
مامت لين: الحقني يا نادر لين جت دخلت الاوضه وقفلت علي نفسها وصوت شهقاتها وصلي من كتر العياط اي الي حصل
نادر: انا جاي انا جاي
عند نادر
نادر: اسد يا ااسد
اسد: اي بتزعق ليه
تحت نظرات الجميع ومحاوله تهدأتهم
نادر: اختي اختي منهاره لي البيت بسببك ليه عملتلها اي

اسد: نادر انا طالب ايد اختك منك
نادر: سبب تعب اختي اي يا اسد
اسد حكاله كل الي حصل في المكتب
نادر: انا هساعدك تعالو معايا……. دخلو كلهم المكتب واتفقو علي خطه وهي………
عند لين
ملك: طنط لين فوق
مامت لين: ايوا ياحبيبتي طمنيني عليها والله
سلمي: حاضر ياطنط والله هنطمنك عليها
فوق عند لين
ملك: ليلو افتحي انا لوكا حبيبتك
سلمي: حبيبتها مينك بس علشان بغير افتحي ياعيوني انا سالومتك
لين فتحت وكانت عيونها عباره عن حجر نار مش شظة حمارهما
ملك: حبيبتي اهدي ياروحي اهدي
سلمي: خلاص اهدي بس تعالي معانا واحنا هنبسطك
لين: سبوني انا تعبانه

ملك: لا دلع مش عاوزين هتيجي يعني هتيجي سلا وتلبسي الهدوم دي
لين: اي ده شبه فستان سندريلا ليه
سلمي: اصل….. اصل…..
ملك: يابنتي هنروح حفله تنكريه البسي بقا وبلاش تعب
لين: تمام اطلعو برا بقا علشان البس
ملك: احنا هنحور علي بعض ما انتي بتغيري في الحمام غوري خشي الحمام واحنا مستنينك هنا يلا
لين: هححح حاضر وانتو مش هتغيرو ولا اي
سلمي: معانا لبس عقبال ما تلبسي نكون لبسنا احنا كمان يلا
عند الشباب
معتصم: حسناً حسناً انا الأن فرحان لك يا أخي
اسد: تمام يا اخي شكراً لك
مسلم: مالكو يشباب هو انا دخلت اوضه اسد ولا عالم اسبستون 😂
مالك: خلصتو يلا بقا علشان عاوز انزل جعان
مروان: انت يلا مبتشبعش ابدا انزل ياقلب اخوك في العربيه هتلاقي بوكس صغنن كده افتحو وكل هتلاقي فيه سندوتشات 😂
مالك: ماما في نفسك انت اوي 😂
مروان: طب غور يا ابن ال…….
اسد: ها يشباب شكلي حلو
مازن: قمر ماشاء الله عليك
امير: حلو بس حط الدبوس ده هنا ملك حسن

اياد: الله بجد جميل اوي
ليل: دا عليه اسم لين الأسد
مراد: ياسيدي ياسيدي
عند لين
ملك: الو يا نادر احنا لبسنا كلنا اهو وهي بتلبس وهتخرج يلا تعال
نادر: تمام ماشي جي
عند لين
لين: اهو يبنات…… ملك حسن
محدش قادر يرد من شده جمالعا في الفستان
دارلين: ياروحي الله واكبر اي الجمال ده بجد 🥺♥
نور: بجد مش عارف اقول ايه قمر خالص بسم الله ماشاء الله ♥✨
ملك: يالهوي ليلو كاميلا خالص ياناس 🥰✨
لين: لحظه بس معلش هي ااه حتفله تنكريه بس مش شايفين اننا متزوقين زيادة عن اللزوم!؟

سلمي: اصل هما قالو ان في اجانب هيجو من بره فا الصراحه يارا قالت اننا لازم لازم نبقا حلوين كده زيهم مش يلا بقا ولا اي
لين بتعجب: يلا!!
عند اسد: يا الله اخيرا دا انا زهقت يا اخي اي ده
مسلم: استحمل يازوق خلاص هانت
ليل: طب يلا نروح احنا علي القاعه عقبال ما يجي نادر واخواته
امير: انا بقول كده برضو يلا ملك حسن
عند لين
لين: اي ده يا نودا هو انت كمان جي معانا
نادر:……..
لين: انت يابني روحت فين؟ ياولا ….. قمر صح 😉😂
نادر بدون وعي: اااه اوي
لين: طب يلا ياخويا يلا ياختي انتي وهيا بقا
وراحو علي العربيه
في القاعه كل المعازيم وصلو وبدأو يجهزو الاغاني الي هتشتغل لحين وصول البنات
وبعد مرور نصف ساعه
لين: هو انا ليه حاسه بحاجه غلط

ملك: ايوا انتي طبعاً مستغربه اننا وصلنا قدام قاعه ماهو اكيد الاجانب مش هيجو حافله في الشارع
لين: ناااادر في اي؟
نادر: انا هخش اشقط حد من الاجانب
ملك: والله 🤨
نادر: هو انا اصلا قلبي شايف غيرك ياقلبي
لين: يحماغه هرجع كفايه نحنحه بقا 😂
نادر: طب يلا طب
وعند دخولهما كان اسد والشباب خرجو
لين: انت اي الي جابك هنا
اسد: هفهمك بس ممكن تعملي الي هقولك عليه
لين: بعد اي
اسد: اولا مطعيتيش علشان عيونك الحلوين دول ميبوظوش من make up تمام
لين: هحح انا قولت مش مستريحه غور اما نشوف هنخلص علي اي …… انت بتعمل اي
اسد: بأنجچك 😂 ملك حسن
لين: ودا من الحاجات الي المفروض اتقبلها صح
اسد: دا امر واقعي ياروحي 😂
اسد مسك لين ومراد مسك نجمه وليل مسك قمر وامير مسك نور وبحر مسك شمس ومعتصم مسك مني ونادر مسك ملك ومسلم مسك يارا واياد مسك سلمي ومروان مسك شهد ومازن مسك دارلين
ودخلو القاعه طبعاً لين كانت فهمت كل حاجه اول ما دخلت القاعه وشافت المعازيم وكله الناس قرايبهم موجودين بس هي حبت الموضوع…. الشباب بدأو يرقصو مع البنات سلو
اسد: انا اسف بس مش قادر اتخيل حياتي من غيرك سامحيني
لين: مسمحاك

اسد: بحبك يا ليني
لين: اي ضمير الملكيه ده المهم حلو الدبوس ده اوي عاجبني
اسد: ااه مكتوب عليه اسمنا احنا الاتنين لين الاسد ☹️
نادر: بحبك
ملك: طب منا عارفه
نادر: بجد طب منا عارف انك عارفه ردي بقا
ملك: لما يتكتب كتابنا الاول هبقا اقولك
نادر: يارب يامهون
مراد: بحبك يانجمتي
نجمه: ماشي
مراد: انا عارف انتو مش هتنطقو انهارده وهتتعبونا معاكو
نجمه: شاطور ملك حسن
مراد: ماشي
مروان: بحبك يا شوشو
شهد: طيب

مروان: ماشي ياشهد الك.ل. ب اما نشوف هتقوليها بعد كتب الكتاب ولا ايه؟
بحر: طيب بصي هو انتي المفروض انك فاهمه اني برقص معاكي علشان مش لاقي حد بس هو انا بحبك وهتكب كتابي عليكي انهارده وكده كده اوبكي وامك موجودين
شمس: هو تمام ماشي وانا موافقه بعد موافقه بابا طبعاً بس هي في حاجه اسمها ابوكي وامك بحد كرييتيڤ يعني 😂
بحر: ياعمييي
مازن: انا بحبك من زمان من اول يوم جيت فيه عندكو واتخانقنا من اليوم ده وانا مش عارف اخرجك من دماغي ياااه
دارلين: يااه اي 😂
مازن: كنت عاوز اقولك كده من زمان
دارلين: طيب…. وانا كمان
مازن: صغروطه والله لولولولولولولولولولولي 😂⚡
اياد: بحبك يا سلومتي
سلمي: ماشي اعملك اي
اياد: ابو شكلك قطعتي اللحظه غوري مس هتجوزك امشي
سلمي: خلاص وانا مش هتجوزك بقا
اياد: قفوشه اوي كده ليه تعالي بس نشوف الاغنيه دي بتقول اي 😂
مسلم: بحبك

يارا: ماشي تمام
مسلم: دا اي القرف ده متتفقوش مع بعض تاني دانتو شله تخنق
يارا: من اولها كده مش هتجوزك
مسلم: خلاص تعالي اما نشوف البوفيه مفتوح ولا لا 😂
يارا: ااه يلا لاحسن انا جعانه اوي (مجمع الا اما وافق الصراحه) 😂
امير: بحبك….. اي ده ما هي ساهله اهي اومال مكنتش بقولها لي
نور: حصل خير حصل خير وانا كمان بحبك
امير: هصغرط لولولولولولولولولولولي 😂⚡
معتصم: مني بقولك اي
مني: نعم
معتصم: بحبك
مني: اي ده
معتصم: من اول يوم شولتك في لحد اما عالجتي البت وانا بحبك
مني: ماشي المفروض اعمل ايه 😂
معتصم: ارقصي يا مني انا اسف 😂😂
الاغنيه خلصت وجه وقت ال…..
اسد خد المايك وبدأ يغني
اسد: نظرة عامةكلمات الأغانيفيديوهاتاستماع
شايفك نسيم الفجر فى وسط الظهر الضوء

شايفك صباح الفل وزهره قلبى شوق
شايفك نسيم الفجر فى وسط الظهر الضوء
معتصم: شايفك صباح الفل وزهره قلبى شوق
مهو انتى ست الكل محبوبتى انا
شايفك سماه وبعيده وفوق اعلاها فوق
مهو انتى ست الكل محبوبتى انا
نادر: شايفك سماه وبعيده وفوق اعلاها فوق
انا السكران عشان عيوانك دول التوبه
ولو كنتلى ست الحسن محلاكى
ولو عدى الزمن وبقيت كركوبه
ليل: مكانك بس ده فى قلبى ياملاكى
انا السكران عشان عيوانك دول التوبه
ولو كنتلى ست الحسن محلاكى
ولو عدى الزمن وبقيت كركوبه
مكانك بس ده فى قلبى ياملاكى
مراد: سهل الوصول ليكى وصعبه فى المنال
فينك ارضيكى انا طويل البال
سهل الوصول ليكى وصعبه فى المنال

فينك ارضيكى انا طويل البال
اياد: بعشق فى همسك زى نبضه فى الوجدان
امتى اكون فيكى ياجنه الخيال
بعشق فى همسك زى نبضه فى الوجدان
امتى اكون فيكى ياجنه الخيال
امير: انا السكران عشان عيوانك دول التوبه
ولو كنتلى ست الحسن محلاكى
ولو عدى الزمن وبقيت كركوبه
مروان: مكانك بس فى قلبى ياملاكى
مانا السكران عشان عيوانك دول التوبه
ولو كنتلى ست الحسن محلاكى
ولو عدى الزمن وبقيت كركوبه
مكانك بس فى قلبى ياملاكى
مازن: وووووووه 👏🏻👏🏻
البنات خدو المايك وبدأو يغنو
لين: ودوني على بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه
دا بقالنا مدة طوبة طوبة من الحب بنبنيه
انا لابسة الطرحة ومش سيعاني الفرحة و انا وياه
ارمو الورد علينا وباركولي بيه
نور: هاسمع كلامه وتحت امره في اللي يقولي عليه
وبأي شكل هريحو لو حتى يطلب ايه
وان جبت منو بنت يارب تبقى شبهه

وان كان ولد هدعيلو يتربى بايديه
دارلين: بعد النهارده محدش غيروه ليه عليا كلام
وان حد شافنا مش هيقول تلت التلاتة كام
انا شايلة اسمو فيه بقى اسمو شريكته في الحياة
زفونا يا ناس خلونا نروح أوام
ملك: هاسهر على راحته وعمري فــ يوم ماقلق منامو
هاكله بإيديا مهما عليا قالو لامو
دلوقتي ماليش فــ الدنيا حد تاني غيرو
وهاعلي من شانه واكبر مقامه
سلمي: انا هامشي ايديه في اديه
ومش هخاف وأخبي وهاقول للناس بحالها
دا الي اختارو قلبي
ومن النهاردة مش هابقى لوحدي تاني ابدا
ولا يوم هايجيلي نوم ينام هو جنبي
البنات كلهم مع بعض: بعد النهاردة محدش غيرو ليه عليا كلام
وان حد شافنا مش هيقول تلت التلاتة كام
انا شايلة اسمو فيه بقى اسمو شريكته في الحياة
قمر زفونا يا ناس خلونا نروح أوام.

بعد النهاردة محدش غيرو ليه عليا كلام
وان حد شافنا مش هيقول تلت التلاتة كام
انا شايلة اسمو فيه بقى اسمو شريكته في الحياة
زفونا يا ناس خلونا نروح أوام
الشباب سقفو ليهم 👏🏻👏🏻😂
الفرح خلص الحمدلله لله
بعد مرور سنه
لين: بس بقا ياستي هو ظه الي خصل يوم الفرح
ريحانه: ياااه لو اتجوز زيك كده
لين: قومي يابت البهله يالا علسان رايحين لخلاتك
ريحانه: حاضر
اسد: حبيبه بابا حبيبه بابا
ريحانه: اسودي حبيبي
لين: لا انا بغير غوري يابت البسي يلا
ريحانه: هروح البس ياقلب ريحانه وجايه
اسد: ماشي ياحبيبي وانا مستنيكي اهو

لين: وحياة طنط
وطبعاًكل واحد خلف ٢ بس ملك خلفت مريم وزكر يارا خلفت احمد ونور وسلمي خلفت محمود ونوران نور خلفت ليا ولليان دارلين خلفت عز ومعتز وشمس خلفت محمد وكوثر
نجمه خلفت نسمه وزياد قمر خلفت منه وباهر شهد خلفت حور وادم مني خلفت ابرار وعمر والحمدلله 😂♥♥
فركيشششش لولولولولولولولولولولي 😂♥♥♥♥
هتوحشوني والله انتو والابطال 😂♥♥♥♥♥♥♥

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top